maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hai ellen!
    waarom zeg je dan steeds dat je je wel goed voelt..meid het is normaal dat je je niet altijd prima voelt hoor..aan ons hoef je niks te bewijzen..aan niemand niet. en was er nou eerlijk voor uitgekomen..wij zouden je alleen maar proberen te helpen waar we kunnen. praten over iets is vaak een enorme opluchting voor mensen die even niet lekker in hun vel zitten en wie begrijpt zwangere vrouwen beter dan vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.
    ik hoop echt dat je es even lekker je rust kan pakken en weer helemaal de oude bent zodat jullie samen kunnen genieten van je zwangerschap en het getrappel van je kindje.

en onthoud he!!! wij zijn er niet om je uit te lachen als iets je niet lekker zit, praat er dan over.

dikke knuffel

2. lennylenn

@debski: hahaha het heeft ook een heleboel moed gekost hoor...zweette me de peentjes!!!!maar ja had wel in mijn achterhoofd van kom op nanc..je bent een volwassen vrouw trek je mond open anders blijft dit voor altijd zo!
    bij mijn schoonbroer bv. doet ze dat niet!! alleen bij ons. dat maakte mij nog bozer want in haar ogen waren we nog de jonge onervaren ouders. oke we waren 24..redelijk jong maar we hebben het allemaal zelf prima gedaan!!

verhuizen naar australie: hihihihi ooowwww ik kijk er zo naar uit!! hoop echt dat het lukt! ik ben juist in voor de veranderingen en avontuurtjes. het enige is dat ik mijn familie zal missen..en dan met name mijn zussen, broer en vader. mijn vader woont in suriname en is al 75 dus hij zal niet zo gauw naar australie komen op vakantie. mijn broer wel. maar mijn zussen zijn beiden alleenstaand waarvan de 1 een tweeling heeft van 4 jaar en de ander 3 kinds met een maxi leeftijd van 6 jaar. die redden het financieel dus echt niet om op vakantie te komen. als wij er wonen wil ik wel om de maximaal 3 jaar op vakantie komen om hun weer te zien. en dan ervoor zorgen datmijn vader er ook is.
    maar wauwwwwww ik denk datik in tranen uitbarst van geluk als we op het punt staan te vertrekken.

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Getsiederrie wat lees ik nu allemaal over een schoonmoeder? Die is lekker bemoei ziek zeg!
    @Suenne, meid laat je niet gek maken hoor! Jeetje, een moeder oke, maar een schoonmoeder?? Nee zeg, wat denkt ze nu toch. Ik heb ook zo'n schoonmoeder en ben net als Lenny van mening dat je daar korte metten mee moet maken! Jij gaat bevallen, jij beslist wie jouw kraamhulp is en jij bepaald of schoonmams daar in mag meebeslissen of niet. Dat laatste lijkt me trouwens niet zo moeilijk. Kan jouw vriend hier niet wat over zeggen tegen haar?
    Lieverd, het is duidelijk dat jij je hier absoluut niet lekker bij voelt, dat betekend actie ondernemen. Waarschijnlijk valt er dan een last van je schouder en kun je veel beter met je schoonmoeder door 1 deur.
    Als je nog tips nodig hebt, trek maar aan de bel hoor. Het gaat wel om jouw gemoedstoestand en die is heel belangrijk! Jij bent heel belangrijk!!

@Ellentje, hoe is het bij de dokter gegaan? Hoef je niet meer te werken? Jij moet zeker even helemaal niks gaan doen hoor. Het lijkt wel een burn out! Je hebt de afgelopen tijd zoveel nare dingen meegemaakt, even rust nemen om jezelf te herpakken is niet verkeerd.
    En kom gewoon hier je verhaal doen als het niet goed gaat. Tegen ons hoef je niet stoer te doen. Heel veel sterkte!!!!

4. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    nou ben terug van de huisarts...de huisarts is idd bang dat ik toch wel tegen een prenatale depressie aan zit te hikken vroeg of ik daar medicijnen voor wou hebben ( heb ik niet gedaan omdat het kindje natuurlijk al wat te voorduren heeft gehad met die punctie) nu heeft die me doorverwezen naar de psycholoog..en moet ik eens in de 10 dagen terug komen bij de huisarts zodat hij het toch in de gaten kan houden.
    verder heeft hij gezegd dat ik voor 100% ziek gemeld sta en mijn werk mij dus niet kan verplichten om te gaan werken..want mocht er iets fout gaan tijdens mijn zwangerschap is het mijn eigen verantwoording..en dat wat de arbo arts zegt gewoon bindend is...en ik moet rust houden zodat ik het allemaal even kan verwerken wat ik al heb mee gemaakt want hij is bang dat als ik er nu niets aan doe dat ik dan een zware postnatale depressie krijg en dat is niet de bedoeling.
    me werk heb ik nog niet gebeld nou ja wel geprobeerd maar zij is steeds niet te bereiken en heb nu afgesproken dat zij mij zal bellen!!!ben benieuwd wat ze nu weer te zeuren heeft...het is zo moeilijk om nee te zeggen terwijl ik weet dat ik het moet doen...mijn leidinggevende kan alleen zo dwingend zijn :(

over 3 kwartier moet ik naar de fysio en dan zal ik ook het verhaal vertellen en om 10 voor 5 moet ik bij de vk zijn en daar zal ik ook mijn verhaal doen en vragen of hun een briefje willen schrijven voor mijn leidinggevende omdat zij alleen maar contact wil met de vk waarom weet ik ook niet :s
    en maandag moet ik de arbodienst weer bellen en dan verder overleggen!!!

5. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Goed gedaan hoor ellentje!! Zij kunnen echt wel even zonder je en daarbij ben jij sowieso het belangrijkste want als je weer een depressie krijgt daar heeft niemand wat aan!
    Rust lekker uit meid, ik hoop dat je nu kan gaan genieten!!

6. flotsje

flotsje Niet meer actief

hey allemaal,

Ik ben er weer! even ego: nachtje weg met mijn oma en iedereen was super leuk! Heb bram wel gemist maar ben druk bezig met inhalen.. Vandaag en gisteren niet gaan werken... ben beetje grieperig en pijn in mijn rug.... moet echt even tot rust komen dus heb me ziek gemeld!
    Vraagje voor de dames met kleintjes die lopen.. Scheelt het met tillen? hihi bram weegt zo'n 10 kilo en denk echt dat de meeste rugklachten daarvandaan komen... Verder schopt kleintje behoorlijk.. heerlijk!

Wat zijn jullie allemaal al ver met de babykamer! Wij moeten nog beginnen... verhuizen naar andere kamer voor ons... dan kamer van bram opnieuw inrichten/schilderen enz.. zodat babykamer vrij is ... hihi hier hoeft eigenlijk niks aan te gebeuren... alleen brams spullen eruit....

Schoonmoeders: pfff zeg maar goed wat je zel wilt hoor! Tuurlijk kan je zelf je kraam regelen.. anders ga je toch naar een ander kraambureau?
    Ik heb wat dat betreft geluk, mijn schoonouders wonen in turkije hihi..

Wauw lennylenn emigreren! Spannend hoor!

mamaloe: hoop dat het over twee weken weer beter is! Ik duim voor je!

ellentje: schrijf hier maar gewoon van je af hoor! Misschien helpt het een beetje... is ook niet gek na alles wat je hebt meegemaakt!

rest ben ik even vergeten sorry maar moets bijna 10 pagina's bijlezen... zag wat goede echo's: gefeliciteerd en rest ben ik echt vergeten....

7. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net een heftige huilbui er op zitten, pffff.
    De derde pas sinds dat ik zwanger ben, dus ik vind het nog netjes.
    Ik ben het gewoon zo zat met mijn werk. Ik zit nu voor de 2e week thuis en dat gaat ook niet meer gebeuren deze week dat er werk voor mij komt.
    Ik zit gewoon echt serieus te kijken of er niet ander werk is voor die laatste weken, dat hoort toch niet... als je zo graag een beroep uitoefent dat je zo belemmerd wordt in de uitvoering ervan. GRRRR

Ik heb net op internet maar een sollicitatie geplaatst in de hoop dat ik op die manier aan werk kan komen tot 1 februari.
    Gelukkig ben ik nu al wat rustiger, maar ik heb vandaag echt nog helemaal niks gedaan, ik moet mij zelfs nog aankleden.
    Ik baal gewoon dat mijn beperkingen mij zo in de weg zitten. Ik ben maar in staat 2 dagen te werken en ik kan niet te ver weg werken, omdat reizen fysiek ook veel van mij vraagt.
    Eerst had ik constant werk, maar sinds ik gezegd heb dat ik maar tot 1 februari kan werken, is het drama. (Een zwaar gevoel van onrecht overmeestert mij soms, zoals vandaag)

Ik ga mij toch maar even aankleden en wat nuttigs doen... nu ik weer wat rustiger ben.

8. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, ik zal wel nog even mijn reacties plaatsen die ik tijdens het lezen gisteren en vanochtend had gemaakt. (Ik maak tijdens het lezen altijd een kladblaadje anders vergeet ik het, heb het alleen nu in delen gelezen)

anneke: Ik voel mij niet verkouden, maar ik vraag het maandag bij de gynaecoloog. Ik ben ook benieuwd naar mij bloeddruk, voor het zelfde geld heb ik een verhoogde bloeddruk en komt daar de hartslag in mijn oor vandaan.
    Ja, we houden de slakken en bloemen nog even achter, net als de kleertjes waar je kunt zien wat we krijgen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of we het vol gaan houden tot de geboorte, ik vind het moeilijk om het geslacht voor mij te houden.
    Joan 81: Wij hadden de boot van half 2, dus dan zijn we langs elkaar heen gelopen op de kade of de vlonder, hahaha.

Volgens mij is het vannacht een slechte nacht geweest voor velen, ik heb ook bijna geen oog dicht gedaan.

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal!

@Lenny: ze zijn er inderdaad, helemaal super!!! Vooral het koekiemonster shirt is zo gaaf! Ik ga morgen of overmorgen versturen...

@Suenne: wat ontzettend naar dat je schoonmoeder nu zelfs s nachts bij je langskomt in je dromen! Als jij graag een andere kraamhulp wilt omdat je je daar beter bij voelt, dan moet je dat gewoon doen hoor. Het is niet normaal dat een schoonmoeder zich zo sterk met je zaken bemoeit en daar mag je ook best wat van zeggen!

@Ellentje: he meid, het is toch wat dat je je zo naar voelt. Wel goed dat je het nu eerlijk durft toe te geven, want steeds de schijn ophouden voor alles en iedereen en waarschijnlijk nog het meeste voor jezelf is ook niet fijn. Misschien kun je eens navraag doen of er met hormonen iets te doen is. Mijn vriedinnetje heeft nu ook een postnatale depressie en dat wordt met hormonen behandeld en gaat de goede kant op. En wellicht kan dat ook al tijdens de zwangerschap. In ieder geval niet mee rond blijven lopen. En qua werk: is er ook een vertrouwenspersoon waar je een klacht kunt indienen over je leidinggevende? Want dit gaat veel te ver zo!

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Flotsje: welkom terug, wat zul je blij geweest zijn om Bram weer te zien. Is hij weer helemaal beter?

@Micha: het zou inderdaad ook met bloeddruk te maken kunnen hebben... ben benieuwd wat er uit gaat komen...

Hier alles goed. Vandaag weer een lekker drukke werkdag gehad. Twee mensen meegeluisterd, uitslagen van toetsen gecommuniceerd, van alles geregeld voor de trainingsgroepen die aankomende maandag beginnen, een paar overleggen gehad en mijn administratie bijgewerkt. Nu lekker weer thuis en zo lekker pizza eten!!!!!!!!

Over mijn conditie: daar is inderdaad helemaal niks mis mee... het enige waar ik rekening mee moet houden is mijn bekken, daarom doe ik nu wandelpauzes steeds na acht minuten!

11. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    ellentje: meid wat een gedoe, maar echt denk aan jezelf, anders heb je straks veel grotere problemen echt thuisblijven en je meerdere gewoon verwijzen naar de artsen, zie zijn er niet voor niets!

Jeetje Suenne, dan heb ik nog een makkelijke schoonmoeder en daar wordt ik af en toe al gek van! Meid ze heeft er in ieder geval niets over te zeggen, je moet echt doen waar je jezelf fijn bij voelt!

anneke: wat ghoed van jou dat je zoveel kan blijven rennen zeg. Ikdeed dat ook wel maar ik kan dat gewoone cht niet meer!!

Micha sterkte meid! en lekker huilen kan opluchten toch?

lennylinn: Australie?? whow super spannend!!!

meiden met goede 20 weken echo: proficiat!!

babykamerttje: wij gaan het zaterdag kopen!! En dan nog plafond vernieuwen, nieuwe vloer en schilderen!!

even ego: ik voel em eindelijk echt goed! Maandag mag ik nog naar de vk voor een dvdtje van de kleine! kei leuk vind ik dat. In het zh waar ik de 20 weken echo moest laten doen moest ik zelfs heel veel moeite doen voor 1 fotootje en de vk zei gelijk, kom hier dan maar een dvdtje laten maken! heerlijk zo'n extra echo! Ik neem mijn moeder en schoonmoeder daara mee naartoe, die zitten nl de hele tijd te zeuren dat ze mee willen..... moet van de vk rustig aan doen want ik heb ook een beginnende bekkeninstabiliteit! Dus dan doen we dat maar he, vanavond lekker uit eten want mijn mannetje is jarig!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @31 december: wat leuk joh je dvdtje... wij hebben er drie weken geleden een laten maken bij de pretecho... zo leuk om te zien!!!! En over dat rennen: zolang het goed gaat, blijf ik lekker bezig. Des te sneller ben ik straks ook weer fit!

13. flotsje

flotsje Niet meer actief

pff weinig op tv vanavond...

31 december: gefeliciteerd met je man!! En wat fijn dat je hem goed voelt!!

anneke: bram is gelukkig weer beter geen koorts meer... wel verkouden en ik voel eindelijk een puntje in zijn mond dus idd ook een kies...
    Groot gelijk heb je met rennen.. maar ik vind het wel super knap dat je het doet!

14. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    jesje: inderdaad...zou mooi zijn als een pil de kanker kon genezen..hier helaas ook al te veel mensen verloren aan deze nare ziekte...

kart: ja, raar als je na 5 weken ineens een jongen blijkt te krijgen, terwijl je tot nu toe op een meisje rekende...

imsala: leuk om te lezen meid!

lennylenn: jeetje de andere kant van de wereld...zul je iedereen dan niet heel erg gaan missen?.. of ben je niet zo'n vrienden/familiemens? wel stoer hoor!

anneke: jeetje meid! wat goed zeg! ik merk ook wel aan mezelf dat het fietsen best wel goed gaat... net of wordt je energieniveau weer wat beter he?

mamaloe: hahaha...heerlijk he, die tenten? hihihi...heb ze na mijn vorige zw ook een hele tijd doorgedragen..wat doen we onszelf normaal gesproken aan met die strings he?...;) hahah

suenne: ik snap het niet helemaal meid, heb jij nu zelf je schoonmoeder gevraagt om te komen kramen? of heeft ze zichzelf op geworpen? ik zou zeker een ander regelen als je er zo tegenop ziet! het moet jou mooiste week worden hoor!!!

ellentje: wat naar meis....dikke knuff meid en denk goed om jezelf hoor! ben je voor je bekken ook al bij de fisio geweest? dat heeft bij mij echt heel goed geholpen! er is iets aan te doen... sterkte! zie nu dat je al weer wat acties hebt ondernomen... jeetje meis, nogmaals gewoon goed om jezelf denken en anders meld je je ziek?

flotsje: hier een zoontje van 3 die gelukkig bijna altijd zelf loopt...maargoed, til hem natuurlijk wel in het fietszitje etc...dat voel je echt in je rug ja!..

micha: kan me voorstellen dat je je onmachtig voelt...je wilt graag werken en nu kan het niet...hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je meid!

31 dec: wat leuk dat je een dvd tje krijgt en de kleine zo goed voelt! en goed om jezelf denken hoor als je last van je bekken hebt!!

Zo, weer helemaal bij gelezen!morgen lekker thuis werken, dus mijn week zit er al weer bijna op..;) hier vanavond sintmaarten kindjes aan de deur gehad... agoss... die schaapjes helemaal verregend... heb mijn zoontje gewoon binnen gehouden met zijn lampion en een snoepje..;) verder niet echt nieuws....saai he!

oja, toch wel... collega's vanochtend: kwamen ineens binnen met een enorme hutkoffer vol cadeau's... hebben ze een cadeautje voor iedere week tot aan mijn bevalling! geweldig leuk he? ook cadeautjes voor mijn man en zoontje en voor de baby....was helemaal ontroerd!

liefs

15. lennylenn

Ingef: ik zal ze wel missen maar ik weet dat heethet ook snel went want vanaf mijn zestiende zijn we allemaal (dan heb ik het over mijn broer en zussen) een eigen weg ingeslagen. De een woonde hier, de ander bij mijn moeder en ik nog thuis bij mijn vader in suriname. We hadden wel goed contact met elkaar maar elkaar echt regelmatig zien is er eingelijk nooit meer van gekomen. Nu wonen we allemaal hier behalve mijn vader dan die komt elk jaar op vakantie. Maar we hebben zo ons eigen leventje dat we elkaar soms wel 3 maanden niet zien alleen spreken. En ooms en tantes hiiihhhii ik ben het zwarte schaap in de familie die geen familiebezoekjes aflegt.
    Vrienden ja die zal ik ook missen maar ja het is allemaal maar voor even i've been there done that. Ik kan me heel gauw en makkelijk aan nieuwe situaties aanpassen dus dat scheelt.

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Lenny: dacht dat ik vroeg op was... heb je weer een gebroken nacht gehad?

@Inge: wat superlief van je collega's! Echt een leuk idee. Ik merk bij mezelf heel duidelijk dat mijn energie weer beter is. Een week of wat geleden kon ik het met moeite opbrengen om twee keer in de week te lopen. Deze week heb ik drie keer gelopen en ben ik nog een keer naar de sportschool geweest ook. En dan ben ik daar niet heel fanatiek bezig ofzo, maar het is echt wel even lekker!

Weten jullie nog dat die kat van ons ziek was en zich zo schichtig gedroeg? Nou, dat was nog steeds zo. Dus Frank is gisteren met Guus naar de dierenarts geweest. Blijkt het beestje ergens een traumatische ervaring te hebben gehad... hij heeft nu een of andere luchtverfrisser met feromonen, die we moeten gebruiken. Guus zit ondertussen in een bench om tot rust te komen. Als dit ook niet werkt moet die kat aan de anti depressiva... ooit zoiets geks gehoord? De dierenarts vroeg of ie normaal gevoelig overkwam.... nou nee dus, Guus is juist het makkelijkste katje en het best van vertrouwen dat we kennen...

17. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    @ Ingef Wat een leuke collega's heb jij zeg!! Helemaal geweldig! Heb ook ooit ergens gewerkt waar ik met traantjes afscheid heb genomen. Een geweldige sfeer onder elkaar, dat maak je niet snel mee! Geniet van het uitpakken!!
    @ Anneke Wat een vreemd verhaal zeg, dat heb ik nog nooit gehoord, je vraagt je af wat het beestje dan heeft meegemaakt he? Hoop voor je dat het weer helemaal goed komt, vooral met de kleine op komst!
    @ Lenny Fijn dat je je zo erop kan verheugen, gelukkig voor jou man ben jij bereid met hem mee te gaan! Hoop voor jullie dat die droom uitkomt! :D

Even over mezelf, heb sinds gisteren enorm last van mijn rechter borst ... heftige steken die door mijn tepel mijn borst ingaan! Erg pijnlijk! Vraag me af of ik hiervoor nou de vk moet bellen ... heb altijd zoiets van moet ik nou voor zo'n kleinigheid bellen?
    Verder weer een dag zonder plannen, begin me zelfs een beetje te vervelen hier thuis! haha Neem me al dagen voor om wat te gaan poetsen maar kan me er gewoon niet toe zetten :( Heb meer zin om te babyshoppen maar ja als je rustig aan moet doen met de centjes en je eigenlijk nog niets nodig hebt ....:)
    Toch maar proberen om iets te doen vandaag!

18. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
  19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Debski: als je er zo'n last van hebt, is het toch altijd goed om te bellen? Voor hetzelfde geld heeft zij een hele simpele tip om ervanaf te komen en dan is het hele probleem opgelost...

20. lennylenn

Anneke: hahhaaaahhaa nee geen gebroken nacht, werd om de een of andere stomme reden zomaar zo vroeg wakker :mad:

Aaww wat zielig voor je kat! Ik heb er idd nooit van gehoord dat katten ook aan de anti depresiva kunnen maar ach zolang dat beestje maar gauw weer zichzelf is. Heb je enig idee waaraan hij een trauma aan overgehouden zou kunnen hebben?
    Sterkte igg

Net terug van de ha. Maddox bleef maar een pijnlijke moeilijke stoelgang hebben en was het nu meer dan zat. Hij kreeg gewoon een zweetkoppie als hij moest poepen. De arts kon geen verklaarbare reden vinden maar voelde wel een verstopping en zag ook het aambeitje. We hebben nu een of andere super laxeermiddel gekregen dat moet hij de komende 10 dagen 2 keer per dag innemen. En ook een verdovende zalf voor de aambei. Hoop echt dat mn jongetje weer gauw normaal kan poepen. Arm kindje,het is zo een vriendelijk mannetje geef die stomme stoelgang maar aan mij en laat hem met rust.

Deel Deze Pagina