Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast fijne paasdagen allemaal!!

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Haha, jij ook, meid :D

Mooi geel is niet lelijk :p

Nou, die 180/6flessen vallen gewoon nog niet lekker bij hem hoor. Hoge gilletjes en trappen met beentjes en meer uit z'n dak dan normaal bij moe worden. Denk dat z'n maagje er nog niet aan toe is. Dus dan blijft het 150/5 en dan de ene dag vijf voedingen en andere dag vier. Dan krijgt hij gemiddeld 740 cc per dag bij een gewicht van 5400 gram. Lijkt me iets te weinig maar dat zullen we zien op z'n groeicurve lijkt me. Dochter heeft in haar babytijd 2 wkn véél te weinig bv gehad (wegens productie die op z'n gat lag en zij dronk heel nonchalant dus stimuleerde ook niet, en dat dan maar 5 minuten in totaal per voeding) en toch kwam ze niet vaker per nacht en was ze ook niet afgevallen, ook niet veel bijgekomen, maar toch. Vandaag doffe ellende om mannetje in slaap te krijgen. Twee dagen hele dag op stap gaat hem toch niet in de kouwe kleren zitten. Nu maar paar dagen thuis blijven zodat het zich wat herstelt. Maar overdag slapen was al niet echt top hier dus dat zal nog wel even duren voordat hij alle overprikkeling er weer afgeslapen heeft. Echt wennen hoor, dat er overdag geen slaapritme in komt terwijl dat bij m'n dochter wel was.

Het is hier trouwens 30 graden nu in z'n kamer! Ligt nu in z'n blootje in bakerzakje met een lakentje erover. Hoop dat het fris genoeg is voor hem.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Nu kan ik ruim 70cc uit mijn borst krijgen smorgens/snachts. Als ik rond 5:00 uur erbij kolf dan heb ik zeker voor 2 voedingen bij elkaar. Maar ik speel vals omdat ik de domperdon gebruik. Nou moet ik wel zeggen dat ik sinds deze week veel minder ben gaan kolven en nu al 2 dagen niet gekolfd heb, dus het kan zijn dat mijn productie wat is terug gelopen.

4. Kwekijzer

Heerlijk he!!!! Wat een leuk stukje:)

5. Kwekijzer

Dat is ook niet leuk.. Als je echt bezorgd bent dan zou ik gewoon iemand vragen om hem even na te kijken hoor. Hier kan je bv altijd de wijkverpleegkundige bellen van het cb. Misschien is dat een idee voor je?

6. Kwekijzer

Ze heeft nu al schijt aan me, onze dochter.....:$ Alles kwam langs haar pamper zooooo rechtstreeks bij mij op de buik *help* We zijn toen maar samen gaan douchen, wat een derrie zeg hahahaha

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!!

Suenne, wat een charmante meid heb jij ;) Als dat bij ons gebeurde met Chris was het ook meteen de douche in. Krijg er nog een keer smetvrees van, zo smerig!

Lenny, een bril dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik jouw bericht las. Hier ook al lange tijd een bril, vanaf mijn zesde. 24 Jaar dus al :$!! Zelf heb ik een zwak voor mannen met een bril, vind ze meteen een stuk aantrekkelijker dan..Raar he!

Anneke, hij draait zich inderdaad al om! Ik wist eerst niet wat ik er van moest denken. Puur geluk dacht ik, maar hij doet het dagelijks. Uiteraard niet iedere keer. Het is voor hem veel te vermoeiend. Hij wiebelt wat met zijn beentjes en gooit dan zijn hoofd naar zijn zij. Ziet er prachtig uit.

Inge, hoe gaat het met jou en de familie?? Waarschijnlijk ook veel te lekker aan het genieten van dit mooie weer.

Lin, wat ontzettend heftig dat jullie dit hebben moeten mee maken, maar wat een heerlijkheid dat Jesse er zo goed bovenop is gekomen. En een goeie slaper zeg!! Heerlijk.

Jessmin, 30 graden?? Ouch wat heet!!! Moet je nagaan, de zomer is nog niet eens begonnen. Ben benieuwd wat die ons brengt. Waarschijnlijk weer heel augustus regen...

Hier weer een paar onstuimige dagen. Olivier heeft een lichte verhoging en wil overdag gewoon niet slapen. Raakt volledig oververmoeid op deze manier. (En ik ook). We kunnen niks. Chris en ik hebben nog niet echt van het mooie weer kunnen genieten aangezien mijn vriend veel aan het werk is. Tja, de terrassen zitten vol dus hij moet wel. Hopelijk is hij vandaag weer wat relaxter.
    De kamers zijn hier rond de 26 graden. We moeten ze in de ochtend luchten, want vanaf 16:00 uur staat de zon vol op hun kamers...

Wel hebben we een paar prachtige glimlachen mogen vangen van de kleine. Ik zal snel een foto plaatsen.
    Nu eerst ontbijten en in de kleren.

Tot gauw!!!

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

vraag over kolven.
    als ik kolf kolf ik tussen de 120 en 150 cc af. en dan zijn ze nog niet leeg.

9. Kwekijzer

Heb jij ook last van overproductie of is dit gewoon normaal? Per borst of in totaal? Kolf je dan direct na de voeding? Ik merk aan Veerle dat ze nu bij mij teveel voormelk krijgt, ze drinkt volgens mij nog steeds maar 60/70 cc per keer en laat er dan soms 3/4 uur tussen.

Bij mij is het het nu direct na de voeding in totaal 70 cc wat ik nog kan afkolven. Ik dacht vanmorgen, laat ik eens kijken wat het nu na een paar dagen niet kolven is.

10. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Meiden

Misschien hebben jullie het al gezien, maar bij "winnen" kun je nu mee dingen voor een baykay water draagdoek. Voor onder de douche en in het zwembad.

Je hoeft alleen even een berichtje te plaatsen. 1 keer maar hoor, als je meerdere berichten plaatst doe je niet meer mee.

Liefs Ellenore

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

@suenne ik heb waarschijnlijk wel wat overproductie
    de 150 cc is na de voeding ui beide borsten.
    kirsten krijgt ook veel voormelk maar die drinkt ook vaak. dus als er geen 3 uur tussen zit bied ik elke keer dezelfde borst aan. zo krijgt ze ook de achtermelk. volgens cb een goede oplossing en ze groeit goed. maar dan drinkt ze ook wel errug vaak op een dag.maar komt ook door de enorme tsr. ze is al snel moe van het drinken. en van te voren kolven ofzo werkt ook niet.
    gelukkig ben ik er al erg handig in geworden en kan ik zelfs voedend koken :D

12. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    willen jullie even meedenken met mij?
    ik wil dinsdag naar de kapper. maar aangezien ik nogal tijd daarvoor nodig heb (3-4 uur) moet ik dus wat gekolfde voeding meegeven.
    maar de vraag is hoeveel?

en hoe weet ik als ik kolf wanneer de borst leeg is? en moet die perse leeg zijn? krijg je dan niet overproductie?.... ik heb al zoveel melk en ook snel toeschietreflex..

sorry als ik dom overkom maar heb dit ook nog nooit eerder gedaan:)

13. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shenoby, voedend koken!!! respect!!:D:cool:

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ kart als je je melk niet meer in de kolf druppelt heb je genoeg afgekolfd. hij is dan zo goed als "leeg"
    je kunt het ook wel aan je borsten voelen.
    tja ik weet niet hoeveel je zou moeten kolven.
    zou sowieso 150 cc kolven.
    en evt nog een extra keer kolven en in de diepvries doen.
    ijsblokzakjes zijn hier ideaal voor dan kun je het makkelijk portioneren.overproductie krijg je alleen bij structureel kolven hoor.
    en geen enkele vraag is dom hoor :)

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Sorry dat ik al even niet had geschreven. Ik merk dat het er op het moment allemaal flink inhakt bij me. Weinig slaap, weinig de handen vrij, weinig tijd voor mezelf. Ik ben gewoon moe, zowel fysiek als mentaal. Maar ik heb wel steeds meegelezen, dus blijf wel op de hoogte.

Hier dus aan het afbouwen met de borstvoeding, ik geef nu nog twee borstvoedingen per dag en de rest flesjes en dat geeft Kasper wel wat meer rust, er komt meer tijd tussen de voedingen. Nu is hij wel vaak klaarwakker en onrustig tussen de voedingen door, maar dat duurt meestal ongeveer een uur en daarna slaapt hij ook nog iets van anderhalf uur. Qua nachtvoedingen zitten we meestal toch nog op twee, echt balen is dat. Na een week zaten we op eentje en dat scheelde zoveel in de energie.

@Lenny: ben benieuwd naar je bril, goed dat je je ogen hebt laten testen!

@Kart: wat ga je bij de kapper laten doen dat je er zoveel tijd voor nodig hebt? Wordt het een hele metamorfose? Zo ja: foto's!

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Klinkt trouwens alsof de vermoeidheid bij meer meiden is toegeslagen, ook niet gek natuurlijk. En de warmte helpt dan ook niet mee. Al is dat wel erg lekker trouwens.

@Ellenore: heftig dat je vriend nu ook juist veel moet werken. Logisch inderdaad, maar wel zwaar voor jou. Knap hoor van Olivier dat hij zich nu echt al om kan draaien, daar is hij supersnel mee. Kasper doet nog niet zo heel veel, wel als ik hem op zijn buik leg zijn hoofd optillen en hij glimlacht ook al zo nu en dan naar ons. Zo schattig!

@Lin: wat heftig dat het eigenlijk zo kantje boord is geweest, goed dat je dat op dat moment zelf niet zo besefte. Kan me voorstellen dat je er wel even van moet bijkomen, al die drukte.

Laatste tijd heb ik al een aantal dames een stuk minder gezien. Inge, Zip, Ellentje, Sjoelke: hoe is het met jullie allemaal?

Geniet allemaal maar lekker weer van het weer!

liefs,

Anneke

17. Kwekijzer

Inbakeren en rust. Ik ben met inbakeren begonnen. Het was een soort van 'ik doe dit als laatst' middel, maar ga het nu toch doen. Veerle slaapt onrustig en de laatste nachten iedere keer maar 2 uur en komt dan al voor de volgende voeding. Vanaf 5:00 uur is ze onrustig na de voeding en ligt ze eigenlijk constand tegen mij aan/aan de borst tot 7:30 uur. Daarna ben ik aan het rotzooien met dr totdat ze haar 'rust' vind. Dat kan soms lang duren. Ik merk wel dat het komt doordat ze dan iets dwars heeft zitten, maar ik kan haar daar niet altijd vanaf helpen. Ze maait ook behoorlijk met haar armen, dus vandaar dat ik aan het inbakeren dacht. Nou vraag ik me af, degene die dat nog meer doen, krijst die van jullie ook zo op het moment dat je ze vast legt? Want Veerle maakt van het vastleggen een drama, pas als ze ligt is het goed. Ik draag haar natuurlijk zo veel ik kan in de doek, maar dat blijft voor mijn conditie toch iets wat ik beperkt kan doen. Vanmorgen heeft ze dankzij mijn inbakeren eindelijk 3 uur tussen de voeding gelaten HALLELUJA!!!

Dus zo gaat het hier ongeveer, zoeken en uitproberen, net als bij de rest;)

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ anneke,
    dat moe zijn en geen handen meer vrij hebben klinkt bekend hoor.
    want waar mama zelf blijft heb ik op dit moment ook geen idee meer van.
    lekker rustig aan doen meid. Dikke knuffel.

@ suenne sorry geen ervaring met inbakeren.
    maar als ze 3 uur erop slaapt lijkt het te werken toch?

19. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He Dames,

Sorry, maar ik heb op het moment echt de puf niet om op iedereen te reageren.

Ik wil jullie even laten weten dat het hier allemaal heel goed gaat. Al ben ik zelf wel echt moe, maar dat komt wel weer goed.

Tot snel.

Groetjes

20. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hoi meiden

ik ben er ook nog wel, maar heb zelfs niet eens mee kunnen lezen de afgelopen week.

Het doet me goed om te lezen dat er meer zijn die errug moe zijn. Hier nog eentje......

en ik weet niet hoe het komt ,maar Amy slaapt zo slecht de afgelopen dagen. In bedje niet, in de wagen lekker buiten niet, wel even als we gaan wandelen., maar is dan snel weer wakker als we stoppen. En valt ze uiteindelijk wel in slaap dan is het voor korte tijd. Snap er helemaal niets van en wordt er erg onzeker van.
    Alleen de draagdoek helpt wel ,maar ik heb niet de puf haar heel de dag te dragen hoor...

Tips zijn welkom!!

Deel Deze Pagina