maart mama's 2011 deel 3 -the day after.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shenoby, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha...wat een grappige verwarring!...in de sneeuw bevallen..proest!:D

2. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Ingef: Ik schuifel ook alleen maar buiten. Hier in de straat wordt niet gestrooid. Het is er één ijsbaan. Vriendlief heeft gelukkig wel heel de stoep schoon gemaakt. Dat is wel erg fijn.
    Leuk zeg sinterklaas inkopen. Ik ben dol op cadeaus kopen en inpakken.

Echt een grappige verwarring he!! Ik moest ook zo lachen. hihihihihi

3. flotsje

flotsje Niet meer actief

hallo!

@raw heerlijk ook nog even vakantie! hier niet maar 4 februari is al heel snel, en maar halve daagjes dus mag niet klagen!
    Kan bij de ledikant de zijkant er niet af? kan bij die van Bram wel.. dan kan je er helemaal lang mee doen!

@sjoelke: fijn dat je er weer bent!!!!:) logisch dat je niet alles terug leest..

@kartvelia: hier ook al een positiejas! vervelend zoveel werken!!!

@anneke: pff wat een dag heb jij erop zitten zeg!!ga je altijd met de trein?

@lonnie: leuk yoga! Ik ga volgende week beginnen.. wat raar dat je hoog moet ademen zeg... bij mijn pufcursus vorige keer moest je juist een buikademhaling hebben.....

@ellenore: osteopaat is 80 euro per keer... word wel vergoed maar met mijn verzekering vanad januarie 300 euro per jaar... en dan heb ik dus verder daarna niks meer ook niet voor fysio...
    wat apart zo'n groeispurt.. ik heb wel de afgelopen dagen iets meer kramp enzo... en las ergens dat dat ook hiermee te maken kon hebben!

@ingef: hier was het ook al zo druk in de stad! Wij vieren vrijdag sinterklaas met de hele familie, mijn broer heeft 5 kinderen dus dat wordt erg gezellig! surprises en alles...

@fysio: dankjullie voor de tips... ik denk dat ik en de massage ga doen en naar de fysio ga.. wel nog even een nieuwe fysio zoeken....

@vallen: wel bang om te vallen maar dat is meer omdat ik een ijsbaan voor de deur heb... niet echt voor mijn buik.. steek mijn handen wel uit. In de auto ben ik wel een beetje bang... met dit weer rijden sommige mensen echt als gekken.. wil echt niet dat iemand tegen me opzit!

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    oe jakkes bij jullie dus al glad? hier gelukkig nog niet...hopelijk snel weer minder glad bij jullie! en inderdaad schuifelen...

en die verwarring! hahaha.grappig net als die slang laatst van..euhm..van wie ook al weer....ik dacht dat het gingom een afvoerslang/buis, bleek het een boa constrictor..hahaha... leuk!

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Flotsje: ik woon eigenlijk heel dicht bij mijn werk, dus normaal ga ik altijd op de fiets en dan ben ik er in hooguit tien minuten. Maar als ik op training moet, dan ga ik altijd met de trein. Werk bij de overheid, dus dan wordt dat gestimuleerd. Gisteren baalde ik daar wel even van.

Ik heb vanmorgen alweer lekker even een rondje gelopen... 3,5 kilometer. Nog 17 kilometer te gaan tot de drempel.

Vanmiddag na het werk naar Amsterdam voor de NK zwemmen. Morgen beginnen ze en we hebben een vrij grote groep. Vrijdagavond ga ik dan weer naar huis voor de begrafenis en zondagochtend weer naar Amsterdam voor de NK. Wel even hectisch, maar ook wel even leuk.

6. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    OOo ik vind jou echt geweldig. Wat bij jij sportief en actief Anneke. Niet normaal. Ik zou ook wel willen dat ik zoveel energie had.

KLinkt gaaf NK zwemmen.

7. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    - onzekerheid: Het klinkt misschien arrogant, maar ik heb hier helemaal geen last van. Ik weet al van jongsaf aan dat ik heel graag kinderen wil en geloof er ook in dat onze baby in een warm gezin terecht komt. Misschien ook juist omdat ik zie hoe serieus mijn man er ook mee bezig is. Hij heeft het bedje gisteren opgemaakt, omdat we van plan zijn van het weekend te vertellen wat we verwachten. En eigenlijk had hij dat heel netjes gedaan. Misschien scheelt het dat een hele goede vriendin van mij in de kraamzorg heeft gewerkt en nu in een kinderdagverblijf werkt. Ik weet dat ik altijd bij haar aan kan kloppen. Of misschien scheelt het dat ikzelf altijd veel bezig ben geweest met de opvoeding van andere kinderen. (Ik weet nu al dat er mensen zullen zijn die zullen zeggen dat ik streng ben)

- Kamertje: In principe hoef ik alleen nog de spullen te wassen. Wel zijn er nog wat kleine dingen die ik aan moet schaffen, die zeker niet onbelangrijk zijn. Luiers en spuugdoekjes bijvoorbeeld.

- Angst om om te vallen: Zeker ja, ik loop veel langzamer en waar nodig is op de weg om de kans te verkleinen dat ik uitglij en val.

- zwangerenyoga: Ik vind het ook erg leuk, eigenlijk vooral even rust en richten op je eigen houding en op de baby, heerlijk. Mijn man is maandag mee geweest, met erg veel tegenzin. Hij vindt het maar onzin, dus ik mocht zo min mogelijk over de les praten van te voren, want dan kwamen de donderwolken weer tevoorschijn.

- babynaam: Ik ben zelf ook als de dood dat onze naam straks uitgekozen wordt door andere zwangere in mijn omgeving, zeker omdat ze een kindje verwachten van hetzelfde geslacht en voor mij uitgerekend zijn.

-Striae: Ik heb op mijn buik geen striae, ik heb dan ook nog steeds een beschaafd buikje. Maar mijn borsten kan ik niet echt mooi meer noemen. Aan de binnenkant heb ik allemaal lelijke rode strepen zitten... Ach dan maar niet meer topless, hahaha, als dat het ergste is. Mijn man stoort zich er in ieder geval niet aan.

Ik vind het heel lief van jullie dat jullie hopen voor mij dat ik niet aan de prednison hoef, maar er zit een grote kans in dat dat wel gaat gebeuren. Ik merk dat het minder met mij gaat. Ik ben veel sneller moe en ik begin ook af te vallen. Morgen heb ik het onderzoek om 13.00u en daarna direct de uitslag. Mijn baby beweegt nog heftig in mijn buik, die lijkt op dit moment meer energie te hebben dan ik.
    Wat betreft het onderzoek zie ik een beetje op tegen de voorbereiding, vanaf vandaag 4 uur mag ik niet meer eten, hooguit morgenochtend een beschuitje. Ik ga zo naar de apotheek om de voorbereiding op te halen, maar als het er heel bizar uitziet, dan ga ik wel even bellen of het echt vanaf 4 uur moet. Want zoals mijn man reageerde, dan mag ik 21 uur niet eten, voor mijzelf vind ik dat niet erg, maar ik ben zo bang dat het kwaad kan voor mijn baby.
    Ik heb besloten, mijn man kwam met het idee, om straks tussendemiddag heel lekker een bal gehakt op brood te gaan eten, even wat lekkers naar binnenwerken.
    Ik ga maar eens even aankleden en eten, zodat ik naar de apotheek kan lopen.

Ik laat het jullie weten!

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hey Micha,

Sjonge wat klinkt dat megaheftig! Je krijgt dus een darmonderzoek...ik zeg respect, ik heb het ooit 1 keer gehad en heb dwars door de dormicum heen het halve ziekenhuis in paraatheid gebracht zo erg dat ik het vond. Het is niet leuk allemaal. Als je ongerust bent over je kindje zou ik alle vragen van te voren desnoods opschrijven waar ik graag antwoord op wil. Ze zullen jullie wel heel goed in de gaten houden denk ik. Sterkte in ieder geval.

Heel even over dat streng zijn. Opzich is het niet erg als je streng bent, maar je eigen kind is wel anders dan de kinderen van een ander. Dat merk ik nu al aan wat ik voel voor het kindje in mijn buik. Ik heb zelf ook heel veel ervaring met kinderen, maar het voelt nu toch heel anders. Met streng zijn loop je een beetje het risico dat je kind het minder goed kan volgen dan jij van uit gaat, dan lopen er straks twee gefrustreerde mensen rond: kind (het voelt zich onbegrepen en afgewezen) Moeder (het vind dat het ongehoorzaam is, maakt zich zorgen dat het slecht afloopt, vind dat het volgens de regels moet). Kinderen zijn volgens mij geen wezens die patronen volgen, maar fases die bij leeftijden horen en daarbij horende behoeftes.

Je hebt 1 ding wel onwijs mee, dat je het zo graag wil. Ik geloof dat Liefde voor bijna alles de sleutel is. Dat zal het bij jullie niet te kort komen:)

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Lijkt me ook fijn om zoveel energie te hebben. Ik wens je een goede week toe. Het zal wel onwerkelijk voelen zo denk ik.

10. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    jeetje meiden als je even niet reageerd kan je jullie gewoon niet meer bijhouden zeg!!!kletskousen...

@anneke heb er echt respect voor wat jij allemaal doet tijdens je zwangerschap zeg...wou dat ik zo veel energie had :D

@angst om te vallen ja dat heb ik wel nu word er hier in de straat wel gestrooid maar toch prettig vind ik het niet...heb heerlijke schoen Uggs heel lelijk maar ze ziten heerlijk warm en ik glij er minder snel mee uit :D

@jassen ik heb ook een jas gekocht waarvan ik dacht oow die kan ik wel aan als ik zoveel weken zwanger ben...nou kom mooi van een koude kermis thuis...past nu al bijna niet meer dicht...misschien kan me schoonvader de knopen verzetten ;)

@kamertje hier is nog steeds niets gebeurd...:xgelukkig heb ik nog heel veel kleren van dean en hoef ik niet veel meer te kopen :D
    en anders is het ideaal om online te shoppen...

@namen we hebben nog steeds geen idee...we komen er samen niet uit wat hij leuk vind vind ik afschuwelijk en andersom..en daarbij het moet natuurlijk wel bij dean passen er zijn gewoon geen leuke namen :D:D:D:D:D:D
    dus als iemand nog een sugestie heeft hoor ik het graag ;)

@striae ja die heb ik wel ja maar die heb ik gekregen met de zwangerschap van dean en die zijn nu wel weer zichtbaar jammer genoeg :( maar ach je moet er wat voor over hebben om dat kleine mensje in je te dragen :D

@werk ik ben weer begonnen met werken...nou ja werken ik ben nog voor 100% ziek gemeld en moet nu op woensdag en vrijdag van half 11 tot half 1 werken nou ja de kut klusjes waar ze normaal niet aan toe komen...:)

@verlof heerlijk hoor nog maximaal 4 weken werken en dan heerlijk vakantie en dan verlof...moet eerst nog van alles regelen ivm de keizersnede die ik bij dean heb gehad...wil ik nu graag weer een keizersnede dus moet ik 23 december naar het WKZ in Utrecht heb daar een gesprek of dat hun die keizersnede willen doen anders moet ik op zoek naar een ander ziekenhuis...
    maar goed denk dat ze er wel mee akkoord gaan en wie weet kunnen we dan al wel de datum plannen :D:D:Dspannend :D:D

@het weekend gaan we heerlijk naar texel met de familie..jeej heerlijk sinterklaas vieren wat gaan jullie allemaal doen met sinterklaas!?

zo dat was het geloof ik wel...ga nu even de rest van as the world turns kijken...en lekker stomen en slapen want ben strond verkouden :(

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    jeetje meiden wat een geklets hier hihi

kamertje: nou hier zijn we ook nog steeds niet echt ver, maandag wordt er weer een muur gestucked en dan moet er nog 1 muur gedaan worden. een vriend van ons doet dat en die heeft niet altijd tijd en als hij komt, kan hij maar 1 muur doen, maar ja hij wil het gratis doen en hij kan het echt goed! dan komt mijn zwager verven en dan kan het laminaat erin en de kasten in elkaar en dan gaat het wel snel:D

vallen: ben op zich niet echt bang om te vallen, hoewel er hier vannacht wel heel veel sneeuw is gevallen.

strae: ik heb tot nu toe gelukkig pas 1 striem op mijn buik, een heel kleintje, maar die had ik al met 3 maanden. de vk zei gisteren ook dat hij erg mooi is, mijn buik. maar ja je hoort ook verhalen van mensen die ze in 1 dag krijgen en soms pas om het laatst. ach ja als het zo is, dan is het pech hebben, mijn kind is belangrijker.

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff, ik moet even wat kwijt, ik ben net namelijk een paniekaanval te boven.

Ik ga net naar de apotheek om de voorbereiding op te halen. Zegt de assistente dat ze wel moet melden dat de siroop die ik meekrijg normaal gesproken niet meegegeven mag worden aan zwangere vrouwen, omdat het schadelijk zou kunnen zijn voor het kind.
    Thuis aangekomen lees ik de beschrijving van de voorbereiding, staat er dat ik na mijn ontbijt eigenlijk niks meer mag eten, alleen heldere dranken mag drinken. Gek hè, dat er dan even paniek in de tent is. (Als je er op gerekend hebt dat je tot 4 uur mag eten)Ik heb opgebeld naar het ziekenhuis en gevraagd hoe dat zit. Toen ik een verpleegkundige aan de telefoon kreeg schoot ik opeens helemaal vol en kwam ik niet meer uit mijn woorden door mijn eigen gesnik. Gelukkig was ze heel lief voor mij en vroeg waarom ik zo in paniek was. Tja, dat ik gewoon niet kan geloven dat dit allemaal goed kan zijn voor mijn kindje Op dit moment is ze even aan het uitzoeken hoe het allemaal zit, want ze had zelf ook zoiets van, goh dat is inderdaad wel raar dat je voor een sigmoidoscopie zo'n voorbereiding moet doen.
    Ik zal het gelijk even uitleggen: Ik krijg inderdaad een darmonderzoek. Maar niet van de hele dikke darm, maar alleen het laatste stukje. Ik heb al eerder darmonderzoeken gehad en maak mij eigenlijk om het onderzoek niet zo druk. Op dit moment maak ik mij eerder druk om de voorbereiding en het behandelplan wat komen gaat. Natuurlijk is het geen pretje, zo'n onderzoek, maar het is maar even.
    Ik ben gelukkig op dit moment wat rustiger en wacht op het telefoontje van de verpleegkundige.

Suenne Ik weet dat ik straks op mensen streng over zal komen, dat is wat anders dan constant streng zijn. Ik noem het zelf liever duidelijkheid geven. Ik ben juist heel makkelijk en mijn kindje zal best veel mogen, alleen zijn er bepaalde grenzen. Als ik iets belangrijk vind voor een kind, is het dat het kind lekker in zijn/ haar vel zit.
    Als ik iets goed weet, dan is het dat het altijd anders is als het jouw eigen kinderen zijn. En ik geloof echt niet dat alles perfect zal gaan, volgens mij bestaat dat niet. Maar ik ben er niet bang voor.

13. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hoi meiden

Ben er nog hoor!!
    Lees ook af en toe eens wat mee!

Mijn buik groeit al aardig de spuigaten uit en mijn bekken spelen me behoorlijk parten! Verders hoor je mij niet klagen!

Lees wat dingetjes net.
    Anneke, wat leuk dat je naar het NK gaat!
    Wil zelf ook nog eens naar een EK of WK!!
    Ga je mee?? :D

Micha, heb zelf vorig jaar een onderzoek gehad. Vreselijk dat jij dat nu moet. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je kindje. Kunnen ze het niet uitstellen tot na de zwangerschap?
    Dat laxeermiddel is echt goor vind ik......

Striae, had er bij de vorige tot 35 weken geen last van en daarna scheurde ik open geloof ik :D Er zit nu dus aardig wat....ik noem ze liefdesstrepen, om het op liefde te houden Suenne!

Vanavond 2e keer zwangerschapszwemmen! Even lekker ontspannen!

Ladies hopelijk tot gauw

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik was vandaag weer aan het werk. Dat ging redelijk tot ik een mail zag die Frank had gestuurd dat hij Guus (je weet wel, onze kat van die anti depressiva) had gevonden in de kattenbak, half verlamd en verdoofd. Toen brak ik en nu ben ik dus thuis. We zijn net al met Guus naar de dierenarts geweest en het ziet er niet goed uit. Waarschijnlijk is het een hartprobleem en helemaal geen depressie en daardoor heeft hij waarschijnlijk een trombose ontwikkeld. Dat kan misschien behandeld worden met bloedverdunners, maar het kan ook zijn dat de zenuwen al helemaal afgestorven zijn. En dan is het beter dat we hem in laten slapen.

Niet te geloven toch. Het lijkt wel alsof alles en iedereen om me heen, ziek wordt of dood gaat en ook allemaal tegelijk. Mijn hoofd staat nu op knappen.

Ergens ben ik wel blij dat ik straks naar de NK ga, even met mijn hoofd ergens anders. Maar ben benieuwd of dat gaat lukken, want dat was ook de bedoeling met het werk. Dus iedereen die mij complimenteert met mijn energie: dank jullie, maar ik geloof dat ik het nu even niet waar kan maken. Ik zit er helemaal doorheen.

@Zip: goed idee! Ik had best bij die laatste EK willen zijn. Ilse Kraaijeveld deed ook mee en zij zwom tot een paar maanden terug bij ons. Ze zat ook in de series in de gouden 4x50 vrije estafette.

15. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    anneke, gecondoleerd met je pake....las het net nog even! sterkte de komende tijd.

En wat een ellende met je kat nu......

Hoop dat je een beetje kunt genieten op het NK

16. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    anneke: jeetje meid wat een verdriet allemaal. Ik hoop echt dat het nog goed komt met je kat! sterkte meid

Micha jeetje dat lijkt me inderdaad schrikken. Ik hoop toch echt dat je dat allemaal niet hoeft te nemen ... zo'n darmonderzoek is geen pretje lijkt me.. sterkte meid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en er uiteindelijk niets ernstigs zit!

egotje: eingelijk ben ik ook voor een jas geslaagd!! Ik heb er zojuist eentje gekocht bij Miss Etam, ook nog in de reclame. Echt een hele leuke mooie zwarte zwangerschapsjas! aanrader dus. Lekker warm en zit ook nog leuk!

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    De dierenarts belde net. Guus heeft inderdaad een vergroot hart en bloedpropjes. Hij zit nu aan de hartmedicatie en bloedverdunners. Zaterdag moet het een stuk beter zijn en anders moeten we hem in laten slapen omdat hij dan heel veel pijn gaat krijgen. Arme kat! En dan hebben we zaterdag ook nog de begrafenis. Ik heb besloten dat we nu even genoeg ellende hebben gehad. Ga zo in de auto richting Amsterdam, laat zaterdag wel weer wat van me horen!

18. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Wat leuk zeg van die jas, heb je nog veel moeten betalen? Miss etam vind ik echt een geweldige winkel! ;)

Sorry dames vandaag weer ff geen reactie van mij vandaag, ben bijna de hele dag wezen shoppen! Ben zo doodmoe, nu ook nog koken!!
    Tot heel snel weer! Fijne avond allemaal!

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh Anneke :( Wat erg allemaal!!!!
    Succes in Amsterdam en tot zondag! Heel veel sterkte alvast aanstaande zaterdag.

xxx en een knuffel van Ellenore

20. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    LENNY where are you!! Gaat alles wel goed met je? Heb je nog zoveel pijn?

@Micha. Jeetje ik snap dat je geschrokken bent van de apotheek. Wat een geouwehoer zeg! Waarom geven ze je een siroop die niet voor zwangere vrouwen bedoeld is?? :(
    Ik hoop dat de verpleegkundige je meer duidelijkheid kan geven.
    Mbt opvoeding. Het gaat vaak anders dan hoe je het nu in je hoofd hebt. Natuurlijk is het in grote lijnen wel zoals je verwacht, maar je zult versteld van jezelf staan in hoeverre je veranderd door je kind. Ik ging er bijvoorbeeld van uit dat ik heel streng en ongeduldig zou zijn. Streng kan ik zijn, maar niet zoals ik me had voorgesteld en ik heb een ENGELEN geduld!! Dat is een kant van mezelf die ik nog niet kende hoor!

@Zip, hoi hoi!!! Ook al zo'n lekkere buik? Me too!!! En liefdesstrepen vind ik wel een mooie benaming. Ik heb ze juist meteen in het begin gekregen door een enorme groeispurt. Helaas pindakaas...

@Ellentje, wat heerlijk dat jullie naar Texel gaan!!! Zal vast erg mooi zijn nu! Fijne sinterklaas alvast :)

Zo, straks ff een pizza in de oven en genieten van een koude avond! Morgen werk ik vanuit huis, dus dat geeft wel een weekend gevoel!
    Lekker weer he!! Hier heeft het echt de hele dag gesneeuwd!

Deel Deze Pagina