Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

en nog 1 van mijn beide meiden samen.

2. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Lennylen: Lijkt me zo super gaaf suriname, maar ik denk dat ik er nooit ga komen. Hihihihi. E zijn niet zo’n reizigers. Maar dat het duur is daar naartoe te gaan geloof ik meteen.
    Bah wat een teleurstelling bij je zus. Dat is ook niet leuk. Maar nu ben je weer lekker thuis. Was de kermis wel gezellig??
    Hihihihihi. Een mannenboer!! Ons Amebr liet laatst een scheet echt niet normaal. Ik moest lachen en zei tegen haar: “Je lijkt wel een man van 30!”Meteen een bog smile op haar gezichtje. Zo grappig.
    Schitterende foto’s!!! Geweldig.

@Jesmin: Dat is inderdaad heerlijk. Ik hou nu een aantal dagen 22.00 uur aan om te kijken of het geen toeval was dat het zo goed ging. Daarna ga ik met een kwartiertje vroeger verder tot dat goed gaat en dan weer een kwartiertje enz. enz. Ben benieuwd.

@Zip: Sorry, maar ik heb geen ervaring met borstvoeding. Maar ik zou als ik jou was de adviezen van Suenne opvolgen en als het niet helpt inderdaad naar de HA gaan. Dan sluit je het medische zeker uit. Tenminste als er medisch niets aan de hand is, want spruw of verborgen reflux kan natuurlijk ook het geval zijn.

@Boertje laten: Ons Amber had daar een tijdje terug ook moeite mee. Na even google kwam ik de tip tegen haar armpje omhoog te houden. Dit wrekt ook wel goed. Tenmonste bij ons Amber.

@Ingef: Dat is balen dat je na het prikje weer meer moet voeden.
    Werken…..poeh daar wil ik nog niet aan denken. Ik wil nog wel jaren thuis blijven. Hihihih

3. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik morgen tijd en energie heb dan reageer ik wel even.
    Danique heeft vannacht weer doorgeslapen. De laatste voeding is om 22.30u geweest en dan komt ze weer om 5.30u
    Ik heb het vermoeden dat we vannacht ook door kunnen slapen, ik hoop het tenminste wel, want ze doet aan klusteren van voedingen aan het eind van de dag. Maar nu net bleef ze maar komen en dat is zo vermoeiend!
    Ik ga nu even mijn vochthuishouding bijvullen en daarna naar bed. Ze heeft mijn rechterborst helemaal leeg gedronken... die waar ik laatst een keer 270ml uitgekolfd had.

Toch heb ik het gevoel dat mijn productie eindelijk normaler wordt, ik kan haar nu makkelijker aanleggen en mijn borsten staan minder vaak op springen.
    Vandaag zijn we weer naar de winkels geweest. Ik was bij prenatal op zoek naar een fijnere bh, tja dat duurt dan even.
    Danique verschoond, maar het stonk in het hokje, omdat diegene voor mij de luier niet weggedraaid had, bah! :(
    Ik dacht, ik ga haar daar echt niet voeden, dus ik ben lekker in de koffiehoek gaan zitten op een bank met allemaal kussens en heb haar lekker daar zitten voeden.
    Klinkt misschien heel raar, maar door deze ervaring en die in het ziekenhuis, ok en het feit dat de productie eindelijk normaler wordt, heb ik er meer en meer zin in om er op uit te gaan en haar gewoon onderweg aan te leggen!
    Zeg ik er wel bij dat ik een voedingsshirt, een vest en een sjaal aan heb, zodat het niet eens op valt dat ik aan het voeden ben.
    Maar wat een heerlijk gevoel dat ik het gewoon kan, voeden waar ik wil.

Maar goed, ik ga nu echt even vocht bijtanken en slapen.
    Welterusten allemaal!

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

@ zip, Veerle niest ook veel, is ook een symptoom

5. Kwekijzer

pffff, heftig man, zoveel kinderen, een slechte nacht slapen en een baby die om de 2 uur moet drinken.... Ik had je dat never nooit niet na gedaan. Veerle kan dat ook wat jou dochter doet, drinkt soms niet meer dan 60/90 cc en komt dan met een paar uur weer. Veerle wordt trouwens ook rond 4 wakker en ik duw dan het speentje erin. Vanmorgen had ze zich 'verslapen', toen melde ze zich om 4:30 en vond écht dat ze haar fles moest. Ze had pech, ik duw in mijn slaap gewoon steeds het speentje terug. Uiteindelijk heeft ze het tot 6:00 weten vol te houden (gemeen ben ik hé)

6. Kwekijzer

hahahaha, die ga ik ook proberen! Hier ook zo'n lastige boeren later! Zal er trouwens wel maf uit zien:D

7. Kwekijzer

Nou, het zal ook wel toeval zijn, ze duwt gewoon haar pootjes onder zich. Dat deed ze al heel snel, ze duwt zich omhoog, vooral als ze pissig is en niet kan slapen doet ze dat in haar bedje ook. Het zal wel toevallig zijn dat er een afwijking naar een bepaalde kant in zat hoor hahaha. Ik ben ook blij dat ze rustiger is en vooral ook dat ik er zelf wat meer lijn in heb. Als ik jou zo lees met dat borstvoeden ben je er ook wel behoorlijk druk mee. Kost het je ook zoveel tijd? Ik kon er op zo'n manier soms wel meer dan een uur druk mee zijn. Hoe doe jij dat dan met Kris? Is hij dan altijd zoet aan het spelen of zit je daar tussendoor aanwijzingen aan te geven?

Het klinkt heel gezellig zoals je bezig bent met je kindjes. Ik ga de mijne even helpen, die zit weer te wurmen op een boertje. Even Lenny haar methode uitproberen:)

8. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    hoi meiden

Lennylenn, leuk weekend gehad dus!! Beetje jammer maddox, maar heeft hij vannacht wel lekker doorgeslapen?

Goede tip van dat wrijven over de rug en het opstaan, ga het zeker proberen vandaag!
    Ik haal haar niet uit bed, gewoon telkens de speen er weer induwen en dan gaat het weer een poosje (lees 10 minuten) goed. Dus daar kan het niet aan liggen. Langer laten huilen dan 5 minuten kan ik echt nog niet, daar komt bij dat ze steeds harder gaat huilen en ik wil ook niet dat ze overstuur raakt, want dan slaapt ze helemaal niet meer. Ga liever telkens na 5 minuten kijken en stop de speen er dan weer in, maar oei wat duren dan zelfs 5 minuten lang!! :)

ingef, jij doet het precies het zelfde als ik. Heb precies het zlefde schema, voeden, verschonen, voeden, spelen, gapen, naar boven en nog even de norst, boertje (als dat lukt), alleen blijf ik er niet bij tot ze wegsoest, want als ik dat doe staat er alweer een jongetje onderaan de trap te roepen....dus loop wat vaker heen en weer!
    Gebruik nog niks tegen krampjes, heb niet het idee dat het daar aan ligt. Ga nu eerst jbpm proberen, kijken wat dat doet en zo proberen we net zolang alles totdat het opgelost is!

Wat heerlijk dat Kris vandaag een dagje weg is!! Geniet ervan! Julian is nu een korte ochtend op de psz!! Ook lekker, maar wel kort!

Suenne, Amy groeit wel goed! Vorige week was ze na 2 weken weer 500 gram gegroeid, maar goed heb ook het idee dat het sinds vorige week echt minder goed gaat! We zullen zien!
    Ik had gelezen dat er ook wel andere middeltjes zijn dan zantac toch? Maar we gaan eerst maar jbpm proberen daarna is het tijd om eventueel verder te denken! Kan me voorstellen dat je er niet om staat te springen die troep te gebruiken!
    Die blikken perziken zijn een goed idee! Gaan we proberen!

shenoby, prachtige foto's!!

Micha, vermoeiend he dat klusteren! Hier ook meer drinken 's avonds ( nu ook overdag), maar fdat komt vaak doordat je 's vaonds gewoon minder productie hebt doordat je al een dag gehad hebt!! Wel erg lekker dat ze dan daarna zo lang doorslaapt!! Super!!
    Gewoon lekker doen doen overal voeden! Een sjaal mee is trouwens wel een goed idee!

Suenne, Amy niest ook veel!

De nacht ging weer goed hier!! Ze kwam pas om half 4! Heb echt even een lange ruk gemaakt!! Het haar om half 8 weer even wat gegeven zodat ik ongestoord zoonlief weg kon brengen en nu slaapt ze nog :D Hopelijk gaat het de rest van de dag ook zo!!
    Ben nog wel moe, dus ga zo nog even lekker ongestoord wat liggen! Nu kan het!

Fijne dag allemaal!

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Zip: Ja, wat betreft reflux hebben wij ook wel wat ervaring. Hier gaat het redelijk met jbpm. Maar het slapen overdag nog steeds onrustig en altijd wel twee keer speentje erin en dan zie je dat hij eigenlijk nog half slaapt. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik jbpm ook niet ideaal vind. Ik denk zelf dat de problemen kunnen persisteren juist doordat ze jbpm krijgen, want het verteert veel langzamer dus de maag raakt steeds voller waardoor het weer makkelijker terug komt. Ik moet het tot max dosering geven van kinderarts om te kijken wat het effect is, maar zo gauw ik daar ben (ik bouw het op voor zijn darmpjes), ga ik ook eens kijken of hij niet gewoon beter slaapt als ik het een keer weglaat. Kan hgoed zijn dat hij inmiddels een beetje over de reflux heen is of er beter tegen kan (minder last van heeft) en dat hij nu gewoon ruk slaapt door die baksteen die op z'n maag ligt door de jbpm.

Wat ik raar vind trouwens, hier huilt hij ineens soms tijdens het drinken... Zijn speen zit dan niet verstopt. Zou dat ook door zijn slokdarm kunnen komen? Hij laat tegenwoordig om de dag ook rond de fles van 16.00 uur de helft staan (100 cc). Ben ik niet van hem gewend maar omdat het niet elke fles is denk ik dan niet meteen aan slokdarmproblemen door de reflux.

Herkent iemand het piepen aan de fles?

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    "" Het haar om half 8 weer even wat gegeven zodat ik ongestoord zoonlief weg kon brengen en nu slaapt ze nog "

@Zip: Bedoel je nou in de wagenbak of ben je even een blokje om gegaan toen ze op bed lag? :D

11. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ze lag lekker in bed toen ik Julian naar de psz heb gebracht!! Ze kwam net om 10 uur, dus nu ff lekker keuvelen samen!!

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Zip: fijn dat je zeker weet dat ze ook gewoon blijft slapen als je weg bent, hihi. Dat kan hier niet hoor; Noah wordt veel te vaak wakker tussendoor. Dan zou hij extreem uit z'n plaat gaan als ik niet binnen 10 minuten boven ben. Vriendin doet als haar twe kinderen op bed liggen zelfs boodschappen

13. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    jessmin, zeker weten doe ik dat niet hoor! Vind het ook nog steeds niet fijn, maar het is maar 2 minuten heen en ben weer snel terug! En het is beter dan haar telekens uit haar slaap halen en weer in bed etc!! Boodschappen doen zou ik nooit kunnen! Heb ook altijd gezegd dat ik nooit weg zou gaan met een slapend kind, maar blijkbaar veranderen die dingen toch als het eenmaal zover is :D

14. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ga zo julian weer ophalen en nu is het helemaal aanpoten omdat mevrouw nog niet slaapt.....!! Fijne dag verder....ben er vanavond pas weer denk ik!

15. Kwekijzer

hm, ja, dat huilen deed Veerle ook. Sjonge, jij moet volgens mij veel verder gaan dan ik... Volgens mij heeft mijn huisarts dit in een moment van verstandsverbijstering gewoon voorgeschreven.... Trouwens als een kinderarts tegen mij had gezegd dat ik tot de max moest gaan met jbpm, dan weet ik zeker dat Veerle met 2 slokken genoeg had gehad. Zit niets in dat spul, maar het ligt wel heel zwaar. Is het wel een kinderarts die veel ervaring heeft op het gebied van reflux? Misschien moet je deze dingen eens ergens in de groep gooien om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn?

16. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lennylenn: Ik heb zelf in het begin van mijn ziekte hele slechte dagen gekend. Dan was het heerlijk om zo'n vervelende dag bij wijze van weg te gooien. Ik hoop dat het jou ook helpt!
    Jeetje, wij zijn nog op weg naar de 2 maanden, Indy en Danique schelen dan ook gewoon een maand en een dag.
    Wat ontzettend jammer van jou weekend, knap dat je zo rustig bent gebleven tegenover jouw zus, ik denk dat ze van mij een behoorlijke uitbrander had gehad.
    Imsala: Meid ik heb met je te doen met zo'n buurvrouw. Erg dat ze ervan op de hoogte zijn maar jou toch lastigvallen met bezoekjes. Succes met bellen vandaag!
    Sjoelke: Hier ook een pittig dametje! Als iets haar niet bevalt laat ze het weten ook. Gelukkig kan ze ook ontzettend veel lachen!
    Zip: Als je twijfelt ga dan even langs bij jouw huisarts, heb ik ook gedaan en ben gerustgesteld. Danique heeft ook veel van de kenmerken die je noemt, maar mijn huisarts vertelde dat ze ontzettend gezond is. Zeker 's ochtends is Danique raar aan het ademen, als ik merk dat het haar echt heel dwars zit, leg ik haar naast mij in bed op haar buik. Ik hoor haar dan niet meer en als ik een beetje geluk heb, zoals vanochtend, valt ze in een diepe slaap met een rustige ademhaling.
    Laat je niet gek maken door alles wat je leest op internet, natuurlijk kan het zo zijn dat ze het heeft, maar vraag dan hulp van iemand die er meer vanaf weet.
    In slaap vallen, als ik het idee heb dat het wel even gaat duren ga ik even iets doen, bijvoorbeeld de was ophangen. Ik zeg dan ook tegen haar: Ik ga even de was ophangen en daarna kom ik weer bij je kijken. Dat maakt het voor mijzelf ook wat makkelijker, want ik weet dat als ik klaar ben dat ik dan ook naar haar toe ga. Vaak is ze dan in slaap gevallen. Is ze dan nog aan het huilen, dan pak ik haar even op en laat haar even mama-hangen (Met haar hoofd hangt ze op mijn schouder, vindt ze heerlijk) Ik blijf wel bij haar bedje en stel haar gerust. Soms komt er inderdaad nog een boertje en anders valt ze zo in slaap. Vaak kan ik haar dan na een paar minuten slapend in bed leggen of in ieder geval tevreden.
    Stofzuigen, de douch aanzetten, de wasmachine aanzetten (als deze dingen hoorbaar zijn voor de baby) wil ook nog wel eens helpen.

Nou het clustervoeden waar ik gisterenavond zo moe van werd is beloond. Vanochtend werd ik rond kwart voor 6 weer wakker omdat Danique weer moeilijk lag te ademen. Met tussenposes waarbij ze weer volledig in slaap viel met een rustige ademhaling. Rond 6 uur besloot ik om haar maar weer op haar zij bij mij in bed te leggen. Al gauw werd dit op haar buik.
    Om 8 uur besloot ik maar het rolgordijn iets omhoog te doen, want Danique was in een diepe slaap gevallen en lag heerlijk rustig te ademen.
    Als Danique dus geen last zou hebben van haar ademhaling of ze zou op haar buik mogen slapen, ik durf het gewoon echt niet, dan zou zij dus uren maken!
    Gisteren had ik haar rond half 12 eindelijk op bed gelegd en uiteindelijk heeft ze pas om half 9 in de ochtend gedronken. Tja onze nachten worden duidelijk langer, ik hoop niet dat de prikjes aanstaande woensdag roet in het eten gaan gooien. Ik zie het wel, ik ga er nuchter naartoe en hou er rekening mee dat ze veel wilt drinken.

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@jessmin: heb je gekeken of dat het drinken wel vlot genoeg verloopt? het kan ook zijn dat het niet zo vlot genoeg gaat en dat hij daar een beetje pissig om wordt? en dat hij dan wat laatst staan kan zijn dat hij gewoon te moe is om verder te drinken en het dan opgeeft waardoor hij dus ook binnen de 3-4 uur weer wilt drinken.

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: dat zou ook kunnen natuurlijk.. maar hij heeft de fles wel in een kwartier leeg dus dan zou hij best wel een hongerlap zijn, haha. Komt door jbpm dat het heel dikke brij is, waar je natuurlijk wel echt voor moet zuigen, wil het eruit komen. Ik wil het echt eens weg gaan laten. Misschien heeft hij inmiddels wel helemaal geen last meer van die reflux, maar wel van dat spul zo zwaar op z'n maag. Kan me ook goed voorstellen dat je daar overdag niet lekker van slaapt...

zou 4x 200 cc genoeg zijn voor een baby van 6300 gram?

19. Kwekijzer

Toen ik een fles met jbpm gaf, prikte ik ook een extra gat in de speen, anders kreeg Veerle het er niet uit.

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    daarom gebruik ik nu al speen 2. En daar komt echt wel genoeg uit maar je moet wel zuigen ofzo, het loopt je mond niet zomaar in zeg maar...

Deel Deze Pagina