maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hoi allemaal,

Klinkt alsof we allemaal een beetje hetzelfde ervoor zitten: veel harde buiken, regelmatig buikpijn, maar nog geen kleintje. Het is nu wel officieel lente: een mooi moment om te bevallen lijkt me!

@Micha: ik hoop dat het voor jou nu echt gaat doorzetten. Veel succes vandaag in het ziekenhuis!

@Ellenore: ja, het is bij mij ook eindelijk gaan rommelen. De vorige keer was het daarna ook vrij snel zover, dus ik hoop nu ook. Maar we moeten het maar weer even afwachten. Hoe is het nu bij jou en met de kleine Olivier? Frank had achteraf maar wat graag gehad dat ik m van het veld had laten roepen: hij heeft nog nooit zo'n slechte wedstrijd gespeeld...

@Inge: wat leuk om even wat van je te horen. Geniet inderdaad maar lekker, we horen het verhaal vanzelf wanneer je tijd en rust hebt!

Ik ga vanmorgen even een bakje thee drinken bij een vriendin, verder rustige dag op het programma. Ik blijf het nu rustig houden, zodat dat in ieder geval geen belemmering is voor de kleine. Fijne dag allemaal!

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ingef nog heel erg gefeliciteerd met de geboorte van Bram!!! Geniet ervan meid!

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wat leuk trouwens! jouw mannen zijn allebei op 18 geboren! Die van mij allebei op 19;)

4. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He dames,

Even snel een berichtje van Micha. Ze heeft me zojuist gesmst dat haar vliezen vanmorgen rond zeven uur gebroken zijn. Ze is nu in het ziekenhuis en probeert me op de hoogte te houden.

Nou meid zet hem op!!!!!

Liefs Sjoelke

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @micha: ohh spannend zet hem op meid! (ookal zul je dit wel niet lezen hihi)

@anneke: ja ik vind het vandaag ook wel een mooie dag om te bevallen haha. ik heb hetzelfde als jou, maar wil bij mij ook niet doorzetten:(

even een stomme vraag: ik heb sinds gisteren met plassen dat het voelt alsof het hoofdje ervoor ligt zeg maar. nu zegt mijn zus dat ik de vk moet bellen hiervoor, omdat zij pas dat gevoel kreeg tegen de tijd dat ze moest persen en bij haar de weeen ook niet echt te voelen waren, pas op het eind. maar ik heb het alleen als ik ga plassen. zouden jullie hiervoor de vk bellen? ik wordt hier toch een beetje onzeker van:( en zijn er dames die al bevallen zijn die dit herkennen? ja sorry voor de stomme vraag, maar ik ben wat dat betreft echt een leek haha

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Micha: oei wat spannend meid, succes!

@Jesje: ik herken het niet van de vorige keer, maar ik zou wel even bellen. Als het iets is dat je zus zo duidelijk heeft gehad... en je er zelf onzeker van wordt. Je kunt beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig toch?

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi meiden!

Micha, joepie!!!!! Zet hem op lieverd!

Jesje, als het voelt alsof er ontlasting komt, dan lijkt het op pers weeën. Bij het plassen volgens mij niet. Het kan wel zijn dat je kleintje flink is ingedaald. Kun je wel plassen? Bel gewoon de vlk, die kan jou je onzekerheid weg nemen. Daar is ze tenslotte ook een beetje voor. Waak in elk geval voor een blaasontsteking. Bij mij voelt dat namelijk alsof er iets voor mijn blaas komt te liggen waardoor ik niet meer kan plassen. Een uur later begint bij mij dan de pijn en bloedverlies.
    Hopelijk heb je hier iets aan..

Sjoelke, hoe is het met jou? Kun je al wat meer genieten??

Anneke, hier gaat het wel goed. Qua drukte hebben we het volledig onder controle, maar Olivier heeft wat lastige darmen. Hij zat even aan de comfort voeding ivm krampen, maar nu poept hij zich een ongeluk. En hij lijkt nog meer krampen te hebben dan hiervoor, dus we gaan straks naar het CB. Arme jongen heeft vreselijke buikpijn. Je zult versteld staan hoe snel je het ritme straks weer hebt met 2 kids. Voor je het weet zit je 's avonds op de bank je vreselijk te vervelen omdat de beide kids braaf slapen :)
    Wat sneu voor Frank dat het zo'n slechte wedstrijd was. Hij heeft gelukkig het excuus dat zijn vrouw bijna uitgerekend is en hij daardoor wat minder geconcentreerd kan spelen...

Nou meiden, toi toi toi!! Hopen dat er veel lente baby's komen!

8. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    hallo!!!

We hebben een zoon!!!
    Zijn naam is Finn en hij is geboren op 18-3-2011!!
    Hij is 3795 gr en 53 cm groot!!!
    Ik ben dus afgelopen vrijdag ingeleid. Na 2 uur had ik al 4 cm dus ik dacht: dat schiet lekker op!!
    Maar 's avonds om 20 uur had ik nog steeds nog maar 8 cm en hij wilde maar niet indalen. Dus toen is besloten een keizersnee te doen en om 20.58 uur is ie geboren!!
    Was een zware dag maar ook een hele mooie!!!
    De borstvoeding is niet gelukt door mijn borstverkleining dus nu fles. wel jammer maar zo wordt ie ook wel groot!!
    Nu zijn we net terug uit het ziekenhuis. Ben zo blij!! Hij is zo mooi!!!
    Ik reageer morgen wel ff op de berichtjes hier.. nu ff rusten en de kraamhulp komt er aan!!
    Ik zag dat Inge ook een zoon had: proficiat met Bram!!!
    En de rest: ik hoop dat het ook vlug bij jullie zover is!!!

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    MWAG, GEFELICITEERD MET FINN!!!!

Balen van de keizersnee en bv, maar wat heb je het goed gedaan!!!! Lekker uitrusten nu!

10. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ingef gefeliciteerd met je zoontje Bram!!
    Mwag jij ook gefeliciteerd met Finn! Lekker genieten hoor meiden!

Hier gaat het redelijk, druk met voeden en visites. Dit weekend heb ik de voedingen weer zelf op me genomen maar zaterdagnacht was Nina erg onrustig ... tussen half 3 en half 5 bleef ze maar huilen. Hierdoor was ik gisteravond weer even van slag en heeft mijn vriend de laatste voeding weer op zich genomen zodat ik weer 6 uurtjes kon slapen.
    Pfff ben wel blij als ze eindelijk doorslaapt hoor! Maar ik geniet met volle teugen van mijn meisje, ik moet zeggen dat het echt makkelijker gaat bij de 2e en dat ik van haar echt meer kan genieten dan destijds bij jesse.

Ik wil iedereen die nog moet bevallen heel veel succes wensen, Jesje hoop dat je snel mag bevallen meis!
    Vanaf nu komen de lentekindjes! :)

Meiden ik ga weer een uurtje naar mijn bed... tot snel weer!! xxx

11. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He lieve dames,

Ik zie dat er weer baby's geboren zijn. Wauw!!! Gaaf hoor.
    Gefeliciteerd kers verse mama's!!! Geweldig hoor. Geniet er van!!

Verder lees ik dat er in veel buiken gerommel is gecontateerd. Spannend, succe dames met rommelende buiken. Hopen dat het snel door zet en jullie snel de baby vast mogen houden.

Ik kreeg net weer een sms van Micha. Het was verstuurd om half 3: Rond 11 uur 1,5 cm ontsluiting :) en al een paar uur regelmatig weeen om ongeveer 5 minuten. Groetjes Micha

ik ben vandaag voor het eerst overdag alleen met ons Amber. Mijn vriend heeft drie weken vrij gehad, omdat ik zo slecht vooruit kon. Nu gaat het al een heel stuk beter. Ik kan mezelf en ons meisje al goed verzorgen. Wassen lukt vrij aardig, ik kook weer zelf. De rest van het huishouden wordt nog door hulptroepen gedaan.
    Ik ben nu erg moe, want ons meis heeft vannacht flink liggen spoken, maar ik heb wel een echt moedre gevoel nu ik zelf voor mijn kind kan zorgen. Dat voelt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het kleine roze wolkje wordt met de dag groter! Jippie!!!!

12. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevallen:
    02 jan: Ladypink: Branco Elvis Martinez- 1395 gr-40 cm-31w

15 feb: Tara26: Tygo Lorenzo- 2053 gr -45 cm
    20 feb: Flotsje: Tim Devrim- 2410 gr -49 cm
    21 feb: Lennylenn: Indy Sienna- 3260 gr -50 cm
    28 feb: Shenoby: Kirsten Grietje Arinde- 2750 gr - ? cm
    28 feb: Sjoelke: Amber- 3895 gr - ? cm
    28 feb: Christa24: Lorenzo Marinus - 3080 gr - ? cm
    28 feb: Cis: Joey- ? gr - ? cm
    01 mrt: Ellenore: Olivier Lennart- 2820 gr- ? cm
    01 mrt: Baylee: Zita - gr - cm
    02 mrt: Debski: Nina- 2885 gr - 50 cm
    02 mrt: Trui: Xander- 3980 gr - 52 cm
    03 mrt: Yippieajee: Eva- ong 6 pond & Vanja - ong 4 pond
    06 mrt: Lisacar: Bhodi - 3980 gr - cm
    08 mrt: Lin80: Jesse - 4340 gr - ? cm
    08 mrt: Suenne: Veerle - +-3500 gr - 49 cm
    09 mrt: Ellentje: Owen - 4024 gr - 50 cm
    11 mrt: Imsala: Diego Aidan - 3740 gr - 51 cm
    11 mrt: Brasileira: Marlon - 3490 gr - 50 cm
    Cindy1981: Mats Finn - ????
    14 maart: Biancje: Quint- 3435 gr - 50 cm
    16 maart: Mickey80- een jongen-?????
    18 maart: Mamaantje - Angelica Armanda - 3520 gr - ?cm
    18 maart: Ingef - Bram - 3850 gr - ?cm
    18 maart: Mwag- Finn - 3795 gr - 53 cm

Boys: 17 Girls: 9
    26 baby's op de wereld..
    13 baby's nog in de buik..

Uitgerekende datum:

14 maart-Micha 2-1e kindje-zk-bv-meisje
    15 maart-zip-2e kindje-thuis-bv-verrassing
    16 maart - jellebel - 3e kindje - thuis - meisje
    18 maart - jen89 - 1e kindje - zh - meisje
    20 maart - Romana - 2e kindje - zh - bv - meisje
    20 maart- kartvelibaia- 1e kindje- zh-bv-jongen
    22 maart - Nemo81 - 1e kindje - zh - bv - verrassing
    22 maart - joan81 - 2e kindje - thuis - bv - verrassing
    23 maart- 31 decegestopt-1er kindje-zh-bv-verrassing
    24 maart-annekevdz-2e kindje-zh-bv - jongen
    24 maart-mamaloe26 - 1e kindje - zh - fv- jongen
    24 maart - raw - 2e kindje - zh - bv - meisje
    26 maart- jesje1982- 1e kindje- zh- fv- meisje

Meisje 6
    Jongen 3
    Verrassing of geheim 4

13. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mwag, gefeliciteerd met Finn!! wat is hij al groot-53 cm :)

@ micha, spannend meid, zet um op!!!

@ sjoelke, mooi hoe je dat schrijft over het mama zijn... ben heel benieuwd hoe het mij allemaal zal vergaan ;)

@the rest: laat de lente baby's (rammetjes) maar komen!!!!!

14. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Bevallen:
    02 jan: Ladypink: Branco Elvis Martinez- 1395 gr-40 cm-31w

15 feb: Tara26: Tygo Lorenzo- 2053 gr -45 cm
    20 feb: Flotsje: Tim Devrim- 2410 gr -49 cm
    21 feb: Lennylenn: Indy Sienna- 3260 gr -50 cm
    28 feb: Shenoby: Kirsten Grietje Arinde- 2750 gr - ? cm
    28 feb: Sjoelke: Amber- 3895 gr - ? cm
    28 feb: Christa24: Lorenzo Marinus - 3080 gr - ? cm
    28 feb: Cis: Joey- ? gr - ? cm
    01 mrt: Ellenore: Olivier Lennart- 2820 gr- ? cm
    01 mrt: Baylee: Zita - gr - cm
    02 mrt: Debski: Nina- 2885 gr - 50 cm
    02 mrt: Trui: Xander- 3980 gr - 52 cm
    03 mrt: Yippieajee: Eva- ong 6 pond & Vanja - ong 4 pond
    06 mrt: Lisacar: Bhodi - 3980 gr - cm
    08 mrt: Lin80: Jesse - 4340 gr - ? cm
    08 mrt: Suenne: Veerle - +-3500 gr - 49 cm
    09 mrt: Ellentje: Owen - 4024 gr - 50 cm
    11 mrt: Imsala: Diego Aidan - 3740 gr - 51 cm
    11 mrt: Brasileira: Marlon - 3490 gr - 50 cm
    11 mrt: Cindy1981: Mats Finn - 3280 gr - 51 cm
    14 maart: Biancje: Quint- 3435 gr - 50 cm
    16 maart: Mickey80- een jongen-?????
    18 maart: Mamaantje - Angelica Armanda - 3520 gr - ?cm
    18 maart: Ingef - Bram - 3850 gr - ?cm
    18 maart: Mwag- Finn - 3795 gr - 53 cm

Boys: 17 Girls: 9
    26 baby's op de wereld..
    13 baby's nog in de buik..

Uitgerekende datum:

14 maart-Micha 2-1e kindje-zk-bv-meisje
    15 maart-zip-2e kindje-thuis-bv-verrassing
    16 maart - jellebel - 3e kindje - thuis - meisje
    18 maart - jen89 - 1e kindje - zh - meisje
    20 maart - Romana - 2e kindje - zh - bv - meisje
    20 maart- kartvelibaia- 1e kindje- zh-bv-jongen
    22 maart - Nemo81 - 1e kindje - zh - bv - verrassing
    22 maart - joan81 - 2e kindje - thuis - bv - verrassing
    23 maart- 31 decegestopt-1er kindje-zh-bv-verrassing
    24 maart-annekevdz-2e kindje-zh-bv - jongen
    24 maart-mamaloe26 - 1e kindje - zh - fv- jongen
    24 maart - raw - 2e kindje - zh - bv - meisje
    26 maart- jesje1982- 1e kindje- zh- fv- meisje

Meisje 6
    Jongen 3
    Verrassing of geheim 4

Heb mezelf er even goed ingezet

15. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Mwag, gefeliciteerd met Finn (een naam op een van onze lijstjes).

Vanmiddag ben ik weer voor controle bij de vk geweest. Alles was weer prima, voldoende vruchtwater en voldoende beweging. Als er deze week nog geen baby is wordt ik dinsdag voor het eerst gestript, omdat we dan 41 weken zwanger zijn. Dan kan
    dan vrijdag herhaalt worden als het nodig is.

Ze gaf ook de tip om te vrijen aan. Mijn moeder was mee en die zei later dat dat bij haar ook de weeën heeft opgewekt, dus ik zal manlief eens liefkozen een dezer dagen denk ik. Wie weet dat het helpt.

Als ik vannacht, woensdag of donderdag beval weet ik al welke verloskundige me komt bijstaan.

Ik ben blij dat ik de dag weer redelijk ben doorgekomen. Nu uitzien naar als mijn man weer terug komt uit zijn werk en een lekker avondje met z'n tweetjes. Gezelliger dan alleen!

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Ellenore: klinkt alsof je je draai al aardig hebt gevonden, goede zaak hoor! Wel erg sneu dat Olivier zo'n last heeft van krampen. Hebben ze je bij het cb kunnen helpen met goede tips? En die wedstrijd van Frank, tsja dat was wel jammer. Gelukkig was het nog een oefenwedstrijd en moet de competitie nog beginnen.

@Mwag: van harte gefeliciteerd met Finn, klinkt als een behoorlijk heftige bevalling al met al, maar wat goed om te horen dat het nu zo goed met jullie gaat.Je hebt lang moeten wachten, maar zo te horen geniet je er nu ook echt van.

@Debski: fijn dat het bij jou ook weer wat beter gaat en dat je echt van Nina kunt genieten. Het is ook wel logisch dat je er moeite mee hebt wanneer ze zolang achter elkaar huilt. Daar had ik bij Ronja ook veel moeite mee! Pas goed op jezelf meid!

@Micha: dat lijkt goed te gaan met je bevalling... ik hou de pagina scherp in de gaten voor nieuws!

@Sjoelke: je hebt groot gelijk dat je nog gebruik maakt van de hulptroepen, maar lekker ook dat je steeds meer zelf kunt. Ben blij dat je echt begint te genieten van je contact met Amber!

@nemo: je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar moet zeggen... mijn hoofd staat nu zeker niet naar vrijen...

Hier al flink last van mijn buik de hele dag, maar het zet nog niet door. Ach, woensdag maar eens horen wat de verloskundige ervan zegt...

17. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Hoi meiden

Vanmiddag gestript. 1-2 cm ontsluiting! Tot op heden weinig resultaat behalve dan een enorme kotspartij een uur erna. Mijn gezicht was helemaal dik.....
    Mocht er niks gaan gebeuren, dan donderdag weer!

anneke, lekker op de koffie geweest vanmorgen? En hoe is het met de harde buiken??

Micha, jee wat heerlijk dat je nu bezig bent!! Succes meid, ondanks dat je het niet meer zult lezen!

mwag, gefeliciteerd met Finn!!!

Debski, goed te horen dat het wat beter gaat!!

sjoelke, wat fijn he dat moedergevoel!! Lekker hoor dat je weer zelf kunt koken en die hulptroepen, ik zou zeggen daar moet je van genieten!!

nemo, dus weer een goede apk!! Op naar volgende week of hopelijk nog daarvoor!!

we gaan kijken wat de rest van de avond/nacht gaat brengen!!

Fijne avond!

18. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @zip: oe spannend hopen dat er nu beweging inkomt.

@mwag: Finn, leuke naam ;) (Mats zijn 2e naam is Finn)

@Nemo81: vrijen klopt het scheint stimulerend te werken (al moest ik er de laatste weken niet aan denken) you go girl

19. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Met de kleine D.A. gaat het prima, is alleen strontverkouden, maar ja gaat uiteindelijk vast wel weer over..
    Voor de rest is het beetje drama, hoop gezeik met ex en met als resultaat dat ik vorige week een mail gestuurd heb aan hem geen contact meer met mij te zoeken behalve via mail, dat ik geen telefoon meer aanneem van hem etc en de politie zal bellen als hij ongevraagd aan mijn deur mocht staan. Zag ik vanmorgen op zijn msn dat hij onderweg was naar mijn woonplaats, dus schrok me rot, want ik had geen afspraak staan met hem, en wat moet hij hier???
    Dus politie vast gebeld en op de hoogte gebracht van mijn mail naar hem en de situatie uitgelegd, mocht als hij aan de deur zou staan direct 112 bellen van ze.
    Later stuurde hij me via msn een bericht dat hij hier een avocaat heeft? Schijnt te moeten omdat een advo van onvermogen geen zaken buiten de eigen regio doet? Dus ja dan moest hij er hier een regelen. en vervolgens de vraag of hij langs mocht komen bij me? Ehm.. nou NEE?? heb geantwoord: Langskomen is politie! en daar reageerde hij op met: ok, het hoeft toch niet zo? ( en dan een huilende smiley erachter)
    Ik ben behoorlijk duidelijk geweest in mijn mail naar hem toe, zal hem zo hier ook ff posten:

Ik mail je om de volgende reden: Ik wil graag rust, duidelijkheid en structuur creëren in het belang van en voor de kinderen.
    Om dit te realiseren heb ik voorwaarden en afspraken opgesteld:

Ik wil geen telefoontjes meer ontvangen van jouw kant, behalve 1 keer per week op afgesproken tijd (woensdagavond tussen 17.30 en 18.00 uur, ingaande per 23 maart aanstaande) zodat jij in de gelegenheid bent om eventueel je kinderen te spreken. Verder neem ik dan ook geen telefoontjes van jouw kant meer op.

Zoals gezegd wil ik dus geen telefonisch contact meer, eventuele communicatie over de kinderen is wel mogelijk via de mail, ik zal 2 à 3 keer per week jouw mails per mail beantwoorden.

Voor de omgangsregeling wil ik het volgende afspreken: Om het weekend op vrijdagmiddag kun je de kinderen om 17.30 uur ophalen, ik zorg ervoor, dat de kinderen dan al gegeten hebben, deze momenten duren niet langer dan 30 minuten. Vervolgens worden de kinderen door jou op zondag teruggebracht om 17.30 uur, ik verwacht van jou, dat de kinderen dan al gegeten hebben, wederom duurt dit moment niet langer dan 30 minuten. Dit gaat per vrijdag 1 april aanstaande in. Voor alle duidelijkheid: D.A. zal in ieder geval het eerste jaar niet meegaan in deze omgangsregeling.

Ik wil tijdens de contact- / communicatie / haal en breng momenten geen discussies, ik wil wel met je in gesprek over bezoekregelingen en afspraken rondom de opvoeding van de kinderen.

Enige vorm van bezoek van jou aan mijn deur buiten de afgesproken tijden / dagen om, zal er in resulteren dat ik genoodzaakt ben de politie in te schakelen.

Afspraak is afspraak, ik verwacht dan ook dat je je aan gemaakte afspraken houdt, dit om de rust, duidelijkheid en structuur in het belang van en voor de kinderen te behouden.

Wanneer je een advocaat inschakelt, zie ik communicatie van zijn / haar kant vanzelf tegemoet.

Duidelijk zat lijkt mij? Het is jammer dat het zo moet, maar hij dendert anders echt over me heen, mooie woorden etc en dan strijk ik steeds weer over mijn hart en sta dingen toe die ik niet toe wil staan zoals de kids extra meegeven etc.. Nu gaan we dus dalijk alles via een advocaat regelen, lijkt me gewoon verstandiger, dan staan de afspraken zwart op wit en moet hij zich er aan houden!

Verder heb ik met de vk, het cb en de kraamhulp mijn en hun zorgen besproken omtrent de kinderen. Het is behoorlijk pittig 3 kinderen in je uppie, en nu gaan we jeugdzorg inschakelen om te kijken waar zij me kunnen ondersteunen en extra hulp in kunnen schakelen om alles thuis te laten reilen en zeilen en ook of ze mij kunnen helpen bij het gezeik met ex want dat heeft best een behoorlijke impact op mij. Mijn kraamweek is wederom verziekt mede dankzij ex. Ach what else is new? Heb nog nooit een normale kraamweek gehad wat dat betreft, en mijn bv is behoorlijk terug gelopen, geef D.A. dan nu ook een combi van BV en FV en hoop dat ik de BV weer zo op kan krikken dat ik volledige BV kan geven.
    Heb gelukkig een echte topper gehad als kraamverzorgende, zo'n lief mens! Heeft me echt door de kraamweek heen gesleurd en gesteund waar ze kon, ook in me strijd met ex. Zij is ook het gesprek met ex. aangegaan toen ex. tegen mij liep te zeiken (terwijl ik net 2,5 dag daarvoor bevallen was) hij was namelijk boos dat hij op hyves al gelezen had dat ik bevallen was voordat ik hem gebeld had, tja kan ik ook weinig aan doen, ik heb niemand gebeld of gesmst, dat heeft een vriendin van me gedaan toen ik net bevallen was, ik wilde persé zelf ex bellen zodra ik daar tijd voor had en dat was iets voor 6 uur dat ik hem toen belde. Hij was de eerste die ik sprak nadat ik bevallen was en begon gelijk al te zaniken tegen mij, tja dat viel echt ff verkeerd hoor! Wilde hem juist zelf bellen zodat hij t niet van een ander hoefde te horen, dat het dan zo loopt kan ik ook weinig aan doen, ik had wel andere dingen aan me hoofd. Ook was hij pissig dat ik niet gebeld had toen het begonnen was, ehm tja was blij dat ik mijn vriendin nog kon bellen dat ze direct komen moest, kon verder niets uitbrengen omdat ik behoorlijk heftige weeën had op dat moment, vriendin kwam binnen ( had sleutel) deed het licht aan, zag mij op bed liggen en enige wat ze zei was: ik ga NU de vk bellen! Die had echt wel in de gaten dat het menens was, maar aangezien zij ook nooit eerder bij een bevalling geweest was, was die ook druk met de andere hulptroepen inschakelen en bellen dat ook zij ex niet gebeld heeft. Was er ook wel blij om ook hoor, voor zelfde geldt had hij zo gek geweest om middenin de nacht hierheen te rijden ofzo? Nou ja dit is nog niet de helft van het gezeik wat ik in me kraamweek om de oren heb gehad, tel daarbij op een woningbouw vereniging die schuin onder mij aan het boren en drillen is in een woning omdat er asbest ligt en de hel is compleet! Heb dus totaal niet kunnen slapen tussen de middag enzo om te rusten en in de avond lukte het ook bijna niet. T en L. werden wel dagelijks opgehaald als de kraamhulp naar huis toe ging en er werd elke dag voor me gekookt door diezelfde mensen ( koken doen ze nu nog :D ).
    Ben op zich nog steeds wel wat moe, maar kan gewoon de rust niet vinden lijkt het wel. Gelukkig dat D.A. momenteel lekker doorslaapt overdag, van voeding naar voeding dus dan kan ik zo nu en dan gewoon ff lekker mijn ding doen zeg maar.
    Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst met D.A. naar buiten gegaan, even gewandeld over de markt en rondje dorp, maar merkte toen wel dat mijn bekken nog niet hersteld is in ieder geval. Zal ook nog wel even nodig hebben ook. Gelukkig heb ik nog steeds thuiszorg tot eind Mei en misschien word dat dalijk wel verlengd met behulp van jeugdzorg? Ach ik wacht het wel af, vind het doodeng om hulp te vragen bij jeugdzorg, juist vanwege dat gezeik in het verleden en omdat je natuurlijk vaak alleen de ellendige verhalen hoort over kinderen die uit huis geplaatst worden etc. De vk, cb en kraamzorg heeft me ook gezegd: meid, we maken ons geen zorgen over hoe jij met de kinderen bent, je bent een lieve moeder en je bent goed voor ze, we maken ons zorgen om de stress die jij ondervind vanwege het gedoe met je ex! Zelf heb ik nog aangegeven dat ik best bang ben voor de spitsmomenten straks, zoals de ochtenden dat T en L naar kdv moeten, dan moet ik op tijd 3 kids aangekleed hebben, gevoed en ook nog eens op tijd de deur uit. Of tijdens het koken, 3 kinderen stil houden, eten geven, badderen/ douchen en naar bed brengen. Word nog een hele klus, heb al wel kunnen oefenen met de kinderen zelf weer naar bed brengen, maar nog niet met koken en 3 kids tegelijk.. Misschien maak ik het wel zwaarder dan het is hoor, maar soms springt de paniek me om het hoofd als ik er aan denk.
    Morgen komt het cb dan op huisbezoek en gaan we nog even praten over het jz gebeuren en de kraamweek etc en verder? Tja geen idee...

Sorry voor de mega lange post....

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hallo dames,

Ik moet even van me afschrijven en op dit tijdstip is hier de beste plaats om dat even te doen.
    Onze kleine man ligt in het ziekenhuis met verdenking van het RS-virus. Zijn zus is de hele week erg ziek geweest en was erg aan het hoesten en enorm verkouden met hoge koorts.
    Ze heeft Jesse waarschijnlijk aangestoken en hij was nu zo'n 3 dagen verkouden. Alleen vanavond rond een uur of 6 begon hij ineens slecht te drinken, kreeg hij zichtbaar meer moeite met ademen en gaf slijm op. Mijn alarmbellen gingen rinkelen, maar heb eerst toch nog maar het nodige geprobeert om te kijken of dat zou helpen. Zoutoplossing in zijn neus heb ik de hele dag gedaan en vanavond hebben we met hem in een stomende douche gestaan. Maar helaas gaf dat geen verbetering. Ik heb dus rond half 9 vanavond de dokterswacht gebeld en daar konden we om 21.40 terecht. Daar aangekomen werd hij onderzocht en werd besloten hem meteen op te nemen op de kinderafdeling. Daar is hij nogmaals onderzocht door een kinderarts en daarna aan de monitor gelegt om hem goed in de gaten te kunnen houden. De waardes zijn tot nu toe gelukkig goed en morgen nemen ze een kweekje om te testen op het RS-virus. Ik mocht bij hem blijven in het ziekenhuis, maar weet van mezelf dat ik daar toch niet kan slapen en daar heeft niemand iets aan. En aangezien hij daar toch waarschijnlijk een paar dagen moet blijven kan ik maar beter thuis goed uitrusten en er dan vroeg in de ochtend weer voor hem zijn. Onze dochter is met opa en oma mee naar huis, want ze mag niet mee naar haar broertje omdat ze nog verkouden is. Morgen maar even rondkijken voor oppas voor de komende dagen, maar nu eerst naar bed en proberen te slapen. Mijn man heeft nu een nachtdienst en is morgen om 9 uur pas weer thuis en komt dan ook naar het ziekenhuis. Hoop dat het allemaal lijkt mee te vallen morgen, maar we wachten het maar even af.

Pffff, lucht wel lekker even op om het van je af te typen.

Deel Deze Pagina