@Zip: ik heb geen tip, want hier precies hetzelfde probleem. Misschien iets dat hoort bij de leeftijd? Amy en Kasper schelen immers ook maar een paar dagen. Gisteren had ik Kasper mee naar het honkbalveld en hij was alleen rustig als ik heen en weer wandelde. Uiteindelijk was ik aan het einde van de wedstrijd even moe als Frank en die had gespeeld...
@shenoby, bedankt voor de tip alvast! ik zal nog wel laten weten hoe het ging... @anneke, ik laat m'n uitgroei bijwerken en zet er wat highlights in. en m'n haar moet nog uitgedund worden. dat klinkt allemaal makkelijk maar ik heb heel erg dik, krul/kroeshaar wat ook nog is heel erg lang is! dus ze zijn er wel ff mee bezig
Hier hetzelfde probleem! Veerle is ook bijna niet stil te krijgen, heeft echt onrustige uren... Ik ben dus met inbakeren begonnen en als ze slaapt, slaapt ze daardoor wel iets langer lijkt het. Maar net was ze ontroostbaar, ik heb een uur naast haar gelegen, iedere keer weer het speentje erin. Het heeft geen zin. Ze zeggen dat rond de 6 weken babys het meeste huilen. Dus het schijnt erbij te horen, het gaat voorbij, het gaat voorbij, het gaat voorbij... Veerle slaapt nu ook bij me in de draagdoek en ook ik heb amper de puf om dit te doen. Maar alles beter dan dat gekrijs, want daar is toch echt niets aan zeg...
anneke, dus Kasper ook al?! Ik zat ook al te denken aan de leeftijd, misschien dat dat het is! Ik mag het hopen! Maar vermoeiend is het wel! shenoby, ook het weer kan een rol spelen natuurlijk, maar daar ben ik nog niet zo zeker van! suenne, dat uurtje erbij herken ik inderdaad, speen in, speen uit etc....alleen hier oopt er nog eentje rond, dus voor mij komt er ook nog trap op, trap af bij!! hoewel de wagen het soms ook prima doet hoor! Amy slaapt ook in de bakerzak, gelukkig maaien haar armpjes nu niet meer overal heen! Laten we die zin van: het gaat weer over, er maar in houden!! Trouwens net na de voeding leg ik haar op mij benen, komt er toch in ene (letterlijk) een golf voeding naar buiten, zo op de grond er lag gewoon een hele plas...oeps Nu slaapt ze nog lekker in de doek, straks onder de douche met papa! fijne avond allemaal, en goed uitrusten hoor meiden!
by the way (voor de moeders die er al 2 hebben) kriebelt het bij jullie af en toe alweer een beetje (ondanks de vermoeidheid?)
voor een 3e bedoel je? Ik weet dat de vraag niet voor mij geld, maar ik ben gewoon nieuwsgierig, zou jij al voor een 3e willen gaan?
@ zip nee hier nog niet. Bij Nikki had ik het binnen een week al dat ik zoiets had: OOH ik wil er nog 1. ben er nu eerst wel even klaar mee. zeg niet dat ik helemaal geen derde wil want ik wou altijd graag 3 kindjes als dat mogelijk was. maar voorlopig nog niet. jij wel?
ja ik bedoel voor en derde!! nu nog niet hoor, maar ik zou er ook niet zo lang mee willen wachten mocht manlief ook een derde willen (hij wil er nu nog niet aan ) shenoby, ik had juist met julian nog niet zo snel trek aan een tweede, maar nu des te meer het gaat nu ook een stuk beter dan toen!!
Hallo meiden, Ik ging even lezen hoe het met de maart mama's gaat. Hier alles goed, Quint doet het super, bij de laatste controle woog hij 4345 gram en was 57,3 cm morgen ga ik even bij het inloop spreekuur langs,even weer wegen. hij drinkt nu 5 flessen van 180/6. Nutrilon 1 standaard. Ja hier ook erg warm in zijn kamer dus lekker een dompertje met shirtje in slaapzak en hij slaapt heerlijk. Hij komt 1 x in de nacht en huilt echt alleen als hij honger heeft en is een beetje aan het zeuren als hij erg moe is. Hij slaapt al sinds week 2 in zijn eigen kamertje en zijn eigen bedje.. Een heerlijk ventje dus.. Met mijn gezondheid gaat het ook super,geen bloedingen meer hechtingen opgelost en weer op eigen gewicht, geen strae.. Dus heb niks te klagen heerlijk.. We genieten vol op van onze kanjer.. Fijne avond allemaal. X
@Biancje: zo hee, 5x 180/6, dan zit ie al aan de max Heb laatst ook eens een 180/6-fles geprobeerd maar had het idee dat mijn mannetje z'n buik het niet aan kon. Hij zuupt het wel allemaal op hoor, maar daarna doet hij zoms een gekweld gilletje en trapt ie wat met de beentjes. En hij is nota bene groter dan jouw knul. 5400 gram en 59 cm. Mag je nog ophogen als ie een grotere voedingsbehoefte krijgt? Ik zit zelf te denken om de flessen iets op te hogen maar dan door af te gieten vanaf 200 ml (180/6 dus) - terug naar 180 ml ofzo. Hij krijgt nu 150/5 (165 ml). @Suenne: Ja wij bakeren hier in met de bakerzak (puckababy), dus niet strak. Hij vindt te slapen worden gelegd sowieso niet tof, dus pruttelt hij al als ik het aandoe. Vind dat wel erg moeilijk want voel me dus steeds schuldig als ik hem op z'n bed leg. Draagtechnisch is wat het beste werkt de houding zoals in de sling. Ik doe het nu soms met twee kokerdoeken. Maar dan nog slaapt ie amper maar kan z'n speen dan makkelijker honderd keer ering doen ipv als ik 'm rechtop zou dragen. Dan valt ie er steeds uit in de doek. Het liefst slaapt hij op de arm, maffe manneke. Stel ik heb bezoek, geef de fles en daarna geen tijd om op bed te leggen doordat ik diep in gesprek zou zijn, valt ie op de arm in slaap met speen in. Dat vindt ie het leukst. Nu slaapt hij in eigen bed met bakerzak 's ochtends na 08.00 uur nog 2 uurtjes, daarna nog twee keer drie kwartier, en dan leg ik hem tegen 20.00 uur op bed en dan komt ie om 05.30 weer. Dat vind ik goed te doen, maar wel jammer dat hij niet zo goed en lang in slaap komt overdag. Blijf denken dat hij toch nog ergens last van heeft.
Het is dat ik nu met een klein meisje in mijn armen op de bank zit, omdat ze maar niet wilt gaan slapen ergens anders dan bij mij. Ook een beetje aparte dag gehad... eigenlijk begon het vannacht al. Mijn linker borst had zulke harde plekken, het leek wel steen. 's nachts drinkt ze minder dus dat maakt het er niet beter op. die ochtend werd ik dus wakker met pijnlijke harde borsten (want rechts deed ook maar even mee. Danique dronk gewoon, maar dat was niet genoeg om de harde plekken te laten verdwijnen. Ik onder een hete douche masseren, maar echt niets leek te helpen. Dan maar toch mijn hoop vestigen op het drinken. Dat hielp iets, maar ik bleef pijnlijke borsten houden. Uiteindelijk zijn we wezen winkelen en vond ik het maar wat handig dat ze bij prenatal een speciaal kamertje hebben waar je kunt voeden en verschonen. Maar toch zit je daar niet geheel ontspannen en ik bleef twijfelen of ik haar na het verschonen nog even aan had moeten leggen. Thuis aangekomen leek het er toch wel op dat ze nog dorst had... heeft ze uiteindelijk die hele harde borst leeg gedronken, en dus helemaal slap! Maar ze bleef onrustig! En dat onrustige is tot aan nu gebleven. Ik ga nu dus maar weer aanleggen, tot morgen, dan reageer ik wel weer!
zo wil even nog een foto spammen van mijn beide dames, links kirsten bijna 2 maanden rechts nikki 4 maanden oud
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat is normaal dat een baby van 7 weken slaapt overdag? Want misschien laat ik haar wel te veel slapen.. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk...
wat een heerlijke lachebekkies! Die van mij lacht me alleen midden in de nacht toe....zo van "heb ik jou tuk"... Ze lijken ook echt veel op elkaar, leuk he!
Hihi ja het is een vreetzakje die Quint, ff 3 boeren erachteraan en slapen..na elke fles weer..geweldig..'s ochtends is hij helemaal vrolijk na zijn fles, kletsen en lachen..ff een paar uurtjes wakker en dan weer slapen. Overdag ook minder zin om in zijn bed te slapen, hier ook op mijn arm en daarna box of toch bedje..knuffeltjes zijn het. Lekker bij mama liggen..fijne dag allemaal.
@Suenne: Volgens mij zouden ze volgens het boekje 20 uur moeten slapen? Daar kwam mijn dochter wel aan toen ze baby was, maar mijn kereltje dus helemaal niet. Hij slaapt 's nachts wel twaalf uur (muv de fles; half uurtje), maar overdag denk ik maximaal nog vier uur. Dus dan kom je maar op 16 uur en dat is echt te weinig voor zo'n baby'tje, maar ik kan hem moeilijk dwingen dus tja...
vandaag ff bij cb geweest, Quint weegt nu 5050gram en het was geen probleem 5 x 180/6 Quint slaapt ook heel veel dan groeien ze goed.
@Biancje: hoe krijg je het dan voor elkaar dat ie zo goed slaapt als ie niet in zijn eigen bedje wil slapen? Slaapt ie lange rukken in de box? Noah kan op zich wel in de box in slaap vallen maar doordat er hier ook nog een peuter rondloopt is hij binnen 45 minuten weer wakker.. Grappig trouwens, dan doet de mijne het toch goed met weinig slaap gek genoeg want hij was 3810 toen hij geboren werd op 7 maart en hij is nu 5400 gram (ruim, want heb hem onlangs nog niet gewogen, mag 9 mei weer). Hij drinkt dus wel minder dan jouw manneke; 5x 150/5 met nutriton. Volgens mij vult dat ofzo, of maakt het moeilijk verteerbaar want soms spuugt hij 3,5 uur na de voeding nog gewoon melk op...