Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ook hier weer wakker om 8 uur want dan wordt dochter ook wakker. Leuk hoor, dat dat hetzelfde gaat bij jou hihi

2. pegster

pegster Lid

2 jul 2010
    26
    0
    0
    Ik ben op 18maart bevallen van een meiske. Ze is nu al 56cm en weegt 4500gr. Hoe vaak gaan jullie wegen? Het consultatiebureau zei ook dat qua voeding ze uitgaan van 5cc per week erbij. Ze drinkt nu ong 115cc per keer. Ik weet wel de rekensom van gewichtX150/ aantal voedingen.
    Nog een andere vraag. Sterre heeft nogal moeite met regelmatige poepluiers produceren. Infacol helpt ook niet steeds. Ze heeft nu al 4 dagen niet gepoept. Advies voor andere middeltjes?

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

thermometer even erin doen.
    dat helpt hier altijd.
    welkom hier trouwens :)

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@jessmin: indy heeft idd kma. ze krijgt nu de soya nutrilon..wordt eingelijk afgeraden omdat ze op latere leeftijd dan een soya allergie kunnen ontwikkelen maar de pepti kreeg ik er niet in dus ben weer aan de soya gegaan. ze krijgt rond 20.00 de laatste fles en slaapt dan tot een uur of 05.00 ongeveer dan weer een fles en dan slaapt ze tot 8 uur.

indy heeft wel honger als ze in bad gaat maar van dat warme water wordt ze rustig..daarna tijdens het aankleden wordt ze wel boos en is het huilen geblazen maar goed daar bijt ik me even doorheen want ik weet dat er niks ergs aan de hand is. ik doe haar om de ene dag in bad want ze krijgt heel gauw een droog huidje.
    de relactatie..ik wilde dat zo graag idd maar heb het opgegevn 1 vanwege het vaak moeten aanleggen dat hield ik helaas niet meer vol en 2 omdat ik ook moet opletten op wat ik eet ivm haar kma. dus ze doet het nu alleen maar met een flesje :(

zo ze liggen nu beiden op bed..wel vroeg vandaag. maddox was heel moe en indy doet gewoon even een dutje.
    die gekke maddox, hij heeft een hele klein honkbal knuppel waar hij graag mee speelt, nou ging ik hem naar bed brengen en voordat hij gaat slapen krijgt hij nog wat te drinken. nou goed hij netjes zitten met zijn drinken...eist koning maddox eerst een kusje op zijn voet en daarna 1 voor zijn flesje. nou vooruit kusje gegeven, vervolgens legt hij zijn knuppel keurig netjes op zijn dekbedje en houdt het de hele tijd in de gaten toen haalde ik het even weg en o o o wat een woede aanval kreeg hij toen!!!! ik gauw weer die knuppel terug leggen en stil was hij..hij heeft dat ding in de hele tijd in de gaten gehouden en toen hij moest slapen moest ik jawel..ook de knuppel een kusje geven. nu slaapt hij met dat ding. ach kan geen kwaad het is echt een hele kleine knuppel dat volgens mij van een sleutelhanger was. raar kind heb ik af en toe. hij probeert nu ook al zinnetjes te maken echt zo leuk!! en hij kan tot 4 tellen.. de rest 5,6,7 enz haalt hij door de warmaar tot 4 gaat het heel goed.

5. lennylenn

@pegster: welkom hier en alnog van harte met de kleine sterre :D

soms heeft indy ook moeite met poepen en als ik merk dat ze er last van heeft doe ik een klein beetje lactulose in haar melk. komt er zo weer uit. maar dat is pas als de thermometer niet werkt

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Pegster, ik neem aan dat je fv geeft. Wij maken het klaar met venkelthee. Onze zoon kon ook heel moeilijk poepen en sinds we hem preventief infacol geven voor elke voeding en deze aanmaken met venkelthee poept hij weer iedere dag.

Het is zeker het proberen waard. Als infacol niet werkt is er nog cynababy, maar dat mag je niet zo vaak geven.

@de rest....ik reageer vanavond!
    (zwaait naar Lenny) welcome back ;)

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    Imsala: pff,....respect hoor... vind het soms met man al pittig...laat staan in je eentje...houden de twee oudste ook wat rekening met je? En de jongste is het een makkelijk kindje? nou meid, voorzover het helpt... je kunt hier in elk geval altijd je verhaal kwijt..knuff!

ellenore: aaahhh wat lief klinkt dat zeg hoe Chris omgaat met Olivier... koddig! Ja, inderdaad wel pittig he? Mijn man is wel veel thuis...maargoed, door zijn ocd sta ik er ook wel voor een groot deel alleen voor.. volgens mij hadden we het daar al wel eens eerder over gehad toch? Maargoed, ik merk wel, nu er weer wat ritme in de voedingen en slaapjes van Bram komt dat ik het overzicht iets terug krijg. Ook ben ik noodgedwongen makkelijker geworden in sommige dingen...als de was maar schoon is en er een gezonde maaltijd is...ben ik al trots! Hopelijk komt er voor jou ook snel weer wat 'me-time' ... in elk geval al fijn om hier de frustraties te kunnen delen? Het is gewoon pittig he? vooral als je ook nog iets leuks met de oudste wilt doen.. dan moet de jongste wel meewerken he? Olivier is inderdaad mooi slank.. maar wel in verhouding, zo klinkt het!

Lennylenn: hoe is het meid! nog aan het lessen? en wat goed zeg, zelfs nog een kindje extra op bezoek!

Jessmin; ik doe Bram om de dag in bad, doe ik trouwens ook nog steeds met Kris, behalve als hij de halve zandbak mee heeft genomen van het kdv, dan gaat hij gewoon extra! hahah...

pegster: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meisje! voor advies zou ik even met het cb bellen, die weten het vaak wel. Geef zelf bv, dus zou het niet weten...Bram poept hier de hele dag door...

lennylenn: hahaha...wat een leuk verhaal over maddie... klinkt als een lekkere eigenwijze peuter...hier ligt kris ook regelmatig met auto's en zaklampen in bed i.p.v. knuffels...ach ja..als ze maar slapen he?..;)

zo, ik ben ook weer helemaal bij. Zit al lekker schoon in mijn pyjama op de bank. Ben met Kris in bad geweest en ga rond half 11 voeden en dan lekker slapen. Vandaag was kris lekker op het kdv, dus een dagje voor mij en bram alleen. We hebben lekker geslapen! heerlijk,,, doet toch wel veel goed hoor zo'n dut...ben toch iedere nacht in de weer met voeden en dat hakt er in he? Vast herkenbaar... manlief moet alleen morgen nog werken en dan is hij de hele week vrij, wel erg fijn, want het is toch een stuk relaxter met zijn tweeën thuis...

gaan jullie nog leuke dingen doen a.s. weekend?

liefs!

8. lennylenn

@ingef: ja hoor nog steeds aan het lessen :D deze week afgezegd want het werd me event te druk maar vanaf volgende week gaan we er weer tegenaan.

hoe heeft iedereen geslapen?
    uiteindelijk is het hier nog goed gekomen..het begon met innepin, ik had haar in haar slaapzakje op bed gelegd maar dat kind wilde maar niet slapen huilen huilen en nog eens huilen. ik naar haar toe, bleek dat ze het ontzettend warm had in die slaapzak. nou dat vond ik heel zielig en ze was ook heeeel erg moe dus ging ik haa sussen..nou ja proberen dan. ook dat was niet goed, toen toch maar streng de ria blom methode toegepast en gewoon weer terug in bed gelegd, ik was zelf ook moe en ging oo liggen maar pff kon maar niet slapen door mn snikkende oververmoeide indy. toen naar de woonkamer gevlucht en op de bank gaan liggen en na 10 min lag indy te snurken.
    ok nou rond een uur of 23,00 ging ik naar bed en sliep net een uurtje en werd wakker met een enorme buikpijn!! aawww ik kon wel huilen zo pijn deed het. ik begon te zweten mn handen trilden ik kon bijna niet meer lopen. ik naar de wc..(de rest bespaar ik jullie) eenmaal klaar nog steeds pijn...op de bank gaan liggen, ventilator vol op mn gezicht gerciht en toen weer naar de wc. weer op de bank gaan liggen en daar ben ik uiteindelijk in slaap gevallen tot vanochtend. nu heb iknog wat kramp maar lang niet zoals gisteren. het kwam door een hele vettige hamburger die ik uit een enorme gierigheid had opgegeten. dat heb ik wel vaker als ik té vettig eten naar binnen werk krijg ik buikpijn of diaree. maar gisteren leken het wel weeen hahahaaa

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: Jeetje, dat klinkt niet lekker zeg. Arme jij! Vette hamburgers zijn gewoon zo heerlijk!

Hier is iedereen verkouden, hoesten en snotneus enzo, en Noah die heeft dat gelukkig niet maar wel een snotoog, ontstoken enzo, dus denk dat dat hetzelfde virus is. Ach, beter dan hoesten of verstopte neus bij zo'n baby'tje. Maar wat doe je eraan? Schoonmaken met afgekookt water met steriel gaasje en veeg je dan van buiten naar binnen of andersom?

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

van binnen naar buiten dus van de traanbuis af.
    anders kun je de "rommel"in de traanbuis vegen

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Shenoby: ahh super, met verklaring en al! Doordat je me die nu geeft weet ik ook zeker dat ik het niet meer vergeet, nu is het niet zo arbitrair meer ;)

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat gek, mij heeft de wijkverpleegkundige het precies andersom laten zien. Dus van buiten naar binnen, anders kan de rommel het oog niet verlaten. Dat was wel met zo'n verstop traanbuisje, dus misschien dat het anders is dan?

13. Kwekijzer

hahaha, ja doe ik ook als ze op het laatste prutteltje blijft drukken, helpt als een tierelier!! hahaha, ze poep zo over de thermometer heen:D

14. Kwekijzer

Veerle slaapt nog steeds samen met ons, maar wel altijd in haar co-sleeper hoor. Ik vind in bed bij ons niet ideaal, maar als ze smorgens gaat jammeren dan doe ik niet zo moeilijk. Ik baker haar nu steenvast in en het lijkt te helpen. Ze heeft het voor elkaar gekregen toen die keer er 2 uur op te brullen, maar wie aanhoudt die wint, ik hoef haar nu maar in te pakken en ze gaat al gapen....soms is coditoneren gewoon heel erg handig....ik knuffel het daarna er wel weer af. :p

Ze huilt veel minder nu, ik herken nu dat ze vecht tegen haar slaap.

We gaan uit logeren bij mijn familie! 2 nachtjes, heel benieuwd hoe het zal gaan. Iedereen een hele fijne koninginnedag en welkom voor de nieuwe onder ons!

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ suenne,
    eerder was het idd zo.
    maar als je het goed doet komt het zo makkelijk uit het oog.

16. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    zo... dat is weer lang geleden.....
    heb het ook zo druk gehad.... ik heb alles gelezen maar het ook nu geen tijd om te reageren... sorry!!!! zit nu bij mijn schoonouders..
    alleen ff laten weten dat alles prima gaat met ons!!
    ik ben sinds gisteren niet meer ongi en nu eindelijk na 6 weken van dat klote maandverband af!!! en ik heb mijn eigen broek weer aan!! joepie!!!
    ben ook met een dieet begonnen afgelopen dinsdag. wil voor de bruiloft van mijn zus toch wat kilo's kwijt nog....
    ik zal snel wat meer reageren.... maar dit weekend heb ik het ook weer kei druk dus zal wel maandag ofzo worden...

fijne Koninginnedag morgen!!!!

liefs

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Zijn jullie al helemaal in de oranje stemming? Hier een heel gezin in het oranje gehuld, maar ik denk niet dat we straks de stad in gaan. Vorig jaar was het met één kinderwagen al een drama, moet je je voorstellen hoe het met twee zal zijn. Niet tof denk ik. Dus gaan we maar even naar mijn schoonouders op de camping, hier een half uurtje vandaan.

Het gaat hier verder weer een stukje beter dan eerder deze week. Toen zat ik er een beetje doorheen door de vermoeidheid, maar we hebben nu al drie nachten achter elkaar dat Kasper maar één keer wakker wordt voor een voeding, ergens tussen twee en drie. Dus dat is een stuk beter te doen. En Frank is een paar dagen vrij geweest achter elkaar. Dat is ook wel erg lekker. Gisteren heb ik daarom ook maar weer even een dutje gedaan midden op de dag.

Met Kasper gaat het ook echt goed. Hij lacht nu best veel en kijkt regelmatig heel helder om zich heen. Ik zet hem nu ook zo nu en dan een tijdje in de wipstoel, dan is hij heel wakker, maar hoeft hij niet te huilen. Heerlijk is dat!

@Inge: wat goed dat jullie zo lekker hebben kunnen shoppen. En bij een tankstation de borst geven, dan was de nood wel hoog blijkbaar. Das dan toch wel een hele handige kant van borstvoeding he? Je hebt het altijd bij je! Veel plezier bij je ouders en schoonouders! En de cake was erg lekker!

@Imsala: ik kan me voorstellen dat het in je eentje met drie kinderen heel heftig is. Ik hoop dat je snel een beetje rust krijgt. Dat heb je toch ook wel nodig.

@Ellenore: wat schattig hoe Chris met zijn broertje is! Jij hebt dus ook dat je wel opziet tegen de dagen dat je alleen bent met de kids? Dat heb ik ook. Uiteindelijk gaat het meestal helemaal prima, maar er zitten gewoon best pittige momenten bij. Als ze beide huilen, of wanneer de kleinste huilt en de oudste dan vervolgens de tent af gaat breken om ook maar aandacht te krijgen. Ik hou me maar voor dat het over een maand alweer makkelijker is dan nu en nog een maandje later nog makkelijker. Dit is gewoon even het vermoeiendste en zwaarste stukje. Terwijl ik toch ook wel heel erg kan genieten van die kleine!

@Lenny: wat heerlijk dat Indy nu hele nachten doorslaapt. Dat geeft jou ook wat tijd om bij te tanken! Ben je inmiddels al een beetje aan je bril gewend?

@Pegster: welkom hier en gefeliciteerd met Sterre!

@Mwag: wat leuk om weer wat van je te horen! Lekker dat je van het maandverband af bent. Verheug ik me ook op. En eigen broeken weer aan kunnen is ook heerlijk. Wil je nog veel kwijt voor die bruiloft? En is dat al snel?

@Shenoby: hoe gaat het eigenlijk op het moment met de buren en de woningbouw en dergelijke?

Meiden, fijne koninginnedag!

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    lennylenn: wat goed, nog steeds aan het lessen dus en gaat het goed? Kan me voorstellen dat je af en toe af belt...het best druk he?
    jakkes, klinkt alsof je echt beroerd was gisteren...manlief had vannacht gelijke klachten...pff...hopelijk blijft het mij bespaard...nu weer helemaal fit meid?

jessmin: o jakkes...allemaal verkouden! Wat naar...en inderdaad met een gaasje met uitgekookt water is het zo weer over...ik veeg trouwens altijd van buiten naar binnen....begin nu te twijfelen door shenoby...misschien even op internet opzoeken?

fijn weekend suenne en fijn dat het inbakeren bij veerle helpt! geeft ze echt rust he?

mwag: fijn dat je niet meer vloeit, bij mij is het ook al twee weken weg...ben benieuwd wanneer de ongi komt...bij kris duurde dat totdat ik met d ebv stopte, hopelijk nu ook... wat goed zeg een dieet! ga ik ook doen na de bv, nu trek ik dat nog niet,,...goed excuus...hahaah

anneke: oo..nee...met twee wagens de stad in nu lijkt mij ook niet echt een pretje... en volgens mij voor de kids al helemaal niet... ze zien alleen maar benen op die hoogte...;) leuk is dat als ze in het wippertje kunnen he? bram vermaakt zich ook al 10 minuutjes in de box onder de mobiel...hij volgt woezel en pip! zo leuk...daarna is ie dan echt moe....

zo bram zit lekker bij mij op schoot en ik typ met 1 hand...ach ja, je moet er wat voor over hebben....hihih... als bram zo slaapt gaan we boodschappen doen, en verder niet veel bijzonders eigenlijk, misschien nog wat snoeien in de tuin...

liefs!

19. lennylenn

Hallo allemaal!

Iedereen aan het genieten van koninginnedag? Ik ga zo met indy hier bij het winkelcentrum even een kijkje op de braderie nemen. Maddi is met oma naar honkbal. Mischien dat ik nog wat leuke boekjes en autotjes voor hem kan scoren. Even wachten tot indy wakker is. Meisje slaapt nu ook alruim 2 uur. Net wanneer ik uit huis wil. Grrrrrr

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Haha Lenny wacht tot Indy wakker wordt om weg te gaan en Ingef wacht tot Bram gaat slapen om booschappen te doen! ...huh?? :p Neem aan dat Ingef niet de babyfoon meeneemt naar de super iig, whaha

Deel Deze Pagina