maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raw

Raw Niet meer actief

@lennylen; net geslaagd voor schoentjes, hij loopt al goed en heeft prachtige bruine leren all stars gekregen!!! geweldig! :)

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heel fijn meid! hihihiii zijn het toevalig die donkerbruine met een iets lichtere bruine ster aan de zijkant? soort hoog model..tot aan de enkels geloof ik

3. lennylenn

meiden dit is echt niet normaal! ik heb serieus echt de hele dag door honger!!! geen trek maar echt honger!
    ik heb net een uurtje geleden ribkarbonades in de oven gemaakt met gekruide aardappelpartjes en appelmoes omdat ik honger had. dat zo vroeg in de middag maar goed..nu verga ik alweer! ik weet gewoon niet meer wat k moet eten. savonds ben ik ook altijd in de keuken te vinden opzoek naar eten. ik vreet letterlijk mn huis plat.

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    lennylenn: oei...aambeien... klinkt pijnlijk! hopelijk blijft het me ook deze keer bespaard.....

debski: goed idee, kleertjes ruil! alleen niet met mij...hahah...heb alleen maar jongensspul..;)

ellentje: *kijkt bestraffend* rustig aan meis!!! en zeker met het huishouden, dat is bijna net zo zwaar als topsport!!

ellenore: dat klinkt inderdaad pittig die reuma! ik heb ene vriendin met fibriomalgie (schrijf ik dit zo goed?) zij heeft ook altijd pijn...vind het zo knap hoe zij het doet met nu twee kindjes! zij geeft heel duidelijk haar grenzen aan en dan is het te doen...
    hier ook net heerlijk 1,5 uur in bed gelegen... ook onze zoon had duidelijk andere plannen.. hahah.. en je begrijpt, ook hier was ik de aanhouder die won...;) en leuk morgen naar blijdorp! wij waarschijnlijk een bakkie doen bij vrienden...lekker saai en burgelijk weekend...daar doe ik het erg goed op de laatste weken..;)

lennylenn: wat knap je zoontje aan het stappen!!
    hahahaha... en wat heerlijk dat je je huis lekker aan het 'plat vreten bent'....hihihihi....ik heb juist aan het eind van de avond honger... en dan is er alleen maar slechts voor handen..lekker handig he?

manlief is schaatsen aan het kijken, gezellig de kaarsjes aan gedaan en nu even heerlijk zp-en! zou van alles in huis kunnen doen, maar lekker geen zin in!

de fancyfair was leuk vanochtend... zoonlief heeft met de stip de lelijkste auto gekocht voor 1 euro..hahaha...maargoed, het was voor een goed doel...;)

liefs

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal!

@Debski: ik wil wel wat kleertjes ruilen hoor, Ronja had zoveel dat ik en een pakket kan sturen naar Shenoby en ook wel naar jou! En jongetjeskleertjes hebben we natuurlijk nooit te weinig ;)

@Inge: wat lekker dat het wat beter gaat nu... maar dat elke keer wakker worden 's nachts is ook vervelend!

@Ellenore: Ronja is net iets ouder dan tien maanden, dus inderdaad nog jong voor diplomazwemmen. Het was ook niet zo te merken hoor dat het diplomazwemmen was, pas toen we het diploma kregen. Maar ze moeten er wel al allemaal dingetjes voor doen. Samen met mij onder water, vanaf de kant in het water vallen en onder water, drijven op de buik en rug en van alles eigenlijk... heel leuk!

@Lennylenn: jouw microlax trauma klinkt heel naar!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wij zijn bij de Ikea ook goed geslaagd voor een bureautje voor in de woonkamer. Het ontmantelen van de computerkamer is nog niet begonnen, denk dat we daar later deze week mee beginnen. Frank moet morgen werken en dat ga ik niet in mijn eentje doen..

Heb net heerlijk een dutje gedaan en Ronja ook... nu maar eens met het eten beginnen...

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Ik heb na het lezen her en der een verwijzing naar de volgende site ontdekt. Die wil ik graag met jullie delen. De ene gaat over borstvoeding en de andere over een natuurlijke manier van dragen/voeden/opvoeden. De laatste is een soort tegenhanger van het 'baby even laten huilen ect' (idealistische opvatting dat opvoeding kindgericht zou moeten zijn). Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dit een verademing tegenover alle regels die ik vanuit het groene kruis toe gespeeld krijg (komt natuurlijk ook doordat mijn schoonmoeder daar ergens in de organisatie zit). Mijn gevoel zegt "kind dicht bij me houden" regels zeggen "gevaarlijk hier, gevaarlijk daar". Dus voor iedereen die geintresseerd is:

Alles over borstvoeding en andere wetenswaardigheden: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Alles over natuurlijk opvoeden: Welkom

En verder heb ik nog niet bijgelezen. Beetje druk geweest de afgelopen dagen. Ik had een zieke vriendin met haar dochter. Dochter heeft me in 1 nacht 5 keer bezig gehouden, sjonge wat is dat vermoeiend!! Kindje was namelijk ook ziek. Behalve wat uitgeput, voel ik me nog gezond:D Ik lees als ik wat meer tijd heb weer bij!

8. Raw

Raw Niet meer actief

@lennylen; ja die zijn het!! cool zijn ze he?? :D

9. lennylenn

Jaaaa die zijn echt super! Ga ik ook voor maddi kopen.

10. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoooooooooooi allen!!

Hoe gaat het hier op deze druilerige zaterdag avond?? Ik lees iets over kaarsjes aan! Heerlijk romantisch Inge!!

@Lenny, ik hoop echt dat het je gespaard blijft hoor!!! Dat hoop ik voor mezelf ook trouwens ;)
    Wat gaaf dat je kleine opeens gaat lopen!!!! Gefeliciteerd!!! Wat een heerlijk moment he! En nu kun je je gaan voorbereiden op een hele hoop bulten, angstige val partijen en schaafwonden hahaha. Wat betreft de kaartjes houden wij het alleen bij de simpele tekst als de naam, gewicht en lengte. Geen gedichtjes oid. Ik vrolijk het op met leuke plaatjes of kleurtjes.
    En die honger! Dat herken ik wel hoor! Na het eten denk ik al weer aan wat ik nog aan eten in huis heb. Mijn maag knort ook gewoon!!! Is toch idioot of niet dan!

@Ingef, hier gaat het ook om fibromyalgie. Ik kan heel slecht stil zitten en mijn rust pakken, waardoor ik een dag later met veel pijn zit. Ik vind het knap van je vriendin dat ze er zo goed mee om kan gaan. Heeft ze echt goed voor elkaar. Ik doe mijn best om dat ook goed te coördineren allemaal. Gelukkig heb ik een lieve vriend die veel voor me doet en bepaalde taken op zich neemt als het me niet lukt. Wat schattig dat jouw zoon zijn eigen auto heeft uitgezocht hahaha. Foto!!??!!

@Anneke, wow wat een jonge zwemster!! Wat goed zeg! Hoe vond ze het onder water? Chris vond het de eerste keer toch wel wat eng. (Ik zelf ook wel een beetje).

@Suenne, wat ben jij een goeie vriendin zeg! Dat je de zorg van hen op je neemt terwijl je niet 100% lekker in je vel zit. Petje af meid!
    Ik begrijp best dat je daarom even geen tijd hebt om bij te lezen.
    Leuk die sites. Ben je aan het oriënteren hoe je de opvoeding moet regelen? Ik kan je adviseren je eigen gevoel te volgen. Je krijgt heel veel tips van familie en vrienden, maar ook van het CB en daar ben je het niet altijd mee eens. Volg in dat geval je hart. Jij kent je kind het beste en jij en je partner voelen het beste aan welke aanpak werkt. Het kind dicht bij je houden is absoluut prettig. Het geluid van je hartslag en je geur is voor een kind erg rustgevend. Zelf heb ik het nooit gedaan, maar dat heeft te maken met mijn spierkracht ;).

Wat betreft borstvoeding sites, die lees ik uit principe niet. Dit bedoel ik verder niet verkeerd, maar ik word er altijd erg verdrietig van.
    De nadruk ligt altijd heel sterk op hoe goed het is voor een kind om bv te krijgen. Mij is het niet gelukt en ik wil me daar geen moment schuldig over voelen. Mijn kind is niet ongezond omdat hij vanaf 2 weken na de bevalling fv kreeg. Ik ben geen slechte moeder omdat ik geen lactatieverpleegkundige heb ingeschakeld. Toch geven dit soort sites of artikelen mij dat gevoel.

@Blijdorp. We hebben besloten niet te gaan. Het gaat morgen de hele dag regenen en op de site wordt al gewaarschuwd voor extreme drukte. Chris wordt panisch als we een regen hoes over zijn wagen heen doen, dus wandelen in de regen is een drama :) Dan maar lekker thuis wachten tot mijn ouders langs komen. Die zijn er in de middag.

Nou meiden, een hele fijne avond!

11. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    even wat om te lachen:

er was een vriendin over de vloer en ze vroeg of ze eens mocht voelen aan mijn buik. ik zei; ja hoor. en ze drukte soms ook een beetje. komt m'n vriend dr aan, zegt ie: "hooooooooooo, niet drukken op de buik want ze hebben toch een zacht hoofdje, dan mag je er niet op drukken!!!" hahahah hilarisch:D

verder alles goed hier, beetje verkouden..

die kleine kriebelkont in mijn buik vind het leuk om georgische muziek te luisteren. als ik dat opzet achter de pc, dan kriebelt het aan alle kanten, zo schattig!!

12. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Raw: Heerlijk die bankzaken! Hihihi. Ben ik nu weer mee bezig. Lekker rustig aan doen na een weekje hard werken.

@Namen: Wij denken eruit te zijn, maar ik weet niet 100% zeker.

@Geboortekaartjes: Moet ik me nog helemaal in verdiepen.

@Ziektenkostenverzekering: Ik moet me nog gaan verdiepen in een goede polis bij CZ. Wat hebben jullie. Ik wil namelijk volgend jaar overstappen, want ik ben nu niet goed verzekerd voor de kraamzorg enz. Iemand tips???

@Anneke: En is Ronja geslaagd??? Leuk hoor een guppie diploma.

@Ingef: Ik heb ook een kei leuke afwisselende baan, maar ga na mijn verlof wel weer terug de zorg in. Moet anders 32 uur blijven werken en dat vind ik echt te veel.
    Wat leuk dat jou zoontje dan zo’n lelijke auto uitkiest, Is hij er zelf blij mee???

@Ellentje: Oei dat klinkt niet zo goed meid. Doe je rustig aan? Denk goed aan jezelf en de baby.

@Honger: Ik eet ’s morgens echt als ik net wakker ben 4 sneeën brood. Ik kan echt niet meer weg zonder te eten. Oo zo’n honger!!!

@Suenne: Bedankt voor de sites. Ik ga ze zeker eens bekijken. Ik vind het erg leuk om overal over te lezen.

@Kartvelibaia: Hihihihii, dat had zo een opmerking van mijn vriend kunnen zijn. Hihihihihi Geweldig.

@Muziek: Wij krijgen een kleine rocker denk ik. Toen ik in de auto de muziek even hard zette werd er eentje erg druk. Hihihii. Ik heb gisteren ook een muziekbeestje voor boven de wieg gekocht. Deze wil ik nu elke avond even op mijn buik afspelen.

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hi ladies,

@Ellenore: Ronja gaat elke week wel een paar keer onder water, al vanaf dat ze een week of tien was, dus ze vindt het nu heel normaal. De eerste paar keer was het nog wel tranen met tuiten hoor. Nu moet ik haar al zo nu en dan heel even loslaten onder water... dat vind ik zelf nog wel wat spannend!

Je hebt gelijk dat je je niet schuldig gaat zitten voelen! Flesvoeding is ook hartstikke goed en als het niet lukt, waarom zou je dan jezelf en je kind gaan zitten martelen. Dus helemaal mee eens!

@Suenne: ik vind het ook heerlijk om mijn kindje dichtbij me te hebben. De eerste weken heeft ze in bed tussen ons in geslapen, want dat was de enige plek waar ze 's nachts kon slapen. En na drie weken is ze in de wieg van de kinderwagen bij ons op de kamer gebleven. Na acht weken is ze langzaam aan naar haar eigen kamer gegaan, maar nu als ze ziek is ofzo, dan slaapt ze wel weer tussen ons in. En laten huilen, dat werkt wel als het maar eventjes duurt, maar na een minuut of vijf moet het bij Ronja wel over zijn, want anders maakt ze zichzelf alleen maar helemaal overstuur...

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Kart: mannen! Wel grappig inderdaad!

@Sjoelke: met vlag en wimpel, Guppy 1 en Guppy 2 binnengehaald en daarna geslapen als een roosje in de auto, want het was zeer inspannend! Op naar guppy 3...

15. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant

Mooi!!! Weer een diploma in the pocket! Goed bezig die kleine van jullie. Wel goed zo jong zwemmen!! Ik vind hte zo belangrijk als kinderen kunnen zwemmen.

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Sjoelke: voordat ze echt kan zwemmen duurt nog wel even natuurlijk... maar het is wel erg lekker dat ze van jongs af aan watervrij is. Dan leert ze het straks natuurlijk wel heel gemakkelijk!

17. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

Gister naar de jonge gezinnenbeurs geweest met een vriendin. Was echt leuk! Maar wel vermoeiend, ik ben misschien wat een watje maar na al dat geslenter was ik blij weer op de bank te zitten :D

18. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    @ Sjoelke Ik zit bij VGZ en heb het gezin en zeker pakket, hierin wordt alles vergoed (ook de eigen bijdrage kraamzorg) en krijg je zelfs extra kraamzorg! Ik betaal ongeveer 126 euro per maand.
    Hoop dat je hier wat aan hebt

@ Honger Ik heb juist helemaal niet veel honger, gelukkig!! Misschien is dat toch het verschil van een meisje of een jongen krijgen, bij mijn zoontje had ik ook altijd honger en ben ik 28 kilo aangekomen!! Nu gelukkig pas 8 kilo! ;)

Zo ik ga over 2 uurtjes naar een 2ehands kinderkleding beurs hier in de buurt, hoop dat ik voor leuke meisjeskleertjes slaag :D

Fijne dag ladies!!

19. Kwekijzer

20. Kwekijzer

#880 Kwekijzer, 7 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2010
    Wat schattig trouwens dat je vriend zo beschermend is:)

Echt grappig die muziek! De mijne reageerd er serieus ook op, zou er speciaals mee zijn? Leuk om van te genieten!:)

Nou echt niet normaal, het begint echt gewoon te schoppen!! Dat is echt gek!

Deel Deze Pagina