Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Mwag: ik zag het op facebook, leuk hoor alweer een half jaar. De tijd vliegt. Mooi dat er wel een klein beetje gevoel terugkomt bij je schoonzus, maar wel echt vreselijk dit. Ik hoop dat haar herstel goed doorzet!

@Micha: Lekker hoor, alles bijna klaar voor de baby. Probeer je rust te pakken!

Hier inderdaad vandaag de echo. Alles ging goed en het zijn er gewoon TWEE!!!

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Twee????? :$ :D gefeliciteerd!!!!!!

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ja, surprise... Hebben we eind dit jaar gewoon vier kindjes onder de vier jaar!!! Dat was niet helemaal de bedoeling. Maar we zijn wel helemaal blij, het was echt fantastisch om te zien vanmorgen!
    (ik wacht nog even met het op fb zetten tot na intake gynaecoloog)

4. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    @anneke: 2!!! wat leuk!!! gefeliciteerd!!! een of twee eiig? of kunnen ze dat nog niet zien?? was het schrikken?? wordt een drukke boel bij jullie! maar wel gezellig natuurlijk! echt super!!

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Waarschijnlijk twee eiig, ze zaten echt heel duidelijk allebei in een aparte zak met een wandje ertussen en hadden allebei een eigen placenta. Het was heeeeeeeeeeeel duidelijk te zien!

En ja, dat wordt even drukker dan de bedoeling was. Maar we zijn toch heel blij!!!

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Echt fantastisch Anneke!! Ik weet zeker dat jij wel raad weet met 4 kleine rakkers!

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Micha: even een supertip voor zindelijke jonge kindjes voor onderweg of als je consequent de luier ook buitenshuis wil uit laten. De potette plus. Een inklappotje met zakjes met een absorberend laagje erin. Je kunt m dus zo gauw je kind aangeeft dat ie moet openklappen, zakje erin, en na de behoefte zakje dichtknopen en in je tas of vuilnisbak. Zakjes zijn volledig waterdicht, lekt niets. Ik gebruik dit potje zelfs in pashokjes, als betreffende winkel geen kinderwc heeft of als Noah héél nodig moet. Rits ik gewoon willekeurig kledingstuk mee haha, en niemand die het ziet. En ook ideaal voor in de file want je kan t potje ook gewoon op de achterbank uitklappen, kind erop, zakje dichtknopen, kind terug in autostoel. Hij is ook ge gebruiken als brilverkleiner zodat je kind niet op openbare wc's op de vieze bril hoeft. Geweldig ding en met beide kinderen héél veel plezier van gehad en nog heb.

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Onder 'meer info' staat ook een filmpje. Zakjes kan je er van te voren ook al in doen. Is ie op het moment supreme helemaal klaar voor gebruik :p

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke:
    O, Anneke, een tweeling! Gefeliciteerd! Ben je al gewend aan het idee?
    Jessmin:
    Bedankt voor de tip! Ik denk alleen niet dat ik er echt gebruik van hoef te maken. (Wie weet straks wel voor de tweede, want duur is het niet!)
    Op dit moment kan ik zelf niet veel meer ondernemen door de zwangerschap, dus ik ben niet heel lang weg. En ik heb laatst ontdekt dat Danique in staat is haar plas heel goed op te houden. Dan vraag ik, Danique, moet je plassen? D: Nee mama, ik hoef niet te plassen. Laatst een keer 5 uur niet hoeven te plassen.
    Ook gaat ze nu op wc's onderweg, of ik neem het potje mee en zoek een wc op. Ik laat haar gewoon voor we gaan altijd even plassen.
    We zijn zondag wezen zwemmen, ook zonder luier, want zelfs in het water houdt ze het op!
    Ze is er nu al aan gewend dat ik eerst de wc-bril beleg met wc papier, hihi. Wil ik haar toch aanleren dat ze dat zelf ook gaat doen op openbare wc's.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja, laten plassn doen wij hier ook voor vertrek. Hij houdt het ook lang op maar als ie eenmaal moet, moet ie ook ECHT. Echt een MSN hè :p Dochter was met 21 maanden net zoals jouw meisje. Zij is ook echt een meisje-meisje. Grappig.

11. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    hoi!!

@micha: alles goed?? echt vort de laatste loodjes nu.... spannend!!

@anneke: hoe gaat het met jou? en de tweeling?? wanneer moet je naar de gyn?

hier alles prima! ben voorlopig weer ff gestopt met de zindelijkheid van Finn.... Als ik hem op het potje zet plast hij wel meestal maar hij heeft gewoon nog niet in de gaten wanneer hij moet. probeer het over een paar maanden nog wel een keer...
    met schoonzus gaat het redelijk. ze mag bijna naar revalidatiecentrum toe. ze heeft wel weer gevoel terug links maar kan er nog niks mee. dus dat is nog steeds afwachten. verder is ze 8 kg afgevallen en ze was al dun dus dat ziet er best akelig uit. heel ingevallen gezicht. En ze praat alsof ze dronken is. is heel naar om te zien. Is gewoon niet dezelfde meer zo. nu maar hopen dat het nog een heel end goed komt... we wachten af....

12. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Mwag wat heftig zeg!! Ik hoop heel erg voor jullie, maar vooral voor haar dat ze er helemaal bovenop komt en weer kan genieten van haar gezin.

Heel veel sterkte!

Mischa, hoe gaat het meid?

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik lees echt vol verbazing over jullie zindelijke kindjes. Als ik Ollie laat zwemmen zonder luier kan ik poep uit het zwembad vissen vrees ik hahahaha.

Jessmin, super handige tip! Ik had nooit eerder van zo'n potje gehoord!

14. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update...
    Nee ik ben nog niet bevallen hoor, maar hij is wel ingedaald!!! Ik ben echt zo blij.
    Ik heb dinsdag controle gehad met 38 weken en de gynaecoloog was heel erg positief. Hij zei dat hij er goed voor lag en dat alles er goed uit zag.
    Wat mij betreft mag hij komen! Ik hoop dat ik niet tot de 41 weken zal komen want met 40 weken gaan we bespreken wat we dan gaan doen. En dan is de keuze waarschijnlijk tussen een keizersnee of toch inleiden.

Mwag:
    Wat betreft het zindelijk worden, jongetjes zijn vaak wat minder snel dan meisjes. Ik denk dat jouw houding erin het beste is!
    Spannend allemaal met jouw schoonzus, ik hoop inderdaad dat het zo goed als mogelijk komt. Dat ze in ieder geval haar leven weer kan leiden.
    Ellenore:
    Danique had met 1,5 jaar al een grote interesse in de wc, alleen toen heb ik mij er niet echt voor in gezet.
    Maar Danique lijkt met alles snel te gaan, kleine wijsneus!
    We hebben haar heel bewust de naam van haar broertje nog niet verteld, omdat we dan weten dat we het niet geheim kunnen houden. Ik hoef haar heel vaak dingen maar één keer te vertellen en ze weet het.
    Dat broertje straks melk bij mama gaat drinken vertelt ze nu ook aan iedereen.

Leuk trouwens, we betrekken haar heel erg bij dingen/ veranderingen voor haar broertje, in de hoop dat dit voor straks als hij geboren is een positieve uitwerking heeft.
    Zo heeft ze nu net geholpen om het babybedje in onze slaapkamer te zetten. Ze weet al een tijdje dat hij in het ledikantje gaat slapen. Ik vertelde haar dat hij in het begin bij papa en mama op de kamer mag slapen, omdat het wel heel spannend is voor hem. Ze begon al gelijk aan het bed te sjorren om hem te verplaatsen. Dus we hebben hem samen verplaatst!

15. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Mijn uitgerekende datum komt nu wel heel erg dicht bij, dinsdag al!
    Maar ik ben nog steeds zwanger. :D Maar ik ben het dit keer wel zat. Maar scheelt ook dat ik nu wel veel last van mijn buik heb.

Danique heeft vannacht voor het eerst in haar bed geplast, eerlijk gezegd zat ik er al een tijdje op te wachten, ik wist dat het een keer zou komen. Ik had alleen meer drama verwacht.
    Ze stond opeens naast mijn bed: Mama, ik heb, ik heb, gaaaap, ik heb in mijn bed geplast. Schoon bed maakt mij blij!
    Dus wij rustig terug naar haar kamer, ik zeg tegen haar dat ze alvast haar broek uit moet doen, dit doet ze en ze ging gelijk nog even op het potje zitten om vervolgens de grootste plas te doen die ik in het potje gezien heb.
    Mijn man heeft snel haar bed verschoond en na schoongemaakt en een schone onderbroek en pyjama kroop ze weer heerlijk in haar bed en ging ze verder slapen.
    Nu net kwam ze haar bed uit om nog even te plassen, ze vond het dus toch niet zo fijn en besloot mij maar even te roepen...
    Prima, want ik kwam er nadat ik haar vanavond op bed gelegd had achter dat mijn man de waterdichte molton verkeerd om in bed gelegd heeft :(, morgen dus maar even goed (laten)leggen.

16. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey Micha!! Sterkte met de laatste loodjes meid!

17. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Een aantal weten het al via fb, maar ik ben donderdag avond om 20.53u bevallen van onze zoon Yoshua.
    De bevalling was behoorlijk heftig, om een lang verhaal kort te maken...
    Ik heb weer een keizersnede gehad. Op het moment zelf een teleurstelling die ik kon accepteren. Achteraf een heel goed besluit, want ook Yoshua was een sterrenkijker en het litteken van de vorige keer was al heel dun. Als we dus wel een poging hadden gedaan was er een hele grote kans geweest op een ruptuur. En waren we misschien verder van huis geweest.
    Ik heb dan ook het advies gekregen om het bij 2 kinderen te houden. Gelukkig waren we dat al van plan.
    Tot gauw, ik ga namelijk genieten en bijkomen, want deze keizersnee is mij heel positief bevallen. Mede door de inzet van het ziekenhuis personeel!

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wauw! Gefeliciteerd!

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Wow Mischa, allereerst gefeliciteerd met jullie zoon! Leuke naam!
    Heftig verhaal wb de bevalling. Kom lekker bij en geniet er van!!

Liefs

Deel Deze Pagina