Wat een heftige dag voor je! Fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen. En Guus weer thuis is wel goed nieuws. Je hebt hem in ieder geval weer bij je. Ik ga voor je duimen dat hij goed opknapt. Dikke knuffel
Guus kan echt helemaal nog niet goed lopen, dus ik ben er allesbehalve gerust op dat het goed komt. Hij was gisteren wel heel lief, kroop bij mij op schoot toen ik bij hem op de grond zat. En heel hard spinnen en kopjes geven. Later is hij achter de bank gekropen en daar zit hij nu nog. We gaan hem er zo weer even achter weg halen, want hij moet wel oefenen en dan krijgt hij eten en zijn medicijnen. Vanmorgen weer met hoofdpijn wakker geworden, maar wel eindelijk iets minder erg dan in de dagen hiervoor. Misschien dat ik nu eindelijk weer een beetje tot rust kom. Heb wel besloten om vandaag niet naar Amsterdam te gaan, dat trek ik nu even niet. Morgen maar weer aan het werk, vandaag rustig aan... Hebben jullie nog leuke plannen vandaag? Voor Sinterklaas ofzo? Of voor sneeuwpret?
Goedemorgen meiden, Ik ben een paar dagen niet geweest dus ik zal proberen eea bij te lezen. Afgelopen dinsdag had ik in ene wat bloedverlies. Hele middag in het ziekenhuis doorgebracht, maar gelukkig is alles in orde. De gyn dacht een gesprongen bloedvaatje in de baarmoedermond. Maar was wel even schrikken, vooral omdat ik ook al een paar dagen veel last van harde buiken had. De volgende dag met mijn baas besproken dat het me toch wat veel wordt zo. Ik mag nu 6 uur per dag ipv 8 uur werken. Dat is wel heel lekker. En ik mag 1 dag in de week thuis werken. Nu moet ik wel aan dezelfde eisen blijven voldoen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat in minder uur, maar ik probeer het. Wel gelijk een mooie nieuwe laptop gekocht voor het thuis werken @ kaartjes, al even rond gekeken op het internet. Maar verder nog geen actie ondernomen. @ naam, ik dacht dat we er uit waren, gaat mijn vriend twijfelen. En hij wil er eerst zelf over nadenken voor we er over gaan praten. Hmm mannen... @ kamertje, jaaa dit weekend eindelijk begonnen! Mijn vriend en schoonvader zijn nu boven aan het verfen. Ben benieuwd wanneer het af zal zijn. @ anneke, ach wat zielig voor guus. Ik duim dat alles goed met hem komt. @ Lenny, wat een ziekenboeg bij jou. Veel sterkte met je mannen. @ Jesje, gelukkig ben je weer wat opgeknapt. Nog maar wel even rustig aan doen. @ Mischa, hoe is het gegaan? @ 31-12, leuk dat je voor een jas bent geslaagd. Voor iedereen die vandaag sinterklaas viert, veel plezier!
Even een kort berichtje, want sinterklaasweekend brengt veel drukte: Ik heb inderdaad een ontsteking, maar het is op één plek. Ik heb een prednison variant, maar het klinkt allemaal erg positief. Ik reageer later wat uitgebreider, maar ik wilde jullie even laten weten dat ik er vrij positief over gestemd ben. Het is wel enigszins spannend, maar het had veel erger kunnen zijn, dus we blijven positief!!! Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
@Anneke: Zielig hoor dat hij zo slecht loopt. Wel fijn dat hij zo lief knuffelt. Knuffel maar erg veel met hem. Neem de tijd voor jezelf. Je hebt heftige dingen meegemaakt afgelopen weken en nu nog met Guus. Zorg goed voor jezelf meid! Sneeuwpret is hier voorbij. Hier ligt alleen nog maar dras. Erg vies. Nu hoop ik dat het ook zo weg is. Vanavond sinterklaas vieren bij mijn schoon ouders. Vieren jullie ook sinterklaas? @Mamalou: Wat eng dat bloedverlies. Gelukkig is alles goed. Ik zou me rot schrikken. Wel fijn dat je baas zo mee denkt. @Micha: OOO wat fijn meid. Hopen dat de ontsteking zo weer weg is. Dames vraagje: Hebben jullie Tara nog ergens gesproken? Ik heb haar al zo lang niet on topic gezien.
@micha: fijn dat het allemaal wat meevalt! hopelijk slaat de kuur snel aan! @anneke: je hebt groot gelijk dat je lekker thuis blijft vandaag! even tijd voor jezelf nemen is ook belangrijk nu! hopelijk knapt guusje goed op! kaartje: ik heb er eentje gezien die ik helemaal super vind! ben alleen nog druk bezig met een gedichtje. mijn zus zou die eigenlijk maken, maar die ze had gemaakt vond mijn vriend niet zo en ja hij moet hem ook wel leuk vinden natuurlijk! zo de laatste dagen gaat de baby steeds harder schoppen zeg! moet zeggen dat ik het vrijdag voor het eerst niet fijn vond, maar dat had te maken met dat ik ziek was en strontmisselijk en heel erge last van mijn maag van het overgeven en als er dan keihard tegenaan wordt geschopt is dat niet echt prettig haha, maar dat is gelukkig weer over dus nu geniet ik ervan als ze zo hard schopt! oh ik heb trouwens ook weer wat hoor! zat ik gisterenavond een koekje te eten, breekt er zo een stuk van mijn kies af zeg! dat wordt dus morgen de tandarts bellen en ik HAATde tandarts:x
Yep, de sneeuwpret is hier nu ook wel echt voorbij. Tara nog wel ergens anders voorbij zien komen, ik geloof dat alles goed gaat.
Hoi Moppies!! Lekker sinterklaas gevierd?? Hier wel zeg! Gisteren bij mijn schoonouders en oh wat is Chris weer verwend!! Hij heeft een oefenklok, een tekenbord en teletubbie boekjes gekregen. Super leuk allemaal!!! Ik heb zelf een cd van Guus Meeuwis (met een zachte G) gekregen, ook erg leuk!! @Anneke, fijn dat nu de begrafenis voorbij is. Kunnen jullie het een plekje gaan geven. Wel vreemd dat Guus zich achter de bank verschuilt, is vaak een teken dat een kat zich ernstig ziek voelt. Hoe gaat het nu met hem? @tara, daar heb ik inderdaad ook al een tijd niks van gehoord. @Micha, dus wel een ontsteking. Gelukkig ben jij er zelf positief onder. Ben benieuwd naar je verhaal! Oei meiden, ik heb niet alles meer onthouden Hoe is het met de zieken onder ons?? @Sjoelke, hoe gaat het met je gordijntjes?? Hebben jullie ook al zo'n ronde buik? Ik kan bijna mijn eigen schoenveters niet meer strikken zeg!! Gaat hard hier! Hoe zit het trouwens bij jullie verloskundigen, controleren zij wel eens jullie urine? Hier namelijk niet en ik vroeg me af of dit normaal was. Nou, mijn excuses maar ik weet dus echt niet meer wat er allemaal getypt is. Ik zal vanaf nu weer op iedereen proberen te reageren! @Ingef, hoe is het eigenlijk met jou? Ook al een tijdje niet meer gehoord. Ik snapte pas heel laat die vergissing over in de sneeuw bevallen trouwens hahahaha. Gênant he!!
hallo! Hier druk sinterklaasweekend achter de rug.. beetje aan het bijkomen! Morgen weer meer aanwezig! Fijne avond all!
hoi meiden, hier geen sinterklaas gevierd. beetje te druk voor deze maand. ben zelf donderdag jarig, dus heb het hele weekend visite. dan vier ik kerst voor mijn ouders enz ook bij mij thuis en oud en nieuw ook! mijn urine wordt nooit gecheckt bij de vk. mijn oma vroeg er laatst ook al naar. misschien is dat iets van vroeger? vandaag voelde ik de baby haast niet.. is dat erg? maar 1 of 2 kleine mini schopjes gevoeld.. was al helemaal weer ongerust! vanaf wanneer moet je de baby elke dag voelen?
Hoi Iedereen, Nogmaals bedankt voor het meeleven! Is erg fijn om de lieve berichtjes te lezen. Ik heb dus vrijdag het onderzoek gehad en eigenlijk tijdens het onderzoek de uitslag al gekregen. Als je wilt kun je meekijken, dus ik kon met mijn eigen ogen de ontsteking zien. Daarna hebben ze mijn eigen arts gebeld en die is na een tijdje wachten zelf naar de afdeling gekomen. Eigenlijk hadden we beiden verwacht dat ik deze ontsteking zou hebben, dus was het geen grote verassing. Maar wat ik spannender vond was het behandelingsplan. Het lastige is dat ik het eerste jaar van mijn ziekte in een ander ziekenhuis behandeld ben. Daar wisten ze op een gegeven moment geen raad meer en toen ben ik over gestapt naar mijn huidige ziekenhuis. Blijkbaar zijn mijn gegevens niet goed doorgegeven, want haar eerste idee was een medicijn waar ik echt allergisch op gereageerd heb, met benauwdheid. Gelukkig wist ik precies op te noemen welke medicijnen ik gebruikt heb en hoe ik daar op gereageerd heb. Van het medicijn met prednison waar ik zo slecht op gereageerd heb, had ik een beschrijving meegenomen. Mijn arts was hier heel blij mee, want ze zei dat de kans groot was dat ik dan wel goed zou reageren op het medicijn welke zij in gedachte had. Ik heb nu dus medicatie, die heel snel moet helpen en waarvan de kans groot is dat ik er wel tegen kan... Is eigenlijk dubbel zo goed nieuws, want als ik hier geen problemen mee krijg, is de kans groot dat ik ook meer mogelijkheden heb voor als ik in de toekomst medicijnen nodig heb. Ook vertelde ze dat deze medicijnen lokaal werken en dus geen invloed hebben op mijn kindje. Tja, dan krijg je er weer veel meer vertrouwen in! Donderdag heb ik een belafspraak om met mijn arts te bespreken hoe het gaat... maar volgens mij merk ik nu al een lichte verbetering. Volgende week maandag heb ik een afspraak met mijn gynaecoloog en dan gaat ze de baby opmeten, dat zat al in de planning, omdat er door mijn ziekte en/of medicijngebruik een verhoogde kans is op een laag geboortegewicht. Maar nu vind ik het iets spannender, omdat de ontsteking er tussendoor is gekomen. Dan nog even iets heel anders wat mij ook heel goed deed: Ik heb werk tot aan mijn verlof, dat was een tijd heel onzeker. De directrice is heel erg tevreden over mij en wilt mij graag houden tot aan mijn verlof. Jammer genoeg sta ik niet meer voor de klas waar ik de afgelopen twee weken voor stond, want dat liep echt heel goed. Maar ik heb in ieder geval werk. Ik heb heel veel contact met de directrice, omdat mijn gezondheid even spannend was/ is. Ik ben vanaf het begin heel eerlijk hierover geweest tegen haar en hou haar dan ook op de hoogte. Ik heb het gevoel dat ze dat wel heel erg weet te waarderen. En dan nog even reageren: Yoga: Ik moet ook zo lang mogelijk via de buik ademen en daarna via de flanken. Jas: Ik heb er één... van mijn schoonzus. Ik ben zelf niet zo groot en heb uiteindelijk aan mijn schoonzus gevraagd of ze er één heeft die ze niet gebruikt. Ik kom de winter wel door! Schoppen in de buik: Het is iedere dag volop party in mijn buik! Ik had van de week erg last van buikpijn en dan is het niet fijn dat de baby tegen de zere plek aan schopt. Maar voor de rest geniet ik er volop van! Urine check: Ik loop bij de gynaecoloog en bij mij is alleen in het begin mijn urine nagekeken. Wel wordt bij mij met enige regelmaat mijn bloed gecontroleerd, maar dat heeft te maken met mijn medicijngebruik. Welterusten iedereen!
Het was even zoeken... *Pauze!!!!* Maar vanaf wanneer? 29 september ('10), Lennylenn 2 januari, Ellentje 28 januari Sjoelke 31 januari, Micha 4 februari, Lonnie 4 februari, Flotsje 4 februari, Suënne 18 februari, Kartvelibaia 18 februari, Ellenore 23 februari, Anneke 23 februari, 31 dec 25 februari, Mamaloe
@micha: klinkt allemaal heel positief! Fijn om te horen... @urine: hier ook nog niet gecontroleerd.. volgens mij gebeurt dat pas als we wat verder zijn.. en ik loop bij een gyn ivm zwvergiftiging vorige keer... dus tja.. @sinterklaas: vrijdag geviers.. was helemaal super, bram ging helenaal uit zijn dak tijdens het zingen hihi.. zo schattig kan niet wachten tot volgend jaar als hij het beter begrijpt.. @verbouwing: hihi mini verbouwing ofzo.. zo voelt het in ieder geval wel.. vandaag is mijn moeder gekomen en hebben we een begin gemaakt aan het opruimen van de zolder... mijn man gaat morgen met een vriend alles weggooien wat wegmoet en de babykamer ophalen die ik via marktplaats heb gekocht... en dan kan ik verder met opruimen enzo... duurt nog even maar het begin is gemaakt... verder eindelijk de kast gevonden waar ik naar opzoek was, kan hem ook ophalen is alleen in utrecht.. dus nu nog even kijken hoe ik hem hier krijg.... sorry nog even ego: collega belde vandaag dat ze kinkhoest heeft, haar huisarts had gezegd dat ze ook niet wist of dit kwaad kon... gyn gebeld en als het goed is belt deze mij zo weer terug.. ben benieuwd... nu weer weg ga op kraamvisite, kan ik alvast een beetje oefenen...
hallo lieve allemaal!!! hier ben ik dan weer en hopelijk kan ik nu wat regelmatiger op zp zijn. @straie: geen idee of dat het krabben het erger maakt..ik hoop het niet want ik heb een behoorlijke jeuk buik! ik heb nog geen streepjes dus ik hoop ook dat dat zo blijft. @opstaan uit bed of van de bank: ik krijg een duwtje in mijn rug van mijn vriend anders kom ik niet overeind hihihih. hij helpt me ook mn schoenen, broek en sokken aantrekken. is toch erg he hahahaaa @shenoby: en? smaken de appelbomen? hiihihiiihhii hoe komen ze er ook bij he ook hier een kamertje dat nieuw behang kan gebruiken, maddi vond dat witte volgens mij niet leuk en heeft er ook een heel stuk vanaf gescheurd. en laatst toen ik even een sticker ervan af haalde dacht hij ooo oke we mogen scheuren..rttsssjjjsssss nog eens stuk ervan af. grrrrrrrrrrrrrrrr @anneke: fijn dat het een mooie begravenis is geweest en dat julle goed afscheid hebben kunnen nemen. nu hopen dat guusje goed opknapt en dan is het wel voldoende "drama"" geweest zo voor eind van het jaar voor jullie. @mamaloe: oe dat is wel schrikken zo zomaar bloedverliezen. gelukkig is alles goed en mag je minder werken. kan je zelf ook een beetje rusten toch? leuk hoor een nieuwe laptop @micha: ik moet even heel goed gaan lezen wat jij nu allemaal meemaakt maar het klinkt niet zo best geloof ik..ik kan dus ook niet goed reageren op jouw verhaal. las wel datje iets van prednison kreeg? krijg al kippenvel als ik dat lees, ik had dat vroeger toen ik een jaar of 2-3 was voorgeschreven gekregen omdat mijn bloedlichaampjes afstierven. bleek dat ze mij het verkeerde medicijn hadden voorgeschreven en een totaal verkeerde dosis. heb toen ook weet ik veel hoelang in het ziekenhuis gelegen half dood. @jesje: oei! hoe is het nu met je kies? en het schoppen van de baby ervaar ik ook niet altijd als prettig hoor vooral niet als ik last heb van maagzuur op dat moment oooo dan erger ik me groen en geel aan dat geschop. @ellenore: nope, hier ging sinterklaas niet meer door vanwege mijn patientjes hier thuis. maddi had wel zijn kadootjs gekregen maar we zijn niet meer naar utrecht gegaan om het met mijn zus en haar kids te vieren. leuke kadootjes hebben jullie gekregen zeg! guus meeuwis vind ik ook erg leuk...zo een beetje alle ned.talige muziek vind ik leuk tot ergenis van lenn. hiihiiiihiii hij snapt soms echt niet dat ik surinaams ben. @urine controle: yup hier wel. bij 30 weken geloof ik wordt het gecontroleerd. dat gebeurd maar 1 keer gelukkig want ik vond dat potje urine meenemen zooo ranzig!! @kart: de baby moet je geloof ik vanaf 25 weken elke dag minimaal 5 keer voelen. zoeist was het geloof ik. het kan ook zijn dat hij rustiger is omdat jij druk bezig bent. maar als je het niet vertrouwd wel even bellen he. @flotsje: weet je al wat meer over de kinkhoest? en hoe gaat het hier thuis.... nou maddox is weer helemaal beter..alleen nog een snotneusje maar verder gaat het prima met hem. ben dar echt heel blij mee want ik voelde me zo machteloos hem zo ziek te zien. lennart heeft een fikse keelonsteking en krijgt nauwelijks zijn mond nog open. daar heeft hij vandaag antibiotica voor gekregen. ik: ben irritant verkouden en begin nu erg veel te hoesten. de baby: doet het erg goed!!! 3 dec. moest ik voor controle naar de vk. en mijn bloeddruk was eindelijk een beetje normaal. 100/65. de baby lag in een stuitligging maar goed..die kan nog alle kanten opdraaien. verder is de kraamzorg en het kraamhotel EINDELIJK helemaal geregeld! tsjonge jonge wat een gedoe zeg!!!! ik beval en verblijf 3 dagen in het kraamhotel. het heeft lang geduurd..bijna 2 maanden want het zijn niet de vlotste mensen die er werken geloof ik en er ging een hoop mis maar goed het is rond halleluja! had het bijna opgegeven. verder een rustig dagje thuis. ik voel me wel erg moe dus ik lig nu lekker op bed en mischien doe ik zo nog en dutje als maddi ook gaat slapen.
Hoi allemaal, Ik geloof dat het met mij ook weer de goede kant op gaat. Vandaag weer de hele dag gewerkt en ik voelde me behoorlijk normaal. En dat terwijl ik echt heel weinig heb geslapen vannacht. Eerst lag ik een hele tijd wakker van het hoesten en vervolgens was dat eindelijk weg en toen... werd Ronja wakker en bleef dat drie uren lang. Ze was supervrolijk, maar wilde gewoon niet slapen! Met Guus gaat het echt nog niet goed. Hij blijft wegkruipen. We halen hem er wel zo nu en dan even bij, zodat hij zijn lopen kan oefenen, maar het gaat heel moeizaam. We hebben de kattenbak nu ook midden in de kamer staan. Beslist niet fris, maar ja, we moeten toch wat... Woensdag gaat Frank weer met hem naar de dierenarts. Ik ben heel benieuwd of zijn vooruitgang dan past in het patroon of dat het te weinig is... ik hoop dat het normaal is en dat wij gewoon te veel verwachten, maar ik maak me wel echt veel zorgen. Het is heel zielig voor de kleine kater. Jullie Sinterklaasfeesten klinken gezellig. Ook ik ben heel benieuwd naar hoe het zal zijn als Ronja het straks begrijpt. En nog een jaartje later, als beide kids het een beetje doorhebben... @Lenny: wat fijn dat Maddox weer helemaal is opgeknapt. Hopelijk Lennart en jij ook snel! Mijn buik wordt ook al flink, maar ik heb de mazzel dat ik lang ben. 1.80 meter, dus dan is het evenwicht nog wat langer goed. @Micha: wat goed dat je gisteren al een verbetering leek te merken door je medicijnen. Hoop dat het vandaag doorzette... Ik zag net mijn man met auto voorbijrijden. Maar even kijken hoe het met hem is... er schijnt vanmorgen een auto op een parkeerplaats tegen hem aan gegleden te zijn, dus hij zal wel flink beurs zijn...
de baby heeft zijn schopjes van gister vandaag weer ingehaald.. unstopable!! gelukkig maar.. morgenochtend weer controle! fijne avond allemaal..
jesje: fijn dat je weer wat opgeknapt bent en inderdaad hopelijk de komende twee jaar niet ziek... shenoby: hahaha...appelbomen=mandarijnen? hoe komt nikki erop... en dat behang... tsja, aan de bak dus? sjoelke: veel sneeuw bij jullie dus? is het inmiddels ook wat opgelost weer? anneke: fijn dat de begrafenis mooi was..en wel apart met zo veel sneeuw! , zal wel heel erg koud geweest zijn? hopelijk knapt guus helemaal op! mamaloe: heftig meis, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! nu goed op jezelf passen hoor! hopelijk levert het minder/thuis werken je wat rust op! micha: wat fijn meid, dat klinkt in elk geval positief! jesje: o nee...stuk van je kies? inmiddels opgelost? ellenore: hahaha...nou fijn dat je de spraakverwarring in elk geval nu wel snapt! Met mij gaat alles prima, onze kris is ook erg verwend dit weekend...ben blij dat sinterklaas weer achter de rug is, kan ie weer gewoon rustig aan doen...hij werd er wel wat hyper van... en met jou? hier ook een ronde buik, af en toe zit ie echt al in de weg, inderdaad vooral met veters strikken en bukken..hahaah..kleine schopt dan ook echt uit protest lijkt het.. kart: volgens mij moet je de baby iedere dag voelen vanaf 28 weken? hier is de kleine ook echt afwisselen druk en dan weer rustig... je voelt ook nog niet alle bewegingen, dat zal vanaf ny dagelijks sterker worden.. micha: klinkt inderdaad heel positief meid! hopelijk slaan de medicijnen goed aan en wat heerlijk dat je meer zekerheid hebt qua baan! alle puzzelstukjes vallen op hun plek! flotsje: lekker aan de gang lees ik? heerlijk he, die nesteldrang? ruimt lekker op! hahaha lennylenn: wat fijn dat maddie is opgeknapt, nu je man nog! vervelend hoor zo;n keelontsteking!...en eindelijk het kraamhotel rond? wat duurt dat dan lang zeg! wel luxe om heerlijk buiten de deur vertroeteld te worden! lijkt mij ook wel wat... maargoed, ik beval zo wie zo al in het ziekenhuis.. is ook wel lekker. anneke: oe ..auto tegen manlief aan? hoe is het met hem? en die arme guus... sneu he? wel fijn dat jij weer wat de oude aan het worden bent! kart: rustdag van je kleintje is dus duidelijk weer voorbij! hier gaat het goed! leuke, maar drukke week en weekend met twee keer sinterklaas vieren achter de rug... Kris is zo verwend! ik heb de helft van de cadeau's direct in de kast weggelegd... het is veel te veel..hahaha..verder lekker in de babykamer aan het tutten geweest, kreeg 70 euro aan vvv cheques van mijn werk als kerstcadeau. Daar lekker allerlei tutspul van gekocht... switzal, creme voor de billetje, geurbuiltjes etc etc en nog lekkere parfum... net heerlijk staan dromen in de baby kamer en alles een plekje gegeven... kan ik zo van genieten...manlief vindt me maar raar...hahaha...verder de box beneden in elkaar gezet. Kunnen de katten er weer mooi aan wennen..zoonlief wilde er wel graag even in spelen...maf kind! we laten hem maar lekker, dan wordt ie elk geval niet jaloers hopen we! liefs
pff, te moe om op iedereen te reageren, sorry morgen weer een dag. @ Kart, gelukkig weer genoeg drukte. Mijn ukkie is vandaag vrij rustig. Volgens mijn gyn moet ik nu in ieder geval 3 x per dag wat voelen. Maar dat mogen ook kleine schopjes zijn. @ Anneke, fijn dat het weer wat de goede kant op gaat met je. Ach die arme guus, dikke knuffel voor hem. Vanavond met de poezels naar de dierenarts geweest voor hun jaarlijkse check en prikje. Het was echt glad op de weg. Ik vind het maar eng hoor dat geglibber. Nu lekker mijn bedje in. Welterusten allemaal!