maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ben je mooi klaar mee zo'n leidinggevende :x. Veel sterkte.

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi meiden!!

Ik had vanmiddag al een reactie geschreven, maar toen per ongeluk niet opgeslagen....Was meteen te frusty om opnieuw te typen hahaha.

@Lenny, ik wilde reageren met "die kleine pinda!" maar je zei het al voor haha. Leuk hoor, al die buiken!
    Wat betreft hoofdbeschermer, wij hebben bij Christiaan heel lang zo'n beschermer gebruikt. Niet rondom zijn hele bed, maar wel bij zijn hoofd (een halve dus). Hij stootte deze namelijk bij het draaien in bed. Maddox is oud genoeg om zijn hoofd te verplaatsen als hij geen lucht krijgt lijkt me, dus waarschijnlijk kan het geen kwaad. Een dekbed mag ook niet bij jonge kinderen, maar mijn zoon slaapt er heerlijk onder! Kortom, jij kent je kind het best en jij weet wat voor hem werkt of niet. Als hij iedere keer klem zit heb je inderdaad een oplossing nodig!
    Ik heb nog een vraag aan je. Onze zoon gaat waarschijnlijk Olivier Lennard heten, maar hoe vind jij deze spelling? Als kenner zijnde ;)
    Kan dat met een D aan het eind? Of met een T. Mijn vriend vind met een D niet passen... :(.

@Jesje, Wat een super lieve ooms heb jij!!! Echt waardevol zulke familieleden. Hopelijk heeft je kindje heel, heel veel plezier van ze en gaan ze een mooie rol spelen in zijn/haar leven. (Ik weet niet eens meer of het een meisje of jongen is). Sorry!!

@Micha. Yess werk aan de winkel! Wat fijn!! Waarschijnlijk voel je je eind van de week een stuk beter. Het was gewoon even stressvol en onzeker de laatste tijd. Leuk idee voor sinterklaas!!
    Weten wij het dan ook?? :D

@Ellentje, meid ik sta echt versteld van je geduld. Ik had die tang allang een bombrief gestuurd...
    Dus ze vind het raar dat jouw werk niet op nr 1 staat... WHAHAHAHAHA Ik zou dezelfde vraag terug stellen, staat voor haar werk op nummer 1? Heeft ze geen relatie/gezin?? Vind zij gezondheid niet veel belangrijker? Maar goed, laat ik me vooral niet ook druk maken. Dat jij deze stress hebt is al erg genoeg. Ik ben heel benieuwd wat er uit het volgende gesprek komt. Die harde buiken zijn een duidelijk signaal dat je teveel hooi op de vork neemt. Hopelijk vind je heel snel de rust! Anders komen wij wel even langs en binden je vast op bed. Gaan we meteen ff die leidinggevende van jou onder handen nemen! Of niet mede maartmonsters!? (Grrrr) (waar hormonen al niet goed voor zijn ;))

Ik had een vrije dag vandaag vanwege de stoelen :). Mijn vriend heeft ze vanochtend uit Barendrecht gehaald en het staat fantastisch! We hebben nu echt een gezellige eethoek. Verder was het wat rommelig. Een half uur nadat ik Chris tussen de middag in zijn bed had gelegd begon hij opeens te huilen. Ik kijken, had hij overgegeven. Zo gek! Dat is hem nog nooit gebeurd. Hij hoestte niet, had geen koorts en was verder ook niet ziek. Ik snap nog steeds niet wat er gebeurd is. Wel was hij wat hangerig vanavond en komt er duidelijk weer een kies!

Nu ff finale "Benelux next topmodel" kijken :)

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@ellenore: bedankt voor het delen van jouw ervaringen wat betreft de hoofdbeschermer. ik liet het aan mijn vriend zien en hij vond het ook een goed idee (we hadden werkelijk waar geen idee dat zoiets bestond) dus we gaan er ook eentje kopen.
    over de namen van jullie zoon(zijn trouwens ontzettend leuk zeg!)
    ik vind lennart met een D wel kunnen...het zit hem eingelijk meer in de spelling want qua uitspraak merk je er niks van. in het hele begin toen we elkaar net kende wist ik ook niet of dat je zijn naam nou met een d of t moest schrijven hiiihihi dus mijn mening is dat lennart met een D heel goed kan.
    hoe gaat het nu met Chris? wat zielig dat hij zomaar moest overgeven!! iets verkeerds gegeten mischien?

morgen weer lekker zwemmen!! jeeey heb er zin in. nu lekker op bed relaxen, kamer netjes opgeruimd, lenn heeft alle kleren gestreken toen ik weer verplicht een dutje moest doen :D bed verschoond en kindje ook al lekker naar bed. heerlijk zo een rustige avond. nu weer het internet af opzoek naar een commode/ladekast. we hebben er nu wel eentje maar het aankleedkussen steekt net ietsjes uit en ik vind dat een beetje eng..volgens mij mag dat ook helemaal niet. dus als iemand toevallig eentje ergens tegenkomt..het liefst wit dan hoor ik het graag. nieuw of tweedehands dat maakt mij niet uit.

nou fijne avond allemaal en tot morgen weer. slaap lekker alvast

4. lennylenn

oow pff zo stom hahahaaaa ik heb al een commode/ladekast gevonden en precies eentje die ik zocht..
    Mijn zus heeft namelijk zo iets en zij heeft er een grafhekel aan en wilde het al heel lang uit haar huis maar kon het niet verkopen voor een mooi prijsje.(kostte bijna 500 euro) wij mogen het van haar hebben :D het heeft wel een nieuw verf laagje nodig want het heeft een afschuwelijke bruine kleur maar goed hihihih dat potje verf kopen we wel hoor. het is echt precies wat we zochten alleen is het gratis :D:D helemaal happy

5. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ohhh Lenny wat fijn een gratis commode, dat konden wij ook wel gebruiken ;)
    Denk dat het gewoon eentje van Ikea gaat worden .. je hebt het toch maar zo kort nodig!

Ik voel me al 2 dagen niet denderend en ik ben echt zoooooo moe weer :( Ik probeer morgen ff op iedereen te reageren hoor, ik ga nu lekker naar bed toe ;)
    Sorry dames!! Fijne avond allemaal!

6. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet meer wie er naar zocht, maar ik zat net in het krantje van de Karwei te bladeren en zag daar een witte schommelstoel in staan voor €69,-. Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar ik dacht ik geef het gelijk door!

Ellenore: Als we verteld hebben of we een zoontje of een dochtertje krijgen, zal ik het natuurlijk ook hier bekend maken. :)
    Ik ben op dit moment gewoon bang dat er een bekende meeleest.

Trusten alvast!!!

7. lennylenn

@debski: je hebt het inderdaad maar kort nodig maar wij hebben een grotere nodig..niet een standaard commode. ze komt bij ons op de kamer en wij hebben niet voldoende ruimte voor een commode en een apparte ladekast voor onze sokken enz. dus we zochten een alles in 1 zeg maar. zo eentje heeft mijn zus gelukkig. het is eingelijk geen commode maar een dressoir.
    slaap lekker meid en rust goed uit.

!micha: dat was kartvilebaia die opzoek was naar een schommelstoel maar ik ga zelf ook even kijken :D

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh ja, die schommelstoel!

Ik heb ooit bij een tuincentrum zo'n stoel gekocht. Toen 80,- Die van Karwei klinkt wel betaalbaar! Mijn moeder heeft er leuke kussentjes voor gemaakt en ik kan het iedereen adviseren. Het is zo lekker wiegen met de kleine!

@Lenny, gelukkig heb je zo snel een commode kunnen regelen ;)
    Lang leve familie!
    Ik denk dat we de Lennart <--- met de T gaan aanhouden. Dank voor je hulp!
    Met Chris gaat het geloof ik wel goed :) Is meteen in slaap gevallen om kwart over 7. Zal wel bek af zijn!

@Debski, rustig aan meid. Eerst even uitzieken!

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Pffff, had op iedereen gereageerd, maar toen liep de pc vast, dus alles is weg.
    Heb vandaag echt een hormonendag geloof ik, dus kan al niks hebben en huil heel de dag al om niks. Dit maakt het er ook niet beter op, dus ga niet weer alles opnieuw typen en lezen.
    Ik reageer wel even algemeen op de dingen.

Leuk dat iedereen zo druk ik met de kamertjes en spullen uitzoeken. Hier wordt als het goed is deze week een begin gemaakt met het kamertje. Begin te merken dat ik nu toch echt wel de drang krijg om het kamertje in te richten, maar tja, er moet nog veel gebeuren voordat dat kan. Wel hebben we als het goed is een geboortekaartje gevonden die we leuk vinden en zijn we druk bezig geweest met een gedichtje zoeken. Binnenkort een proefexemplaar aanvragen en kijken of het is zoals wij in ons hoofd hebben.
    En tja, dan de namen nog, wat vind ik dat moeilijk!!!!
    Kom maar geen leuke namen tegen en als ik iets wel leuk vind, dan past het weer totaal niet bij onze namen of achternaam.

Ik hoor gelukkig ook meerdere mama's over hormonen klagen, dus ik ben in iedergeval niet de enige die daar last van heeft. Vandaag hebben we de handen even lekker vrij, want Lieke is opgeëist door mijn zusje. (ja,ja, die vraagt niet of Lieke komt logeren, maar ze vroeg me of Lieke maandag en dinsdag iets te doen had en zo niet, dan vonden zij dat Lieke daar wel kon logeren. Vind het eigenlijk wel erg leuk dat ze haar zo 'opeisen', is een teken dat ze het leuk vinden dat ze komt en Lieke vind het ook geweldig bij haar oom en tante. Tis soms net of ze een 2e mama heeft, want ze is helemaal gek met mijn zusje.)
    Maar toch, als Lieke dan niet thuis is, dan moet ik echt even mijn draai zien te vinden en vandaag hebben mijn hormonen daarin de overhand gehad en zit ik te piekeren over de bevalling en hoe het straks allemaal moet met 2 kids, dat het kamertje nog niet af is en ik dus nog niks kan beginnen enz enz...........
    Ik ben de vorige keer bevallen in minder dan 2 uur en 3 kwartier en ik begin nu toch wel een beetje de angst te krijgen over het feit dat een 2e vaak sneller gaat. Straks kan mijn man niet op tijd thuis zijn ofzo, maar dat vind ik nog niet eens het ergste, wat als ik alleen ben met Lieke en het begint......, de verloskundige weet nog niet of ze het wel red om hier op tijd te zijn heeft ze de vorige keer al gezegt, dus we gaan wel een noodplan opstellen, maar toch maak ik me er nu al een beetje druk over. Nou ja, tegenhouden kunnen we het toch niet, dus druk maken heeft ook geen zin natuurlijk en het duurt ook nog weken voordat het zover is. (dus misschien maar even proberen om er niet meer aan te denken en alleen de leuke dingen doen)
    Ik heb de afgelopen dag ook zo nu en dan harde buiken, dus een pas op de plaats is geen overbodige luxe.

Volgende week dinsdag mag ik weer naar de verloskundige, heb er nu al zin in. Even weer lekker het hartje luisteren en voelen hoe groot de kleine nu is. Heb de laaste dagen enorm veel last van maagzuur, dus heb bij de huisarts ANTAGEL gehaald. Heb dit tijdens mij vorige zwangerschap ook gehad op het eind, maar nu begint het nu al. Heb ook het idee dat mijn baarmoeder erg hoog ligt voor de duur van de zwangerschap, maar dat hoor ik volgende week wel.
    Zo vies dat maagzuur, hebben meer van jullie daar last van???

Ik ga zo eerst maar eens weer mijn bed opzoeken en morgenochtend even lekker uitslapen. Heerlijk!!!!!
    Welterusten dames!!!

10. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @anneke: mijn moeder is 9 jaar geleden overleden aan kanker en mijn vader is 1,5 jaar geleden overleden aan zijn hart. hij was al jaren een heel zwaar hartpatient, maar toch kwam zijn overlijden onverwachts... van mijn moeder heb ik wel een plekje kunnen geven, maar toch mis ik haar nog steeds elke dag en nu ik zwanger ben nog meer. van mijn vader heb ik nog steeds niet helemaal een plekje kunnen geven, maar denk dat dat ook komt omdat het best onverwachts kwam.

maagzuur: heb ik sinds een paar dagen ook erge last van, bah is erg vies!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Kart: mooie buik! Echt al heel duidelijk he? Hoeveel ben je al aangekomen?

@Ellenore: mooie namen voor je zoontje en wat lekker dat je eethoek klaar is! Klinkt goed!

@Jesje: Kan me voorstellen dat je je ouders nog erg mist en dat je bij je vader ook nog steeds moet wennen aan het idee. Misschien zie je straks bij je dochtertje dingen van je ouders terug. Dat zou mooi zijn...

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hier alweer een goede nacht gehad. Ik kon om kwart voor negen mijn ogen echt al niet meer openhouden, dus lag er zeer vroeg in. Gelukkig kon Ronja ook goed slapen dankzij de Bisolvon, Otrivin en zetpil... moest nu wel weer vroeg op, zo weer naar het zwembad om training te geven. Op een na laatste keer voor onze vakantie!

Heb al een tijdje niet zoveel van Zip gehoord, weet iemand of alles goed is?

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @anneke: fijn dat ronja weer goed heeft geslapen vannacht!

oh ik moet even wat grappigs kwijt haha. mijn vriend voelt elke dag aan mijn buik of hij haar kan voelen schoppen, zo ook vanmorgen in bed, maar elke keer als hij zijn hand op mijn buik legt gebeurd er niks haha. toen stapte hij onder de douche en hup daar ging ze weer tekeer in mijn buik haha

15. lennylenn

Anneke: fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Hoop dat ronja weer gauw beter is. Zip;hmmmm nee idd al heel lang niks van haar gehoord. Zie haar ook niet in de andere topics.

Jesje: hahhaaah dat ken ik heel goed! Alsof die kleintjes aan het pesten zijn he hahhaah hier ook zo hoor.

Zo strakjes weer lekker zwemmen. De hal zit nu vol kinderen van groep 4 en 5. Als je iets te snoepen heb komen ze allemaal op je afrennen voor een snoepje hahhaaah mag absoluut niet van hun meester.

16. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    Hoi meiden!

Ik heb mezelf van de bevallingslijst gehaald en ga ook hier afscheid nemen :(
    Heb er gewoon zo weinig tijd voor, en vind het veel leuker als ik het allemaal een beetje bij kan houden en jullie wat meer leer kennen, maar het lukt me gewoon echt niet!
    Ik zit nog op een ander besloten forum, november 2008 mama's en dat is al best wel druk!

Dikke kus,
    geniet van jullie buikje en de rest van je zwangerschap, vooral vaaak beseffen wat een wondertje het eigenlijk wel niet is!

Succes allemaal!

Liefs!

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wat een rustig forum dagje vandaag, hebben jullie het allemaal druk gehad? Ik heb een drukke werkdag achter de rug, maar heb wel lekker gewerkt! Nu weer lekker thuis en een hele stapel reclame gekregen om even door te ploegen.

@Lenny: lekker gezwommen vandaag?

@Iene en mini: jij ook veel succes met de rest van je zwangerschap en misschien tot ooit...

18. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hoi dames

hoe is het hier?
    ik ben vandaag weer lekker de stad in geweest en heb weer wat kleertjes gekocht.:D

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Jesje: hoe gaat het met de garderobe? Vordert gestaag denk ik he?

20. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Ik ga zo weer bijlezen, maar moet even mijn verhaal van vandaag van me af schrijven!

Mijn eerste zwangerschapsnachtmerrie heb ik gehad!! 2 Zelfs.
    Om kwart over 5 vanmorgen merkte ik dat mijn man mij wakker maakte, ik was helemaal in tranen en moest mijn neus zelfs snuiten. Het ging over een huwelijk en ons eigen huwelijk, over een brief moeten schrijven wat ik bijna aan het eind niet netjes kon afleveren en mijn moeder die die opdracht had gegeven die brief te schrijven. Ik was totaal in paniek en riep: Ik kan het niet, het lukt me niet, huil huil huil.

Daarna hebben mijn man en ik er samen om gelachen en zijn weer gaan slapen.

Toen droomde ik dat ons kindje was geboren in het huis van een ander, alles had 40 minuten geduurd en ik had niet eens gemerkt. Eenmaal toen we het kindje zagen (na het weghalen van heel veel dekens) wisten we dat de namen die we beide in ons hoofd hadden niet pasten bij het kindje dat daar lag. Uiteindelijk hebben we het een naam gegeven die eerder op een lijstje van ons heeft gestaan.

Eenmaal op onderweg in de auto, stopte mijn auto ermee op een N weg. Er was geen vluchtstrook, maar ik stond nog maar net stil en ik zie een politieagent op motor naast mij. Ik balen, want ja, ik zou dan wel de pineut zijn! Ik was totaal in paniek en de tranen schoten in mijn ogen. Gelukkig heeft hij mij geholpen. Hij heeft ook de sleepauto geregeld, want in de spits konden we niet een uur op de wegenwacht wachten.

Gelukkig ben ik naar onze garage gesleept, waar ik een leenauto kreeg. Eenmaal thuis (mijn man had een vrije dag) ben ik hem jankend in de armen gevlogen! Ik wist het allemaal niet meer! Eerst die twee vreselijke dromen en dit er ook nog eens bij.

Ik besloot met de bus naar mijn werk te gaan, maar bij het overstappen bleek dat de bus waar ik in zat helemaal niets meer deed, niet wilde starten, dus ik was nog eens een kwartier later op mijn werk met een andere bus.

Wat een dag, wat een dag!!

Ik had me zo voorgenomen rustig te blijven tijdens mijn zwangerschap, omdat ik geen angstgevoelens etc. wil overbrengen op ons kindje. Maar ik heb ergens gelezen dat als je ruzie hebt en je je er naar over voelt en het daarna weer goed maakt, dat je kindje dan ook leert hoe het is dingen goed op te lossen. En gelukkig hebben we er later om kunnen lachen!!

Maar wel "scary" dat dit allemaal op één ochtend is gebeurd... Phew...

Deel Deze Pagina