Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Zouden jullie trouwens de laatste avondfles van 18.30/19.30 voor of na het badje doen?

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

na het badje. met volle maag in bad kunnen ze heel erg misselijk van worden

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Shenoby: serieus? Oei, nou hoop ik niet dat hij daarom altijd zo gilt als ik hem op bed leg :) Maar wat ik het nadeel vind van ná het badje is dat hij altijd veel rustiger is na zijn flesje en als hij die dus niet krijgt is hij moe én hongerig in plaats van alleen het eerste. En dat terwijl het badje-tijdstip drie uur na de vorige voeding is, dus dan zou hij toch echt nog niet superhonger moeten hebben...

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Veerle is de laatste tijd veel onrustig. Het lijkt erop dat ze prikkels nodig heeft om te kunnen slapen. Dus bv in de draagdoek en dan in een restaurant, dan kan ze ineens uren maken. Alleen ik vind het dus zo vermoeiend.

Vandaag heb ik haar rond 15:30 uur in haar bedje gelegd en dan blijft ze dus huilerig/drammerig tot echt brullen. Ik heb 1,5 uur lang iedere keer haar speentje terug gestopt en haar een aai over haar bol gegeven. Rond 16:30 heb ik het opgegeven en heb haar eruit gehaald en in de doek gedaan. Toen sliep ze gelijk. Vervolgens heb ik rond 17:45 uur weer gevoed. Rond 18:15 uur heb ik haar weer in bed gestopt, ze heeft weer een uur lang gejengeld. Zelfde aanpak als daarvoor. Rond 19:30 uur gaf ik het op en toen was het echt krijsen geblazen. Zo ontzettend zielig. Ik heb uit wanhoop aangelegd, ze heeft gedronken alsof ze uren niet gehad heeft. Toen heb ik haar een half uur rechtop gehouden. Nu slaapt ze wel heel goed.

Iemand tips? Hoe pakken jullie deze uren aan? Ik kan zelf wel echt janken nu, ik voel me zo slecht omdat ik dit zo vol hou en niet eerder toe geef...

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo lieve meiden....eindelijk weer eens op zp... het lukt me nauwelijks om achter de pc te zitten...ook omdat als de beide mannen eindelijk op bed liggen ik ook nog een man op de bank heb zitten die aandacht wil...;)

Hoe is het met jullie? Gaat het goed met jullie kleine schatjes? hebben jullie het ook zo druk met één of twee kindjes? Ik merk nu met de tweede dat er echt bijna geen tijd meer voor mezelf over is...vooral omdat ik Kris ook de welverdiende aandacht wil geven en ik natuurlijk ook nog een heleboel tijd kwijt ben aan het voeden.. de bv gaat trouwens wel helemaal geweldig! Zoals ik de vorige keer schreef was Bram erg onrustig, hij had veel darmkrampjes en we zijn begonnen met Infacol. Dat helpt erg goed en inmiddels heeft hij er nauwelijks last meer van. Hij drinkt nu zo'n 7 á 8 keer per dag en 1 keer echt midden in de nacht, rond een uur of 2 á 3. Da's echt wel super!

ik zal eens even een paar pagina's terug lezen en proberen wat vaker langs te komen, ben jullie echt niet vergeten hoor! Binnenkort hebben we een tweede laptop, erg decadent ik weet het, maar dan kan ik overdag ook op de pc. Mijn man neemt de laptop namelijk altijd mee overdag en met twee kindjes achter de pc op zolder gaan zitten is niet haalbaar....;)

dus binnenkort schrijf ik jullie hopelijk weer helemaal plat...hahaha..

dikke knuffel!

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat zwaar he meid? Voel je niet schuldig hoor!! iedere moeder zal dit herkennen! Geef je nog bv? Zo ja.. aanleggen, aanleggen, aanleggen....het liefst aan de zelfde borst zodat ze de lekkere voedzame vette achtermelk krijgt, dan vallen ze lekker in slaap... geen je flesvoeding, dan zou ik inderdaad lekker de draagdoek pakken en rondlopen. ze hebben soms gewoon van die dagen dat ze niet helemaal lekker in hun vel zitten...met kris ging ik ook vaak wandelen in de wandelwagen, dat vond hij ook heerlijk!

Sterkte meid...

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL

oe, meid, klinkt als een verstopte melkklier! Wat helpt is tijdens het voeden goed mee masseren, dus met je vinger over de harde plekken naar de tepel mee masseren. Ook kun je na de voeding de borst 1 keer helemaal leeg kolven. Ik lees nu dat je kleine hem helemaal heeft leeggedronken, dus dat is ook mooi! Het kan zijn dat ze onrustig bleef omdat de borst zo vol zat dat ze vrij veel 'voormelk' (relatief waterig) heeft gehad. Daar kunnen ze nogal krampjes van krijgen. Gewoon inderdaad blijven aan leggen, dan worden ze vanzelf rustig en helemaal verzadigt!

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    euh....nee! hahah... bij jou wel lees ik dus? wij houden het echt bij twee en ik vind dit eerlijk gezegd ook al pittig genoeg...;)

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL

hey meis,

Helemaal herkenbaar wat je omschrijft hoor! HIer ook heel weinig tijd voor mezelf... zelfs het douchen is ingepland op dit moment... Komt toch omdat hij bv drinkt en Kris er ook nog is....dat is bij jou natuurlijk ook het geval he? Ik probeer hier weer wat meer te zijn, maar het is gewoon erg druk! kom eigenlijk zelfs niet aan dutjes toe...dat was bij de eerste wel anders he? Bij Kris ging ik gewoon bij elk dutje van hem ook even mee.. nu leg ik Bram weg en dan heb ik 1,5 uur ongeveer om het huishouden, boodschappen en kris te doen...pff...hahaha...

sterkte meid!

en alle andere meiden natuurlijk ook...

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meid! Jij ook flink de handen vol lees ik... het is overal wat hetzelfde he?...;) Hoe vindt Chris het inmiddels? Is hij al wat gewend? Onze Kris vindt het nu wel leuk, Bram krijgt iedere dag wel wat kusjes en knuffels... dat heeft wel even geduurt hoor! En jij? Lichamelijk al weer wat fit? Hier is het herstel veel sneller gegaan dan bij de eerste! Maar dat slaapgebrek he... dat hakt er wel in hoor.. offf...maargoed, wat je zegt, een lachje maakt weer zoveel goed he?

liefs

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
  12. cis1

cis1 Actief lid

27 jul 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    hoi allemaal,

yessmin mijn verhaal staat bij vlinder room,
    zwanger na een overleden kindje heet het dat is mijn verhaal.
    Er waren meer mensen die wilden weten van hoe en wat dus heb het van me afgeschreven hier.heb tranen met tuiten gehuild tijdens het schrijven maar luchten wel op.

Verder gaat het goed hier,
    Joey is nu wat rustiger met zijn krampjes hij zit alleen aan zijn max met drinken 1000 ml.echt een vreetzakje hij krijgt ook al voor hongerige babys.
    Maar hij groeit erg goed en lacht volop erg leuk hoor.
    Hij is nu ook meer wakker en met dit weer gaat hij lekker mee in de tuin lekker in de wandelwagen.
    Ik ben alleen nog veel moe en daarom ben ik ook niet zo vaak meer hier,
    maar zo gauw ik tijd en zin heb kom ik even kijken hier.

Liefs cis.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: Hmmm dat klinkt zoals ik me vaak voel in soorgelijke situaties, maar we hadden zoiets al geconcludeerd toch? ;) Mja, nou ja, hier doe ik het nu als volgt. Ik leg hem op bed als ik zie dat ie moe is, dan ga ik één keer speentje geven als hij niet in slaap komt. Daarna wordt hij vaak tussendoor nog wakker en dan geef ik ook één keer een speentje. Werkt dat niet dan haal ik hem eruit. Als het dan nog maximaal 30-40 min. is tot de volgende fles kan hij zolang op zichzelf zijn in box of wipstoel zonder te huilen. Dan krijgt hij een fles en leg ik hem weer op bed wanneer ik zie dat hij moe word. Als het langer is tot de volgende fles nadat het speentje niet gewerkt heeft gaat hij in de draagdoek (ik doe hem hier in de houding zoals in een sling, het zijn twee kokerdoeken namelijk en totaal 'un-fit' omdat ze uitgerekt zijn maar ja, het werkt voor hem wel) tot de volgende fles en daarna weer kijken wanneer hij moe wordt en weer op bed leggen. Zo blijft hij 'oefenen' met zijn bed maar ligt hij niet te vaak alleen te 'verpieteren', en al helemaal niet te lang in zijn eentje te huilen. Nu ben ik nog aan het peinzen hoe lang ik hem moet laten jengelen voordat ik hem zijn speentje die ene keer kom brengen. Want soms denk ik dat ik zijn inslaapval-'ding' verstoor door meteen na een minuut alweer een speentje te geven. Vaak is het speentje effectiever als hij al vijf minuten pissig is, maar ik vind vijf minuten al verschrikkelijk lang als hij niet in zijn hummetje is...

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: wou nog even toevoegen dat het soms al helpt om met jezelf een afspraak te maken (over van alles kan dat zijn): 'na drie keer speentje geven haal ik haar eruit' of 'na vijf minuten huilen krijgt ze een speentje', 'als ze krijst laat ik haar niet in haar eentje zijn', dat soort dingen. Voor mij maakt dat het iets makkelijker.

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hoe is het ermee? Hebben jullie een goede nacht gehad? Wij wel, Kasper was vannacht om vier uur wakker, dus dat valt heel erg mee. Gisternacht ook maar één keer, ik hoop dat het nu doorzet op deze manier. Kan wel een beetje ononderbroken slaap gebruiken!

Gisteren zijn we naar het consultatiebureau geweest voor de eerste keer. Kasper was 57 centimeter lang en 5225 gram zwaar. Behoorlijk groot voor een kindje van vier weken, maar zijn lengte en gewicht pasten wel heel goed bij elkaar en het was ook wel logisch dat hij zwaar was, aangezien hij bij de geboorte al zwaar was. De arts was helemaal onder de indruk van het volgen met de ogen, de heldere blik, het optillen van het hoofdje en het lieve lachje dat ze kreeg. Het gaat dus helemaal goed met de jongeman. Altijd weer mooi om te horen! Gek he, zo'n kindje doet helemaal niets en dan ben je toch al zo trots...

@Shenoby: ik hoop dat het door het weer komt, dan zou hij vandaag weer wat rustiger moeten zijn. Ik had gisteren al wel het idee dat het ietsje beter was. Maar dat zou ook tussen mijn oren kunnen zitten doordat ik wat beter had geslapen van tevoren.

@Kart: geen echte metamorfose dus, maar klinkt wel goed. Even een hele opfrisbeurt voor je kapsel! Dat moet ik ook nodig doen, maar ik wacht nog een paar weken. Op 26 mei trouwt een goede vriendin van mij en dan wil ik er op mijn best uit zien, dus een paar dagen daarvoor maar even naar de kapper...

@Zip: als het de leeftijd is, wordt het eerst nog wat erger voor het beter wordt... Ach, daar komen we ook wel weer doorheen. Voor wat betreft een derde kindje: dat kriebelt bij mij inderdaad wel. Lastig, want Frank wil geen derde kindje en praktisch gezien is het ook helemaal niet handig. We hebben het huis vol, de auto vol en een derde brengt ook weer veel extra kosten met zich mee. Maar aan de andere kant: het is wel heel druk, maar ook wel heel gezellig een kleintje erbij. We moeten nog maar eens even zien.

@Biancje: klinkt alsof jij het echt perfect voor elkaar hebt meid, helemaal goed! Geniet er lekker van! En wat ben je razendsnel weer op gewicht! Heb je daar nog iets bijzonders voor gedaan?

@Micha: vervelend joh dat je zo'n onrustige dag had eergisteren. Hoe is het nu met jou en Danique?

@Shenoby: wat een prachtige foto's van je meiden, je ziet inderdaad heel goed dat ze zusjes zijn! Als je zou zeggen dat het foto's zijn van hetzelfde kindje, zou je het ook geloven!

@Jessmin: Kasper komt ook lang niet aan de 20 uren slaap, hij is veel te actief tussen de voedingen door. Maar als hij meer nodig heeft, zal hij heus wel gaan slapen. Ieder kindje is ook weer anders he?

@Suenne: helaas niet de gouden tip voor je, maar ik hoop dat je je nu wel weer wat beter voelt!

@Inge: wat leuk om weer wat van je te horen. Ook al door de vermoeidheid ingehaald lees ik, maar wel fijn dat het allemaal goed gaat met je beide knullen! Ik moet inderdaad ook het douchen plannen... ernstig he? Maar dat had ik bij Ronja ook. Vandaag is zij naar de kinderopvang, dus dat wordt ook lekker een dutje doen met Kasper. Heerlijk! En leuk dat je weer wat vaker gaat schrijven! Wat een mooie foto van Bram!

Nou dames: een prettige dag weer!

16. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Cis: heb het gelezen en daar ook een reactie geplaatst.. ben er stil van...

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden, nog 'n vragie: Hoe laat gaan jullie kindjes eigenlijk in hun nachtslaap? Dus zeg maar de slaap waarin ze alleen nog nachtvoedingen krijgen en ze er niet meer uitgepakt worden naar beneden? Hier slaapt Noah rond 20.00 uur (meestal wel na even brullen trouwens, het is nooit met een glimlach iig) en wordt dan pas weer wakker tegen 05.00 uur om te drinken. Ik merk dat hij weer korter laat tussen de avond- en nachtvoeding dus dacht; zou dit betekenen dat ik z'n flessen op moet hogen? Hij krijgt nu 5x 150/5 en 180/6 lijkt nog wat veel voor hem, dus dan wou ik iets gaan weggieten maar omdat ik nutriton erbij doe zal het dan voor mij een raadsel wezen hoeveel hij dan daadwerkelijk drinkt.. Of denken jullie dat ik 4x 150/5 moet geven en dan de avondvoeding 180/6 moet maken eerst?

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden,

was ik alweer....;) manlief is vrij, dus is de laptop hier...hahaha....zit nu te voeden en te typen....knap he? kan precies met een voedingskussen en als bram eenmaal de borst heeft, laat ie niet meer los tot ie vol is!

anneke, wauw! kasper doet het goed meid! bram is ook al heel wakker en lacht ook..hij probeert ook al wat te brabbelen....zo lief! hij was met 4 weken 4580 gr....

jessmin, meid ik weet geen antwoord op je vraag...geef bv, dus ben niet thuis in de fv...misschien iemand anders?

wij gaan zo even winkelen met z'n allen...even zomerspul inslaan!

liefs mij

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Ingef: nee, met bv wordt het lastig om jezelf op te hogen, whaha :D :D Zou wel heel handig zijn, even aan je tepel draaien en hop! productie omhoog hahaha

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Sorry meiden, flauw :)

Deel Deze Pagina