Ach, het zegt meer over hoe ze in haar vel zit hoor "zo gelukkig' is ze niet. Dat is altijd zo, mensen die zo doen, hebben zelf ergens een probleem. Ik kan ook wel irritant doen hoor en mensen behoorlijk de wacht aan zetten, dan kan ik ook verwachten dat zoiets een keer terug komt. Wel jammer alleen dat het net met zoiets emtioneels is, dat zou ik dan weer niet doen. Het heeft geen enkele zin om daar een discussie mee aan te gaan, ze is helemaal niet geintresseerd in een ander en hun gevoelsleven of denkwijze. Ik heb het serieus ook bijna niet gelezen, dus ik weet nog steeds amper wat ze allemaal gezegd heeft Ik geef alleen smorgens en snachts in bed nog de borst, omdat ie dan leeg moet. Ze spuugt er gehaait flink op, veel meer dan met flesvoeding. Maar bij de fles heb ik het gevoel dat het dieper blijft zitten. Huisarts is er niet vandaag, zouden jullie hiervoor een vervanger benaderen?
Ok gisteren heb ik het toppunt bereikt wat betreft de problemen met mijn overproductie. Danique had al meer gespuugd dan normaal. Maar toevallig was mijn moeder er ook toen ik haar op de commode legde en de net gegeven (voor) melk er met een grote boog weer uitkwam. Het bleef maar komen, echt niet normaal meer. Danique huilen, echt zo zielig! Mijn moeder schrok ervan en zei direct, nee dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik weet dat het voor veel vrouwen een probleem is dat de melkproductie te laag is. Maar des te vervelender is het dat mensen doen dat deze overproductie niet zo erg is. Mijn moeder heeft ook de hele tijd zo erover gesproken. (Mijn zus had juist een te lage productie, dus echt de andere kant) Maar nu, pas nu ze dit gezien heeft en mij uiteindelijk ook in tranen, beseft ze dat het toch wel heel vervelend is. Ik heb Danique zo goed als kon schoon gemaakt en in een handdoek gewikkeld. Daarna op de bank gelegd en ben gaan bellen naar de lactatiekundige die mij aanbevolen is. Deze nam echt de tijd voor mij. Ik moet nu dus blokvoeden in blokken van 4 uur, iedere 4 uur bied ik maar één borst aan, hoe vaak ze ook komt. Na die 4 uur verander ik. Danique is de rest van de dag heel huilerig geweest, ze was alleen maar stil als ik haar aanlegde. En ze kwam veel!!! Ik was dan ook helemaal op en op dit moment heb ik echt hoofdpijn. Uiteindelijk is mijn man met haar gaan zitten, want ik kreeg het gevoel dat ze bij mij alleen maar wilde drinken. Toen is ze in slaap gevallen. Maar de nacht was ook niet geweldig, ze ademde moeilijk en sloeg wild met haar handjes heen en weer. Nu is dat al een tijdje haar manier van in slaap vallen. Maar mijn man is nogal snel bezorgd, en als je dan zo'n vermoeiende dag achter de rug hebt, ben je gauw aangestoken wat betreft bezorgdheid. Ik ben zo in bed gaan liggen dat ik haar goed in de gaten kon houden. Uiteindelijk is ze rond 11 uur in slaap gevallen, en dan ademt ze rustig, maar om 3 uur werd ze, zoals gewoonlijk, wakker. Ik dacht te horen dat ze zich verslikte en dat haar adem stokte, dus ik heb haar snel gepakt, waarop mijn man ook weer schrok. Eenmaal rechtop ademde ze heel rustig en viel weer in slaap op mijn schouder. Maar neerleggen lukte niet meer, want dan werd ze wakker. Ik heb haar een schone luier gegeven en daarna gevoed terwijl we beiden op onze zij liggen, dat vindt ze zo heerlijk. Zo zijn we beiden in slaap gevallen en hebben we 2 a 3 uur gelegen. Doodeng vond ik het toen ik wakker schrok, maar zij lag heerlijk te slapen, half op haar zij half op haar buik. PFFF wat een nacht. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Van de lactatiekundige heb ik het advies gekregen contact met de huisarts op te nemen als het spugen meer werd of als ik het idee heb dat ze meer ging spugen. Het spugen is zo goed als opgehouden, als er nog wat uitkwam was het hooguit een mondje. Dus pijn??? Ik weet het niet, ze drinkt wel lekker als ze eenmaal drinkt en de voormelk een beetje voorbij is. Maar de nacht was zo eng. Het scheelt denk ik ook wel dat ik op een gegeven moment zo bang was dat ze weer zou gaan spugen, dat ik geneigd ben haar niet te veel van houding te veranderen. Dan voel ik mij zo'n overbezorgde moeder die het daardoor alleen maar erger maak. En misschien was ze gisteren toevallig niet lekker. Want op dit moment... ligt ze heerlijk in de box te slapen, ja in de box, ik weet dat niet iedereen daar een voorstander is, maar als dat haar en mij alletwee rustiger maakt, dan vind ik dat voor nu een heel goed idee. (Was trouwens ook een advies van de lactatiekundige, om haar dicht bij mij te houden, draagdoek, box, wat maar kan om haar gerust te stellen en haar goed in de gaten te houden) Ze ademt nu rustig en ik kan even voor mijzelf zorgen, want daar ben ik gisteren niet meer aan toe gekomen. Ik denk dat ik mijn best ga doen weer het normale ritme op te pakken, dan zijn we beiden meer in ons hum. Ik houd jullie op de hoogte! (Sorry dat ik even niet persoonlijk reageer, maar ik denk dat ik hele goede redenen heb, na deze achtbaan-week)
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts vanmiddag, we gaan toch het weekend in. Suenne, ik zou gewoon bij de vervanger afspreken, dat had ik nu ook gedaan als mijn eigen huisarts gedaan. Ik heb gisteren van de lactatiekundige een artikel toegestuurd gekregen over reflux. Ik moest dat ook in de gaten houden. Na het lezen was ik niet gerustgesteld, want er zijn juist symptomen waar ik zelf niet op gekomen was, even opzoeken. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Spugen en reflux bij borstvoeding - de feiten op een rijtje na de voeding veel slikken of kokhalzen en last hebben van opkomende voeding, ook als hij niet spuugt steeds de hik hebben of veel hoesten, niezen, duimen of fronzen een verstopte neus hebben Ik dacht altijd dat je kindje bij reflux altijd veel moest spugen, blijkbaar niet. De symptomen hierboven heeft ze allemaal, vandaar dat ik het toch maar even na laat kijken. Ik hoop ter geruststelling, maar als het nodig is voor doorverwijzing. Nogmaals, ik hou jullie op de hoogte! (Suenne, ik hoop dat je gewoon naar de vervanger gaat als je het niet helemaal vertrouwt)
Och, gossiegossie, wat ben jij triest! Geef Suenne maar gauw een zakdoekje hoor, ze heeft het nodig! En van dat antroposofische gedoe begrijp ik idd helemaal niks, *proest!*
Je houdt je wel met me bezig he, zit ik in je hoofd? Je vindt me dus kennelijk heel interessant en schreeuwt om interactie met mij. Die kan je krijgen. Je mag denken over mij wat je wilt, maar ik ben totaal het tegenovergestelde van wat en wie jij denk dat ik ben. In tegenstelling tot jou ben ik heel gelukkig, heel! Alleen kunnen sommige types daar niet tegen. Je moet kennelijk altijd wat te klagen hebben, anders ben je te perfect. Maar kan dat? Te perfect zijn? Draait allemaal om afgunst. Je moet mijn eerste reactie in dat opgeef-topic eens goed lezen, die was eerlijk, adviserend en zelfs meelevend. Ik spreek in ferme bewoordingen, maar als je me zou kennen zou je weten hoe empatisch ik ben. Ik ben niet het meejank-type, daar waar jij aan de ene kant zo'n behoefte aan hebt, de bedankjes op de steunbetuigingen werden immers gretig uitgedeeld, maar aan de andere kant ga je niet in op deugdelijke adviezen en gebruik je zelfs taal die kwetsend over kan komen. Als je er meteen een hakbijl in zet, de wacht aanzetten noem jij het kennelijk, heb je aan mij een goede, wie kaatst... Je vroeg erom, dus ga nu niet zo zielig doen dat het om iets heel emotioneels ging, want de berichten die je erna postte gaven duidelijk aan dat je er genoeg van had, van die hele borstvoeding. En doe nu niet alsof je ooit voornemens was twee jaar te voeden: dan was die topictitel ook heel anders geweest. Deze zegt genoeg over jou, want je gooit de knuppel wel heel snel in het hoenderhok en wil dan ook nog dat mensen je aaien en met je meejanken. Pas ik voor, ik houd niet van zielige types zoals jij. En dan ook nog roddelen ook, tsss... Maar je hebt een verrader in je clubje (dank voor je pb meid). Enne: toch naar een dokter? Da's toch voor paniekgeiten? Die kunnen er toch alleen maar pilletjes in gooien, rerflux hoort toch 'gewoon' bij baby zijn? Kind wat ben je triest! :x Je had niet achter mijn rug moeten kleppen, dat is zo geen forummores! (3 pb's dat je mijn naam misbruikte). Doe het dan in my face, in een topic waar we samen actief zijn. Laat me gewoon met rust en zet me uit je hoofd. Groetjes!
Ik ga inhoudelijk niet op deze persoon in. Dat maakt het alleen erger. Ik negeer haar. En ontzettend sorry dat dit door mij hierheen is gekomen
goh wat is hier in hemelsnaam gebeurd? nou ja doen alsof je neus bloed en gewoon lekker verder kletsen hier.
Micha, wat een heftig verhaal zeg!! Fijn dat je moeder er deze keer bij was. Ziet ze "live" wat het met je doet. Ik ben benieuwd hoe het bij de dokter is gegaan. En in de box slapen, dat gebeurt hier ook hoor. Zolang de kleine slaapt vind ik het prima. Ja toch!
Dankjewel voor het delen Micha. Het bevestigd voor mij zoals ik erover dacht. Het moet nog groeien en jhbpm maakt het in sommige gevallen juist erger. Er is ook wetenschappelijk niet aangetoond dat dit wel écht werkt. Nou, precies wat ik dacht te zien. De voeding wordt er klaaierig van, ze zit er dan alleen maar langer mee in haar 'maag'. Grappig dat wat ik hier zei dat het daar letterlijk staat Ja sorry, ik voel het niet zo ernstig aan dat ik daarvoor naar een vervanger moet gaan... Ik had er heus niet vanmiddag ineens mee bij een kinderarts gezeten als ik dat wel had gedaan. Veerle slaapt tussendoor, ze begint al beter aan de fles te drinken en ook al meer. Dus soms heeft iets ook wat meer tijd nodig. En ik herken zeker wel dingen, dus ik ga hoe dan ook maandag wel even. Maar dan dus wel liever naar onze eigen arts.
Shenoby: Je haalt mij de woorden uit de mond! Wat betreft doen alsof je neus bloed! Is het de bedoeling dat je dan blijft blokvoeden, ik dacht dat je weer zoals gewoonlijk moest doen zodra het werkte. Ik moet wel zeggen dat ik veel meer stuwing had verwacht, maar wat dat betreft is het goed te doen! Ellenore: Ik ben weer gerustgesteld door mijn huisarts. Ik rustig, betekent vaak dat zij ook rustig is. Ze ligt nu in haar bedje te slapen. Ik kreeg wel het advies een klein rolletje in haar rug te leggen zodat ze een beetje op haar zij ligt. Geeft haar waarschijnlijk meer adem, meer rust, en we kunnen het hoofdje dan wel telkens één kant opdraaien, want nu draaide ze constant met haar hoofd. Suenne: Daarom had ik ook gezet dat als je het niet vertrouwde, dat je dan wel moet gaan. Maar als jij je er niet al te druk om maakt en het niet nodig vindt is het toch prima. Zoals getypt ben ik zelf wel gegaan. Al is het alleen al voor een rustigere nachtrust, omdat mijn man ook weer gerustgesteld is. Het gaat dus wederom heel goed met Danique, blijkbaar is de gehemelte nog heel zacht bij jonge baby's en geeft dat soms eng klinkende geluiden. Ergens had ik zelf zoiets van, dat moet gewoon goed zitten en er een beetje bij horen. Maar als dan 3 verschillende mensen tegen je zeggen (mijn man, moeder en zus) dat je even naar de huisarts moet gaan... en je bent ontzettend moe door het vele voeden... ja dan ga je wel heel erg twijfelen. Ik kan in ieder geval rustig het weekend ingaan. Dit is echt de zoveelste keer al dat mijn innerlijke gevoel juist was. Hebben jullie dat ook, dat je intuïtie telkens juist is, maar dat je toch heel erg gaat twijfelen? Even kijken bij mijn meisje, hoe ze lief ligt te slapen in haar eigen bed!
Als je je zorgen maakt moet je ook gewoon gaan. Ik was ook wel gegaan als onze arts vandaag gewoon aanwezig was. Ik herken het wat je zegt over die intuitie, dat is wat ik bedoelde met keuze's maken. Want je kiest iets omdat je gevoel zegt 'zo is het ok', maar soms hebben anderen andere inzichten die ik ook goed kunnen zijn. Juist omdat ze nét ff wat verder ervan af staan. Blijft zoeken, maar het schijnt er wel bij te horen volgens mijn zus. Hier gaat het vandaag ook redelijk. Ik heb het voor 'elkaar'. Niet met liefde, maar ze kan nu rond de 130 cc drinken in één moment zonder daar gekker op te doen dan anders. Hierdoor heeft ze langere uren er tussen zitten en krijgt ze meer rust. Geniet van je meisje en bv is zo heerlijk als ze het er goed op doen. Lekker van genieten!
hihihi, grappig, ria blom heeft toch mijn hoofd vervuild, want ik laat Veerle dus maar niet in de box slapen, alleen omdat ik dat regeltje gelezen heb Zit er toch een duveltje op mijn schouder die zegt 'doe maar niet'...
Hey meiden, Wat een opschudding alhier! Ik hoop dat de rust snel weerkeert! @Micha: goed dat de lactatiekundige je heeft kunnen helpen en dat de huisarts je heeft gerustgesteld. Nu nog een goede nacht en dan voel je je morgen weer top! Hoe is de situatie nu met je man? Hebben jullie nog een goed gesprek gehad? @Lenny: wat erg voor je broer en heftig dat je hem nu voor het eerst sinds je kindertijd zag huilen. Geeft wel aan hoe zwaar de emoties nu zijn, want blijkbaar is hij wel echt een binnenvetter. Goed dat je er zo voor hem bent! @Ellenore: je bent goed bezig met lopen! Wanneer mag je weer? Bij mij ging het vanmorgen echt lekker! Zondag mag ik weer! @Shenoby: heb je alweer nieuws gehad van de woningbouw? Hier weinig nieuws. Vandaag een relaxed dagje gehad. 's Ochtends met Ronja gespeeld en tussendoor voor Kasper gezorgd, 's middags met ons drietjes bij mijn ouders op bezoek geweest en lekker in de tuin gezeten. Morgen gaan Frank en ik eerst even met Ronja naar babyzwemmen, mijn ouders passen even op Kasper. Vervolgens gaan we samen even squashen. En dan hangt het van de warmte af wat we 's middags doen. Als het niet te warm is, gaan we even naar de camping waar mijn schoonouders staan. Als het wel heel warm is, blazen we het zwembadje op en blijven we lekker thuis! Meiden, een prettige avond en tot morgen!
Hey moppies! Anneke, ik mag maandag weer. Dit weekend is voor mij rust. Vandaag heb ik ook heerlijk gelopen. Gelukkig hebben we er prachtig weer bij! Een nadeel, we aten pannenkoeken voor lunch...welkom calorieën . Suenne, ergens is het toch wel goed dat mijn geheugen het niet meer zo goed doet. Ik kan me alleen de drie R's nog herinneren en die gaan hier niet zoals het hoort bij Ollie hihi. Ik merk wel dat het ene kind prima in de box kan slapen zonder dat het overprikkeld raakt terwijl de ander echt mega van slag is daardoor. We zijn vandaag met O. naar het cb geweest omdat hij al 2 dagen niet had gepoept terwijl het net zo goed ging en omdat hij niet zo goed slaapt. Het heeft me enorm geholpen. Hij krijgt nu geen venkelthee meer maar rooibos. Sjoelke, jij geeft ook rooibosthee toch? Verder zei ze dat ik hem weer moest inbakeren. Zo gezegd zo gedaan en voila, meneer slaapt als een roosje! Heerlijk. Ik zit ook een stuk lekkerder op de bank nu Hebben jullie ook zo'n zin in het zonnige weekend?? Wij gaan naar de ouders van mijn vriend, die hebben een heerlijke grote tuin. Heerlijk! 's avonds knijp ik er even tussenuit om met een vriendin sushi te gaan eten in Scheveningen. Zin in!!!! En dan moederdag he! Ben benieuwd wie van ons allemaal een ontbijt op bed krijgen. Ik denk dat ik aan het kortste eind trek. We slapen namelijk bij de moeder van mijn vriend en aangezien zij sowieso op nr 1 staat bij hem, heb ik niks in te brengen... Heeft iemand onlangs nog van Zip gehoord??
@Lin: Wow, dus jouw Jesse slaapt al 12 uur achtereen? Hoe krijg je ertussendoor er dan toch nog vijf flessen in soms? Nou ben ik wel benieuwd naar jouw schema hoor
Is toch alweer... Lekker actief zeg, ik zat me vandaag nog af te vragen hoe oud een babytje moet zijn om ermee te mogen zwemmen. Is zo'n zwembad niet te koud voor zo'n kleintje? Veel plezier, het klinkt echt heel gezellig wat je van plan bent.