maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Voor de ervaren moeders onder ons.

Hoeveel beddegoed (dekbedovertrekken en matrasovertrek) hadden jullie nodig in de kraamdagen?

Hoeveel pyama's is handig om te hebben?

Wat zijn nog meer van die dingen die fijn zijn om te hebben, waar je pas achter komt als je het mee maakt?

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Suenne: ik had twee waterdichte matrasovertrekken gehaald bij de Action voor ongeveer tien euro per stuk. Destijds vooral met het oog op eventueel brekende vliezen. Achteraf ook heel fijn met het oog op bloedverlies na afloop. Ik had twee pyama's en dat was wel heel handig, gezien hetzelfde probleem. Voor de bevalling had ik een heel oncharmant nachthemd van de Wibra. Niet mooi, wel handig.

Hinke komt van mijn schoonvader Henk. Hij is op dezelfde dag jarig als Ronja, dus hij had eerste rechten!

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Persoonlijk vind ik Koen trouwens leuker dan Coen, maar dat is hetzelfde als Kasper en Casper.

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    En verder fijn om in huis te hebben: vitamine D en vitamine K druppels voor de baby als je borstvoeding geeft. Zoogkompressen omdat je je anders niet durft te vertonen, maandverband om in te vriezen om kompressen voor de onderkant te maken. En veel paracetamol!

5. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant

He dames,

Heb een paar daagjes veel te doen gehad. Daarom ben in niet zoveel geweest.
    Mijn Oma is nog op bezoek geweest voor mijn verjaardag, ik ben naar de Ikea geweest en gisteren ben ik bij vrienden de Voice gaan kijken.
    Overdag moest ik werken. Druk druk druk hihihihihi.

Dit gaat een mag lang verhaal worden dames!!! Ik probeer op iedereen te reageren.
    Nu dacht ik dat mijn verkoudheid over was en nu heb ik toch het idee dat het weer een beetje op speelt. Maar ja, niets aan te doen.
    @baylee: Ik Heb op het moment zoveel te doen, dat het me niet gaat lukken twee forums bij te houden. Dus ik op het moment alleen even op ZP.
    Hoe is het met je???

@Imsala: Poeh dat is schrikken. Hopen dat het alleen een blaasontsteking is.

@lonnie: Fijn hoor een goede 20 weken echo. En wat schattig dat duimpje. En die namen vind ik echt heel toevallig.

@erkennen, dat moeten wij ook nog gaan doen. Ik heb er toevallig laatst wel een voor gebeld.

@Flotsje: Ik heb wel ervaring met last van mijn bekken. Ik merk echt als ik te veel gedaan heb dat ik daar last van krijg. VK zei dat ik moest proberen dagelijks een half uur te wandelen.

@annekevd: Ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen voor een voorkeur. Ik denk dat iedereen stiekem wel een voorkeur heeft. Ik sluit me volledig aan bij Ellenore

@ingef: Fijn man een nieuwe wasmachine. Ik hoop nog steeds op een machine die daarna meteen droogt en alles strijkt! Hihihihihihi. Dan wil ik het nog wel in de kasten leggen. Hahahahah

@Ellenore: OOOOOOOO wat herken ik mezelf in jou met je reactie op voorkeur geslacht. Ik ben zelf geen meisje meisje en zou een jongen dus ook erg leuk vinden. En als we een meisje krijgen dan wordt het ook een stoer grietjes zonder vlechtjes (kan namelijk niet vlechten! Hihihihi)

@lennylen: Ik heb ook niet zo’n ketting. Een leuke lange kralenketting kan ook erg leuk zijn. Ik zou gek worden van het getingel! Hihihihi

@H&M: ik vind op de site van H&m die romper van ACDC zo gaaf. Als wij een jongen krijgen dat wil ik die.

@ Voelen: Ik hoor ook ooit broebeltjes uit mijn buik als ik denk hem te voelen. Kan dat???? Of zijn dat mijn darmen??

@raw: Inderdaad nog best een klein buikje. Maar geloof me, dat kan over twee weken helemaal anders zijn.

Ik maak me een beetje zorgen om shenoby. Ze is nu al een heel tijd niet aanwezig.

Ik kom uit zuid-oost brabant uit een plaatsje tussen helmond en uden. Ik woon samen. We zijn nog niet uit de namen.

OOOOOOOOOOOO ik heb helemaal geen overzicht meer wat ik allemaal moet hebben. Hier moet ik snel lijstjes voor gaan maken. Hihihihihihi. Structuur structuur structuur.

Wij gaan vanmiddag onze babykamer ophalen. Leuk leuk leuk!!!
    Ik heb mega hoofdpijn. Zou ik een paracetamol pakken????

Groetjes Sjoelke

6. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    goedemorgen!!

Wat goed dat iedereen zich open en bloot geeft hier!!
    Ik ken jullie niet, maar weet ook dat er genoeg bekenden op zp zitten, dus houd ik het een beetje oppervlakkig. Misschien kunnen we eens een meeting plannen, kunnen we elkaar dan in het echie zien!!

Mijn echte naam blijft dus publiek geheim, pb-tje kan altijd.
    Ik ben 30 jaar en woon in de noordoostpolder!

Ook de namen die we hebben zeg ik toch liever niet, heb gewoon te slechte ervaringen met mensen die erachter komen en hun mond niet kunnen houden....sorry.

luiertas, die van ons zoontje was behoorlijk op, heb nu net van de week eentje bij de wibra (!!!) gehaald haha, was heel goedkoop, maar vind et ook niet zo belangrijk!

Vanmiddag speaker zijn op een zwemwedstrijd, kan zelf niet meer meezwemmen, dus dan zo maar het sfeertje blijven proeven!

bedlinnen, ik heb 1 waterdichtmatrasovertrek en 2 pyama's en voor de rest overal gewoon 2 van.......ze trekken werkelijk elke morgen alles van je bed :D

Verder sprak alles wel voor zich, we hadden niet extreem veel in huis, maar als we iets nodig hadden ging manlief het halen. Hij was lekker 2 weken vrij. Deze keer ook weer!

sjoelke, leuk hoor de baykamer ophalen!!! Enne, die paracetamol gewoon nemen hoor! Ik heb best veel hoofdpijn en slik ze ook gewoon, anders is het niet vol te houden.

Denk idd ook dat shenoby in het ziekenhuis ligt.

Misschien moeten we toch maar eens echt gaan beginnen aan de buddy's dan kunnen we dingen van elkaar melden.
    Gewoon pb-en als je iemand als buddy wilt? Kan je elkaar je mail en eventueel 06 geven?? idee??

Ook hier een lang verhaal...ach ook wel weer leuk!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@suenne: in mijn kraamdoos zat r zo een hoe heet dat ding nou weer. Naja geen idee maar het was een soort matrasbeschermer en die gebruikte ik al de kraamhulp daar beneden ff moest koekeloeren.

Bed werd 2 keer per week verschoond. Ik trok elke dag een schone pyama aan want dat vond ik gewoon fijn.

Van die ruim zittende onderbroeken zou ik zeker aanschaffen. En voldoende kraamverband
    Paracetamol
    Aambeienzalf. Jaaaaaa geloof me je zal erg happy zijn als je thuis komt en het staat klaar.
    Zoogkompressen
    Bv bh's
    Bepanthen zalf voor de baby
    Een stoel in de babykamer. (Was erg handig als ik hem snachts moest voeden)
    2 thermometers. 1 voor mama 1 voor baby
    Dat was het denk ik wel zo een beetje

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Zip: veel plezier met speakeren... ik doe dat ook wel eens, is best gezellig! Zwem je nog wel zo nu en dan? Hoe is het laatst bij de huisarts eigenlijk gegaan? Dat heb ik gemist...

Ook heel handig vond ik trouwens de bepanthen zalf voor mijn tepels en het voedingskussen.

@Sjoelke: veel plezier met het halen van de babykamer!

Ik heb net een cadeautje gehaald voor het meisje waar we vanmiddag op visite gaan, maar kon me niet inhouden. Ben ook met een leuk jurkje voor Ronja en een (alweer) capuchontrui voor de baby!

9. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    anneke, ja probeer 1x in de week gewoon lekker rustig te zwemmen, maar moet nu eerst een ander badpak zien te vinden, want mijn eigen zit niet lekker meer!

Maandag moet ik voor een ecg, afwachten dus!

ik had voor mijn tepels lansinoh zalf, dat is een soort schapenvet. Werkt als een tierelier! Van de lactatiekundige!

Dat is ook echt een aanrader trouwens. Als de bv niet lekker gaat, niet te lang wachten totdat je een lactatiekundige inschakelt. Mijn zoon is op zondag geboren en dinsdags stond ze hier al. En maar goed ook!Ze heeft me door heel wat moeilijke momentjes geholpen!

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    pfff... had op iedereen gereageerd...een enorm verhaal... klik ik op reageren... zegt ie: dat mijn verbinding was verbroken...pfff.. ook niet aardig?...

nu natuurlijk geen zin meer om alles opnieuw te doen...

suenne: mooie meubeltjes!

voedingstas: hier één van de wibra..erg goedkoop maar wel leuk!

verder typ ik vanavond wel verder!!

11. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik heb een grote tas van de Kruidvat waar ik alle spulletjes voor Ronja in mee sjouw. Glimmend rood met veel bloemetjes. Heel kitsch dus. En heb ook een echte luiertas, maar die gebruik ik amper. Heb alleen het zeiltje daaruit gehaald.

12. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    het eerste buddy-koppel is een feit!!!

anneke - zip

13. lennylenn

Ik kan me hier zo vreselijk kwaad om maken. Mensen die zich niet aan hun afspraken houden en dan ook niet even bellen om te zeggen dat het later wordt. PFfffffff stel lummels! Ik haasten door de regen met mn zoontje om boodschappen te halen want ze zouden er om half elf zijn. Nou het is nu ovet twee en nadat ik gebeld had kreeg ik te horen dat ze nu pas onderweg zijn.

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

hoi meiden even snel bericht van mij.
    ben sinds vandaag weer thuis.
    galblaas is verwijderd maar beebje doet het nog goed gelukkig/
    moet nog veel op bed liggen dus zal niet veel op zp te vinden zijn.
    ik hou jullie op de hoogte.

15. lennylenn

Shenoby! Wat fijn van je te horen en gelukkig gaat alles de goeie kant op. Rust goed uit en beterschap he. Dat we je gauw weer terug mogen zien hier op zp.

Leuk leuk leuk wie wilt mijn buddy zijn? Ben voor 1 maart uitgerekend dus niet iemand die op dezelfde dag moet he hiiiih

16. flotsje

flotsje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Gewerkt vandaag en nu helemaal kapot!! Bram ligt even op bed...
    dus even snel..

@namen: Zoontje heet ibrahim marten... roepnaam bram.. en voor ons nieuwe kindje hebben we nog geen idee haha.. wil even wachten tot we weten wat het word en ga dan gericht denken hihi.. maar heb voor beide nog niks leuks gevonden... is ook best moeilijk... heb een turkse man en al zijn familie woont nog in turkije en is dus wel handig als zij de naam in ieder geval kunnen uitspreken haha...
    Leuke namen zag ik voorbij komen!

@tas: voor bram een luiertas van oilily maar ben nog op zoek naar een nieuwe.. word een beetje oud...

@spullen: heb geen kraamzorg gehad vorige keer dus geen idee... waar ik blij mee was was dat we genoeg hydrofiele luiers hadden, ik gebruikte die dingen op een gegeven moment voor alles...

@lennylen: ik wil je buddy wel zijn hoor hihi.. ben 21 maart uitgerekend dus misschien ook wel handig??

@ikzelf..: vandaag even een hormonen dagje heb mijn man drie minuten gezien en hadden al ruzie en kan echt om alles huilen pfff word moe van mezelf...

moet weer gaan bram is wakker!

17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey meiden!!

@Shenoby, galblaas verwijderd??? Meid had je geen pijn in de rug dan?? Daar kun je echt behoorlijk veel last van hebben. Heel veel beterschap gewenst!

@Luiertas, ik heb er 1 van marktplaats gekocht. Een soort weekendtas is het van Tupperware. Eigenlijk ben ik er wel redelijk op uit gekeken en hij is ook flink af, maar mijn vriend vind hem ideaal!! Jammer de bammer! Ik gebruik ook wel eens mijn tas van Oilily.

@Leeftijd, ik ben 29 (in januari 30) en woon samen met mijn vriend in Den Haag. Ben opgegroeid in Groningen en van oorsprong ben ik half Fries/half Indonesisch. Ik voel me dus niet bepaald een Hagenees en kan me ook totaal niet vinden in "Oh Oh Cherzo :)
    De namen worden: Frederique of Olivier. De tweede naam zijn we nog niet over uit.
    Onze zoon heet Christiaan René. René is naar een overleden oom van mij of eigenlijk overleden broertje van mijn moeder, want hij was toen 6.

@voorbereiding. Ik heb 3 verschillende dekbedovertrekken en hoeslakens. 2 Pyjama's en in januari krijg ik van mijn zorgverzekeraar een kraampakket. Wat me opviel na de bevalling is dat je echt geen 12 hydrofiel luiers nodig hebt voor je kleine. Ik heb er nu echt veel te veel in huis. Wel kwam ik maatje 50 te kort, dus die zou ik wel in huis halen. 1 of 2 pakjes. En floradix. Rot spul, maar ik MOEST het innemen van de kraamhulp. Aambeienzalf vind ik een hele goeie tip en misschien microlac voor als de ontlasting niet wil komen. Een tepelhoedje is ook wel handig. Verder heb ik heel veel gehad aan die badcape's. Niet alleen voor na het badje, maar ook voor het inbakeren. Chris sliep er heerlijk in. En handschoentjes voor de baby zodat deze zichzelf niet krabt.

Misschien kom ik later nog op wat andere tips.

Ik ga snel weer verder met de was!!!
    Tot later!!!

18. Kwekijzer

ja ik wil wel een poosje proberen, mag dat ook?

19. Kwekijzer

Dat is ook wel extreem lijkt me dat ohohCherzo:D, sorry, maar wat een domme w*v*n zitten daar bij. Met die kerels heb ik ook weinig trouwens, maar vooruit.

@ tips, ik heb al hele bruikbare gelezen!! Zal de paginas maar opslaan, kan ik ze later terug lezen. Het meeste zal zichzelf ook wel wijzen denk ik. Krijg er wel kriebels van, een zalf voor de tepels, een zalf voor de aambeien, paracetamol, zeiltje voor het bloed, wat is het eigenlijk een slachtgebeuren. Gelukkig krijg je er idd iets moois voor terug, daar doen we het voor. De rest schakel ik regelmatig uit:p

20. Kwekijzer

De meubels zijn super. Het kastje moet ik nog wel een beetje bij werken, maar verder hou ik van dit soort meubelen. Dat vind karakter en gezelligheid geven. Ik vind het zo ook een heel leuk kastje en ik ben blij dat ik niet zo'n duur ding hoef aan te schaffen. Ik had gereageerd op zo'n mdfcommode, kreeg ik laatst een mailtje dat ze alleen biedingen vanaf 150 euro accepteerde:$ *doe normaal*. Al begrijp ik dat wanneer je er gewoon het geld voor hebt zoiets ook weer heel leuk is, maar persoonlijk zou ik dan nog liever veel geld voor iets uit geven wat dan in ieder geval écht nieuw is. Het bedje ook helemaal blij mee, wat kleine beschadigingen, ik zet die kant wel naar de muur.:D

Dan deze week de rest van het behang afhalen en de kozijnen gaan schuren. Dat vind ik het minst leuk om te doen.

@ humeur, gaat op en af. Komt ook omdat ik me elke keer weer wat misselijk voel. Het wordt vast een meisje, gewoon, heb ik zo'n gevoel van. 1 nov 20 weken echo rond 13:00 uur, wie weet komen we er dan achter!

Deel Deze Pagina