Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    GEFELICITEERD!!!!!!! \o/ Ik duim voor je hoor!! :D

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Dank je wel!!! vind t echt zo tof!!!

3. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    he Anneke!! Proficiat!! Echt leuk!! Zal nu misschien wel spannender zijn maar geniet ervan!!

en Micha.. schiet nu vort op he?? spannend.....

reageer snel meer!!

4. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke:
    O meid, wat geweldig! Heb je al een afspraak voor een echo. Meestal krijg je die wat eerder als je een mk hebt gehad. Ik mocht toen met 8 weken komen. Het zal wel even spannend blijven hoor, heb ik zelf in ieder geval best een tijdje gehad.
    Gefeliciteerd in ieder geval!!!

Mwag:
    Het gaat zeker opschieten, ik zit nu echt mijn werkdagen af te tellen. Nog 2 maandagen en 2 vrijdagen... dus na morgen nog maar 3 dagen werken.
    Het begint echt wel zwaarder te worden. Dus ik kijk wel uit naar mijn verlof.

Maar ik ga gauw slapen, alweer veel te laat gemaakt! En morgen vroeg op! ;)

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Mwag en Micha: dank jullie wel! Ben er heel blij mee en nu al verder dan ik was, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Lekker Micha dat het al zo opschiet! Leuk hoor straks een knullie erbij!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik mag inderdaad iets eerder voor de echo, op 15 mei is het zover!!!

7. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mij er eindelijk voor ingezet om met de zindelijkheid van Danique aan de slag te gaan. En het gaat zo snel zo goed!

Vandaag ben ik voor het eerst ook even naar de winkel gegaan zonder haar een luier aan te trekken. En tijdens het middagslaapje had ze ook geen luier aan. Bij alletwee is het goed gegaan! :D
    Ze is ook al 2 nachten droog gebleven.

Gisterochtend moest ik best lachen, stond ze aan mijn bed: Mama, ik moet poepen! En jahoor, even de tijd ervoor nemen en ze ging zitten poepen.

Vandaag met naar bed gaan was ze aan het treuzelen. Roept ze mij, vraag ik wat er is: Ik moet gaan slapen! ;)
    Maar om half 10 kwam ze huilend uit bed: Ik moet op het potje!:p
    Dus ik verwacht eigenlijk dat ze morgen weer droog wakker wordt.

Zitten jullie peuters nu ook in een "ik wil" en een "zelf doen" fase?
    Om soms helemaal gek van te worden.

Ik heb gisteren trouwens weer een controle gehad en het zag er allemaal goed uit. Hij is zelfs al een beetje ingedaald! Danique is nooit ingedaald geweest, dus het geeft mij weer een beetje extra hoop op een natuurlijke bevalling! :)

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat goed dat Danique al zover zindelijk is, dat klinkt alsof het wel blijvend is. We zijn hier ook begonnen met onderbroeken en de pot en het gaat best goed. Kasper verzamelt al aardig wat stickers en is zo trots als een Pauw. De deur uit en naar bed doen we nog met luier. En wat je zegt over Ik wil! En Zelf doen! Vreselijk! Hij kan ook zo tien keer achter elkaar van mening veranderen wat het nu is dat hij wil. Erg schattig hoor, maar totaal niet praktisch!
    Wat fijn dat de baby lekker indaalt! Zou mooi zijn als je natuurlijke bevalling kunt krijgen!

9. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    hoi!

ik ga na de meivakantie goed beginnen met potjes en onderbroeken. Nu gaat hij er al af en toe op maar dan wil ik ook thuis zijn luier uitdoen. Ik ben dan 10 dagen vrij dus kan ik mooi de tijd ervoor nemen.
    Hier is de eigen mening van Finn ook duidelijk aanwezig.... En met alles wil hij "mama helpen". Hij ruimt de vaatwasser leeg en ruimt alle boodschappen op. heel handig..... hij houdt ook de was bij ( hij ruimt alle was op in de kasten, vies of niet vies... Alles wat roze is vind ik terug bij Ruby in de kast, al het wit in de commode, al het zwart in de sokkenbak en de rest gooit ie in zijn eigen kast. heel handig dus...
    En verder moet het de hele dag naar zijn zin gaan... Maar dan heeft hij pech want die eigenschap heeft hij van zijn mama en die wint het dan toch...;)
    ik ben benieuwd of ze over 10 jaar nog zo goed mee helpen.....

anneke: hoe gaat het? voel je je goed?

micha: fijn dat ie indaalt! Ruby was bij mij ook wel een klein beetje ingedaald en ze kwam er zo uit dus dat komt goed hoop ik! ( nou ja.. zo eruit... ik heb er wel wat voor moeten doen hoor:D)

vrijdag was ons buurmeisje met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht... ze scheelt 2 dagen met Finn. Was wel even schrikken. Ze had een hypo en ook nog buikgriep erbij. Ze was helemaal uitgedroogd... Arm ding. Ze is sinds vanmiddag weer thuis. Finn had heel lief een tekening voor haar gemaakt. volgens mij issie een beetje verliefd op haar... hij begint altijd zo te glunderen als hij haar ziet. echt grappig! nu hopen dat ze snel weer opknapt!

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat sneu van je buurmeisje! Maar goed dat ze weer opgeknapt is. Schattig he die kinderverliefdheden! Kasper heeft het te pakken van een dochter van een vriendin van mij en van een meisje op de kinderopvang. Hij wil het liefst steeds kusjes geven, maar als ze dan terug willen kussen, dan heeft hij er snel genoeg van.

Met mij gaat het vrij goed. Wel moe en regelmatig wat misselijk, dus ik eet de hele dag door. Volgens mij heb ik er al twee kilo bij... Maar zolang het niet erger word dan dit, kan ik ermee leven.

Over die dwarse periode: bij Ronja duurde het tot ongeveer twee jaar en drie of vier maanden, dus het einde is al wel in zicht...

11. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zindelijk:
    Danique geeft niks meer om de stickers, zo nu en dan vraagt ze of ze er eentje mag na het plassen, nou prima hoor. Vannacht heeft ze voor het eerst zonder luier geslapen, want het ging al zo goed. Ze was zelf helemaal trots en mocht opa en oma bellen om het te vertellen, echt zo lief.
    Ik zit alleen te twijfelen hoe ik het morgen ga doen, want dan moet ik weer op controle naar het ziekenhuis. Ik denk dat ik het potje maar meeneem.
    Peuterpuber:
    Ja Danique wisselt ook heel snel van mening, pffff!
    En mama helpen, het liefst met alles. Soms heel handig, zeker nu, maar soms ook helemaal niet.

Mwag,
    dan maar liever geen hulp met de was! (Moest wel lachen om jouw verhaal)
    Morgen gaan ze weer kijken hoe het met de groei staat, ik ben erg benieuwd naar de grootte van zijn hoofd!
    Wat schrikken zeg, van je buurmeisje!

Morgen heb ik dus weer een controle in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd hoe ver hij nu ingedaald is en hoe groot hij is, vooral zijn hoofd dan.
    Mijn ouders gaan woensdag voor 2 weken op vakantie, vind ik best spannend, want als het zo ver is zouden zij de zorg van Danique op zich nemen. Komen ze dus terug 2 weken voor de uitgerekende datum. :cool:
    Ik kan telkens minder, een stuk lopen is te vermoeiend, dus pak ik voor dingen dichtbij al gauw de fiets en anders de auto.
    Ik heb het gevoel dat ik nu minder kan dan toen ik Danique verwachtte, maar dat komt waarschijnlijk juist omdat ik Danique nu rond heb lopen!

12. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Zo Mischa, is ze al zo zindelijk dat ze 's nachts droog blijft? Geeft zij aan wanneer ze moet dan? Ollie heeft nul controle over zijn blaas.
    Om eerlijk te zijn vind ik dat totaal geen probleem. Als hij maar zindelijk is op het moment dat hij naar school gaat.
    Veel plezier morgen bij de controle. Kun je de kleine ook weer even zien? Of krijg je geen echo.

@Anneke, die Kasper is me daar een casanova! Twee vriendinnetjes? Hahaha. Hoe gaat het verder met je? Nog steeds misselijk?

@Mwag, wat schrikken van je buurmeisje!! Super lief van Finn dat hij een tekening heeft gemaakt. Dus hij is ook al zo bezig met zindelijkheid? Mijn hemel wat zijn jullie kindjes vlot.

Hier gaat het slecht. Mijn vriend en ik gaan uit elkaar. Mijn beslissing uiteindelijk. Nu weten alleen onze directe familieleden het, maar zodra hij een woning heeft gevonden gaan we het de kinderen en de rest van onze familie vertellen. Het is nogal wat. Ik heb er alles aan gedaan om de relatie te redden, maar kreeg totaal geen steun van mijn partner. In mijn eentje vechten is een kansloze missie en doodvermoeiend!! Het is lastig uit te leggen waarom ik hiervoor heb gekozen omdat het zoveel is. Het komt er op neer dat ik mijn leven lang ongelukkig zou zijn als ik (voor de kinderen) bij hem zou blijven.
    Ik weet zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt, hoe moeilijk het ook is.

Fijne avond!
    Liefs Elle

13. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè Ellenore, wat een naar nieuws.
    Dat zal wel heel moeilijk zijn inderdaad. Maar als je zeker weet dat je niet gelukkig wordt zo, dan is het wel beter. Heel veel sterkte er mee in ieder geval.

Om toch nog even antwoord te geven op jouw vraag:
    Danique geeft het inderdaad zelf aan dat ze moet plassen of poepen. Een paar keer is ze er 's nachts ook uitgeweest om te plassen, gaf ze ook zelf aan. Maar nu houdt ze het gewoon op tot de volgende ochtend, tot we aan gaan kleden zelfs.
    Ze heeft gisteren toevallig 2 keer een beetje in haar broek geplast, maar dan gaat het echt om druppeltjes en waarschijnlijk omdat ze dan te druk is met spelen.
    Ik heb vaker gehoord dat meisjes sneller aan zindelijkheidstraining toe zijn dan jongetjes, dus wie weet duurt het bij de volgende veel langer ;).

14. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervolg:
    En ja, ik krijg altijd een echo, omdat ik bij de gynaecoloog loop. (Wat een luxe hè)
    Alles zag er goed uit, en tot nu toe is een natuurlijke bevalling nog steeds goed mogelijk! :D

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @elle: wat vervelend meid, zelfs al is het uiteindelijk jouw keuze, dit zal best veel verdriet brengen. Maar als het alternatief is dat je je hele leven ongelukkig zult zijn, is het waarschijnlijk wel een goede keuze. Nu komen er op termijn vast en zeker weer betere tijden. Sterkte in ieder geval!
    Kasper is inderdaad een enorme charmeur! En een dikke boef de laatste tijd. Dacht altijd dat zijn zus een uitdaging bood, maar deze is niks minder pittig geloof ik. Ach ja, hoort ook een beetje bij de leeftijd he?

@micha: wat lekker elke keer een echo, heeft toch ook zijn voordelen die extra zorg die je krijgt. Hoe voel jij je? Echt al een beetje de laatste loodjes worden het... Ik hoop voor je dat het zo positief blijft lijken voor je bevalling.

Hier nog steeds af en aan misselijk en vermoeid. Zit echt veel verschil tussen de ene dag en de andere. Vandaag super leuke dag gehad, we zijn met de kids naar voorstelling van Woezel en Pip geweest. En genoten dat ze hebben!

16. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    hoi!!

@ellenore: shit zeg!! maar idd als het je gelukkiger maakt dan moet je soms dingen doen die even moeilijk zijn. maar uiteindelijk komt het allemaal goed!!

@micha: schiet vort op! ben benieuwd...

@anneke: volgende week echo of niet? spannend!!

van hieruit ook slecht nieuws over mijn schoonzus. ze heeft vanochtend een herseninfarct gehad... Ze ligt nu in nijmegen in het zkhuis en is aan de linkerkant verlamd. is nog niet zeker of het nog terug komt. echt schrikken! ze is nog maar 30!! je weet wel dat het bij jongere mensen natuurlijk ook voor kan komen maar je verwacht het toch alleen bij oudere mensen. tot nu....
    En ze hebben ook nog 3 kinderen van bijna 4, 2 en een half jaar... we hopen nu maar dat ze het gevoel aan de linkerkant toch nog terug krijgt. is ff afwachten.....

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ach nee Mwag, dat is vreselijk! Ik hoop met je mee dat ze goed herstelt. Dat zijn inderdaad geen dingen waar je rekening mee houdt als je zo jong bent!

18. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    Nog steeds niet goed... Ze blijft waarschijnlijk verlamd... Ze gaat binnenkort naar een revalidatiecentrum voor onbepaalde tijd. Wij proberen nu maar zoveel mogelijk te helpen door de kinderen op te vangen enzo en verder kunnen we alleen afwachten.... Mar het ziet er niet goed uit....

19. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mwag:
    Wat heftig zeg, van jouw schoonzus, en zeker nog zo jong!
    Ik hoop dat ze zo goed als mogelijk herstelt!
    Heel veel sterkte met deze nare situatie!

Het beginnen nu echt de laatste loodjes te worden inderdaad. Ik vind het ook echt zwaarder nu ik Danique rond heb lopen. Zij zit trouwens de laatste tijd echt lekker in haar vel, ze is lekker vrolijk en we lachen wat af. Ik ben benieuwd hoe ze het straks gaat doen als de kleine geboren is!
    Vanaf dinsdag mag hij officieel komen, gaat niet gebeuren:p, hihi, maar toch!
    Morgen gaan we de gordijnen ophalen voor de babykamer, ik ben benieuwd hoe ze staan. Nog even de laaste dingen doen, zodat de babykamer eindelijk echt klaar is.

20. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    @ Anneke: vandaag de echo!!! spannend!

met mijn schoonzus gaat het redelijk. ze heeft wel gevoel terug in haar linkse kant. met heel veel fysio moet dat goed komen ( in ieder geval zo goed dat ze niet de rest van haar leven in een rolstoel moet, hoe ze er helemaal uitkomt is natuurlijk nog afwachten...)
    ze heeft er maandag wel een longembolie bijgekregen dus hoeveel pech kan je hebben..... afgelopen maandag zijn de drie kids van hun een middag hier geweest. wel druk hoor! maar doe het graag om hun te kunnen helpen. vooral druk omdat er 2 bij zijn van een half jaar... maar komt goed! maar ze komt dit jaar waarschijnlijk niet meer thuis want ze moet na een paar weken ziekenhuis waarschijnlijk minstens een half jaar naar een revalidatiekliniek..... dus nog een lange weg te gaan!

ben deze week serieus begonnen met potjestraining.... ben benieuwd. nu zit hij wel elke keer braaf op het potje maar hij heeft ook al een paar keer op de grond geplast en ik heb niet echt het idee dat hij helemaal in de gaten heeft wanneer hij moet.... ik probeer het deze week nog en als het goed gaat ga ik door en als hij niet wil dan probeer ik het over 2 maandjes ofzo nog wel een keer. we zien wel!

nu ff dochterlief wat fruit geven! (die is vandaag alweer een half jaar!!)

Deel Deze Pagina