Hahaha een slachtpartij... Nee eigenlijk valt het wel mee. Kijk, ik heb 13 uur gedaan tussen het breken van de vliezen en de bevalling. Botte schaar, verlostang, ruggenprik wat 7 keer is geprobeerd, maar niet lukte...het klinkt als een chaos, maar 2 tellen later, terwijl je nog gehecht wordt denk je al niet meer aan de uren daarvoor. Vergeten doe je het niet, al weet ik me de pijn niet te herinneren. Dat doet moeder natuur voor je. Na de bevalling kom je echter in een vrouwonterende periode terecht. Je hebt last van hechtingen eventueel, lekkende borsten, zweet aanvallen, huilbuien, hartkloppingen, moeilijke stoelgang (again!!!) en je moet ook nog eens visite ontvangen.... Je kunt al niet zo makkelijk zitten en dan ook nog eens vriendelijk doen! Gelukkig is dit na dag 3 al minder erg. Onthoud gewoon dat dit maar voor heel even is. Maar we hebben nog 5 maanden om ons er mentaal op voor te bereiden!!! \o/ Oh nieuwe poll vraag: Kraamvisite of kraamfeest... Voor mij zeer zeker dit keer een kraamfeest! Maanden achter elkaar visite en hetzelfde verhaal vertellen, heb er nu al geen zin in
shenoby: wat fijn om te horen dat het redelijk goed gaat ook met de baby! slachtpartij: Ik heb gelukkig geen slachtpartij gehad hoor! maar wel leuk beschreven ellenore haha kraamvisite: daar kies ik voor. Het lijkt me anders zo stil, heb aanspraak nodig! En ik denk dat er vaak toch mensen ook nog apart langswillen komen. (denk aan sommige familie , vrienden enz)
@Ellenore: ik vond dag drie en vier na de bevalling de zwaarste... enorme last van mijn hechtingen, ontzettend pijnlijke stoelgang en fikse stuwing van de borstvoeding die op gang kwam... echt niet fijn! @Flotsje: wat naar dat je zo'n ruzie had met je man. Hormonen? Ik heb het zo nu en dan ook, maar gelukkig niet te vaak. Ook zo sneu voor mijn man anders, die moet het altijd ontgelden als ik me rot voel! Wij waren vanmiddag op bezoek bij die vrienden van ons, maar daar niet zo lang gebleven, want het was er heel erg druk. Dus toen naar de Ikea doorgereden. Kwamen we daar net vandaan, Ronja heel hard huilen achterin de auto, begeven de beide koplampen het! Oeps! Gelukkig wonen mijn schoonouders op de route naar huis, dus na een kilometer of vijftien de auto's omgeruild. En toen vroegen ze ook nog of Ronja niet mocht blijven logeren. Gezien het plezier dat zij nog had in het autorijden ook wel een prima oplossing. Dus nu zijn we een nachtje babyloos! Hoop dat het morgen makkelijk opgelost kan worden met die lichten, de nachten duren tegenwoordig al behoorlijk lang. Dus verlichting heeft toch wel wat. Ik kies trouwens ook liever voor kraamvisite dan een kraamfeest. Als je visite krijgt, komt het toch wat verspreider, heb je meer aanspraak en je hebt meer tijd om echt even met je bezoek te praten.
@Shenoby: wat naar meid dat je galblaas eruit moest. Hoop dat je snel goed herstelt. Maar wel fijn dat je weer thuis bent en dat alles goed was met de kleine! @Zip: leuke zwemwedstrijd gehad?
@Suenne: na de eerste week is de ergste lichamelijke ellende echt wel weg! En dan weet je steeds beter hoe je met je kleintje om moet gaan, dus eigenlijk kan het genieten dan beginnen!
shenoby, wat fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk voel je je nu snel weer beter! kraamvisite, ook onze keuze. Ik vind een kraamfeest veel te druk en kraamvisite erg gezellig! Lekker alles op zijn tijd! anneke, wel even wennen hoor dat speakeren, maar het was erg gezellig! Ik mocht de volgende keer weer van de scheids Nu shrek ook leuk! fijne avond
Paracetamolletje: Heb straks toch maar paracetamol gepakt. Ben blij dat ik dat gedaan heb. Ik durf dat alleen niet zo goed. @shenoby: OOOOOOOOOOOOO meid. Ben blij dat ik iets van je hoor!! Maakte me wat zorgen. Heftig weekje dus!!!! Gelukkig is het goed met de Beeb!!! Beterschap! @ingef: Ik typ altijd in word terwijl ik lees en dan knip en plak ik het naar ZP. Dan kun je het altijd nog opnieuw doen mocht het mis gaan met de verbinding. Misschien een tip? @Suenna: Leuk man, dat je meubeltjes mooi zijn. @kraamfeest of visite: Ik ga toch voor de visite. Reden weet ik niet echt! Vanavond ga ik even naar de kroeg. Gezellig. Fijne avond!! Groetjes Sjoelke
Ik ga roosvicee laxo, yakult en veel zacht fruit in huis halen zo te horen Die stoelgang steekt er bovenuit in jullie verhalen (naast de hechtingen). @ kraamvisite, ik ga er wel de hand in houden zodat we niet in 5 dagen 60 familieleden hier hebben. Maar mijn zus vind ik wel heel fijn, misschien dat ik haar er zelfs bij wil hebben tijdens de bevalling, maar daar ben ik nog over aan het na denken.
@ shebony, Dus het was geen nierstuwing? Ik heb vaker gehoord dat galblaasproblemen tijdens de zwangerschap voorkomen. Wel afschuwelijke pijn, tenminste, mijn moeder heeft vorig jaar een aanval gehad en die wist niet waar ze het zoeken moest. Hopelijk herstel je vlug en is dan het ergste voorbij! Beterschap!! @ Anneke, Is er kortsluiting in jullie auto dat beide lampen het opgeven? Niets aan als het weer niet mee zit en je ook nog net naar huis wil in het donker. Hoe heb je vannacht geslapen? Hoe voelde het om babyloos te zijn?
Goedemorgen allemaal, Heerlijk geslapen zo zonder baby die midden in de nacht haar speen kwijt is... en ook lekker ontbeten net. Frank had lekker croissantjes gebakken en vers fruitsap geperst. Heerlijk luxe! Dan gaan we zo maar weer in de auto van mijn schoonmoeder het Groningse land in en dan moeten we de wegenwacht maar even bij onze auto laten komen. Gelukkig vindt Ronja het altijd prachtig bij haar opa en oma, dus dat was mooi opgelost zo. @Suenne: ik denk inderdaad dat het kortsluiting is, maar daar moeten ze maar even goed naar kijken. @Zip: Shrek is inderdaad ook leuk! Alleen heb ik hem inmiddels al wel vijf keer gezien! Fijn dat je weer opnieuw als speaker mag fungeren van de scheids... wat voor soort wedstrijd was het?
annekevdz: klinkt ook leuk jouw tas! ik hou wel van kitsch.. zip en anneke het eerste maart-buddy-koppel! ik denk er nog even over...moet in het ziekenhuis bevallen en zie het zo voor me dat ik helemaal ga vergeten mijn buddy in te lichten... lennylenn: oei...dar zou ik me ook heel kwaad over maken hoor! ik ben nogal een controle freak...maar 3,5 uur later is ook gewoon erg asociaal! shenoby: meid, wat ben ik blij dat we weer wat van je lezen! een operatie achter de rug dus? wat heftig zeg!! heel veel beterschap hoor!! flotsje: geen kraamzorg de vorige keer? hoe dat zo? lang in het ziekenhuis gelegen? en bram, leuke naam zeg! ellenore: heel wat provincies en cultuur in jou grappig dan he? Je tips zijn inderdaad handig! tepelhoedjes heb ik heel veel aan gehad.. en de namen zijn mooi zeg! bij ons zal het weer een hollandse naam worden, aangezien onze zoon Kris heet... suenne: hahaha...als je de tips zo leest lijkt het inderdaad een slachtgebeuren, maar da's bij iedereen anders hoor! hier geen zeilen en zalven nodig gehad... meubels klinken inderdaad mooi! Wij hebben destijds voor zoonlief een nieuwe echt houten kamer gekocht die flink afgeprijst was.. die kunnen we nu dus weer gebruiken en voor zoonlief gaan we de ikea leeg shoppen.. ellenore: hier gewoon kraamvisite hoor! vind ik veel te gezellig en verder woont familie allemaal 100 km verderop, komen dus echt niet zonder afspraak...zonder visite zou ik me behoorlijk eenzaam voelen...maar gelukkig is dit heel persoonlijk he? annekevdz: dat is schrikken zonder koplampen verder! de kans dat dat gebeurt is ook best wel klein... balen dat het jullie dan overkomt! wel lekker een nachtje babyloos... even lekker slapen he? sjoelke: zo deed ik het ook altijd met knippen en plakken, maar deze keer twee pagina's geopend (nu ook weer trouwens) en dat werkt ook altijd... alleen had ik de laptop te lang laten staan zonder iets te doen en dan verbreekt hij de verbinding.... handig! anneke: hopelijk is het probleem met de auto snel verholpen meid! lampen kun je wel gebruiken inderdaad met deze korte dagen! Hier alles prima, lekker geslapen.. hadden we niet helemaal verwacht, aangezien onze zoon van 3 vanacht voor het eerst zonder zijn speen heeft geslapen! We hebben het eerst met hem besproken en een auto als cadeau beloofd...hij reageerde echt goed, wilde de speentjes wel bewaren voor de baby...lief he?..hij wordt echt groot! jullie nog wat leuks doen vandaag? hier is het in friesland echt herfts...bleh! liefs
Hier in Brabant is het nu erg zonnig en droog. Dit in tegenstelling vam gisteren. Heel heel heel veel regen. echt herfst inderdaad. Wat Super lief dat hij de speen wil bewaren voor de baby!!!! Ik ga dadelijk even strijken en daarna een ikea kastje in elkaar zetten. Vind ik altijd zo leuk!! Vanavond gaan we op kraamvisite bij vrienden. leuk man baby kijken. Ik hoop dat ik vriend lief over kan halen om bij de Mac te gaan eten. Ik heb namelijk al drie weken trek in een big mag!!! hihihihi
Haaaaaloo daar! Het tweede buddy koppel is geboren. Lennylenn-flotsje(ik stuur je zo ff mn nr door) Maneetje s gisteren thuis gekomen. Echt heeerlijk om hem weer thuis te hebben. Straks naar de stad en dan overstappen v an internet provider. Zit nu nog steeds op via mn tel. Te zpen grrrrrrr. Welke provider hebben jullie en is die goe? Wij overwegen voor upc te gaan. Kraamfeest vs kraamvisite: absoluut visite. Feest wordt mij te druk
Hallo allemaal! Nou, de schade viel erg mee gelukkig. Waarschijnlijk is eerst lamp nummer één geknapt, toen de ander overbelast en ook geknapt, want Frank en zijn vader hebben net beide lampen vervangen en ze doen het gewoon weer. Ronja had niet zo goed geslapen bij opa en oma, erg druk door de drukke dag van gisteren. Zijn wij goed weg gekomen ik heb echt heerlijk geslapen! @Inge: het is hier inderdaad erg slecht weer, al zie ik nu een klein glimpje zonlicht verschijnen. Hopelijk wordt het vanaf nu beter! Wat superlief dat je zoontje zijn spenen wil bewaren voor de baby. @Sjoelke: jouw mac idee is inspirerend, maar wel erg slecht... ik heb namelijk ook heel veel zin. Nou ja, vanavond maar even kijken. Hoop dat ik dan zin heb in de aardappeltjes met salade die ik eigenlijk voor vandaag in huis had gehaald. @Lennylenn: wij zitten bij UPC en het bevalt heel goed. Wat lekker dat je man er weer is. Voelt toch wat kaal zonder he? Tenminste dat vind ik wel! @
hier nu inmiddels ook erg zonnig en blauwe lucht!! leuk op kraamvisite! altijd zo bijzonder zo'n kleintje.. en een big mac, daar zou ik mijn man niet voor hoeven overhalen... die is er dol op en ik juist niet...hahaha
lennylenn: wij hebben upc, bevalt opzich wel goed.. en fijn he, manlief weer in huis! zou ook echt geen week zonder hem kunnen hoor.. anneke: fijn dat de schade meeviel! toch altijd weer spannend met auto's vind ik.... hopelijk blijft het weer hier nog even mooi, kunnen we straks nog even stukje wandelen met de kleine!
hallo dames, ik zou ook graag hier mee komen kletsen als jullie dat goed vinden. ik ben 26 maart uitgerekend en wij weten sinds 1 week dat we een meisje krijgen debski had me op dit topic gewezen, die kennen jullie al. ik heb een deel wat jullie geschreven hebben gelezen, maar niet alles, vind 50 pagina's toch iets teveel ik geloof dat het grootste deel wel weet wat het wordt, leuk hoor! ik heb 12 november de 20-weken echo, maar krijg een extra uitgebreidde, omdat er erfelijke aandoeningen in mijn familie voorkomen en dan vooral met het hart. ze gaan dan ook extra uitgebreid naar het hartje kijken, vind het wel spannend hoor! ik heb hier al heel wat nuttige tips voorbij zien komen over wat je allemaal in huis moet hebben wij weten de naam al, maar ik hou hem liever geheim, aangezien er veel vrienden van ons zwanger zijn, of proberen te worden en zou het niet leuk vinden als ze het toevallig zouden lezen. ik zie tot nu toe nog niet echt tegen de bevalling op, dit wordt mijn eerste en laat het gewoon op me af komen. wel zal mijn zus erbij zijn, denk namelijk dat ik niet zoveel aan mijn vriend zal hebben dan haha en vind het wel fijn dat er iemand die dicht bij mij staat erbij is en ook ervaring heeft met bevallen haha. ik ben bij haar ook bij 2 bevallingen geweest, dus weet wel een beetje hoe het in zijn werk gaat, alleen mijn zus poept ze er zowat uit
Hoi allemaal!!! @Anneke, wat fijn dat je zo lekker hebt geslapen en ook nog eens een heerlijk ontbijt!!!! Mag ook wel eens he @de Friezen, ik hoorde van mijn zus dat het behoorlijk hagelde bij haar (Dokkum) terwijl het hier droog is en de zon schijnt. Hopelijk knapt het snel op!! @Ingef, wat schattig van je zoontje!!! Dat hij het al zo goed begrijpt, fijn zeg! En meteen zonder speen doorslapen, heerlijk! @Lennylen, je manneke weer thuis!!! Hiephoi!!! Wij hebben ziggo, maar denken ook aan overstappen. De verbinding is vaak erg traag en de tv van ziggo is ook een drama hier. Ik denk dat wij over gaan op KPN. @Sjoelke, hahaha een ikea kast in elkaar zetten. Ik vind het juist een drama! Onze boekenkast stond vanaf het begin scheef, omdat ik zo slecht in bouwpakketten ben hahahaha. Wat voor kast is het? En alvast eet smakelijk @Kraamvisite. Wat leuk om te lezen dat de meeste van jullie gewoon visite wil. Bij ons was het niet leuk, vooral de schoonfamilie woont hier vlakbij en bellen vaak op de dag zelf. We hadden een speciale kraamvisite kalender om de boel te coördineren, maar het viel niet mee. Ik geloof dat we 5 maanden lang minstens 3 keer in de week visite hebben gehad en dat werd me echt te veel. We komen allebei uit een groot gezin. Onze beide ouders komen ook uit grote gezinnen, dus veel ooms/tantes/neven en nichten. Nee voor mij dit keer gewoon 1 feest en uiteraard onze ouders, grootouders, broers en zussen kunnen daarnaast ook nog langs komen. Als het zulk weer blijft ga ik vandaag maar eens lekker door het bos wandelen met de kleine man. Mijn vriend is dit weekend aan het werk van 12:00 tot 22:00 dus daar hebben we niet veel aan Na vandaag nog 4 dagen dan hebben we de 20 weken echo!!!!!!! \o/ Fijne zondag allen!! Liefs Ellenore
@lennylen: O wat fijn dat je mannetje weer thuis is. Ik kan ook niet zo goed zonder. Dan is het zo stil in huis. Ik heb UPC en dat bevalt me prima!! @annekevd: Gelukkig maar dat het meeviel met de lampen. Scheelt weer een hoop money!! Mac is inedrdaad niet gezond, maar af en toe moet kunnen toch!! Ik zit alleen met het probleem dat ik na de big mac thuis al weer zin krijg in de volgende! Hihihihihi @jesje1982: Welkom!! Klets gezellig met ons mee. @ellenore: Ik hou wel van puzzele op een ikea kast! Hihihii. Het is een lade kast met drie laden.