Mijn man is boer, die maakt 7 dagen per week zijn uren, waarvan op 6 gemiddeld een werkdag voor hem 12 uur duurt. Wij wonen niet op het bedrijf zelf, hij zit in maatschap en zijn maat woont op de boerderij. Wij wonen in een gigantisch groot huis met een oude koestallen erbij, die worden gebruikt als opslag. Om iets te noemen, als ik naar de supermarkt moet, dan kan ik nooit eens zeggen 'hier schat, heb jij Veerle even'. Ik zal haar altijd mee moeten nemen. Nou vind ik dat verder allemaal niet erg hoor, want ik doe het heel graag, maar het is soms wel eens heel pittig, vooral omdat het altijd zo is en ik eigenlijk geen tijd voor mezelf heb. Het is vaak racen tegen de klok om het allemaal rond te krijgen, voor hem en voor mij en we moeten bijna altijd om mijn man heen. Dat betekend dat Veerle haar ritme aangepast moet op zijn werktijden. Nou is er in die zin ook nog extra iets veranderd in de bedrijfsvoering dat hij nu om de week de avond en de nacht op zich neemt. s Avonds laatste controle, voer bij schuiven en koeien die moeten kalven neemt hij dan voor zijn rekening, de andere week doet zijn maat dat. Tot nu toe deed zijn maat dat altijd. Maar ik wilde heel graag 1 zondag in de 14 dagen een melkmiddag vrij, zodat we ook eens weg kunnen. Ik vind mijn werk wel leuk, maar niet op deze manier. Ik moet me in alle bochten wringen en thuis ligt de rotzooi net zo hard op me te wachten. Het komt echt op mijn neer, hij ziet hier niets. En dat is tot daar aan toe, maar je wil niet weten wat voor een lap tuin er ook nog eens bij komt kijken. Ik moet hem iedere dag weer opnieuw vragen 'kun jij de vuilnis even buiten zetten, heb je aan die rekeningen gedacht, kun jij de auto wassen', hij ziet niets uit zichzelf. Het is verder een grote schat, maar het komt er gewoon op neer 'ik mag alles, wat ik maar wil, zolang ik de kar maar trekt'. Zelfs nu ik alleen nog avonddiensten deed is dat voor mij te belastend, ik kan het gewoon niet aan zo. Dus tja, we moeten het maar zo zien dat hij zich nu helemaal kan toeleggen op de boerderij. Daar heeft hij dan ook de vrijheid voor.
Leuk he! Wij gaan het vandaag aan oma vertellen en daarna mag het hier ook gewoon rond. Veel plezier met vertellen!
hallo iedereen! vrolijk pasen!!!!!! hoe gaat het met de zwangeren onder ons? hier gaat het zn gangetje, indy wordt echt een brutale meid jeetje en valt maddox steeds "lastig" ze begint nu dierengeluidjes te maken nog niet helemaal goed want boe is mfffoooeeeeee met een hoop spuug erbij hahaha maar wel leuk te zien hoe ze zich weer een stap verder ontwikkeld. de afgelopen dagen was mijn zus met haar kids komen logeren, was super gezellig en alles tussen ons is weer bijgelegd. maddox was wel een beetje gemeen tegen mijn nichtje want mijn neefje was er ook en die twee zijn gek op elkaar dus waren letterlijk de hele dag jongens spelletjes aan het doen en als mijn nichtje dan mee wilde doen zei hij heel gemeen: nee weg jij mag niet meedoen wegwezen! ook toen ze in de tuin gingen spelen mocht zij niet mee van hem en gooide hij haar jas op de grond en deed de deur dicht pfffff erg gemeen. met mij gaat het steeds beter. gisteren lekker wezen eten bij de japanner met mn "date" en straks gaan we naar zeeland want we hadden beiden niks te doen op zo een paasdag dus we gaan daar ook lekker wat eten en uitwaaien. naja ik vertel wel hoe het is gegaan, gisteren was het erg gezellig, lag ook pas 04.00 te slapen dus vandaag zal het ook wel gezellig worden alleen niet zo laat
mijn date. nou dat is een man die ik via een ex collega heb leren kennen. nederlandse man, hele leuke kop 33 jaar, goeie baan erg leuk huis en hij is heel erg lief en kookt heerlijk maar iets aan hem irriteert mij een beetje. weet alleen nog niet precies wat dat iets is. hij zit ook helemaal met zn kop in de wolken en ik weer niet. heel raar want alles is goed aan hem, we hebben over het algemeen dezelfde interesses maar toch...ik weet het niet hoor. mischien is het dat té lieve wel, niet dat ik een hufter van een man wil maar wel iemand die wat tegengas kan bieden en dat kan hij gewoon niet. hij vraagt mij overal mee naartoe, probeert zijn schema een beetje aan te passen zodat ik ook meekan( heb de helft van de week) die kinderen heeft hij nog niet ontmoet, dat hou ik verlopig ook zo. binnenkort gaat hij voor 2 dagen naar parijs want naast zijn eigen baan gaat hij ook voor zichzelf beginnen, en hij maar proberen het zo te regelen dat ik ook meekon. dus echt heel lief. laatst was ik vergeten vuilniszakken te kopen, komt ie die helemaal voor mij brengen allemaal van die kleine dingetjes dat ik denk van jezus nanc wat is er mis met jou. hij is zo open en eerlijk, ik weet echt niet wat er mis is met mij. dit weekend zie ik hem weer en dan zit ie al helemaal te bedenken van wat we gaan doen en ook nog eens vragen of ik daar wel zin in heb.
@ mwag, en hoe is er gereageerd? Leuke dagen gehad? Toch hadden wij als maart mama's best een leuk groepje eigenlijk. Er was wel eens wat, maar er zaten er hier altijd een paar hele fanatieke bij die aardig in de gaten hielden hoe het met iedereen was. Merk ik nu wel nu ik bij een andere groep zit. Kan natuurlijk nog wel meer komen, maar de nov. mama's is echt een hele berg, februari was een vruchtbare maand Hier zo zijn gangetje. Nu last van een hb wat aan de lage kant is en ik ben inmiddels 5 kilo afgevallen. Niets aan te doen. Ik doe mijn best om gewoon te eten, maar ik heb 0 zin of als ik zin heb in iets, dan ben ik met 2 happen weer klaar. Raak zo wel eindelijk die kilo's kwijt die Veerle mij bezorgd heeft hahaha
@Kwekijkzer: En... wanneer heb je de volgende echo?? Hihi, ook zo benieuwd naar die kleine spruit? Willen jullie ook weten wat het gaat worden? @Lenny: Yep.. ik kan ook niet tegen te lieve mannen. Dat mogen ze worden als we ze al lang en breed veroverd hebben, maar juist dan denken ze ons in de pocket te hebben en zijn ze helemaal niet meer zo lief :S
volgende week weer. We willen wel weten wat het gaat worden, maar of ik het ook gewoon mag vertellen daar is mijn andere helft nog niet over uit. Ik hoop het, vertel het hier sowieso wel denk ik. Hoe is het met jou?
Spannend hoor, binnenkort weer een echo! Zin in? Ik vond het toch ook altijd wel eng... Maar ja, heb ook in 50% van de gevallen negatief nieuws gehad natuurlijk (2 gezonde kinders, 2 mk's).
Dan weet je dat het mis kan gaan, weet ik nu ook wel, maar ik heb ook best wel veel vertrouwen. In 90% van de gevallen, na het zien van een kloppend hartje, wordt de zwangerschap uitgedragen. Wij hebben al 2 keer een kloppend hartje gezien, dus ik geloof gewoon helemaal dat het goed gaat komen. Weet je wat het is, als ik nu mijn tijd weer ga geven aan het maken van zorgen, is het wel verloren tijd als blijkt dat er niets aan de hand is. En als het mis gaat, dan is er nog tijd genoeg om verdrietig erover te zijn. Zeg ik nu heel nuchter, maar toen ik die bloeding had, voelde ik me wel verdrietig hoor. Toch voelt het over het algemeen nu wel zo voor me. Trouwens, ik moet ook wel zeggen, ik richt me vooral op de dagelijkse dingen. Als ik hier op zwp heel uitgebreid over vmk en dergelijke ga lezen, wordt ik ook wel weer angstiger. Heb jij je al eens goed laten prikken op B12 en dergelijke, foliumzuur, vitamine D en nog iets, maar ik weet even niet wat. Stel dat je arts er negatief tegenover staat, zou je eventueel kunnen zoeken naar een andere manier om het toch te testen? Ik ga er nu ook wel gecontroleerd bij sporten trouwens. Ik moet wel, anders kan ik het vergeten. Hopelijk verlies ik dan ook wat van dat uitgebluste gevoel. Maar stel dat je toch iets hebt wat te maken heeft met die vitamines dan kan het zijn dat je met een goede behandeling een heel ander mens weer wordt. Ik zou me daar nog niet zomaar bij neer leggen, je bent onwijs jong joh.
@lennylenn.... moet altijd om jou lachen met je grappige uitspraken @kwekijzer, ja goed zo, hier wel vertellen hoor!! ennuh met dat forum van de nov mama's, die zijn nu nog heel actief maar uiteindelijk is hier ook een klein groepje gebleven hoe is het met de ontwikkelingen van jullie schatjes? woordjes zeggen, lopen? ben'k benieuwd naar!
Ik vind inderdaad dat we hier een leuk kluppie over gehouden hebben. Ik heb op 2 andere onderwerpen ooit gereageerd, maar daar had ik al gauw het idee dat er gestreden werd, of ... ik weet niet eens hoe ik het moet verwoorden. Ik had in ieder geval geen behoefte om mij daar volledig te uiten. Ik vind het toch wel heel erg leuk om te lezen over onze zwangeren hier. Toevallig heb ik van een vriendin te horen gekregen dat ze ook in november uitgerekend is. Ik moest gelijk aan jullie denken. Zoals ik al aangegeven heb wachten wij nog even. Ik moet in ieder geval eerst gesprekken in het ziekenhuis hebben voor groen licht, anders is het niet verantwoord om er aan te beginnen voor mij. Ook zou ik het fijn vinden als het extra kamertje glad en "af" is, zodat we daar niet veel aan hoeven te doen als het zo ver is. Best grappig, mijn man en ik hebben voor het kamertje geen andere bestemming, dan dat dat de volgende babykamer wordt. Maar wanneer er mensen ons huis komen bekijken, vragen ze of dat een werkkamertje wordt als het af is, hihi. Voorlopig staan daar nog even de badkamerspullen in en de wc voor beneden. Maar waarschijnlijk is volgende week de badkamer al af! Ik heb vandaag voor het eerst helemaal geen borstvoeding gegeven, best raar. Danique lust gelukkig wel optimel, want melk werd echt niks. Wat gaat het lopen onwijs goed, ze is echt snel aan het worden. Voor mijn rug vind ik het ook heel fijn, want ik laat haar nu zelf naar de badkamer lopen enz. heerlijk. Danique heeft vorige week voor het eerst helemaal zelf zo'n houten puzzel gemaakt. (5 dieren met dierengeluiden van de prenatal) Ik had de puzzelstukjes er allemaal uitgehaald en ze vloog er op af. Met jeukende handen, want ik wilde soms graag even helpen, heb ik toe zitten kijken hoe ze het voor elkaar kreeg om alle vormpjes weer terug te leggen. Ik was zo trots dat ik het gelijk meerdere mensen heb verteld. Ik heb een paar extra puzzels van de buren geleend, want ze vindt het puzzelen echt heel leuk. Lijkt ze toch op mij, ik ben ook al heel lang gek op puzzelen. Binnenkort maar eens de puzzel opzoeken die ik maakte toen ik 1 jaar was. Hebben jullie kleintjes iets, echt één ding, waar ze helemaal gek op zijn? Danique heeft namelijk heel veel interesses. Mensen vragen mij wel eens wat haar lievelingsspeeltje is, maar daar kan ik eigenlijk geen antwoord op geven, omdat ze telkens een ander lievelings speeltje lijkt te hebben. Vandaag was zo lief, we waren even in de tuin. Ze heeft voor haar verjaardag een gietertje gehad. Ik liet haar zien dat je daar water uit kan gieten. Na een tijdje zat ze zo lekker te spelen, steeds het water netjes in een emmer gieten. welterusten allemaal!
Hey beauty's! Lenny, dus jij date met een man die er alles voor over heeft om het jou naar je zin te maken. Zelfs een tripje naar Parijs? Gaaf! Ik krijg zelf altijd een beetje jeuk bij de woorden "te lief". Ik heb ze zelf ook eens gehoord toen iemand mij wilde dumpen en dat is zo zuur! Ik kon namelijk wel tegengas bieden, maar wilde dat niet doen tijdens onze eerste dates. Het voelde alsof je met gemak door alle sollicitatierondes kwam, maar bij de laatste sessie als tweede eindigde. Volg je gevoel, voel je vlinders geef het dan een kans, voel je niks, dan is het duidelijk. Kwekijzer, ik ben blij dat het goed gaat. 5 kilo afgevallen? Hopelijk krijg je gauw weer trek in eten. Ik vind ons clubje ook erg leuk en verheug me nu al op de volgende baby's. Jessmin, ben je nog zo moe joh? Wat vreemd. Wel alles al laten onderzoeken? Hoe gaat het met jouw kleine boefjes? Houd je het wel vol nu je er zo moe bij bent? Micha, wat gaat jouw meid hard zeg! Lopen, puzzels maken? Knap zeg! Heb je wel een idee wanneer je voor een tweede wil gaan? Bijvoorbeeld als Danique een bepaalde leeftijd heeft bereikt? Of wacht je puur de gesprekken af. Hoe gaat het nu met je? Houdt je lichaam het vol? Mwag, ik ben heel benieuwd naar de reacties! Hier gaat het wel prima. Zelf een verkoudheid onder de leden, maar dat overleef ik wel . De oudste doet zijn best met zindelijkheidstraining, plast op gezette tijden, onder dwang op het potje, maar zonder luier gaat het nog niet goed. Ollie heeft zijn eerste woordje (naast papa en mama) al gezegd. "Eten" hoe kan het ook anders. Hij maakt er ook smakkende geluiden bij, hilarisch. Hij kan los staan, maar dan een stap zetten vind hij eng. Zijn favoriete spelletje is een voorwerp in een ander voorwerp doe. Bal in beker, bakje in emmer, telefoon in prullebak....je bent echt alles kwijt. Hij heeft ook al uitgevonden hoe de tv aan moet en hoe hij vingers in een stopcontact moet doen... Een echte vent. Anneke, ik las op facebook dat je een nieuwe baan hebt. Gefeliciteerd! Fijne zondag dames! Liefs Ellenore
Nika is helemaal gek van blokken, grote, kleine, in allerlei kleuren. Verder is hij dol op klimmen en gekke bekken trekken en begint ons nu een beetje na te zeggen en te doen. Lopen kan hij nou ook. Hij zegt papa en mama (ook in het georgisch), daar en bah. Ik sta ook versteld van hoeveel hij al snapt als wij wat aan hem vragen of verbieden. Trouwens wonen er nog mensen op de boederij? ik zelf niet hoor maar heb een leuke site gevonden waar ze kinderoveralletjes verkopen met leuke prints erop in allerlei hippe kleuren. www.stoerensterk.nl Ik denk dat ik er zelf 1 koop voor als hij wat groter is maat 104/110 ofzo. Want mijn vader heeft een grote garage achter het huis dus zal Nika het straks denk ik super leuk vinden om opa te "helpen".
Superleuk die overalls! @ micha, Die Danique gaat inderdaad stevig van start, komt vast door al die moedermelk Veerle maakt al hele zinnen nee, grapje. Ze is een vrolijke tante en een echte rauwdouwer volgens mij. Ze huilt pas als het écht pijn doet, superenthousiast bij het zien van andere mensen en kindjes. Klimt en klautert er al op los zolang het om één trede gaat, dat betekend dat ze in de kasten klimt. Ze stapt met alles wat mee beweegt, kijkt op iedere kast tafel waar ze kan zien wat er op ligt als ze op haar tenen staat en ze is superdol op dieren. Vooral op onze hond. Helaas hebben we die gisteren in moeten laten slapen. Ik wist niet dat een mens zo verdrietig kon zijn om een hond.... Maar dat zijn we, echt verdrietig. Hij had leverkanker en was aan het decompenseren. Op het moment komen ongeveer al Veerle haar kiezen tegelijk door. Maar ze lijkt er niet heel veel last van te hebben trouwens. @ Anneke gefeli met je baan. @ Ellenore, dus jij 'dwingt' wel min of meer het potje af? Ik heb een vriendin die heeeeeel lang gewacht heeft met zindelijk maken, haar dochter wilde niet op het potje. Mijn zus heeft nooit nergens naar gekeken, die heeft ze allemaal voor hun 3e zindelijk gekregen. Blijft maf, terwijl de ene zegt 'moet je echt niet afdwingen ze moeten er aan toe zijn' zegt de andere gewoon 'oooo, even een weekje zweten en dan zijn we een heel eind'.
Ja en nee. We hebben heel lang gewacht, maar meneer is 3.5 en gaat in januari naar de kleuterschool. Hij is gewoon lui, want hij kan het wel, maar wil het niet. Dus we laten hem nu structureel om de anderhalf uur op het potje plassen. De ene keer met tegenzin, de andere keer doet hij zelf zijn broek uit. We willen alleen nu consequent zijn, want hij was ooit bijna zindelijk, maar toen was het om zeep na een logeerpartij bij opa en oma omdat hij daar niet perse hoefde van oma.... (frustratie alom..)