Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt respect Lennylenn, dat je er al over na denkt!

Ik zelf zou er niet over na moeten denken, maar nou heb ik zelf ook nog een kinderwens en is het voor mij lichamelijk niet echt bevorderlijk.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ja hoor ik zou dat zo doen, nu wil ik wel eerst mijn opleiding afgerond hebben en lenn moet ook volledig achter me staan. wij hebben geen kinderwens meer, nu niet en in de toekomst ook niet, ik wil zwz na mijn 30ste geen kinderen meer. dus als ik een koppel gelukkig kan maken door een kind voor hun te dragen dan doe ik dat echt met alle liefde, het is wel eenmalig hoor. mocht ik draagmoeder worden voor dat meisje en haar man dan is dat ook de eerste en de laatste keer dat ik dat zou doen want ik denk ook dat je lichaam op een gegeven moment "zwangermoe" is.

dus ik hoop echt dat lenn van gedachten veranderd en wie weet ben ik dan binnennkort wel draagmoeder voor dat meisje en haar man.

3. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    knap hoor lennylenn!!!
    ik zou dat ook wel willen doen voor een ander maar of ik dat ook echt zou doen... misschien als iemand die ik goed ken met zo'n problemen zit dan zou ik het meteen doen. of eiceldonatie ofzo. maar voor een vreemde is toch ook wel weer een hele stap. wel heel goed van je!
    hopen dat lennart er ook zo over gaat denken!! is wel het mooiste wat je iemand kunt geven!

en super dat alles weer goed is tussen jullie!! is toch fijn om het gezin weer compleet te hebben zo! ook voor de kids!!

4. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    O men, ik moet dit even kwijt.
    Vrijdag had ik een gezellige avond met mijn man. Omdat ik tot voor kort borstvoeding gegeven heb en omdat wij binnenkort toch weer wilden gaan proberen, gebruikten wij een condoom....
    Is die gewoon gescheurd! :$ En niet zo'n beetje, maar gewoon echt helemaal. Zit ik vervolgens op de wc, besef ik dat ik die dag precies mijn eisprong moet hebben.
    Ik heb aanstaande woensdag een afspraak in het ziekenhuis, om te kijken of ik groen licht krijg. Wordt een leuk gesprek, tja misschien is het raak want het condoom is vorige week gescheurd.
    Dit is zo'n raar gevoel, want misschien is er niks. Maar als er wel wat is;).
    Bij Danique was het in één keer raak.

Het is niet heel erg, maar ik was er nog helemaal niet mee bezig.
    Ik heb mij voorgenomen dat als ik 2 juni nog niet ongesteld geworden ben, dat ik dan ga testen. En ik ga foliumzuur halen.

Als het negatief is is het niet erg, maar als het positief is ook niet.
    Maar ik vind het wel heeeeeel spannend!

5. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lenny, fijn dat het weer goed gaat tussen jullie. en wat betreft het draagmoeder zijn; respect hoor! ik zou het niet kunnen.... wel heel mooie gedachte!

@micha, omg!!! hihi echt zo'n puberverhaal, het condoom is gescheurd! mocht het wel raak zijn, is er echt sprake van een ongelukje :)
    wel fijn om te horen dat jullie het wel zouden willen houden....
    spannend joh!

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi allemaal

Lenny, jij en len weer samen? Had ik ff niet meegekregen op fb. Gefeliciteerd meid, fijn voor jullie!

Wat betreft draagmoeder. Dat is nogal een heftige beslissing! Ik zou het heel stoer en knap vinden als je dat kan. Zelf zou ik er alleen voor kiezen als mijn tweelingzus onvruchtbaar zou zijn.

9 mnd een kindje dragen is het minste waar ik me zorgen om zou maken. Maar opnieuw de lichamelijke verandering, weer zwangerschapskleding, de mogelijke kwalen en ziekten (zwangerschapsvergiftiging/bekkeninstabiliteit). De
    lichamelijke beperkingen aan het eind, veters niet kunnen strikken, kinderen niet kunnen tillen, niet meer kunnen werken of spelen met mijn eigen kinderen...mijn baas zou het zeker niet op prijs stellen. Ik zou ook vreselijk gehecht raken aan het kind en zou het emotioneel misschien niet eens aan kunnen om de kleine over te dragen. Alle schopjes en draaiingen vanaf 20 weken zouden me doen laten smelten. En dan de bevalling, het huilen van de kleine, de eerste knuffel... Zucht..

Nee, als ik er bij nadenk is het niets voor mij.
    Daarom zeg ik, ik zou het echt onwijs stoer van je vinden.

Ik heb het programma gemist, zal de volgende keer eens kijken.

7. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    @micha: en??? al misselijk???;)

8. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik voelde mij de afgelopen 2 dagen nou niet echt bepaald lekker.
    Al 2 dagen vooral 's ochtends misselijk. (Had ik bij Danique niet zo'n last van)

Toen ik de vorige keer een zwangerschapstest kocht, heb ik die van het kruidvat gekocht. Dan had je er 2 in één verpakking zitten.
    Vandaag keek ik alvast of de datum nog goed was.
    Blijkbaar was de test nog goed tot 18 maart 2012.
    Dus ik ga zaterdag maar even een nieuwe halen.

Maar... ik kon het niet laten gewoon te checken, hihi.
    Geeft hij gewoon heel duidelijk 2 streepjes aan.
    ok ok, zaterdag doe ik gewoon nog een test om het zeker te weten, maar ergens zegt mij dit dat het toch zeker wel raak is.

Ik heb gelijk tegen mijn man gezegd, dat dit betekent dat wij wel heel voorzichtig moeten zijn, want als het nu weer raak is zijn we blijkbaar wel heel vruchtbaar.;)

Dus even zaterdag afwachten... ik laat het weten!

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier even wat stilte gehad. Wij zaten ook in een relatiecrisis, als je wil proberen om er iets van te begrijpen kan je kijken bij 'alleen en zwanger'. We blijven wel bij elkaar hoor. Hans gaat stoppen met zijn boerderij en daardoor veranderd er heel veel. Was ook hard nodig....

Micha, gefeliciteerd! Ze zeggen ook dat als een lichaam eenmaal zwanger geweest is, dat het dan beter snapt wat het moet doen:D

Lenny, fijn dat jullie weer bij elkaar zijn. Dat draagmoeder gebeuren dacht ik eerst vrij luchtig over. Nu ik dat programma gezien heb vraag ik me af of dat de manier is waarop je aan een kindje moet willen komen. Maar dat is mijn vraagstuk waar ik mijn eigen argumenten voor heb. Vanuit jou snap ik dat je graag wil helpen en je lichaam daarvoor beschikbaar wil stellen:)

@ ontwikkelingen, Veerle doet gewoon lekker haar ding, passend bij haar leeftijd. Ze loopt niet voorop, maar ook niet achterop. Ik geniet volop van haar, ze is gewoon heel erg vrolijk en gezellig naar iedereen. Ik denk vaak dat je aan zoiets een voorbeeld kan nemen als volwassene, Veerle kijkt nergens naar, niet naar gekke haren of scheve tanden, ze is gewoon goedlachs tegen iedereen. Zal wel niet altijd zo blijven:p

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: heb vandaag de aflevering gezien waarin de huidige draagmoeder van dat meisje geen draagmoeder meer wil zijn. Doelde jij erop dat jij dan binnenkort draagmoeder voor haar gaat zijn? Hoe zijn de ontwikkelingen nu? Het ziet er allemaal wel heftig uit hoor...

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @micha: wauw!! Gefeliciteerd! (Natuurlijk geeft zo'n ding in overdatum-toestand niet ineens aan dat je zwanger bent als je dat niet bent :D)

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Kwekijzer: heb het gelezen, pfff, wat een verhaal... Respect voor je man dat hij zijn droom vaarwel gaat zetten en voor jou dat je het allemaal nog trekt. Hoe vergaat het zwanger zijn je? Heb je inmiddels al een mooi buikje? Foto :D

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Wow kwekijzer! Wat zat je in een rot situatie zeg.
    Ik vind het heel fijn voor jullie dat Hans gaat stoppen. Wat een verandering zeg! Gut, als het kon zou ik je nu al samen op vakantie wensen.

Hopelijk gaat het nu een stuk beter thuis.
    Knuffel voor die kleine "jumbo fan" Veerle.

14. Kwekijzer

Hey, lief van jullie:) Ach ja, weet je, als we dit overwinnen zijn we sterker dan ooit, zo voelt het ook echt. Morgen heeft hij al een sollicitatie, dankzij een goede vriend.

Het moeilijkste vind ik 'geduld hebben', ik zie hem liever gisteren vertrekken dan vandaag. Niet omdat ik hem zijn droom niet gun, maar omdat het een nachtmerrie is en hij gewoon te goed is.

Hij heeft minder haast en het is wat dat betreft wel een stap die aan hem is om te maken. Hij is eigen baas, al 10 jaar, maar heeft zich laten behandelen als een slaaf. Volgens mij wist hij dat gewoon uit ofzo...

15. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwekijzer: Spannend zeg zo'n verandering! Zal wel heel erg wennen zijn.
    Ik besefte opeens dat jullie, jij en Mwag, Gewoon al bijna op de helft zijn. Gaat ook snel!

Ik ben nog niet zo ver dat ik het echt durf te zeggen, eerst zaterdag maar even afwachten. Maar ik had wel vandaag een moment dat ik dacht: Nee ik ga voorlopig echt niet meer ongi worden. ;)
    Heb ik vandaag te horen gekregen dat ik gewoon een vast contract heb en op de school waar ik nu werk kan blijven.
    Als het even mee zit ga ik volgend schooljaar vrijdag en maandag werken en dan doe ik één dag groep 4 en één dag groep 5. Is voor mijzelf minder belastend, leukere groepen. Ik moet alleen vaste opvang voor Danique zien te vinden op maandag, maar ik heb waarschijnlijk een goede optie waarin we wederdiensten gaan doen. Scheelt voor ons beiden veel geld en we weten waar we de kinderen laten. Ook voor mijn moeder zal dit beter zijn, aangezien zij het vrij zwaar heeft aangezien ze 2 dagen achter elkaar op Danique past.

Tja en toen kon ik het toch niet laten vooruit te gaan denken. Zou betekenen dat ik nu wel 4 ipv 6 weken van te voren zou kunnen stoppen, omdat de kerstvakantie er waarschijnlijk voor valt.
    Gaat leuk worden, beginnen we net het schooljaar, hihi, kan ik straks gaan vertellen dat ik zwanger ben.

Voordat ik te veel vooruit ga plannen... eerst zaterdag ochtend die test maar gauw in huis halen en testen maar!

16. Kwekijzer

ow dat buikje valt mee hoor, wel meer dan de vorige keer. Maar iemand die me niet kent ziet het niet denk ik. Ik zal er morgen inderdaad eens een foto van gaan maken. Goed idee:) Verder alles goed hoor met de beeb, ik voel het al af en toe en ik denk nu zelf trouwens ook dat het een jongetje wordt. Ik ben vrij nuchter, was ik met Veerle niet, toen raakte ik echt compleet van de wap met dit gezeik. Aan de andere kant, misschien ben ik het nu gewoon gewend:p

17. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    wat een drukt ineens!!

@micha: proficiat!! morgen nog ff testen maar dat zit wel goed volgens mij!! idd oppassen hierna... echt heel vruchtbaar!!

@kwekijzer: jeetje zeg! heb het net zitten lezen! hele toestand zeg! maar volgens mij komt het nu allemaal wel goed! hoe voel je je verder?
    we lopen idd alweer tegen de helft aan! gaat zo snel bij de tweede! je bent nu ook druk met van alles dus dat scheelt ook veel!

@lenny: hoe gaat het nu? al meer nieuws over het draagmoederschap?

hier gaat alles prima! ben wel wat minder gaan werken want ik begin al wat last van mijn rug te krijgen... dus probeer ik het een beetje voor te blijven door nog maar 6 uur op een dag te werken. (dit is normaal 10 tot 13 uur en dat is gewoon te zwaar)
    gisteren hartje gehoord! mooi!!!
    met Finn ook alles prima! hij sprint vrolijk rond! en hij is ook zo schattig met de baby! dan komt hij 's ochtends met een fles bodylotion aanzetten en dan zegt hij: baby! en dan moet ik wat op mijn buik doen en dan smeert hij mijn buik in!! smelt!
    moet hem misschien ook maar eens leren om een fijne rugmassage te laten doen... is manlief niet zo goed in... (issie misschien wel maar hij denkt van niet dus hij doet het ook niet...)
    ik ga nog ff wat rekeningen betalen.... (joepie;))

18. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    nouuuuu micha??????

19. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    en? en? en? micha?

20. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt wel dus.

Ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik zwanger ben.:D
    Wat ik ook wel een beetje bizar vind, is dat ik dus nog nooit een zwangerschapstest gedaan heb die negatief was.

Ik moet echt nog even aan het idee wennen, want ik was er nog niet zo mee bezig....
    Ik was dus nog niet begonnen met foliumzuur en ik moet nu echt nadenken wat allemaal niet meer mag.
    Bij Danique was ik met dit alles al een maand van te voren begonnen, dus dat was ik wel gewend toen ik zwanger raakte.

We zijn er wel heel blij mee hoor, begrijp mij niet verkeerd.
    Het was gewoon de planning, hihi, om nog 1 of 2 maanden te wachten met proberen.

Danique roept weer...

Deel Deze Pagina