Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Goedenavond meiden!

Mennnn, weer veel te lang geleden. Ik ga nu vanaf pag 69 lezen en reageren, dus kan lang worden ;)

Imsala...:$:$:$:$:$:$ I'm in shock!!!! Wat een vreselijke beschuldiging zeg! Ik kan me voorstellen dat je na zoveel politiebezoeken, nare beschuldigingen en daardoor getraumatiseerde kinderen, op instorten staat. Dit trekt geen enkele moeder.

Shenoby, wat heb jij een stoere pa zeg! En dan zo'n klein meiske op zijn arm, hihi. Ohhh die meiden!!! Zo lief!!

Sjoelke, wat fijn dat je kleine meid lekker slaapt in de nacht. Dus hoe eerder op de avond ze slapen, hoe dieper de slaap is?

Zip, wat een herkenbaar verhaal!! Hier exact dezelfde klachten. Wel tekenen van vermoeidheid geven, maar niet willen slapen. De oudste hier is ook altijd in de weer met zijn broertje. Wel heel zachtjes hoor, alleen heel af en toe leunt hij op Olivier als hij een kusje wil geven...dat kan dus niet haha.

Lenny, hmmm dat klinkt niet als een erg ontspannen weekend zeg! Eerlijk gezegd vind ik een verontschuldigend smsje dan wel erg karig. Heb je geen last van je rug doordat je op de grond hebt geslapen? Goeie tip over dat boeren, Olivier heeft ook ontzettend last van "moeilijke" boertjes.

Inge, jij bent nogal in de weer met Bram als ik het zo lees. Heftig hoor! En Kris is dus al een behoorlijke koekenbakker aan het worden. Leuk! Inderdaad slecht voor de lijn, want het moet wel op! :) Jouw Kris lijkt inderdaad sprekend op mijn Chris. Deze kijkt ook graag naar Dora en kan ook heel goed dweilen hahaha. Als ik zeg, Chris vandaag gaan we schoonmaken, staat hij al bij met een swiffer in zijn hand. Ik vind die dagen altijd zo gezellig. Soms staat hij 's ochtends op en zegt hij: mama weer schoonmaken?

Micha, wat goed om te lezen dat je haar nu veel beter kunt voeden en dat je niet meer van die ontploffende boobs hebt! Heerlijk toch, overal kunnen voeden. Op haar buik laten slapen is een lastige beslissing he. Je wilt dat ze goed slaapt, maar je zou het jezelf noit vergeven als het mis gaat. Er zijn wel veel hulpmiddelen zoals een aerosleep of een matras met alarm (geloof ik). Wie weet kan dit je helpen?

Suenne, hoe gaat het met Veerle? Drinkt ze al wat meer? Ik geeft Olivier in de nacht ook wel eens een speentje hoor. Hij heeft dan ook geen trek in eten, kindjes worden wel vaker wakker 's nachts. Hij slaapt vaak tot 07:00 uur door.

Kart, volgens mij is dat een prima schema hoor. Hij plast en poept goed. Dat spugen weet ik niet of dat erg is. 1 Keer lijkt mij niet zorgelijk. Ben benieuwd wat het CB zegt.

WOei, laatste pagina!! :D

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Zo, daar ben ik dan.

Lennybabe, ik was er inderdaad een poos niet. Zal vertellen hoe dat komt.

Olivier is nog steeds geen blije, goed slapende baby. Het is iedere dag weer veel huilen en slecht slapen. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met ritmes uit proberen, dus voeden op dezelfde tijden, in bed laten liggen en een speen geven, laten huilen en noem maar op. Nou, het heeft vrij weinig opgeleverd kan ik je vertellen. Hij slaapt misschien 20min en als je maar iets te hard een deur dicht doet is hij weer wakker.. *zucht*!!

Hoe vaak lachen jullie baby's? Ollie lacht 1 a 2 keer op een dag +/- 5 minuten. Vaak alleen naar diegene die de hele dag weg is geweest en hij dus een andere stem hoort. Vaak mijn vriend dus...(balen!).
    Verder is hij vaak lijkbleek en heeft hij rode randen om zijn ogen. Af en toe loop ik naar zijn bed en voel ik eerst of hij nog wel warm is, zo bleek!

Vanmiddag was ik het zo beu omdat ook het inbakeren niet meer helpt, dat ik zijn hoofdeinde omhoog heb gezet. Dat lijkt te werken, maar ik wil niet meer te vroeg juichen, dat heb ik de laatste tijd teveel gedaan.

Morgen ga ik de kinderarts bellen met de vraag of we eerder dan 16 juni langs kunnen komen. Ben benieuwd of dat mag.

Ben echt moe van dat zoeken naar oplossingen. Omdat Chris geen opvang heeft worden de dagen extra zwaar. Hij voelt namelijk ook wel dat iets niet helemaal soepel loopt.

Nou ja, dat is dus de reden dat ik even weinig online ben. Ik probeer de komende dagen wat meer mee te kunnen lezen.

Fijne avond moppies!!
    xxx

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    Micha: goed dat je je frustraties van je af hebt kunnen schrijven en inderdaad het werkt helend om er over te praten, schrijven en denken. Hopelijk krijgt het langzaamaan een plekje meid. Bezig bijtje..ach ja...morgen zal ik wel weer niets uit mijn handen zien komen...hahah...

kart: wat knap dat je het bv dan zo vol het gehouden zeg! respect...heb je wel eens met een tepelhoedje proberen te voeden? Doe ik zelf namelijk ook...heb vlakke tepels en het aanhappen en vast houden lukte kris niet en ook bij bram geeft het problemen. Vandaar. dacht...ik meld het toch even, wie weet heb je er iets aan...

zip: oei lekker kliederen met verf dus! nee, ik vroeg niet wat ik zou kunnen doen.heb zelf ideeën genoeg...allen te weinig tijd...hahaha...vandaag duplomarathon gehouden...alle steentjes opgemaakt samen met kris...haha...volgens mij was het een van de andere dames die advies vroeg...
    wel een beetje herkenbaar wat je omschrijft over de oudste... kris zegt steeds: "bram, kijk eens naar mij..." hahah...alsof ie het begrijpt...;)

lennylenn: jij ook een druk kleintje dus? hier ook net pas klaar... en bram is nog steeds niet aan het slapen.. en dat sinds 16:30 uur!....maargoed, hopelijk een hele goede nacht voor ons beide dan?..hahaha..maddie is ook van het van de wal in de sloot princiepe? Kris ook hoor...vanmiddag nog tijdens het dwijlen..kijk mama....voetstappen! probeerde hij dus zoveel mogelijk voetstappen te maken in het schone gedwijlde stuk.....zucht! schattig he dat gebrabbel!

jessmin: jeetje, wat onvriendelijk zeg! dat verwacht je dan ook niet he? het is hun werk nota bene....pfff...hopelijk helpt het advies je niet van de wal in de sloot...

ellenore: hahaha....die chris...gaan we weer schoonmaken mama...hier is ramen lappen en afwassen echt favo! ach jeetje, wat heftig met ollie zeg...pff...wou dat ik advies voor je had, maar daar zit je misschien ook helemaal niet op te wachten als ik het al had...sterkte meis en gooi het er hier maar uit meid!

zo...hier is ook eindelijk de rust wedegekeerd,,,pfoei, bram was de hele dag relaxed, maar vanaf 16 uur was het aanpoten hier! voeden, voeden, slapen ho maar enondertussen nog eten koken, zelf eten en kris in bed brengen...weer voeden, voeden en nu slaapt meneer eindelijk...men...ben helemaal op! zijn dus weer krampjes...hij trekt met zijn beentjes en drinkt onrustig...net liet ie een enorme scheet en viel toen in slaap...

nou, ga nog even wat fruit eten en dom surfen en dan naar bed! ga hem niet meer wakker maken zoals jullie wel zullen snappen, dus ben erg benieuwd wanneer ie nu komt...

liefs!

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Inge, als je wel adviezen had nam ik ze graag van je aan hoor!! Haha. Hier ook zo'n manneke wat tegen de jongste praat. Kijk Olvie, puzzel. Samen maken?? Olvie koken?? Heerlijk!!!

5. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Jeetje meiden, ik heb hier nog steeds niet zo vaak geschreven als ik me had voorgenomen. Ik lees nog wel af en toe wat, maar het ouderschap is hard werken!!

Ik voed op verzoek (vaak nog om de 2 uur, het begint inmiddels soms wat langer te duren, maar anders keek ik bij het huilen op de klok en ja hoor, het was dan alweer 2 uur later!) en de enige regelmaat die ik kan bieden is luier en daarna drinken. Omdat Brent vaak tussen 22.00 en 02.00 uur wakker is, huilt, drinkt, niet in bed lijkt te willen omdat er iets dwars zit... ben ik ook uit mijn ritme en moet ik mezelf om half 12 smorgens echt uit bed schoppen om de dag te beginnen.

Gelukkig lacht hij al ongeveer 2 weken naar ons af en toe en dat maakt alles goed. Ook heeft hij gister overdag redelijk veel slaapuren gemaakt, iets dat hij de eerste vier weken bijna niet deed en daarna af en toe meer is gaan doen. Maar ik vraag me af of hij 16 uur slaap krijgt, wat een baby zou moeten hebben volgens de literatuur die ik gelezen heb.

In elk geval, ik hoop nog steeds dat ik snel meer tijd krijg weer met jullie mee te schrijven en ervaringen te delen.

6. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kart: O dat is zo pijnlijk en frustrerend, happen en loslaten. Ik heb hier vooral 's ochtends last van, omdat mijn borsten dan zo gespannen staan, dat het er uit spuit. Soms kolf ik dan even wat met de hand af, zodat het voor haar beter te doen is.
    Ik hoop voor je dat alles goed is en dat hij een goed gewicht heeft, maar als ik lees dat hij tevreden is, goed plast en poept, dan kan het toch bijna niet anders dan dat het goed gaat!
    Ik kan mij voorstellen dat het heel vermoeiend is om alles te kolven om vervolgens te geven. Ik ben benieuwd wat er donderdag gezegd wordt.
    Zip: Ik ben altijd al iemand geweest die met weinig slaap deed. Op een gegeven moment ben ik er achter gekomen dat (toen) een nacht van 6,5 uur voor mij het meest ideaal was. Nadat ik Danique op bed gelegd heb, zit ik dan ook even te relaxen voor ik zelf naar bed ga.
    Wat je fout doet??? Ik denk niks! De één heeft nou eenmaal meer geluk dan de ander denk ik maar. Ik heb het geluk dat Danique echt wakker wordt van het licht, dus het dag nacht ritme zit er al aardig in. Wel zien de avonden hier er echt hetzelfde uit. Als ik haar op bed leg, ligt mijn man meestal al op bed en heb ik een flauw lichtje aan. Als ik naar bed ga is dit lichtje uit. Ook kunnen wij onze kamer redelijk donker maken. Als ik haar daarvoor naar bed breng doe ik de rolgordijnen al een stukje naar beneden, zodat je meer een schemereffect krijgt. Geen idee of dit het hem doet.
    Ik zal voor je duimen meid!
    Lennylenn: Lastig hè van die dagen met korte slaapjes, en ook erg vermoeiend. Hier is het ook maar telkens afwachten hoe de dag gaat verlopen. Danique was toevallig ook vandaag tegen bedtijd huilerig... en heeft ook wat gespuugd, direct daarna is ze weer bij mij in slaap gevallen. Ik heb haar weer op de bank gelegd tot ze weer zachtjes lag te snurken, hahaha.
    Ik hoop ook dat het zo door mag blijven gaan, benieuwd wat de prikjes haar morgen doen.
    Wat een muppet ben jij, een enge serie in je eentje gaan zitten kijken. Ik hoop dat je kunt slapen vannacht!
    Jessmin: Goh waar kreeg het cb zijn slechte naam ook alweer vandaan. Moeilijk is het hè. Het spijt mij dat ik het zeg, maar dat is een reden waarom ik zo blij ben dat ik borstvoeding geef, dan heb je dat gezeur over de voeding niet.
    Het enige wat ik je kan zeggen en wat o zo moeilijk is, volg jouw eigen gevoel, als iets niet goed aan voelt, dan is dat meestal ook zo.
    Ellenore: Fijn dat je weer even langs komt! Het slapen gaat gelukkig telkens beter, dus ze kan best op haar rug en eventueel een beetje op haar zij slapen. (opgerolde hydrofielluier in haar rug)
    Ik kan mij voorstellen dat je aardig moe bent, huilen en slecht slapen kunnen erg vermoeiend zijn, zeker als je het iedere dag hebt.
    Danique lacht ontzettend veel, eigenlijk niet te tellen. Lach je zelf nog wel naar Olivier, want ik heb wel eens gelezen dat dat ook invloed kan hebben. Ik kan mij voorstellen dat je erg moe bent en je zorgen maakt, maar jouw kindje voelt dat ook aan. Lijkbleek en rode randen om zijn ogen klinkt niet helemaal goed. Als je niet eerder bij de kinderarts terecht kunt, kan je ook naar jouw huisarts gaan. (16 juni is nog net geen maand)
    Ik kan er niks aan doen, maar je komt uitgeput over op mij. Dus het is ook heel begrijpelijk dat je al een tijdje niet geweest bent.
    Let goed op jezelf en laat even naar Olivier kijken, ik hoop dat je snel meer energie en een veel lachende baby krijgt!
    Ingef: Ik lees jouw advies aan Kart over het tepelhoedje, maar toch raden ze dat vaak af, omdat baby's vaak juist slechter drinken daarmee. Ze adviseren vaak een tepelhoedje juist als een tijdelijke oplossing te zien. Ik heb zelf ook vlakke tepels en masseer ze vooraf aan een voeding zodat ze ze wel kan pakken. Ze geven hier ook wel eens het advies even kort te kolven, zodat de tepel ook beter te pakken is.
    Nemo81: Fijn om ook weer wat van jou te lezen!
    Ritme, wat is dat ook alweer??? (hihi) Is vermoeiend hè als er maar 2 uur tussen de voedingen zitten. Het lachen maakt gelukkig ook voor jou veel goed en dat wordt alleen maar meer! Ik zou mij niet zo druk maken over die 16 uur slaap, Ik maak hier dagen mee dat ik denk: wanneer slaapt ze nou eens een keer. Maar ook dagen dat ik haar echt wakker moet maken voor een voeding.
    Rustig aan met schrijven, als het niet gaat, gaat het niet, dat heeft volgens mij iedereen wel eens een keer en de één wat meer dan de ander.

Zo en nu ga ik zelf ook maar lekker slapen, dan kan ik het lichtje uit doen en weet Danique ook dat het echt tijd is om te slapen!

Trusten allemaal!
    (Morgen prikjes voor Danique!)

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

We delen het gevoel!! Ik snap zo goed wat je hier neer zet. Je maakt je eerst al zorgen omdat je je kind bijna niet ziet lachen en vervolgens na een dag zwoegen, lacht hij ook nog naar degene die idd de hele dag weg is. Ik ga me dan afvragen of ze me niet stiekum iets kwalijk neemt omdat ik haar heb laten huilen of net een beetje gedwongen heb op die laatste slokken voeding.

Doe wat je kan hoor, je bent ons hier niets verplicht. Misschien heb jij ook wat aan het refluxtopic voor tips en dergelijke. Kindjes kunnen er heel vervelend door zijn. Wij gaan hier toch een andere voeding proberen, hopelijk komt het morgen binnen.

Liefs en een knuffel voor jou

8. Kwekijzer

Ik heb een paar weken terug 2 nachtjes bij mijn zus gelogeerd. Ze heeft 4 kinderen, waarvan 3 onder de 10 (3,5 jr, 7 jr, 11 jr en 13 jr). Wat een drukte maken die kinderen. Smorgens stonden ze al te stoeien voor mijn slaapkamerdeur 'ze kwamen even de baby kijken', mijn zus erachter aan 'hebben ze jou wakker gemaakt??". Het maffe was, dat ookal dook de jongste van 3 met regelmaat bijna op zn kop in de wagen, het leek eigenlijk niet dat Veerle daaronder leed ofzo. Ik vond het zelf wel erg druk, maar volgens mij vond onze kleine meid dat wel gezellig. Vind alleen dat die kleintjes altijd ernaar neigen zo lomp het hoofdje te aaien.

Ik vond het wel genieten die kleintjes:)

Hoe was je nacht?

9. Kwekijzer

Spannend! Succes!! Veerle ging er heeeeeel erg veel van slapen. Was wel fijn, ik heb toen ook veel geslapen.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@ellenore: heeeeyyy leuk dat je er weer bent! jeeyy vermoeiend zeg dat ollie niet zo goed wilt slapen en waarschijnlijk niet lekker in zijn velletje zit. hoe lang heb je je regelmaat methodes uitgeprobeerd? ik hoop dat het allemaal gauw goed komt want dit is ook erg vermoeiend voor jou. je "moet" 1 methode minimaal een week aanhouden, net wat je al deed met het op dezelfde tijd voeden enz..dat minimaal 1 week aanhouden. of nou ja hoeft niet perse op dezelfde tijd maar wel in dezelfde volgorde. dat heb ik bij indy gedaan en het heeft wel geholpen. ze huilt ook nog wel even als ze naar bed moet en dan kijk ik het even aan van o is ze gewoon erg moe of wilt ze niet slapen. en oo met nog een kleintje erbij is het idd extra zwaar..ik kan met je meepraten.
    indy begint nu echt te brabbelen, voroal tijdens het verschonen heeft ze een hoop te vertellen. kietelen vindt ze ook erg leuk en lacht dan heel veel.

@micha: hoe zijn de prikjes gegaan? ik hoop niet dat ze er al teveel last van heeft. net als veerle ging indy er ook erg veel van slapen en had verder nergens last van. ik denk dat indy zich gister niet lekker voelde..had haar voor de eerste keer eerst eten gegeven en daarna in bad gedaan maar sommige kindjes kunnen daar misselijk van worden dus mischien dat dat haar dwarszat, ze sliep pas rond 21.00. ik heb nog wel lekker geslapen hihiihihiihiii geen nachtmerries gehad :D:D

@suenne: phooeee wat een drukte met al die kindjes! ik kan juist heel slecht tegen drukte, ik vind het leuk voor max 2 uurtjes maar daarna wil ik toch echt weer alle rust terug hebben.

hey maar dames..als ik even een blik werp op de leeftijden van alle kindjes en hun gedrag dan merk ik dat ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben en ook dezelfde "klachten" zou het dan niet iets van een fase zijn? of zit ik nou maar iets raars te brabbelen?

11. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden, bedankt dat jullie ernaar hebben gekeken. ik ben ook heel benieuwd. morgenochtend ga ik erheen!

@zip (ze = een jongetje;)) geeft niet hoor... denken ze wel vaker bij de naam Nika. maar het is een georgische jongensnaam:D

@ingef, ja heb ik ook eerst de hele tijd gedaan maar hij kan er maar niet mee omgaan. en ook zonder tepelhoedje maar ook zonder succes.

@ellenore, schattig hoe hij dat zegt: olvie:D:)

@micha2, oh nee die prikjes, succes! hoop dat het meevalt, nika moet volgende week...:(

@lenny, leuk nu van sesamstraat? ik heb van de fabeltjeskrant;)

12. lennylenn

he hahahahaa kart ik bedoelde ook eingelijk de fabletjeskrant....zucchhttt waar zit ik toch met mn hoofd af en toe hahahaaaa

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey dames!!!

Micha, hahaha ik was gisteren inderdaad ook erg vermoeid!! Pfff, komt me af en toe echt de neus uit! Ik probeer er inderdaad wel op te letten dat ik niet boos of vermoeid overkom op Olivier. Ik zoek regelmatig oogcontact of een glimlach, maar hij kijkt vaak weg..au!

Gek genoeg, sinds Olivier half omhoog ligt gaat het beter met hem. Vandaag heeft hij een goeie dag, hij was de hele ochtend vrolijk. Na de wandeling vond hij het moeilijk om in slaap te komen, maar uiteindelijk heeft hij toch weer wat slaap kunnen pakken. Nu zit hij lekker wakker bij papa op schoot.

We kunnen aanstaande maandag al bij de kinderarts terecht. De assistente/verpleegkundige dacht meteen al aan reflux. Waarschijnlijk omdat het beter gaat met het hoofdeinde omhoog. Ik ben erg opgelucht dat we al zo snel terecht kunnen!!

Tot gauw lieverds! Moeders moet even een flesje maken. (Ben helemaal happy vandaag!)

14. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D:D hahaha
    ik heb het speelkleed uitgekozen:)

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nemo: herkenbaar hoor meid, hier ook veel voeden..gewoon typen als je zin en tijd hebt en anders niet toch? het moet wel te doen zijn..;)

micha: tepelhoedje is toch altijd nog weer iets beter dan kunstvoeding denk ik dan maar...ik probeer bram af en toe wel aan te laten happen, maar ik heb echt grote zware borsten en bijna geen harde tepel zeg maar. Het is dus een geploeter van jewelste... af en toe pakt hij hem even goed, maar laat hem dan al snel weer los...heel pijnlijk...maar ik zie dat jij dat herkend?...nog tips?

lennylenn: vind het helemaal geen gek idee wat jij zegt! misschien hebben onze kindjes inderdaad weer last van een of andere fase...pfoe....mag van mij wel weer snel overzijn! haahhaha

kart: jammer...wel pittig voor je hoor!

ellenore: wat fijn dat je zo snel bij de arts terecht kunt! als het goed gaat met je kleine gaat het goed met de mama's he? tenminste zo voel ik het altijd wel ...;)

zo..pittig daggie hier...gisteren was meneer ook al zo bewerkelijk en nu weer....ben de hele dag al om de 2 uur aan het voeden en aan het troosten...pff...ben het nu wel zat! maargoed, hij slaapt nu dus even tijd voor mezelf...

tot later!

16. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingef:
    Ik heb zelf een tijdje met een tepelhoedje gevoed, omdat ik behoorlijk kapotte tepels had. Na een tijdje kon ik stoppen met rechts, maar links bleef ik een flinke kloof houden. Na 2 weken was ik het zo zat, want de pijn werd niet minder, dus hulp gezocht. Zonder tepelhoedje en met een goede aanleg techniek, was de kloof vrij snel verdwenen.
    Ja het pijnlijke loslaten herken ik helaas maar al te goed. Alleen bij mij komt het meer door mijn te sterke toeschietreflex, dan door de vlakke tepels.
    Ik zit eigenlijk standaard voor iedere voeding met mijn tepels tussen mijn vingers om hem stijf en beter hapbaar te maken. Als ze eenmaal flink aan de tepel gezogen heeft blijft de tepel bij mij wel hard genoeg. Ik heb datzelfde effect met kolven. Dat is de enige tip die ik wist om hardere tepels te krijgen, eerst even kolven, heel kort, zodat de tepel een betere vorm heeft.
    Een andere tip, ehm... eelt kweken???
    Ik merk wel dat ik nu ik langer borstvoeding geef, ik makkelijker harde tepels krijg voor het voeden dan in het begin. Iemand had ook al tegen mij gezegd dat het beter zou worden.
    Ik hoop dat hij even wat langer gaat slapen voor je.
    Ellenore:
    Ik herinner mij opeens dat toen Danique begon te reageren op geluidjes, dat ze meer op mijn man leek te reageren en dat maakte mij heel onzeker. Mijn man is wel de eerste twee uur van haar leven bij haar geweest en ik niet. Daar begon ik dan zowat theorieën over te bedenken. Toch is dat ook goed gekomen!
    Ik weet zeker dat hij telkens meer gaat lachen en zeker ook naar jou! Bij mij reageert Danique heel veel met een gigantische glimlach als ik gebruik maak van een belachelijk hoog stemmetje. Ik praat ook heel veel tegen haar, ik weet niet of het scheelt, maar het is het proberen waard, want een lach maakt zo veel goed!
    Wat fijn voor je dat je een fijne dag hebt vandaag! Geniet er van en doe energie op!

Ok prikjes gehad, het leek goed te gaan. Ze lag te slapen en op het moment dat de prikjes in haar benen gingen (2 tegelijk in die lekkere spekbenen van haar) gingen haar ogen wagenwijd open, liep ze vervolgens rood aan en zette ze het op een krijsen. Toen ik haar optilde en liet mamahangen was ze direct stil en viel ze in slaap.
    Vervolgens heeft ze een uurtje geslapen, maar daarna werd ze heftig huilend wakker met een huil die ik nog niet kende.
    Dus de rest van mijn dag bestaat uit: voeden, troosten, verschonen en proberen haar te laten slapen. Maar het liefst slaapt ze bij mij. Nu ik haar trouwens huid op huid heb liggen gaat het in slaap vallen nog het best. Maar je kunt zo weinig met een kind constant bij je!
    o ja, ze was 59,5cm en weegt 6360gram Mijn schattepetatje van 8 weken en 1 dag!

17. lennylenn

@micha: aawwwhh hebben ze prikjes gegeven terwijl ze lag te slapen?! ze is wel een flinke dame hoor wauwieee hahahaa prachtig! hoop dat ze vanavond lekker kan slapen en verder geen last heeft van de prikejs.

dames ik reageer later op iedereen moet nu ff naar het groentensoepje kijken die lekker aan het pruttelen is.

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sjoelke: wanneer geef je de fles eigenlijk vóór die van om en nabij 22.00 uur? Wat doe je dan als die twee flessen door het vervroegen steeds dichter op elkaar gaan liggen? Was ik wel benieuwd naar; ik hoor wel vaker deze manier van avondfles weglaten, maar wist nooit precies hoe nou de vork in de steel zat, vandaar ;)

19. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Ja dat lijkbleke en rode randen herken ik!!

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dat was weer even een hele ruk om bij te lezen, wat zijn jullie allemaal lekker actief. Eerst maar eens reageren op wat ik nog weet...

@Zip: de truc voor vakantieveilingen is pas je bod uitbrengen op vijf seconden voor de veiling sluit. En dan wel redelijk ruim boven het laatste bod zitten, want iedereen doet dit en niet eindigen op een nul of vijf, maar op een één, twee of zes... ja, je merkt het, ik heb er een hele studie van gemaakt.
    Hoe gaat het nu overdag met Amy? Hier gaat het overdag echt prima de laatste dagen. 's Avonds wordt er dan nog even flink gehuild, tussen zeven en negen. En dan 's nachts één voeding waarna Kasper goed weer inslaapt.
    Onze vakantie gaat helemaal naar Ameland, wat een wereldreis he? Ik heb gewoon geen zin in heel veel gesleep met spullen en twee kleintjes onder de anderhalf. En op de waddeneilanden ben je er wel helemaal uit!

@Ellenore: je zit er even helemaal doorheen he meid? Kan me je zorgen ook goed voorstellen, vooral als je het hebt over lijkbleek en rode ogen. Iemand anders gaf je de tip om anders naar de huisarts te gaan, dat lijkt me wel verstandig. Nu ben je al hartstikke moe en je maakt je veel zorgen, dat moet niet te lang duren.

@Lenny: vastomlijnde plannen voor Rotterdam hebben we nog niet. Volgens mij ben ik er zelfs nog nooit eerder geweest, o ja ooit eens voor een rondvaart door de haven en het beklimmen van de euromast met een bedrijfsuitje. Maar meestal doen we shoppen, eten en stappen. Oftewel: lekker met zijn tweetjes genieten. Als je nog tips hebt, dan hoor ik ze graag. We gaan waarschijnlijk pas eind juli, maar heb er toch veel zin in!

Ik las over prikjes en over drukke oudste kinderen. Ronja is ook druk hoor als Kasper in de buurt is. Ze is heel lief, maar gaat hem ook aaien als hij slaapt of bijna slaapt en is soms ook nog erg ongecontroleerd. Moeten we wel goed in de gaten houden.

Verder gaat het hier vrij goed. Ik ben snipverkouden en volgens mij wordt Kasper nu ook verkouden, want zijn neus klinkt wat verstopt. Maar dat gaat natuurlijk wel weer over. Aankomende zondag doe ik mee aan een loop, ik vind het hartstikke spannend. Vijf kilometer... ik hoop dat ik het zonder wandelpauzes en binnen de dertig minuten kan doen.

Meiden, een fijne avond weer!

Deel Deze Pagina