maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    suenne en flotsje, tandjes kunnen het niet zijn, want hij is al 2,5 geweest :D Maar de oren zouden een optie zijn. Ben eigenlijk nog helemaal niet bij de ha geweest, meer ook omdat hij overdag geen tekenen van ziek zijn vertoond. We denken zelf dat hij misschien bang is......hij noemt ook alles eng op het moment zelfs de teletubbies en brum??!!!

meeting, ik denk dat we ergens in het midden af moeten spreken, we hebben natuurijk wel uitersten, Maastricht en Leeuwarden!!

nu even lekker rustig hier, mijn ventje ligt te slapen en ik zit met de pootjes omhoog :D

2. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    helaas mannetje alweer wakker.....net een uurtje geslapen!!

dan maar ietsje eerder winkelen....

3. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Hoi Iedereen,

Sorry dat ik niet zoveel schrijf maar het lukt op dit moment even niet.
    Op mijn werk is het zo druk dat ik uitgeteld thuis kom en alleen nog kook, opruim en ga slapen.
    Thank god it's Friday!! :D

Balen jullie ook wel eens dat je niet echt lekker kan genieten van de zwangerschap omdat de dagelijkse dingen je zo enorm opslokken?
    Ik kan daar af en toe best boos om worden. Maar ik doe het zelf;).

Vanmorgen bij de VK geweest en ik krijg last van mijn bekken. Ik kreeg een folder mee voor Mensendieck therapie. Heeft iemand dat gedaan en heeft dat geholpen?
    Ik moet maar iets rustiger aan gaan doen.

Dalijk een voedingskussen kopen bij Prenatal zodat ik lekkerder kan slapen.

Sorry voor dit egobericht. Ik zal snel weer even bijlezen!

Fijn weekend allemaal.

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    debski: bij mij dus ook een instabiel bekken.... vandaag een uur bij de fisio gezeten... kreeg wel veel goede tips en oefeningen! Zal ze even neerzetten, wie weet hebben meer dames er wat aan...

dingen die ik niet moet doen
    - met mijn benen overelkaar zetten (deed ik al niet...doet veel te veel pijn)
    -niet te veel traplopen
    -niet op één been staan, zoveel mogelijk met twee benen op de grond

wat ik wel moet doen:
    -zoveel mogelijk met mijn benen wijd zitten op een stoel/bank
    -zwemmen, wandelen (niet slenteren)
    -slapen met een kussen tussen de knieën (mag best een dik kussen zijn)
    -zitten op een bal (yoga bal, nu in de reclame bij de trekpleister voor 6,99) (heb er twee gekocht, 1 voor thuis en 1 voor op het werk)

verder heb ik nog wat oefeningen mee gekregen, maar die zijn zo specifiek, lijkt me niet goed als iedereen die zonder fisio-hulp gaat doen!

de bal zit in elk geval al heerlijk! zoonlief vindt hem ook geweldig...hahaha

flotsje: dat kussentje is inderdaad een goede tip! en wat heerlijk dat je de kleine zo duidelijk voelt!! genieten he?

micha: wat leuk dat je al met wat meubeltjes in de weer bent! maakt het wel echt he?

imsala: vind het wel stoer van je hoor!! zou het zelf niet durven...ben helemaal niet preuts maar om nou voor heel nederland? nee...

anneke: ik hoop ook op betere nachtrust vanacht...zal braaf mijn oefeningen doen...helpt vast..;) meisjeskleertjes...tja, niet nodig hier!!

meeting: wel leuk...maar lijkt me wel erg pittig! aangezien we uit heel nederland komen.. zit zelf helemaal in het noorden....;)

lisacar: wat heftig allemaal meis... en die tips van de diëtste lijken mij ook wel wat...heb nu net een kuurtje bijna afgerond en de schimmel is nu net weer weg... wel jammer..vind die vega burgers wel lekker namelijk..maargoed je moet er wat voor over hebben he?

zip: pittig meid! hoop dat de kleine nu wat beter gaat slapen... kan me zulke periodes ook nog wel herinneren met onze kleine man...pff...

lonnie: vervelend meis... ook al last dus.. heb hierboven wel wat neergetypt..misschien heb je er wat aan? mensendieck ken ik verder niet..

liefs

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal!

Weer terug uit Haarlem en het laatste half uur in de auto gezeten met een keihard huilende baby die zichzelf al een dreumes vindt! Verder was het wel een heel erg leuke dag. Gezellig even bijgekletst en Ronja was ook ontzettend lief daar aan het spelen. Dus het was een groot succes. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Wij gaan morgen uiteraard weer babyzwemmen en morgenavond komt Franks honkbalteam de hele nacht world series honkbal kijken... dus zondag wordt het bijslapen en dan moet ik s middags nog zwemtraining geven... Ronja gaat morgen avond uit logeren bij opa en oma...

Ik heb wel fotootjes van de mooiste kleertjes in maat 56, zet ze wel even in mijn fotoalbum bij profiel...

@Inge: succes met je oefeningen... en dat van die benen over elkaar is ook een goede tip voor mij. Ik doe dat wel heel vaak.

@Zip: hoop dat je inderdaad snel weer wat meer slaap gaat krijgen, wat vervelend joh. Maar als je zoontje alles eng vindt, zullen het misschien ook wel nachtmerries zijn waar hij bang voor is.

6. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo was tip top in orde :D

En ik krijg een (nou ja kijk zelf maar :D :

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hallo allemaal

Wil ik net lekker in alle rust typen, begint the voice! Nou ja, tussendoor maar een beetje reageren dan :).

@lisacar. Wat een nare berichten uit je omgeving! Bah bah. Ik begrijp dat dit je enorm aangrijpt. Heel veel sterkte met je vriendin!
    Ik hoop voor je dat het dieet goed aanslaat! Handige tips!

@Zip, wat naar van je manneke! Zo erg als hij zo verdrietig is en je niet weet wat het is. Angst klinkt wel logisch inderdaad. Op zijn leeftijd gaat hij de dingen anders meemaken natuurlijk. Mijn zoon was een paar weken geleden heel erg in paniek en ik had eerst niet door wat het was. Tot hij naar het raam wees en ik de wind hoorde. Het waaide nogal hard en de wind maakte in zijn optiek een eng geluid. Ik heb toen gezegd dat de wind blaast en het buiten wat koeler maakt (net als bij eten) en dat hij terug moet blazen als hij het eng vind. Hij was meteen gerust gesteld. Misschien heb je hier wat aan :).

@Debski, bah!! Bekkeninstabiliteit. Ik hoop echt voor je dat je gauw weer je dagelijkse dingen kunt doen!

@Suenne, wauw dat geklus van jou! Respect! Ik las je bericht en dacht....misschien iets voor in de kerstvakantie. Hahaha. Ik moet ook al onze meubeltjes opknappen, maar heb zo'n hekel aan schuren!!! En met mijn reuma is het ook niet echt te doen. Je geeft me in elk geval goeie moed!

@Flotsje, wat heb je gegeten??

@lonnie, wat een drukte zeg! Ik kan me voorstellen dat je lekker onderuit gezakt op de bank wilt zitten. Hier in huis kookt mijn vriend altijd, dus als ik thuis kom heb ik even rust. Wat versta je onder genieten van je zwangerschap? Bedoel je rustig bij komen en je kindje voelen?

@Ingef, wat een goeie tip van die yoga bal! Ik ga morgen meteen kijken of hij er nog is! En bedankt voor de tips mbt bekkeninstabiliteit. Ik zal er rekening mee houden.

@anneke, gekkenhuis morgenavond begrijp ik? Hahaha al die mannen in huis..

Wij gaan flink inkopen dit weekend. Onze jaloezieën vallen uit elkaar van ellende, dus we moeten nieuwe gordijnen. Verder ga ik uiteraard even naar de trekpleister voor een yoga bal :D.
    Ik ben al weer flink aan het schoonmaken, dus dat gaat dit weekend ook nog wel verder denk ik haha.

Nou, en nu verder the voice kijken :)

Tot snel weer!!!

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    graag gedaan meiden! hopelijk voorkomt het een hoop pijn bij jullie.. want vervelend is het zeker....

spannend he de voice?.. heerlijk programma!

imsala: wat fijn dat alles goed is meid! ik kan alleen niet helemaal zien wat het wordt? een jongen?

liefs

9. Raw

Raw Niet meer actief

hee meiden,
    even geen tijd (gehad) om te reageren, wel alles gelezen.
    nu alleen thuis met laptopje op schoot en te denken aan die spannende 20 weken echo. als ik alle goede berichten hoor word ik juist bang... want het gaat ook wel eens mis.
    dus ik dacht eens naar het vlindertjes forum te gaan en daar te lezen: niet doen! ik zit al een uur keihard te huilen.
    nu het even van me af schrijven en even tv kijken en naar bed.... wat moet dat toch moeilijk zijn om mee te maken, wat een intens verdriet... pff.... je hoopt dat niemand dat ooit nog mee hoeft te maken.. maar ja, dat is hopen tegen beter weten in....
    liefs....

10. flotsje

flotsje Niet meer actief

Hallo allemaaal!

@zip hihi nee dan zijn het geen tandjes.... idd wat andere mensen zeggen de angst... moet ook raar zijn om de wereld ineens zo anders te zien.. misschien eens kijken in de oei ik groei? zit je bij een sprongetje? heb je die thuis? anders zal ik wel eens kijken... staan ook altijd goede tips in!

@ingef: goede tips! ga ook kijken voor zo'n bal... zag ze ook bij de lidl...

@imsala: Gefeliciteerd!!

@ellenore: ik ook ondertussen naar de voice aan t kijken! Heerlijk! En het is een ovenpasta met pittige kip geworden! was erg lekker!
    Hihi nu al nesteldrang?

@raw: ppffff daar kun je beter niet kijken!! Komt vast wel allemaal goed!! Ik deel je angst.. ik heb woensdag de echo.. en wordt echt zenuwachtig....

11. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hoi meiden,

kennen jullie dit probleem?!als je denkt ik wil uitslapen dan kan het niet omdat zoon of dochterlief al zo vroeg aan je bed staat te springen?!en als je dan eindelij kan uitslapen ben je echt vroeg wakker?!?!?!
    dit had ik dus vandaag elke dag denk ik van dean laat je mama nog maar even een uurtje of 2 liggen :D maar dat gaat niet want papa moet werken...en vanmorgen was het dan zo ver dean kon gezellig met zijn vader mee dus had ik de kans om uit te slapen...ben ik gewoon om kwart voor 8 klaar wakker en ga ik liggen draaien...schiet toch ook niet op dan?!?!om moe van te worden :D:D:D

trouwens nog een vraagje aan de meiden die al een kindje hebben.
    gebruiken jullie een babyfoon?!zo ja hoe wil je dat straks gaan doen met de baby dan?!ga je de babyfoon van je oudere kindje weghalen en bij de baby neer zetten of ga je een nieuwe babyfoon kopen?!zodat het oudere kindje ook nog gewoon een babyfoon op zijn kamer heeft?!?!ik zit namelijk te bedenken hoe ik dat moet gaan doen straks....

verder gaan ik het weekend vrij weinig doen.mijn ouders komen op bezoek vanuit lelystad en me moeder gaat mee voor de 20 weken echo vanmiddag....verder heb ik zin om heerlijk verse kippensoep te maken en griesmeel want dat vind mijn broertje zo lekker die komt namelijk ook even buurten en we gaan met sinterklaar een weekendje naar texel met de hele familie dus we gaan loodjes trekken...en wat we morgen gaan doen heb ik nog geen idee van :D:D:D
    nou meiden fijn weekend ga me maar eens aankleden en boodschappen doen zonder kind is misschien ook wel eens lekker :p

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

@Ellentje: ik ken het probleem inderdaad! En weet ook niet wat je er tegen moet doen... en over de babyfoon: toen Ronja klein was hadden we er eentje en die bleek te storen met een van buren... dus sindsdien doen we zonder.

@Imsala: een jongen! Gefeliciteerd!

@Raw: gewoon van het positieve uitgaan en zelfs als ze iets zien, hoeft het niet iets ergs te zijn!

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Zo naar het babyzwemmen! En daarna een cadeautje halen voor een meisje dat vier wordt... ik denk een boekje of een spelletje. Vanmiddag op verjaardagsvisite en boodschappen doen... vanavond voorslapen en dan de hele nacht honkbal kijken en cateren.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

@ klussen, bijna alles moet hier opgeknapt, het is echt veel werk. Dat is de keerzijde als je alles van marktplaats haalt en overal vandaan haalt. Naja keerzijde, kijk ik vind het ook leuk en kan er zo wel een persoonlijk tintje aan geven. De kinderstoel gaat van beukenkleur naar wit. Hans heeft hem voor mij afgeschuurd. Ik overtreed een beetje de regels met deze verf kan ik merken, dus ik doe het iedere keer maar kort achter elkaar. Als ik weet wat het is wil ik of bloemmetjes op het blad maken of een koe. Maar even zien of ik daar tijd genoeg voor krijg. De lakentjes wil ik namelijk ook zelf naaien en ik ben nu bezig met een matrasovertrek, maar dat wil me nog niet bepaald lukken ziet er echt uit als prutswerk. We moeten zo langzamerhand ook met de babykamer beginnen. Ik las dat het verstandig is om de gassen er goed uit te luchten, dus verwarmen, luchten enz.

@ Ellentje Zelf ben ik vanplan om het de eerste maanden bij ons op de kamer te houden. Tegen de tijd dat het verhuist naar zn eigen kamer wil ik de babyfoon daar snachts niet hebben. Ik zie aan mijn vriendin hoe ontzettend ze reageerd op dat ding. Geeft je geen moment rust. Haar dochtertje is bijna 3 en nog kan ze niet zonder. Ik wil dat niet, als je jezelf dat aan gaat wennen durf je volgens mij niet meer zonder. Terwijl mijn moeder er ook 5 groot heeft gebracht hoor, zonder zo'n ding. Ik zou het in de avond wel voor boven naar beneden doen zeg maar. Omdat we zo'n absurt groot huis hebben, je hoort het anders gewoon niet. Als het nog zo klein is vind ik dat niet fijn.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ellentje: wij hebben nooit een babyphone gebruikt omdat de kamer precies naast dat van ons is en on huis heeft geen verdiepingen dus. We konden hem altijd horen.
    Slapen. Ja dat ken ik maar al te goed en je kan er niks aan doen. Het is je ritme geworden. Erg vervelend ik weet het.

Anneke: mij niet gezien die world series kijken. Veeeeeels te laat. Mn vriend gaat naar zijn honkbalmaatjes toe om te kijken.

Wat gaan jullie eten vandaag? Ik ben weer eens inspiratieloos. Ik dacht aan lekker makkelijk pannenkoeken maken. Mischien dat mn jongetje dan ook meesmult want de laatste dagen eet ie erg slecht. (Krijgt er een tandje bij). Hij eet bijna niks en heeft ook geen honger. Zooo irritant!

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @lennylenn: daarom ga ik dus ook uitgebreid voorslapen... en als ik het niet volhoud... ach, dan ga ik gewoon naar bed. Inmiddels is het traditie om bij ons te kijken en tot nu toe heb ik het maar één keer volgehouden tot het eind. We halen altijd hotdogs en hamburgers in huis om het zo amerikaans mogelijk te maken en dan komen we de nacht wel door!

Vandaag eten, ik denk lasagne ofzo... een ovenschotel met pasta. Daar ben ik gek op en in het weekend vind ik het ook niet zo erg als eten eerst nog een tijdje in de oven moet voor we het op kunnen eten. Pannekoeken is ook wel erg leuk inderdaad! Had je nog gekeken in mijn fotoalbum bij de meisjeskleertjes maat 56.

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@anneke: ik heb ff in je album gekeken en de kleertjes zijn niet echt mijn smaak. (Hoop echt niet dat ik je hiermee beledig) ik wil je alsnog wel maddoxs zijn kleertje toesturen hoor.ik hoef er helemaal niks voor te hebben alleen de verzendkosten zijn voor jouw rekening. Zal nu gelijk even fotos maken.
    Mischien dat je iemand anders blij kan maken met de meidenkleertjes.

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Suenne: Ronja heeft de eerste zes weken ongeveer bij ons in de kamer geslapen. Daarna sliep ze goed door en was het minder nodig. En haar kamer is naast die van ons, dus als ze echt huilt, dan horen we het wel. Zijn van plan dat straks ook weer zo te doen.
    Als Ronja uit logeren gaat naar Franks ouders, slaapt ze nog steeds bij hen op de slaapkamer. Dat is niet handig, want ze maakt nu veel kleine geluidjes in haar slaap. Franks moeder doet nooit een oog dicht. Maar ja, ze willen het zelf zo... wordt dus voor hen vannacht ook weer een slapeloze nacht.
    Wat leuk dat je zoveel dingen voor de babykamer zelf maakt en zelf opknapt. Ik ben zelf helemaal niet handig, maar heb wel altijd veel ideetjes, dus ik ben helemaal jaloers op dat je dat ook kunt. Ga je straks ook foto's plaatsen?

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Daarmee beledig je me niet hoor, ieder zijn eigen! Zal binnenkort ook de iets grotere kleertjes erop zetten, misschien zit daar dan iets van je gading bij. Dat is iets minder overdreven roze... dat zou kunnen schelen ;) en dan zoek ik iemand anders die deze kleertjes leuk vindt!

20. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    wow wat een drama weer vannacht......ben vanmorgen gewoon huilend in elkaar gestort naast mijn kleine mannetje....mama huilen zegt ie...zo lief dan weer! Maar wel heel naar even allemaal.

Heb meteen mijn ouders opgebeld en hij gaat vannacht een nachtje daar naartoe.....ben ik zoooooo blij om!

Er is al heel veel weer geschreven, misschien reageer ik vanavond wel weer even....

en flotsje, je mag wel even kijken als je wilt?! Anders bel ik misschien het bureau nog wel even!

fijne dag allemaal

Deel Deze Pagina