hey dames, zo vandaag even lekker naar de vrijmarkten geweest. kirsten en nikki waren super lief. alleen is kirsten nu helemaal over haar toeren. misschien teveel indrukken gehad ofzo? heb nog wel leuke dingetjes gescoord. een v tech dora laptop voor 5 euro. een groot little people huis voor 5 euro. en nog 4 grote voertuigen van lp voor 2 euro per stuk! en overal deden de geluiden het ook van! me is helemaal happy vooral omdat nikki er zo heerlijk mee speelt nu. voor de rest ook iedereen een leuke koninginnedag gehad?
haaaiiii allemaal! was een leuk dagje op de braderie, indy heeft de hele tijd lekker in de minimonkey geslapen en ik heb hele leuke autotjes en een grote speelgoed vliegtuig dat geluid maakt voor maddox gevonden. toen ik thuis kwam was hij ook al thuis en zag zijn vliegtuigje, hij was er helemaal weg van! hij was zo blij met zijn nieuwe oude speeltjes! hij slaapt nu ook met 2 politie auto's..gek kindje. was een heerlijk dagje. nou ik ga even gezellig een filmpje kijken met lenn en me irriteren aan die rot buikpijn dat nog niet weg is helaas. verpest ook mijn eetlust..heb eingelijk bijna niks gegeten vandaag fijne avond allemaal en tot morgen.
@shenoby; jij dus ook allemaal leuke dingetjes op de vrijmarkt gescoord. leuk he! en die kleintjes zijn er zo blij mee! ik wilde ook zo een laptopje voor maddox maar helaas ging die net voor mnneus weg! was maar 50 cent en hij deed het prima. ging nog opzoek naar een andere maar kon nergens meer eentje vinden. naja dan krijgt hij er eentje voor zijn verjaardag.
Die zijn normaal toch 30 euro in de winkel?? Hier zag ik ook veel leuks van little people maar was steeds 20 euro (voor bijvoorbeeld huisje, of treinbaan met autootjes); echt belachelijk!
@ jessmin. ja dat klopt ik had een huis die grote bus de grote brandweerauto een groot kiepauto en nog een grote lp wagen en was voor al die dingen 13 euro kwijt. @ anneke, ik wou gisteren reageren dat het hier allemaal wel goed ging maar dat we nog steeds geen ander huis hebben. maar.... vandaag...... ik lig lekker op bed kirsten te voeden en nikki is met papa iets met blokken aan het bouwen maar ja als bij een 2 jarige iets niet goed wil lukken is het: NEEEEEEE!! en een beetje huilen. ik heb het raam open staan maar er zit een scherm voor dus dat zie je aan de buitenkant niet. hoor ik de buurvrouw zeggen: moet je DAT nou weer eens horen janken daarboven. tot 3x toe. dat wijf is wel zo gek dat ze de kinderbescherming gaat bellen hoor. dus morgen sta ik weer bij de woningbouw. door dit gezeik wil ik toch niet dat ik de kinderbescherming op mijn dak krijg. en moet haar ook niet zien op dit moment denk ik. want ik stuiter haar 1 voor haar kop! ga dus zo maar lekker met mijn gezinnetje naar schoonouders toe. kan nikki lekker buitenspelen
@shenoby: ooo jeetje wat een wijf is dat zeg!!! dat je ook nog eens naar je schoonouders moet zodat je kinderen lekker kunnen spelen is te belachelijk voor woorden. en ik weet dat die kleintjes boos kunnen worden als iets niet lukt, ik heb er ook eentje die dan gaat huilen en gillen maja..het zijn toch kindjes?!!! getverdemme kan je buurvrouw wel een rotschop verkopen. laat ze lekker op een onbewoond eiland zitten. hier is de buikpijn nog steeds niet weg ik word er nu wel een beetje gek van. ik heb ook totaal geen trek.wel honger maar ik kan gewoon niet eten door de buikpijn, en het vervelende is nog dat ik nu dus alleen met de kids ben..ok maddox gaat straks met zn oma weer naar honkbal en ik ga zo met indy naar mijn vader toe. verder krijgt mijn zus als ze later thuis komt een enorme opdonder van mij! het zit zo, ik heb 2 zussen en met de iets jongere heb ik een hele goeie band, echt mijn vriendinnetje. nu belde mijn oudere zus mij op van he heb je d. nog gesproken want ze doet een beetje raar.. ik had haar gister geproken en toen was alles ok dus vroeg wat er aan de hand was. nou zegt ze.. ze zegt gisteren tegen papa (mijn vader is op vakantie hier en logeert bij haar) dat ze morgenochtend..dus vandaag..vroeg weggaat en savonds pas thuis komt en dat hij op de kinderen moet passen. (ze heeft 3 kindjes 6,4 en 3 jaar) nou mijn vader is de moeilijkste niet en vindt het allemaal prima, hij vraagt alleen wat ze gaat doen. een boswandeling maken zegt ze. heel raar..want dat doe je niet van sochtends tot savonds. ok. nou mijn vader is een oude man van 75 en verveelt zich behoorlijk snel en wilde voordat ze weg zou gaan toch nog even naar buiten maar dat kon niet want mijn zus was rond een uur of 08.00!!!! al weg! kinderen gedouched aangekleed eten gegeven en weg was ze. zit mn vader daar nu dus met de kids en hij durft het niet aan alleen met ze naar buiten te gaan snap ik best. nu proberen mijn zus en ik haar al sonds vanochtend te bellen maar we krijgen elke keer haar voicemail!. ik heb gesmst maar ja dat heeft dus ook geen zin als je tel. uit staat. ik mijn vriendin bellen die mijn zus ook regelmatig spreekt maar ook zij heeft niks van haar gehoord. elke keer die f**** voicemail. begin me nu toch echt enorme zorgen te maken. normaal verteld ze me altijd wat ze gaat doen, deze keer heeft ze helemaal niks gezegd. en een boswandeling maken?!!! alsjeblieft zeg ze woont in nieuwegein (vlakbij utrecht) en nergens is er bij haar in de buurt een bos waar ze eens lekker zou kunnen wandelen en zij is ook absoluut geen persoon die dat zou doen. gatverdamme ik krijg hier echt nare gedachten bij zeg..ja je wilt niet van het ergste uitgaan natuurlijk maar wat nou als er wel iets heel ergs met haar is gebeurd! ze doet sinds kort aan internet daten en had iemand ontmoet. stel je voor dat ze met hem iets is gaan doen, ik ken hem niet weet niet waar hij woont, ik weet helemaal niks van hem. ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken. mijn zus en ik gaan dus straks naar mn vader toe en hopen dat ze gauw thuiskomt of dat we haar tenminste kunnen bereiken. we hebben het nog niet aan mijn broer verteld want die gaat dan helemaal over de rooie.
@ lennylenn. wat vreemd zeg. ja dan zou ik me ook zorgen gaan maken hoor. beetje hele lange boswandeling. zit ze wel normaal lekker in haar vel? en ik geloof dat ik iets gemist heb wat betreft je buikpijn. waar komt het vandaan of weet je dat niet?
Hi meiden!!! @Shenoby, damn wat een vreselijke buurvrouw!!!! Grrr. Krijg er de rillingen van hoor! @Lenny, dat is inderdaad een heel vaag verhaal over je zus. Heb je inmiddels al wat van haar vernomen??? Moeten we al een Amber Alert er uit gooien? Oeh ik zou gillend gek worden als ik mijn zus niet zou kunnen bereiken. Anneke, goed te horen dat het inmiddels weer wat beter gaat en dat je niet meer zo vermoeid bent. Het hakt er soms goed in he! Hoe was het op de camping? @ongesteld, yep eindelijk!! En heftig!!! My god, kraamweek all over again! Ik voel me 100 kilo en ik ben vreselijk chagrijnig! Zal blij zijn als het voorbij is. Sorry meiden. Ik heb wel alles doorgelezen, maar mijn hersenen....ik onthoud echt niks meer en ik ben vergeten op de ouderwetse manier te posten. (Extra pagina open) De volgende keer reageer ik weer op iedereen. Wij zijn gisteren naar Delft gegaan voor de vrijmarkt. Erg gezellig, maar door die krappe straatjes met grachten wordt het wandelen met een kinderwagen erg lastig. Olivier heeft lekker kunnen slapen, dat wel en Chris zat lekker op de schouders van mijn vriend. We zijn thuis gekomen met 3 puzzels (1 vloerpuzzel van Dora, 1 Diego puzzel en 1 van kikker), een dvd van Pieter Post en een prachtge driewieler met stang. Chris wat ontzettend blij!!! Fijne zondag nog!!! Liefs Ellenore
Hey meiden, Ik geloof dat ik toch even de vrijmarkt over had moeten gaan gisteren als ik dit zo lees. Ik dacht alleen maar aan onhandig slenteren met twee kinderwagens, maar niet aan de buit die met kleine kinderen toch wel heel erg de moeite waard kan zijn... Nou ja, volgend jaar dan maar! Op de camping was het wel echt lekker gisteren, lekker warm en zonnig, speeltoestellen voor Ronja, dus we hebben een hele ontspannen middag gehad. @Shenoby: ik vind het echt niet normaal die buurvrouw van je! Het is toch hartstikke logisch dat kinderen van twee regelmatig huilen. En om dan gelijk maar over "dat" te spreken... lekker respectvol en vriendelijk... Ik hoop dat de woningbouw nu echt wat voor je kan gaan doen, wat een stress heb je hier steeds van. Hopelijk was het bij je schoonouders wel gezellig! @Ellenore: wat rot voor je dat je zoveel last hebt van je hormonen! Gelukkig komt er altijd weer een einde aan de menstruatie, maar je kunt je er zo klote door voelen. Ik dacht gisteren ook dat ik ongesteld ging worden, had flinke krampen, maar het is toch niet door gegaan. Ben nu wel helemaal gestopt met de borstvoeding, dus het zal binnenkort allemaal wel weer op gang komen denk ik. @Lenny: ik hoop dat alles goed is met je zus! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien inderdaad een date waarmee ze onder meer een boswandeling gaat maken? Hoop dat je buikpijn snel over is. Wel lekker dat je schoonmoeder Maddox mee neemt naar honkbal, heb je even iets meer rust aan je hoofd. Hier een rustig dagje. Heb wel vanmorgen 2,5 kilometer hard gelopen, nou ja gejogd eigenlijk. Maar wel zonder wandelpauze, dus ben er toch wel trots op! Nu ook wel spierpijn uiteraard, ik hoop dat het morgen meevalt. Meestal is de tweede dag het ergste. Frank moet vanmiddag en vanavond werken, dus Ronja, Kasper en ik zijn even bij mijn ouders op de koffie geweest vanmiddag. Was wel even gezellig. Nu slapen beide kids, dus ik zit lekker even achter de computer! Ik merk dat ik me echt weer een beetje mezelf begin te voelen. Lekker is dat, hoop dat het zo blijft.
hm nou, ik vind het eerlijk gezegd heel onlogisch, want als je van binnen naar buiten doet en er zit rommel in het traanbuisje, lijkt het me juist dat je het er dan alleen maar dieper in wrijft. Maar goed, de wetenschap kan soms snel zijn met het veranderen van inzichten. Ik hou het ook niet altijd bij.
Wie geeft hier én borstvoeding en de fles? WAt is je ervaring en hoe pak je dat aan? Hoe lang kan je de borst blijven geven als je ook de fles geeft, blijf je dan voeding aanmaken? Ik wil niet meer alleen de borst geven, ik ben het zo verschrikkelijk moe... 3 dagen terug zag ik dat Veerle weer geler werd en dat ze ineens heel lang ging slapen. De volgende dag was ze nog geler. Ik heb het een dag aangekeken en ben haar toen weer gaan bijvoeden met Friso. Wie heeft hier trouwens ervaring met Friso en Nutrilon, welke heeft de voorkeur? Hoeveel drinkt jullie meisje van rond de 7/8 weken? Want Veerle drinkt niet meer dan 70cc per keer, maar als ik haar daarna aanleg drinkt ze wel vrolijk verder. Iemand tips?
@Suenne: ik deed dat tot voor kort, maar ik ging al heel snel minder voeding aanmaken, dus inmiddels geef ik nog alleen flesvoeding. Volgens mij verschilt het per persoon hoeveel je nog aan blijft maken. Ik vind het wel heel jammer, ben er mee begonnen omdat ik echt continu moest voeden, maar vond het wel heel gezellig. Qua vermoeidheid voel ik me nu wel beter dan toen ik nog borstvoeding gaf. En volgens mij zijn Friso en Nutrilon beide goed, ik geef Nutrilon.
Hi suenne! Ik geef Friso en daar hebben mijn beide mannen heel veel krampen van gehad. Nutrilon is denk ik beter. Ik zou niet snel voor een huismerk kiezen. Olivier is 8 weken en dringt veel voor zijn leeftijd. Hij krijgt namelijk kramp als hij te snel achter elkaar voeding krijgt, dus hij zit op 4 keer 150. Vandaag kwam hij om de 4 uur en meteen weer buikpijn. Om de 5 uur is voor hem het beste. Raar he. 70cc vind ik wel erg weinig hoor. Wat weegt ze? Is ze nog steeds zo geel? Dat zal schrikken zijn zeg! Anneke, wat goed dat je weer begonnen bent met hardlopen. Ik heb inmiddels een schema voor starters bemachtigd dus morgen ochtend om half 7 ga ik ook beginnen. Heel rustig aan met lopen en wandelen. Wat betreft de menstruatie, het ergste is inmiddels voorbij. Pfew! Bij mij begon het twee weken eerder inderdaad met krampen en hoofdpijn, maar het brak steeds niet door. Pas op het moment dat ik in staat was een zwangerschapstest te halen begon het. En wel met een enorme "klaboem" gehalte hoor! Meteen ruzie met GJ hahaha.
@inge: nee de oudste 2 houden absoluut geen rekening met mama, zijn momenteel gigantisch aan het uittesten en vooral als de jongste de fles krijgt ofzo, want dan kan ik niet zo snel opstaan om te corrigeren of om ze op een stoeltje te zetten. Kortom ik heb mijn handen vol aan die 2. De jongste is op zich wel makkelijk, hoor je eigenlijk alleen als er wat is, vieze billen, honger of een boertje die dwars zit. Soms duurt het even voordat ik hem weer stil krijg, maar verder is hij enorm tevreden gelukkig @anneke: Ik hoop dat ik na de rechtzaak a.s. woensdag ook wat meer rust in mijn lijf heb, dat scheelt denk ik ook al de helft qua vermoeidheid enzo. En als de kleinste dan ook eens een keer zou gaan beginnen met doorslapen ben ik helemaal een gelukkig mens @shenoby: Meid, als je zelf weet dat er niets aan de hand is, laat de kinderbescherming dan maar komen! Hier heb ik ook zo'n buurvrouw, die heeft er zelfs mee gedreigd ze te bellen per sms naar mij,ik zou mijn kinderen mishandelen blabla, ik heb dan zelf contact met Jeugdzorg en die zeiden ook, meid maak je niet druk, je doet het hardstikke goed met die 3 ukken van je en het hoort bij de leeftijd hoor dat ze gillen en krijssen als ze hun zin niet krijgen.. Deze buurvrouw probeert de rest van het portiek ook mee te krijgen in haar gezeur, echter komen ze er ook al mee naar mij toe en geven allemaal al aan, dat ze niet spoort en dat zij van hun geen gelijk zal krijgen en ze al helemaal niet met haar straatje mee willen praten. Scheelt dat zij hier in de wijk behoorlijk verkeerd bezig is, iedereen weet wie zij is, omdat ze continue loopt te schreeuwen buiten enzo, de kinderen in de strat noemen haar allemaal: mevrouw Kierewiet @voeding: Ik geef Kruidvat huismerk en dat is net zo goed als Friso of Nutrilon, sterker nog, die voedingen worden eigenlijk allemaal in dezelfde fabriek gemaakt Hier krijgt hij 150/5 en hij komt om de 3 tot 4 uur vragen om voeding dus zeg zo'n 7 voedingen per dag nog, als ik kijk naar vanavond, dan is het helemaal drama, om 19.45 dronk hij een 150/5 weg en een uur later weer honger, dus een 60/2 gemaakt, en nog honger, nog een 90/3 erbij gemaakt en ook schoon op en dan zit hij dus al aan de Kruidvat Forte!
Nou he, vind ik ook weinig! Ze groeit er wel op, maar het is niet dat je zegt 'vooruit, je gaat als een tiet'. Ze was nu 230gram aangekomen in 2 weken. Ik heb haar vanmorgen met heeeeel erg veel moeite een fles van 80/90cc weten te geven. In 2 porties waarbij de ene helft verdikt met johannesbroodpitmeel (was wel afgekolfde moedermelk dit keer). Ze doet zooo moeilijk en ik herken het, zo doet ze aan de borst ook. Ze vecht met zichzelf, ergens denk ik dat ze het wel wil, maar dat haar iets dwars zit halvewege. Het is met de fles al een vermoeiende klus zo'n onrustig drinkend kind, laat staan aan de borst. Ik ga voorlopig zo door. Ik 'prop' er zeker 80/90 cc in en daar moet ze het 4 uur op kunnen doen. Ze heeft wel een lange ruk gemaakt vanacht, van gisteren 23:00 uur (we waren om 24:00 pas klaar met het laatste beetje voeding) tot vanmorgen 6:30 uur. Resultaat is wel, dat ze tussen de voeding door rustiger is. Daar doen we het dus voor....
wat betekend 150/5 150cc en 5 schepjes voeding? Sjonge wat drinken die babys van jullie veel cc!!! Dan snap ik waarom mijn borst niet op gang wil, Veerle drinkt gewoon minimaal...
mijn zus maakt een beetje de grap dat ze vind dat alle kunstvoeding hetzelfde is, ze roerde het zelfs rustig door elkaar Ze is dan ook een nog eigenwijzer exemplaar dan ik hahahaha. Die gaat gewoon regelrecht tegen de wetenschap in en zegt "ik geloof dr geen bal van, wat een onzin" en doet vervolgens compleet haar eigen gang. Daar ben ik dan weer helemaal niet goed in, zij heeft te veel wat ik te weinig heb. Maar haar kinderen doen het er blijkbaar heel goed op hoor. Van de krampjes zou wel kunnen, ik vond dat Veerle de eerste keer heel veel krampjes kreeg op de Friso. Nu is het even afwachten en ik heb zo verschrikkelijk veel Friso staan.. Ik had allemaal proefverpakkingen gekregen namelijk, dus ik wil het wel graag opmaken. Op het moment ga ik eerst voor een combi van gekolfde melk en Friso.
Ja, is ook jammer ergens, maar wat niet gaat, gaat niet. Ik wil er ook niet dezelfde kater aan over houden als mijn zus. Die is door gegaan tegen haar gevoel in en bleef te lang vechten. Kinderen hebben ook niets aan een oververmoeide mama en vermoeiend is het wel zeg... Een kind wat zo vaak voor een borst komt, je komt dan helemaal nergens meer aan toe. Hier is het niet eens zo dat dat van mij perse moet dat alles glad en gestreken is, maar ik kom ook niet meer toe aan dingen die ik leuk vind en dat vind ik dan nog wel het vervelendste.