maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Jeetje meid dat is inderdaad niet niks, je denkt het zal wel goed zijn en dan hoor je zoiets! En dat terwijl je nu al zo emo bent waarschijnlijk!
    Hoop voor je dat het over 2 weken beter is! Sterkte meid!

@ Anneke Spannend morgen! Veel plezier alvast! ;)

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Mamaloe: kan me voorstellen dat je toch schrikt... ergens is het altijd spannend en toch ga je ervanuit dat alles goed is. Was het nu erg verwijd of konden ze daar nog niets over zeggen?

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hopelijk is het over twee weken weer afgezakt?... ik duim heel hard voor je dat alles goed is meis!!

4. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @mamaloe jeetje meid dat is even schrikken...hoop dat je over 2 weken goed nieuws krijgt..zal voor je gaan duimen!!!

@kart jeetje toch een jongentje GEFELICITEERD en ik heb nog wel een plekje over hoor op mijn mooie blauwe wolk ;)
    snap dat het even wennen is maar jongentjes zijn ook heeeeeeeel leuk hoor:D

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ Mamaloe... jeetje meis... wat zal jij geschrokken zijn.
    Hopelijk valt het allemaal mee en is er niets aan de hand

@Kart... ook leuk een jongen, maar kan me voorstellen dat het even omschakelen is.... bizar joh.. maar je kan het beter nu weten als na de bevalling...

Hier toch wel steeds meer last van mijn onderrug en banden of bekken ik weet het niet.. doet in ieder geval best zeer.
    En ik ben echt dood moe... maar we klagen niet hoor...

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @mamaloe: jeetje meid, dat is niet leuk. hoop voor je dat over 2 weken alles goed is!

@kart: oeh meid dat is wel ff schrikken:$
    je hebt me nu wel nog zenuwachtiger gemaakt voor vrijdag hihi.
    ik had de vorige keer wel een stuk of 5 keer gevraagd of ze het zeker wist en ze had nog 2 keer extra gekeken, maar ze bleef bij een meisje, dus hoop maar dat het echt zo is dan! heb namelijk al best veel roze dingen gekocht hihi

@anneke: heel veel plezier bij de echo morgen!!

7. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    mamaloe, jakkes daar zit je idd niet op te wachten, spannende weken nu! Hopelijk is het toch allemaal goed!

anneke, veel plezier morgen!

slaap lekker allemaal

8. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eindelijk bijgelezen, even reageren:

-babykamer, Stukje bij beetje komt bij ons het kamertje meer af. In tegenstelling tot veel vrouwen hier is mijn man juist erg snel, door hem zijn we al zover. Wat bij ons ook scheelt is dat wij nu 2 jaar in ons appartement wonen. Voor we er ingetrokken zijn hebben we een grote verbouwing gedaan en hebben toen al rekening gehouden met de babykamer. We hadden er alleen een kledingkast staan. Deze hebben we vrij snel weg gehaald (3 vuilniszakken kleding weggedaan, hahaha) toen we wisten dat ik zwanger was.
    Wij hebben de commode, ledikantje en kast bij ikea gehaald en willen het opfleuren met accessoires. We hebben van de week knoppen voor op de kast en commode gehaald. We hebben alleen de vissen op de commode kunnen doen, want de slakken en bloemen laten duidelijk zien wat we krijgen. En we doen heel erg ons best dit voor onszelf te houden.

-borstvoeding: Ik wil graag bv geven, maar ik begrijp ook dat er hier zijn die de sites bewust niet lezen. Ik vond de tekst hier en daar ook een beetje zwart wit. Ik vind het zelf juist belangrijk dat je zelf een keuze maakt waar je zelf achter staat en niet wat jouw omgeving er van vindt.
    Ik weet al jaren dat ik heel graag borstvoeding wil geven. Toen ik vorig jaar mijn medicijnen kreeg bleek dat je geen borstvoeding mocht geven terwijl je deze medicijnen gebruikt. Het is voor mij een heel proces geweest om dat te accepteren en een plekje te geven. Toen ik echter mijn gesprek had over de mogelijkheid zwanger te worden met mijn medicijngebruik, kwam daarin naar voren dat ik onder strenge controle juist wel borstvoeding mocht geven. Ik heb zitten huilen van geluk op dat moment. Ik moet wel na 5 dagen het bloed van ons kindje laten controleren en daarna na 3 maanden. Dan bestaat er een kans dat ik per direct er mee moet stoppen. Maar de kans die ik krijg om wel borstvoeding te geven vind ik al geweldig.

-De was: Ook hier beperkte ruimte. Vaak draai ik een aantal wassen achter elkaar tot ik geen ruimte of hangers heb om op te hangen. Ehm strijken... wat is dat ook alweer?

- Joan81: wij hebben zondag ook op de pannenkoekenboot gegeten, wij in Rotterdam.

-Lichamelijke klachten: Ik mag eigenlijk niet veel klagen, als ik hier sommigen hier lees. Ik heb hooguit last van mijn rug als ik lang rechtop zit zonder steun in mijn rug. (Nu leun ik ook heerlijk tegen een stevig kussen met ook nog het voedingskussen in mijn rug)
    Wat ik soms lastig vind is het trekkerige gevoel wat ik soms ervaar aan de buitenkant van mijn buik. Als of mijn buikspieren uitgerekt worden, gebeurt natuurlijk ook wel, maar dat zit soms niet lekker.

-Namen, wij hebben er één gekozen. Wij noemen de baby ook al een aantal dagen echt bij de naam. Ik ben zelf leraar en dan associeer je namen al gauw met kinderen die je in de klas hebt gehad. Niet altijd even handig. Mijn man zegt dan, ja maar daar moet je niks van aan trekken. Maar ja, als ik meerdere kinderen tegen gekomen ben met dezelfde naam en ik vind dat geen leuke kinderen, of die hebben een bepaalde karaktertrek die ik minder leuk vind, nee dan ga ik mijn kind niet zo noemen.

-kinderwagen, Wij hebben ook de kinderwagen al een tijdje in huis. Een 'safety 1st' zwart. Het was niet een al te dure kinderwagen, hij rijdt lekker en heel handig in elkaar te zetten. Ook kun je de maxi cosi er op zetten, zonder iets extra's aan te hoeven schaffen.

-Mamaloe26: Heel veel sterkte. Ik hoop dat het vanzelf minder zal worden! Spannende tijd. Ik zal ook voor je duimen dat het goed komt.

En dan nog even wat ego tekst :p
    Ik ben gisteren naar de eerste les zw.yoga geweest. Ik ben de enige die in maart uitgerekend is, de rest allemaal in februari en 1 zelfs in januari. (haalt misschien de laatste les niet, want die is 24 januari) Maar goed, toen ik het vroeg aan de leerkracht, zei ze dat het juist wel handig was. De oefeningen krijgen we ook nog op papier mee naar huis, zodat ik het in de laatste weken nog kan doen.

Mijn werk is nog steeds erg onzeker en ik wordt soms zo gek van al dat gedoe. Er was mij verteld dat ik door moest geven wanneer ik met zwangerschapsverlof ga. Dus ik, na veel moed te hebben verzameld, gebeld om weer vragen te stellen over het formulier wat ik op moet sturen. Zegt ze dat ik helemaal niks op hoef te sturen, want ik zit in de invalpoule... Dus ik hoef alleen maar op te geven wanneer ik beschikbaar ben.
    Ondertussen heb ik sinds vorige week nog niet gewerkt, grote kans dat er deze week niks op mijn pad komt. Dan is het volgende week weer afwachten, maaaaaaaaar die week daarna heb ik even werk.... Dus ik heb nu één week die ik in kan plannen.
    Ik hoop echt dat er toch binnenkort iets gaat komen voor mij!

Nog iets raars (iets heel anders) Ik hoor nu iedere avond mijn hartslag in mijn linker oor, echt heel vervelend. Net alsof er op een trommel geslagen wordt. Ik heb zelfs al gehad dat ik in bed lag en dat ik dacht dat de bovenburen bezig waren. Ik werd al helemaal boos dat het zo lang duurde... kwam er achter dat het allemaal in mijn hoofd plaatsvond dat geluid. (Herkent iemand dit trouwens?)

Nou goed, het is alweer laat dus zeg ik maar snel, welterusten voor wie nog op zijn en tot de volgende berichten!

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Ellentje: wat ben jij gul met je blauwe wolk...

Ik zei wel gelijk tegen Frank gisteravond: straks krijgen wij een meisje in plaats van een jongetje... zitten we met het behang!

@Mamaantje: ga je er hulp bij inschakelen? Want is wel heel vervelend om zoveel last te hebben!

@Micha: zou je verkouden zijn? Dat het daardoor komt van die hartslag? Want het klinkt alsof er vocht in je oor zit ofzo... die slakken en bloemen bewaar je dus totdat je kindje geboren is....

Wel heerlijk hoor zo'n snelle man. Ik hoop dat wij vandaag de computer kunnen verplaatsen naar beneden, eindelijk en kunnen beginnen met behang scheuren. Dat zou al veel voldoening geven. Wij gaan ook meubeltjes halen bij de IKEA, een Pax garderobekast van een meter breed en het bedje en commode gulliver in het wit. Door het behang wordt de kamer al kleurrijk genoeg, dan mogen de meubeltjes wel heel rustig. Ik ben zo benieuwd naar hoe het gaat worden. In mijn hoofd is het schitterend ;)

Nou, ik ga richting het zwembad, even een groepje pubers afbeulen!

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Dat was weer gezellig!

Frank is nu Ronja naar de kinderopvang aan het brengen. Het lijkt erop dat ik zijn bankpas kwijt ben geraakt, dus voel me helemaal schuldig. Hij zal het me vast niet al te kwalijk nemen, maar toch.... mijn eigen was al kwijt, dus het wordt er niet praktischer op zo.

Verder ga ik zo even lekker naar de sportschool. Vooral niet te intensief, maar wel even lekker bewegen. Het gaat echt heel goed met zowel mijn bekken als mijn energie de laatste week of anderhalve week ofzo... nu mijn humeur nog even gelijkmatig krijgen.

Dan tussen de middag de echo en vanmiddag maar weer even bij pake langs. Na dat geklaag van de vorige keer zie ik er wel tegenop, maar dat mag geen reden zijn om niet te gaan vind ik. Blijf niet al te lang, dan nog even relaxen thuis en vanavond een overleg van mijn zwemvereniging.

Een vrije dag, maar toch wel heel druk. Frank gaat ondertussen proberen de computerkamer te ontruimen... ben benieuwd hoe dat op zal schieten.

Schiet me ineens te binnen dat ik net mijn mobiele telefoon ook niet tegen ben gekomen bij het zoeken naar het pasje... zouden ze zich samen ergens hebben verstopt?

11. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    `@anneke leuk he die zwangerschapsdementie?!?!?
    maar jeetje wat was jij al vroeg in de weer zeg en in het zwembad :O
    wij zijn net wakker een aangekleed beneden :D
    en ja soms kan ik wel gul zijn ;)

zo even de katten van de buren eten geven (ken die mensen totaal niet stonden van de week voor de deur of dat ik hun katten eten wou geven ) en voor de rest zien we wel wat er verder gaat gebeuren....
    fijne dag allemaal

12. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Morgen dames
    Voel me op dit moment even rot, er is wat ruzie in de familie, mijn moeder en mijn oma kunnen niet zo goed met mekaar overweg en je raadt het al ik zit er steeds tussenin!
    Nu wil mijn oma met kerst niet mee naar mijn ouders komen en zie ik haar niet met kerst.
    Zit me echt ff niet lekker, maar ja moet het maar van me afzetten want het is eigenlijk iets tussen hun.

Zo ik ga ff bij de zeeman snuffelen, had deze week wat kortingsbonnen binnengekregen dus maar ff kijken of ze nog wat leuke roze spulletjes hebben :D

Tot straks weer!

13. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Debski jeetje wat rot van de ruzie..hoop dat ze het gauw bijleggen..zo zonde ruzie in de familie.

Hier even een paar buikfoto's.

xx

14. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bescheiden buikje toch?

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Echo ging goed. Moet wel over twee weekjes nog een keer langskomen, de ruggegraat was nog niet goed te zien. Mazzeltje dus, zomaar nog een echo. Nadeel is wel dat we dan op vakantie zijn, maar gelukkig gaan we maar een uurtje verderop op vakantie! O en goed nieuws: het is nog steeds een jongen!

Bankpas is inmiddels weer gevonden, dus nu is mijn geweten weer enigszins gesust en wonder boven wonder staat de computer inmiddels beneden. Ben al naar de sportschool geweest, zeer gematigd gesport, maar voelt toch wel lekker. En ben zelfs al bij pake geweest en die had een aardige dag.

@Debski: ik geloof dat ik je voorbeeld maar even ga volgen wat betreft de Zeeman. Daar hebben ze echt wel leuke babykleertjes! Wat vervelend die ruzie in je familie.

@Ellentje: die zwemtrainingen zijn inderdaad altijd vroeg, maar dat is wel iets dat went gelukkig!

@Biancje: dat is zeker een bescheiden buikje... ben zwaar jaloers. Bij mij op het werk vroegen ze al een paar keer of ik niet bijna met verlof mag... nou nee dus, duurt nog ruim drie maanden!

16. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    @Kart, jeetje meid, wat een verrassing! Ben je er al van bijgekomen?
    De vk vertelde ons bij de geslachtsbepaling dat als ze een meisje zou zien, dat de kans op een jongetje groter zou zijn, dan wanneer ze een jongetje zou zien, want ja, dat ding tussen de benen is dan duidelijker zichtbaar.
    Fijn dat je de kinderwagen van een vriendin kon overnemen.

@Zip, naar dat je de griep hebt gehad. Hier heb ik denk ik eerder last van een keelontsteking. Gelukkig heb ik mijn stem inmiddels weer een beetje terug. Ben wel alleen thuis, maar blij dat ik een beetje tegen de baby en onze katten kan praten. Ik stoom om de twee uur met heet water en snotter ook nog eens de hele dag door. Morgen dan nog maar een dagje thuis (ik wil zo graag weer werken!) Fijn dat je zo lang bv hebt kunnen geven. Wij hebben in juli volgend jaar een uitje gepland staan, waar we maar ’s avonds heen gaan, want ik zou niet weten hoe ik anders zou moeten kolven en ik wil erg graag proberen net zo lang als jij bv te geven.
    Wat de namen betreft, we hebben gister maar even de favoriet van mijn man en mijn favoriet hardop uitgesproken. Erg leuk, maar nog een beetje onwennig. We kregen gister ook post van BNN, een kalender met achterop de namen van de leden en hoe vaak een naam in hun bestand staan, maar dat zijn piepkleine lettertjes, ik ga er binnenkort maar eens doorheen lezen om misschien nog nieuwe ideeën voor een naam op te doen.

@Jellebel, ik heb onlangs ook alleen maar echo berichtjes gestuurd, maar ben blij dat ik nu weer even iets kan opbrengen. Lezen is al erg leuk J Fijn dat de verkoop van dames- en herenparfum goed gaat. Zijn het je eigen geuren of bestaand?
    Ben benieuwd hoe jullie kinderkamer uiteindelijk wordt.
    Ik heb al tips gelezen voor je vraag op een nachtje weg met je vriend en heb zelf geen aanvullingen...

@Mamaloe, jeetje, dat lijkt mij geen fijn nieuws. Je gaat er stiekum toch een beetje vanuit dat alles goed is. Ik hoop dat ze over 2 weken positief nieuws voor jullie hebben

@Anneke, Drukke dag heb je vandaag maar weer meid. Ik ben trouwens regelmatig iets kwijt en kom ook niet meer op bepaalde woorden (zwangerschapsdementie?) Leuk dat je nog eens terug mag voor de echo en fijn dat het nog steeds een jongen is ;)

@Ingef, goed dat je naar je lichaam luistert, gezien je bekkenproblemen. Ook ik voel hier ondanks dat ik enorm verkouden ben de baby met de dag duidelijker schoppen. Heb alleen zelf nog niets kunnen zien van een schopje. Mijn man voelde onlangs ook wel duidelijk een beweging. IK was wel erg trots toen!

@Lennylen, ik doe ook aan zwangerschapszwemmen. Leuk hoor, al die buikjes en gezellig tegelijk! Leuk idee om een foto van die buikjes te maken. Ben benieuwd! Ik ben blij met de oefeningen die we krijgen. Nu ik veel hoest en nies, merk ik dat mijn sluitspieren niet meer zo sterk zijn dan voorheen L Ik moet nog even denken of ik vanavond ga zwemmen. Het water is wel warmer dan normaal.

@Anneke, leuk dat je voor jullie meid een blauwe wagen hebben (omdat het normaal een jongenskleur is). Blauw is toch wel een van mijn lievelingskleuren.

@Mamaantje, goed dat je je sterk houdt ondanks je klachten, maar luister je ook wel een beetje naar je lichaam? (misschien lastiger voor jou omdat je al een kleintje hebt rondlopen en ik nog niet).

@Micha, fijn dat jullie kamertje al steeds meer af komt. Heerlijk, zo een man die dingen optijd klaar wil hebben! Leuk dat jullie het geslacht nog geheim willen houden. Ik ben benieuwd naar het resultaat!
    Ik ben hetm et je eens wat bv betreft. Mensen moeten zelf een keuze maken! Ik heb enkele jaren terug eenborstoperatie gehad en vroeg me daardoor ook af of bv geven wel mogelijk zou blijven. Volgens de gyn wel. Maar ik hou het nog altijd in mijn achterhoofd. Ik ga het proberen, maar als ik daardoor ergens last van krijg, moet ik denk ik maar accepteren dat fv beter zal zijn.
    Knap dat je ondanks dat je voor de klas staat al een naam gekozen hebt! Geniet er van!
    Gek van je werk. Hopelijk heb je snel meer zekerheid.

@Debski, jeetje, wat vervelend ruzie in de familie. En dan nu al gedoe over kerst. Ik hoop dat je er rust in kan vinden met hoe het loopt. Wij houden het shoppen nog even voor ons, als de babykamer af is mag er weer gekocht worden ;)

@Biancje, mooi buikje hoor. Wij maken er vanavond weer één.

@Aftellen: de meesten van jullie zijn nu de 20 weken al gepasseerd. Vinden jullie het ook geen “gek” idee dat de tijd die je nu nog moet wachten minder zal zijn dan de weken die we al hebben gehad? Ik weet nog zo goed dat we bezig waren te tellen naar de 12 weken en dan naar de 20 weken echo. En nu... Het komt ineens heel dichtbij. Ik droomde onlangs dat een vriendin van ons een dochter zou krijgen en ook mijn zus zwanger was. Ik hoop dat het waar is voor haar. Ze wil ook zo graag en ziet mijn buikje ook groeien natuurlijk.

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Nemo: Het is natuurlijk niet helemaal waar dat de tijd voor ons nog korter is dan de tijd achter ons... want je bent eigenlijk pas zwanger bij wat je al als twee weken telt en dan kom je er ook nog eens pas met vier/vijf weken achter... voor mij is de gevoelshelft 23 weken... maar dat komt nu ook al snel dichterbij, dat scheelt!

18. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    dames,

anneke, fijn van de echo!! en best wel een mazzel ja dat je nog een keertje mag. Mochten wij de vorige keer ook!!

vanmorgen weer gekeurd en ben weer goed gekeurd!! Ben nog maar 4 kg aangekomen!!!!!!!

Later meer!

19. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @biancje: wat een mooi bescheiden buikje!

verder heb ik wel gelezen wat jullie geschreven hebben, maar ben een deel al weer vergeten:) heb op het moment extreme last van zwangerschapsdementie!

nog 2 dagen en dan krijg ik eindelijk de 20-weken echo pfff. zie er zo tegenop he?! ben allemaal zo bang dat er iets niet goed is ofzo, zit er gewoon niet lekker door in mijn vel:(

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Jesje: het komt vast helemaal goed meid! Probeer gewoon rustig te blijven... en over twee dagen weet je het!

@Zip: nog maar vier kilo? Wat goed zeg! Wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet weer af! Ik ben nu zes en een halve kilo aangekomen. Ongeveer evenveel als de vorige keer rond deze tijd. Maar ga wel even mijn snoepgedrag reguleren... ieder pondje gaat door het mondje, zelfs nu!

Deel Deze Pagina