hahahaha Leuk die zelfspot, maar vraag het me af hoor of dat invloed heeft. Ik zag een tijdje terug iemand die ook al wat voorsprong van zichzelf had, ze was 28 weken, maar je zag gewoon helemaal niet dat ze zwanger was... Hoe is ie verder? Hoe voel je je?
Hoop voor je dat je een mooie test krijg! Hier ook zat achterstallig huishoudwerk, terwijl ik eigenlijk de zaakjes tot in de puntjes geregeld zou horen te hebben....ik vind er ook gewoon geen reet aan
Hier ook al behoorlijk achterstallig huishoudwerk.... Maar ik moet er wel bij zeggen dat de verbouwingen niet echt bijgedragen hebben, om het ook maar iets minder te maken. De zolderkamer is op dit moment één en al stof... en niet een beetje stof, maar echt gewoon een dikke laag door het afbreken van muren. En om het nog een tandje erger te maken... Daar staan de dozen die nog uitgepakt moeten worden van de verhuizing en er staan heel veel losse spullen. Mijn moeder is zo lief om wat dingen op te pakken als ze op Danique past... maakt het ook wel spannend, want ze weet nog niet dat ik zwanger ben en ik heb hier en daar toch wat aanwijzingen liggen. De testen, de pillen, een dagboek. Toen ik nog maar net getest had, dacht ik slim te zijn en de test te verstoppen in mijn kledingkast, want daar kwam ze nooit.... En toen besloot ze mij even te helpen met mijn kleding uit de vuilniszakken halen (omdat we een stuk muur weg gehaald hadden, ingepakt tegen het stof) Ik denk niet dat ze het tegen gekomen is, maar je weet maar nooit. Wat leuk kwekijzer, dat je het weet! Gefeliciteerd! Had je zelf een gevoel van te voren? Wel makkelijk met de kleren!
Wat is het stil hier!!! Danique zegt nu sinds een week het woord Mooi! Dus nu hoor je de hele tijd als ze iets ziet, MOOI! MOOI! Volgens mij begint hier ook de peuterpuberteit, ze zegt namelijk ook heel vaak NEE! Ze wil nu opeens geen schone luier meer en begint weg te rennen zodra ze door heeft dat ik haar kom halen.
Ha Micha, wat leuk dat ze zo aan het praten is. Bij Olivier komt er niet meer uit dan papa, mama, eten en aap . Wat betreft peuterpuberteit: wacht maar tot ze 2 is, dan vind je dit een verademing. En dat duurt totdat ze naar school gaat . Ik zit er midden in....doodvermoeiend.
hallo!! idd stil hier.... heb het ook druk gehad met vanalles.. nu een week vakantie, dan 4 wkn werken en dan weer ruim 2 weken vakantie! Dan nog een maand of 2 en dan verlof alweer! afgelopen week lekker veel met Finn naar buiten geweest! ook bij de dierenweide hier in het dorp geweest. moest zo lachen! kijkt hij die geit aan en wijst hij naar mijn buik en zegt ie: baby! dus nu weet de geit ook dat ik zwanger ben! vandaag bij het pannenkoekenhuis geweest. hij heeft lekker zitten smullen!! (en wij ook!!) verder hier ook alles goed! zwangerschap verloopt goed. af en toe wat last van maagzuur..... maar als het niet erger wordt dan dit vind ik het best! mijn rug gaat redelijk als ik maar niet te druk doe op het werk is het prima te doen! @kwekijzer & micha: alles goed met jullie zwangerschappen?? micha: heb je het al verteld?? kwekijzer: leuk een meisje!! wij houden het een verrassing. heb wel het gevoel een meisje maar dat dacht ik bij Finn ook lange tijd... dus we zullen zien! @ellenore: haha leuk dat hij dan ook aap zegt! @nemo: al getest? ik hoop het zo voor je!!! @micha: leuk he dat praten! nee zegt hij nog niet maar hij schud wel met zijn hoofd als hij iets niet wil... hij begint zich steeds meer duidelijk te maken. nog niet altijd voor iedereen duidelijk maar ik weet wat hij bedoelt! zo heb je bij Finn maar 3 soorten dieren: honden zijn "hieja's", paarden zijn "hihihi's" en de rest van de dieren zijn "koeku's". woorden die hij de hele dag roept zijn papa, hieja (onze hond dus...) en koekie. en dat is dan koekiemonster, een koekie voor hemzelf (een cracker is ie ook tevreden mee...) en hij zegt ook vaak "hieja koekie". en dan wil hij de hond een koekje geven. echt grappig! als hij iets niet wil proberen met eten zeg ik gewoon koekie en dan neemt hij wel een hap.... ben benieuwd hoe lang hij hier in trapt..... ga nu nog ff bank hangen en de finale van het ek kijken! komende vrijdag 20 wkn echo!! en dinsdag heeft mijn zusje haar eerste echo! spannende week dus! liefs!
Nog geen week en dan krijgen we de eerste echo. Als alles goed is gaan we het aan familie en vrienden die dichtbij staan vertellen. We hebben een leuk t-shirt voor Danique gekocht: Geef mij een kus, want ik word grote zus! Dan gaan we even lekker 2 weken op vakantie en daarna mag de rest het ook weten. Ik ben nu misselijker dan bij Danique. En vermoeidheid is volgens mij aardig hetzelfde. Danique begint nu echt een spurt te nemen wat betreft praten, ze verbaast mij iedere dag. Vanochtend: Paard, en ze wijst naar een boek waarvan ik niet meer wist dat ik die daar neergelegd had. Vervolgens: boek. Sapen: Slapen, maar niet in bed, nee doen alsof je slaapt op de bank. Zodra ik ga liggen op de bank zegt ze sapen. Dan komt ze bij mij liggen en maakt dat geluid wat je krijgt nadat je zogenaamd gesnurkt hebt, lijkt op fluiten. Daaien = draaien, auto, oop/ ope = open, beien/ aabeien= aardbeien, kiwi= betekent vaak fruit, tee=thee, bal, tein/trein, koe, eus= neus, or= oor, og= oog, nee, ja, mama, papa, mooi, Dora Dan doet ze veel dierengeluiden: hond, leeuw, poes, eend, paard, koe, konijn (smakken), vis (mond open en dicht met lippengeluid) En ik weet nu al dat ik heel veel woordjes en geluidjes mis. Ook probeert ze continu woordjes na te zeggen, ook met meerdere lettergrepen. Vandaag onderweg naar huis in de kinderwagen vond ik ook geweldig, ze riep mij, dus ik ja? Begon ze een heel relaas van brabbelworden, alsof ze mij een verhaal vertelde. Verder begint ze echt te rennen, klimt en klautert overal op en is zo nu en dan ondeugend. Vindt het heerlijk om boekjes te lezen en puzzels te maken en helpt regelmatig met tafel dekken en afruimen. De onderste plank in de koelkast is voor haar, die mag zij leeghalen en op de tafel neerzetten, maar ook na het eten mag ze die spullen er weer terugleggen. Vindt ze geweldig, en als ze een keer niet wilt, is het ook prima. Ze vindt het sowieso prachtig om te helpen met allerlei dingen. Laatst heeft ze mij "geholpen" met de vaatwasser uitruimen. Maar goed, ik stop even met mijn relaas over mijn verbazingen iedere dag. Hoe gaat het verder met iedereen? Volgens mij heeft iedereen het druk, misschien omdat de vakantietijd er juist aankomt. Mwag: Spannend hoor de 20 weken echo. Ik hoop dat alles er goed uitziet en dat je leuke plaatjes mee naar huis krijgt. Hoe ver is jouw zusje? Komt ze ook hier op de site? Ellenore: "Ik zit er midden in....doodvermoeiend" Achossie, maar ehm, 2 jaar lang Ik kan mij voorstellen dat het doodvermoeiend is.
Hoi meiden, Wat leuk te lezen dat jullie kids al zo goed aan het praten zijn! Wij doen aan gebarentaal en het gebaar vogel wordt nu ook voor andere dieren gebruikt. Het gebaar heet snapt hij ook al, bij eten of bij een kampvuurtje of in de buurt van een oven. Melk gebaarde hij al. Papa, mama zegt hij al en heel veel is die die... Ik heb een test gedaan, maar een ovulatietest. We hebben geklust voordat deze positief was en daarna. Ik hoop dus over 2 weken te kunnen testen. Heel vreemd, om niet te weten hoe mijn cyclus verloopt. Borstvoeding gaat hier nog steeds prima. Vorige week zijn we op vakantie geweest en meneertje dronk lekker op verzoek. Hij is een observator, houdt niet van te veel drukte en is dol op techniek: knopjes, alles wat draait etc. Zelf zijn we druk geweest met verkoopplannen voor ons huis of verbouwplannen. Donderdag nog een woning bezichtigen. Lastig hoor, in deze tijd, maar we gaan er toch maar voor!
Hoi allemaal! Wat leuk al die kinderbrabbeltjes hè? Nika praat ook de hele dag door. Nemo, waarom doen jullie aan gebarentaal? We zijn langzaam de spulletjes aan het kopen voor de vakantie. We gaan naar Georgië, met het vliegtuig. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Nika wordt daar gedoopt dus wordt wel een speciale vakantie voor ons. En gaan jullie ook nog op vakantie?
Hoi meiden, even een kort bericht van mij. We zijn thuis van de echo en het zag er niet goed uit. Het vruchtje was veel te klein voor de duur van de zws. Donderdag moet ik terug om er zeker van te zijn dat het mis is. Dan krijg ik medicijnen om de miskraam op gang te brengen. Dan moet ik vrijdag terug om na te laten kijken of alles weg is en anders alsnog een curettage. Het gaat sneller dan normaal, omdat we volgende week al op vakantie gaan. Ik reageer later nog wel, want ik typ dit nu vanaf mijn mob Groetjes Micha
@Micha: ach meis, wat verdrietig.... Klopte het hartje ook niet (meer)? Heel veel sterkte straks. Hopelijk kan je straks op je vakantie even bijkomen...
Nee het hartje klopte ook niet. Tenminste we konden het niet waarnemen. Ik ga toch zo mijn banner weg halen, ik wilde eerst wachten tot donderdag of vrijdag, maar ik vind het nu zo raar staan. Eerlijk gezegd ben ik heel blij dat we op vakantie gaan, dan zijn we samen met ons gezinnetje en kunnen we het samen een plekje geven. Ik wil wel iets kopen voor dit kleine vlindertje, als aandenken. Ik weet alleen nog niet wat. Ik denk dat donderdag en vrijdag best heftig zullen zijn. Ik laat het allemaal maar gewoon over mij heen komen.
Micha, wat erg voor je....... ik leef met je mee. Ik heb toendertijd gedacht aan een tattoo. Maar heb uiteindelijk gekozen voor een klein hartje aan een ketting die ik altijd om heb samen met een kruis eraan. Sterkte meid.....
Het is nu echt definitief. Gisteren een hele zware dag gehad, want het is vanzelf op gang gekomen. Ik weet niet zeker of het allemaal weg is, maar heb ik de afspraken op donderdag en vrijdag nog staan. Nu gaan ze donderdag al nakijken of het helemaal schoon is. Als ik geluk heb, hoef ik vrijdag niet terug te komen voor de curittage. We hebben het aan onze ouders, mijn schoonzus en onze directe buren verteld. Ik heb dan ook veel steun van mijn schoonzus en mijn buurvrouw. Gisteren kwam mijn buurvrouw nog even kijken hoe het met mij was, want ze schrok er een beetje van hoe ik er uit zag aan het eind van de middag. Eigenlijk zou ik vandaag op haar dochter passen, maar ze heeft besloten vandaag thuis te blijven en er voor mij te zijn. Vanavond kookt zij ook voor ons, lief hè! Wat betreft het aandenken wil ik ergens tegenaan lopen. Iets van een hangertje voor een ketting vind ik ook een mooi idee. Misschien dat ik iets moois vind op vakantie. Ik ben van plan nu vooral van Danique te gaan genieten en daarna zien we wel weer verder. Bedankt voor jullie medeleven!
Kart, wij doen aan gebarentaal omdat de informatie die wij daarover gelezen ons aansprak. Kinderen kunnen vaak eerder gebaren, dan woordjes zeggen. Maar gelukkig is er niets mis met de oortjes van Brent. Micha, heel veel sterkte! Voor Brent hebben wij een miskraam gehad. Gelukkig direct daarna weer spontaan zwanger. Maar op het moment van de miskraam en de week daarna vond ik het verlies en verdriet erg groot. Ik heb een mooie ring gevonden die ik nu nog steeds draag als aandenken. Het heeft mij geholpen het verdriet te verwerken. Wel fijn dat alles vanzelf op gang is gekomen. Heb ik ook gehad. Dat scheelt weer een ziekenhuisbezoek en operatie. Ik denk dat je ongetwijfeld iets vind op vakantie. Wij hebben voor ons vlindertje op een heel mooie avond een geluksballon opgelaten. Ik vond het leeg, kaal om niets met het verlies te doen. Wij hebben beiden een boodschap op het kaartje geschreven dat we aan de ballon hebben vastgemaakt en... Onze wensen zijn "verhoord". Met het oplaten van de ballon, kon ik het verlies ook loslaten. Misschien hebben jullie daar op vakantie ook een mogelijkheid voor. Mijn mooiste foto is nu toch wel een foto van de ballon (stipje licht) in het donker... Ik denk aan je!