meiden ik moet dus gewoon werken in de zorg vanavond... van 5 tot half 11 heb ook even contact gehad met de arbo en die vind idd dat ze heel erg moeilijk doen op mijn werk maar dat de arbo alleen advies geeft en dat het niet bindend is dus mijn werkgever mag daar mee doen wij hij of zij wilt... en dus ben ik dus verplicht om te gaan werken,wel heeft de arbo gezegd dat ik voor 100% ziek gemeld sta dus dat ik op terapeutische basis werk en als mijn lijf stop zegt ik dus gewoon naar huis mag... morgen heb ik nog een gesprek met mijn leidinggevende en dan gaan we verder bespreken hoe het nu verder moet!!! het is namelijk niet mijn bedoeling om nu al thuis te zitten en ik wil wel gewoon werken maar zoals jullie allemaal weten heeft het niet echt meegezeten deze zwangerschap en ik wil er toch echt wel van gaan genieten!!maar wat niet gaat gaat niet...
en hierbij ons mannetje met de 20 weken echo afgelopen zaterdag we kregen ze in 3d terwijl we dat bij dean niet hebben gehad....misschien wat onduidelijk door de flits maar hij is geupload met mijn telefoon
@bh maten: de mijne groeien niet zo heel erg hard. ik ben van een zuinige b naar een volle c gegaan..kan je wel voorstellen dat ik naast mijn buik ook trots ben op mn andere 2 heuveltjes hihiihihihhi. @echo fotos: nja..erg weinig 1 fotootje maar ik durfde niet om nog meer te vragen..stom he. @ellentje: jeetje meid wat balen dat je toch moet werken. ik zou er echt flink pissig om zijn zeg kom nou!!! en vooral omdat je leidinggevende zelf ook kids heeft..ze zou bter moeten weten. grrrr bij sommige mensen zit hun hart echt op de verkeerde plek. wel een mooi buikje hoor! toevallig heb ik vandaag ook weer buikfotos gemaakt. zal ze vandaag of anders morgen hier ff posten. @myself: het gaat de goede kant op maar was vandaag iets te moedig om gelijk de stad in te gaan. pffff dat was echt teveel van het goede zeg!!! was nog veels te zwak hiervoor. toen ik thuis kwam kon ik ook niet anders dan gelijk op de bank neerploffen en slapen. en een dorst dat ik had vandaag zeg! ik liep echt elke keer wel met een flesje water of sapje ofzo.
hoe is het hier? met mij is alles goed! mijn beste vriendin is vandaag bevallen van een gezonde zoon, dus ga zo op kraamvisite!!
@Ingef: He wat verevelend. Inderdaad wel slim om je leidinggevende op de hoogte te stellen. @Anneke: Natuurlijk ga je nu eerst zoveel mogelijk bij je pake zijn. Die kamer komt wel. Probeer wel je rust te pakken waar kan. Hoofdpijn is ook echt niet fijn. @20weken echo: Wij kregen 6 fotos. We hadden zelf een dvdtje mee genomen. Stond in het boekje van de vk dat dat mocht. Altijd leuk om te hebben. @Lennylen: Volgens mij krijg je de blije doos met 7 maanden, maar ik weet het niet zeker. Fijn dat je je weer wat beter voelt. En nu veel drinken is wel heel goed. Je lichaam vraagt wat je nodog hebt. @Micha: OOO mijn borsten!!! Praat er niet over. Ik had laatst een tuniekje aangedaan, maar dat zat zo strak over mijn (.)(.) dat ging echt niet meer. HIhihihi @Ellentje: Kijk eens in de CAO. Volgens mij hoef je namelijk niet meer in de ORT uren te werken als je zwanger bent. Misschien als je je daar aan houdt dat je dan nog wel kan blijven werken. Het is maar een tip. Mooie buik meid!!! @Jesje: Leuk meid. Ga maar snel het kleintje bewonderen. Groetjes Sjoelke
Hai dames mischien een hele rare vraag maar bestaat er baby aambeienzalf? Maddi heeft namelijk een vreselijke stoelgang en als het er eindelijk uitkomt zweet ie zich eigen de peentjes. Ik geef em nu al een tijde roosvicee laxo en hij moet nu wel vaker poepen maar zn drolletjes zij zo hard. Hij heeft echt pijn. Morgen ga ik gelijk lactulose halen en ik geef em ook geen banaan meer te eten. Alleen heeft ie nu een klein aambeitje. Schijnt er geen last van te hebben maar een baby met een aambei! Dat kan toch niet joh
anneke: wat naar meis..hoofdpijn! het is ook niet niets he? zwanger zijn en je dan zo verdrietig voelen om je pake...dikke knuff!! lenneylenn: wat fijn dat je je weer iets beter voelt meid! en inderdaad ik ga niet proberen om stug dingen te blijven doen die eigenlijk niet willen...bedankt voor de tip! hier ook de doos van prenatal nog niet mogen halen en ook al een tijd geleden besteld...ben wel benieuwd eigenlijk! gestopt in dec: bedankt meis..hopelijk blijft het iedereen hier verder bespaard, die bekkenpijn gun ik niemand... ellenore: was vandaag lekker vrij en ben weer een beetje bijgekomen... na een dag kantoor is de pijn tot nu toe het ergst... debski: inderdaad meis, hoe moet je werken nu he? Hopelijk werken de arts en de fiso mee? Ik hoop dat ik nog even kan door werken, maar anders is het gewoon jammer... het wondertje in je buik is vele malen belangrijker he? micha: hier valt de groei van de borsten nog mee...kan mijn bh's nog gewoon aan... maar was wel flink afgevallen van te voren, dus ze zaten wat los zeg maar... je moet maar zo denken, je houdt het niet tegen he?.. ellentje: wat naar dat het zo gaat op je werk.. ik snap je leidinggevende ook niet helemaal eerlijk gezegd... je staat in je recht hoor meis!! dus zeker niet doorgaan als het niet meer gaat!! en wat een smoeltje op de echo!!! lennylenn: rustig aan meis!! en die dorst is wel logisch! je bent behoorlijk uitgedroogt volgens mij... Ik zou de ha even bellen om advies wat betreft je kleine... zij kunnen je goed adviezeren wat betreft de do's en dont's nu... banaan werkt niet stoppend trouwens hoor! dat is een fabeltje... verder veeeel laten drinken..dan wordt het wat minder droog en hard. Sneu he? sterkte ermee! ik was vandaag lekker vrij en heb een beetje kunnen bijkomen. De pijn is dan echt iets minder, niet weg, maar op mijn werk is het echt het ergst zeg maar... morgen weer naar de gyn. Eens vragen of zij nog tips heeft en volgende week weer naar de fisio... verder beetje emo... moet huilen om het minst of geringste... zal wel komen doordat ik de hele dag wel last heb van mijn bekken.. moet maar niet gaan uitrekenen hoe lang ik nog moet werken..hahaha..niet echt een posi gedachte zeg maar.. liefs!
Ingef bedankt voor de tips. Ik probeer hem idd meer te laten drinken en probeer dat ook zo intresant mogelijk te maken met bijv rietjes met van die franjes eraan dat soort rare dingen zolang hij maar flink wat drinkt. Wat voel je eingelijk bij bekkeninst? Ik heb af en toe vooral als ik me boekje te buiten ben gegaan, wat pijn net boven mn billen zeg maar maar dan van binnen. Maar het is lang niet zo erg als wat jij meemaakt. Ik besteed er verder ook geen aandacht aan behalve even rustig gaan zitten. En tjah soms moet ik waggelen ipv lopen. Emo: hier ook zo hoor. Mn vriend ging net even de site van peta googlen (niet kijken dames) dat is zo een anti bont beweging zeg maar. En ik keek heel stom even mee nouuuuu dat wil je echt niet zien. Ook van die kleine aapjes die anaal geelektrokuteerd werden allemaal vastgebonden. Nouu hij moest het echt metteen weghalen. Iedereen zou emotioneel worden bij het zien van die filmpjes maar kon het net echt niet handelen. Ik ben van plan om een soort van "hapjescurcus" te volgen. In de zin van het leren maken van hele lekkere amuses enz. Tsjah ik heb voldoende vrije tijd en dit leek me best wel leuk.
Goedenavond allen! @Ellentje wat een behoorlijke rot situatie op je werk! Ik snap dat jij je leidinggevende niet wilt teleurstellen, maar als de arbo jou op de rem zet is het niet voor niets. Hopelijk kom je snel tot een compromis met haar. Doe je wel voorzichtig? Mooie buik hoor!! En die echo...wat een prachtig plaatje. @Micha, wat fijn dat je man je zo lief voor je is! Heerlijk! En wat betreft je borsten. Heel netjes dat je qua omvang niet groeit. Ik begon met 80D en zit nu op 90D Ik groei dus juist in de omvang. Nu draag ik een Ecup met omvang 85, maar dat zit eigenlijk te krap. Wees niet bang voor theezakjes. Als je na de bevalling gewoon je oefeningen doet is er niks aan de hand. Borstvoeding en theezakjes staan los van elkaar. Leuk idee van die papabox trouwens. @Pampers: wat zijn jullie op tijd met luiers inslaan. Ik doe dat pas als mijn verlof begint. Ik neem ook altijd de pampers, ze zijn bijna altijd ergens in de aanbieding. Ze kunnen eigenlijk de prijs wel gewoon verlagen want je betaald zelden de volle 100%. @Ingef, ik snap best dat je even een emotionele dip hebt hoor. Vreselijk als je je zo slecht voelt en veel pijn hebt. De gedachte dat je morgen weer moet werken geeft je vast ook geen prettig gevoel. Hopelijk zorgt je mannetje lekker voor je. Ik heb het met je te doen! Sterkte meid en hopelijk komt er snel verbetering! @Lenny, wat een vreselijke filmpjes!!! Bah bah! Maar wat een leuk idee van die amuse cursus! Kun je meteen de kraamvisite mee verwennen over een half jaar Hier was het vooral vanavond erg leuk! Eerst uiteraard een gewone werkdag, maar na het eten hebben zoonlief en ik lekker gedanst op K3. Chris is dol op dansen en had toevallig een nieuwe "move"!!! Ik stond er versteld van hahahaha. Ik ben weer lekker in beweging geweest, niet verkeerd. Daarna ging hij als een vermoeid baasje slapen. Ik denk dat ik hier een avond ritueel van ga maken. Goed voor moeder en kind . Fijne avond allemaal!!! xxx
Goedemorgen allemaal, Net 4,5 kilometer gelopen (weliswaar met vier keer een wandelpauze van twee minuten, maar toch), dus ik ben helemaal trots op mezelf dat ik dat eindelijk weer gedaan heb. Ik stond vanmorgen zonder hoofdpijn op. Het ging gistermiddag een stukje beter met pake dan afgelopen zondag en dat merk je dan gelijk. Denk alleen wel dat onze kat aangereden is, dat is dan weer minder. Hij is heel schrikachtig en beweegt heel anders dan anders. Hij was al een paar dagen weg, dus wie weet waar hij geweest is. Vanmiddag na het werk maar even bij de dierenarts kijken. Timing is ook echt alles he? @Lennylenn: wat lekker dat je weer wat opgeknapt bent! En die kleertjes heeft geen haast hoor... dat kindje blijft toch nog wel even zitten... (als het net zo gaat als de vorige keer nog ruim 21 weken...) @31decembergestopt: pake is 80, dus op zich een hele mooie leeftijd... het is meer dat het toch altijd heel moeilijk is als het iemand is die dichtbij je staat en die je niet kwijt wilt. @Mischa: ik ben van 75B naar 80E gegaan, tijdens de vorige zwangerschap ook trouwens. Nadat ik gestopt was met de borstvoeding gingen ze weer naar mijn normale maat, maar ze waren wel iets minder stevig. Niet zichtbaar, wel voelbaar. Omdat ik nu pas halverwege ben, hou ik er wel rekening mee dat het nog meer gaat groeien.
@Ellenore: wat leuk dat gedans met je zoontje! Gezellig en gezond! @Inge: ik kan me best voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit met al die bekkenpijn... ik hoop voor je dat je snel weer wat goede tips krijgt en dat het wat wegzakt. Wat voor werk doe je eigenlijk, kun je jezelf daarin een beetje ontzien? @Ellentje: hoe is het gegaan met werken gisteren?
@Anneke, goedemorgen meid! Lekker gezond bezig! Heb je iets als ondersteuning voor je buik bij het rennen? Ik denk er over om ook een beetje te gaan joggen, maar ben benieuwd wat ik dan moet dragen. Uiteraard begin ik gewoon met wandelen, maar toch handig om te weten. Wat fijn dat je pake gisteren een goeie dag had!! En een mooie buik zeg! Ik zal een dezer dagen ook eens een foto plaatsen. Fijne dag allemaal!!!
wauw goedemorgen allemaal...wat zijn we alweer druk in de weer lekker zeg zo een stuk lopen! heerlijk om je ochtend zo te beginnen.en ook fijn om te lezen dat je zonder hoofdpijn bent opgstaan n dat het ietsjes beter ging met je pake. @ellenore: hahahahaaa heb jij ook zo een k3 fan!!! hier ook zo eentje. sochtends kijken we altijd naar zeppelin en dan komt ook k3 even tevoorschijn nouuuu handjes klappen voetjes stampen en hoewaaa (= hoera!!!) gillen. super gezellig! ow ja even een "eng"verhaaltje.....volgens mij he...ligt mijn buurman dood te rotten in zn woning. ja echt waar!!!! hij woont op de begane grond en wij op de eerste en we waren niet echt de beste maatjes omdat hij altijd zijn muziek zo ontzettend hard had aanstaan en hij was sowieso al en rare vogel..altijd rare mannetjes over de vloer.duurste van de duurste autos. ook zo een opgeblazen ventje die volgens mij alleen maar aan de steroïds zat. anyways..we hebben al echt een hele poos niet gezien of gehoord en geloof me als die man thuis was wist de hel buurt het. vanochtend deed ik de deur open want mn vriend ging maddi naar de creche brengen en wat een lucht me toen tegemoet kwam zeg!!! jeeeeeeeetje niet normaal. ik zei nog jeetje is er iemand dood in zn woning ofzo. mijn vriend maakte toen voor de grap een opmerking van ooww zal de buurman van beneden wel zijn. nu zit dat echt door mn hoofd te spoken..stel je voor dat het echt zo is???
owja hier de foto vanmijn buikje. gisteren gemaakt met precies 23 weken en dan moeten jullie maar niet naar mn wauwie onderbroek kijken en de mooie zebrastrepen op mn benen..dat was het "kadootje"van de eerste zwangerschap
@anneke ik heb gisteren van 5 tot 9 gewerkt en ik had constant harde buiken maar moest van me zelf door gaan tot het echt niet meer ging...dat was uiteindelijk om 9 uur....toen heb ik tegen het hoofd gezegt ik ga naar huis want ik kan echt niet meer alles doet me pijn en heb constant harde buiken!!!!weet je wat ze tegen mij zei?!?!als je nu naar huis gaat heb je echt een probleem met je leidinggevende!!!!!dus heb tegen haar gezegd dat ik nu aan mezelf en mijn baby moet gaan denken....
oow hier krijg ik echt kippenvel van!!!! hoe durven ze!!!!!! goed van je dat je dat heb gezegd en optijd naar huis bent gegaan. en je leidinggevende heeft niks te zeuren want je hebt het geprobeerd maar als het niet gaat dan houdt het op. je hebt net een paar onzekere weken achter de rug mag je nu mischien een beetje adem halen alsjeblieft?!!!!!