@Ellenore: wat goed dat je zo verwend bent en dat je nu weer lekker thuis bent met je vriend! Geniet er maar van nog een weekje vrij. @Zip: wat rot voor je dat je steeds ziek bent en zo'n zware zwangerschap hebt. Ik zal je zo nu en dan wel even een pb sturen om je toch een beetje in de gaten te houden. Pas goed op jezelf!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ronja is jarig! De hele kamer is versierd met slingers en balonnen het ziet er zo gezellig uit! We hebben als cadeau een paard gehaald op wieltjes. Maar nu haar voetjes nog niet bij de grond komen, kan hij op een standaard als hobbelpaard. Ze vond het in de winkel zo leuk! En we hebben een fototaart van de Hema. Straks even ophalen, maar ik ga eerst nog even zwemtraining geven. Vandaag lekker de hele dag vrij om van de eerste verjaardag van de kleine meid te genieten!
Droomde vannacht weer dat ik een tweeling kreeg trouwens... twee jongens deze keer, dus ben net al op zoek geweest naar nog een leuke jongensnaam...
@Anneke: Hiep hiep hoera!!!!!! Van harte gefeleicoiteerd met Ronja. Klinkt gezellig die slingers en die taart. Maak er maar een leuk feestje van. Poeh twee jongensnamen.hihihihih
Lennylenn: ja, word ook altijd errug blij van nieuwe spulletjes! En daarbij komt ook nog eens dat ik me al maanden stoorde aan de oude bank.. kan eigenlijk niet wachten totdat de nieuwe er is...maargoed, duurt nog 8 weken! Hadden ze gewoon door je ader heen geprikt? Da's toch ook niet best? hahahah...zie trouwens helemaal voor me hoe jij iedere keer een hartverzakking krijgt bij het horen van pling en plong...haaahhaha sjoelke: oew... naar lijkt me dat spugen met een kleine in je buik...gelukkig ben je er nu weer vanaf... hier gaat het wel wat beter... heb zuigtabletjes en af en toe een paracetamolletje... hopelijk zet het afzakken door.. lennylenn: herkenbaar meis... je geduld is ook gewoon wat minder nu en dat voelen die kleine rakkers! Hier laatst ook een woedeuitbarsting van Kris... hij huilen en ik ook.... heb ik anders nooit?.. wel fijn dat lenn het even over kon nemen... da's dan waarschijnlijk ook wel het beste! gaat het weer? shenoby: oe lekker appelflappen! schuif maar wat door...hahaha.. zip: goed besluit meid! sterkte met alles en we lezen het wel t.z.t! debski: mooie naam! en lekker dat het kamertje bijna klaar is om in te ruimen, dat geeft je vast veel rust zo meteen! En hier ook erg moe soms.. neem het er maar lekker van hoor! ik duik straks ook nog lekker even mijn mandje in... lin: goede tips wat betreft het eten, zo hebben wij het ook altijd gedaan en Kris is heel makkelijk nu...sommige dingen wil hij niet, nou dat mag...ik lust ook niet alles! Dwingen heeft mijnsinziens inderdaad helemaal geen zin en werkt juist vaak tegen! wat heerlijk dat lieke zo'n pret op het ijs had! en het slapen, ook mee eens hoor! je merkt wel of je kind een loopje met je neemt... Kris is soms ook echt verdrietig of bang en dan troosten we hem... het is niet nodig om hem bang te laten zijn, hij is verder nooit moeilijk met slapen gelukkig! wat fijn dat de fisio zo goed helpt! Hier was het ook een uitkomst! bekkenpijn is er nog wel, maar vooral als ik teveel of verkeerde dingen doe... jij alweer 30 weken! wat gaat het snel he? ellenore: mooi dat jij en chris het zo naar de zin hebben gehad in dokkum! Onze Kris geniet ook zo van al die mensen om hem heen.... wil het liefst alweer terug...hahaha. ja glad he hier in friesland... pff..maargoed, wel mooi! en inderdaad...haahah..hebben we straks een nieuwe bank, kan die weer mooi worden onder gesmeerd...hiihihi... we hebben dan ook erg lang getwijfeld of wel wel een nieuwe zouden kopen... maargoed, we waren deze vieze oude zo zat... en de nieuwe is niet echt duur, dus mocht ie over een jaartje of 3 weer op zijn, dan kopen we wel weer een nieuwe... wat een mazzel dat je zusje jou had zeg! En wat een superleeuk persoonlijk cadeau! ..hier ok nog lekker een weekje vakantie en dan nog 6 weken werken en dan met verlof! heeeerlijk!!! Voel je je verder goed? Fijn dat je waardes gewoon goed zijn! lennylenn: daar zeg je me wat...de blijedoos... ik mag hem ook al ophalen.. nog wel even gaan doen deze week..ik heb er nu tijd voor.. klinkt leuk wat er allemaal in zit! anneke: ow jakkes, wat naar meid... pfff.. kun je daar een beetje mee om gaan? hopelijk bieden ze je snel wat zekerheid! Gefeliciteerd met jullie kleine grote meid! Alweer 1 jaar! geniet ervan! zo, weer helemaal bijgelezen. Pff... ben moe! eerst de kerstdagen en toen gisteravond nog vrienden op bezoek..ik lag er om twaalf uur in, maar om 7 uur er weer uit... ik stort nu een beetje in geloof ik.. straks nog maar lekker even naar bedje...ooo en de kleine is actief! zo leuk, mijn buik beweegt echt en mensen zien het dan ook.. echt grappig! verder de komende dagen lekker weinig gepland, dus ga eens even lekker bijkomen en aanrommelen in huis.. zalig! fijne dag meiden!
@Inge: ik denk dat de kans heel klein is dat ik meer zekerheid ga krijgen, dus zodra ik met verlof ben ga ik maar om me heen kijken... Ik dacht dat ik er niet zo'n last van had, maar dat ik zaterdagnacht amper heb geslapen betekent denk ik toch wat anders... Ronja vond het zingen al helemaal geweldig, stond lekker mee te dansen. En ze is ook helemaal enthousiast over haar paard! Nu gaat ze lekker haar dutje doen, dan is ze hopelijk vanmiddag nog zo vrolijk!
He Anneke Gefeliciteerd met je dochter, maak er een leuke dag van Zo ik ga vandaag ff shoppen denk ik, eerst naar kruidvat want de multivitaminen zijn 2 halen 1 betalen en die van mij zijn net op Dan naar prenatal en ikea denk ik. Fijne dag allemaal!!
anneke... VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE KLEINE GROTE MEID!!!!!! ALWEER 1 JAAR OUD HIIIHI ERG LEUK HOOR EN IK LAS AL DAT JE EN LEUK KADOOTJE VOOR HAARHEB GEKOCHT. HEEL VEEL PLEZIER VANDAAG HE. hmmm lekkere taart van de hema..ik vind die zooo lekker!!! nee ik heb keyla nog niet gezien, ze wonen ook helemaal in zaandam ik denk dat we begin volgend jaar gaan.lijkt mij het beste voor de moeder en baby. ingef....hiihihi mijn ogen werden net zo groot als schotels als ik ook maar 1 gitaargeluidje hoorde hiihiih. nu gaat het alweer gelukkig we zijn weer dikke vriendjes. zo te leze heb jij aardig wat rust in te halen. wel doen he is niet niks om hoogzwanger te zijn en dan zo moe. joh, gaat lenn sochtends maddi naar de creche brengen.gaat de deur na een poosje weer open en wie zie ik daar staan...lenn en maddi!!! ik zo huh wat komen jullie doen. hmm ja de kdv is gesloten. wij bellen naar het hoofdkantoor om te vragen of dat ze morgen wel open zijn nou mooi niet die zijn tot volgend jaar gesloten hiihiihih. wist ik veel! normaal hangt er een briefje op de deur van zijn klas maar waarschijnlijk hadden ze het nu in zijn mandje gedaan en daar had ik dus niet in gekeken. ach geeft ook helemaal niks we gaan straks gezellig naar ballorig. kan hij zijn energie kwijt. owja sorry dat ik geen leestekens kan gebruiken, maddox heeft op knopjes gedrukt en alles is nu ontregeld dus ik moet de laptop opnieuw opstarten maar daar heb ik geen zin in. ooook gaan we morgen de babywagen ophalen jippiee jeeey!!! we hebben via mp de mountain terrain duowagen gekocht. alles zit erbij ook 2 reisweigjes, al hebben we er maar 1 nodig voor 200 euro. nou dat was het dan weer even, ik ga nou gauw douchen en aankleden. doeiii en tot later allemaal
oooooo lennyyyyyy jij bent het type mama die zichzelf en haar kind tot wanhoop drijft. Niet meer doen hoor, lekker laten gaan, alles komt echt vanzelf goed, echt waar, jullie overleven het wel, ook als de keukenvloer niet netjes is, ook als je niet aan je boekje voldoet, echtttttt. Heel veel ouders hebben dit volgens mij, tenminste wat ik zo hoor. En dan maar vechten met hun kind. Weet je, je kind vind rommel heel leuk hoor en als het wat groter is zal het er een leukere herinnering aan hebben als je de boel de boel laat en het gewoon lekker aandacht geeft. Maarjah, ik heb makkelijk praten.....ik ben echt een rotzooikont en het boeit me voor geen meter. Sinds mijn hormonen doe ik ineens wekelijks braaf de was, eerder liet ik het gewoon net zo lang hangen totdat ik het weer nodig had, scheelde wat stapjes (was dan wel schoon he). Mijn kasten zagen eruit als de zak van max, ook wel weer verrassend, als je het dan eens opruimt denk je ineens "ojaaaa, dat had ik ook nog, leuk, trek ik weer aan". Als kind was ik zo'n wanhoopskind wat niet wilde eten. Mijn ouders hebben hun uiterste best gedaan om me het toch bij te brengen. Lees dan, ze hebben ECHT alles uit de kast getrokken, harde aanpak, uithongeren, net zo lang laten zitten, wegsturen, wurghouding/neusdicht met twee man sterk (ik was ook best sterk als ik niet wilde). Het haalde niets uit. En toen, werd ik tiener en vond koken leuk. Inmiddels eet ik meer 'vreemd' eten dan mijn moeder ooit zou willen proberen Dat was toen zij de strijd opgaf en mij haar voedsel niet meer opdrong hahaha....leuk he, zon eigen idee en wil Ik kijk uit naar de "ik ben 2 en zeg 'nee'" leeftijd en ben benieuwd of ik er echt zo ruimdenkend op ga reageren als ik hier nu doe
Anneke, gefeliciteerd met Ronja!! 1 jaar, leuk he! Hoe vind Ronja het allemaal, krijgt ze het een beetje mee?
@ Zip, balen dat je je zo rot voelt! Kan je nog wel een beetje genieten van de zwangerschap? Soms wordt je dat best lastig gemaakt he, om er gewoon van te genieten. Voel je dan ook schuldig? Heb ik wel, dan heb ik het gevoel dat ik het kindje te kort doe omdat ik eigenlijk gewoon wil dat het geboren wordt en naast me ligt. Hopelijk krijg je na dit wel een supervoorspoedige bevalling en een wolk van een baby. Liefs
Zie de naam : Nina voorbij komen, die stond met stip op 1 als ik een meid zou krijgen.. Voor mijn knulletje ben ik er nog steeds niet uit *zucht eens diep*
@suenne: ik ben idd zo een type mama. ook echt zo een neuroot met het schoonmaken..verschrikkelijk!!!!!!!!!!!! ik ga het nu echt proberen allemaal te laten gaan zeg maar. ik kom er later nog o terug ik moet nu gaan..we gaan naar ballorig. tot strakjs
Even met jullie delen: Tot ziens 2010... 2010 was voor mij een jaar van keuzes maken... Keuzes die voor niemand echt leuk waren om te maken, maar wel juist waren.. Kiezen voor je eigen geluk betekend vaak dat je een ander verdriet doet, verdriet was een groot begrip in 2010 voor mij net als pijn.. Voor mijn gevoel heb ik vastgeroest gezeten in een relatie die hopeloos verloren was, we konden niets meer van elkaar hebben en konden elkaar alleen nog maar verwijten, terug gaan naar de oorsprong van die verwijten had eigenlijk geen nut, want dat zou alleen maar meer oude wonden openrijten die heel voorzichtig aan het genezen waren. Wonden die veel tijd nodig hebben om te helen, maar wat niet zou lukken als er geen keuzes gemaakt zouden worden. In 2010 heb ik de keuze gemaakt voor mij en de kinderen om weg te gaan bij mijn ex, heb veel van hem gehouden, maar kon mezelf niet langer op een zijspoor laten staan. Naar mijn idee, zouden er alleen maar meer wonden gaan komen als ik zou blijven, zowel van mijn als van zijn kant, we gunden elkaar immers het geluk niet meer... Het is vooral een onstuimig jaar geweest, veel regelwerk, veel gesprekken om dingen vooral zo goed mogelijk te laten verlopen en vooral proberen elkaar zo min mogelijk verdriet te doen.. Merk aan de kinderen nog steeds wel dat ze er bij tijd en wijle moeite mee hebben dat papa en mama niet meer samen zijn, ze hebben hier de tijd voor nodig om het allemaal een plekje te kunnen geven. Gelukkig verloopt alles qua omgangsregeling vrij soepel en daar ben ik alleen maar blij om en zeker voor de kinderen. De kinderen kijken er dan ook elke keer weer naar uit om naar hun papa te gaan en ik hoop dat dat ook nog heel lang zo mag blijven. Ik ben niet de aangewezen persoon om egoïstisch te zijn en de kinderen weg te houden bij iemand waar ze heel erg veel van houden. (zie helaas al teveel gevallen hiervan om me heen en ook het verdriet) 2010 was ook het jaar dat ik er achter kwam dat ik weer zwanger ben, zwanger van een derde kindje, niet gepland, maar wel gewenst! Heb er menig traantje om gelaten, want afscheid nemen van een relatie en dan toch weer een kindje krijgen bindt elkaar toch ergens weer aan elkaar. 2010 was een moeilijk jaar en eigenlijk een jaar wat ik het liefst zo snel mogelijk zou vergeten, alleen zal dat nooit vergeten worden, het verdriet zal slijten, maar vergeten zal ik het niet. 2011 wordt hopelijk een jaar waarin ik mezelf helemaal terug ga vinden, samen met de kinderen, het jaar waarin de geboorte van mijn derde kindje centraal zal staan en het oppakken van de draad om weer gelukkig te worden.. Het zoeken naar een nieuw ritme met 3 kindjes als alleenstaande moeder, makkelijk zal het niet worden, maar ik weet dat met de juiste hulp en mensen om mij heen het moet gaan lukken!!!
Anneke: vannharte gefeliciteerd met Ronja, geniet ervan zo'n eerste verjaardag is toch erg speciaal!! Imsala, meid wat een mooie verhaal. echt knap vann je hoor hoe je heirmee omgaat! Ik weet zeker dat 2011 voor jou en je kinderen een top jaar gaat worden! meiden die afscheid hebben genomen: goed aan jezelf denken, dat is het belangrijkste nu!! Ik wens jullie nog een hele goede zwangerschap en een super bevalling, ik hoop dat jullie komen vertellen hoe de kindjes heten en of alles goed is gegaan. Kerstdagen: oh ukkie (de kleine in mijn buik) is met Kerst alweer ontzettend verwend. Nu zijn we op wintersport. Ik ben lekker aan het luieren, wat aan het wandelen, met de kindjes van een vriendin aan het spelen etc. Heerlijk, al skie ik liever maar ja nu even niet.... Ukkie vind het volgens mij erg leuk want hij/zij gaat als een gek tekeer af en toe in mijn buik! wel erg leuk!! Namen: oh nina is ook een van onze favoriten voor een meisje. Ik heb er nog 2, mar die vind mijn vriend niet zo heel erg leuk. ach, daar komen we wel uit uiteindelijk denk iki. Vind het wel lastiger dan ik dacht hoor zo'n naam! Nou misschien dat ik deze vakantie nog eens op internet kan anders: zieken: heel erg veel beterschap, knap maar weer snel op en voor de andere nog fijne feestdagen!
@ Lennylenn, gefeliciteerd met je "kerst"nichtje! Enne heerlijk zo'n peutertje die je dwars zit, hihi. Ik ben ook heel benieuwd hoe ik me daar straks mee ga redden. @ Suenna en Sjoelke, wat gaaf dat jullie op naailes zitten. Ik ben stiekem altijd een beetje jaloers op creatieve zelf-makers. Ik ben bang dit ik daarvoor een paar genen mis of zo iets @ Ellentje, wauw wat een leuke kamertjes. @ Inge, wat leuk een nieuwe bank. Zeker als je er echt aan toe bent, dan kun je daar heel blij van worden. @ Shenoby, oeh lekker appelflappen. Ik krijg er spontaan zin in. @ Zipp, begrijpelijke keuze. Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat je nog wel kan genieten van je zwangerschap. Tot over een tijdje. @ Debski, lekker dat jullie er uit zijn over de naam. En een erg leuke naam ook! @ Lin, fijn dat de fysio zo goed helpt! Ben benieuwd of je een groei echo krijgt. Maar dat laat je ons vast wel weten @ Ellenore, wat lief van je zus om dat helemaal zelf voor je te maken! Lekker dat je nog even vakantie hebt. Geniet er van. Enne, fijn dat je glucose in orde is. @ Anneke, gefeliciteerd met Ronja!!!!!! @ Imsala, mooi geschreven. En nu op naar een heel mooi 2011! Ik ben de laatste tijd zo vreselijk moe. Ik kan iedere avond wel om 8 uur naar bed en dan rustig tot 7 uur doorslapen. En dan nog kan ik overdag amper mijn ogen open houden. pfff. Wij zijn er nog steeds niet over uit met de naam. Mijn vriend en ik vinden zulke verschillende namen mooi. Soms wordt ik er wel een beetje moe van dat al mijn voorstellen afgewezen worden, terwijl ik die naam dan zó mooi vind. Maar ja, we moeten het nu eenmaal wel eens zijn. Maar goed. We zijn nu op het punt dat we nog maar tussen twee namen twijfelen: Owen en Niels. De baby is erg rustig vandaag. Ik voel hem wel regelmatig maar gewoon zachte plopjes. Waarschijnlijk morgen wel weer wat drukker (hoop ik ) @
@Ingef: Fijn dat het met jou weer wat beter gaat. Ik hoop ook dat het af blijft zakken. Ik vond het overgeven inderdaad erg eng met die kleine. Maar dat is weer voorbij. Lekker een paar daagjes rustig aan. Ik werk morgen nog en dan ben ik de rest van de week vrij. @Anneke: En hoe is het feestje van die kleine bevallen. Heeft ze het naar haar zin? @Debski: En nog flink gaan shoppen? @Lennylenn: Wat leuk om de kinderwagen op te gaan halen. Nog meer nieuwe spullen. Wat grappig dat madox de laptop ontregeld. Hihihi @Ellenore: Wat een leuke foto!! @Imsala: Poeh wat een heftig jaar heb jij gehad. 2011 moet wel echt jou jaar worden. @31dec: Fijne vakantie meid. Geniet er van. @mamaloe: gewoon proberen die naailes. Is echt zoooooooooooo leuk!!! Ik ben ook zo mega moe de laastste dagen. Ik hou van mijn bedje.
ik zeg het ook wel met een knipoog hoor. Als je een echte bent, dan kan je het toch niet laten hahaha, maar wel goed dat je het van jezelf weet Het is ook wel eens makkelijk, dan raak je niet zo achter. Bij mij kunnen er echt bergen ontstaan en dan letterlijk he, niet figuurlijk