logisch hoor! als je je er beter door voelt zou ik gewoon bellen met je gyn hoor! maar een bewegelijk kindje is een heel goed teken! zelf ook wel last van de spanning hoor! komt toch inderdaad heel dichtbij he?
mwag: klinkt als een gezellige carnaval... respect! moet er echt niet aan denken.. word al moe van het idee...hahaha en de regen is hier inderdaad al gearriveerd...ach ja, wel goed voor de nieuwe plantjes in de tuin.. micha: wat leuk dat ze belde van je werk! da's inderdaad een goed teken.. wat vervelend dat je weer zo benauwd bent meid... maar wel goed dat je er zo rustig onder bent! wat zo'n kleine al niet met je doet he? sterkte meid! kart: wat vervelend meid! voelt naar al dat vocht he? hopelijk kunnen ze iets voor je doen! anneke: klinkt alsof je ook lekker van de zon hebt, alleen dan in een iets actievere versie dan ik.. hier geen plannen voor vandaag, manlief is vrij en dus kan ik het nog wat rustiger aan doen...heerlijk! dus hier ook op bed met een boekje straks...geniet van je dag! jen: je bent echt geen zeur hoor meid! imsala: spannend meid! hier precies hetzelfde...enorm menstruatieachtig gevoel in rug en buik en vanacht wat weeën... helemaal niet regelmatig hoor! spannend he? bras: fijn dat de kleine meid weer wat opknapt! heel, heel veel succes morgen! zo weer bij! lekkere nacht gehad, alleen af en toe wakker van een pijnlijke harde buik.. nu dus nog een zeurderig menstruatieachtig gevoel in mijn buik.. we zullen zien! verder een hele relaxte dag op de planning. ik denk dat ik zo even lekker op bed ga lezen om te kijken wat de pijn dan doet... liefs!
@kart: oh ik herken jouw verhaal van dat vocht heel erg! heb er zelf ook ontzettend veel last van. pas met moeite en pijn nog 1 paar schoenen alle tips op internet werken ook gewoon niet voor mij, kon je dat vocht af en toe maar aftappen he? haha, nee maar even serieus, bij mij doet het vocht soms ook echt pijn, dus weet hoe je je voelt meid! @brasileira: heel veel succes morgen! gelukkig is je dochtertje alweer wat opgeknapt! en lekker een luierdagje nemen vandaag, morgen moet je hard zat werken
Kartvelibaia: Vervelend meid van je dikke voeten, ga in ieder geval met je voeten omhoog liggen, dan kan het vocht wat makkelijker weg. Ik denk dat de vk jouw bloeddruk na zal kijken, om zw. vergiftiging uit te sluiten. Succes! Anneke: Mooi zo dat er goed nieuws is over jouw vader. Imsala: Heb je al contact gehad met de vk? Het zou best wel eens het begin kunnen zijn. Brasileira: Mijn ziekte heeft mijn leven al genoeg veranderd, natuurlijk ben ik constant alert, maar ik laat het niet mijn hele leven beïnvloeden. En tja, ik vind op dit moment mijn kleine meisje erg belangrijk! Fijn om te lezen dat het wat beter gaat met de kleine meid! Heel veel sterkte morgen! Ik hoop dat je gauw de kleine knul in jouw armen mag sluiten! Ingef: Lees ik hier ook een beginnetje??? Ik vind het echt zo spannend al die beginnende bevallingen. Geniet van jouw rustige dag! Cindy: Voor jou schiet het ook al op, ben benieuwd! Zoals verwacht moet ik weer stoppen met de klysma's. Ik word zo gek van alle onduidelijkheid. Ik heb van mijn arts haar e-mailadres gekregen om te mailen als mijn kleine meid geboren is, zodat er een afspraak gepland kan worden een week na haar geboorte, zodat bij haar als bij mij bloed geprikt kan worden om te controleren wat mijn medicijnen doen met haar en dus ook de moedermelk. Ik had gisteren dus naar dat e-mailadres gemaild... Of ik de volgende keer naar het algemene adres wil mailen. Ook schrijft ze dat ze niet verwacht dat de benauwdheid door de klysma's komen, we zullen zien, als de benauwdheid niet meer terug komt is het voor mij duidelijk. Ze adviseerde mij wel om langs te gaan bij de huisarts of gynaecoloog. Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog dus dan bespreek ik het daar wel. Wat ik zo vervelend vind is dat mijn gevoel belachelijk vaak klopt, wat betreft lichamelijke dingen, ik heb er zelden naast gezeten. Mijn man vraagt tegenwoordig ook wat mijn gevoel ergens over is, zodat hij een beetje weet wat hij kan verwachten. Het is dus niet de eerste keer dat een arts tegen mij zegt dat hij/zij verwacht dat het niet door de medicatie komt, en dan blijkt achteraf dat het wel zo is. Ik heb al iets te vaak heftig gereageerd op medicatie. Maar goed, ik hoop gewoon dat ik mij nu beter ga voelen. Dan red ik het nog wel even om het vol te houden, hahaha, want zoals mijn gevoel zegt... ik denk dat ze later wordt geboren dan de uitgerekende datum. We zullen zien, het zijn nog maar 5 dagen om dit niet waar te laten zijn.
jesje: ook veel vocht dus! echt een kwaal voor het einde van de zw he? Hier beginnen ringen ook strakker te zitten, maar nog niet zo erg als jullie omschrijven hoor! cindy: een vingertop, 1 cm dus? spannend meid!! hier toch wel krampen!...hopelijk zet het door...ga zo even naar bed en dan kijken hoe en wat...
He dames even een buddy berichtje van ellentje Vanmorgen om 8:41 uur is onze zoon en broertje Owen geboren. Hij weegt 4024 gram en is 50 cm lang. Dikke kus Sander, Ellen en Dean.
hoi hoi, alles gaat goed hier, de eerste nachten waren drama drama drama hahahaha. nu slaapt joey mooi door en komt een x in de nacht. en hier is hij dan Bekijk bijlage 135939 als ik wat meer tijd heb dan ben ik er weer, voor alles mama's die al bevallen zijn van harte. en de andere bijna mama's succes. liefs cis
Ellentje: Van harte gefeliciteerd met Owen! Dat jullie op een heerlijk 'grote' blauwe wolk mogen zitten! Cis: Wat een snoepje!!!
@ debski je was mij voor. wilde net het buddy berichtje posten. ellentje ellentjeman en dean gefeliciteerd met jullie zoon en broertje
micha: ik hoop op een beginnetje...maargoed, we zullen zien... ellentje: gefeliciteerd meid! en een flinke vent die owen! geniet ervan... cis: wat een droppie!! hoe gaat het verder met je? zo, rustig hier! nou, net twee uur geslapen zonder krampen.. dacht dat het helemaal weg was, maar nu net wat in huis gedaan en nu is het weer terug... we zullen zien wat er verder gaat gebeuren, van mij mag het komen... liefs
@cindy: Nou dat is al een begin. Op naar wat meer centimeters . @cis: ooow wat een schatje zeg! Geniet er maar lekker van. Voor ellentje: Gefeliciteerd met de kleine owen! @ingef: Goed bezig blijven meid, misschien zet het door! @hier: Waaaat een zenuwen voor morgen niet normaal! Krijg af en toe echt ff geen lucht. Heb net met een brok in mijn keel het logeerkoffertje van dochterlief ingepakt voor vanavond. Ik ben zo'n miemel he, ik kan echt niet zonder haar. Zelfs met een nachtje heb ik al moeite en nu blijft ze er misschien zelfs 2..... Net kwam ze bij me op schoot zitten en ik kreeg ff paniek en begon een beetje te huilen..zegt ze; ohh mama niet huilen. Zooo lief he. Mja vanavond nog maar een rustig avondje en een goede nacht en dan gaat het harde werk beginnen hihihi. Grz.
Lieve, lieve meiden! Hier EINDELIJK weer een berichtje van mij. Ik zie dat ik 10 pagina's achter loop, dus het valt me nog mee Ik wilde jullie eerst een update geven en vervolgens bij lezen. Ik zie wel dat cis en Ellentje inmiddels bevallen zijn. GEFELICITEERD!!! De kraamweek was echt heel erg zwaar. Bv ging in het begin super goed, maar na een paar dagen was het kommer en kwel. Olivier is af en toe een heel driftig jongetje en als hij binnen 2 sec de borst niet heeft gevonden, dan hoeft het van hem ook niet meer. Na dag 5 heb ik het opgegeven. Ik kon hem ook niet zelf aanleggen en helaas blijft de kraamhulp niet voor altijd... Hij krijgt nu dus gewoon flesvoeding. Helaas kan hij zijn eigen temp nog niet regelen en is regelmatig nog te koud. We zijn dus in de weer met kruiken, dekens en de temp van zijn kamer is rond de 27 graden. (sauna) Ook valt hij nog steeds kleine beetjes af en zit hij 200gr onder zijn geboorte gewicht. Kortom, druk druk druk en veel onzekerheid en stress. Christiaan is 's avonds wat huilerig en heeft hij verlating angst, maar verder doet hij het super met zijn broertje. Met mij gaat het goed alleen heb ik erg last van mijn buik door het terug "vallen" van alle organen. Als ik iets teveel doe op een dag krijg ik er later spijt van. Ik zal eens een foto van mijn spetter plaatsen Nou meiden, ik ga bij lezen en zien wie er allemaal ondertussen zijn bevallen. Ik mis jullie wel zeg!!!! Hopelijk kan ik snel weer fijn mee kletsen! Liefs Ellenore
@ ellenore, hopelijk gaat het snel beter met zijn temp en gewicht. mooi mannetje hoor. @ hier. vandaag was de kraamzorg voor het laatst. kirsten is nu 25 gram boven geboorte gewicht. dus de kleine mop is nu bijna2600 gram. zal nog even een foto spammen.
Oh wat een plaatje!!!! Ze is bijna net zo zwaar als Olivier nu. Heeft zij het ook moeilijk met haar temp?
dat had ze wel maar nu niet meer. ze heeft alleen nog een muts op. geen doek meer om en de kruik heb ik alleen snachts er nog bij. ze blijft redelijk mooi op temperatuur.
ellentje en man: gefeliciteerd met jullie zoon Owen brasilia: heel erg veel succes morgen meid zet em op!! oh wat een snoepies allemaal zeg oh meiden ik kaN NIET wachten totdat die van mij er ook is..... wie was aan het bevallen las ik.. ingef?? geloof ik ook heel erg veel succes meid!! rest allemaal dikke knuffel van een heel ongeduldig nijna moedertje,..... morgen weer naar de vk gelukkig. gelukkig beweegt ukkie vandaag weer behoorlijk.. vind het toch maar spannend allemaal hoor