pff zat net ff bij de bevallingen te lezen en hoever het ook nog mag zijn ik krijg nu alweer de kriebels als ik aan die weeen denk. en bah wat had ik me toen kotsmisselijk gevoeld zeg!!! aangezien ik in het kraamhotel wil bevallen kan ik pijnbestijding ook vergeten. ben nu al bang. had bij de eerste bijna niks gevoeld alleen de eerste paar weeen die niet eens echt weeen waren maar harde buiken.(had nooit harde buiken gehad dus voor mij was het vreselijk) en de persweeen.
@ lennylenn. ik heb nu al zin in mijn bevalling! klinkt het stom misschien, maar ik meen het echt. vond het zo'n bijzondere ervaring. ja doet pijn,maar ik vond het de mooiste ervaring ooit. helemaal die oerkracht uit jezelf halen en een kindje op de wereld zetten. ach nu zie je er tegenop. maar als je straks op het eind loopt kun je de kleine er wel uit kijken en maakt die bevalling je ook niet meer zoveel uit denk ik
@Shenoby: leuke foto! Rijd je veel? En dan met lessen en wedstrijden en dergelijke of gewoon voor jezelf? Wordt het nu ook lastiger nu je zwanger bent? Ik ben jaloers op hoe jij je de bevalling herinnert... voor mij was het echt een nare ervaring, ik zie er nu al tegenop. @Iene en mini: wat spannend man, op Aruba gaan wonen. Hoe ben je daartoe gekomen, komt je man daar vandaan? @Raw: ik was inderdaad ook verbaasd hoe snel na je bevalling al die irritante klachten afnemen. Heerlijk, verheug me daar nu al op! @all: ben weer vroeg opgestaan om zwemtraining te gaan geven. Het mag dan mijn hobby zijn, maar het bedje lag toch nog wel erg lekker hoor zojuist...
@ ellentje, idd spannende tijd. Ik duim voor je dat alles goed is. @ lennylen, o ik vind het ook nu al spannend hoor de bevalling. Vooral ook omdat het mijn eerste is en ik geen idee heb wat ik kan verwachten. @ shenoby, wat een mooi paard rijd je daar! @ anneke, jeetje je bent er idd wel heel vroeg uit. Veel plezier bij de training. @ sjoelke, 30 is nog hartstikke jong joh. Maak er dus een super leuke verjaardag van. @ ellenore, ideaal dat je je eigen tijden kunt in delen. Hier ook nog full-time aan het werk. Mijn baas heeft wel begrip voor mn kwaaltjes, maar ik moet mn werk als nog af hebben, dus ik heb er niet veel aan. Ik had gehoopt dat de ochtendmisselijkheid nu toch wel eens afgelopen zou zijn, maar helaas.
Morninggg @shenoby: wauw relaxed hOor. Kon ik dat maar heerlijk zeg. Ook een mooie woonomgeving. @bevalling: op het laatst zal ik er zeker naar uitkijken. Hoop dat mn vliezen zelf breken,wil dat echt meemaken. @mamaloe: het is ook erg spannend hoor. Ondanks de pijntjes ben je tussendoor erg nieuwsgierig naar hoe je kindje eruit ziet. Gaat iemand nog iets spannends doen vandaag? Dacht eraan om te gaan zwangerschapzwemmen maar mn bikini broekje schijnt erg door kwam ik laats achter en heb nu geen andere.
Heey dames, ga t vanaf nu ook weer een beetje bijhouden. Ben dr tijdje nie meer geweest, ff de puf niet om alles weer terug te lezen. Dus vanaf hier ga ik weer lekker mee kletsen.
anneke, nee ik rijd geen wedstrijden of les. in de western worden hier haast geen lessen geen gegeven en wedstrijden zijn er haast helemaal niet. vroeger met mijn eigen paard reed ik wel wedstrijden maar nu heb ik er geen meer. dit paard is van mijn vader. @ lennylenn jaja drenthe he? daar heb je nog ruimte om je heen
ojee, als je het zo eng vind, is een kraamhotel dan wel de beste optie? Ik heb om deze angst juist voor poliklinisch gekozen, ik wil pijnbestrijding kunnen krijgen als ik het niet meer aan denk te kunnen.
Ik heb precies hetzelfde hoor, kan nu al in paniek raken bij de gedachte aan die ontsluitingsweeën, als die erop zitten valt het reuze mee maar die pijn vóór het persen!! Ja ik zie er echt tegenop, denk ook dat ik het hierna niet meer doe maar ik wil gewoon minimaal 2 kinderen! Ik hoop dat er deze bevalling wel tijd is voor pijnbestrijding, bij mijn zoontje ging het zo snel, toen de verloskundige voor de 1e keer kwam kijken had ik al 9 cm ontsluiting!! Geen tijd meer voor pijnbestrijding dus Maar dat moment dat je voor het eerst die kleine mag bewonderen ... ja daar heb je het dan toch echt voor gedaan hè
Brrr de bevalling..... Ingeleid en wel, het duurde 23 uur.... Geef mij maar een keer een spontane, wil wel weten hoe die weeën voelen. Ik kijk er in elk geval nog niet echt naar uit
@ellenore; dat klinkt wel super zeg, dat je zo je dag kan indelen! zeker als je zwanger bent!! @ellentje; inmiddels is de dag, veel succes meis! @lennylen; kan het me voorstellen inderdaad, eerst wel even balen. maar die rust kun je nu zoo goed gebruiken! en bevalling kijk ik ook nog niet naar uit hoor... pff!... was bij mn eerste echt horror.. heb 3(!!!) uur moeten persen!!... @sjoelke; het is zeker even spannend, je moet toch in je achterhoofd houden dat ze iets kunnen zien. maar gelukkig is het meestal allemaal goed! maar als het dichtbij komt komen toch de kriebels... je weet maar nooit! @anneke; ja, en nu weet je al dat het straks zo relax is en je lichaam weer van jezelf! vond het helemaal toen ik gestopt was met borstvoeden, toen had ik zoooveel energie ineens!! @mamaloe; echt balen dat bazen daar wel begrip voor hebben maar er verder niks mee doen... heb een directrice zonder kinderen... die snapt er ook lekker veel van... NOT! @trubbel; gezellig dat je er weer bent! @debski; dat is het he!! het moment dat die kleine op je buik ligt denk je::: wow!! dit was het allemaal waard en wat ben ik een superwoman!!.. hihi! @shenoby; dat is wel heeeel vlot!!... en alles ging goed? vriendin had door zo'n snelle bevalling een totaalruptuur... dan is een wat langere bevalling niet verkeerd... @inknippen; na de bevalling ben ik pas informatie over bevallen gaan zoeken... haha! mooi op tijd en hier kwam ik erachter dat het toch wel heeeel vaak gebeurd ook als het soms nog niet eens nodig is!!.... dat vond ik echt shockerend! als me dat toch bespaard had kunnen blijven... hechtingen die niet wilden oplossen, wond die openbleef en irriteerde... lekker in een soda bad.. ik hoop heel erg dat het volgende keer niet nodig is.. maar ja, het kan altijd erger..... dat weet ik dan ook wel weer!!!... vandaag nog ziek thuis.. ik heb zo ontzettend hoofdpijn... hopelijk snel over!... fijne dag allemaal
Hier ook weer eens een berichtje van mijn kant. Wat gewoon het hele topic kwijt na de crash, maar heb het weer gevonden. Hier gaat nog steeds alles zijn gangetje, buik groeit lekker en volgens mij wordt ik weer net zo tonnetje rond als bij de eerste. Ik lees dat iedereen het al heeft over de bevalling. Aan de ene kant kijk ik er heel erg naar uit, want ik vond het een geweldige ervaring. Maar aan de andere kant ben ik bang voor de snelheid deze keer. De vorige bevalling heeft maar 2 uur en 3 kwartier geduurt en aangezien de 2e meestal sneller gaat zit bij mij nu de angst erin of ik niet alleen moet gaan bevallen dit keer. Hoop echt dat er iemand op tijd bij me kan zijn, want het lijkt me super eng om het helemaal alleen te moeten doen. En dan ook nog de grote kans dat mijn dochtertje erbij is dan. Aaaaaaaaaaaah, moet er maar even niet over na denken. Gelukkig ga ik dat nog wel goed doorspreken en krijg ik van te voren goede instructies over wat te doen en te laten. Ook sta ik op de lijst van snelle bevallers bij de verloskundige, dus bij het eerste beste telefoontje over een vermoedelijke wee springt zij in de auto en komt hier naar toe. Brrrr, begin toch wel weer de kriebels te krijgen hier. Volgende week heb ik de 20 weken echo, heb er nu al zin in. De man die de echo doet is een oudere huisarts die dit er voor zijn plezier bij doet. Super enthousiast en erg leuk dus. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat en hoop natuurlijk dat alles goed is, want het is en blijft een medische echo. Maar nadat alles nagekeken is maakt hij meestal nog een paar leuke foto's van de baby. Vinden de mama's die al een kindje hebben het ook zo ontzettend snel gaan deze keer? Bij mijn dochtertje leken de weken soms stil te staan en nu gaat alles zo snel. Zit al weer bijna op de helft en heb het idee dat ik zo weinig geniet van het zwanger zijn. Vergeet het zelfs vaak dat ik zwanger ben doordat ik zo druk ben met de kleine meid. Ik ga er weer vandoor, de kleine meid heeft haar appeltje op, dus nu even lekker samen spelen en misschien nog even lekker naar buiten als het weer zo blijft. Fijne dag iedereen.
@ raw. ja hoor ging prima. heb wel een knip gehad maar dat was omdat op het laatste moment de persweeen wegvielen. maar vond mijn inleiding best prettig hoor. @lin80 zoooo dat was snel!
Kan nog niet met jullie meepraten over de bevalling, want dit is de 1e.. soms als ik de verhalen hoor, lijkt het me super eng en pijnlijk.. Maar aan de andere kant laat ik het gewoon op me af komen en het beste er proberen van te maken! Ik werk nu 4 dagen per week en als de kleine er is 3 dagen. Nu ben ik een dagje vrij en wat denk je; snot verkouden, hoofdpijn en kokhalzen als een gek. (kan er namelijk niet goed tegen als ik niet door m'n neus kan ademhalen) Kom ook pas net m'n bed uit. Ga zo even een tosti maken en even een paracetamolletje nemen. Hopen dat dat helpt... @Raw, ja er waren duidelijk 3 streepjes te zien hoor denkt niet dat er nog wat spontaan gaat aangroeien hahaha...bij mij zeiden ze voor 85% zekerheid.. Ben benieuwd naar de 20 wken echo, die heb ik touwens pas 8 november!! dan zit ik al in de 22e week. Ik moest als ik 17 weken was van de vk bellen voor een afspraak, zeggen ze; had maar eerder gebeld..:xpffff.. hoe moet ik dat weten?? Maak me er trouwens niet al te druk om, mijn vk maakt ook 20 wken echo's en kijkt altijd naar de hersentjes, hartje en ruggegraat op de gewone echo's en zegt ook dat ik me geen zorgen hoef te maken Fijne dag allemaal! Ik modder wel een beetje aan..
Ik vind het heerlijk om te bevallen.. Van mijn eerste begon t 's morgens om 5.40 uur met het breken van de vliezen, en om 16.22 uur was hij er na 35 minuten persen.. Bij de tweede begon het om 21.15 uur met gelijk flinke weeën en om 00.53 uur was ze er na 8 minuten persen... Nou ja persen... Bij mijn dochter heb ik d'r puffend op de wereld gezet, ik kon gewoon niet meer wachten op een wee haha dus heb tijdens t puffen door geduwd haha. Ik heb de vk ook gewaarschuwd dat als ik bel dat er wat is dat ze ook echt komen moeten omdat ik ook bekend ben met snelle bevallingen. Min oudste had ook al eerder er kunnen zijn, ware het niet, dat binnen 5 minuten mijn ontsluiting van 5 cm naar volledig ging en de mensen in t ziekenhuis mij niet geloofden. Ik heb dus 3 kwartier persweeën moeten op te zien vangen, totdat een vriendin van me onder de lakens keek en schrok en direct een vk ging halen omdat ze door al dat bloed zag dat ik wel degelijk persweeën had. Dit is nu mijn 3e kindje, maar omdat ik alleen ben heb ik gewoon echt geen tijd om er bij stil te staan. Betrap me er geregeld op dat ik nog een heleboel moet regelen voordat de kleine komen kan, en dat vriendinnen me er echt op moeten wijzen. Heb de 29e mijn 20 weken echo en ben heel erg benieuwd, ik hoop op een meisje maar denk dat t weer een knul is. Meisjes zijn voor mijn idee veel makkelijker en rustiger, al zou dat ook wel per meid verschillen haha. Mijn dochter is in ieder geval heel rustig vergeleken met mijn zoon haha.. @ Ellen: Begrijp ik het nou goed, dat je binnen 72 uur de uitslga krijgt van Down en 3 weken later van het hart? Dus dan wachten jullie de uitslag van het hart af? Of hoe moet ik dat zien? Down met hartproblemen einde zwangerschap, Down zonder hartproblemen doorzetten? Sorry dat ik het zo kort af vraag, maar was er even benieuwd naar omdat je toch wel heel duidelijk was dat een Down kindje in jullie leven niet zou passen qua zorgen...
weeeeeeeeehhhhh ik wil ook pijnbestrijding, ik ben hier dus echt zo bang voor he. Voel me een kleinzerige trut, maar van mij mogen ze dit gedeelte overslaan.