Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

hallo dames,
    ik kom er helaas nog niet aan toe om te reageren.
    wij zitten hier nog steeds vollop met zijn 4en in de ziekenboeg

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal!

Hier weer een goede nacht achter de rug, met maar één nachtvoeding. En nog meer goed nieuws: mijn rechtertepel is zo goed als genezen. Links doet nog wel zeer, maar ik heb er alle vertrouwen in dat die ook snel opknapt.
    Vandaag is Frank de hele dag vrij, dus een relaxte dag met zijn viertjes. Vanmiddag komt er een groepje collega's van mij langs. Gezellig! Zo maar even weer een was draaien, even afnemen en Frank aansporen om de stofzuiger ter hand te nemen... dan is ons huishouden ook voor vandaag weer aan kant.

@Suenne: thanx! Logisch dat je even een nieuwe routine moet vinden. Denk dat het goed is om even voor jezelf op een rijtje te zetten wat wel echt prioriteit heeft en wat niet. Het is immers logisch dat niet alles kan wat je daarvoor deed. Je hebt er een grote verantwoordelijkheid bijgekregen.

@Nemo: bij ons ook veel post, maar nog niet zoveel visite. Vanaf dit weekend gaat dat wel goed losbarsten trouwens. Maar we doen niet meer dan één visite per dag. Het moet ook een beetje ontspannen blijven, ook voor Ronja. Die begon gisteren net weer wat lekkerder in haar vel te zitten, hopelijk zet dat vandaag fijn door! O en de dikke buik missen dat heb ik niet, maar ik heb het wel veel vaker gehoord.

@Zip: zo sta ik er ook in, merk dat het hier ook best intensief is met twee kids en als ik straks alleen met ze thuis ben, zal dat best even pittig zijn! Dan maar een iets minder net huis...

@Sjoelke: schattig he? Ze pakt ieder stuk stof wat ze tegenkomt (gisteren een hydrofiel luier van Kasper) en gaat dan op de knietjes de grond poetsen. Tsja, de kraamhulp deed dat waar zij bij was, dat zie je gelijk. O en dat verbloemen herken ik. Zo'n ietwat slap buikje is nu eenmaal niet bijzonder charmant...

@Inge: bah, een borstontsteking. Logisch dat je je daardoor wat minder hebt gevoeld. Dat zal je conditie ook wel geen goed hebben gedaan. Ik ben inderdaad ook erg blij dat onze kleintjes het zo goed doen met hun broertjes. Dat moet je toch even afwachten. En dat sporten gaat er inderdaad flink inhakken als het weer zover is denk ik. Wil er ook niet al te lang mee wachten. Als Kasper drie weken is, wil ik weer langzaamaan beginnen met crosstrainer en fiets bij de sportschool. Dat is niet zwaar voor de bekkenbodem en wel goed voor de conditie. Op dit moment laat ik het nog even bij het uitlaten van de hond. Dat is al intensief genoeg.

@Lenny: ieuw haarlak onder je oksel! prikte dat niet ontzettend? Je kunt met dat spul tenslotte ook vliegen en spinnen vermoorden...

@Mwag: wat denk je, als ik dan toch aan het afvallen ben, zet ik gelijk maar even goed door? Nou ja, als het bij mij goed eraf gaat dan mag er ook nog wel ietsje meer af. Maar het hoeft niet veel te zijn. Hooguit vijf, anders past het ook echt niet meer bij mijn bouw. Ik heb wel echt een zwemmers figuur met brede schouders. Wat leuk dat je moeder vijftig wordt en logisch dat je dan wat leuks aan wilt. Ik heb een paar nieuwe dingen voor mezelf gekocht voor de bevalling. Een jurkje van de Hema, een rokje met legging en shirtje van de Wibra en nog een rokje van de Hema. Gewoon een maatje groter dan ik normaal draag. Het zijn hele goedkope dingen, dus als ik er snel uitkrimp, dan is het niet heel erg zonde van het geld, maar dan hoef ik me tenminste niet meer in positiekleding te hijsen.

@Shenoby: wat rot dat jullie nog steeds allemaal ziek zijn, hopelijk knapt het snel op. Beterschap!

Meiden, allemaal een hele fijne dag weer!

3. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Mwag: Wat genieten dit weer he! OOOO daar wordt ik zo blij van. Teenslippers aan. Jippie!!
    En hoe was je nacht? Heeft hij weer langer geslapen?

@Shenoby: Geeft niks meid. Zorg maar eerst dat jullie allemaal beter worden. Heel veel beterschap. Misschien helpt een dikke knuffel van mij!

@Anneke: OOO wat lekker een dagje met z’n vieren! Ik ga vandaag ook maar eens aan de poets. Wat een heerlijk weertje vandaag zeg. Daar krijg ik energie van.
    En wat gewelidg dat je tepel weer genezen is.
    Erg schattig ja die Ronja van jullie. Nu maar hopen dat ze het wassen van de ramen niet over neemt met een vieze doek! Hihihihihi.

Ik ga eens even boven kijken. Ik hoor een huil orkest door de babyfoon. Ons temprament volle meisje is het ergens niet mee eens. Hihihihi

Fijne dag xxx

4. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    ff eenvraagje tussendoor:

laten jullie je kindje (lang) huilen voordat ze in slaap vallen?

Reageer later weer uitgebreid hoor, nu ff drukte :D

5. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant

He Zip,

Als ze zoetjes huilt ongeveer een kwartiertje, maar als ze kei hard ligt te huilen dan ga ik vaak eerder kijken.

Succes

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

nee, (alleen) laten huilen en zeker lang en vooral in slaap laten huilen geeft heel veel stress. Stress is slecht voor de ontwikkeling van de hersenen en voor de hechting. Er zijn hordes met mensen die beweren dat het geen kwaad kan, maar ik denk wel dat het kwaad kan. Een baby kan alleen huilen en huilen geeft aan dat er wat is, altijd, ook als wij vinden dat het alleen om 'aandacht' is. Want een kindje wat huilt om aandacht, heeft dus een behoefte. Dit is een korte pdf in folderformaat wat het één en ander onderschrijft. Aan iedereen natuurlijk de vrijheid er zelf een mening over te vormen hoor. Ik zie het zo en denk ook echt dat het zo is. Ik voel me er ook heel goed bij om Veerle te onderzoeken in wat er aan de hand is. Veerle huilt ook echt alleen als ze wat heeft, trek, krampjes of last van terugkomende voeding. Voor mij dus echt te veel redenen om niet te denken dat ze zich in slaap moet huilen.

Daarnaast is een moeder geprogrameerd om te reageren op het huilen van haar kind. De meeste moeders voelen zich niet fijn bij een huilend kind en dat is omdat het ons instinkt is. Ik vind dat dat ook wel wat zegt. Als je naar de dierenwereld kijkt zie je ook geen dieren die hun jongen alleen laten, alleen wij doen dat. Dat is ontstaan door onze cultuur, heel vroeger, voordat kinderwagens uitgevonden waren en wij onze eigen kamers konden betalen, droegen we allemaal onze kinderen bij ons:)

http://www.natuurlijkouderschap.org/wp-content/uploads/2010/11/nofolder_online.pdf

7. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    interessant stuk suenne!

ik kan haar ook niet laten liggen als ze huilt hoor, maar soms moet ze wel even huilen omdat ik net met iets bezig ben of net even met julian bezig ben!!
    Ze heeft sinds gister een speen en dat werkt ook prima!
    Vandaag of morgen komt de bakerzak (puckababy) binnen en gaat ze daar lekker in slapen!

Fijne dag allemaal!

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat heb ik ook wel hoor en ik zeul ook niet hele dagen met een doek met haar erin rond. Dan moeten mijn spieren toch beter getraind zijn.. Nu lag ze te slapen in de kinderwagen en slaat ze ook iedere keer aan, dan huilt ze een minuut even heel pittig en slaapt ze weer verder. Daar doe ik dus ook niets mee, ze heeft dan een krampje en als ik haar daarvoor steeds op pak krijgt ze geen rust. Ik sta opzich helemaal achter het natuurlijk ouderschap, maar ik zoek wel naar wat ook bij ons past. De kerk staat in het midden denk ik dan...

Werkt dat bij jou goed om haar in te bakeren? Kan je ook al een beetje na bootsen met een hydrofielluier. Als ik dat Veerle doe hoor ik eerst een kwatier lang een heel indringend/inspannend gekreun, als ik dan weer ga kijken heeft ze het voor elkaar gekregen haar arm eruit te wurmen, als het niet lukt, gaat ze heel hard krijsen:D hahaha In de doek vind ze het wel fijn, maar dat komt denk ik omdat ze daar wel haar armen bij zich heeft. Speen wekt hier ook goed, wat dat betreft heb ik ook al een hele lijst met principes overboord gegooid hoor, alles wat werkt pas ik gewoon toe, wat de 'regels' ook zijn:p

9. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Ik heb nog geen idee of de bakerzak ook daadwerkelijk gaat werken. Bij mijn zoontje werkte het wel. Ze zitten er ook niet heel strak in verpakt en kunnen nog wel wat bewegen, maar voorkomt de ergste onrust.
    Dit is een link van de puckababy:

Puckababy bakerzak, baby slaapzak en wikkeldoek.

Van de week heb ik Amy ook voor het eerst in de draagdoek gehad en ze sliep binnen een minuut! Heerlijk!

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@zip: ik laat haar hooguit 15 min huilen en dan ga ik haar halen. ik ben niet van het ach laat maar huilen, ze heeft een schone broek enz enz dus er is niks aan de hand.
    voor mij is er altijd iets aan de hand, al is het een zeurbui maakt niet uit

11. lennylenn

grrrrr indy heeft weer haar ontevreden uurtje! soms kan ik daar zo sch**tziek van worden. zodra ze wakker is moet ze huilen en als ze stil is en ik leg dr even in de box of zet haar in de wipstoel is het helemaal feest!
    kleine driftkikker is ze soms hoor jeeeeeetje.

vandaag de hele dag bezig geweest in het huis, vanaf dat ik mn ogen open deed vanochtend, eerst maddi uit bed halen, gelijk de wasmachine aan..daarna ontbijten samen en vanaf toen de hele tijd aanhet schoonmaken geweest. rond 13.00 dacht ik van bekijk het maar huis! toen ben ik met maddox op de fiets naar het winkelcentrum gegaan en hebben we nieuw beddengoed, wat kaarsjes gordijntjes en eenkadootje voor hem gekocht,. (beddengoed was voor mij) thuis aangekomen gelijk weer aan de slag. ik ben op! en dan nog indy nu grrrrrr. ik ga dr even lekker in een warm badje doen daar wordt ze rustig van

12. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    He Lenny,

Jij hebt dus ook een temprament volle tante. Hier hebben we ook zo'n exemplaar. hihihihihi!!
    Soms ben ik dan ten einde raad.
    Ik hoop dat het lekkere badje helpt.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hai meiden,

Ik ben 7 maart bevallen van een jongentje van 3810 gram. Ik was wel uitgerekend voor 21 februari, maar ben ingeleid/bijgestimuleerd met 42 wkn, vandaar dus dat ik 7 maart ben bevallen. Ik heb mij destijds niet aangemeld toen ik zwanger was bij jullie omdat ik hiervoor twee miskramen heb gehad en eigenlijk tot op de dag dat ie eruit kwam bang ben geweest dat er iets zou gebeuren. Ik durfde dus mij niet aan te melden. Suf eigenlijk hè. Ben zo blij dat ie er eindelijk is! Maar merk aan mezelf wel dat ik behoefte heb om met andere mama's mee te kletsen die een kindje hebben van dezelfde leeftijd. Ik heb al wel een dochtertje van 2,5 jaar, maar dit keer lijkt alles weer superanders. Zo krijgt dit jochie flesvoeding ipv borstvoeding, vanwege een borstontsteking en AB die ik kreeg waar hij van ging spugen. Dacht altijd dat flesvoeding makkelijker was en minder 'gedoe' maar ik moet zeggen; dat valt vies tegen! Hij drinkt als een tierelier alles wat je hem aanbiedt helemaal leeg. Ik probeer hem op de 900 cc te houden maar voor een jochie van 4,5 week oud is dat echt best veel! Hij weegt nu krap 5 kilo en dan staat er op zo'n pak 5x 150/5, maar hij vraagt nog wel 6 voedingen meestal. 120/4 heeft hij echter binnen no-time op en is dan duidelijk zeer ontevreden. Vandaar dat ik maar 150/5 per fles ben gaan geven. Helaas slaapt hij overdag zeer bagger, lijkt ergens last van te hebben, maar doet dat ook met 120/4-flessen. Nu denkt de cb-arts dat het misschien reflux is dus moeten dinsdag naar kinderarts om dat te onderzoeken.

Nou, dat was alles zo in het kort (of lang haha). Hoop dat ik met jullie mee mag schrijven en als er iemand hier een kindje van dezelfde leeftijd en ongeveer zelfde gewicht heeft ben ik erg benieuwd hoeveel en hoe vaak fv hij drinkt ;)

Mochten jullie een heel hecht cluppie zijn en geen zin in indringers hebben dan begrijp ik het ook wel hoor :)

Liefs, Jessmin en Noah :D

14. lennylenn

@sjoelke: ik ook hoor..soms weet ik echt niet meer wat ik moet doen.
    het badje heeft geholpen gelukkig. tijdens het aankleden werd ze nog bozer maar zag ook aan haar dat ze erg moe was. daarna heeft ze nog een heel klein beetje gedronken en nu ligt ze te slapen (ze snurkt zelfs een beetje hahaha) nou hopen dat ze nog ff zo blijft liggen. gisteren had ze wel erg lang geslapen. rond 21.00 een flesje gehad en toen viel ze in slaap tot 04.45!!! en daarna werd ze pas weer rond 09.00 wakker maddox en ik waren al klaar wakker

15. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Hallo Jessmin,

Welkom! van harte gefeliciteerd met je zoontje. Hij had nog geen zin om te komen in febr zo te lezen! Ik ben in febr bevallen, ,maar was 3 maart uitgerekend. Dus ik kletste al lang hier.
    Ik herken jou flessen dilemma! hier ook een erg hongerige baby. 5 flessen 150/5 maar regelmatog toch nog een 5de fles. En ik geef ook nog de helft van de voeding voor hingerige baby's

16. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Fijn dat het badje heeft geholpen. Zeslaapt dan wel erg lang inderdaad. Dat is wel lekker. schattig dat snurken. Ons meisje doet dat ook ooit. hihihihi

17. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    He meiden,

Ons meisje lacht al regelmatig! Zoooo schattig.
    Het gaat nog wel perongeluk. Ze zou op een begrafenis ook kunnen lachen! hihihihi, maar wel schattig

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sjoelke: haha, op een begrafenis :p Ik vermoed dat ze dat pas afleren als ze een jaar of vier worden haha. Mijn dochter was 2 jaar toen overgrootvader overleed en ik zei nog 'lijkt me verstandig als ze niet meegaat naar de begrafenis', maar iedereen vond dat ze er ook bijhoorde - had opa ook zo gewild etc. Nou, de dienst begon al goed met dochterlief die keihard op haar kont van het kerkbankje afkukelde en zich daar verschrikkelijk om liep te bescheuren.;) Gelukkig vond iedereen haar schattig :) Dus jij hebt ook een hongerige baby? Hoe weet je nou of het honger is of dat ze gewoon te snel drinkt? Bij het cb zeggen ze hier dat ik maar een fles moet zien te vinden waar hij langzamer van drinkt en anders maar met een lepel voeren :( Hoe bizar is dat. Maar als ik dan zeg dat hij misschien hongerige baby-voeding moet krijgen dan beginnen ze met dat hij echt geen honger kan hebben na een fles van 150/5. Ik kan ook heel slecht zien wanneer hij echt honger heeft omdat hij zo slecht slaapt overdag. Hij pruttelt eigenlijk af en aan tussen twee voedingen, en hapt bij al het gepruttel om zich heen. Kan dus ook dat hij ergens last van heeft. Maar hij drinkt dus wel alles tot de bodem leeg dus ik zou ook wel hongerige baby-voeding willen geven, maar kennelijk vinden zij er geen indicatie voor. Hoe ging dat bij jou dan? En welke tijden drinkt ze nu? Ben overigens heel benieuwd hoeveel je hongerlapje weegt, vooral ook omdat het een meisje is en meestal verwacht je dat van kereltjes ;) Mijn dochter was zelf niet erg klein, en die ging met 3 maanden van borst naar fles en dronk meteen binnen 2 wkn 4x 210/7 met 6100 gram. Echt heeeel relaxed dat ze toen dus meteen de nachtvoeding wegdeed. Vandaar dat ik nu dacht 'ach, flesvoeding is zo gek nog niet', maar vind dit toch wel erg moeilijk worden allemaal. Vooral ook omdat hij duidelijk ergens mee zit, die kerel van me. Hij jengelt en krijst maar om de haverklap terwijl hij toch rustig is als je hem weglegt. Vandaag maar in kinderwagenbak geprobeerd ipv eigen bedje (mét puckababy), maar ook dat mocht niet baten. Hij slaapt alleen echt goed (langer dan driekwartier) in maxicosi tijdens rijden of tijdens wandelen in de wagenbak.

@all: Waar slapen jullie kindjes overdag?

Nou, sorry voor de roman :p Echt superlief dat ik met jullie mee mag kletsen :)

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi lieve dametjes!!

Wat leuk dat de meeste weer tijd hebben om lekker bij te kletsen! Kijken of ik op alles kan reageren.

Allereerst, Jessmin, welkom hier! Het is een hecht clubje waar heel veel ruimte is voor "nieuwkomers" :)
    Gefeliciteerd met Noah. Zo te lezen doet hij het goed! Ik ben een week voor jou bevallen (20 maart uitgerekend), maar wat betreft kilo's komen de mannen niet overeen. Onze jongste telg weegt nog maar 3500 gram, dus ik kan je hier niet in adviseren.
    Wat erg dat je je hele zwangerschap in spanning hebt gezeten. Kun je nu wel vol op genieten?

Ellentje, ik weet niet of mijn berekening klopt hoor. Dit was wat de kraamhulp ons had verteld.
    Wat zei het cb?

Suenne, wat goed dat je een middenweg zoekt in het natuurlijk ouderschap. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook hele ideeën over opvoeding en gaande weg is er heel wat weg gevallen. Wat betreft je schoonmoeder, misschien nieuwe regels in de wereld roepen? Bijv, 1 bezoekje per 2 weken is voldoende?? Ik ben ook erg gehecht aan mijn beebje en het duurt nog lang voordat een ander op hem zal passen of hem even mag "lenen" voor een wandeling.

Het huishouden, tja ons huis is af en toe villa kakelbont. Ik probeer 1 dag in de week aan te houden voor het grote schoonmaakwerk. Chris moet dan zichzelf vermaken of mag mij meehelpen (werkt altijd) en Olivier ligt dan als het goed is in bed. Het kost me een hele dag hoewel we een appartement hebben. Tussendoor moet er namelijk ook gewoon gevoederd en gewandeld worden. Ik maak elke dag de wc schoon, de was doe ik alleen in het weekend (is goedkoper) en stofzuigen doet mijn vriend om de dag. Wij zijn beide niet van die hele opgeruimde types, dus een beetje rommel valt ons niet eens op hihi.

Laten huilen: Wij laten onze jongens nooit lang huilen. Om dezelfde reden als wat Suenne aangeeft. Als ze huilen is er iets en dan hebben ze toch hun papa of mama nodig. Een beetje jengelen om weer in slaap te vallen negeren wij, maar de regel om je kleine "even" te laten huilen gaat hier niet op.

20. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Lennybabe, wow dat meiske van jou houd je wel bezig he. Waarschijnlijk lig je nu uitgeteld op de bank of in bed. Sterkte moppie! Ik herken je angst voor de zonnebank heel goed hoor! Ik word ook helemaal panisch!

Sjoelke, wat ontzettend leuk dat ze al lacht!!! Wij wachten nog op een tevreden baby, met al die krampen is dat wat lastig.

Anneke, wat een pijnlijk verhaal over je borsten meid! Gelukkig gaat het nu al weer ietsje beter. Toen ik het las kreeg ik gewoon kippenvel!

Inge, jij ook al pijnlijke boobies. Jakkes! Gaat het bij jou nu ook wat beter? Het sporten ging uiteindelijk niet meer door. Olivier kreeg behoorlijke krampen en Chris werd daar weer onrustig van. Wilde het mijn vriend niet aandoen om hem bij die mannen alleen te laten :).

Lin, wat fijn dat de kleine man eindelijk uit het ziekenhuis is!!!! Lekker genieten nu hoor!!!

Kraambezoek, hier komt het nu een beetje op gang. Ik vond het heerlijk dat we de eerste weken nog wat rust kregen. In totaal hebben we maar liefst 80 kaarten gekregen! Ook van mensen die via via gehoord hadden van de geboorte. Zo lief!

Nou, ik geloof dat ik weer redelijk bij ben.
    Vandaag zijn we naar de ka geweest. Olivier heeft gelukkig geen kma en de arts kon ook alle ernstige ziektes uitsluiten. Zijn darmen zijn om onverklaarbare redenen erg gevoelig en daarom heeft hij zo ontzettend veel pijn. Gelukkig zat er geen bloed meer bij zijn ontlasting. We gebruiken nu weer infacol preventief voor elke voeding, dat werkt toch het beste voor hem. Hij slaapt nu al 3 uur aan een stuk, erg zeldzaam hier. Ook ontspande hij voor het eerst zijn armpjes, dat was een uniek gezicht! Ik hoop dat het vanaf nu de goeie kant op gaat met hem en we hem snel kunnen zien lachen.

Nou meiden, the saint is al bijna afgelopen en ik ben toch erg benieuwd naar de ontknoping dus ik ga stoppen. Hopelijk heb ik voldoende tijd om jullie vanaf nu weer bij te houden.

Slaap lekker allemaal!!!

Deel Deze Pagina