Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Omdat je er om vraagt zet ik het schema hier neer. Maar onthoud wel goed dat de meeste kindjes dit nog niet doen hoor, Jesse is echt een uitzondering.

Ons schema is ongeveer als volgt:

8.00 uur 180/6
    11.00 uur 180/6
    14.00 uur 180/6
    17.00 uur 180/6
    20.00 uur 180/6

Hij komt overdag dus ongeveer om de 3 uren, maar aangezien ik op verzoek voed zijn er ook dagen dat hij maar 4 flessen drinkt omdat hij er ineens meer tijd tussen laat. Wel probeer ik de laatste fles elke avond rond 20.00 te laten vallen zodat hij elke nacht hetzelfde ritme heeft. Tot nu toe gaat dat helemaal super, want hij doet dat nu al bijna 2 weken. (slapen tussen de 10 en 12 uren per nacht)

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

slaapt hij na iedere fles zo'n beetje gelijk weer?

Hoeveel is de gemiddelde baby hier wakker? Ben ik wel eens benieuwd naar.

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Nou Suenne, deze baby is af en toe heeeeeel veel wakker :)
    Vandaag zij de vpk op het cb dat baby's rond de 9 wkn na de fles ongeveer 1.5 tot 2 uur wakker zijn.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Jesse is overdag erg veel wakker. Soms slaapt hij zelfs helemaal niet tussen 2 flessen in. Vind je het ook gek als je zulke nachten maakt.;)
    Jesse zit na de fles meestal nog even lekker bij mij op schoot en dan spelen/kletsen we een tijdje. Daarna leg ik hem in de box of kinderwagen en daar "speelt" hij nog een tijdje en valt dan vaak in slaap of hij begint te huilen dat hij eruit wil. Zal eens in de gaten houden hoeveel hij eigenlijk slaapt overdag, let er eigenlijk nooit zo op. Vandaag is hij wel zowat de hele dag wakker geweest, alleen tijdens het boodschappen doen heeft hij 2 uur achtereen geslapen de rest van de dag waren het steeds kleine slaapjes van een kwartier ongeveer.

5. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke: Een goed gesprek denk ik dat nooit helemaal zal komen, want hij moet het altijd ervaren. Net als het huishouden wat eerst op mijn schouders kwam. Maar vandaag was hij gelukkig erg lief voor mij, omdat gisteren echt een rare dag was waarop ik echt helemaal niks heb kunnen doen. En omdat hij het toch wel heel eng vond vannacht.
    Maar goed, hij begint nu eindelijk wat betreft luiers verschonen vooruitgang te boeken, heel langzaam dat wel, maar er zit vooruitgang in. Ik vraag hem gewoon hoe ver hij het doet en dan gaat hij telkens een stukje verder, hahaha. En hij kijkt de rest dan mee.
    Tja, geduld is een schone zaak, en ik heb engelengeduld. Moet ook wel, anders had ik het niet vol gehouden.
    Suenne: Hier is er geen standaard uren dat ze slaapt, hahaha. De nachten doet ze gelukkig best goed, één keer rond 3 uur, dan ben ik een half uurtje bezig met voeden en verschonen en gaat ze vrij snel weer slapen.
    Maar overdag... de ene keer slaapt ze bijna de hele dag en moet ik haar wakker maken voor voedingen en de andere keer wordt ze vaker wakker.

Ik wens jullie allemaal een heerlijk weekend en succes met de warmte, waarschijnlijk typ ik maandag wel weer.

En voor nu welterusten!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @ellenore: lekker hoor pannenkoeken! Moet ook kunnen op zijn tijd kunnen toch? Wat een leuk programma, genieten van het mooie weer en sushi eten. Ik zit er over te denken Kasper ook te gaan inbakeren, hij is ook echt heel veel wakker.

@suenne: het babyzwemmen is met Ronja hoor, niet met Kasper. Die is nog iets te klein. Je mag hier al babyzwemmen vanaf acht weken. Met Ronja hebben we dat ook gedaan, maar die hield het dan nog maar een kwartier vol. Langer hield ze haar warmte niet vast. Met Kasper wachten we even tot we terug zijn van onze vakantie, dat is van 3 tot en met 14 juni, dus dan is hij een week of twaalf.

@micha: wat heeft jouw man een mazzel met jou he? Maar wel goed dat je vooruitgang hebt geboekt. Ben je vandaag weer wat fitter en geruster?

Wie vroeg er ook alweer naar zip? Ik heb nog wel een paar keer contact met haar gehad. Het gaat hartstikke goed met Amy en ze geniet volop, maar heeft het wel heel druk. Julian zit in een opstandige fase...

Heeft er iemand nog iets van Ellentje gehoord? Die kwam hier ook altijd heel vaak, maar heb haar nu al een tijd niet meer gezien!

7. Kwekijzer

Volgens mij slaapt Veerle dan dus best veel. Ze kan echt giftig gillen als ze moe wordt en dat gaat over in huilen:$;)

Vraagje, wie kan mij vertellen wat ik ongeveer kan verwachten na een vaccinatie? Veerle krijgt hem vrijdag, maar ik ga zaterdag een dagje winkelen. Ze is dan dus bij papa. Vind ik wel heel spannend zeg..ergens denk ik 'zal ik afbellen'. Maar aan de andere kant, ik heb al zo onwijs veel met haar op mijn schouder gelopen omdat ze iets had. Hans krijgt er geen biet van mee, dus ergens vind ik het ook wel goed dat hij ervaart hoe dat is. Denk wel dat hij dat heel goed kan, dus ik vind ook wel dat ik hem dat vertrouwen moet geven. Ik dacht dat ik dat wel vanzelf zou hebben, vertrouwen dat hij net zo goed voor haar zorgt. Maar ik merk dat dat moet groeien, ik neig ernaar alles naar me toe te trekken.

Vanmiddag vrijgezellenmiddag en vandaag zijn we een jaar getrouwd, dus vanavond uit eten!:)

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ suenne
    nikki had destijds heel veel pijn aan haar beentjes.
    die heeft gegild thuis! zo erg dat ik er zelf bij stond te janken.
    koorts kunnen ze krijgen.

kirsten heeft alleen een klein beetje last gehad van pijnlijke beentjes.
    beetje huilerig,en veel slapen.

9. Kwekijzer

Pijn van de prikken? Want dat is misschien een beetje te voorkomen door haar beentjes te bewegen na de prik. Ze zeggen altijd ook als je in je arm geprikt wordt dat je hem veel moet bewegen. Helpt een paracetamol niet voor de pijn?

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lin: lekker zeg, mijn dochter deed dat toen ze 13 wkn was. 4x 210/7. Noah is nu 9 wkn en ik probeer hem al 180/6 aan te bieden, maar ik merk dat hij dan echt loopt te wringen op z'n voeding (hij heeft hoogstwaarschijnlijk reflux; dat zie je maar is niet onderzocht met zuurmetingen enzo, dus dan kan je het niet officieel zeggen). Hij krijgt ook alles met jbpm dus dan wordt het algauw een enorme steen op je maag volgens mij. Wat doe je trouwens met Jesse als hij gaat huilen in de box dat hij eruit wil? Want dan zal hij ook wel moe zijn? Lijkt me wel lastig als je hem dan de hele tijd op de arm moet nemen, of heb je een draagdoek daarvoor? En is hij tussen die kwartiertjes slaap gewoon blij of jengelt hij dan veel? Eerst wilde ik Noah ook in de box laten slapen want hij ging altijd enorm uit z'n dak in zijn eigen bedje, maar dan was ik de hele tijd heen en weer aan het rennen voor z'n speen en hij bleef dan maar jengelen en daarna krijsen, en na echt een half uur viel hij dan pas in slaap. Daarna werd hij wakker van zijn grote zus de kleine peuter omdat die met blokken ging smijten of anderszins geluid maken en dan begon het weer van voren af aan. Aangezien jij ook al een kleine erbij rond hebt lopen vroeg ik me dus af hoe dat bij jullie gaat. Verder, heeeeeerlijk dat hij zolang slaapt. Dus hij ligt er zo'n 20.30 in? Hier moet ik de fles iets eerder geven in de avond, 19.00 uur,want rond 20.00 uur pakt hij de diepere slaap dus wil ik daar optimaal gebruik van maken.

Pff, wakkere tijd overdag, Ria Blom schrijft dat ze (baby's 9-12 wkn) 60 a 75 min achtereen wakker kunnen zijn (mét de fles erbij). Bij Naoh klopt dat precies, na 5 kwartier doet hij 'èhhh' en is hij duidelijk moe. Hij valt dan vaak ook in slaap in zijn bed, maar vaak wordt hij na 45 minuten al wakker omdat hij niet zo lekker in z'n velletje zit door de verdikte flessen die wat omhoog stromen in zijn slokdarm. Nadeel van jbpm is ook dat de voeding ook langer in je buik blijft dus de hele tijd nog omhoog kan komen. Maar het alternatief is geen jbpm en dan veel last, of medicatie. Dat willen we allemaal niet dus tja, dan kom je hierop uit. Als hij dan in bed wakker is na 45 min, dan is hij niet te genieten als je hem eruit zou halen dus breng max 2x speentje en vaak valt hij dan voor nog 45 min in slaap.

Meestal is het zo:

08.00 fles en in totaal vijf kwartier wakker
    12.00 fles en in totaal vijf kwartier wakker
    daarna wordt hij een keer huilend wakker en hoor ik hem pruttelen met of zonder speen een half uur lang
    16.00 fles en in totaal vijf kwartier wakker
    18.00 wakker tot 20.15 ongeveer.

In totaal 6 uur wakker overdag denk ik. Vind het wel lastig in te schatten hoor.

@Suenne: hoe en waar slaapt jouw Veerle dan overdag en hoe lang achtereen?

@Shenoby: waar merk je dan aan dat ze pijn in hun beentjes hebben?

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Euh.. ik wou iemand nog ergens mee feliciteren maar iik weet helemaal niet meer waarmee?? Wazig..

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ jessmin aan het gillen tijdens het luier verschonen

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Shenoby: :)
    Klinkt heel logisch (duh!! Denk ik nu; zie je, maar goed dat ik het gevraagd heb voor maandag :D)

14. Kwekijzer

Veerle doet wel ongeveer net zo als Noah. Maar Veerle kan nog wel eens bepalen dat er een laatste voeding tussenuit vliegt.

Veerle drinkt in mijn ogen te weinig, maar ik krijg er niet meer in.

Gisterenavond rond 11:00 heeft ze 70 cc gedronken
    Vanmorgen om 6:00 uur heeft ze 40 cc makkelijk gedronken en de rest 20 cc heb ik afgedwongen. Ze begint nu te gillen en dus merk ik aan haar dat ze moe wordt (7:20). Dan ga ik haar in dit geval eerst verzorgen en hoop haar nog wat voeding bij te kunnen geven. Vervolgens gaat ze gewoon naar haar bed. Ik maak me dan klaar voor de dag.

Echt goed slapen doet ze in haar bed, maar ik leg haar ook wel eens in de kinderwagen. Dan ga ik meestal wel echt even met haar wandelen.

Ze heeft dus meestal dagen waarom ze rond

(ga qua cc even van een gemiddelde uit, soms is het meer, soms minder)
    5:00 uur 80 cc drinkt
    9:00 uur 80 cc
    13:00 uur 100cc
    17:00 uur 90cc
    20:00 uur 60cc
    en soms dus om 23:00 uur ook nog

Veerle weegt trouwens rond de 4,5 kilo (4630 gr)

15. Kwekijzer

Een heel fijne moederdag toegewenst allemaal!!!!:D

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal..daar ben ik dan weer..wat drukke maar gezellige daagjes achter de rug. nu maar eerst even wat bijlezen en reageren.

@suenne: infamil is idd goed voor kindjes met reflux. infamil is een papje dat zichzelf in demaag verdikt zodra het in aanmerking komt met maagzuur dat zorgt er dan ook weer voor dat de baby niet meer zal spugen. het is alleen bij de apotheek verkrijgbaar en is razend duur maar je krijgt wel een deel via je zorgverzekering vergoed. het verschil tussen infamil en jbp is dat jbp al dik is in de fles en het kindje dus idd gauw volzit. infamil is gewoon net als nutrilon dus gewoon een "waterpapje" en wordt pas dik in het maagje. alsje bijv een fles van 180 met jbp zou geven zou ze niet alles opkunnen want ze zit gewoon gauw vol maar bij die infamil is dat niet zo. ik hoop da je ha je verder kan helpen, ik heb het zelf nooit hoeven te gebruiken dus weet er ook niet alles van.

@sjoelke: ja vind het echt jammer dat hij alweer weg is, hij is echt zo een mens dat iedereen naar zich toetrekt en weer contacten legt tussen familieleden die elkaar al een poos niet gezien hebben. maar ach nog een paar maandjes volhouden en dan is hij er weer.

@ellenore: ooo gezellig hoor het naar bed brengen ritueel bij jullie thuis! hier gaan ze ook beiden rond dezelfde tijd naar bed maar dan is het altijd eerst maddox want die kleine draak heeft door dat hij ook uit zn bed kan en stiekem kan gaan spelen in zn kamer. en daarna indy. hahahahahhaa oliiebollie vetrollie hahahaha!!!!!! oow die dagen dat niks loopt zoals je wilt ken ik heel goed grrrr!!! idd vermoeiend ook als je de jongste inslaap probeert te krijgen en de oudste dan ff lekker herrie gaat schoppen. maddox is zelfs zo brutaal dat als indy net inslaap valt maar nog een beetje aan het snikken is..hij gewoon op de deur gaat bonken..baby baby baaaabbbyyy!!!!!!!!!! grrrrrrr en ik maar roepen madddi hierkomen!! kom hier laat baby met rust baby gaat slapen. naja...was van plan te slapen maar dankzij u meneer is ze weer klaarwakker en boos.

@topic van suenne: dat is me ontgaan maar uit de reacties kan ik aflezen dat het niet zo een fijn topic was. ach laten ze het lekker heen en weer krijgen. ik weet niet waar het overging maar weet wel dat sommige vrouwen hier echt gemeen en fel kunnen reageren.

@micha: hoe gaat het nu met de bv? wel zielig zeg voor danique en ook voor jou natuurlijk want dat zal geen pretje zijn. en wat beteft slapen in de box..tjah ik vind dat eingelijk helemaal niet erg. het is dat indy er niet in wilt slapen anders mocht het ook wel van mij hoor. ben daar helemaal niet moeilijk in. ik hoop dat het snel allemaal goed zal gaan! dikke kus voor jullie

@zogelukkig:..mischien moet je je maar bij je eigen clubje houden en niet dat van ons verpesten.

@micha: ik twijfel niet meer aan mijn gevoel, als ik denk dat er iets is kan het me niks schelen wat de rest denkt. en of mijn gevoel nou juist was of niet ik moet een bevestiging hebben anders blijf ik ermee in mijn hoofd spoken. en meestal zit ik goed. dus heb het echt afgeleerd niet naar mijn gevoel te luisteren omdat anderen mij dan mischien voor gek zouden verklaren ofzo.

@suenne: hier ook nog steeds aan de ria blom hoor hihihihih en voor mij werkt het heel goed alleen het slapen in de box zoals zij zegt dat dat niet zou mogen..tjah daar zou ik mij persoonlijk niet aan houden als indy in de box wilde slapen.

@anneke: ja hij is echt een koppig typje ook..gisteren waren ze hier op bezoek en dat was weer wel harstikke gezellig dus dat heeft hem wel goed gedan...totdat ze savonds laat weggingen, ik lag al op bed en er werd op de bel gedrukt..ik uit het raam kijken zie ik ze nog daar staan.... doe de deur open met een verbaasde blik van..joh ik dacht dat jullie allang weg waren. nee zegt ie de auto wilt niet starten hahahahahhaa!!!!!!!! toen lenn helaas uit bed moeten trekken want de auto had een duw nodig. uiteindelijk konden ze wegrijden en dat was rond 01.15!!!

@ellenore: ooww gelukkig dat he tnu goed gaat moet olivier! indy poept juist ontzettend veel!!!! wel 4 keer op een dag ofzo .
    ik heb niks van zip gehoord...idd al een tijde geleden maar zo schoot het me ook te binnen dat ellentje hier ook al een hele poos neit is geweest. ben benieuwd hoe het met ze gaat.

nou ik moet even stoppen want de kleine meid is wakker en ze klinkt niet zo tevreden :d

tot later hopelijk en een fijne moederdag allemaal

17. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff wat een gedoe zeg dat 'onbekenden' hier een topic komen verzieken!! Daarom schrijf ik vaak liever op fora waar ze privé plekjes hebben.. op mijn eigen forum heb ik ook een groeo meiden privé schrijven omdat ze hier 'lastig gevallen' werden...

18. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    fijne moederdag gewenst!!

19. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

poosje weer niet geweest, maar het is ook zulk mooi weer en Nika is zo'n leuk mannetje waar ik graag mee bezig ben de hele dag! ben verliefd op m'n eigen kind;)

maar ik heb jullie hulp nodig:
    eerst gaf ik borstvoeding en ging het heel goed maar 2 dagen geleden begon hij zo gek te doen aan de borst. niet goed happen en gauw weer los laten. ook slaapt hij heel snel aan de borst en als ik hem in bedje leg dan wil hij soms na een half uurtje alweer!! niet te doen! nu geef ik hem steeds afgekolfde melk. maar ik heb het idee dat het steeds minder word. eerst kreeg ik er makkelijk 130-150 uit. nu mag ik blij zijn als er 90 uitkomt.... wat moet ik in vredesnaam doen want hij heeft hier denk ik niet genoeg aan..

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hey kart!! leuk dat je er weer bent...heb je gekeken of het mischien spruw is bij nika? mischien dat hij daarom niet goed meer aan de borst kan/wil drinken. en als je het idee krijgt dat je productie afneemt zou je vaker kunnen kolven totdat er een reden is gevonden waarom nika nu niet meer als voorheen drinkt. alvast erg veel succes

Deel Deze Pagina