@krampjes: Hier waren de krampjes afkomstig van twee dwars zittende poepen. Ze heeft vandaag twee keer gepoept en dat zar dwars! Maar iedereen bedankt voor de tips. Mocht er nog een poepje dwars zitten! HIHIHI @ellentje: Doe je dat vaak zo 30 cc extra geven? Raakt de kleine er niet aan gewent? Wel een lastige situatie als hij zijn grote broer wakker maakt. @lin80: Jippie. Wat fijn dat jullie mannetje nu lekker thuis is. Knuffel hem maar lekker. En qua kraambezoek ..Groot gelijk. Wij hebben dat in het begin ook echt afgehouden. Eerst lekker samen genieten. @lenny: IK kan die menstruatie ook missen als kiespijn! Bah bah. Poeh, zon nachten zijn zo frustie!!! Hoop echt voor je dat het vanavond beter gaat. Tja, gaatjes is inderdaad niet mijn keuze, maar ieder zijn ding. Toch!! Klinkt als een super gezellig dagje. Wat goed dat het lessen al zo goed gaat. Ik vond het toen ik moest lessen zo moeijlijk om zoveel tegelijk te moeten doen. Hihihihi. De rotondes gaat vast heel snel wennen. Komt helemaaL GOED. Wat vind je er lastig aan?
Kart: Lukt het je misschien om wat melk alvast te laten verschijnen door in jouw borst te knijpen. Ik heb hier ook een ongeduldig meisje en gebruik voor één borst nog een tepelhoedje. Het scheelt wel dat bij mij de melk zo goed loopt dat het lijkt alsof ik zelfs te veel heb. (Vandaag uit de ene borst eerst wat melk weg geknepen, ik kon er straaltjes uit knijpen) Sjoelke: Vannacht wilde ze hem niet, maar vanavond was ze weer eens lekker onrustig voor de voeding. Kan nooit wachten tot ik er klaar voor ben. Vergeet dan ook met regelmaat spullen te pakken. Toen gaf ik haar het speentje en ik kon welliswaar rustig ervoor gaan zitten, was echt fijn! Er werd mij vaak verteld dat je met borstvoeding beter geen speentje kon gebruiken. Maar ik heb de combi speen van difrax en merk dat ze een goede borstdrinker is. Dus ik ben niet meer zo bang voor een slechte invloed. Hier ook een meisje met buikkrampjes. Op de buik op de arm werkt nog het best... Maar moet nu naar een klein meisje!
Ja hoor, het is weer als vanouds, ik moet mijn kladblok erbij om op iedereen te kunnen reageren. Helemaal leuk! @Ellentje: wat lekker om maar één nachtvoeding te hoeven doen. Hier was het vannacht voor het eerst zo, ik hoop dat dat zo blijft, want ik heb erg genoten. En over die buik: waarschijnlijk hebben we daar allemaal nog last van. Vorige keer had ik na ongeveer twee maanden weer normale spijkerbroeken aan en na drie maanden echt het gevoel dat mijn figuur weer normaal was. Achteraf denk ik dat het zelf nog iets langer heeft geduurd, maar dat maakt niet uit. Mooie foto's van je kids, heb je zelf gemaakt of door een prof laten maken? Lijkt Owen ook op Dean toen hij een baby was? @Mwag: ik vind het wel lekker hoor zonder kraamhulp. Ze was hartstikke lief, maar had ook heel vaak niets te doen doordat Kasper zo gemakkelijk is. Dus ging ze ons hele huis poetsen. Dat is wel heel fijn, maar voelde me er ook wel bezwaard over. Daar is de kraamzorg helemaal niet voor. De dag voor Ronja bij mijn schoonouders was een groot succes, maar het arme kind heeft ook nog steeds last van het doorbreken van haar tandjes, dus toen ze thuis kwam was ze helemaal verdrietig en konden we haar de eerste tien minuten helemaal niet troosten. Het maakte voor mij wel extra duidelijk dat een hele dag alleen met twee kleintjes wel heel zwaar zal zijn in het begin. O en qua aankleden: ik heb de tip gekregen om de baby één laagje meer aan te doen dan we zelf zouden dragen onder dezelfde omstandigheden. Dus als je zelf in een T shirt naar buiten zou gaan, dan trek ik Kasper een romper zonder mouwen aan met daarover een truitje met lange mouwen. En als ik iets met lange mouwen aan zou trekken, er een romper met lange mouwen onder. @Micha: dank je voor de tips. Die van de moedermelk kreeg ik gisteren ook van een vriendinnetje en dat heb ik gelijk toegepast. Heb ook het idee dat het wat werkt. Het doet nog wel zeer, maar niet in dezelfde mate. Gelukkig maar. Destijds met Ronja hadden we trouwens ook dat het erg lastig was om over te gaan van pink naar speen, we hebben toen een week lang elke dag weer de speen gegeven en zo is ze er langzaam aan gewend. @Kart: wat fijn dat je zo van Nika geniet, mooi kereltje hoor! En dat je wat minder gaat reageren, dat zien we dan wel weer... baby's slapen ook veel, dus wie weet vind je toch nog wat tijd. @Sjoelke: het was inderdaad heel erg pijnlijk, maar het lijkt iets op te knappen, dus daar ben ik erg blij mee! Het enige dat wij hebben ingezet tegen krampjes (want hier is het niet zo heftig) is op de buik op de hand optillen en dan een tijdje horizontaal laten hangen. Was een tip die we bij Ronja kregen van de kraamverzorgster en het hielp aardig. @Biccy: kan nog wel even duren hoor voor je ongi wordt, bij mij duurde het de vorige keer nog een paar maanden nadat ik al gestopt was met de borstvoeding. Mijn bevalling was niet traumatisch, dus hoef ik ook niet echt te verwerken. Ik heb jouw bevallingsverhaal gelezen en kan me voorstellen dat dat er even flink inhakt. Veel over praten denk ik en verder zoveel mogelijk proberen te genieten. @Lin: wat fijn dat Jesse nu thuis is. Dat geeft jullie allemaal wat meer rust denk ik! Hoe vindt Lieke het al die drukte om haar heen? @Lenny: wat lekker dat het rijden zo goed gaat. En rotondes gaan echt wel wennen hoor, zoveel mogelijk erop oefenen (hoe niet-leuk het ook is). Mooie vergelijking is dat van Frank en een nieuwe vrouw, die ga ik vaker toepassen! Je hebt je handen wel vol nu he met Indy en dan Maddox er ook nog bij. Wat ben je vroeg met de gaatjes joh, heb je daar een speciale reden voor? Ik wil met Ronja wachten tot ze een jaar of vier is. Want dan vind ik het toch wel heel leuk staan en snapt ze het ook. Kan me voorstellen dat het nu inderdaad ongemerkt gaat, dat heeft ook wel weer zijn voordelen. Gefeliciteerd met je aankomende neefje of nichtje. Hier weinig nieuws. Vanmorgen met Ronja weer tranen met tuiten, wilde ze ineens haar ontbijt bij Frank op schoot eten. Heel bijzonder! Maar toen we haar daarin gewoon haar zin hebben gegeven, was ze ook weer helemaal blij. Nu is ze naar de kinderopvang, maar Frank werkt tot twaalf en haalt haar daarna weer op. De komende weken maar even zoveel mogelijk thuis zijn denk ik. De nacht ging erg goed. Kasper had om half tien een voeding gehad, werd daarna pas om twee uur wakker, toen weer gevoed en vanmorgen was hij om zes uur weer hongerig. Toen moesten we toch alweer ongeveer op, want Frank moet gewoon werken om acht uur en is dus alweer weg. Vanmiddag komen er twee vriendinnetjes van mij en de vriend van één van hen bij ons op kraamvisite, ook gezellig! Vanmorgen maar even een ronde door het huis maken om het netjes te houden en dan vanmiddag tussen de voedingen door maar even wat leuks met Ronja gaan doen één op één. Meiden, een fijne dag weer vandaag! PS: weer op de weegschaal gestaan, nog 5,5 kilo te gaan.
Gaaf man dat de bv zo goed gaat!! En laat haar maar lekker genieten van haar speentje. Kan zoveel rust geven ook voor jou!
Dank je wel voor de krampjes tip. Klinkt als een gezellig dagje, alleen dat poetsen! hihihihihi. Ik merk dat ik echt moeite heb daar weer in te komen.
hallo allemaal!! hier een goede nacht gehad, ik had indy savonds in de wagen geleged en deed tussen het zp-en en tv kijken door de wagen heen en weer duwen, toen viel ze heel gauw in een diepe slaap en tegen de tijd dat ik naar bed ging heb ik haar met bak en al op bed gelegd, zo heeft ze tot een uur of hald 3 geslapen en toen kreeg ze honger. daarna weer om 06.00 en toen pas om 10.00 weer. @annke: de gaatjes..geen speciale reden voor hoor, in mijn familie is het vanzelfsprekend dat kindjes al heel jong oorgaatjes krijgen. heb je nog iets leuks kunnen doen met ronja? dat 1 op 1 contact is erg goed, doe ik ook met maddox en als ik een dagje echt te moe ben dan komt zijn oma hem ophalen om iets leuks te doen. hij is dol op haar dus hij geniet dan ook volop. vandaag voor het eerst in mn leven onder een zonnebank gelegen! wilde het gewoon een keer meemaken en ik o god ik raakte echt in paniek toen die kap naar beneden kwam en het allemaal begon te starten. mn hart sloeg wel 380 slagen per minuut, kreeg bijna geen adem nee dat doe ik nooooit meer! ik vond het zo eng om daar opgesloten in het liggen. ik was er gauw klaar mee hihihiiih daarna een schoentje voor mezelf gekocht want ik had geen makkelijke loopschoenen en een kadootje voor het kindje van mijn schoonbroer..zo een niet al te dun cardigan vestje. goed voor als het warm is maar nog niet zo warm dat ze zonder jas naar buiten kan. vandaag wel heerlijk weer...iemand nog iets leuks gedaan?
Middag dames @ Krampjes Ik voel me soms ook ten einde raad, gisterenavond heeft Nina 2 uur liggen te krijsen van de pijn, nadien wel een poepluier maar god wat was ik ten einde raad! Ik ga de volgende keer echt es een warm badje proberen want zo houdt ze onze oudste ook wakker. Ik geef trouwens sab simplex tegen de krampjes, gisteren was ik het vergeten te gebruiken en meteen had ze krampen, dus vannacht maar weer WEL gebruikt! Onze dame heeft vannacht voor het eerst 5 uur aan een stuk door geslapen, ik hoop dat het zo zal blijven, zou wel lekker zijn Nou dames ik ga nog ff op de bank liggen, ben echt doodop! Tot snel weer!
Hoi allemaal, Mijn ene vriendinnetje die zou komen was ziek, dus kwam de andere in haar eentje, maar echt gezellig zitten kletsen. Met Ronja gaat het vandaag een heel stuk beter, ze is heerlijk vrolijk en alleen vanmorgen naar het kdv geweest. Vanmiddag heb ik haar uitgebreid in bad gedaan en hebben we heerlijk met zijn tweetjes zitten spelen. Daar genoot ze duidelijk echt van. Nu is ze even de vloer aan het dweilen, we gaan zo eten. Mooi is dat, alles wat ze ziet, doet ze tegenwoordig na. Zo lief! @Lenny: lekker ook dat Maddi zo gek is op zijn oma, dat geeft jou ook even de kans om bij te komen. Zo jong gaatjes zie je veel meer bij andere culturen dan de Nederlandse. Bij de Antilianen in Franks team zie je het ook al heel jong bij de kindjes. Apart dat dat zo cultuur gebonden is. En jouw claustrofobie onder de zonnebank: misschien dan inderdaad beter om het niet weer te doen... het zonnetje schijnt nu buiten toch ook lekker. @Debski: wat vervelend die krampjes, hoop dat jullie er snel vanaf zijn!
Hoi meiden! Ik heb jullie weer "gevonden". Heel vreemd om nu niet meer in het zwangeren topic te schrijven en moeder te zijn! Gisteren zijn we voor het eerst "alleen" met de kleine geweest, na 8 dagen kraamzorg van 8 uur. Heerlijke luxe. Ik merk dat de rust die ik mezelf gegund heb heeft gezorgd voor een spoedig herstel. Vandaag ben ik er even met de auto tussenuit gegaan, nadat mijn man 's middags thuis kwam uit zijn werk. Ik heb boodschappen gedaan, even mijn wereldje vergroot. Die bestond eigenlijk alleen maar uit baby, baby, baby. We hebben veel post gehad, maar de rijen kraamvisite laten nog even op zich wachten. Op zich wel lekker. De kleine doet het prima. We merken dat hij steeds meer ritme krijgt en elke dag veranderd. Vandaag is de babyfoon ook binnen gekomen, toch handig om zelf wat meer vrijheid te krijgen in huis. Anders namen we de kleine van boven naar beneden, net waar wij ook waren. Ik zal straks of morgen als het rustig is even bijlezen. Ik ben benieuwd of jullie ook gelukstranen ervaren in plaats van kraamtranen en of jullie je zwangere buik "missen". Wat ik nu sterker dan ooit ervaren heb, is dat het einde van het een een nieuw begin van iets anders is en dat dat best dubbel kan voelen. Tot snel!
Ik ga even wat terug lezen hoe het met jullie gaat. Denk niet dat ik er volop zal gaan reageren. Wat heb ik ontzettend zitten stoeien met de bv... Een heel verhaal, ik ben te moe om het helemaal uit de doeken te doen. Als ik niet moe ben, dan ben ik hier vooral zo ontzettend bezig. Inmiddels al wel meer routine gevonden zodat ik wel weer 'alles' redelijk gedaan krijg. Veerle is voor 7:30 uur gevoed, gepoedeld en gestreken. Daarna ben ik aan de beurt. vervolgens is het puinruimen van de vorige avond (heb ik savonds geen zin meer in), wasjes draaien, eten voorbereiden, koken, poetsen en al het andere wat nodig is. Tussendoor voeden. Ik voel dat ik niet meer kan bijbenen wat ik normaal gewend ben en dat vind ik lastig om los te laten. Hoe doen jullie dat? Zeker met nog een kleintje erbij? Doordat Veerle veel trek heeft (ik had te weinig voeding, maar ze is ook wel een vreetzak) ben ik vrij veel bezig geweest om haar te sussen. Ik had gewoon niet meer voeding en van de Friso kreeg ze vreselijke krampjes. Ze gaf er ook veel voeding op terug. Daar is ze met pozen flink onrustig van. De sabsimplex en het Johannesbroodpitmeel heeft hier geen zin, ze krijgt er dan alleen maar meer last van... zo zielig.... Verder doet ze het super. Ik ben vooral heel druk geweest met wegen, kolven en bijvoeden. Veerle is verder wel makkelijk. Gelukkig had ik de draagdoek uitgevonden, ook voor de krampjes was dit het enige middel waardoor ze kon ontspannen. Die houding is dan erg prettig voor haar. Ik ben niet zo bekend met wat normaal is...maar is het bij jullie ook zo dat schoonmoeders ineens bijna om de dag op de stoep staat en dan wil gaan wandelen met de kleine en weet ik veel wat? Ik merk dat ik haar nog niet graag uit handen geef, is dat normaal? Of ben ik bezitterig?
even een snelle reactie op jou Suenne, Meid ik herken wat je schrijft enorm van toen Julian geboren was. Nu kan ik je alleen maar adviseren, dat je niet alles tegelijk moet willen en zeker niet dat willen wat je voordat je kindje er was ook deed. Je moet nog bijkomen van de bevalling, de bv kost enorm veel energie en je nieuwe leventje kost energie. Dus laat de boel af en toe maar gewoon even de boel. Dat komt wel weer. Of je vraagt eens of er iemand even komt schoonmaken. Vanaf volgende week gaat mijn mannetje ook weer werken en sta ik er alleen voor met mijn 2 kindjes, waarvan de oudste onwijs druk is momenteel en onder het voeden van alles uitprobeert. Mijn motto voor de komende weken (totdat daar een beetje ritme in zit) is de kindjes eerst, mijn energie een beetje op peil houden, manlief aandacht en wat er dan nog overblijft aan energie is voor de rest! Dan maar wat meer eten uit pot etc. Hoop dat je er wat aan hebt!
@lennylen: Heerlijk zon nacht. Dat doe een mens goed! Ik hou ook niet van de zonnebank. Krijg hetzelfde als jij. Ik ga wel gewoon in de tuin zitten. Wat voor schoenen heb je gekocht? Een cardigan vestje? Wat is dat? @Debski: Hier worden de krampjes ook erger op het moment. ZOOOOO zielig. Ik heb druppels van VSM gehaald. Hoop dat dat helpt. @Anneke: Hihihii Ronja de vloer dweilen. Wat geweldig!! @Nemo81: Lekker he om er even zelf tussenuit te gaan. Even geen poepluiers, flessen en troosten. Al is dat ook heerlijk! Ik mis mijn zwangere buik vooral als ik voor de klerenkast sta. Ik vind het zo vervelend weer alles te moeten verbloemen. Dat hoefde niet met die buik, want iedereen wist waardoor het kwam. @Suenna: Ik heb ook moeite met mijn ritme te vinden en ik heb niet eens een tweede rondlopen. En niet graag afgeven is heel normaal. Dat heb ik ook. Hihihi. Of het moet zijn dat ik ook niet normaal ben. Hahaha.
anneke: ja het gaat allemaal al weer redelijk gesmeerd hier... alhoewel er soms wel een sneltreinvaart inzit hoor....pff...kan mezelf soms niet bijhouden...heb een lichte ontsteking in de borsten gehad en flink koorts twee nachten...daar heb ik wel weer een terugvalletje van gehad...maargoed, moet wat rustig aan doen en dan gaat het wel. Jeetje, klinkt inderdaad wel logisch als je het zo neerzet over die zw suiker... kasper doet het met zijn lekkere mollige lijfje wel vermoeden he? Maar ach.. maakt nu niets meer uit he? hij doet het zo te horen prima! En ronja ook zeg, knap van onze kleintjes he? Het is toch een halve aardverschuiving voor ze he? Valt dan helaas wel tegen zo'n uitje naar dekinderboerderij he? Wij waren vandaag even met zijn allen lopent naar een winkelcentrum...was helemaal bezweet toen we terug kwamen.. hoezo minder conditie?..haha...wordt straks wat als we weer aan het sporten gaan he? biccy: welkom meid! mwag: Wat knap meid! Jij ook al weer zoveel gewicht kwijt echt goed! Bij mij moet er nog wel heel wat af hoor...maar daar denk ik nog maar niet aan...zolang ik bv geef kan ik het lijnen er echt nog niet bij hebben... en wat doet Finn het goed zeg! debski: ach wat sneu! spruw dus...nou wel fijn dat je nu weet hoe en wat.... kunnen ze er wat aan doen he? Moet jij geen medicatie? biccy: hier bv zip: klinkt goed wat betreft de voedingen dan toch! Je kleintje doet het goed hoor! logisch dat Julian bekaf is 's avonds, zijn leventje is ook behoorlijk verandert he? voel jij je ook goed? ellenore: Wauw! nu al weer sporten! respect zeg....hier nog niet eens aan gedacht...moet je nagaan...hahah... biccy: aaa wat een koppie! ellentje: hier wordt nog lang niet doorgeslapen hoor! OEI....wilde ook op iedereen reageren, maar hier wordt een klein mannetje met honger wakker!!! liefs
@anneke: klopt wat je zegt, bij de surinamers, antilianen en hindoestanen is het niet meer dan normaal en vanzelfsprekend dat oorgaatjes heel vroeg geschoten/geprikt worden. lenn is nederlands en vond het eerst heel raar dat dat zo vroeg al werd gedaan. ennuuh de zonnebank nee echt niet meer...om het even af te maken, na de zonnebanken mocht je in de öpmaakruimte" gebruik maken van deo gel haarlak enz, ik was nog zo in shock dat ik ipv van deo per ongeluk haarlak spoot!!!!! gatverdamme het plakte als een gek!!! @nemo1: haaaaiiiiii daar wat fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. de dikke buik mis ik nog niet. gelukstranen ipv kraamtranen..hmmm ik heb heel weinig last van de kraamtranen omdat ik ook constant bezig ben en soms dubbel lig van de gekke dingen die maddox uithaalt dus het zijn eerder gelukstranen. blij dat ik mama ben van mijn prachtige kindjes. (al kan ik maddox soms wel achter het behang plakken) @huishouden enz: dat is idd lastig bij te houden, als maddox overdag een troep maakt laat ik het zo liggen tot ie naar bed gaat savonds en dan pas ruim ik op. als het niet lukt of ik ben te moe dan doet lenn het. de rest doe ik de hele dag tussendoor, als ik naar de keukenloop en ik zie iets op de tafel ofzo liggen dat er niet hoort dan zet ik het metteen weg. sochtends zodra ik wakker ben start ik eerst de wasmachine en maak tussendoor mn ontbijtje klaar. als de was klar is doe ik het in de droger en doe eerst nog een wasje draaien..als die klaar is start ik de droger. strijken..hmmm dat gebeurd hier wel minder als voorheen..nu eens in de 2 weken maar dan is er ook een hoop dat gestreken moet worden. afwas doe ik sochtends en savonds. flesjes uitkoken doe ik ook sochtends en savonds. bedden verschonen 1 keer per week op de dag dat het uitkomt. stofzuigen/dweilen zowat elke dag ..stofzuigen wel elke dag, dweilen om de ene dag. wc/badkamer schoonmaken..wc het liefst elke dag maar dat red ik soms niet. badkamer elke week. en als indy dan wakker is..voeden even zitten en als ze slaapt ga ik weer verder. als ze beiden thuis zijn wilt maddox maar al te graag helpen dus geef ik hem een doekje en mag hij meedoen. zo gaat het een beetje hier. boodschappen doen we meestal samen en als dat niet lukt dan zorgen we ervoor dat we voldoende in huis hebben voor de volgende dag. ik krijg de duowagen niet in mn eentje naar beneden dus ik ben dan echt van lenn afhankelijk. boodschappen in mn eentje met de kids doen lukt dus niet.
@sjoelke: dat is zo een simpel vestje met van die knoopjes dit is een cardigan..dan wel de mannen versie maar scheelt niet veel van de vrouwelijke. van haar is wit en heeft geen v hals
@suenne: niet willen afgeven is doodnormaal!!! geen haar op n hoofd die daaraan denkt en dat weet iedereen ook. mijn schoonmoeder staat hier niet elke dag op de stoep, ze is er elke woensdag wel even want dan haalt ze maddox op van de creche en soms in het weekend om naar honkbal te gaan. @zip: hier ook zo hoor...kindjes eerst! wat aan energie uiteindelijk overblijft is voor mezelf en voor lenn. @sjoelke: hele simpele instappers..ik noem ze puntbrood schoentjes. van die stoffige schoentjes met een vetertje. ze lopen heeerlijk
Aha!!! ben ik nou een vrouw!hihihihihi dat had ik eigenlijk moeten weten! Klinkt als lekkere schoentjes
Hallo allemaal!!! Iedereen een leuke zonnige dag gehad?? Ik zag het vanmorgen nog somber in met al die bewolking, maar het is nog helemaal goed gekomen gelukkig!! Nog lekker ff buiten gezeten straks en ff met mijn mannen en de hond naar het bos geweest!! Heerlijk!!! En dat het kindje van mijn schoonzus maar 35 cm zou zijn klopt achteraf toch niet helemaal gelukkig . Mijn schoonmoeder had het volgens mij verkeerd begrepen ofzo maar heel groot is ze niet maar gelukkig wel groter dan 35 cm!! @ micha: mijn wond ziet er ook netjes uit gelukkig!! Ik heb nu wel echt zon hangbuikje over een paar weken mag ik weer alles en dan maar flink sporten enzo . En ik heb echt heel veel striae overgehouden aan de zwangerschap en die zijn soms een beetje gevoelig op de rand waar mijn broek zit.. dat is wat minder maar dat trekt (hoop ik ) ook wel weer bij!! Heb jij ook zon weke pink van al dat gezuig eraan?? Net of je heel lang in bad hebt gezeten bij mij . Hij is helemaal gerimpeld!! Gelukkig heeft hij m s nachts niet zo nodig.. lijkt me lastig slapen . Kijk maar uit voor je rug!! @ kart: wat een knap mannetje zeg!!! En wat heerlijk dattie s nachts goed slaapt . Bij ons blijft hij ook steeds langer liggen dus ik heb goede hoop dattie binnenkort door gaat slapen @ biccy: ik zag dat je gisteren een mindere dag hebt gehad met een hoop gehuil! Hier vandaag zon dag en toen was hij eindelijk stil, gaan de buurjongetjes belletje trekken met als gevolg dat onze hond gaat blaffen en toen was Finn weer wakker ..:x heb toen maar even duidelijk gemaakt aan de buurjongens dat ik het niet zo fijn vond wat ze deden .. ze zouden het nooit meer doen zeiden ze!! Ik hoop het Ik zag staan dat je in Ierland woont! Woon je daar al lang?? @ krampjes: bij krampjes doe ik hetzelfde als de tips van ellentje en als dat echt niet helpt krijgt hij cinababy druppels. Die helpen wel maar ik probeer het wel altijd eerst zo op te lossen!! @ lin: wat fijn dat je mannetje weer lekker thuis is!!! Dattie er maar snel helemaal bovenop is!!! @ ellentje: hoe gaat het nu met je zwager?? Heeft hij al wat laten horen?? Wel raar hoor!! Ik zou er terloops een opmerking over maken en kijken hoe hij dan reageert @ anneke: vond ik idd ook fijn met de kraamhulp. Ik vond het fijn dat ze er was maar vond het ook wel weer lekker om mijn eigen dingen te kunnen doen!! Zal idd wel wennen zijn met 2 kinders!! Met 1 heb ik het al druk!! Wel fijn wat tijd met ronja vandaag gehad dus!! Is voor haar ook wennen dat ze jou vort moet delen natuurlijk!! En wat leuk dat ze alles na doet zeg!! En met het aankleden had ik dat idd ook, 1 laagje meer. Maar ik ben iemand die met 14 graden ofzo al de hele dag in een shirt loopt dus moeilijk in te schatten dan ooit, vooral als we naar buiten gaan. Dinsdag had hij een mutsje op buiten maar toen was hij weer veel te warm in zijn nek, dus maar afgedaan en hij blijft goed warm zo is gewoon ff proberen denk ik En nog 5,5, kilo te gaan!! Goed zeg!! Ik nog 6 kg om op mijn oude gewicht te komen maar ik wil er nog een stuk of 15 meer af hebben . @ lenny: Proficiat dat je tante wordt!!! Super leuk!! binnenkort vlieg je over de rotondes heen!!! Fijn dat het zo goed gaat met de rijlessen!! Vandaag een huildag gehad van Finn hij was niet stil te krijgen behalve als ie bij mij zat . Maar hij wou maar niet in slaap vallen . Nu ligt ie wel al bijna de hele avond lekker te slapen gelukkig!!! Maar finn stopt dus ook echt niet als ik hem zo wakker in zijn bed leg . Lastig ik ga dit weekend ook ff lekker shoppen!!! Heb bijna niks meer om aan te doen!! En mijn moeder wordt deze maand 50 dus dan wil ik wel wat leuks hebben voor het feest!!! Ik heb echt het geduld niet voor een zonnebank.. en ik mag het ook niet want bij ons zit huidkanker heel erg in de familie . En ik wordt toch nooit bruin, alleen rood of donkerwit . @ nemo: ik heb ook wel last van tranen gehad ja in het ziekenhuis was het van verdriet, tranen met tuiten heb ik gejankt ze hadden finn een nachtje meegenomen naar de kinderafdeling ter observatie omdat hij veel huilde (hij had achteraf gewoon honger omdat mijn borsten het niet deden ). Het was toen ineens zo stil op mijn kamer zonder Finn!! Maar toen hadden ze mij naar de kinderafdeling gereden en mocht ik hem daar even knuffelen . Nu huil ik soms gewoon in een keer aan omdat ik hem zo lief vind!! Ronnie snapt er dan niks van tja hormonen he!! @ suenne: vervelend dat het voeden zo shit verloopt!! Ik moet ook echt ritme vinden nu het scheelt nu wel al veel dat hij om de 4 uur voeding krijgt ipv 3. Heb je ineens veel meer tijd!!! Ik heb dat idd ook dat ik Finn nog niet snel uit handen wil geven ben het ook niet altijd eens met de opvoedmanieren van mijn schoonmoeder . Is toch anders als dat ik het gewend ben bij ons thuis en zo wil ik het toch ook een beetje bij Finn gaan doen maar dat zullen wel meer mensen hebben bij de schoonfamilie denk ik mijn zus wil ook graag zo snel mogelijk een keer oppassen op Finn. Vind dat ook heel moeilijk ze zal het best wel goed doen maar ze is helemaal geen kinderen gewend ( ze heeft wel veel opgepast vroeger maar dat is ook alweer 10 jaar geleden ofzo ) Moet het gewoon maar een keer doen denk ik .. ik zal dalik ook weer aan het werk moeten over een paar weken en dan moet het ook . Nou dat was weer een heel getyp . Het is ook alweer laat ga finn ff in bad doen voor zijn laatste voeding hij heeft zich net helemaal ondegespuugd en ruikt helemaal zuur . En zo slaapt hij ook extra goed afgelopen nacht wakker na 5,5 uur vandaag hoop ik weer net iets langer . We zullen zien! Truste!!!!