Herkenbaar, de mijne laat het tussen de koeien. Ik zou hier ook niet blij van worden, beetje makkelijk gedacht. Adem in en adem uit, rustig uit leggen, wie weet valt het kwartje Succes!
Mannen lijken dat meer te hebben dan vrouwen dat ze willen dat het een verrassing blijft. MOeilijk he!! hahahaha De mijne is naar veel gezeur van mij wel over stag gegaan, maar ik mag het NIEMAND zeggen ooooo dat ga ik moeilijk vinden Succes met het bedwingen van je nieuwsgierigheid, je kan altijd nog een pretecho laten maken als je het echt neit meer vol houdt. En wie weet, heb je geluk en zie je het vanzelf op de 20 weken echo. Dat eten helpt mij niet zo heel best. Wat ik wel merk is dat ik smorgens eigenlijk echt flink moet ontbijten, liefste met een ei erbij ofzo. Dat wil nog wel eens helpen en een kop koffie kan ik ook niet zonder. Ik vraag me ook echt af hoeveel invloed dat zout nou heeft, volgens mij kan ik er kilos van eten en is mijn bloeddruk daarna onveranderd. Toch zou het logisch zijn he, omdat mensen met een hoge bloeddruk een natriumbeperkt dieet krijgen. Sjonge, dat je man zelfs je kindje al kan voelen! Wauw! Hebben jullie zulke sterke kinderen? Of zou het uitmaken hoeveel ruimte ze hebben om de aanloop te maken zodat ze een flinke schop kunnen planten. Dat zou het dan verklaren, de mijne heeft het wel krapjes volgens mij hahahaha
Nee niet altijd hoor. Volgens mij is mijn 'avondmisselijkheid' weer een beetje terug. Ik ga ook over mn nek van de frituurlucht. Dan valt het gewoon net samen. Ik vind het ook wel fijn hoor dat het zo zn ding aan het doen is, zo grappig, zo ongelooflijk dat het dan gewoon van jezelf is he wat daar groeit
Oe dats wel jammer dat het bij jou niet helpt. Hier juist heel goed. Bananen eet ik niet ik ben namelijk al een hele moeilijke poeperd (hiiihhii) en bananen verergeren het probleem, nu helemaal. De kilo's zou eten zou ik ook maar niet doen. Ik heb een hele poos geen zout gegeten omdat ik dat echt niet lekker vond. Toen mn bloeddruk zo laag was ben ik weer zout gaan eten maar het maakte echt helemaal niks uit. Zelfs de flauwe grappen van mn vriend hebben me niet aan een hogere bloeddruk geholpen. Er valt geloof ik echt niks aan te doen. We moeten er maar mee door. Weet iemand trouwens waarom er nergens geen berlinerbollen te verkrijgen zijn. Meiden ik zoek al sinds vorige wEek naar die bollen want ik heb er zo een trek in maar ze zijn echt spoorloos. Zelfs de bakker heeft ze niet. Snap er niks van, dacht altijd dat je die dingen zo gewoon kon kopen. Pffff ik moet ze bijna op bestelling laten maken ofzo.
goedemorgen dames, even over die kilo's he? nou ik durf niet meer neer te zetten wat ik al ben aangekomen hihi, namelijk 12kilo vooral de eerste 8 weken vlogen de kilo's eraan en paste toen mijn eigen kleren ook al niet meer en het stomme is, is dat ik helemaal niet veel extra's eet, misschien 2 boterhammen meer maar dat is het ook. wel is het zo dat ik als ik niet zwanger ben al heeeel makkelijk aankom, dus misschien heeft dat er iets mee te maken. ik had trouwens een doppler besteld en heb hem gisteren binnen gehad moest wel even zoeken waar ik precies moest zijn, maar wauw wat is dat elke keer toch weer bijzonder om te horen he?! oh ja mijn vriend wilde eerst ook niet weten wat het zou worden, maar ik wilde het echt weten en dat vond mijn vriend toch goed. het was zelfs zo dat hij ineens aan mij vroeg, wanneer weten we wat het wordt? dus ik vertelde dat dat met de 20-weken echo was en die krijg ik vrij laat, wilde hij niet meer wachten ineens haha. heb ik een afspraak bij een echobureau moeten maken van hem speciaal voor het geslacht, vandaar dat ik het al voor de 20 weken echo weet
nee ik heb nog steeds geen uitslag...we zijn nu de laatste week in gegaan dus binnen vandaag en volgende week dinsdag moeten we de uitslag hebben....elke keer als de telefoon gaat met een nummer wat ik niet ken schrik ik me rot!!!maar gelukkig nog geen telefoontje gehad...hoop ook zo dat het allemaal goed is maar ergens gaan we er wel vanuit dat we vandaag of morgen een brief op de mat krijgen en waar in staat dat ons mannetje kern gezond is!!!!
goedemiddag allemaal!! @lennylen: pfff kan je boosheid heel goed voorstellen.. mijn man kan soms ook van die dingen doen.... en zich dan ook van geen kwaad bewust zijn... hihi en idd boos worden omdat ik dat ben... volgens mij hebben mannen ook erg last van hun hormonen als er een beebje op komst is hihi... die van mij in ieder geval wel! heb ook al heel vaak op het punt gestaan om ergens een schema op te hangen... hmmm berlinerbollen... zal vandaag eens hier kijken haha @lage bloeddruk... geen idee hier alleen bekent met de hoge kant... oh en daar voelde ik trouwens nisk van.. terwijl mijn bloeddruk toen ik werd opgenomen met 34 weken 165/115 was... echt zo vreemd @kilo's: hier pas 1 kilo erbij.. maar kwam vorige keer ook pas vanaf de 20 weken... en toen ook direct 20 kilo... zucht... @ellentje: spannend! Hoop dat alles goed is.. Hier vandaag voor het eerst een poging tot maar 1 slaapje... voorheen altijd twee keer maar de kleine man maakt er soms een potje van en gaat in de middag in bed liggen spelen... jammer genoeg is hij in de ochtend wel heel erg moe.. dus hoop dat als hij nu goed slaapt hij het morgen dan ook weer makkelijker volhoud... pff wat blijft dat toch ingewikkeld..... Wel heel raar om rond deze tijd alleen op de bank te zitten hihi.. @baby voelen: mijn man heeft het ook gevoeld... misschien ook te maken met spieren? die heb ik namelijk helemaal niet op mijn buik dus houdt niks tegen haha @anneke: pff alweer zo vroeg! Hoop dat je cursus een beetje leuk is!
@ Jesje Ik ben ook al 7 kilo aangekomen hoor, bij mijn zoontje in totaal 28, hoop dat dit keer niet te halen!! Moet volgend jaar in een trouwjurk passen Waar heb je die doppler besteld? Lijkt me ook wel erg leuk
Aaaawwwh wat mooi! Ik kan het idd goed zien duimen. Leuk zeg. Ooo meiden mn mannetje is aan het klussen en iets wilt niet lukken dus jullie raden het al schelden zuchten schelden. En hoemeer hij scheld hoe erger ik mn best moet doen om niet de slappe lach te krijgen anders is het helemaal feest. Hij scheld trowuens niet tegen mij hoor maar tegen die stomme bol. Ik snap zijn frustraties wel en ik weet daarom heel goed dat ik nu echt niet eens een ieniemnie lachje eruit moet laten. (Hij heeft dat een keer bij mij gedaan en ik kon em wel vermoorden). Ooowww moeilijkkkk dus ik doe hier maar ff stiekem mn lachje ihiihiiihiiiiihhhiiiihhiii.
@ Suenne Wat super mooi zeg, je mag zeker trots zijn! Nog ff dan kan ik onze kleine ook eindelijk weer even bewonderen!! @ Lenny Jeetje wat gemeen zeg, maar ik zou het ook doen hihihihi Ja die mannen toch als iets niet lukt he!
Ingef; ik voel me goed, erg goed eigenlijk! Voel me fit en ben ook niet meer zo moe.. Heb weer het gevoel of ik heel de wereld aan kan de erge druk van alles moeten is nu weg... Gelukkig voel jij je ook goed!! Ja vervelend he die rugpijn, daar heb ik ook last van als ik te veel doe op een dag.. Ja ik zit nu sinds 30 september thuis, dit is mijn laatste weekje vakantie. Had namelijk nog 4 weken vakantie staan en die heb ik allemaal opgenomen. 31 oktober loopt mijn contract officieel af. Ik werkte als praktijkopleider, erg leuk al wist ik wel dat het tijdelijk was ter ziekte vervanging toch gaven ze me het gevoel dat ik kon blijven. Hiervoor werkte ik als jobcoach bij dezelfde organisatie maar doordat de locatie gesloten werd was er voor mij geen werk meer, vandaar dat ik tijdelijk als praktijkopleider kon gaan werken. Maar helaas er werden wel beloftes gedaan, maar omdat ze me een vast contract moesten aanbieden en dat niet kon kon ik niet meer blijven .... Wat fijn dat er versterking bij komt! Trek je het nog een beetje met je werk?? Ellenore; hahaha ja ik zou dat ook best stiekem willen doen, maar ik ben bang dat hij het zo door heeft als ik wel weet wat het wordt. Ik had ook al voorgesteld dat ik het wel zou weten en hij niet, maar hij zei nee dan zie ik zo aan jou wat het gaat worden ik heb me er maar bij neer gelegd, maar toch zou ik het wel heeeeeeeeeeeeel graag willen weten..... ik ga gewoon tijdens de echo heel goed kijken! enne er was toch iemand hier die aan de echo foto kon zien wat het zou worden???? voor als ik mijn nieuwsgierigheid echt niet meer kan bedwingen hahaha kilo's: hier ook nog weinig kilo's erbij. was 2 kilo afgevallen en de laatste keer 1 erbij, maar thuis op de weegschaal blijf ik op het zelfde gewicht hangen.. Lennylenn; kan me goed voorstellen dat je boos bent op je vriend! sommige mannen ook he, volgens mij hebben ze soms ook last van zwangerschapsdementie!! en anders idd gewoon een schema ophangen, kan je hem er op wijzen als hij vraagt wat je zoontje moet eten Berlinerbollen, lekker!! maar verkopen ze die dan buiten het oliebollen seizoen om dan?? Ik zie ze hier eigenlijk nooit liggen, alleen bij de oliebollenkramen... Heb je ze al gevonden??? hhihihi heeeeeel herkenbaar dat gescheld bij het klussen! Is hier ook als het niet lukt, ik ga meestal maar even naar beneden (of boven net waar hij bezig is) of even met de hond naar buiten anders kan ik mijn lach echt niet meer inhouden! En ik lag niet omdat het niet lukt maar omdat hij niet rustig kan blijven en gaat schelden, vind dat er dan zo grappig uitzien..... Suene; ik vind het zoooo moeilijk! Wil het zooo graag weten.. maar heb alles al geprobeerd maar krijg mijn vriend echt niet om helaas oohhh moeilijk he om het voor je te houden! ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap mijn vriend ook zo ver gekregen dat we het zouden weten, maar ook ik mocht het tegen niemand dan zeggen! vond het zooo moeilijk, maaaar het is gelukt gelukkig dat het wel beter gaat als je flink ontbijt, dus je zit nu elke dag aan een flink ontbijt met eieren en koffie?? ik weet niet waardoor het komt dat mijn vriend de kleine al voelt, misschien wel door de buikspieren?? ik heb niet meer gesport na de geboorte van Sienna, dus echt heel sterkt (zoals ze voorheen waren) waren ze niet meer... Wat een mooie echo!!! En dat duimen... zo lief!!! Jesje; wat grappig dat jou vriend helemaal om is gegaan! hoe heb je dat voor elkaar gekregen???? Leuk dat jullie een meisje krijgen!! Wat leuk dat je nu thuis ook het hartje kan horen!! Flotsje; hoe is het slapen van Bram gegaan?? Sienna wilt sinds 3 weken ook nog maar 1 keer slapen. Ze gaf het zelf aan doordat ze 's ochtends echt boos werd als ze moest gaan slapen.. dan er maar uit.. ze slaapt nu van half 1 tot half 4 ongeveer, vaak ligt ze ook nog even te spelen en valt dan in slaap... merk wel dat ze 's ochtends vaak nog moe is, maar ze wilt dan echt niet slapen .. Ik nog even snel wat doen voordat Sienna weer wakker is!
Leuk om alle reacties en ervaringen te lezen! Jongetje of meisje: Mijn man en ik hadden het precies andersom. Hij wilde het ontzettend graag weten en ik had het niet erg gevonden om tot de geboorte te wachten. Maar ik heb gezegd, aangezien hij het heel graag wilde weten, ok, maar dan vertellen we het nog niet... (Benieuwd hoe lang we het vol kunnen houden) Mannen: Tja, je moet ze precies zeggen hoe en wat je wilt... want als je iets vergeet te zeggen... doen ze het ook niet. Mijn man zou de kamer wel even verven, bijwerken. Heeft hij alleen de grote vlakken met blank hout gedaan en niet verder gekeken of er nog kleine stukjes waren die bijgewerkt moesten worden. "Ja, maar dat heb je niet gezegd!" Voelen van de baby: Ik heb het voorrecht dat ik zelf de baby al voel vanaf 15 weken en mijn man heeft de baby in week 18 al kunnen voelen. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb zelf wel sterke buikspieren en mijn buik is eigenlijk vanaf vorige week pas een beetje zichtbaar. Ook ken ik mijn lichaam zelf heel goed en neem ik iedere verandering aan en in mijn lichaam goed waar. Gewicht: Ik kwam de eerste weken maar weinig aan, maar ik heb het gevoel dat ik vorige week opeens wat kilo's aan gekomen ben, tijdens mijn vakantie, haha. In totaal nu zo'n 6 a 7 kilo. Hoeveel foto's hebben jullie bij de 20-weken echo mee naar huis gekregen? Wij hebben er 12 mee gekregen, ik vond dat echt veel!
ooooo jongens, vinden jullie dit nou ook niet om te smelten http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/225658-kersverse-kiekjes-vlak-na-de-bevalling-50.html#post8341592
ik vind die foto's ook altijd zooo mooi! nog maar even meiden en dan hebben wij ze ook weer zulke mooie, lieve en ontroerende foto's!!
hellow bloeddruk, zie behoorlijk wat lage bloeddrukken voorbij komen. Mijn bloeddruk bij de ecg was 133/65 Vrij normaal voor een zwangerschap zei hij. Hoewel de bovendruk bij de vk meestal wel wat lager is! Lijkt me wel lastig hoor zo'n lage bloeddruk! maar ach wat anderen zeggen is niet belangrijk, zolang jij je goed voelt is het oke toch??!! echo's, ik wil ooohookk!!! en dan van die duimzuigende kindjes *smelt* nog maar 5 nachtjes...... anneke, owh leuk die geboortekaartjes!! Wij moeten nog beginnen hoor! Ga hem waarschijnlijk zelf ontwerpen....... o ja had ook al wel wat geplaatst van de ecg. Geen bijzonderheden, wel overslagen te zien en te horen. En een vervolg met een holterfoon! ienieminie, wat fijn dat je zoveel energie hebt, kun je niet een beetje naar het forum overbrengen?? joan, nee hoor wij willen het oom niet weten!! zo'n grote verrassing! ellenore, veel plezier met je echo morgen!! lennylenn, heerlijk zeg die hormonen of niet??!! Mannen moet je nou eenmaal erop wijzen wat ze moeten doen. Bij ons vrouwen gaat het over het algemeen wat meer vanzelf! Hij heeft het iig geprobeerd! Maar snap je reactie wel hoor, hier soms ook. Al wat bijgedraaid inmiddels? jesje, zo er zitten al aardig wat kilo's bij! Wie weet valt de tweede helft van de zwangerschap dan wel mee?! Ik ben tot nu toe 3 kg aangekomen, ongeveer net zoveel als bij de eerste. suenne, wat een prachtige foto!!!!!!!!!!!!!!! micha, 12 foto's??!! wauw! echt veel, ik zal het volgende week zien hoeveel ik er mee krijg! oke, dat was het weer voor nu!! Nu nog even met foto's aan de gang!!
Hoi allemaal!!! @Lin80, dus bij jou denken ze ook al dat je aan het eind bent? Bij mij dus ook! Men is teleurgesteld als ik zeg dat ik nog 4 maanden moet tot mijn verlof. En elke keer weer de vraag; is het geen tweeling??? Het zal wel komen omdat ik klein en stevig gebouwd ben... En inderdaad!!!! Nog een dag en dan weten we of alles goed is in mijn buik. Om 16:30 worden we verwacht. Spannend!!!! @Anneke......03:43???????????? <-------- knetter gek!!! Holy moly, ik had mijn baas echt alle hoeken van de kamer laten zien bij zo'n cursus hahahaha. Wat een tijd!! Hoe is het vandaag gegaan? Heb je nog energie?? Dus bij jou denken ze ook dat je al bijna moet bevallen...nou het is een geruststelling dat ik niet de enige ben. @Lenny, meid wat een gedoe met die mannen ook he! Mijn vriend kan af en toe ook zo onnozel doen! Hoe was de rest van de dag? Is het nog gezellig geworden? 8) Heb je die berlinerbollen nog gevonden? @Jesje, erg he als je in het begin al zo snel aankomt. Ik paste na 8 weken mijn kleren ook niet meer hoor. Maar je eet niet veel extra's dus dat is positief toch! Heb je vast na de bevalling niet veel moeite om alles weer kwijt te raken. @Ellentje, ik hoop dat de spanning gauw voorbij is zeg! Wat vreselijk om zo lang te moeten wachten! @Debski, volgend jaar trouwen???!!!??? Wat gaaf. Dan heb je in elk geval een goed doel om weer "back in shape" te komen . @Suenne, wat een prachtige echo zeg! Echt zeer de moeite waard om in te lijsten! @Joan, wat heerlijk dat je die kleine zo goed voelt. En je man ook! Ik kan niet wachten tot mijn vriend mee kan genieten. Hier gaat het rustig aan. Ben me helemaal op morgen (echo) aan het voorbereiden . Om half 5 is het eindelijk zo ver. Hopelijk heb ik morgen een drukke werkdag waardoor de afleiding groot is. Zie behoorlijk op tegen de volle blaas trouwens!! Ik kan mijn plas zo moeilijk ophouden.. Hebben jullie dat ook? Ben wel van plan om sowieso taart in huis te halen , het voelt hoe dan ook als een feestje! Fijne avond allemaal!!! xxx