Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongesteld.... BAH!!!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik had net een aanval van supermoederschap... Ronja naar bed gebonjourd na eerst heerlijk met haar te hebben gespeeld, Kasper gevoed en lekker nog een half uur op mijn buik gehad, die ligt nu lekker in de box te slapen. Daarna een cake gebakken (staat nu nog in de oven) alle speelgoed van Ronja opgeruimd... en dat alles terwijl Frank naar zijn honkbaltraining is. Lekker als het allemaal eens een keer lukt. De laatste tijd lukt alles zelden zoals ik het gepland heb, dus dit is ook wel eens fijn!

@Inge: dus met Bram gaat het ook helemaal goed? Leuk is dat he die glimlachjes van die baby's? En dat ie ook al brabbelt, dat is best vroeg volgens mij. Was het shoppen nog leuk? Ik was vanmiddag even met Kasper naar de Super de Boer gelopen, wat een drama was dat... hij heeft het hele kwartier ernaartoe gekrijst, in de winkel gekrijst en zeker tien minuten van de terugweg gekrijst. We kwamen thuis en meneer ging heerlijk slapen... grrr!

@Jessmin: ik heb eigenlijk ook niet zo'n verstand van hoeveelheden flesvoedingen en alles... sorry...

@Imsala: de mindere kant van het niet meer zwanger zijn. Heb je er veel last van? Hoe gaat ie verder? Had je al even niet meer gezien!

@Lenny: hoe is het met jou meid? Ook al even niets van je gehoord en ben natuurlijk wel heel benieuwd!

Een fijne avond allemaal, ik ga even dames in de dop kijken!

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey meiden,
    nou sinds vandaag de mirena laten zetten.
    dus hier komt er eerst geen kindje meer bij als het goed is :D

heb de uitslag van het bloed binnengekregen want ging steeds bijna onderuit.
    en bleek foliumzuur tekort te hebben door de bv.
    kon de vermoeidheid ook mee te maken hebben.
    dus voor de dames die bv geven en heel moe zijn.
    hoeft dus niet alleen aan de nachtvoedingen te liggen.

zo voor de rest even weinig te melden.
    zo lekker voor de tv hangen met kirsten lekker bij me.
    want papa is een avondje weg dus heeft mama het rijk alleen

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    @Jessmin: Jesse krijgt zijn laatste fles ook rond een uur of 20.00/21.00 maar ligt daarna nog wel beneden. Ik neem hem mee naar boven als ik zelf ook ga slapen en leg hem dan in zijn eigen bedje. En je vraag wat betreft voedingen. Wij geven per dag 4 flessen van 150/5 en 1 van 180/6. Die van 180/6 is de fles voor de nacht. Hoop dat je wat hebt aan mijn antwoordt.

Ik heb vandaag de nacontrole gehad van de verloskundigenpraktijk. Dit doen ze altijd de laatste woensdag van de maand en dan komen alle mama's samen in brasserie. Daar krijgen we een kopje thee en appelgebak en kunnen we gezellig even kletsen. Is erg gezellig en zo leer je ook weer wat mensen kennen. Het leuke was dat er nu ook weer iemand was die ik 2 jaar geleden ook ben tegengekomen op de nacontrole. We hebben dus allebei 2 kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd. Wij hebben samen dus ook gezellig weer zitten kletsen over de kinderen en de bevalling. De verloskundigen hebben met iedereen even een gesprekje over hoe het allemaal gaat en of er nog vragen zijn en er is ook een lactatiekundige aanwezig die bij iedereen langs gaat om te vragen of alles goed gaat met de borstvoeding. Maar aangezien wij de fles geven had ik daar natuurlijk weinig vragen over.;) Daarna is er aan het eind nog even de mogelijkheid om langs de praktijk te gaan en je hb te laten controleren. Mijn hb was 7.9, dus erg mooi. Nu is de kraamtijd dus echt afgesloten en ik vind het toch eigenlijk wel jammer dat ik het waarschijnlijk nooit meer mee zal gaan maken. Het is toch wel een hele bijzondere tijd. Maar ach, ouder wordende kinderen is ook leuk en elke leeftijd heeft zijn charmes.

Nu ga ik snel even koffie zetten, we krijgen zo nog kraambezoek.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    O ja, ik heb de mijne net achter de rug. Haha, het eerste wat ik dacht toen ik ongesteld was was: "dit heb ik dus niet gemist!!!";)

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik krijg maandag de mirena geplaatst. Viel het een beetje mee??? Hier helemaal geen kindjes meer als het goed is, dus dit leek ons de beste oplossing. Is namelijk net zo betrouwbaar als een sterilisatie en de pil wil ik echt niet meer aan beginnen. Ben die hoeveelheid hormonen zo zat.

Ik lees trouwens dat je een foliumzuur tekort hebt. Hebben ze bij jou ook je ijzer en b12 gecontroleerd. Deze 3 gaan meestal samen namelijk. En als je die ook te kort hebt dan helpen alleen tabletten foliumzuur je niet.

Geniet maar even lekker van je tv avondje.

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ lin
    volgens mij hebben ze alles gecontroleerd in het bloed.

wat de mirena betreft dat vond ik zooooo ontzettend meevallen.
    had van meerderen gehoord dat het best heel zeer deed.
    nou binnen een paar minuten zat ie erin.
    even een oei momentje en dat was het.
    daarna nog soort van menstruatie klachten gehad maar heb er nu al helemaal geen last meer van.
    nu is de mijne wel door de gyn gezet en bij die anderen door de HA misschien dat dat verschil maakt?

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha...vond het wel grappig hoor meid! :D

9. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anneke: hier gaat het op zich wel goed hoor, alleen de nachtvoedingen breken me op.. Verder a.s. woensdag dan de rechtzaak voor de omgangsregeling..
    Kids zijn al sinds 18 februari niet meer bij mijn ex geweest, dus ik heb ze al 2,5 maand onafgebroken hier en dat is best pittig!

de ongi lijkt niet door te zetten, vaag gedoe....

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    imsala: aha, alles komt weer op gang... veel last van?

Anneke... oh nee, de hele weg gehuild dus..pff... balen zeg! Bram hield zich bij ons de hele tijd keurig, alleen op weg naar huis in de auto,...brullen! Het was ook al lang tijd om te voeden, dus uiteindelijk in de auto bij een tankstation de borst gegeven... toen was meneer weer stil! Wel lekker gewinkeld verder..... en jij dus een ijverig moedertje! Lekker is dat he? Kun je eindelijk weer eens lekker je eigen ding doen he? en de cake goed gelukt?

shenoby: aha, een tekort aan foliumzuur? Ik slik nog steeds van die mamavitamines, dat helpt ook wel volgens mij. Hopelijk knap je snel weer wat op, is wel fijn wat extra energie he?..;)

lin: wat leuk die nacontrole! dat klinkt echt erg gezellig! en toevallig dat je de zelfde dame tegenkwam..dubbel gevoel dat je dit allemaal voor de laatste keer meemaakt he? Hier bewust ook echt de laatste zw, probeer overal heel erg van te genieten.....

zo hier even lekker voor de tv gehangen... het is echt aanpoten de hele dag he? Heb wel voor het eerst sinds twee weken weer een middagdutje kunnen doen, was erg fijn! verder lekker gewinkeld en met het hele gezin patatjes gegeten in de stad. Kris vond het geweldig! Bram ligt eindelijk te slapen, heb ongeveer 15 keer het speentje terug gegeven...pff.. best goed voor je conditie, aangezien ik beneden ben en hij boven! Hij heeft zo'n zuigbehoefte! Echt wel handig dan zo'n speen.. Nu naar boven, want het is bijna weer zijn drinktijd... ik laat er overdag niet meer dan 4 uur tussenkomen hopende op een goede nacht...hahaha.... Morgenochtend Kris weer naar de kinderopvang en dit weekend voor het eerst weer eens naar mijn ouders en schoonouders toe.. dat is namelijk een uur rijden en Bram is a.s. weekend 6 weken, dus vinden we dat het wel kan voor het eerst! Ben benieuwd hoe het zal gaan...

hoe is het verder met jullie?

liefs

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    pittig he meid, vooral omdat je er ook zo alleen voor staat..heb je wel hulp van familie en vrienden?

Sterkte met alles hoor!

12. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @inge: echt hulp heb ik niet, als ik op visite ga bij kennissen dan nemen hun wel de verzorging op zich, maar verder sta ik er toch wel alleen voor, kan zo nu en dan mijn vader eens bellen om ze mee te laten nemen naar de dierentuin maar daar houd het zo'n beetje op.. Hij heeft wel pas een campingbedje gekocht en mag de oudste 2 eventueel wel laten logeren een nachtje maar dan wel 1 tegelijk, want 2 is hem gewoon teveel..
    de oudste is momenteel heel opstandig ook qua gaan slapen, wil pas slapen als het maantje er is, zoals hij dat zegt, vraagt veel negatieve aandacht en vooral als ik met de jongste bezig ben..

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi meiden!!!

Hoe is het nu? Hebben jullie het ook weer zo belachelijk heet??

Inge!!! Woei! Wat leuk je weer eens hier te treffen! Wat een prachtige foto van Bram! Dus Kris is een trotse broer?
    Chris is vanaf het begin niet bij Olivier weg te slaan!!! Steeds kusjes geven en over zijn hoofdje aaien. Sinds kort zegt hij, als Olivier huilt: "tis er Olvie? Tis er ventje?" Zo schattig!
    Ik moet wel zeggen dat ik 2 kinderen behoorlijk druk vind. Zoals je al aangeeft, alles moet je plannen! Mijn vriend is ook nog eens veel weg waardoor ik geen tijd voor mezelf heb. Dat zit me nog het meeste dwars.

Zip, een derde kindje??? NOW WAY!! hahahaha. Ik moet er echt niet aan denken en ik voel het gelukkig niet kriebelen. Wel kan ik me het voorstellen, dat als je open staat voor een groter gezin, er belletjes gaan rinkelen. Kinderen zijn gewoon het einde!!

Imsala. Hoe lang heeft je menstruatie op zich laten wachten? Ik ben 8 weken verder en merk nog niks. Heb wel steeds het idee, krampjes in mijn buik en last van mijn onderrug, maar helaas. Kan niet wachten om met de nuva ring te beginnen, moet alleen wel even op de menstruatie wachten.

Jessmin, wij geven Olivier rond een uur of twaalf zijn laatste (4e) fles van 150/5 omdat hij meestal dan pas wakker wordt. Dan heeft hij vanaf een uur of 5 niks meer gedronken. 's Nachts komt hij 1 keer, rond een uur of 3/4.

Shenoby, wat een plaatjes van dochters heb je. Om op te eten!!

Ik zie echt prachtige gewichten voorbij komen. Onze jongen weegt pas 4,3 kilo en is 55cm lang. Behoorlijke slankie..
    Hij lacht nu dagelijks als je contact met hem maakt en dan laat hij de meest schattige geluiden horen. Zo vertederend!!! Gisteren heeft hij zijn eerste prikjes gekregen. Oh oh oh wat heeft hij een pijn gehad de hele dag. Huilen, huilen en nog eens huilen. Chris en ik hebben geen zonlicht gezien gisteren omdat kleine Ollie behoorlijk van streek was. Vandaag haalt hij zijn slaap weer in, dat maakt een hoop goed.

Zien jullie ook wel eens op tegen dagen dat je alleen bent met je kindje(s)? Ik zie behoorlijk tegen deze week op. Mijn vriend moet 4 dgn achter elkaar van 12:00 tot 01:00 uur werken. Zelfs Koninginnedag moet ik alleen zien in te vullen. Bah!!! Nog even en ik ben te moe om weer aan het werk te gaan.

Genoeg geklaag. Fijne avond meiden!!
    Liefs Ellenore

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hehe hier ben ik weer..erg drukke week bijna achter de rug. gezellig maar erg druk. gisteren de verjaardag van lenn gevierd, vorig weekend 3 dagen bij mijn zus in nieuwegein geslapen en o o o wat was maddox een enorme draak toen!!! ik heb hem nog nooit zo vervelend meegemaakt als toen. pfhoe, het was gezellig maar ik was wel blij thuis te zijn.
    ik ben zo moe nu! maar ach nog even doorzettenn, morgen vieren we lenns verjaardag nog een keer, gisteren was het voor vrienden en morgen voor familie. weekend had ik nog wat te doen maar goed dat is me nu even ontgaan straks in de agenda kijken.
    vandaag mn bril opgehaald..wel een heel verschil hoor maar moet nog echt wennen eraan. sterkte van mijn rechteroog is -2!!!

@ellenore: ik zie er soms ook wel tegenop hoor om helemaal alleen met de kids te zijn. maar ik heb dat best vaak omdat lenn maar 1 dag per week echt een hele dag thuis is. voor de rest moet hij werken en trainen dus het begint te wennen nu. ik zie er vooral tegenop als ik moe ben (als vandaag) maar gelukkig begin ik nu echt een ritme te vinden voor als ik alleen ben en indy kan al goed alleen in haar bedje slapen zonder dat ik hoef te sussen dus dat scheelt al een heleboel. heerlijk. om 19.30 gaat maddox naar bed en rond 20.00 20.30 gaat indy naar bed en worden pas de volgende dag wakker.

nou ik ga even bijlezen. is weer een tijdje geleden

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Ellenore: ja, ik moet zeggen dat ik ook niet echt fan ben van de dagen dat ik alleen ben, maar dat is zo ongeveer elke dag door de weeks tot 20.00 uur (en dat is nou net het moment dat ik kereltje te slapen leg dus dan hebben we feitelijk al wel weer alles gehad ;)) Maar hubby doet daarna wel weer flessen steriliseren en fles voor de nacht klaar zetten in de warmhouder met poeder ernaast. Dat werkt wel heel fijn, dat je dan alleen nog hoeft te mengen en dan al naar boven kan met het flesje.

Het weekend vind ik dus veel gezelliger idd en durf dan ook meer te ondernemen want doordeweeks vind ik dat een heel gedoe. (suf eigenlijk)

Ben echt blij dat Noah al elf uur slaapt op 5 flessen van 185 ml (weet niet zeker, laat steeds iets in de speen achter zodat het niet de volle mep van 200 ml wordt, maar doordat ik nutriton erbij gebruik heb ik geen idee wat hij nou eigenlijk drinkt...). Maar ik blijf dat flessengedoe maar lastig vinden want als hij zolang slaapt moet je weer ineens 5 flessen in een tijdsbestek van 06.30 tot 19.00 uur zien te proppen, en één keer in de drie uur 185 ml aangedikte melk drinken (dat is zo'n 210 ml in totaal hier), dat vind ik best veel voor hem. Maar grotere hoeveelheden één keer in de vier uur gaan geven lijkt me ook weer veels te veel voor het ventje. Nou ja, we zien wel waar het schip (hopelijk niet) strandt :p

16. lennylenn

ok jongetje is nu lekker aan het spelen en indy slaapt dus ik zal zoveel mogelijk proberen te lezen en te reageren komt ie:

@jessmin: oowww wat leuk die lach geluidjes!!!! prachtig he hahahaaaaa

@suenne: hahahahahhaaaahhh je dochter heeft de schijt aan je hahahahahaaa. ik heb het 6 keer gehad dat indy nog ff het laatste poepje over mij liet gaan. getverderrie!!!!!! kleine stinkerds

@ellenore: het is idd een bril geworden. na de meting bleek dat mijn rechteroog -2 was..oei oei. mijn linkeroog was niet zo slecht maar moest dan veel harder "werken" om een goed beeld te krijgen.hoe gaat het nu met kleine olivier?

@anneke: ach jee hoe gaat het met je? het is idd best zwaar met 2 kleintjes he. ik hoop dat je goed je rust kan pakken en straks niet meer zo moe ben.

@kart: 3 a 4 uur bij de kapper?? wow!!!!! ik eis een before en after foto :D

@suenne: oooww gelukkig heeft het inbakeren geholpen zeg! heerlijk he als je eindelijk wat rust heb? gaat het inbakeren nu nog steeds goed?
    ik ben er bewust niet aan begonnen omdat je dat later ook weer moet afleren en ik ben nou al bezig met maddox zijn foppie een beetje afleren en heb er eerlijk gezegd het geduld niet voor om straks ook bij indy het inbakeren af te leren. maar ze slaapt prima nu gelukkig

@zip: amy slaapt als hij indy dat een poosje geleden ook deed...van die hazeslaapjes. als ze eenmaal slapen en ze worden kort daarna wakker moet je haar niet oppakken, als ze huilt mag je haar wel even een aai over haar bolletje geven of eventueel haar foppie maar gewoon laten liggen, ze valt dan weer in slaap. dat heb ik ook bij indy gemerkt, als ik haar dan toch uit bed haalde was zo moe en kon dan weer moeilijk in slaap vallen maar als ik haar laat liggen valt ze weer in slaap en ligt ze nog ruim 2 uur lekker te maffen.
    het is gewoon oververmoeidheid en sussen, zingen, rondwandelen enz zorgen er juist voor dat ze moeilijker in slaap valt vanwege de prikkels. laten liggen is het beste

@zip: pff nee bij mij kriebelt het absoluut niet hahahahaaa. ik heb zo mn handen vol aan deze twee en zou er echt geen derde bij kunnen hebben..ja mischien als deze twee 10 zijn ofzo hhahhahhhaa maar nu absoluut niet.

@biancje: heye meis! wat leuk te lezen dat het zo goed bij jullie gaat. zo houden he! zoo drinkt hij al 180?!!!! indy zit nu nog aan de 150 en krijgt dat soms zelfs niet helemaal leeg.

@micha: hoe is het nu met de harde plekken in je borst? nog pijnlijk of is het allemaal nog goed gekomen?

@shenoby: waauuww!!! wat lijken je meisjes ontzettend op elkaar zeg als baby!!! niet te geloven!!! wel prachtige meiden hoor

slapen bij baby's van 7 weken: tjah wat is normaal..de ene baby heeft wat minder nodig..indy slaapt ongeveer 16 uur per dag soms meer.

@jessmin: ik doe het flesje na haar badje geven want dan kan ze daarna gelijk naar bed.

@suenne: mischien was veerle had al gewend dat ze bij mama mocht slapen..dus ik zou het stukje bij beetje anpakken om haar in haar eigen bedje helemaal alleen telaten lliggen.

dames ik reageer zo verder..de dame is wakker

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: Ha wat grappig, zoals jouw kkids naar bed gaan is het hier ook zo'n beetje. Mijn dochter ligt er om 18.30 in en Noah ligt erin om 20.00/20.30. Hoe laat wordt jouw Indy dan weer wakker? Hier slaapt hij zo ongeveer tot 06.00 uur en wil dan een fles. Zijn laatste fles is dan om 19.00 geweest de vorige dag. Had Indy nou KMA? (Of was dat iemand anders en herinner ik het me verkeerd? Hersens werken dus nog steeds niet optimaal, heel fijn :))

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: heeft Indy dan geen honger tijdens het badje? Hier is hij duidelijk huileriger als ik zijn flesje ná het badje doe. Bij jou niet?

Doet iedereen zijn kindjes elke dag in bad? Ik merk dat zijn puistjes erger worden als ik dat niet doe, gek hè?? Normaal is dat andersom. Hulde @ degene die mij cetomacrogol aanraadde! Supertip, dank daarvoor. Weet even niet meer wie het was, maar heel fijne tip dus!

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: ben je trouwens nog met die relactatie bezig? Las dat ze wel flesjes kreeg (pepti was het?), maar dacht ook dat je probeerde nog iets van die productie op te krikken. Had dat bij mijn dochter ook willen doen toen destijds maar lukte mij niet dus was even benieuwd hoe het bij jou gaat...

20. lennylenn

vals alarm..ze slaapt weer dus ik kan nog even verder gaan...

ik ga verder waar ik was gebleven..dus suenne,
    het kan ook zijn dat ze mischien gewoon dorst had ik persoonlijk hou me niet aan de regel dat er 3 uur tussen de voedingen moet zitten, de ene keer drinkt ze na 2 uur al haar flesje leeg en de andere keer slaapt ze wel 5 uur achter elkaar en ik maak haar dan niet wakker. ik speel gewoon op haar in zeg maar.

@ingef: het is idd wel druk met 2 kindjes maar het gaat me nu makelijker af als voorheen, omdat ze heel goed op de voeding reageert en omdat ik al best mijn draai heb kunnen vinden. ik had de afgelopen 2 dagen mijn nichtje hier slapen van 4 jaar oud dus zat ik met 3 kindjes maar het was echt hartstikke leuk. scheelt ook wel dat zij heel erg lief is en goed luisterd. heerlijk hoor dat bram het zo goed doet en dat de krampjes zo goed als over zijn. geeft jou ook meer rust en kan je meer van alles om je heen genieten en van hem natuurlijk.

mooi foto vanbram hoor!! wat een wijsneusje!!!!!

@cis1: ik heb je verhaal nog niet gelezen maar ga het wel doen. wel moedig van je dat je het kon plaatsen zeg. kan me niet voorstellen hoe enorm veel pijn dat moet doen. ik zal er verder niet over doorgaan want het zal je nog steeds veel verdriet aandoen en dat wil ik niet.
    hihihih heb jij ook al zo een vreetzakje hahahahh wauw zeg de kindjes doen het goed hier!

@anneke: zo zo kasper is idd groot voor een kindje van 4 weken! goed hoor dat hij zo goed groeit, geniet er van meid

@jessmin: indy gaat op zn laatst om 20.30 naar bed en wordt dan rond 05.00 wakker voor een voeding en slaapt dan weer verder tot een uur of 8.

oke nu is ze wel wakker...tot later dames!!

Deel Deze Pagina