@ Lenny, weet je al wat meer van je zus? @ Anneke, alweer aan het rennen! Fijn he (vooral zonder klotsende borsten lijkt me)
@suenne: 150/5 betekend inderdaad 150 cc water met 5 schepjes voeding, dan heb je ongeveer 165 cc voeding.
@Suenne: dat zou je zeker kunnen ophogen hoor. Maar het is wel even afhankelijk van het aantal kilo's dat ze weegt. Ze mag minimaal 150xlichaamsgewicht in kilo's en maximaal 180xlichaamsgewicht in kilo's. Mijn mannetje krijgt momenteel weer wat teveel eigenlijk. Hij dronk eerst 5x150/5 en nu geven we hem 5x180/6. Hij begon te piepen als hij na 25 (!) minuten zijn fles ophad en maakte zijn nachten weer korter. Maar ja, hij zuipt alles op wat je hem voorschotelt dus zit eraan te denken om idd maar iets weg te gieten per fles om een beetje onder zijn max te blijven... Soms laat hij alleen wel eens fles vallen en dan krijgt hij weer veel te weinig als hij 150/5 krijgt...
@all: Hier heeft mannetje nu wel verhoging, 37,9 Maar hij ligt nog wel in de bakerzak want ik was eigenlijk vergeten dat het niet mocht met verhoging. En nu hij eenmaal slaapt na hartverscheurend te hebben gehuild, durf ik hem er niet uit te halen want dan zal hij wakker worden. Straks maar in een slaapzak leggen maar ik voorzie problemen want heb dat wel eens eerder geprobeerd maar dan valt hij dus helemaal niet meer in slaap...
omdat ons schatje in straaltjes spuugt en het om plasjes in totaal gaat en niet om mondjes. Ik heb er (hoera) 100cc in een uur ingekregen.... God wat ben ik blij dat ik dit zo ben gaan doen, nu snap ik waarom het zo'n gehannes was elke keer... als ze zo weinig binnen krijgt met moeite is het ook heel logisch dat ze soms na een half uur alweer dacht 'ik wil wel weer'....
@Suenne: Wegens warmtestuwing geloof ik. Omdat de warmte alleen via het hoofd wegkan en de rest allemaal dichtzit.
Bizar, heb hem in een gewatteerde slaapzak gedaan (lijkt me overigens nog warmer dan de puckababy maar goed, kennelijk is dat beter als je koorts hebt? ) en armpjes goed ondergestopt langs z'n lijfje, dekens heel strak, en hij slaapt er net zo op als met de bakerzak. Beter voortaan bakerzak weglaten??
neuh, waarom? Het werkt beide blijkbaar, als het maar werkt, kan je mooi afwisselen of dat doen wat je het fijnste vind werken.
Koorts kent trouwens fases, ik weet niet of je dat van jezelf kan herkennen. Dat je een koude fase hebt waarin je het liefste alle dekens uit het hele huis over je heen trekt en daarna de warmtefase waarin je alles weer afgooit? Ik heb op school geleerd dat je daar aan toe mag geven. Ik weet alleen niet of dat met een baby net zo werkt. koorts - Antroposana folder Wat is de reden dat je je afvraagt of het wel goed is wat je doet? Ik zou het ook niet te warm doen. Goed in de gaten houden.
Ik heb net een beetje vluchtig bij zitten lezen met Danique hangend op mijn schouder. Ik was mij al de hele tijd aan het afvragen hoe jullie dat toch doen, bijblijven. Maar toen las ik dat er meerdere er tegenop zien om er weer alleen voor te staan. Tja ik sta er nu al 2 weken overdag helemaal alleen voor en als mijn man thuis komt heeft hij altijd wat te zeuren en heeft medelijden met zichzelf. Officieel zit ik nu zelfs nog in mijn kraamtijd, Danique is morgen 6 weken. Maar toen mijn man twee weken thuis was stond ik er wat betreft de verzorging van Danique ook behoorlijk zelf voor. Nu na 6 weken heeft mijn man nog steeds geen luier verschoond, zijn reden... Omdat zijn familie er zo stom over doet. Ja en daar ben ik de pineut van. In de 2 weken dat hij thuis was heeft hij het huishouden op zich genomen en o wat was hij moe. Normaal gesproken deed ik alle wassen, ruimde de vaatwasser uit en probeerde zo goed als kon alles bij te houden. Toen was dat een kleine moeite volgens hem, maar nu hij het zelf moet doen is het opeens heel zwaar. Afgelopen weekend hebben we er zelfs ruzie over gemaakt. Ik ben zijn gedrag zo zat. Hij begrijpt niet dat ik ontzettend veel tijd kwijt ben aan voeden, verschonen en er voor zorgen dat alles continu klaar staat. En dan maar zeuren dat hij het opgeruimd wilt hebben. Dus wat doet hij als hij thuis komt... Hij legt het voedingskussen en alle doeken die ik tijdens de voedingen gebruik weg en vind dat ik die maar telkens op moet ruimen. Ik zit nog steeds op gemiddeld 8 voedingen per dag, en ik ben telkens best even bezig, dan vind ik het zonde en vermoeiend om alles telkens weg te leggen en opnieuw te pakken. Toch ondanks dit alles, of misschien juist wel hierdoor, ben ik het liefst alleen thuis op dit moment. Dan loopt het gewoon het best. Ik kan het voedingskussen en de doekjes op de stoel laten liggen waar ik voed. Ok ik eet later, ik douche korter en ben soms pas heel laat aangekleed. Maar dat maakt allemaal niet uit. Er is tenminste meer rust in huis. Nu moet ik er wel bij zeggen dat afgelopen week echt alles sloeg. Mijn man had langere werkdagen en hij was daarvoor altijd al chagrijniger, dus dat was nu dubbel zo erg. Had hij besloten om maar even niks meer te doen. Dus de keuken was echt een ***zooi. Dan zou ik doorhebben hoeveel hij in huis deed. Ik heb hem uitgelegd dat ik eten, drinken en hygiëne van mij en Danique voorop stel. Maar het lijkt niet tot hem door te dringen dat ik gewoon geen tijd meer voor mijzelf heb. En dat als ik even een half uurtje heb, dat ik dan ook graag even wil zitten. Zoals veel hier zullen herkennen, je kindje de borst geven, is geen ontspanning, het is heel fijn en ik doe het graag, maar het is heel vermoeiend! Zeker omdat ik nog steeds met de overproductie/ sterke toeschietreflex zit. Na de ruzie pakt hij haar iets vaker als ze huilt. Sorry voor mijn klaagzang, maar ik denk dat het ergens wel begrijpelijk is dat ik niet zo vaak meer op zp kom. Wat betreft mijn herstel. Ik ben naar de huisarts geweest, omdat ik in toenemende mate last kreeg van mijn rug. Hij kon precies de zere plek aanwijzen, omdat mijn spier daar verdikt was. Ik vroeg hem of dit te maken had met het feit dat ik mijn buikspieren niet mocht gebruiken, door de keizersnee. Hij zei dat dit inderdaad klopte, maar aangezien het toen 5 weken geleden was en de wond er erg goed uitzag, mocht ik voor de simpele dingen mijn buikspieren weer gaan gebruiken. Maar buikspieroefeningen zijn echt nog uit den boze. Ik kan niet wachten tot ik daarmee kan gaan beginnen. Ik heb de afspraak met de gynaecoloog pas over 1,5 week, dus daar moet ik op wachten. Ook heb ik het afbouwen van de paracetamol besproken, want ik zat nog steeds op 6 per dag. Hij vertelde mij dat ik pas in moest nemen wanneer ik echt merkte wanneer het niet meer gaat. Nu nam ik van te voren in en had ik regelmatig nog pijn. Sinds vorige week loop ik meer zonder pijn, ben ik minder voorzichtig waardoor het beter gaat en zit ik nog maar op 2 paracetamol per dag. Ik ben blij dat ik naar de huisarts ben gegaan. Eén lichtpuntje, ik kom nu bijna iedere dag even buiten! Dan loop ik naar het winkelcentrum en ga ik even een paar simpele boodschappen halen die ik nodig heb. En trouwens, ik geniet wel heel erg van Danique hoor! Ze doet het ontzettend goed Maar vandaag ben ik niet buiten geweest. Ik heb dit bericht in een paar uur tijd getypt met heel veel onderbrekingen waarvan de laatste een hele grote huilbui en een wanhopig telefoontje naar een vriendin van mij. Gelukkig is ze gelijk gekomen en constateerde al gauw dat mijn man gewoon te veel van mij vraagt. Naast de verzorging van mijzelf en Danique verwacht hij dat ik al mijn spullen uitzoek en opruim. Gisteren heeft hij alle papieren die hij maar kon vinden, dus ook die ik ergens neergelegd had om per onderdeel uit te zoeken. Bij elkaar gelegd op stapels, zodat ik dat mooi even uit kon gaan zoeken. Waar legt hij dat dan neer. Op de plek waar ik vaak voed! En waar ik vaak even met Danique ontspan na een voeding. Ja het werd mij even te kwaad! Maar goed, Danique ligt nu al een tijdje heerlijk te slapen, ik ben weer tot rust gekomen. Heb tijd gevonden om even de nodige dingen te steriliseren, even Danique haar spullen op te ruimen. En eindelijk wat te drinken. Dus ik dacht even snel het berichtje aftypen. Meiden ik weet niet wanneer ik weer kom, waarschijnlijk wanneer mijn man door heeft dat dit niet werkt. Komt wel goed hoor, maar eerst even prioriteiten hè! (Mijn man moet echt leren dat Danique nu even voor alles gaat) Ik hoop tot snel!
ooooo micha....mijn bloed kookt gewoon als ik dit lees. Het komt op mij zo waanzinnig verwend en respectloos over en jij lijkt me zo'n lief mens.... Hij ging jou wel even laten voelen wat hij allemaal doet... Als Hans dit bij mij zou doen, zou ik echt minimaal een week uit logeren gaan en de boel de boel laten. Je bent echt zoveel meer waard dan deze behandeling, dat vind ik echt. Je hebt een kindje op de wereld gezet, dat alleen al vraagt zo waanzinnig veel van je lichaam. Je voedt het met heel veel toewijding, dat alleen al zou moeten betekenen dat hij jou kopjes thee zou komen brengen. Hans is boer, hij werkt van smorgens 6:14 tot savonds 20:15 en soms later, maar hij hangt voor mij de was op, ruimt de tafel voor mij af, stofzuigt het huis als het zo uit komt, brengt de container weg als ik daarom vraag, zet thee voor ons. Soms mopper ik op hem omdat hij er zo weinig is, ik vind dat ik er heel veel alleen voor sta en dat er behoorlijk veel op mij neer komt. Ik zeg altijd dat het hier geen hotel is, maar ook zijn leven. Het is niet de bedoeling dat hij hier komt slapen, eten en drinken zodat hij vervolgens weer kan doen waar hij zin in heeft (ook al betekend dat gewoon werken). Je moet jezelf altijd heel hoog op de ladder zetten, je bent van groot belang en zo hoort een ander ook met je om te gaan hoor! Vind ik echt.. En fijn dat je vriendin dat ook ziet! Ik kan me heel goed voorstellen dat het je verdrietig maakt en ik hoop dat je steun krijgt van uit je omgeving. Dat verdien je echt.
Oh Micha, wat een verhaal!!!! Ik kan dit echt niet begrijpen van je man hoor. En dan ook nog extra werk voor je neerleggen omdat je dan wat te doen hebt . Ai ai ai, ik had hem met koffer en al naar zijn mammie gestuurd! Daar wordt hij op zijn wenken bediend. Nog geen luier verschoond? Hoe houd je het vol zeg! Meid, dit zijn geen goede verhoudingen. Je hebt samen een gezin met een huishouden. Hij moet wel inzien dat zijn vrouw nog herstellende is van een hele zware operatie en dat je nog heel veel met voeden en verzorgen bezig bent. Pfff stoom komt uit mijn oren zeg! Sorry Micha, dat ik zo lelijk praat over jouw vriend, maar ik ben echt in shock! Suenne, spuugt Veerle altijd? Heeft ze misschien KMA of verborgen reflux? Ze dringt vast niet zomaar zo weinig.
@Suenne: wat Ellenore zegt, is belangrijk want als ze weinig drinkt door het spugen kan het zijn dat haar slokdarm beschadigd of ontstoken is door het zuur en dat kan heel gevaarlijk zijn (zonder je bang te willen maken). Noah heeft ook reflux en ik vroeg aan de KA (omdat hij geen medicatie krijgt; gewoon verdikken van voeding is het eerste wat ze willen dat je doet) hoe ze dan wisten dat zijn slokdarm niet beschadigd raakt zolang we geen medicatie geven omdat het 'nog wel gaat' met de onrust. Dat weten ze dus doordat hij nog steeds met (te)veel plezier zijn flesjes naar binnen walst. Als de slokdarm ontstoken of beschadigd raakt, willen ze ook niet veel meer drinken omdat het erg pijn doet. Vandaar dus dat ik het wel even zou laten nakijken, alhoewel ik niet weet hoe je erachter zou moeten komen; de onderzoeken voor zuurmetingen zijn alles behalve prettig namelijk. Verdik je al maximaal met jbpm? En deed je dit tot voor kort dan met een papje? Aangezien je bv geeft/gaf...
@Suenne: hoe bedoelde je wat de reden is dat ik twijfel over of het wel goed is wat ik doe? Die slaapzak ipv puckababy? Omdat die dikker is dan de puckababy, maar de puckababy is weer dichter dus dat zou dan de warmtestuwing veroorzaken dus in die zin is een gewatteerde slaapzak weer beter. Maar lijkt me dus helemaal niet minder warm, vandaar dat ik het idee heb dat de puckababy toch beter zou zijn. Maar ja, nu ligt hij weer in de slaapzak. Hij heeft geen verhoging meer, maar ik heb het idee dat hij de slaapzak fijner vindt. Ik stop het wel strak in hoor. Maar nu lijkt het dus alsof hij minder pissig wordt als ik hem op bed leg, en ook denk ik dat als het niet nodig is om hem in te bakeren, ik het beter niet kan doen, want dan hoef ik het ook niet meer af te bouwen...?
Micha, wat een ontzettend vervelende toestand en wat mag jouw vriend in zijn handjes knijpen met jou! Ik vind het ook echt niet normaal dat hij zo met je omgaat, gelukkig heeft je vriendin je daarin ook een peptalk gegeven. Het wordt echt tijd dat hij doorkrijgt hoe het is om zo'n kleintje te hebben en te verzorgen! Laat je niet door hem aanpraten dat je niets doet hoor, je bent juist hartstikke flink! Dikke knuffel vanuit Leeuwarden!
Nou die onderzoeken zijn ook niet grappig inderdaad en verder denk ik dan, 'alle babys hebben dit, want alle babys zitten met een spier die ngo sterker moet worden'. Misschien denk ik wat te laconiek, maar vroeger hadden ze dit ook al en toen werden er ook niet zo snel medicijnen ingestopt... Ik vind zo'n onderzoek ook ver gaan en ze kunnen het volgens mij amper behandelen, behalve dan een maagbeschermer geven. Hoe dan ook, ik moet toch even naar de ha, dus dan leg ik dit ook nog wel even voor. Ik verdik niet max. dan heb je gewoon pap, vind ik veel te heftig voor haar. Ik gebruikte het tijdens de bv niet, want ze vond dat zo vies en ze spuugde er dan evengoed bij, alleen heel erg dik. Nu spuugt ze bijna niet meer en ik moet zeggen dat haar laatste flesje al iets beter ging. Ik kolf nu alles en geef haar dat dus gemengt. Weet je, er kijken zoveel mensen over mijn schouder mee... Ik zou bijna zeggen, als dit echt aan de orde is dan moet toch iemand iets opmerken lijkt me?
hahaha, wat een grappig stukje is dit. Heb je het voor jezelf al eens terug gelezen? In ieder geval, je moet gewoon doen wat je het beste lijkt, het klinkt wel ok en anders doe je wat beter is