maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @anneke: ik heb de echo inderdaad laat ja, maar ben nog niet echt ongeduldig, alleen een beetje zenuwachtig!

@debski: oh meid gefeliciteerd een meisje!! leuk hoor!! denk dat het niet aleen bij jou een roze bedoeling thuis gaat worden hihi

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Het komt vast helemaal goed Jesje, maar ik was de vorige keer ook wel heel zenuwachtig voor de 20 weken echo. Nu minder omdat er toch ook al heel veel te zien was op de pretecho...

3. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Hoi meiden,

Even een echo berichtje van ons.
    Gister hebben we een goede 20 weken echo gehad.
    Oooh wat ben ik trots op onze zoon/dochter! Wij weten wat het wordt, maar we hebben elkaar beloofd nog niemand iets te zeggen :) Ik ben helemaal "verliefd"!!

Eerst wilde ik er nog niets van weten, maar nu ik het weet, krijgt het kindje toch al meer een "gezicht". Ik kan nu blauw/roze gaan denken. En we kunnen gerichter op zoek naar namen.

Waar hebben jullie inspiratie voor namen vandaan gehaald?

Verder werk ik nog maximaal 36 uur per week. Ik ben echt nog steeds heel moe. Als we over 2 weken weer controle hebben, laat ik me maar prikken op bloedarmoede denk ik.

Vandaar dat ik hier niet zo actief meer ben geweest de laatste tijd.

Ik probeer steeds weer tijd te vinden, maar dat lukte tot nu toe nog niet echt...

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Goedenavond!!!

@Lenny, wow heb je het hoofdje mogen voelen, wat leuk!!! Jij hebt de hele zwangerschap al zo'n lage bloeddruk he. Weet je ook wat normaal (zonder zwangerschap) jouw bloeddruk is? Misschien is dit wel standaard voor jou. Die trage stoelgang is echt irritant he! Ik heb microlac in huis voor als het echt te erg wordt. Dat is een soort klysma, maar niet zo heftig dat je de hele dag naar het toilet loopt. Binnen 10 min ben je 2 kilo lichter ;). De vlk heeft me wel gewaarschuwd dat het geen gewoonte mag worden, dus ik gebruik het echt alleen als ik er vreselijke pijn bij krijg. Oh en je mag pas balen als ik eerder beval dan jij :) Dan ben je nl 20 dagen te laat hahahaha! Eerder niet he! Slecht voor de bloeddruk :p.

@Micha, ik kan me voorstellen dat je hier geïrriteerd van raakt. Hopelijk krijg je gauw een telefoontje en een baan voor langere tijd.

@Joan, ik hoop voor jou dat je vrijstelling krijgt! Heeft inderdaad nu niet veel zin dat solliciteren!

@Debby, Gefeliciteerd met je goeie echo!!! Een meiske!!! Gaaf hoor! Wel balen van die slechte nacht zeg! Hopelijk vanavond beter.

@Anneke, gelukkig gaat het goed met je pake!! Is je hoofdpijn ook al wat minder? En heeft de kleine meid nog geslapen?
    Je vraagt naar het weekend. Wij gaan zondag een poging wagen bij diergaarde Blijdorp. Dat is zondag gratis. Als het erg druk is haken we af :)

@Nemo, hi meid! Leuk je weer even hier te zien. Gefeliciteerd met je echo!!! Wat dapper dat je het nog geheim gaat houden! Inspiratie voor de namen, tja onze naam zit al tijden in mijn hoofd. Je hoort soms een naam voorbij komen waarbij je denkt, wow die onthoud ik!
    Nog steeds moe? Jeetje wat balen zeg! Niet verkeerd om inderdaad even je ijzer gehalte te controleren.

@Inge, ik heb gelukkig geen last van mijn bekken voor zover ik weet. Ik heb wel pijn, maar dat heb ik altijd vanwege mijn reuma. Het is niet erger dan anders geloof ik. Gelukkig maar!

Hier een rustige avond gehad. Nu helemaal klaar voor "the voice of Holland"!!!

Fijne avond allemaal!
    xxx Ellenore

5. flotsje

flotsje Niet meer actief

hey allemaal!
    Sorry even paar dagen niet kunnen komen....;
    20 weken echo was goed!! nog steeds een jongetje!! Ze zei dat ze maar zelden zo'n drukke baby had gezien hihi dat beloofd wat... even heel weinig tijd.. veel aan het werk... bram beetje zielig denk dat hij kiezen krijgt en verder gewoon heel erg druk...

Kom snel weer meekletsen!

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wauw! wat is er weer gezellig veel geschreven zeg!! ik reageer even algemeen.... mag vast wel een keer he?..;)

debski: een meid! wat leuk!

goede 20 wekenecho: wat heerlijk dat er weer veel kindjes zijn 'goedgekeurd'!!

eerste setje, lijkt mij ook leuk om wel wat nieuws te kopen...anders is alles tweedehands..hahaha

hier de proefdruk van het geboortekaartje ontvangen...hij is leuk!!!

anneke: wat fijn dat het iets beter gaat met pake!

hier vandaag thuis gewerkt, lekker middagdutje gedaan erg fijn dat het tempo wat lager mag... doet me goed..;)

nu lekker the voice kijken

liefs!

7. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He Dames,

Even een kort berichtje van mij!
    Sorry, maar ik heb even geen puf om overal op te reageren.

Wat is the voice weer leuk he!! Gewelidig programma.

Tot morgen meiden, ik ga nu lekker bankzaken doen!!
    Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Truste voor straks.

XXX Sjoelke

8. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hoi dames... ook weer even een berichtje van mij...
    Ik lees wel elke dag even mee, maar heb niet altijd de puf om te reageren.....

Allemaal goed weken echo's... top hoor !!!
    Nu moeten er nog drie dames voor de 20 weken echo toch ?

Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over het geboortekaartje.. ik denk dat ik iets met een foto doe... het liefst een van mijn zoontje en zijn zusje...
    De namen staan wel al vast.... maar die hou ik wel even voor me.

Allemaal een fijn weekend...

9. Raw

Raw Niet meer actief

haaihaai!
    @kaartjes; bij onze zoon heb ik zelf een kaart ontworpen en wil voor onze dochter ook iets bedenken. iets girliegirlies....
    @naam; wij zijn er helemaal uit. hebben inmiddels toch ook een reservenaam, 'in geval dat'
    @meiden met kids; ben op zoek naar schoenen voor mijn zoontje van 15 maanden. waar moet ik heen? schoenenwinkels hebben van die oerlelijke soort gezondheidsschoenen, maar leuke zaken hebben weer van die flutschoentjes. vandaag de meest geweldige bruine leren all stars gepast maar volgens die vrouw zaten ze niet lekker bij mn zoon.... hmm... beetje vaag, maar toch maar niet gekocht.. misschien hebben jullie nog tips?
    @debski; super zeg~!!!!!! ook een meisje!! kan jij het wel geloven?? ik steeds een beetje beter maar nog niet helemaal hoor.. hahaha! voel me zo'n raar wezen als ik zwanger ben... hhihi!
    @jesje; zo vlak van te voren is het even spannend maar je voelt snel genoeg aan of het goed zit of niet en dan is het vooral genieten!! :)
    @anneke; dat had ik ook wel een beetje in mijn achterhoofd, die mooie pretecho!
    @nemo; knap als het je lukt om geheim te houden... lukte ons nog geen twee weken. inmiddels hebben we geen zin meer in 'moeilijk' doen :) dus hebben we het maar open gegooid!!.. iedereen zat zo te vissen en moest zo opletten, had daar zelf geen zin meer in. knap van meiden die het wel lukken!! :D
    @ellenore; lekker naar de voice of holland gekeken?
    @flotsje; mijn zoontje was ook zo'n drukke maar nu gaat het wel hoor. hij is vooral heel lief!! hihi! maar dacht toen ik zwanger was, wat gaat hier voor druk mannetje uitkomen!!!
    @inge; ben net ook voor een eerste setje geweest, wat zijn er toch veel schattige meiden dingen. maar ook veel vind ik té hoor... blugh, teveel gefrutsel en tuttigheid is ook niet mijn stijl.. van een stoere jongen kleden naar een lief meisje is nog een hele omschakeling! wel erg leuk dat ik het nu allebei mag gaan doen!! genieten!!!
    @sjoelke; fijne avond gehad met de bankzaken?...
    @mamaantje; met een foto is inderdaad wel leuk, maar dan ben je net bevallen en 'moet' er een mooie foto komen. het lijkt de meeste mensen wel te lukken maar ik zou het niet aandurven. wij ontwerpen zelf iets, waar straks alleen nog de naam, de lengte en het gewicht op hoeft! lekker makkelijk en veilig! hihi!

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Raw: loopt je zoontje al goed? Bij de zara hebben ze erg leuke en stoere jongens schoentjes! Ik zag laatst gave blauwe instappers echt heeeeel erg leuk. En verder vind ik de vans ook erg stoer voor die ukkies. Maddi kan nog niet goed lopen maar zodra hij dat kan krijgt hij zeker een paar vans, en all stars schoentjes van mij.

Ellenore: klopt ik heb idd al de hele zw een lage bloeddruk. Geen idee eingelijk of dat anders was voor de zw.

De rest: ik reageer zo verder ik moet nodig plassen en kindje is waKker.

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @raw: ik heb ook al vanaf het begin het gevoel dat het goed zit hoor, maar toch nu die echo dichterbij komt, vind ik het toch wel spannend!

namen: voor een meisje wisten wij de naam al voordat ik zwanger raakte hihi en voor een jongen kwamen we er maar niet uit, maar het wordt een meisje dus daar hoef ik me niet druk om te maken hihi. de naam heeft iets te maken met mijn moeder, ik zeg hem niet, want er zijn meer mensen die ik ken zwanger, of willen het worden, vandaar.;)

geboortekaartje: ik moet nog steeds gaan kijken voor een kaartje hihi, zal ik deze week maar eens gaan doen denk.

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Vandaag gaat Ronja voor het eerst "diploma" zwemmen en ik ben aan de beurt om met haar het water in te gaan. Leuk he? We gaan voor guppy 1 en 2! (nog nooit van gehoord, maar dat mag de pret niet drukken)

Daarna gaan we even naar de Ikea. Een computertafeltje halen voor in de woonkamer, zodat de computerkamer leeg kan... dan kunnen we beginnen met de babykamer. Het behang is gearriveerd en zooooooooooo mooi!

@Nemo: gefeliciteerd met je goede echo en veel plezier met het uitkiezen van roze of blauwe spulletjes!

@Inge: fijn dat wat extra rust je zoveel goed doet! Had je het ook wel aan toe volgens mij!

@Flotsje: was Bram ook zo'n drukke? Of krijg je nu een totaal tegenovergesteld kind?

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    O ja inspiratie voor een naam: voornamelijk van internet. Bij de SVB heb je lijsten met de top 20 maar kun je ook doorklikken voor alle namen van een kwartaal. Verder heb je veel sites met namen in een bepaalde stijl. Wij wilden wel graag een naam die bij Ronja zou passen. Haar naam heb ik uit een tijdschrift gevist. Kim Lian heeft haar dochter zo genoemd en ik vind het boek Ronja de Roversdochter natuurlijk geweldig, dus toen ik een artikel over Kim Lian las, was ik helemaal geinspireerd... moet zeggen dat de namen tot nu toe door mij worden verzonnen en door manlief goedgekeurd of afgekeurd.

14. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    #854 Debski, 6 nov 2010
    Laatst bewerkt: 6 nov 2010
    Goedemorgen dames
    Allereerst iedereen bedankt voor de reacties!
    Ik ben zo dolgelukkig he, ik denk dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest in mijn leven!
    @ Raw Ik kan inderdaad nog maar moeilijk geloven dat er echt een vrouwtje in me zit, als je al bijna 4 jaar een jongen hebt is het een vreemd idee dat het nu een meisje gaat worden, maar als ik dalijk kleertjes ga aanschaffen en het kamertje lekker roze wordt zal het wel gaan doordringen ;)
    En over kinderschoentjes, ik ga vaker naar Durlinger en Dolcis (vooral in de uitverkoop), heb het liefst sowieso één paar fatsoenlijke, leren schoentjes. Ik weet natuurlijk niet of jij één van die zaken bij jou in de buurt hebt. Trouwens Van Haren , Scapino of Shoetime hebben ook leren schoentjes in het assortiment!

@ Jesje, op babycards.com hebben ze hele leuke, hippe en vooral goedkope kaartjes. Ik denk dat ik bij hun de helft kwijt ben dan bij mijn zoontje destijds!
    Maar nu heb ik gisteren het WIJ jonge ouders magazine binnen gekregen en hier staat ook een top 10 geboortekaartjes sites in.
    Ik weet niet of je dat blad ook krijgt? Anders geef ik je wel een paar sites door ;)
    @ Nemo en flotsje Jullie ook gefeliciteerd met jullie goede echo's!! Lekker genieten en shoppen nu :D
    En flotsje, hier ook al zo'n beweeglijk kindje in mijn buik, voel haar de hele dag door al en met de echo gister bleef ze ook geen moment stil :D

@ Ingef Dus jij hebt je geboortekaartje al gevonden? Leuk! Ik ga me er deze week maar es in verdiepen! ;) Fijn dat het beter met je gaat en lekker rustig aan blijven doen!

@ Anneke Veel plezier bij Ikea en met de babykamer ;) Oh en wij doen het hier ook zo met de namen, ik moet ze verzinnen en manlief keurt ze goed of niet hihi :D

Zo ik hoop dat mijn mannetje vanadaag zin heeft om de kast op de babykamer op te zetten ;) Fijn weekend allemaal!!

Oh ja en iedereen die naar de Jonge gezinnen beurs gaat vandaag, Veel plezier!!

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    gooooedemorgen!

The voice was inderdaad weer erg leuk gisteren....wel sneu dat er ineens nog weer uit elk team één uit moest...hahah...zou echt niet kunnen kiezen!

anneke: guppy 1 en 2..hihihih...wat klinkt dat überschattig!!! veel plezier! en leuk ikea... wij gaan over 3 weken, heb er nu al zin in! koop altijd veel te veel...

debski: kan me voorstellen dat je je megagelukkig voelt!!! hier ook regelmatig een overspoeld geluksgevoel..;)

mamaantje: doe maar rustig aan meis! vind het leuk om weer wat van je te lezen!!

sjoelke: jouw baan klinkt ook leuk zeg!!

joan: ach ja... werken kan straks wel weer he?...als je maar rond kunt komen.... hier gaat het welaardig met mijn bekken. De tips van de fisio zijn wel heel handig! alleen het slapen gaat nu al twee nachten minder..omdraaien doet zeer en dan ben ik weer klaarwakker....kijken wat we daar aan kunnen doen!

jesje: kan me voorstellen dat het extra spanning oplevert als je in de familie hartproblemen hebt! Hopelijk is alles helemaal in orde met jullie kleine!

lennylenn: wat leuk dat je het hoofdje hebt gevoeld! grappig he?

micha: hopelijk krijg je snel duidelijkheid over je werk..wel slordig van ze he?

ellenore: klinkt erg schattig jullie eerste setje!! ik ga binnenkort ook eens iets kopen....dat mag inmiddels best..;) hahah

nemo: wat fijn dat je een goede echo had en wat knap dat je het geheim gaat houden...zou ik echt niet kunnen...hahaha

ellenore: oe, jij hebt dus altijd wel pijn door je reuma..pff...heftig! ben de pijn nu, na drie weken, al zat...

flotsje: wat fijn dat alles goed is en een kleine druktemaker!! dat beloofd wat...hahaha..

raw: zelf een kaartje maken! Ook leuk! hebben wij bij onze eerste zoon ook gedaan, nu een vast ontwerp gedaan.

zo...nu lekker douchen en dan naar de fancy fair op het kdv van mijn zoon... ben benieuwd! hij heeft er in elk geval helemaal zin in...

liefs

16. lennylenn

Ellenore: neeeeeeee ik haat microlax ik heb er een "trauma" aan overgehouden. Hahhahaahaha rotding. Na de bevalling had ik aambeien echt hele erge pijnlijke maaaaar na de bevalling moet je ook binnen 5 dagen poepen. Omdat die aambeien zo pijn deden durfde ik niet maar die volle darmen zaten me ook echt dwars. Toen moest ik aan de microlax zooooo pfffff ben echt serieus bijna flauwgevallen op de wc van de pijn. En vloeken dat ik deed zeg! 2 minidrolletjes kwamen eruit verder durfde ik niet meer. Heb toen echt nog een week alles ingehouden totdat die aambeien zo goed als weg waren.

Anneke: ooowww wat grappig een guppy 1 en 2 diploma hahhhaaaahh. Klinkt zo ontzettend lief!

17. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    He dames ff een vraagje
    Ben net de zolder aant opruimen aangezien de jongenskleertjes nu weg kunnen.
    Heeft iemand interesse om jongenskleertjes met mij te ruilen voor meisjeskleertjes?
    Ik heb een doos vol kleertjes van maat 50 t/m 62
    Inclusief jasjes, schoentjes en sokjes!!

18. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    vanmorgen iets te veel gedaan denk ik...lig nu op de bank met harde buiken!!!
    kan wel kloppen heb het hele huis schoongemaakt (was ook wel eens nodig) maar als je dan op een gegeven moment merkt dat het toch te veel is is het wel irritant...
    en nu moet ik vanavond ook nog 3 uurtjes werken :(:(:(

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh neeeeee!!! :( Sorry meid, ik heb niks gezegd.. Wat een vreselijke ervaring!! Hopelijk heb je na de volgende bevalling een betere stoelgang. Dit mag geen enkele vrouw meemaken na een zware bevalling!! Onmenselijk! Soms vind ik moeder natuur een trut! (zo dat is gezegd ;) )

@Kaartjes. Wij hebben ons vorige kaartje bij Maak je eigen kaart ontworpen en dat gaan we nu weer doen. Bijna hetzelfde, maar met andere plaatjes. Het lijkt me leuk de beide kaartjes in te lijsten.

@Anneke, hoe oud is Ronja? Wat ontzettend goed dat ze al voor een zwemdiploma kan. En wat een fantastische namen, guppy 1 en 2 hahaha. Ben benieuwd hoe ze het doet!.

@Ingef, ja die reuma is gewoon onwijs vervelend. Ik kan bijvoorbeeld geen boodschappentassen dragen. Als ik mijn vingers of hand te lang (2 min) in dezelfde houding heb gaat het pijn doen en laat ik alles vallen. Mijn knieën zijn ook hele zwakke plekken, waardoor ik sinds een paar jaar standaard automaat rijd. Dat geschakel was voor mij niet te doen en file rijden al helemaal niet. Met kinderen is het lastig, omdat ik een baby niet lang op de arm kan vasthouden. In bad doen was een drama! Die ligbedjes voor in bad zijn daarvoor een fantastische uitkomst.
    Gelukkig maakt de zwangerschap het tot nu toe niet erger.

@The voice, wat weer een reclame bom zeg tijdens the voice! Maar goed, het is heerlijk om naar te kijken. Inderdaad wel sneu dat er alsnog 1 moest afvallen per team aan het eind. Maar degene die nu door zijn, zijn ook wel erg goed zeg! Ik heb er wel een paar favorieten tussen zitten.

@Ellentje, lekker rustig aan doen nu! Kopje thee/koffie/warme choc en beentjes omhoog. Dat schoonmaken komt wel ;)
    Die kleine man wil duidelijk rust hahaha.

Hier een rustige zaterdag. Zoonlief ligt nog steeds wakker in zijn bed, heeft duidelijk geen zin in een middag slaap, maar dan kent hij zijn moeder nog niet. De aanhouder wint en dat ben ik toch best vaak hihi.
    Verder voor vandaag geen plannen. Morgen naar Diergaarde Blijdorp.

Fijne dag allemaal!!!
    Liefs Ellenore

20. lennylenn

ellenore: hahaha je moeder natuur is soms echt een kreng. ik denk dat ik het na deze bevalling weer krijg die vreselijke aambeien maar dit keer zal ik erg goed voorbereid zijn. paracetamol en curanol hebben me toen zo goed geholpen maar daar kwam ik pas op het eind achter....

blijdor: oow leuk!!!!!! morgen is het gratis toch? ik wilde ook wel gaan maar mannetje moet zijn neef helpen verhuizen en ik zie het niet zo zitten om er in mn eentje heen te gaan. zal wel lekker druk worden morgen. hopelijk gaat het niet regenen. veel plezier alvast :D

@ellentjes: oewww rustig aan meid. ik weet heel goed wat je bedoeld want dat is mij de afgelopen tijd vaak gebeurd. maar nu let ik er echt op dat ik niet teveel doe. want die harde buiken zijn echt geen pretje.

@the voice: wat kunnen die mensen toch prachtig zingen zeg. ik vind de groep van van velzen wel de leukste en de beste eerlijk gezegd. hij heeft echt hele goeie. en idd wat een reclames zeg jeeeeeeetje. steeds als er reclame kwam ging ik ff zp. bijlezen.(klein beetje verslaafd maar hoor hihihih)

nu geef ik RAW vanochtend wat tips mbt tot het vinden van leuke schoentjes..en ik zeg nog van als maddi goed kan lopen krijgt hij van mij een paar vans en all stars en jahoorrr!!! ik stond in de keuken wat aardappeltjes te bakken en wie komt er aangewandeld...MIJN ZOONTJE!!! hihihihihihiihi vanuit de woonkamer kwam hij even controleren of dat alles goed ging. hij deed al wat stapjes maar maximaal 4 en dan viel hij om. nu heeft ie echt heeeel erg veel gelopen. wat ben ik trots zeg!!! enhij staat nu ook lekker stevig. nu nog wat meer oefenen en dan gaan we de schoentjes halen. hij kruipt ook minder in 1 keer. ben zo blij :D:D

@eerste setje kleertje: die hebben wij met 16 weken al gekocht haahhaaa. eerste dag dat we wisten dat we een meisje kregen mocht ik gelijk iets roze kopen en dat werd dus het eerste setje. een heel lief roze rompertje met een strikje. een witte "legging"die nog veels te ruim zal zitten en een truitje ook met een klein strikje.
    en voor ietsjes later heb ik zelf al zo een haarbandje gekocht weet je wel dat je om het hoofdje doet..lijkt wel een zweetbandje voor je hoofd ahhahaaa. en gespjes hahhhaaa nu hopen dat ze een volle bos haar krijgt.

kaartjes: nog steeds mee bezig. niks is leuk genoeg in mijn ogen. en dan ook nog het versje ooeeee

Deel Deze Pagina