Suenne: hahhhaaaahhhaa!! Ik heb echt niks verkeerds gegeten. Mischien was het de milkshake van de b.king anders weet ik het echt niet. Anneke: ooww ok ik snap je wel maar in mijn ogen is het juist goed dat je ook je aandacht even op iets anders kan vestigen. En je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Met mij nog steeds niet goed trouwens. Zip: van harte met de goede echo meid
Dan hoop ik dat je je snel beter voelt, misselijk zijn en overgeven is zo vreselijk naar. Beterschap!
kriebels, tjonge wat ben ik verliefd............ Leuk dat jullie ook een dvd hebben, ze had ook wel 1 fotootje uitgeprint, toen heb ik heel brutaal gezegd: "krijgen we maar 1 foto mee?" Vervolgens heb ik er gelukkig nog 2 bij op kunnen kletsen, dus helaas niks niet 12 foto's! Jij?
Meid, petje af dat je je nog niet ziek gemeld hebt op je werk. Kan me enigszins voorstellen dat je er nu wel elke dag wilt zijn. Wat fijn dat je in iig vrijdag kunt gaan! Sterkte!
@ anneke, sterkte met deze shit situatie... mag ik vragen wat je met amerika hebt? @lennylenn, is dat wel goed joh, zoveel overgeven, moet je de dokter niet ff bellen? @ellentje, ik had gezegd; da's dan jammer voor jou want ik kom niet want ik denk aan mezelf en aan mijn kindje!!! ik moet nog een week wachten voor de 20wk echo, ik begin het al de 21wk echo te noemen.... ga nu lekker gtst kijken terwijl de afwas lekker propje vol op het aanrecht staat hihi... komt daarna wel
Ja ook keiveel foto's, dat kwam omdat het steeds mooier ging liggen. Ik moet wel zeggen dat ik eerst na gevraagd heb waar je het leukste die 20 weken echo kan doen. Als ik dat gewoon in het ziekenhuis roermond had gedaan, dan denk ik niet dat we zoveel geluk hadden gehad hoor. Maar aan de andere kant, ik vind er 2 heel leuk en de rest vind ik dan toch vrij snel vaag. Ik kan eigenlijk niet meer wachten tot het er is! Wel goed dat je zo kan kletsen hoor, ze kunnen dat volgens mij makkelijk missen. Gingen ze bij jou ook echt helemaal uitleggen wat ze allemaal zagen?
@Lennylen: Wat kl*te zeg. Ik heb me vannacht ook niet echt lekker gevoeld, maar zo vaak overgeven ..bah!! Echt heel kl*te. Hoe voel je je nu?? @Anneke: Wat fijn dat je zon super lieve dochter hebt die je dan komt troosten. Schattig hoor voor zon kleine meid. De muren van je kamertje klinkt erg gaaf. Ben benieuwd! Krijgen we fotos te zien? @Suenne: Ik ken het probleem met het zitten na even inspanning. Ik heb er ook erg veel last van. Vooral mijn stuitje. @Micha2: Poeh een heel verhaal. Ik zie dat je reageert op veel van mijn dingen. Dank je ervoor. Vervelend zeg Crohn. Mijn zus heeft het ook. Erg lastig. @Echosroficiat meiden met de goede echos. Zo leuk he!! Ik voel me de afgelopen twee dagen ook niet echt lekker. Denk dat er wat in de lucht hangt. Ook lijkt het net of de baby voortaan wat meer tegen mijn middenrif aandrukt. Vind ik ook niet zo fijn. Of kan dat niet??? Liefs Sjoelke
lennylenn....wat balen meis...misschien een virus? hoe voel je je nu? Anneke: klinkt leuk jouw idee voor het kamertje! Hier waarschijnlijk 1 muur behoorlijk intens blauw en de rest rustig... 31 dec: spannend meid, de echo komt steeds dichterbij! kan inderdaad heel goed kindje zijn hoor! zo begin het bij mij ook! micha: jeetje 12 pakken in de aanbieding! dan mag je wel een schuur aanbouwen...hahaha.. ik koop meestal de pampers, 3 halen twee betalen... die bevallen wel super.. zijn toch wel regelmatig goede aanbiedingen. Ik zal straks al wel vast twee pakken new-baby kopen, die zijn de eerste twee weken wel heel fijn. ellentje: ik zou vragen of je leidinggevende ook contact heeft gehad met de arboarts die je heeft geadviseerd om niet meer in de daadwerkelijke zorg te werken! Mocht je er met haar niet uitkomen, dan zou ik de leidinggevende boven die van jou om raad vragen. en anders ziek melden? suenne: wat fijn dat alles goed is meid! van harte! debski: wat vervelend dat je zo veel last had door je werk! Ben je nu helemaal 100% ziek? Ik heb ook veel pijn in mijn bekken...hopelijk kan ik het nog een tijd uitzingen...vind mijn werk zo leuk..maar die pijn he?..pfff...echt niet leuk! Is het bij jou nu wat afgezakt? jesje: wat fijn dat je je kindje zo goed voelt...lief is dat he?.. steeds een seintje van: hier ben ik en alles gaat goed! Zip: wat fijn dat alles goed is meid!! van harte!! vandaag weer een dag vol pijn... pfoe...viel tegen.. ben vol goede moed begonnen en lekker op de fiets naar kantoor gegaan...(zou goed zijn voor me...) maar na een stukje begon ik al harde buiken te krijgen en mijn zitbeentjes leken wel in de fik te staan... de hele dag op kantoor in beweging en op mijn bal..maar de pijn was niet te harden. Toen nog weer via de kinderopvang mijn zoontje opgehaald en door naar huis.. heb het net gehaald. Kon wel janken...zo trek ik het niet nog 17 weken.... sorry voor de klaagzang hoor! Ben altijd wel posi ingesteld, maar deze pijn is zo naar! ik ga mijn leidinggevende vast inlichten, dan weet ze alvast hoe en wat...hopelijk knapt het nog wat op of wordt het in elk geval niet erger... ik ga zo lekker naar bed, hopelijk knapt het door de rust weer wat op? liefs mij
@Inge: je kunt nog zo positief ingesteld zijn, maar als het zo zeer doet, is het logisch dat dat je opbreekt. Wat ontzettend naar meid. Helpen de oefeningen nog helemaal niet? @Kart: mijn man is honkballer/honkbalfan, dus dat Amerikaanse thema gaan we dan met honkbalaccesoires opfleuren... @Sjoelke: uiteraard ga ik foto's maken, maar eerst gaat het opknappen er nog niet van komen. Ben van plan nog zoveel mogelijk tijd bij mijn pake door te brengen. Vanmiddag weer daar naartoe. Ronja is inderdaad wel echt een schatje. Dat geeft wel veel troost nu. Begin nu wel flinke hoofdpijn te ontwikkelen steeds... ach ja, wat wil je ook he? Steeds tussendoor huilen en dan 's nachts juist heel vast slapen... Gelukkig bestaat er zoiets als paracetamol! @Lennylenn: ben je weer wat opgeknapt meid?
Een hele goedemorgen allemaal! Anneke: yess ik voel me weer helemaal super. Nog wel zwakjes omdat ik gisteren niks heb kunnen eten maar ik ben nu net bezig een stevig ontbijtje aan het maken. Weer ff wat vitamientjes naar binnen werken. Lief dat je ernaar vraagt. Ik ga strakjes de kleertjes voor je op de post doen want dat was me gisteren niet gelukt. Aiii de hoofdpijn erg vervelend! Het is alleen maar spanning nu he. Voldoende water drinken wilt ook nog wel eens helpen. Ingef: meid jeetje dat is niet niks zo een bi. Ik kan je helaas geen tips geven want ik heb er zelf nooit te maken mee gehad maar niet koppig gaan lopen doorbijten als iets niet meer lukt he. Dan vererger je het probleem alleen. 20wkn echo fotos: wat! Krijgen jullie dvdtjes mee? Ik heb maar 1 fotootje gekregen. Vond het zo jammer want ik heb juist erg veel echo fotos van maddox en van ons kleine meisje straks juist heel weinig. Ze zal zich later wel afvragen what the hell er mis is gegaan :d. We gaan nog wel bij ongeveer 26 weken een 3d echo laten maken. Bij 32 weken krijgen we een groeiecho en dat was het dan. Dan is het afwachten tot ze geboren wordt.
Owja over de pampers: ik ben nog niet begonnen met inslaan maar ga dat van de week es beginnen te doen. Sowieso ff verder gaan met de kamer want die staat er nu zo triest bij. Zo een aanbieding zou ik niet laten liggen. Er gaan de eerste tijd zo ontzettend veel pampers doorheen je hebt geen idee! Ik begon met een totaal van 156 pampers (allemaal stukje bij beetje gekocht) en die hebben we toch echt allemaal moeten gebruiken en nog 2 pakken extra moeten kopen. Owja dat was alleen maat 1 de new born dus. Heeft iemand trouwens enig idee wanneer je de kadodoos van de prenatal mag ophalen? Ik heb het bij wat zal het zijn 3?maanden zwangerschap aangevraagd. Ben nu alweer 3 maanden verder. Die van de felicitas was wel leuk.
oh suenne en zip wat fijn dat jullie een goede 20 weken echo hebben gehad, ik hoop echt dat ik me morgen mag aansluiten hoor!! Wordt langzamerhand poep zenuwachtig...hahaha lennelyn, gelukkig zeg dat je je al wat beter voelt! Nu goed eten om weer aan te sterken!! anneke meid, ik hoop echt dat pake nog een opleving krijgt. Wel mooi dat ie nog zo kan genieten van de naam die jullie hem vertelt hebben zeg! Dat moet je toch echt goed doen!! Hoe oud is je opa? Phoe Ingef, lijkt me verschrikkelijk zeg die bekkeninstabiliteit, sterkte meid!!
Goedemorgen allemaal!! Allereerst de echo dames, gefeliciteerd!!! \o/ @Lenny, gelukkig ben je weer opgeknapt!!! Wat een rot dag was dat voor jou zeg! En maar 1 foto??? Wat oneerlijk zeg! @Ingef, jeetje wat heftig! Ga je vandaag gewoon werken? Of neem je even een dag om bij te komen. Niet te stoer doen hoor, je lichaam moet nog zoveel de komende tijd. @Anneke, heel veel sterkte! En wat een schat van een dochter heb je! Pff werd afgeleid door een mail van werk en weet niet mee wat ik wilde typen. Sorry dames!! Vanavond meer!
het is lastig meiden ik heb idd ook zoiets van het is jammer voor hun maar ik mag van de arbo niet werken!!!maar aan de andere kant is het heel moeilijk om het dan ook inderdaad tegen je leidinggevende te zeggen....ik zal haar straks maar weer eens bellen had om 9 uur al gebeld maar toen was ze nog niet aanwezig.heb altijd zoon K*T gevoel in me maag als ik haar moet bellen...en ik snap ook echt niet dat ze zo onmenselijk is want ze is zelf ook moeder van 3 kinderen...maar goed ik kom er straks wel op terug... bedankt in ieder geval voor jullie reacties
@ Ingef, met mijn bekken gaat het wel redelijk maar ik heb denkelijk zaterdag mijn rug verrekt met werken. Gelukkig een verwijzing naar de fysio gekregen van mijn ha, ben blij als het vrijdag is en ik lekker wordt gemasseerd! Ik weet nog niet of ik voor 100% wordt afgekeurd, zal binnenkort naar de bedrijfsarts moeten, maar ga ervan uit van wel, een uurtje strijken is voor mij al te veel, hoe wil ik dan werken? @ Lenny Fijn dat je weer beter bent meid... ziek zijn is nooit leuk en al helemaal niet als je zwanger bent! 1 fotootje maar? Had je niet om wat meer kunnen vragen? Wij hebben ook de optie om straks de echo op dvd te krijgen maar dat moet je natuurlijk wel betalen, geloof 25 euro. @ Jesje Heerlijk he die kleine voelen, ik word er ook helemaal week van!! Geniet ervan meid, voor je het weet kan je het niet meer voelen! @ Zip Gefeliciteerd meid met je echo!! Knap dat je het geslacht een verassing kunt houden ... ik kan niet wachten tot ik het vrijdag weet en dan ... SHOPPEN Zo mijn zoontje is lekker de hele dag naar de peuterspeelzaal, vandaag mijn eerste officiële ziektedag, lekker rustig aan doen en bijkomen, misschien straks nog ff op visite! Fijne dag meiden!
Ik vind het echt geweldig hoe veel er gereageerd wordt!!! Ik ga mijn best weer doen even terug te reageren: ellentje23: Wat een gedoe met jouw werk. Probeer jouw eigen grenzen niet over te gaan!!! Ik heb zelf ook gezeur rondom mijn werk maar dan op een hele andere manier. Veel onzekerheid, niet weten waar en wanneer ik moet werken. Ik zeg dan ook telkens: Alles gaat goed... behalve mijn werk. Annekevdz: Waarom zou je jouw leven stil moeten zetten. Je staat naar mijn mening genoeg stil bij pake. Je bent er constant mee bezig, maar het is juist ook belangrijk tegelijkertijd door te gaan met jouw leven. Ik begrijp dat het heel moeilijk is voor je, maar je doet echt al heel veel! Sjoelke: Crohn is inderdaad heel vervelend, maar het gaat nu juist heel goed, met medicatie, anders was ik nu niet zwanger geweest. (Ik heb veel slechtere tijden gekend) Als ik heel eerlijk ben, ben ik eigenlijk wel heel erg tevreden op dit moment hoe mijn zwangerschap verloopt, ik ben volop aan het genieten. Ingef: De aanbieding bij de Makro is ook voor pampers, en heel goedkoop! lennylenn: Fijn om te lezen dat deze dag in ieder geval goed begint! Voor de doos van prenatal krijg je als het goed is een oproep als je 6 maanden zwanger bent. Ik ben ook nieuwsgierig!!! Die van de Etos was inderdaad erg leuk! Mijn man wordt met de dag leuker, zeker wat betreft de zwangerschap. Iedere ochtend komt hij mij een kus geven voor hij naar zijn werk gaat, dat doet hij al heel lang. Maar nu komt hij ook even de kleine in mijn buik gedag zeggen en geeft dan een kus op mijn buik. Ook hebben we gisteren besloten welke naam ons kindje zal gaan dragen. We vonden het best heel erg moeilijk, maar bij ons beiden bleef deze naam heel erg hangen. Ik was er al een tijdje mee bezig, maar gisteren kon ik het niet meer voor mij houden. Ik heb mijn man een eigen papa-doos gegeven. Hierin heb ik een aantal dingen voor de baby gestopt, maar ook wat lekkers voor mijn man. Hij had het er telkens over dat hij het niet eerlijk vond dat al die gratis dozen meer voor mama en kind waren, dus vandaar!!! Als je ook zoiets wilt doen... de tip die ik van 2 moeders heb gekregen: Geef hem ook kauwgom, tijdens de bevalling ga je je irriteren aan de kleinste dingen, en een slechte adem van jouw man is dan heeeeeel erg!!!! Nog één vraagje, want ik heb namelijk één ding die ik echt minder vind... mijn borsten! Voor de zwangerschap had ik 70D (daarvoor altijd 75C gedragen, maar mij laten adviseren) Nu zit ik onderhand op maat 75E. En zo nu en dan vraag ik mij af of ik niet een grotere maat nodig heb onderhand. En dan wordt er verteld dat ze aan het eind van de zwangerschap nog gaan groeien Mijn borsten zijn meer gegroeid dan mijn buik (Maar dat blijft niet zo) Hoe zit dit bij jullie, hoeveel zijn jullie gegroeid bij jullie borsten?
Micha2, ik ben gegroeid van een 75 b naar een 75 e....... echt niet normaal meer. Iik hoop dat ook niet dat ik straks theezakjes overhoud.... als je borstvoeding gaat geven dan groeien ze in ieder geval wel nog meer..... ik kon al bijna nergens meer bh's vinden.... echt heel raar
31 december, Ik heb zelf 2 bh's bij prenatal gekocht. De dame die mij geholpen heeft, heeft ze voor mij opgezocht. Ik deel het theezakjes gevoel met jou , ik waarschuw mijn man telkens dat ze waarschijnlijk niet meer zullen worden wat het geweest is. Ik ben inderdaad van plan borstvoeding te gaan geven en laat mij niet tegenhouden door het gegroei, maar jeetje... nog groter? Ik ben zo blij dat mijn man heel makkelijk is met mijn lichamelijke veranderingen, of het nou mooi of lelijk is. Ik begin nu rode plekken op mijn borsten te krijgen, het is geen striae, maar meer bloedvaatjes. Ik smeer vanaf het begin al iedere dag om mogelijke striae tegen te gaan. (Als het komt dan komt het, dat hou je niet tegen)