Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@suenne: ik ben echt fan van draagdoeken en had de tricot slen maar ik kreeg indy helemaal niet goed erin dus heb het toen weer terug gebracht. Nu heb ik de minimonkey maar ook die is geen succes. Ik ben dus nog steeds opzoek naar een makkelijke goeie draagdoek

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Cis: Jeetje zeg, wat naar, die krampjes hè. Ik weet vaak niet goed waarom ons mannetje jengelt of huilt, maar hij heeft reflux (dat zie je ook, hij slikt en hij 'herkauwt' ook overduidelijk).

Nu bedacht ik me laatst trouwens dat hij bij de bv helemaal niet echt spuugde (totdat ik AB kreeg dan) dus dan zou het ook KMA kunnen zijn met al die pukkeltjes die hij heeft. Daar had hij er ook lang niet zo veel van met de bv. Twee per keer. Nu heeft hij twee hele velden vol op z'n wangen. Net een puber met acné...

@analyseren: nee, dat wil ik ook helemaal niet maar doet m'n hoofd uit zichzelf, word gek van mezelf. Kan dan ook heel slecht bij 'wat goed voelt' met m'n gevoel... Altijd al gehad hoor, mijn verstand schreeuwt erdoorheen... Heel storend.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat is makkelijk... Ik heb nu een geweven doek die ik helemaal moet knopen, dat is echt even oefenen, maar ooooo wat zit ie fijn! Ik ben net met Veerle op de fiets in de doek naar de dokter, apotheek, supermarkt en bakker geweest. Ideaal! Gisteren was ik in de stad en toen had ik haar in de kinderwagen, ze heeft de hele tijd liggen jengelen. Met een doek is dat probleem er niet en kan ik heerlijk rustig mijn boodschapjes doen.

Was trouwens vreselijk schrikken in de supermarkt. Daar was een vrouw heel naar op haar achterhoofd gevallen, flinke plas bloed, ze lag in de stabiele zijligging, maar aan haar kreunen en manier van bewegen te zien, was het echt foute boel. Nou ben ik verzorgende en ik ben er dus ook even naar toe gelopen om het te bekijken (omdat er alleen supermarkt personeel omheen stond). Gelukkig zijn er tegenwoordig overal bhv'ers!! Wat ben ik daar blij om, want anders had ik daar nog op moeten gaan handelen met Veerle in de doek bij me ook... Nou ja, moeten, maar dat had ik dan wel gedaan. Dat gekreun van die vrouw, bah...

Ik haal nu snel Veerle uit haar doek, want die ligt zo diep te maffen, ze slaat zo een voeding over zo....

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: slaapt ze nu de hele dag lekker in de doek bij jou? Vet goed zeg! Ik krijg Noah niet zover dat hij lekker gaat slapen in de doek. Moet jij daarvoor eerst een paar rondjes met haar lopen? Hij begint altijd te jengelen en dan krijg ik dus de speen er ook niet meer goed in omdat hij die steeds loslaat en dan dus tussen ons in valt... Maar rondjes lopen werkt alleen als ik daar ook nog bij ga staan wiebelen en ik moet het ook echt wel een kwartier doen; vaak lukt het ook niet trouwens en blijft ie gillen. Dan haal ik hem van de stress er maar weer uit, want ik word echt snel zenuwachtig van een huilend kindje op me. Hier ook trouwens een geweven doek maar had hem geleend dus hij is nu weer even terug. Heb om bovenstaande reden er zelf maar geen gekocht daarna...

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Zat nog te denken aan een sling trouwens, maar vind ze ook weer erg duur voor het feit dat ik niet weet of dat wél werkt voor hem..

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: wat een afgrijselijk verhaal zeg, van die mevrouw. Je zal daar maar net staan met een wat ouder kindje. Mijn dochter van 2,5 zou daar echt wel enorm onder de indruk van zijn.. Weet je nog hoe het afgelopen is met die mevrouw? En hoe ze überhaupt was gevallen? Zal vast een oudje zijn geweest?

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wou nog even zeggen dat ik het heel lief vind dat jullie steeds naar mijn gezanik luisteren. Voel me daardoor echt minder alleen.. Dus, bij deze: bedankt :)

8. Kwekijzer

Knoop je wel goed? Ik ben naar een draagconsult geweest. Een kindje wat niet strak genoeg geknoopt zit kan het gevoel krijgen dat het vallen kan en dat voelt onveilig.

Ik moet wel met haar lopen, kan er wel bij gaan zitten, maar dan blijft ze niet altijd rustig. Soms heeft ze gewoon momenten dat ze ook in de doek niet stil wordt, wel als ik dan ga lopen. Dan heeft ze ook wel echt wat, maar kan ik er niet achter komen. Voor mijn gevoel is het dan altijd beter om bij mij te huilen dan in de kinderwagen of bedje. Meestal moet ik dus ook wel eerst een stuk lopen/wiebelen. Ik maak dan van de gelegenheid gebruik om bv de was op te hangen of rommel op te ruimen.

9. Kwekijzer

oja...als ik niet voor de draagdoeken was gegaan, dan voor de bondolino, Manduca, Marsupi Plus of de Hop-Tye gegaan. Die zijn eenvoudig te knopen en hebben hetzelfde effect. Misschien koop ik er sowieso nog een keer zo'n eentje bij. Ze zijn even goed voor de ontwikkeling/heupjes, babybjorn daarin tegen is niet goed voor de heupjes. Die zou ik dus niet nemen. Misschien is zoiets een beter alternatief als het knopen niet zo fijn gaat.

10. Kwekijzer

Ik vind wel dat je gezellig klets hoor, lekker levendig:D

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hahaha, nou bedankt :) Ik zag een Sling-ezee (ofzoiets) staan op marktplaats voor 10 euro. Misschien is dat wat? Bel die gast al sinds gister maar hij neemt niet op :x ....;)

12. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    hoi!!!

ben vandaag tante geworden en Finn grote neef!!!! het is een meisje genaamd Marinte en ze is 47 cm en 2580 gram. mini dus!! ze is 10 cm kleiner en ongeveer de helft lichter dan wat Finn nou is.....

over de draagdoeken: ik heb vandaag de minimonkey nog eens geprobeerd met het internetfilmpje erbij... we hebben zo lekker een stuk gewandeld en hij lag er lekker in en sliep lekker. dus ik ben blij dat het nu gelukt is!! ga hem zeker vaker gebruiken!!!

ga nu mijn koffie opdrinken want ik zit bij mijn schoonouders.....

liefs

13. Kwekijzer

Welkom hier vind je er veel over:)

14. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    even een korte reactie op het draagdoeken verhaal.

Ik heb nu de calin bleu en ik vind hem geweldig. Heb de zomerdoek. Ben vrij warmbloedig en met deze heb ik daar geen last van. Het is een geweven doek, niet rekbaar, blijft dus ook makkelijker zitten.

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hallo dames

Wat interessant allemaal over die draagdoeken! Ik heb zelf een Chico draagzak, maar daar werd Olivier niet bepaald vrolijk van. Zal een kwestie van oefenen zijn. Met mijn reuma is dragen eigenlijk niet zo'n goede optie en mijn vriend wil geen doek, dus we moeten het met deze doen :). Suenne, enig idee hoe dat zit met draagzakken?

Jessmin, je zanikt helemaal niet. Je legt gewoon je twijfels op tafel. Dat kan nooit kwaad natuurlijk!

Mwag, gefeliciteerd!! Dat is echt een kleintje zeg!

Au :( ik heb spierpijn :( Dat sporten heeft me in zekere zin wel goed gedaan. Ik voel het overal hahaha.

Iemand nog leuke plannen voor dit weekend in het mooie weer?
    Wij krijgen mijn ouders en zus zondag over de vloer! Lekker gezellig!
    Morgen moet mijn lief overdag werken, dus moeten de jongens het alleen met mij doen :). Waarschijnlijk weer een rondje door de wijk wandelen, meer zit er meestal niet in.

Fijne avond!!!

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

sorry lieffies,
    so much to do, and soooo little time.
    tis best heel druk met 2 kleintjes.
    wil vanaf volgende week echt weer het topic op gaan pakken hier.
    wel even leuk nieuws.
    nikki heeft vandaag voor het eerst op het potje geplast.
    mama super trots!

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Net even 2,5 kilometer gelopen met de hond. Dat was heerlijk, het is nog fris, maar wel mooi weer en om deze tijd is er nog zo weinig op straat. Echt even uitgewaaid. Binnenkort wil ik toch ook beginnen met hardlopen, dus dan is dit een mooi begin!

@Mwag: van harte gefeliciteerd met je nichtje. Wat een kleintje inderdaad, zal wel heel grappig staan beide kindjes naast elkaar! Wel heel erg leuk dat ze echt samen op kunnen groeien met zo'n klein verschil! Ik ga dat met het filmpje ook nog eens proberen. Hier was de mini monkey bij Ronja ook allesbehalve een succes, maar het zou toch wel heel handig zijn als het wel lukt. Staat dat filmpje op de site van mini monkey zelf?

@Jessmin: meid, je moet toch ergens je ei kwijt kunnen? En hier zitten we allemaal min of meer in hetzelfde schuitje, dus dit lijkt me juist een perfecte plek om het te hebben over de twijfels en angsten die je hebt. Bovendien reageer je ook veel op anderen, dus je bent nog hartstikke sociaal ook!

@Ellenore: lijkt me inderdaad niet slim met reuma om dan Olivier te gaan dragen, gelukkig doet je vriend dat voor je. Hoe gaat het nu met je reuma klachten? Want de zwangerschapshormonen gaan nu natuurlijk uit je lijf, dus ik kan me voorstellen dat dat zijn invloed heeft. Veel plezier met je familie dit weekend, gezellig dat ze langskomen! Hier vanmiddag en morgenmiddag kraamvisite, Frank moet morgenochtend honkballen. Misschien ga ik wel even kijken met de kids als het mooi weer is. En zo meteen moet Ronja babyzwemmen. Maar even aanzien, maar eigenlijk zou ik wel graag zelf met haar willen zwemmen. Dat is zo leuk en het vloeien is nu toch wel zo goed als over... alleen durf ik me nog niet zo goed weer in een bikini te hijsen.
    O en die spierpijn herken ik: voor je gevoel doe je amper wat, maar je lichaam is echt niets meer gewend he? Het zou me niets verbazen als mijn wandeling van vanmorgen ook alweer zijn sporen achter zal laten.

@Shenoby: wat goed van Nikki, daar mag je ook trots op zijn! Wat zou dat handig zijn he? Nummer 1 uit de luiers... tenminste overdag eerst.

Meiden, een fijne dag weer!

18. Kwekijzer

Waarom Olivier het niet zo fijn vind bedoel je? Nee, geen idee, ik heb daar niet zo veel ervaring mee en alles wat ik weet, weet ik ook weer door te lezen. Wat wel kan is dat je moet gaan bewegen en ik denk dat ook voor een draagzak geld dat hij wel goed aangesloten moet zitten. Bij Veerle merk ik trouwens dat ze het moment van knopen heel irritant vind, net als omkleden, daar houdt ze niet van dat geprunnink. Soms moet ik haar daarna dus eerst even troosten om het knopen, maar dat duurt meestal maar een minuutje en dan is ze vertrokken.

Ze zeggen trouwens dat 'goed dragen' niet zwaar hoeft te zijn. Op het dragen en voeden zitten meer mensen met een beperking die wel kunnen dragen. Maar zelf vind ik het ook behoorlijk pittig hoor. Ik merk wel nu ik beter knopen kan dat het lichter wordt. Gisteren op de fiets was heel goed te doen, maar lopen vind ik pittiger.

In ieder geval, wat leuk om te lezen dat zoveel mensen toch iets met een doek of draagzak doen, grappig:)

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal,

@draagdoeken/zakken: vandaag ook maar weer de minimonkey geprobeerd,ze vindt het erg vervelend als ik haar erin leg maar daarna ging het wonder boven wonder goed, ze viel gelijk in slaap na een tijdje in huis gehuppeld te hebben en wat schoonmaakwerkjes gedaan te hebben legde ik haar op bed (uit de minimonkey uiteraard) en sliep ze heerlijk verder. ik gahet dus vaker gebruiken en als ik er pro in ben dan gaan we een stukje wandelen.

@shenoby: heey daar! leuk dat je weer even langskomt. wat goed van nikky dat ze op het potje plast! knappe meid hoor. take your time..wij zijn hier nog wel een tijdje hoor.

@anneke: zo jij bent alweer lekker sportief bezig zeg! knap hoor maar jij was altijd al zo sportief he. weet nog dat je tijdens je zwangerschap nog aanzienlijke afstanden ging lopen. goed van je

@ellenore: he jammer dat het voor jou lastiger is om met een draagzak te lopen vanwege je reuma.

nou dames..ik moet er weer vandoor want kleine meid laat zich horen. en ze lag net zo lekker te slapen zuuchhtttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!laten liggen of halen laten liggen of halen laten liggen of halen..grrrrrrrrr

20. shenoby

shenoby Niet meer actief

#240 shenoby, 16 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2011
    kom even snel een paar foto's spammen :)
    voor degenen die me niet in de hyves hebben staan.
    Hoe loopt alles trouwens bij iedereen?
    de beebjes allemaal een beetje op regel?
    Kirsten komt nog steeds elke 3 uur voor een voeding.
    ook snachts. maar de bv loopt gelukkig nog prima.
    ze begint eindelijk een beetje ritme te krijgen en in haar eigen wiegje te slapen.
    Ik begin ook mijn weg te vinden met mijn 2 meiden al is het soms wel even pittig met mijn puberende peuter :) alles is NEEEJ of KAN NIET! of MAG NIET! pfff best vermoeiend hoor.
    gelukkig is ze ook nog wel heel lief.
    Vandaag heeft ze even eitjes met mama geverfd en daar was ze heel geconcentreerd mee bezig.
    Het viel me op dat ze veel van knutselen en zo houdt dus heb vandaag maar een zooi van die spullen gekocht.
    Pak ik elke dag even wat anders en daar nemen we samen dan even de tijd voor.

zometeen als ik nikki op bed ligt even lekker met mijn mannetje gourmetten. even lekker de tijd nemen voor elkaar

Deel Deze Pagina