Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

oooooh wat een heerlijke mannetjes! Jammer dat je zo ver weg woont, anders ging ik Veerle aan ze koppelen:D

2. Kwekijzer

Hoe oud is de jouwe ook al weer? Paar weekjes ouder dan de mijne toch? Man zeg, ik kan me gewoon niet voorstellen dat Veerle er 210 in krijgt..... Ze ligt nu ook weer te mieren op een voeding, zo balen vind ik dat....

3. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    lennylenn, jeetje wat slaapt Indy lang zeg!! Wauw! Logisch ook wel dat ze zo'n grote fles leegdrinkt!

ellenore, wat een heerlijke mannetjes heb je!! Super! Zo lief!

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Suenne, ik heb denk ik best wel wat gemist, maar jij geet toch bv??

Vandaag een rustig dagje, nog niks in de planning! Vooral veel doen met mijn mannetje, heeft de aandacht hard nodig! Lekker buiten!

Fijne dag vandaag!

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    micha:hier Kris destijds met 6 maanden naar zijn eigen kamertje doorgeschoven..vond het ook maar niets hoor!....;) maargoed het went wel snel hoor! en inderdaad zo schattig die lachjes! Ik denk inderdaad dat Bram de vorige nacht extra moe was door de prikjes, vanacht liet hij weer 6 uur tussen de voeding, wat opzich ook al heel netjes is! Heeft zijn grote broer de eerste 6 maanden niet gedaan...o ja...die plooitjes he?...pff...hier ook een gepruts van jewelste...hahah...ik smeer er vaak ook wat bephanten op anders smet het alsnog...

lennylenn: een mooi fijn meisje dus! Fijn dat ze niet al te veel last had van de vaccinatie..hier viel het gelukkig ook mee. Ik weet niet waarom de poep van indy zo stinkt...ik vond het sowieso veel meer stinken toen ik bij kris van bv over ging naar fv... maar misschien door de speciale voeding die je haar geeft? proest...maddie met zijn fiets in bed? hoe krijgt hij het voor elkaar...hahaha..en die kilo's zand...heel herkenbaar..ik grap wel eens tegen kris of hij nog zand in de zandbak voor de andere kindjes heeft over gelaten...

suenne: oei..randje brabant is voor mij toch echt wel veel te ver hoor! maar misschien zijn er dames die zuidelijker wonen en het leuk vinden? Ik rij voor mijn werk wel regematig naar deventer, da's bv al twee uur rijden ...

ellenore: oei..slapeloze dag dus gisteren?..slaapt olliebollie (vind dat zo lief klinken) dan 's nachts wel goed?

zip: ja 8 uur er tussen was echt wel super! nu weer 6 uur wat ook knap is natuurlijk... en amy prematuur? huh.. is ze zo licht dat mensen dat denken? ooh...wat een mooi meisje zeg! die oogjes! en julian heeft ook al van die pretoogjes!

zo....3 uur verder en ik kan eindelijk verder lezen....zat ik eerst aan mijn ontbijt, nu inmiddels aan de lunch...Bram wilde maar niet in slaap vallen....dus, voeden, troosten, voeden, boertje, schone luier weer voeden en uiteindelijk slaapt hij nu..pff...pittig is dat soms he? Voel me dan vooral zo schuldig tegenover Kris...maargoed, die is gewoon aan het spelen, dus het zal allemaal wel meevallen...eens kijken waar ik gebleven ben..;)

jessmin: lijkt me inderdaad in jouw geval ook hel lastig om te bepalen wat er nu precies aan de hand is he?...al die symptomen etc...

lennylenn: hahah...zou me echt kapot schrikken als jij naast mij lag met zo'n masker op...hihi...mafkees!

ellenore: oohh...wat een lekker ontdeugend koppie zeg! Jij hebt het volgens mij precies andersom als ik...kris is licht qua kleur en bram donker ..bij jou is Chris donker en olivier lichter he? grappig...

zo weer helemaal bij...ben moe!...komt waarschijnlijk van dat gemier net met bram...pff..maargoed, nu een broodje en een bakkie koffie, knap ik vast snel weer van op.!

vandaag niet veel in de planning...lekker thuis in elk geval...misschien nog koekjes bakken met kris..heb zo'n leuk pakket van de sprookjesboom..zo schattig! Verder gaat het hier prima...gisteren met de kids naar de school van mijn man geweest..of had ik dat al verteld? hahah..word echt een beetje dement!

liefs!

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #626 Jessmin, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
    @LennyLenn: 210 cc? Smulpaap is jouw meissie zeg! Bedankt trouwens voor je uitgebreide antwoord :) Waarom eigenlijk 's avonds een flesje van 150/5 als ze kennelijk 210 cc drinkt overdag? Heb je alle flessen al naar 180/6 opgehoogd behalve de laatste en krijgt ze nog wel 5 voedingen met die superslaaptijden? Misschien leuk om even haar schemaatje neer te zetten ;)

Ik probeer het ook zo te doen als jij met naar bed brengen van mijn dochter en Noah. Maar mijn dochter gaat om 18.30 al slapen, dus dan wil ik Noah daarna altijd doen. Maar omdat hij zijn vierde voeding meestal rond 16.30/17.00 uur krijgt, is het heel lastig om dan om 19.00 - als ik klaar ben met mijn dochter - alweer een fles te kunnen geven. Nou ja, het kán wel, maar voor zijn reflux is het niet zo goed en ook niet omdat de vorige voeding er vaak nog gewoon in zit met die jbpm. Dus dan moet ik weer wachten tot minimaal 19.30/20.00 om de fles te geven, want anders heb ik het gevoel dat ik het er allemaal maar inram, zeg maar. Komt dat bij jou wel goed uit met die avondfles? Nu ja, hopelijk heb je al een schemaatje getypt en kan ik het daar nalezen hoe jij dat aanpakt met 5 voedingen in zo'n kort tijdsbestek ;)

Maar goed, meestal is hier om 20.00 uur ook wel alles stil. Grappig trouwens, ik doe echt wel 25 minuten over flesje geven door de jbpm, dus ik zat echt raar te kijken toen jij zei dat ze een fles kreeg om 19.30 en er dan dus echt al wel in lag rond die tijd. Noah zou dan dus pas een half uur later erin liggen, haha. Weet alleen trouwens niet hoe ik die voeding van 05.00 iets later kan maken. 06.00 uur zou veel fijner zijn, maar heb je natuurlijk niet te kiezen :p Ik kan hem wel meer geven, hij drinkt het ook, maar door de jbpm heeft hij eigenlijk nooit honger, dus stapelt alles zich op in zijn buik, wat natuurlijk weer zorgt dat er meer terugstroomt zijn slokdarm in. En dan moet ik het nog ophogen ook van de KA, want eerst alles aan de reflux doen voordat we voeding gaan veranderen voor evtuele KMA. Geef jij 's nachts ook wel eens een speen ipv een voeding als ze wakker wordt?

Alles met Noah komt wel overeen met Indy KMA-technisch behalve dus idd het spugen, maar hij is daarbovenop ook absoluut geen huilerig mannetje tenzij hij erg moe is. Dan is hij ook meteen héél moeilijk stil te krijgen. Maar hij huilt nooit zomaar na een voeding ofzo.. (gelukkig niet, dat moet er nog bij komen..)

Herkenbaar dat Indy niet goed slaapt als Maddox door het huis raast. Hier ook hetzelfde haha! Hoe los jij het op als ze tussendoor wakker wordt van hem? Speentje erin? Wij hebben hier de wasmachine en droger naast Noah's deur staan dus dat resulteert ook in tussendoor wakker worden als ik was moet draaien. Ook heeeel irritant (voor hem ook vooral)..

Zo, weer een heel kruisverhoor voor je :)

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wat een superfoto's zie ik voorbij komen! *smelt*

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wat ik me nu weer afvroeg, hoe kleden jullie je kleintjes overdag en doen jullie ze daarin gewoon ook naar bed? En is dat dan gewoon door een dekentje eroverheen te doen? Want ik heb hier de puckababy - dus meiden met puckababy in het bijzonder; hoe doen jullie dat? - dus als ik hem daarin iets aandoe waar hij in wakkere tijd mee in de box ligt, heeft hij het met een dekentje erover al gauw te warm. Daarom heeft hij meestal iets 'te kouds' aan voor in de box, waardoor ik er in de box ook altijd een dekentje overheen moet leggen. Hoe doen jullie dat?

9. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    jessmin, Amy slaapt ook in de puckababy. Zij slaapt zonder broekje met shirtje en als ze wakker is haal ik haar uit de puckababy en doe ik haar broekje weer aan. Ze ligt dan gewoon in kleren in de box. Ze ligt in bed ook gewoon onder een dekentje!

10. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lennylenn: Kijk uit dat je Indy niet te veel gaat vergelijken met anderen, goed is goed toch! (Natuurlijk doe je het ergens toch wel, want ik doe het zelf denk ik ook, zeker aangezien Danique vrij zwaar is! En ik ben ook wel benieuwd hoe lang ze is, volgende week wordt ze weer gemeten.)
    Danique haar poep ruikt ook behoorlijk sterk, zeker als ze een (over)volle luier heeft. Eerst hoor je dan dat ze hem vol schiet, en daarna komt de aroma je al snel tegemoed. Ze heeft een paar dagen gehad dat het echt heel erg stonk, niet te harden was dat toen. Maar toen neigde het ook een beetje naar groen. Dat was toen ik echt zat te klooien met de voeding. Nu is het wel weer gewoon gelukkig.
    Ik moest echt serieus 3 keer lezen, met zijn fiets in bed??? Hoe krijgt hij dat voor elkaar?
    Ingef: Gisteren bij het cb adviseerde ze sudocreme in de plooien te smeren, vooral bij de liezen, omdat daar de luier zit. Voor de billen gebruik ik wel bephanten zodra ik maar een beetje rood ziet. Werkt erg goed vind ik, ze heeft regelmatig erg mooie billen! Hahaha.
    Jessmin: Vaak ga ik even op het balkon staan, voelen hoe warm het is. Bij het cb hebben ze tegen mij gezegd kleed haar hoe je zelf ook gekleed gaat. Vaak doe ik 's ochtends dan nog een vest aan die later uitgaat als het warmer is. Regelmatig voel ik in haar nek en aan haar buik of zij het nog aangenaam heeft. 's avonds trek ik een pyjama pakje aan bij haar. Die met allemaal drukknopjes aan de onderkant vast zit, zodat als ik haar 's nachts moet verschonen het niet te veel gedoe is, maar ik vind het ook lekker dat die pakjes één geheel zijn. Als alle pyjama's in de was zitten, van het poepen en/of spugen, dan doe ik haar ruim zittende kleren aan.

Danique lijkt vandaag een beetje uit haar hum. Ze slaapt heel veel, maar als ze wakker is heeft ze het niet helemaal naar haar zin. Ik heb haar een half uur geleden in bed gelegd en daar ligt ze nu op haar gemak rond te kijken. Misschien heeft ze veel te verwerken (geleerd) en zijn er te veel prikkels... even spieken of ze nu wel slaapt...
    Neehoor, ze ligt nog steeds op haar gemak rond te kijken.
    Ach als zij behoefte heeft aan de rust die ze daar vindt is het prima. Ik heb ook wel eens een dag dat ik het rustig aan wil doen. En geen zin heb aan te veel aandacht.

Ik moet ook mijn mond houden, nu begint ze te huilen.
    Ach komt ook wel weer goed, gelukkig heb ik haar ook nog zien lachen vandaag!

11. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ik heb trouwens nog wel een goede tip om je kindje niet te wakker te maken 's nachts.
    Een vriendin van me kwam daarmee, had ze van haar kraamhulp.

Niet verschonen tijdens de nachtvoeding, mits er een poepbroek is!! Met verschonen worden ze vaak toch wakkerder....hier werkt het prima! Heb helemaal geen licht nodig 's nachts, gewoon in het donker liggend voeden, na 20 minuten weer in bed en verder slapen!! Heerlijk!

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@jessmin:

indy drinkt normaal 150 cc en dan zit ze goed vol..alleen vanochtend was ze na de 150 cc niet tevreden dus had ik er maar nog een beetje bij gemaakt en dat kreeg ze zo weg. als ik dat overdag ook zo doen krijgt ze het niet op.
    ik zal even idd on schemaatje hier neerzetten:

06.00: 150/5
    06.15: slapen tot 07.30
    0730: wakker even spelen daarna in de box zodat ik maddox kan aankleden.
    09.00: 150/5
    09.30:slapen tot ongeveer 12.00
    12:00 wakker spelen, boodschapjes halen
    13.00 150/5
    slapen tot ongeveer 16.00
    16.00 150/5
    wakker en spelen tot 18.30
    18.30 in bad
    19.00 150/5
    19.30 slapen tot de volgende ochtend.

de tijden kunnen wat afwijken hoor maar zo ziet haar dagje eruit.

hahahaaaa ja indy drinkt haar flesje heel snel leeg soms doet ze er nauwelijk 10 min over maar er zijn ook dagen dat ze er bijna een half uur over doet of dat ik het in 2 delen moet aanbieden zeg maar. eerst drinkt ze dan tot ongeveer 70 cc en de rest moet ik dan na 10 min ongeveer weer proberen. moeilijke tante is ze af en toe.

wel lastig hoor met de reflux.. de jhbp blijft idd langer zitten dus eerder een flesje aanbieden zou denk ik niet zo verstandig zijn als zijn maagje nog redelijk vol zit.
    indy krijgt geen speentje..of nou ja ze heeft er wel een maar ze kan het nog steeds niet vasthouden en ik was het zat om wel bijna 20 keer naar haar bedje te lopen voor die speen. toen hebben we het maar gelaten. als ze snachts wakker wordt kijk ik het even aan en als ze door blijft jammeren dan is het óf dat ze zicht vanonder haar dekentje heeft weten te wurmen en plots ergens boven aan haar bedje ligt of ze heeft honger of een volle broek.

het moeilijk stil te krijgen als hij moe is herken ik wel. indy heeft dat ook als ze te lang wakker is geweest en oververmoeid is maar het beste is dan in mijn ogen haar gewoon lekker in bed stoppen en laten jammeren totdat ze zelf in slaap valt. (ik ben een beetje van het ria blom :D) hier werkt het goed. sussen heeft geen zin want dan blijft ze me maar aanstaren.

als ze tussendoor wakker wordt door maddox dan laat ik haar nog 5 min liggen in de hoop dat ze weer slaapt maar als ze echt niet meer wilt dan komt ze gewoon gezellig met ons in de woonkamer zitten tot ze weer slaap krijgt. ik laat maddox zoveel mogelijk zijn gang gaan maar als ik indy naar bed breng neem ik hem mee en zeg dan maddi indy gaat slaapie doen dus we moeten dan heel zachtjes doen he... en als hij dan in alle enthousiastme toch gaat lopen gillen in huis dan herinner ik hem eraan dat we niet mogen gillen en dat begrijpt hij dan ook en gaat dan "fluisterend gillen" hahhaaaa.

nou ik hoop da ik al je vragen heb beantwoord en mocht je nog wat willen weten brandt je er maar op los hoor ik beantwoord ze wel. ik ga nu ff de kindjes verzorgen SPITSUURRR.....!!!!!!

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wat een uitgebreide verhalen allemaal weer. Het lukt me niet om op iedereen te reageren, dus maar even snel wat ik uit mijn hoofd weet.

@Zip: mooie foto's van Amy en wat kijkt Julian heerlijk trots, prachtig jongetje ook! Hij lijkt heel veel op jou of niet?

@Ellenore: Olivier is ook schitterend. Echt een mooi mannetje. Lijkt hij veel op Chris als baby?

@Lenny: Ronja is zeker nog niet weer in een engelachtige staat, maar nu wel beter te hanteren dan gisteren. Wat fijn dat het zo goed gaat met Indy. Met jou zelf ook steeds beter of niet?

@Suenne: heb je trouwfoto even opgezocht, wat zagen jullie er prachtig uit! Ik zie bij Veerle toch wel veel van jou zo in eerste oogopslag, maar een mengelmoes is natuurlijk ook wel erg leuk!

@Jessmin: vervelend die onzekerheid voor je over of het nu wel of niet kma is... niet handig zo'n arts.

@Inge: klinkt inderdaad vermoeiend met Bram, hopelijk kun je weer een beetje uitrusten!

Hier alles goed. Vanmorgen even geshopt met Kasper. Heb een nieuw jurkje gekocht, want heb morgenmiddag een sollicitatiegesprek. Spannend! Verder mijn kast compleet uitgemest. Positiekleding klaargelegd voor een collega en alles wat te groot is voor mijn moeder. Dat ruimt lekker op, tijd voor wat nieuws ;) nee hoor, er stond ook nog een doos bij mijn ouders, dus het is alweer aardig opgevuld!

Frank belde net, hij is pas rond zeven uur thuis van zijn cursus, dus ik zal zo Ronja even in bed gooien en Kasper zijn fles geven, zodat we dan gelijk kunnen eten. Ik rammel van de honger! Meiden, fijne avond!

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Waar kan ik die trouwfoto van Suenne vinden? :D

@LennyLenn: Wat ben jij een supervraagbaak zeg :D Geweldig hoor, al die gedetailleerde info. Heb vandaag maar tweeenhalf uur tussen de 2 flessen 180/6 gelaten, omdat ik toch graag hem op bed leg voor acht uur. Hij begon wel wat te piepen tijdens het drinken, dus denk dat het idd niet zo goed is, maar hij viel aan de fles in slaap (hij was ook net in bad geweest namelijk haha), dus toen heb ik hem laten boeren - erg jammer dat ze dan weer wakker worden - en in bed gelegd en hij tukte gewoon verder :$
    Doe jij Maddox tegelijkertijd in bad met Indy? Mijn dochter is tegenwoordig weer zo smerig van in de zandbak spelen dat ik haar dan in bad wil doen, maar dan is net Noah wakker in zijn sjaggie-mood, want slapen wil hij niet vanaf 17.00 uur. Ik vind het heel bijzonder te lezen dat Indy zolang wakker kan zijn 's avonds zonder te krijsen! Ik wil hem vaak ook wakker houden omdat ik weet dat dat avondslaapje één doffe ellende wordt, maar beneden houden is bijna nog rampzaliger dan in bed. Is Indy echt die volle 2,5 uur vrolijk? Want onderdeel van Ria Blom is dat je ze bij het eerste vermoeidheidssignaal op bed moet leggen :D ;) Maar dat werkt hier dus voor de avond helemaal niet. Echt grappig trouwens dat jij het eigenlijk omgekeerde volgorde hebt als wat Ria Blom doet: wakker worden-voeden-spelen-slapen. Maar jij doet dus wakker worden-spelen-voeden-slapen. Leuk om te lezen dat dat dus per kindje anders is, wat werkt. Meestal blijft Noah wel pieperig totdat ie gegeten heeft als hij wakker wordt. Irritant als dat dus een uur 'te vroeg' is... Maar ja, het is echt neit dat hij dan honger heeft, maar volgens mij wordt hij met een ochtendhumeur wakker standaard na elk slaapje. En van een fles wordt hij gewoon vrolijk. Hij begon echt onwijs te krijsen na zijn prikje, maar binnen 2 tellen had ik er een fles in en hij was echt METEEN stil! ;) Slaapt Indy ook in een bakerzakje trouwens? Ben ik inmiddels weer vergeten. Hoe gaat het met de standaard erbij voegen vandaag? Nog niets gemerkt? Ik kan dus ook hopen dat als het KMA is hij er gewoon overheen groeit terwijl hij het drinkt. Ik wil iig eigenlijk geen jbpm meer erbij doen hoor. Hij zit al de hele dat zo vol dus dan krijgt de voeding ook meer kans om in zijn keel te blijven hangen, dus vind dat een beetje onzin.

Hier qua ritme en regelmaat ook wel Ria Blom, maar laten huilen doe ik neit heel lang. Ik ga er wel heen voor een aai over z'n bolletje en z'n speentje. Probeer hem wel zo min mogelijk uit zijn bed te halen, maar dat slaapje 's avonds moet ik zo ongeveer wel, want hij blijft maar huilen met z'n ogen dicht, krijsen echt hè. Vandaag moest ik eerst nog even badje klaarmaken, dus had het gordijn maar alvast weer open gedaan, is meneer prompt muisstil! En niet alsnog in slaap vallen, maar heel wakker om zich heen kijken. Duurde 20 minuten al met al, heb niets meer gehoord van hem. Bizar toch? Lijkt bijna alsof hij bang van het donker was ofzo :(

@kleding in bed en box: tja, ik deed dat idee dus ook van het broekje aan als hij wakker is, broekje uit in bed, maar ik vind hem dan echt zo'n ijsklompje in de box. Die handjes zijn dan echt superkoud. Dus nu ligt er standaard een dekentje over hem heen in de box. Hij zal z'n voetjes dus vast niet ontdekken nu, haha.

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Noah was trouwens 6300 gram gister. Weet niet meer wie en of iemand het vroeg, dacht van wel, maar goed, bij deze :D

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey meiden,
    zeg heel eerlijk maar heb niet bijgelezen vandaag.
    maar ik kom toch graag even spammen :)

17. Kwekijzer

Hemel, jij was toch opzoek naar een potje energie? Je hebt inmiddels zeker een hele pan gevonden aan de andere kant van de regenboog:D Ik zou het nog niet eens voor elkaar krijgen met 1, jij doet het met 2. Veerle vraagt nog best veel van mijn aandacht, maar blijkbaar is dat niet helemaal normaal? Het valt me op dat er wel meer zijn die hier toch wel regelmatig hun handen vrij hebben.

Heerlijk is dat he, opruimen, geeft altijd het gevoel alsof je vleugels krijgt.

Ik vind het wel leuk hoor om te horen dat ze op mij lijkt:D Volgens mij heeft ze ook mijn temprament;)

18. Kwekijzer

Wat ziet het er toch mooi uit, heerlijk he!

19. Kwekijzer

@ Zip, Ik ben gestopt met bv omdat Veerle verschrikkelijk onrustig bleef aan de borst. Soms kwam ze om het uur, dronk weer wat om even later weer te komen. Dat werdt zo verschrikkelijk vermoeiend, ik hield het gewoon niet meer vol. Nu is ze aan de fles en niet zo zeer dat ze het nu veel beter doet, maar die fles raakt niet oververmoeid.

Ze gaat al wel beter trouwens! Eergisteren ging ze al ongeveer 60 cc drinken per voeding. Gisteren kwam ze om de 2 uur, waarbij er zeker 3 voedingen waren dat ze meer dan 90 cc dronk. Ze lijkt er ook minder onrustig op.

Al geef ik die zantax serieus met een knoop in mijn maag. Er zit alcohol in dat spul, hoe schadelijk zou dat kunnen zijn?

20. Kwekijzer

Een beetje in slaap laten huilen is ook niet erg. Veerle doet dat ook wel eens, dan is ze helemaal over haar ding heen. Ik vind het dan wel een beetje mijn fout, omdat ik dan niet eerder haar slaapsignalen heb gezien. Wat kan Indy toch heerlijk drinken zeg, dat lijkt me nou echt genieten! Bv heb je niet meer doorgezet he?

Deel Deze Pagina