Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi meiden!!!

Mwag, het is inderdaad prachtig weer!!! Dus jij bent ook zo vergeetachtig? Ik ook!!! Krijg bijna het idee dat ik een vitamine te kort heb. Wat doet Finn het goed zeg! Schouderklopje voor de kleine man! Heerlijk hoor! Wouw, dat Hullie ziet er leuk uit! Vooral die legoblokken, zou ik ook wel mee willen spelen :D. We hebben de Hensvik ledikant gekocht en we kwamen inderdaad met veel meer spullen thuis hahaha. Nou ja, komt ook omdat ik een mega cadeau voor mijn tweelingzus heb samengesteld. Een compleet "kids proof" pakket voor als mijn zoons bij haar komen logeren. Dus alle veiligheid dingen en bordjes, bekers, bestek, een opblaasbaar omkleedkussen met hoes, speelgoed, kapstokje....te veel!!! Ze heeft namelijk een nieuw huis en dit leek me wel een leuk cadeau ;)

Anneke, wat zou dat fijn zijn zeg als je daar kunt blijven werken! Een heel mooi compliment van je leidinggevende. Wel een mooie positie waar je nu in zit, want nu kun je weer onderhandelen over je loon. Bijna vakantie \o/ lekker!!! Wij hebben een week geboekt bij "het hof van Saksen" in een luxe kinderboerderij. 2 Speciale kinderkamers inclusief commode, ledikant en speelgoed. Ook hebben ze een box en een kinderstoel, dus ook dat hoeft niet mee. Er zit een sauna en een whirlpool in voor de ouders hahaha. We gaan pas 2 september, maar kijk er nu al naar uit :) Wat leuk dat jij en zip gaan buurten bij elkaar!

Lenny, where are you!!???!! Vanavond babyboom. Kun je dat terug kijken op uitzending gemist??? Ik heb namelijk om 20:30 een andere serie wat ik kijk.

Micha, wat lekker dat je nog een week extra hebt! Pak je die toch nog even mee hihi. Hoeveel luiers heb jij dan per dag? Wij een stuk of 6/7. Ben benieuwd hoe je het vond om zonder Danique op stap te gaan. Ik duim voor je.

Nou hier gaat het echt goed! Ik had het gisteren niet verwacht, maar uiteindelijk begon Olivier toch goed op zijn nieuwe voeding te reageren. Hij heeft de hele nacht doorgeslapen zonder te vragen om een speen. Hij huilt bijna niet meer en lacht zelfs naar je als je hem in bed legt. Een hele verademing. Een nadeel is wel dat hij nu na elke fles een waterige poepluier heeft. Ach, beter dan de obstipatie wat hij eerst had. Zolang hij zijn flessen goed drinkt en geen koorts heeft kan het geen kwaad.

Fijne dag nog!!
    xxx

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

haaaaaai ellenore

hier ben ik weer..:D heb wel kleine stukjes meegelezen maar was even te lui om te reageren....
    de babyboom kun je idd terug kijken, wij gaan vanavond naar de film dus ik mis deze aflevering ook maar morgenochtend ga ik het gewoon terug kijken.

nou ik ga eerst even alles goed terug lezen en reageer dan weer verder

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@banen: ik ben steuntrekker bij het uwv...oftewel ik krijg nu een ww hiiihiiiihiihi. mijn contract werd niet verlengd bij 5 maanden zwangerschap. nu zit mijn verlof erop en over 2 maanden stopt ook de ww. daarna begin ik (hopelijk) per aug of anders oktober met de opleiding jeugdzorg. ik moet dan 1 dag per week naar school en de rest thuis studeren. komt allemaal mooi uit want dan is lenn afgestudeerd en gaat hij fulltime werken. de kids gaan 3 dgn naar het kdv en de dagen dat lenn vrij is ga ik parttime werken. wel vol ingeroosterd allemaal en best zwaar maar op langer termijn plukken we er de vruchten van dus ik heb het er maar al te graag voor over.

nou dit was kort..meisje is wakker dus ik ga haar even eten en aandacht geven.

tot morgen want vanavond gaan we naar de film met zn tweetjes. fijne middag en avond alvast!!!

4. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    :cool: Nee het geduim heeft niet gewerkt want rond kwart over 3 werd ze dus mooi wakker. Waarschijnlijk dronk ze zoveel achter elkaar, omdat die poepluier haar dwars zat. Maar goed liever rond die tijd dan half 5. Het vervelende is dat ze alleen niet meer wilt gaan slapen na de nachtvoeding. (Heeft ze eerder ook niet gedaan) Dus ik slaap tegenwoordig de tweede helft van de nacht ondersteboven in bed, zodat ik mijn arm door de spijltjes kan steken en mijn pink in haar mond kan houden, want dan valt ze wel in slaap. (En mama ook:p)

Wat een dag vandaag, het begon er al mee dat ze vanaf vanochtend iedere 2 uur kwam. En we gingen vandaag oefenen. Maar mijn moeder had zoveel te vragen en was van mening dat het niet handig was als ik weg zou gaan, dus ik ben niet weg geweest. :(
    Nee ze heeft heel veel gehuild, want mijn moeder ging haar pakken als er iets was, verschonen als het nodig was en ze zou haar voeden. Maar toen ze weer kwam, inderdaad na 2 uur, was mijn moeder zo aan het twijfelen dat het uiteindelijk een half uur heeft geduurd voor het flesje warm was. Danique helemaal overstuur, en nee het flesje pakte ze niet.
    Ik ga dus komende tijd echt iedere dag haar het flesje geven, want het is zo belangrijk dat het gaat lukken.

Danique slaapt nu lekker, maar is weer uit haar doen. Ik denk dat ik het doorslapen voorlopig uit mijn hoofd moet zetten, want telkens is er wel iets waardoor ze van slag is. Of ze moet zo moe zijn van vandaag, dat ze in één keer doorslaapt!

Ik zie wel, eerst maar veel oefenen met het flesje, er voor zorgen dat ze mijn moeder veel vaker ziet en hoort.
    En o ja, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zeker werk heb tot aan de zomervakantie. Ik ga kleuters doen op een school die ik nog niet ken.
    (Dan kan ik na school sneller naar huis, want dan heb ik geen nakijkwerk!:p, alleen de kinderen zijn pas om half 4 uit.)

Ik weet niet wanneer ik weer ga reageren, want ik ga morgen naar mijn moeder. Maar niet weer een volle dag, veel te vermoeiend.

5. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mwag: zwemmen met die kleintjes is in het begin eigenlijk niet meer dan een kwartiertje / half uurtje, dan zijn ze heel erg moe.. Buiten dat koelen ze in het water heel snel af, dus sowieso als je kleintje blauwe lipjes begint te krijgen is het zaak het water uit te gaan..

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Ellenore: nieuwe voeding? Je gaf toch nu jbpm bij de voeding die je al had? Of bedoelde je dat ook? Hoeveel schepjes doe je nu op hoeveel mililiter? Wat fijn dat hij er goed op reageert!

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha...houden zo!...;)

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mwag: hahaha...herkenbaar dat ontzwangeren...hier ook nog heel vergeetachtig en overal om kunnen huilen...pff...dat gaat vast niet meer weg...verder nog wel een zwanger lijf...qua gewicht zeg maar..;)

Ellenore: wat fijn dat olivier goed begint te reageren op zijn voeding...hopelijk komt hij dan ook wat lekkerder in zijn vel te zitten!

micha: jammer dat het clusteren nog geen doorslaap nacht opleverde...ach ja, komt vast weer! en wat fijn dat je weer zekerheid over het werk hebt meid! Super zeg!

nou hier gaat het prima! Bram zit wat lekkerder in zijn vel en is weer wat regelmatiger in het drinken...merk dat ik het zelf ook wat meer loslaat en dat helpt ook wel...vandaag even lekker bijgeslapen en even wezen te winkelen met het hele gezin. Manlief heeft zijn nieuwe bril opgehaald..echt zo schattig....hij is de hele dag al verbaasd over wat hij ineens weer kan zien en lezen...de mensen in de brillenwinkel moesten ook al zo lachen...schijnt dat bijna alle mensen zo reageren bij hun eerste bril...

afgelopen nacht heeft bram om 23 uur gedronken en toen pas weer om 6 uur! hij werd eerst om half 5 wakker maar tukte weer lekker verder met zijn speen...echt fijn! wel enorm volle borsten natuurlijk...maargoed...aangezien hij 's ochtends heel vaak drinkt was dat zo weer verholpen! ik ga hem nu zo ook wakker maken voor zijn voeding, dus ben benieuwd of we weer zo'n lekkere nacht mogen hebben?

tot morgen in elk geval,

liefs

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey Jessy, ik bedoel inderdaad de jbpm. Hij krijgt 2 schepjes op 150cc. Hij poept zich een ongeluk, maar dat is niet erg. Hij is een heel ander mannetje, daar ben ik echt heel blij om. Hopen dat het zo blijft.

10. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ah so cute, een eerste bril :) Heeft hij nu ook hoofdpijn van het wennen? En hoe staat het? Ik vind mannen met bril altijd veel leuker dan zonder bril. Toen mijn vriend dit hoorde heeft hij meteen zijn lenzen vervangen door een bril hahahaha.
    Wat goed van Bram dat hij zo lekker geslapen heeft! En 's ochtends had je dus weer voldoende op voorraad. :)
    Hoe is het met de kleine Kris?

11. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Even snel een berichtje want heb een drukke dag voor de boeg. Zojuist zwemtraining gegeven, zo even badderen en tutten, daarna met Kasper naar het consultatiebureau, hem naar mijn ouders brengen, Ronja is al weg, vervolgens snel even lunchen en dan naar Twisk voor de trouwerij van mijn vriendinnetje. O en tussendoor natuurlijk ook nog tassen inpakken en nog snel even ergens een panty scoren want het wordt slecht weer.

@Mwag: wat gek dat jouw plantjes zo vervelend reageren op het gebrek aan water! Veel plezier met shoppen, ben benieuwd wat je gaat opduikelen!

@Ellenore: hof van Saksen is ook een mooi park volgens mij, wanneer gaan jullie?

Hier even een fotootje van Kasper en Amy samen bij Amy in de box... Zip en ik waren helemaal vertederd, zo schattig twee van die kleintjes die maar drie dagen schelen bij elkaar. Ze hebben trouwens nu al een abusive relationship, ze wisten elkaar aardig te raken met de trappelende armpjes...

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ooooo heerlijk wat een prachtig koppel! *in love* hihihi

13. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    Goeiemorgen!!

Joepie!! Onze Finn heeft van 22.00 uur tot 6.45 uur geslapen!!! Normaal is hij vaak om 5.30 uur al wakker maar nu ruim een uur later!!
    Nu ligt ie lekker in de box te spelen! Ik heb zo’n rammelaar-armbandje aan zijn armpje gedaan en dat vindt ie helemaal grappig!!

@ anneke & zip: wat een schattig koppeltje!!! Over een jaar of 25 de bruiloft?? Dan komen wij ook allemaal!!

@ ellenore: leuk cadeau voor je zus! En wat fijn dat Olivier zich wat beter voelt!!

@ babyboom: ik ga zo ff kijken, we hadden gisteren de gladiator zitten kijken!

@ lenny: jullie krijgen het nog druk met werk/opleiding!!! Maar idd kun je daarna wel meer als je klaar bent!! Ff doorbijten!!

@micha: heb ik dus toch niet hard genoeg geduimd…. Sorry…. Heeft ze vannacht wel een beetje doorgeslapen?
    Balen zeg dat je nog niet weg hebt gekunnen!! Ik hoop dat Danique snel aan je moeder kan wennen (en vooral wennen dat jij er niet bent dan….) Bij ons gaat dat gelukkig goed!! En weer werk!! Fijn!! Zou wel fijner zijn als je binnenkort iets vasts hebt lijkt me!

@ inge: wat fijn dat Bram ook een doorgeslapen heeft! En dat klopt idd met die bril… Voor mij ging er een wereld voor me open toen ik hem kreeg!! Bij Ronnie ook, hij moest rijexamen doen en moest het nummerbord van een auto lezen. Hij zei: welke auto?? Toen toch maar eens naar de opticien gegaan… zag hij links nog maar voor 20%..... was dus wel nodig…. Ik zat erbij toen hij getest werd en zat me echt te verbazen dat hij met links hele grote koeienletters nog niet kon lezen…..

O, ik zie dat Finn weer in slaap is gevallen…. Ga ik mooi gebruik van maken en ff hier beneden poetsen!! Over een half uur krijgt hij weer de fles dus dan kan ik nog mooi ff wat doen!!! Als de hond tenminste zachtjes doet: ze zit achter een paar vliegen aan….
    Ik kijk straks nog wel ff op zp!!

liefs

14. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Lenny hoe was de film! Wat heerlijk dat jullie er samen even uit zijn geweest!
    Ik heb net babyboom gekeken en dan merk ik toch dat de hormonen nog niet helemaal weg zijn. Wat een traantjes zeg!
    Vooral Oscar en Joyce, ik leef helemaal met ze mee!

Suenne, jij vroeg nog naar de venkelthee. Dat werkt hier heel goed. Hij heeft minder krampen en poept(e) er iedere dag van. Nu poept hij veel door de jbpm.

Anneke en zip, wat een leuk koppeltje!!!!!

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee, tot nu toe geen hoofdpijn! Dus dat is wel zo fijn... met de kleine grote kris gaat het super! Hij is wel helemaal gewend inmiddels en is erg lief voor zijn broertje....kusjes en de wagen duwen etc... lief hoor! En met jullie chris...is hij al wat gewend?

liefs

16. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    aaaahhh..schattig! en wat leuk dat jullie elkaar live hebben gezien! vast gezellig? en veel plezier vandaag hopelijk blijft het weer goed...tot nu toe wel!

17. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mawag: proest....zei hij dat? welke auto? hahaha...tja, dan weet je dat het tijd is voor een opticiën bezoek....hahahaha...en wat heerlijk zo'n nacht!

Hier vandaag mijn ouders op bezoek gehad, heel gezellig, lekker gegeten. Bram slaapt nog dus even lekker tijd voor mezelf nu...;) Vannacht heeft Bram weer van 23 tot 6 uur geslapen...heerlijk zeg! is toch al weer een lange ruk slapen...hopelijk houdt hij dit zo vol? we zullen zien...verder een nieuwe stoel van mijn ouders gekregen.... een draaistoel, Kris vindt het helemaal geweldig, zit alleen maar te draaien...hahaha...nou meiden, nog even mijn hyves bijwerken! Nog meiden die het leuk vinden om te hyven? hoor het wel,

liefs ingef

18. Kwekijzer

En dat maak je dan klaar door water te koken, zakje erin te hangen, cc in flesje te doen voor de voeding (niet meer en niet minder) en daar de voeding mee klaar te maken? Misschien toch ook het proberen hier waard. Veerle lijkt geen kramp of pijn te hebben, maar god, als je ziet wat ze eruit poept, kan je je gewoon niet voorstellen dat dat eruit kan glijden....Ik zal verdere beeldspraak besparen:)

19. Kwekijzer

Gisteren kwam Veerle om de 2-2,5 uur voor een fles van 120cc.... Je zou toch denken dat ze dan ook 150cc zou moeten kunnen drinken, toch? Het ging trouwens goed! Ik heb echt het gevoel dat Veerle beter gaat. Ze heeft maandagavond een dipje gehad en daarna gaat het eigenlijk weer vrij rustig zijn gangetje. En rustig is goed!

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #980 Jessmin, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
    @Suenne: jij bent aan de enfamil en de zantac toch? Hebben ze bij jou inmiddels niets gezegd over eventueel koemelkallergie? Want daarom raadde ka hier enfamil af, hoewel ik het natuurlijk wel mocht proberen als ik dat wou..

Had ze trouwens echt honger om de 2 uur? Wow, zou je niet verwachten. Hier werd Noah ook na een half uur na zijn slaapje begonnen te zijn, weeer wakker. Dus dat was 2-2,5 uur geleden, zoiets, dat hij zijn fles had gehad. Toen ging ik er maar niet vanuit dat hij wakker was van de honger en heb hem weer in slaap gewiegd. Gelukkig slaapt hij nu weer gewoon, en hopen dat dat zo blijft.. Vraag me wel af waarom hij dan wel wakker werd...

Hmmm ok, nou hij wil dus niet slapen. Maar hoe kom je er dan achter of hij echt weer honger heeft? Hij krijgt namelijk altijd 200 ml en hij drinkt het ook ALTIJD op, honger of niet...

Deel Deze Pagina