Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    Micha: fijn dat het je in elk geval steunt om je verhaal hier even kwijt te kunnen. Wat betreft het verhaal over het kolven, klinkt inderdaad alsof je teveel melk hebt en je kleine de voormelk alleen maar pakt. Op de langere termijn zal je borst (als het goed is) in gaan stellen op de afname van je kleine. Soms is dat niet het geval omdat je gewoonweg teveel aan blijft maken. Je zou een lactatiedeskundige eens kunnen vragen en tot die tijd zou ik een beetje afkolven voor de voeding. Ik heb ook vrij veel melk en vanochtend een harde plek in de borst. Ik leg bram dan twee keer achter elkaar (in één voeding waar ik normaal beide borsten pak) aan en kolf dan de andere borst leeg. Ik wil graag een voorraad aan leggen dus daar gebruik ik het dan voor. Als jij dat ook wilt zou ik je wel aanraden hetzefde te doen als ik, aangezien je anders alleen maar voormelk in de vriezer hebt.... en wat goed dat je je man hebt aangesproken! Hier ook een man die liever de taakjes wat ontwijkt, de spreekwoordelijke schop onder hun r**t wil dan nog wel eens helpen he?..;) dat douchen klinkt heerlijk samen! wel even plannen, maar dan lukt het he?

suenne: Wat fijn dat Veerle iets rustiger lijkt door de voeding! Misschien gewoon doorgaan hiermee? Ik geef volledig borstvoeding, dus ook 's nachts en dat is inderdaad wel weer heel gemakkelijk. Geen gedoe met flesjes en zo he? Blijft je bv gewoon goed lopen? Misschien hebben ze ook wel iets homeopatisch voor het spugen van veerle? geen idee hoor...probeer wat met je mee te denken.. bram geeft ook wel voeding terug, maar dan is het zeg maar tegelijk met een boertje..

shenoby: zo kirsten doet het goed op mama's melk zeg! En dat keuvelen doet bram ook. zo schattig he? ieder kind is anders, dus misschien voor de één vroeg wat voor de ander normaal is zeg maar...ach ja...cb volgt de gemiddeldes altijd he?

ellenore: ook al aan het hardlopen...wat goed zeg! voel me helemaal lui...heb je ervaring met hardlopen? of is dit de eerste keer? en jullie dus ook al een klein draakje in spé?...vermoeiend he? maar wees gerust...het gaat weer over en degene met de langste adem wint...nu nog zorgen dat jullie dat steeds zijn..hahah.. en wat heerlijk dat olivier doorslaapt!!...- jaloers - hier vanacht om 1:30 en 5:30 uur de borst....ach ja, we doen het met liefde!

jessmin: pff wat ingewikkeld allemaal zeg...lijkt me goed om je gevoel te volgen...als je kleine tevreden is, dan is het ook goed toch? en inderdaad een lekkere flinke baby zeg!

sjoelke: hier is het ook met periode's dat ik hier wat vaker kan zijn. mijn huis is nu een bende....dus het is wel keuzes maken... ach ja, salades eten is ook heel belangrijk!!! nog veel last van je wonden van onderen? hier is het al een hele tijd genezen, maar de sex was wel weer even heftig hoor...je moet echt even goed ontspannen zeg maar...en ongesteld! ieuw....niet gemist denk ik he?

lennylenn: wat maak jij lange dagen zeg! kun je niet eerder naar bed? Ik lig er echt maximaal om 22 uur in anders trek ik het echt niet hoor....lekker bijslapen jij!

Hier een redelijke nacht gehad. Ik probeer Bram zijn ritme te volgen. Gisteren dronk hij weer heel veel, dus toch weer een soort van regeldagje denk ik? hij dronk om 13, 16, 18 en 19:30 uur beide borsten. uiteindelijk viel hij om 20:30 uur in slaap...dus toen laten slapen en hij werd uit zichzelf om 1:30 uur wakker dus 6 uur er tussen, alleen nog op de verkeerde tijd....;) nou ja daarna wilde hij om 5:30 uur weer drinken en mijn borsten zaten zo vol door de vele vraag van de dag ervoor dat ik ook nog moest kolven daarna...ppfff...nu wel moe dus! maargoed...vanaaf maar weer heel vroeg op bed!

Ga nu maar eens mijn huishouden doen, want het is hier een dikke bende...

liefs

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ellenore: hahaha...geheugen is hier ook baggerslecht hoor! kan naar de keuken lopen en dan al weer vergeten zijn waarvoor... ook kom ik niet goed op de juiste woorden,...het komt vanzelf weer goed hoor!

anneke: wij weten nog niet wat we gaan doen...misschien ook wel even lekker in de buurt wandelen en naar de speeltuin... en jij dus weer eens naar de sportschool! daar zou ik ook wel weer zin in hebben...lukt alleen nog niet zo goed om echt zonder bram langer weg te blijven. Hij drinkt soms nog zo onregelmatig...en zoveel heb ik nog niet gekolfd..komt vast snel..oe en hoofdpijn...hopelijk zakt het snel af meid...doe je niet alweer te veel voor jezelf? sporten etc?

jessmin: Kris is bijna 4 jaar dus die kan je al wel makkelijk meenemen naar allerlei plaatsen. Hij snapt alles wel en kan ook al flinke afstanden lopen. Wel pittig zeg zonder auto en dus aan het ov gebonden..zeker met twee kleintjes...zou ik denk ik ook een hele uitdaging vinden hoor!

Nou meiden, nu ga ik echt wat doen, want ik ben nu bezig met huishoudelijkvermijdingsgedrag,.,;.....hahaha

liefs!

3. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    suenne: De vrijwilligster heeft echt hele goede tips, en wanneer ik radeloos ben ga ik zeker een lactatiekundige bellen. Vannochtend heb ik even 30 ml gekolfd, maar toen ik haar daarna aanlegde, stroomde het er weer keihard uit. Misschien toch maar weer met de hand kolven. Hoewel ze het langzaamaan telkens beter aankan die snelheid.
    Waar kan je zo'n draagdoek voor onder de douche kopen? En heeft het nog een speciale naam? Ik ben wel fan van prettymum, daar zijn veel dingen net iets goedkoper, zoals kolven, en ik weet dat ze snel en betrouwbaar leveren.
    shenoby: Danique keuvelt nu al een beetje, dus laat dat cb maar lekker hoor. Wel juist leuk dat ze het juist liet horen, want vaak doen ze het dan juist niet. Ik heb zelf het gevoel dat het ook scheelt hoeveel je zelf tegen je baby kletst en zingt enz. Vanaf dag 1 praat ik heel veel tegen Danique en zingen doe ik heel regelmatig, soms lijkt het er op alsof ze op haar manier probeert mee te zingen.
    Sjoelke: Dat jij al voor de tweede keer ongi bent, jij geeft toch borstvoeding, of slaap jij 's nachts al heerlijk door. Bij mij nog geen tekenen.
    Ingef: Ik geef al een tijdje één borst per voeding. De vrijwilligster vertelde mij dat je vaak 's ochtends meer voeding hebt dan 's avonds en dat merk ik ook wel. (Met gemak kolf ik een volledige voeding) Vandaar dat ik het advies kreeg om 's ochtends juist een borst leeg te kolven. Ik heb tegelijk met de kolf, zakjes aangeschaft om de melk in te kunnen vriezen, dus ik heb nu 3 zakjes met een volledige voeding in de vriezer staan. Verder gebruik ik wat melk om te kunnen oefenen met de fles. zo'n 30 ml per keer. Ze zit nu nog te spelen met de speen van de fles, maar dat geeft niet want we hebben nog lang genoeg.
    Het douchen is inderdaad een heel geplan, zeker als je alleen bent, maar als ik er dan een heerlijke lach voor terug krijg maakt dat al het gedoe al gauw goed.

Danique was gisteren een beetje uit haar doen en heeft erg veel gehuild, waarschijnlijk zat de enorme poepbroek in de avond haar dwars.
    Vanochtend was ze moeilijk aan het ademen, dus ik heb haar toen naast mij in bed op haar zij gelegd. Dat vind ze heerlijk, dus ze viel direct in slaap. Ze heeft vannochtend weer melk teruggegeven, waar ik zo van schrok, ik had het namelijk niet verwacht en het leek heel veel... maar ik kon het niet meer terugvinden, dus viel uiteindelijk wel mee. Waarschijnlijk schrok zij weer van mij en begon keihard te huilen. Ook heeft ze een beetje last van krampjes vandaag en kwam niet in slaap, tenzij ik haar beentjes opgetrokken hou en tegen haar ga praten. Ze ligt nu dus heerlijk te snurken hier naast mij op de bank.

Het is alweer 12 uur, gauw maar eens gaan eten. Ik denk dat ik gelijk een poging doe haar op bed te leggen.

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey meiden,

Nou, de wereld kan weer rustig ademhalen. Het even sporten en zonnen heeft mij veel goed gedaan. Mede dankzij de vier paracetamols die ik vooraf had ingenomen, heeft het zowel mijn hoofdpijn als chagrijnige bui goed weggehaald.

@Inge: ik heb niet het gevoel dat ik door te sporten te veel doe, ik heb juist het gevoel dat ik dat heel erg nodig heb om me weer mezelf te gaan voelen. Mijn hoofdpijn komt echt vanuit mijn nek en wordt veroorzaakt doordat ik veel met Kasper op schoot zit in gekke houdingen. Hij is nog steeds vrij onrustig als hij niet op schoot zit, dus geef ik hem daarin vrij vaak zijn zin. Gelukkig kan hij zich nu ook eventjes vermaken in de wipstoel, maar het houdt nog niet over.

@Jessmin: goed idee ibuprofen, dat mag nu weer, nu ik gestopt ben met de borstvoeding, zal straks in de stad maar weer even inslaan.

5. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jessmin: toen ik nog 2 kids had, nam ik standaard de tandemwagen mee.. Nu met 3 kids, dus ook, de oudste gaat lopend mee, de jongste 2 in de wagen. Neem wel draagzak mee voor de zekerheid, want als de oudste te moe is, kan hij zitten en de jongste in de draagzak. Ik heb dus ook geen auto of rijbewijs.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hoi dames,

Ook vanaf deze kant weer even een teken van leven. Het gaat hier super goed, maar doordat mijn zenuw/spierpijnen weer helemaal terug zijn kost het me erg veel moeite om te typen en lang achter de pc te zitten. Maar zal toch weer even een update geven hier.

Jesse doet het echt supergoed. Hij zit momenteel op 4/5 flessen van 180/6. En hij slaapt nu 12 uren per nacht. (dit is echt wel uitzonderlijk hoor, de meeste kindjes komen nog steeds voor nachtvoeding of slapen net een beetje door, dus ga niet vergelijken met ons. Lieke sliep ook al heel snel 12 uren per nacht, dus wij hebben enorm veel geluk met zulke slaapkoppen.)
    Overdag is hij dan wel erg veel wakker en loop ik regelmatig met hem op de arm omdat hij lekker dicht bij mij/ons wil zijn. Maar dat is wel logisch met zulke nachten.
    Verder is het een lekker vrolijk mannetje, dat nu regelmatig echt aan het schaterlachen is en ook heerlijk keuvelt. Het gaat dus erg goed hier.

Afgelopen maandag heb ik bij de gyn een spiraaltje laten plaatsen. Tja, we zullen toch iets moeten doen aan anticonceptie en dit leek ons een goede oplossing. Ik had van tevoren de ergste verhalen gelezen en gehoord, dus vond het best wel eng, maar achteraf was dat helemaal niet nodig. Ik heb het niet eens gevoeld dat hij geplaatst werd, dus als hij goed blijft zitten, dan zijn wij de komende 5 jaar "veilig".;)

Ik lees hier dat er best veel zijn die het moeilijk vinden om met 2 kindjes op pad te gaan. Wij hebben een tandembuggy en dat vind ik nog steeds een goede koop. Lieke zit voorin en Jesse ligt achter in een babynestje. Tot nu toe vind Lieke het nog steeds prima om daar in te zitten, dus daar maken we dan nog maar lekker gebruik van.:p
    Soms wil ze zelf lopen, dus dan neem ik de wandelwagen mee. Ze luisterd gelukkig erg goed en we wonen in een rustig dorp.
    Ik heb wel het geluk dat ik altijd een auto bij de deur heb en dus kan gaan en staan waar ik wil. Is ook wel nodig aangezien ik niet zo ver kan lopen en ik anders zo'n beetje aan huis gekluistert moet zitten.
    Merk wel dat een 2e kindje makkelijker overal in mee gaat, vind het tot nu toe nog niet erg veel zwaarder dan 1 kind, alleen soms iets minder praktisch met bepaalde dingen. Vooral als ik wil gaan winkelen, maar dat heb ik opgelost door dat samen met mijn moeder te doen 1x per week en dan past zij op de kinderen of we gaan samen. Is erg gezellig en dan ben ik daar de hele dag en blijven we 's avonds meestal ook gezellig even eten. Dan kan beppe (oma) met Lieke de eendjes voeren en de schaapjes brood geven.

Het kraambezoek begint hier nu eindelijk een beetje op gang te komen. De meeste mensen hebben even gewacht omdat we natuurlijk die ziekenhuisperiode gehad hebben en ze dachten dat wij liever een beetje rust wilden hebben voorlopig. Nou, laat maar komen hoor die visite, ik vind het wel gezellig.

Ik ga er nu weer snel vandoor, mannetje moet zo werken, dus nog even samen op de bank.

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ lin
    wij hebben ook een tandemwagen vind het ook ideaal.ben ook nog steeds blij dat ik er 1 gekocht heb.
    nikki is helemaal trots als ze voorin mag zitten.

@ micha
    ik ben het helemaal met je eens wat betreft het praten tegen je baby,
    ik doe dat ook heel erg veel.
    is volgens mij erg goed voor de taal ontwikkeling.
    maar er zijn ook zat ouders die het maar raar vinden om tegen hun baby te praten.
    want ze snappen het immers toch niet.

voor de rest sorry als ik niet op jullie reageer maar heb maar 1 pagina open.
    probeer te eten en kirsten huilt dus ik ga eerst weer.

8. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Lennylenn: Moe moe moe, ik ken het problem. En dan ook nog dit weer. Wel heerlijk, maar ik word dan echt altijd erg lam. Hihihihi. Ons Meisje is inderdaad een flinke drinker. Ze weet wel raad met de flesjes. Maar indy drinkt ook behoorlijk. 6 flessen van 150. Daarom groeien onze meiden zo goed.

@Ellenore: Ja ja een lekker flesje gaat er bij die kleine (inmiddels al weer best grote) frummel goed in. Hihihi Maar Olivier is een echt slaapkopje zo te lezen. Hihihhi/ Ons Amber komt echt voor de fles. Hoe vast ze ook slaapt. Ze wordt op uur en tijd wakker.

@ menstruatie: De Tsunami van bloed is hier gelukkig weer wat minder. Ik durf nu weer fatsoenlijk het huis uit zonder dat ik bang ben door te lekken.

@Vergeetachtigheid: Ik vergeet nu niet meer als tijdens mijn zwangerschap. Ik kan nog redelijk goed onthouden gelukkig. Wel lastig Ellenore!

@Anneke: Ik ga binnenkort ook maar eens sexen hihihii! Maar ik wacht wel op een spontaan moment en ga het niet plannen, want dan gaat het zeker niet lukken. Ik vind het wel spannend.
    Nog vloeien is inderdaad erg lastig. Hopen dat het snel over is.
    Ik heb vorige week een aantal dagen hoofdpijn gehad en mijn humeur was toen ook niet echt gewedlig. Hihihih. Gaat het nu weer beter?

@Jessmin: Wat een reusje al dat mannetje van jullie. Als hij het goed eet dan is het toch prima. Ik zou dan ook niet teruggieten. Ons Amber krijgt overdag half Friso extra en half Friso standaard en ’s avonds alleen Friso extra. Ze slaapt perfect door van half elf elf uur tot zes/zeven uur. Erg fijn. Dit deed ze sinds ik ’s avonds Friso extra ben gaan geven. Is dat niets voor jou?

@Ingef: Ik ben van onderen weer helemaal genezen. Hihihii. Dus dat is echt erg fijn. Sneller dat verwacht. En ongesteld…….Nee inderdaad niet gemist. Bah wat vervelend is dat he.
    Lijkt me inderdaad erg vermoeiend zo die borstvoeding. Ik had het graag gedaan, maar helaas mocht het niet zo zijn. Is het wel mogelijk voor je om vanavond vroeg naar bed te gaan? Dat zou wel even fijn zijn als ik jou nachten lees.

@Micha: Nee ik geef geen borstvoeding. Dat heb ik drie dagen geprobeerd, maar ik kon het er emotioneel even niet bij hebben. En ja…….. Ik slaap ’s nachts weer lekker door. Heerlijk is dat.
    Hoe gaan de nachten bij jou?

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sjoelke: op zich slaapt hij heel aardig:

08.00 180/6
    12.00 180/6
    16.00 180/6
    19.00 180/6
    05.00 180/6

Dus vaak wel 10 uur op laatste fles 's avonds. Zou natuurlijk naar vier flesssen kunnen proberen door de laatste forte te geven. Maar heb één keer twee flessen forte geprobeerd en het gaf met die nutriton zoveel klonten en bovendien kreeg hij er meteen keutels van, dus raakte geconstipeerd. Misschien dat laatste wel over zou zijn gegaan na paar dagen wennen? Had jij dat bij Amber ook?

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik ga dus toch maar het één en ander laten onderzoeken. Vinden jullie het ook niet gewoon lastig om ineens allemaal van zulke beslissingen te moeten nemen? Ik merk dat ik het best lastig vind. Had er een topic over geopend, mijne lieve hemel wat kunnen mensen toch heftig reageren zeg...Terwijl je ze dan nog voor geen meter kent ook... Ik wist het al natuurlijk, altijd oppassen om je kwetsbaar op te stellen, zeker via internet....

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo dames!!

weer een lekker druk dagje achter de rug, vroeg op gelijk douchen en naar utrecht gegaan om mn vader te groeten. hij vertrekt morgen weer naar suriname maar komt later dit jaar weer op vakantie of begin volgend jaar. daarna als een speer weer terug naar rotterdam want lenn heeft vandaag een wedstrijd en ik moest eingelijk om 17.00 thuis zijn zodat hij optijd weg kon maar ik was er pas om 17.30!!! gelukkig was dat geen probleem en was hij optijd in amsterdam. hij krijgt een preek van me als hij thuis is want ik was zo goed bezig met de 3 r's en het ging supergoed, indy huilde niet meer als ze in haar eigen bedje lag..nouo jaa eventjes dan een beetje jammeren maar elke keer als ik weg was en weer thuis kwam viel het mij op dat indy net als voorheen ontzettend verdrietig was als ik haar op bed legde. LENN SUST HAAR DUS ELKE KEER IN SLAAP ALS IK ER NIET BEN!!! want als ik haar op de arm neem is ze stil en valt ze zo in slaap en als ik haar weer in bed leg is het ruzie. grrrrrrrr dat maakt mij best wek boos want ik heb hem nog dat heel stuk over de 3 r's laten lezen en zei ook duidelijk dat we daaraan gingen beginnen binnen een week zagen we al heel goed resultaat maar dat loopt hij nu te verpesten. we moeten echt een hartig woordje met elkaar spreken want het valt mij een beetje op dat we soms niet op 1 lijn zitten wat betreft de opvoeding en dat vind ik toch wel erg belangrijk.

@jessmin: de date was idd met die internet gast, des te meer reden dat ik me zorgen maakte..je hoort en leest zulke nare verhalen deze tijd. mijn vader was ook best boos maar hij laat dat niet merken tenzij je écht té ver bent gegaan dan wilt hij je nog wel eens op je donder geven. hij heeft nu meer zoiets van jullie zijn oud en wijs genoeg! hahahahahhaaa grappig hoor dat jullie verhaaltjes verzinnen! lijkt mij zo leuk! kan niet wachten tot maddox oud genoeg is om dat te kunnen doen.

@anneke: jaa mijn broer en zijn vriendin zijn er erg verdrietig over. maar mijn broer is net als mijn vader, die houden hun gevoelens echt verborgen en doen alsof er helemaal niks aan de hand is. maar mijn broer heeft de afgelopen 3 maanden best nare tegenslagen gehad en hij doet nog wel altijd vrolijk en ik bel he regelmatig maar toch merk ik wel dat hij niet lekker in zn vel zit en nu met die miskraam slaapt hij zelfs niet meer. hij is een sterke man en zal ook echt niet zomaar over zijn gevoelens praten. laatst heb ik hem voor het eerst sinds jaren en dan ook echt sinds we klein waren weer zien huilen. nouuu ik wist niet wat ik moest doen vond dat zo erg!

@ingef: ach jaaaa hij wordt echt een bijdehandje! gelukkig nog wel heel lief voor indy. hij wilt haar nu zelfs vasthouden en dat laat ik hem dan ook wel doen onder streng toezicht van mij mag hij haar even vasthouden als we op bed aan het kroelen zijn. hahah irritant he als je aan het typen of lezen bent en je man loopt een verhaal te vertellen! ik kan me dan echt niet concentreren en zeg soms zelf sshhtt heel even ja ben zo klaar.

@micha: heerlijk te lezen dat je een fijn dagje hebt gehad. het is belangrijk dat jij ook aan je rust toekomt of even alleen weg kan. wel vervelend van de bv! ik ben er geen prof in dus kan je geen tips geven. hoop iig dat het snel beter gaat, wel goed dat je weet waar het aan ligt dat danique na het drinken spuugt, is iig een begin om een probleem hopelijk te kunnen verhelpen. hier kan je altijd je frustraties kwijt he!

@shenoby: naar he die prikjes!!! indy krijgt van haar 9 mei (PAS!!!!) en dat zijn de eerste. ze is nu 2,5 maand al. vind het vrij laat eingelijk.

nou dames ik ga even mn meisje troosten en oooo wat ben ik boos op lenn dat hij het allemaal verpest heeft!!!!!! nu kan ik weer opnieuw beginnen

12. lennylenn

@jessmin: op stap met 2 kleintjes..dan neem ik de duowagen mee. ik heb een pleurishekel aan dat ding want het heeft geen zwenkwielen!!!!! ik moet de wagen dus elke keer een stukje naar beneden duwen als ik een bocht maak o o ik haat het echt. ben nu opzoek naar een andere via mp.
    maar goed dat vroegje niet, ik gebruik dan de duowagen, indy slaapt meestal het grootste deel als we op pad gaan en maddox zit er rustig in en wijst alles aan dat hij ziet. maar met bevrijdingsdag zijn we gewoon thuis gebleven hoor..ik ga ook niet met ze op pad als er drukke feestdagen zijn iig niet het centrum in want dat vind ik gewoon zielig voor ze die enorme drukte.

@geheugen: bij mij werkt ie erg goed :D:D

@anneke: ja wel jammer dat ie alweer weggaat morgen maar we hebben een hele leuke tijd gehad hoor en hij komt elk jaar op vakantie en we hebben goed contact. hoop dat ik ooit weer genoeg centjes bij elkaar heb gespaard om naar suriname op vakantie te gaan.

2jessmin: oejeeee hopelijk gaat het goed met de jbp! want die nutramigen is idd te smerig voor woorden!!1 mijn neefje moest dat en ik heb het een keer geproefd o god ik ging bijna over mn nek!
    heb je niet gevraagd of hij dan de hoe heet het nou weer...esfa..nog wat mag? ook van nutrilon maar is razend duur en kan je alleen bij de apotheek krijgen. maar dat is alleen als blijkt dat hij reflux heeft. dat is een papje en als het in de maag in contact komt met maagzuur dan verdikt het zichzelf en zal je kindje ook niet meer spugen. ik weet echt niet meer hoe het precies heet maar zal het aan mijn vriendin vragen want haar zoontje moest dat.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Zantac bedoel je misschien? Waar smaakte dat nutramigen dan naar?
    Nou ja, ik blijf het zo raar vinden om wel de symptomen te bestrijden maar neit de oorzaak (als het KMA is dan hè). Kan het geen kwaad dan toch koemelk te drinken als je er allergisch voor bent, vraag ik me af...

Herkenbaar wat je schrijft over Lenn. Mijn hubby troost Noah ook in slaap als hij gaat prostesteren, maar hier protesteert hij nog vrij regelmatig dus toen ik al pissig wou gaan worden, besloot ik dat één keer helemaal niet gehuild altijd beter was dan honderd keer jengelen. Is ie dus goed vanaf gekomen :D

Gek trouwens, ik had m dus even niet in de bakerzak omdat hij verhoging had, en ineens valt hij zonder jengelen, of met maar een klein beetje, vredig in slaap! Kortom: hij vindt de bakerzak denk ik prut. Maarrrr... hij slaapt niet meer zo goed door overdag als mét bakerzak. Dus had toch weer nieuwe puckababy's besteld want hij was inmiddels ook te groot voor de kleine maat. Maar ja, nu blijkt hij weer net te klein voor de grote maat zodat z'n armpjes alsnog best ver uit kunnen schieten als z'n reflexen 'm uit z'n slaap proberen te houden. Dus zowel puckababy als slaapzak werkt niet echt geweldig, hoewel hij nu niet pissed off is als je hem in bed legt. 's Nachts maakt het overigens niet uit waarin hij ligt, lijjkt.

@Suenne: ja, ik heb het draadje even opgezocht. Wat ben jij verkeerd begrepen zeg, zucht..
    Over die onderzoeken. Ze onderzoeken dus in eerste instantie niks, je moet eerst maximaal gaan verdikken met jbpm en kijken of dat werkt. Zo niet: dan heb je ook kans dat ze eerst nog andere voeding voorschrijven waar geen koemelk in zit (mocht ze bijvoorbeeld ook uitslag hebben), en dán pas gaan ze onderzoeken. Althans, dat is hier het protocol. Die onderzoeken zijn tamelijk belastend. Ik zou ook wel eens weten hoe ze een slokdarmontsteking willen diagnosticeren, want ik krijg nu vooral te horen dat als Noah goed blijft drinken dat er dan niets aan de hand is, maar uit dat verhaal van Zogelukkig in jouw draadje bleek dat haar zoon ook heel veel dronk maar tóch een slokdarmontsteking kreeg... En dat vind ik dus een naar idee. Maar idd, verschrikkelijk hè, al die keuzes die je voor je kind moet maken. Ook met die bril van m'n dochter vond ik dat zo moeilijk, en schoolkeuzes, zelfde verhaal. En voedingskeuze bij Noah, wel of geen bv, wel of niet opbouwen van nutriton, aaarrghhh! En het kloterige is dat als je het verkeerde besluit neemt dan verpest je iemand anders leven en niet eens dat van jou (even dramatisch gesteld, maar je begrijpt wat ik bedoel); en dan dus het leven van diegene die jou het liefst is. Moederschap, ik vind het erg heftig... Bij mijn dochter duurde het dus 9 mnden voordat ik me weer wat mezelf voelde. Ik was echt in shock na mijn bevalling hoor, voelde me echt vervreemd (ook door de vermoeidheid en hormonen natuurlijk)

14. lennylenn

@jessmin, nee het heet geen zantac het heet enfamil. en die nutramigen ja waar smaakte dat naar..uuhhhmm het was erg zuur en had echt een smerige smaak maar kan het nergens mee vergelijken. is ook al jaren geleden hoor maar die ranzige zure smaak vergeet ik nooit meer.
    het lijkt mij wel dat het "kwaad" kan om iets te gebruiken waar je allergisch voor ben..iemand die allergisch is voor pinda's gaat toch ook niet lekker een handje borrelnootjes naar binnen werken?

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: nou daarom! Dat bedoel ik, dan kan ik misschien beter toch maar wel nutramigen proberen ipv enfamil, want met laatste bestrijd je de symptomen alleen (áls het KMA is), maar met de eerste kunnen we allicht uitsluiten dat het KMA is, of juist bevestigen. Tja, ik vind het ook zielig. Ze wil alleen geen pepti doen omdat ook daar nog koemelkeiwit in zit, schijnt. Dus het moet dan meteen rigoreus volgens haar, anders weet je nog niks. Zit helaas wat in.

16. lennylenn

@jessmin: ow nee de enfamil is alleen als blijkt dat hij reflux heeft..dat is niet bestemd voor kma. hebben ze al onderzocht of dat het geen reflux is?
    soms laten die artsen je ook maar gissen hé!

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Het is even te veel tekst voor me om allemaal na te lezen. Maar begrijp ik nu goed dat Enfamil goed is voor kinderen met reflux? Ik denk toch wel dat Veerle dat heeft, ze is zo vreselijk onrustig met drinken, ze trapt met haar benen en schud met haar hoofdje. Ze wil wel het is niet dat ze 'genoeg' heeft gehad. Jbpm werkt niet, ze krijgt dat de fles gewoon amper uit en zit er snel vol van volgens mij. Zou dat trouwens met die Enfamil dan ook niet zo zijn?

Morgen toch maar ook even kijken of de huisarts er iets over weet te vertellen.

18. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Jesmin: Nee Amber had daar geen last van. Misschien is Friso minder heftig of zo. Ik weet het niet. Maar hij slaapt wel lang zeg van half 8 tot 5. Dat is ook fijn. Misschien kun je ook langzaam aan met de tijden schuiven dat je de laatste fles later gaat geven en dat hij dan ook langer doorslaapt ’s nachts.
    Een vriendin van mij heeft in het veleden de armpjes van een slaapzak dicht genaaid, wel zo dat het goed aansluit aan het lijfje. Ze heeft dit overlegd met de kinderarts en die vond het goed zo. Misschien ook nog een idee voor jou.
    @Suenna: Ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan. Die is ervoor. Ik hoop voor je dat hij/zij je verder kan helpen. Het valt ook allemaal niet mee. Soms zou het makkelijk zijn als we even in het bolletje van die kleine konden stappen en precies konden voelen wat ze voelen. Dan kunnen we veel makkelijker beslissen. Dikke knuffel!!!
    @Lennlen: Poeh een gejaag vandaag dus. Maar klinkt wel als een leuk dagje. Vind je het niet heftig je vader zo lang niet te zien?
    Ook wij zitten hier niet altijd op één lijn. Best lastig he en al helemaal omdat wij dames zoveel thuis zijn en het dan recht kunnen trekken.

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hallo allemaal!!

Whahaha, ik ben NU al vergeten op wie ik allemaal wilde reageren.. *zucht*. Gelukkig hebben de meeste van jullie hier geen last van.

Ingef, fijn om te horen dat die woede aanvallen weer overgaan bij die kleine pubers. Af en toe is het erg vermoeiend. Ik heb nog helemaal geen ervaring met hardlopen. Ik heb het wel eens in de sportschool gedaan, maar nog nooit buiten. Het bevalt erg goed!

Jessmin, ik heb ook een tandemwagen. Super handig voor uitstapjes. De ene keer zit Christiaan braaf voorin, de andere keer loopt hij zelf. Olivier ligt gewoon in het nestje achterin. Het is wel zwaar met de oudste voorin, maar dat heb ik er voor over. Ik gebruik de tandemwagen ook als ik alleen met Olivier op pad ga. Dan kan ik alle boodschappen op het voorste zitje plaatsen.
    Olivier slaap geen 12 uur hoor hahaha. Hij krijgt zijn laatste fles de ene keer rond 23:00 uur en de andere keer pas om 00:30. Het ligt aan wanneer hij wakker wordt of wanneer mijn vriend thuis komt van werken. Nu is hij bijv.net wakker geworden voor zijn 4e fles (23:00uur), maar andere dagen slaapt hij om 00:00 uur nog steeds en dan geeft mijn vriend hem zijn fles als hij thuis komt. Dat is op zijn laatst 00:30uur. Hij slaapt dan tot een uur of 7 door. Heel af en toe moeten we hem om 05:00u even een speentje geven. Honger heeft hij dan nog niet.
    Zijn tijden zijn:
    * 07:00 150/5 (alle flessen zijn netto 150)
    * 12:30 150/5
    * 16:30 150/5
    * (20:30 150/5) heel af en toe
    * 23:00-00:30 150/5

Tussen 16:00 en 19:00 is hij erg wakker en gaat hij uiteindelijk tegelijk met Chris naar bed. Zitten we met z'n allen op Chris zijn kamer een verhaaltje lezen en liedjes te zingen. Olivier valt halverwege het zingen in slaap. (Ideaal!). Chris vindt het wel gezellig als Olivier er bij is.

Anneke, dat klinkt als een slecht begin van de dag zeg! Gelukkig ging het na het sporten een stuk beter. Wat neem je snel rare houdingen aan met een baby he! Ik heb het zelf soms niet eens in de gaten hoe vreemd ik zit tot ik moet opstaan. Dan doet opeens alles pijn.

Lin, wat fijn dat het zo goed gaat! Echt super om te lezen. En 12 uur doorslapen, heerlijk hoor. Chris doet dat standaard en ik ben er zeker van dat Olivier ook die kant op gaat, maar nu hoeft dat nog niet :)

Pff wat een onwijs zware dag was het vandaag zeg! Onze Olliebollie vetrollie was vreselijk vervelend. Heeft weer geen moment geslapen tot vanavond 21:00 uur. De rest van de dag waren het hazenslaapjes van max 20min. En dan krijsend wakker worden he! Ondertussen speelde Chris "zwaan kleef aan" dus iedere keer als ik Olivier wilde sussen kwam meneertje ook mee en stond dan zo hard in die kamer te schreeuwen dat Olivier meteen weer wakker en van slag was. (Groot nadeel van een appartement, de oudste kan ook gewoon alle kamers in.) Dus dan moest ik eerst Chris weg sturen en zorgen dat hij in de gang bleef en opnieuw Olivier troosten. Ondertussen was ik bezig met het huishouden, dus ook dat verliep moeizaam. Kortom, ik kon wel janken...
    Maar, we hebben het weer overleefd.

Hij lacht wel steeds meer, dat vind ik zo mooi! Hij heeft echt een hele mooie mond en een lach van oor tot oor. Heerlijk!

Suenne, succes bij de dokter morgen. Ik zal je topic eens zoeken. Je hebt hier meiden bij zitten die alleen maar commentaar leveren. Erg irritant!

Slaap lekker iedereen!!
    xxx

20. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh hemel Suenne!! Wat een afgrijselijke reacties heb je gehad zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit topic hebt laten sluiten. Dit grijpt je natuurlijk gewoon aan! Echt belachelijk.

Echt meid, laat je niet op de kast jagen door deze "oh wat ben ik een geweldige moeder" vrouwen. Dat zij 2 jaar lang bv geeft met alle (volgens haar) frustraties die daarbij te pas kwamen hoeft niet te betekenen dat jij niet alles hebt geprobeerd hoor! Misschien vindt zij het frustratie en vindt jij het een peulenschil. Pfff, hier is het algemeen bekend hoeveel moeite je hebt gedaan en nog steeds doet en hoe ontzettend wel ingelezen jij de zwangerschap bent ingegaan. Dat jij een antroposofische kijk op het leven hebt kunnen sommige dames niet begrijpen denk ik. Of ze snappen het gewoon niet dat er mensen zijn die anders over zaken denken dan zijzelf. Als deze topic niet gesloten was had ik me 100% zeker gemengd in de discussie want ik kan erg slecht tegen dat soort geschreeuw.

Het gaat hoe dan ook goed komen met jullie en de rust krijg je! Of het nu wel of niet met bv is, ik ben er van overtuigd dat je een weloverwogen beslissing zult nemen. Hier kun je het verdriet ook kwijt hoor, ik begrijp je als geen ander!

Houd je haaks!
    *knuffel*

Deel Deze Pagina