maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    al iets gehoord van yippieajee?? blijven anders goed zitten voor een tweeling....

2. Trui

Trui Lid

20 aug 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevallen:
    02 jan: Ladypink: Branco Elvis Martinez- 1395 gr-40 cm-31w
    15 feb: Tara26: Tygo Lorenzo- 2053 gr -45 cm
    20 feb: Flotsje: Tim Devrim- 2410 gr -49 cm
    21 feb: Lennylenn: Indy Sienna- 3260 gr -50 cm
    28 feb: Shenoby: Kirsten Grietje Arinde- 2750 gr - ? cm
    28 feb: Sjoelke: Amber- 3895 gr - ? cm
    28 feb: Cis: Joey- ? gr - ? cm
    01 mrt: Ellenore: Olivier Lennart- 2820 gr- ? cm
    01 mrt: Baylee: Zita - gr - cm
    02 mrt: Debski- Nina- 2885 gr- 50 cm
    02 mrt: Trui- Xander- 3980 gr- 52 cm

Boys: 6 Girls: 5

Uitgerekende datum:

06 maart - lisacar - 2e kindje - zh - bv - ?
    07 maart- Christa24-3e kindje-jongen
    07 maart-mickey80-2e kindje-thuis- fv-jongen
    07 maart- mwag-1e kindje-zh-bv?-verrassing
    08 maart- mamaantje-2e kindje-zh-bv-meisje
    10 Maart -Biancje-1e kindje-zh-bv-??
    13 Maart -ingef-2e kindje-jongetje
    14 maart-Yippieajee-1e +2e kindje-zk- 170% meiden.
    14 maart-Micha 2-1e kindje-zk-bv-meisje
    14 Maart -Mamaloe26-jongetje
    15 maart-zip-2e kindje-thuis-bv-verrassing
    15 Maart-brasileira-jongetje
    16 maart-ellentje-2e kindje-zh-jongen
    16 maart - jellebel - 3e kindje - thuis - meisje
    17 Maart -Imsala-3e kindje- thuis- bv-jongen
    18 maart - jen89 - 1e kindje - zh - meisje
    19 Maart - suenne-1e kindje-thuis-bv-verrassing!!
    20 maart - Romana - 2e kindje - zh - bv - meisje
    20 maart- kartvelibaia- 1e kindje- zh-bv- jongen
    22 maart - Nemo81 - 1e kindje - zh - bv - verrassing
    22 maart - joan81 - 2e kindje - thuis - bv - verrassing
    23 maart- 31 decegestopt-1er kindje-zh-bv-verrassing
    24 maart-annekevdz-2e kindje-zh-bv - jongen
    24 maart-mamaloe26 - 1e kindje - zh - fv- jongen
    24 maart - raw - 2e kindje - zh - bv - meisje
    25 Maart - Cindy1981-3e kindje - zh - bv - geheim
    26 maart- jesje1982- 1e kindje- zh- fv- meisje

Meisje 9
    Jongen 10
    Verassing 9

Even ontbrekende gegevens ingevuld.

Baylee gefeliciteerd met Zita!

3. brasileira

brasileira Actief lid

7 apr 2010
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shenoby: wat interessant om je verhaal te lezen over de bevalling. Ik word donderdag 10 maart ingeleid en heb straks ook 2 kindjes dicht bij elkaar zitten met de verjaardag.
    Ik hoop dat de bevalling goed zal gaan en dat ik snel weer fit ben om dan volgend weekend de 2e verjaardag van ons meisje te vieren voor een paar familieleden.

Hier is het echt een ziekenboeg. Dochterlief is nu ook ziek. Ze heeft koorts en wilt niet eten....En mijn stem begint weer een beetje terug te komen, ben wel nog snipverkouden.
    Leuk hoe alle dingen altijd net bij elkaar uitkomen als je het niet kunt gebruiken. :x

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik heb je verhaal gemist, maar zo te lezen was het nogal heftig. Ik zal eens gaan terug zoeken. Een keizersnee wordt volgens mij ook best vaak onderschat in hoe heftig het kan zijn qua risico's en het herstel.

Gefeliciteerd met de geboorte van Zita. Hoe gaat het met haar?

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Baylee… jeetje wat een heftige bevalling zeg ! Zeker als je nog gewoon bij bent…. Maar gelukkig heb je er wel een mooie dochter voor terug….
    Shenoby… wat een kleintje he… maar als ze het zo goed doet met de borstvoeding haalt ze die achterstand snel weer in….wat zijn jouw ervaringen met die pomp? Helpt dat een beetje tegen de ergste pijn ?
    Ellentje… leuk agentje ! Hahahahahahah
    Mwag… jij ook alle laatste zaakjes aan het regelen, hahahahah… lekker gevoel is dat he als je een keer alles af hebt. Zit de kleine ook zo op je blaas… hier ook.
    Brasileira… hoop dat jij en je dochter snel opknappen… kan je nu echt even niet gebruiken…. Een ui op je nachtkastje schijnt te helpen, dan komt het los.. baat het niet dan schaadt het ook niet, het stinkt alleen, hahahhahahah

Hebben jullie ook last van al die voorspellers die weten wanneer je kind geboren gaat worden? Vooral mijn familie heeft allerlei theorieën verzonnen wanneer het dan wel niet geboren gaat worden. Mijn vader had al weken geleden 4 maart in zijn agenda geschreven… iets met een nieuwe maan of zo… daarom zou ik op 4 maart bevallen ??? Maar nee hoor nieuwe maan of niet, mijn dochter bepaalt het zelf wel wanneer ze eruit komt, hahahahhahahhaha….Gisteren lekker vroeg op bed tv gaan kijken…. En heerlijk geslapen !

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    debski: wat vervelend meid! sterkte!

shenoby: wat heb je het goed gedaan meid! knap hoor! en wat een mooi kindje zeg....heerlijk...geniet er maar lekker van! En nog gefeliciteerd met nikki natuurlijk!

baylee: jeetje wat heftig zeg! wat moeten sommige vrouwen veel doorstaan he? maargoed, je kostbare kleintje is er en die maakt vast veel goed he? Geniet ervan!

mwag: hahaha...toch ook maar zelf wat drinken hoor meid! de wc krijgt het al snel genoeg zo..hihih...en cheese onion..mmm...hebben wij net ook gekocht voor ons tv avondje..;)
    niets gehoord van yippiejajee..... inderdaad knap als de tweeling al zo lang zit!

bras: oei ja da's heel vervelend nu ziek zijn!! en dan ook nog een ziek kind...hopelijk knappen jullie allemaal snel weer op!

mamaantje: het is toch wat met als die voorspellers... hier denken mensen het ook al wel te weten... we zullen zien...volgens mij trekt ons mannetje zich er ook niets van aan...;)

zo...weer bij! ik duik zo mijn bedje weer in...ben zo moe! wel een goede nacht gehad, maar vanochtend had kris al in zijn onderbroek gepoept...fijn....dus die direct maar in bad, toen boodschappen doen..pff...voelde als een halve marathon...niet best! maargoed, nu dus even niets...

tot straks!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hans zit steeds te voorspellen, nou ben benieuwd. Ik vind het nog erg stil zeg maar, heb helemaal niet het gevoel dat het zo kan gaan beginnen. Hans zegt dat het met de carnaval komt, zou dus komende week zijn. Ik moet er wel om lachen. Ik wil ook graag dat het komt, maar realiseer me ook wel dat het net zo goed nog 2 weken langer dan de uitgerekende datum kan blijven zitten.

Wat zou nou eigenlijk bepalen wanneer het 'klaar' is. Als je erover nadenkt zijn er ook kinderen die met 42 weken nog niet komen en dat zijn dan soms van die reuzen. Dus het is ook niet zo dat het er dan niet 'klaar' voor is. Vreemd eigenlijk als je daarover nadenkt. Lijkt wel een beetje mysterieus.

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Cindy: en? weet je al wat het was?

@mwag: gisteren heb ik lekker weinig gedaan, maar was toch nog een zware dag. Die kleine meid is verkouden en daardoor een beetje vervelend. Ze gaat expres allemaal dingen doen waarvan ze heel goed weet dat ze niet mogen. Dus ik loop er de hele tijd achteraan dingen te verbieden en vervolgens huilbuien te troosten. Beetje jammer. Vandaag lijkt het nog erger, dus het zal wel een drama dag worden. Ach, in ieder geval zijn we vandaag samen thuis... dus ik ben niet de enige ouder die haar kan opvangen. En hopelijk voelt ze zich snel weer beter. Het is zo sneu die verkoudheid.

@Ellentje: leuke foto's van Dean! Hij zag er inderdaad uit alsof hij er helemaal klaar voor was.

@Bras: dus ze gaan ervanuit dat je weer veel bloed gaat verliezen door die vleesboom? Wat een naar idee, maar wel goed inderdaad dat je dat vooraf weet. Een vriendinnetje van mij had dat ook, maar bij haar was het uiteindelijk een keizersnee geworden en zal dat bij een volgende bevalling waarschijnlijk weer moeten.

@Inge: de woonkamer schiet inderdaad lekker op. Vandaag verft Frank de achterste muur om het raam roze en hij is bezig met het verven van de box. We hebben een tweedehands box, die we vorig jaar buiten hadden staan. Eigenlijk vonden we hem beide mooier dan onze andere. Er zit ook een lade onder en dat is toch wel heel praktisch. Dus tsja, dan maar een likje verf erover.
    En mijn rug gaat nu weer een stuk beter. Ik had niet zoveel tegelijk gesjouwd, maar blijkbaar was het toch zwaarder dan ik dacht. Klinkt als een bijzonder stimulerende taak die je had bedacht met de besteklades, maar het is wel fijn dat alles straks babyklaar is he?

@Baylee: van harte gefeliciteerd met de kleine Zita. Gaat alles goed met jou en je kleine meid? Wanneer was je eigenlijk uitgerekend?

@Micha: wat een *piep*dag had jij gisteren zeg. Waarschijnlijk die gynaecoloog die je had ook want anders reageer je toch niet zo onaardig? Ik hoop voor je dat die andere beter is.
    Ik denk inderdaad ook niet meer dat Art de mol is, het lag er deze keer te dik bovenop. Dan ga ik weer terug naar mijn vorige mol: Karin.
    En goed dat je even rustig aan gaat doen, het zijn ook echt de laatste loodjes he?

@Debski: wat naar meid dat je je zo rot voelt. Hoop dat je snel weer tot rust komt en naar huis mag. Dikke knuffel!

@Shenoby: op die foto's zie je wel enige gelijkenis ja tussen de beide kleine dames. Fijn om te horen dat je zo geniet en dat Nikki het ook zo leuk vindt.

@Mamaantje: vooral mensen die zelf jarig zijn in maart of die een kindje uit maart hebben, hebben er wel veel theorieen over. Ik zie het wel wanneer die kleine komt. Wat goed dat je zo lekker hebt geslapen. Dat is genieten nu he?

@Suenne: ik weet niet wat het uiteindelijk bepaalt, waarschijnlijk per kindje verschillend.

Nou dames, hier een aardige nacht gehad, met mijn rug gaat het weer een stuk beter. Vanmorgen weer trainerscursus gegeven, was erg leuk. De op één na laatste keer, ben benieuwd of het over twee weken daadwerkelijk gaat lukken... ik verwacht zelf van wel. Dat ik nog wel drie weekjes onder de pannen ben met deze zwangerschap. Voor vandaag niet zoveel plannen. Frank is lekker bezig met verven, ik ga zo even lunch voorbereiden en vanmiddag denk ik even lezen in mijn boek. Ondertussen de was al lekker aan staan. Oftewel: wordt een rustig dagje! Jullie ook allemaal een fijne dag toegewenst!

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    anneke: hahaha...een bijzonder stimulerende taak...hahaha...je omschrijft het mooi, maar is het gek dat ik toch wel blij word van mijn nette besteklade?..hihih...toch het idee dat er weer een 'vreemde' door je spullen gaat...maakt in mij een schoonmaakbeest los..;) ach ja we hebben er allemaal wel wat last van he? mijn rug blijft vervelend....buik wordt ook zo zwaar, kan mijn rug niet goed rechten...maargoed, nog even!

zo hier lekker een uur in de zon buiten gezeten, zo lekker! Kris druk met de bellenblaas en samen met papa aan het stoepkrijten...ook de konijnen hebben weer even lekker door de hele tuin mogen racen....zo leuk! die hebben het voorjaar ook al wel in de bol...verder staat er soep te pruttelen, dus geen ingewikkelde maaltijd, wel lekker! Morgen komen mijn ouders weer eens op visite..hebben we al een maand niet gezien...normaal gesproken rijden wij natuurlijk ook hun kant wel op ( wonen in kampen) maar nu dus niet...vind het leuk ze weer te zien! mis ze toch wel nu...ze blijven lekker eten en dus ga ik een witlofschotel maken...mmm...nu al zin in!

nou meiden, hoe is het verder in jullie buikjes? In die van mij rustig! ik heb een goede nacht gehad, zonder harde buiken of weeën o.i.d.. ben toch wel erg benieuwd wanneer ie komt hoor!

liefs

10. brasileira

brasileira Actief lid

7 apr 2010
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingef: zon?? Hier in limburg al de hele dag bewolking..nou ja heeel ff de zon gezien. Wel zielig voor de carnavalvierders. Maar wat ben ik blij dat ik er niet tussen sta.
    Je klinkt nog best fit en vrolijk ondanks je klachten knap hoor! En je kunt nog aan eten denken hahaha. (ik niet maar dat komt vast door de verkoudheid).

Mijn buik is niet echt rustig, heb al de hele dag felle steken. Misschien komt het door het vele hoesten. Ik hoop dat de natuur het toch regelt dat een zieke vrouw niet kan bevallen :) Pfff ik wil toch eerst graag herstellen en voor mijn dochter vind ik het ook zielig als ze ziek moet gaan logeren.
    Manlief heb ik naar de winkel gestuurd met een briefje hihi. Maar wat ie verder koopt moet ie zelf weten, ik kan geen eten zien!

Fijne avond allemaal!

11. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Baylee, van harte gefeliciteerd met Zita!!

12. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He meiden,

Ik ben momenteel niet zoveel online. Ik moet erg opknappen van mijn bevalling, want het is echt heel erg heftig geweest.

ons meisje doet het echt heel goed alleen ik heb wat opstart problemen.

Ik heb nu echt helemaal niets gelezen. Als er nog dames bevallen zijn van harte gefeliciteerd en de andere dames veel succes met bevallen.

Liefs Sjoelke

13. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    eindelijk, eindelijk heb ik weer een laptop tot mijn beschikking, zij het alleen de avonden, maar dat is in ieder geval beter dan helemaal niet!!

Hoe gaat het met alle nieuwbakken mama's??

En hoe gaat het met alle nog net niet nieuwbakken mama's!! Zijn jullie het al zat?

Ik ben het in ieder geval nog niet zat.....het lopen is geen pretje meer, maar ach straks is het allemaal weg en dan mis ik het weer!!
    Ben wel reuze nieuwsgierig naar het mensje in mijn buik en hoe het gaat beginnen en hoe het zal lopen, maar we moeten geduld hebben!

Is jullie kindje ook nog zo beweeglijk??

14. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    sjoelke, doe maar rustig aan meid, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan hier uitgebreid zijn!! Dat komt wel weer!

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    aah dank je... voor jullie ben ik ook wel lief....manlief moest het ontgelden vanochtend...maargoed, die mag ook best delen in de kwalen toch? bij jullie dus geen zon? hier de hele middag! had je graag wat gestuurd meid...;)

Ik hoop ook voor je dat je pas gaat bevallen als je fit bent meid.... dit is niets zo he?..en benieuwd waar je man mee thuis komt.....die van mij redt het meestal totaan bier, chips en 1 maaltijd...hahaha en de rest van de week...;)

16. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    sjoelke!!! hey meis, hoe is het?

zip: hier een nog net niet voor de tweede keer mama die het soms wel en soms niet zat is....ben in elk elk geval ook heel erg benieuwd naar het kleine mensje in mijn buik...die overigens inderdaad ook echt heel bewegelijk is! hoe die het doet?...af en toe steekt er een kont uit, dan weer duidelijk een voetje.... ook al is het mijn tweede, ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat er straks echt weer een kleintje in ons wiegje ligt...gek is dat he?

jij houdt het dus nog goed vol meid, goed zo! ik probeer ook steeds maar te bedenken dat het kleintje ook nog heel goed 3 weken kan blijven zitten...dan valt het niet zo tegen zeg maar....;)

17. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ingef, ja dat heb ik ook. Zo raar om je weer voor te stellen hoe dat zal zijn met weer zo'n klein moppie in huis!!

dus bij jou is het ook zo beweeglijk?!! Ik spring soms gewoon een eindje de lucht in....haha!! Druk kindje in de buik is toch een rustig kindje buiten de buik :D

18. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    zo net nog even een paar appelflappen in de oven gemaakt, had een hartige taart gemaakt vanavond en had nog een paar plakjes deeg over, dus in de oven met een beetje appel ertussen!! Heerlijk voor vanavond....

19. emje

emje Niet meer actief

heey meiden. hoe is het met jullie?

hier gaat het wel. alleen vanmiddag heel erg misselijk geweest en last van een soort menstruatie achtige krampjes gehad. nu is alles weer rustig. ik begin het nu wel zat te worden, alles doet pijn en me gewrichten hebben het zwaar. helaas word het voor mij steeds meer binnenzitten omdat ik niet meer in me rolstoel pas :p

ondanks dat ik het zat begin te worden vind ik het nog wel erg moeilijk voor te stellen dat er straks een klein hummeltje in huis is. het is ons eerste kindje en we vinden het moeilijk om het ons voor te stellen. bij elk krampje denk ik steeds zal het begonnen zijn. maar helaas houd het steeds op.

van mij mag ze komen, al denk ik soms ook wel zo van: ben ik er wel klaar voor? is dat raar?

20. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    zip: ik schrik soms ook van de bewegingen! ze zijn zo hard! ...hahah..nu al een kleine voetballer bij ons... en oe appelflappen! daar heb ik echt een zwak voor...ga morgen met bladerdeeg een hartige taart maken, misschien ook maar wat flapjes...;)

jen: hele herkenbare gedachten hoor! had ik ook bij de eerste...en nu denk ik ook wel eens..hoe zal het straks gaan met twee?...iedereen heeft wel van dat soort twijfels. je weet immers ook niet goed hoe het gaat zijn he? Komt helemaal goed meid! als die kleine er is wen je snel genoeg...;)

zo, de was opgevouwen, huispak aan en lekker voor de tv/laptop met een bakje thee...

eens een studie van de tvgids maken....geen idee wat er voor is...najib amhali geloof ik? wel leuk!

liefs

Deel Deze Pagina