Hallo dames, ik wil jullie allemaal hele fijne feestdagen toewensen want ik ga zaterdag morgen met vakantie een weekje en zal dan niet online zijn waarschijnlijk! geniet ervan allemaal
hallo dames, een hele goede middag. hier een heerlijk nachtje achter de rug. nikki dacht dat ze om half 2 vannacht wel wakker kon worden. tot 4 uur volgehouden toen heb ik haar niet weer gehoord. of zij nu als eerste in slaap is gevallen of ik dat weet ik niet. voor iedereen die op vakantie gaat. heel veel plezier en prettige kerstdagen gewenst. het dametje in mijn buik ligt constant tegen mijn ribben aan. heb op de een of andere manier het gevoel dat ze schuin overdwars ligt,dus handjes en hoofd links onderin en voeten rechts bovenin. nou ja, we zullen het 3 jan zien.
Wat is het hier vandaag rustig geweest... dat ben ik niet gewend. Hebben jullie allemaal hard gewerkt vandaag? Ik wel weer... maar nu ik al die hulp van mijn collega's heb, voelt het wel meer onder controle. Das heerlijk! Vandaag is mijn vader gedotterd, maar blijkbaar is dat maar half gelukt en moet hij over een paar maanden nog eens. Hij voelt zich wederom prima!
dames..... luister..vanmiddag had ik een standaard controle bij de v.kundige. nou alles was goed, hartslag, bloeddruk groei enz. ze wilde bloed prikken om mijn ijzergehalte te laten controleren. nou ok prima, klein prikje zo gepiept. verbandje en pleistertje erop en klaar. daarna zaten we nog even de volgende afspraak in te plannen en ik dacht van joh..wat voel ik nou toch? kijk ik naar mijn arm..zat mn mouw helemaal onder 't bloed!!!! ik schrok en kon alleen zeggen..oooo kijk nou toch! nou zij schrok zich ook lam en pakte gauw handschoentjes, nog meer verbandjes enpleistertjes. nou de ouder ervan af gehaald want daar druipte het bloed ervan af, en nieuwe erop gedaan. (extra lagen) zij en ik ook...hadden dit nog noooit meegemaakt. nou na de controle ging ik wat kerstinkopen doen en dat plekje bleef maar gevoelig maar ik wilde niet in het openbaar mijn jas uitrekken pleister ervan afhalen en kijken want ik liep nog steeds in mijn trui met een bebloedde mouw. eenmaal thuis haalde lenn en ik die pleister ervan af dat plekje waar ze heeft geprikt, is nu een soort opgezet rood/paars driekhoekje geworden met aan elke uiteinde een verdikt rood streepje van ongveer 1 cm lang. en het doet niet echt pijn maar het lijkt of dat de naald zeg maar er nog inzit. en op de plek waar die pleister zat..totaal niet in de buurt van waar er geprikt is 4 rode dikke plekjes zitten.(verspreid) eentje is echt rood amar doet geen pijn. en de andere zijn diken wat lichter. het ziet er zoooo raar uit! en vind het best wel eng omdat ik wel vaker bloed heb geprikt maar dit is me nog noooit gebeurd. ik weet even niet wat ik moet doen..aan de ene kant zou ik zo naar de hap willen gaan maar jaaa.... ik voel me dan zo een oetlul als ik er kom en de arts zegt joh mevr hou er lekker een ijsklontje tegenaan en verspil mijn tijd niet want dit gaat nergens over! en aan de andere kant denk ik van ja...straks laat ik het voor wat het is en moet ik volgende week mn arm amputeren ofzo (om het zo maar even te zeggen) het is toch wel een beetje raar? wat zouden jullie doen? sorry voor mijn ego berichtje hoor
ok goed ik ben weer gerust gesteld door de mama's in de lounge mijn arm hoeft er niet af. oooww de kerstdagen naderen heb er wel zin in hoor. vandaag ook heel wat boodschappies in huis gehaald, we vieren kerst bij mijn zus maar we hebben allemaal een gerechtje uitgekozen. ik maak het hoofdgerecht. allemaal verschillende soorten vlees op verschillende manieren klaargemaakt. groenten gepofte aardappels. ik ga ook voor het eerst lamsrack met rodewijn jus maken..hopen dat het goed lukt. doen jullie ook iets met kerstavond? en als ik zo brutaal mag zijn...wat hebben jullie voor kadootje voor jullie man gekocht? ik schaam me dood maar ik heb nog niks... voor hem hoeft het ook helemaal niet enhij is al blij met een chocolaatje. maar ja...ik wil zo graag iets voor hem kopen! als ik echt niks zelf kan vinden dan koop ik wat honkbalspullen voor hem die hij het komende siezoen nodig zal hebben. dan weet ik zeker dat ik goed zit en hij er ook echt iets aan heeft.(en het ook superleuk vind)
ha meiden, lang niet meer gesproken... druk druk druk!! hier gaat alles goed, mag dinsdag weer voor controle. heb een leuk kado gekregen van mijn moeder, een babyfoon met ingebouwde camera met alles erop en eraan! echt een leuk ding!! iemand vroeg over kaartjes, die hebben we al uitgezocht, ik wil alleen nog een mooi lettertype uitzoeken en ik wil er een mooi gedichtje op. van de internetvoorbeelden vond ik maar niks.. allemaal zo hetzelfde! iemand nog een mooi gedicht of inspiratie? ennnnn...... we hebben ws ook een naam. het is nog niet 100% zeker maar ws wordt het Luka. De 'u' spreek je uit als een 'oe' morgen onverwachts vrij en dan gaan we een mdf boompje en diertjes kopen bij de karwei (zie folder) en na het weekend verven in de kleuren van het kamertje! zo dat was mijn update! verder nog nieuwtjes dames?
debski: wat een goed idee om minder in de babykamer te zetten, dan lijkt het al direct ruimer he? en wat heb je nu eenmaal nodig om een gezellige kamer te maken? komt helemala goed hoor! anneke: kerst komt inderdaad snel dichterbij, heb zelf het gevoel ook nog helemaal niet... komt omdat je gewoon aan het werk bent he? Wij vinden de namen ook mooi....maar nu nog kiezen! haha...opa en oma heten hans en dineke... ik zit nu te denken aan Daniek als tweede naam.. maar dat vindt mijn man een meisjesnaam... het zou dan worden Bram Daniek.. als we voor Daan gaan wordt het waarschijnlijk Daan Johannes ( mijn vaders officiële doopnaam) pff...lastig hoor... opties zijn van harte welkom! hahah micha: oe klinkt lekker meid, lekker een weekje weg! geniet ervan!! 31 dec: jij ook hele fijne dagen en geniet ervan! shenoby: oow...heerlijk kids met een geheel eigen idee over wanneer de ochtend begint...hier soms ook zo'n creatieveling.... en de kleine meid neemt het er lekker van in je buik...hahah..overdwars! anneke: ja, heel hard gewerkt vandaag...pff..laatste dagje inwerken van mijn twee vervangers...vanaf januari mogen ze beide de helft van mijn team gaan draaien en kan ik ze die hele maand nog bijvallen en coachen... daarna mag ik er lekker uit!.. en jij dus ook al wat aan het overdragen? fijn wat extra hulp he? wat fijn dat je vader zich weer wat beter voelt! hopelijk helpt het allemaal goed! lennylenn: lekker naar de hap hoor! klinkt niet zoals het hoort!! echt gek... hier nog geen cadeau's hoor.. wij doen daar niet aan met kerst... aan mij heb je dus niets! kart: klinkt leuk luka! gedichtje..tja wij hebben er destijds één van internet geplukt...gewoon goed zoeken, zitten best mooie gedichtjes tussen.. zo, hier lekker met de beentjes omhoog voor gtst...lekker! was vanaaf echt buiten adem met liedjes zingen voor kris.... baby zit echt hoog! wel schattig...weet niet wat ie allemaal doet daarbinnen, maar hij gaat als een gek tekeer...hahaha... liefs!
hoi dames sorry heb de laatste tijd weinig tijd, nu ook, dus even een egoberichtje heb vandaag mijn 3d echo gehad!! zooo mooi!! hier ff een foto: Bekijk bijlage 116898
@ lennylenn. ieeeuw wat klinkt dat eng van dat prikken! en ik ben echt geen pieperd wat dat betreft maar brrrr. @ kart leuke naam hoor. @ inge, moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje met je man eens ben. vind daniek ook een meisjes naam. wat kerstkadootjes betreft daar doen wij niet aan. dus gelukkig hoef ik me nergens druk over te maken. hebben jullie trouwens ook zo last van nesteldrang?? ik word gek van mezelf. kan helemaal niet stil zitten. heb vandaag bergen was gedraaid waar het allemaal vandaan kwam is mij een raadsel. het bed verschoont, de badkamer schoongemaakt. de computertafel op geruimd was mij echt een doorn in het oog. tussendoor heb ik de tijd ook nog weten te vinden om de hond uit te laten. gister de wc een hele goede poets beurt gegeven. en ik zie nog van alles wat ik doen wil. en het gaat me maar niet snel genoeg. GEK word ik ervan. nou ja zometeen toch maar even rustig gaan zitten. anders ben ik met de kerstdagen helemaal uitgeblust. edit: @ jesje wat een mooie foto!
@ Jesje wat mooie zeg, echt prachtig jullie meisje! Ik ben ook zo benieuwd hoe ons prinsesje eruit ziet! Geniet ervan meid! Zo de behandeling van de osteopaat van gisteren begint echt in te slaan ... ik ben echt doodmoe! @ Shenoby Geen nesteldrang hier dus, ben gewoon veel te moe! Hoop wel dat ie snel komt want er moet hier ook nodig weer gepoetst worden Ik ga nog ff lekker op de bank liggen, even kijken of er wat op de buis is en anders vroeg naar me bedje toe! Tot morgen weer en een fijne avond nog allemaal!
Ik heb trouwens vandaag aan de verloskundige doorgegeven dat ik dit keer graag de baarkruk wil uitproberen. Ze vroeg al waar we wilden bevallen en zo, wel een beetje vroeg maar ja... Het liefst zou ik in een bad bevallen maar ik ben bang dat we dat ten eerste niet redden en ten tweede hebben we er helaas geen plaats voor. De vk zei ook dat als ik al 6 á 7 cm ontsluiting heb bij de eerste controle we niet meer naar het ziekenhuis gaan maar lekker thuis bevallen, krijg ik toch nog mijn zin hopelijk De vorige keer had ik al 9 cm toen de vk voor de eerste keer kwam kijken Weten jullie al hoe en waar jullie gaan bevallen??
hallo allemaal!!! iedereen al lekker een beetje voorbereid op de kerstdagen? wij gaan straks naar utrecht (poging 2) en komen dan morgen terug naar rotterdam. @debski: bij de eerste wilde ik ook de baarkruk proberen maar dat heb ik toch maar niet gedaan want het leek me eng je kan zo wel meer kracht zetten dus dat is wel een voordeel. bij deze beval ik in het kraamhotel en ik doe het gewoon op de standaard manier zeg maar gewoon liggend benen omhoog en persen. dat was me goed bevallen dus doe ik het weer zo. een (dom)vraagje over in bad bevallen...zit je dan niet in al die derrie zeg maar? bloed, slijm wie weet een drolletje ofzo. zuchhtt lennart moest het toetje verzinnen voor morgen maar hij weet niks nu mag ik het doen en ik vind dat best wel leuk alleen weet ik ook helemaal niks! ik dacht aan iets met fruit ofzo want mijn neefje heeft een hoop allergieen en mag absoluut niks met ei of nootjes. fruit leek mij het veiligst..een uitgeholde ananas en dat vullen met verschillende fruitsoorten ofzo? en dan mooi opmaken weet ik het. iemand een ideetje????
jesje wat mooi! shenoby: he jakkes...weer een medestander voor mijn man....vond zelf bram daniek wel mooi... maargoed we zullen zien wat het wordt en waar we op uit komen. doe je rustig aan met je nesteldrang.. debski: sterkt meid...doe maar rustig aan nu de vermoeidheid van de behandeling eruit komt!
debski: ik moet in het ziekenhuis bevallen... eerste keer thuis, maar de protocollen m.b.t. overgewicht zijn aangescherpt. Moet nu dus naar het ziekenhuis. Ach ja, als de kleine maar gezond ter wereld komt he? lennylenn: oe toetjes, daar ben ik niet zo goed in... klinkt al lekker wat je hebt bedacht en inderdaad wel veilig voor je neefje. zo hier nu even naar de winkel voor de laatste dingetjes... moeten morgen amuses meenemen naar schoonfamilie...vandaar. Zoonlief net geknipt en daarna samen met hem in bad geweest. Gezellig! straks het hele huis door en de dieren verzorgen, aangezien we het hele weekend weg zijn.. jullie allemaal al bijna in de kerstsfeer? liefs
@ingef: ja hoor hier al lekker in de kerstsfeer..ik heb er superveel zin in. ik denk idd maar dat ik het op fruit hou, ik weet het anders echt niet en ik heb geen zin om nog heel lang in de keuken te staan want ik verzorg het hoofdgerecht al dat best lang duurt. het toetje wil ik dus gewoon simpel en lekker wij straks ook nog wat laatste spulletjes kopen,ben zo bang dat ik iets vergeet!! kan moeilijk morgen naar de winkel gaan als ik iets ben vergeten. hier ook even de puntjes op de i zetten voordat we vertrekken. gezllig met je zoontje in bad!!! vind het zo jamer dat wij geen bad hebben, maddi had het geweldig gevonden. nou dames ik denk dat diot mijn laatste berichtje was tot na de kerst. maddi is net wakker dus ik heb vanaf nu mijn handen vol. ik wens julie allemaal ontzettende fijne feestdagen toe(en maar even niet op de kilootjes letten ) heel erg veel plezier straks met familie/vrienden/kenissen. tot na de kerst dan maar weer!!! liefs, nancy
hey meiden, ik breek even in... ik wil jullie vertellen dat ik afscheid ga nemen van jullie.. het lukt me niet om hier te blijven kletsen ik moet dan steeds zo veel terug lezen... Ik wens jullie allemaal nog een hele goede zwangerschap en een heel mooi kindje!! hele fijne feestdagen en een super goed, gelukkig, gezond en liefdevol 2011!! Liefs Joan
lennylenn: nou klinkt als een prima combi dan hoor voor je maaltijd! Ik vind fruit zelf ook altijd wel een lekkere lichte afsluiting van de maaltijd... en gezond natuurlijk! joan:jammer meid, maar ik snap het wel! hier helemaal rozig van het buiten zijn met man en kind...eerst de konijnen verschoond en daarna nog een tijd in de tuin gerommeld met sneeuw terwijl de nijnen lekker los konden rennen...vinden ze zo leuk! Kris heeft ook helemaal rode wangen nu,... nog 1,5 uur en dan begint mijn vakantie... doe ik mijn mailbeantwoorder aan en telefoon uit...heerlijk!
jaaa!!! ik heb vakantie!!! net lekker een patatje besteld...heerlijk, heb ik al dagen zin in..hahaha..slecht he? eetsmakelijk allemaal en misschien tot straks!
@Jesje: wat een mooie foto! Verheug me nu nog meer op de 3d echo, wat zie je al veel! @Lenny: ben blij dat je arm er niet af hoeft. Heb je nog veel last gehad? @Inge: wat lekker dat je overdracht er op zit, kun je nu rustig gaan afbouwen. Ik heb deze week echt wat te hard en te veel uren gewerkt. Net een enorme dut gedaan, heerlijk!
@Joan: veel succes met je zwangerschap verder en als je weer zin krijgt om toch weer mee te kletsen ben je welkom!