Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    krampjes: Ik heb hier ook te maken met een meisje met krampen. Ik moet heel goed in de gaten houden wat ik zelf eet. Maar ook mijn borstvoeding werkt aardig mee, ik heb te veel melk.
    Ik heb de tip gekregen om juist over het stuitje te wrijven, met de klok mee (er tegenin mag ook:D) het lijkt hier zo nu en dan te werken.
    Te veel melk: Het klinkt ideaal, maar dat is het zeker niet. Mijn dochter verslikt zich en krijgt hierdoor juist lucht in haar darmpjes. Sinds vanavond ben ik begonnen om de eerste melk uit mijn borst te knijpen, zodat het wat minder hard stroomt als zij begint. Nadat de een voeding 's middags echt niet lekker liep hierdoor. Heb ik het consultatiebureau gebeld voor advies. Het kwam er op neer dat ik het juist aanpak, liggend op de rug borstvoeding geven, tussendoor even stoppen, dan verschoon ik haar luier. En ik was zelf ook op het idee gekomen om vooraf wat melk af te tappen. Zoals meerdere mensen zeggen... gewoon eigen intuïtie volgen. De 2 voedingen die ik daarna gegeven heb met aftappen, gingen echt stukken beter.
    bevalling verwerkt?: Nee nog niet helemaal, maar ik vind het niet gek. Ik heb het als heel heftig ervaren en het is pas 2,5 week geleden. Toch zit ik al veel lekkerder in mijn vel en ben er niet veel meer mee bezig. Maar wanneer ik het er over heb kan ik nog zeker tranen in mijn ogen krijgen.
    Ik heb vanaf dag één er heel veel over gesproken en aan verschillende mensen verteld hoe het allemaal gelopen is. Dat is altijd wel goed, om er zo veel mogelijk over te praten. Op dit moment heb ik dan ook veel minder behoefte om mijn verhaal te doen dan hiervoor.
    Speentje: Ik geloof dat het echt niks gaat worden hier, ze vind mijn pink echt veel lekkerder. Ik kwam er later achter dat ze na 4 minuten zuigen het wel genoeg vond. Na dit 3 keer te hebben gedaan is ze in een diepe slaap gevallen vannacht.
    Zwangere buik missen: Ik heb hier tot nu toe geen last van. Scheelt misschien dat ik nu nog een buikje heb, ok al ruim 22 cm in omvang kwijt, zal weer eens meten. Ik heb ook bijna geen kleding die ik aankan, omdat veel broeken te strak of niet lekker zitten bij mijn buikwond. Ik heb nu een zw. legging aan die ik zonder problemen aankan.
    Huishouden: Ik ben al blij dat ik weer zelfstandig kan douchen! Het komt op dit moment echt op mijn man aan. Ik doe mijn best om wassen in te zetten, maar stofzuigen mag ik voorlopig nog even niet.
    striae: Mijn buik is volledig striae vrij gebleven, maar mijn borsten zien er echt niet uit, zitten helemaal onder! Verder heb ik op mijn billen striae, ik denk dat ik die in mijn kraamtijd heb gekregen van het vele liggen en vocht vasthouden. (mijn billen zijn de eerste dagen gevoelloos geweest, nawerking van het platliggen waarschijnlijk)

Het lukt mij niet om verder te reageren. Ik weet dat mijn meisje zo gaat komen, dus ik moet gaan melken.... zo voelt het echt, als je zo in je eigen borst zit te knijpen.
    Welterusten allemaal!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Sjoelke: ramen lappen hebben we gelukkig nog nooit gedaan waar mevrouw bij was... ook maar niet doen inderdaad. Heb je nog lekker kunnen genieten van het mooie weer gisteren?

@Zip: ik laat Kasper nooit lang huilen, want hij is nu nog zo jong dat hij zich nog niet echt aan kan stellen, dus als hij huilt, dan is er wat. Wat jij zegt over dat je soms wel even moet wachten met Amy oppakken omdat je bezig bent, dat is logisch. We moeten nu onze aandacht ook verdelen over twee kindjes, dus soms kan het niet anders. Ronja laat ik hooguit tien minuutjes huilen voor ze in slaap valt. Die kan wel een beetje aanstellen, maar ik vind het ook sneu als ze steeds meer overstuur raakt voor ze moet gaan slapen. Arm kind.

@Lenny: jij hebt echt een pittige jongedame gekregen he? Daar heb je echt je handen aan vol. Voordeel is wel: met zes weken zitten ze ongeveer op hun max aan huiltijd op een dag, dus vanaf nu zul je waarschijnlijk langzaamaan weer wat meer rust krijgen.

@jessmin: je bent van harte welkom en ik hoop dat je veel gaat hebben aan het hier mee schrijven. Mijn zoontje is jonger en krijgt borstvoeding, dus in die zin heb je gelijk al niets meer aan mij... In ieder geval van harte gefeliciteerd met de geboorte van Noah!
    Onze Kasper slaapt overdag in de bak van de kinderwagen en die staat in de woonkamer. Zodat hij continu licht en geluid om zich heen heeft en went aan een dag en nacht ritme.

@Ellenore: het was inderdaad niet fijn, die zere tepels, maar rechts is alweer helemaal goed en links goed op weg. 80 kaarten is echt veel! Wij zitten nu op 53 en we krijgen elke dag nog een stapeltje binnen. Erg gezellig vind ik dat! Het kraambezoek begint bij ons nu ook op gang te komen. Gisteren een groepje collega's over de vloer gehad. Was heel gezellig! En ze waren zo verbaasd hoe fit ik was, dat was ook erg leuk om te horen! Sneu voor Olivier van zijn darmpjes en fijn dat je nu wel de goede kant op gaat. Zo zielig, zo'n kleintje met pijn!

@micha: ik heb ook te veel melk inderdaad en dat is bij Kasper ook wel te merken aan wat teruggeven en krampjes na de voeding. Ik probeer ook eerst wat weg te knijpen en wat vaker een kleine pauze voor hem in te lassen. Doordat het te veel is, blijft de stuwing ook wel grotendeels. Bij jou ook? En qua kleding: ik zweer op het moment bij leggings met jurkjes eroverheen. Gisteren had ik voor het eerst weer een spijkerbroek aan. Een paar jaar geleden ben ik flink afgevallen en twee van de broeken van voor die tijd heb ik nog. Vorige keer na de bevalling kon ik die na een week of drie/vier aan, nu dus wat eerder. Voelt wel fijn hoor!

Hier verder weinig nieuws meiden, afgelopen nacht helaas wel weer twee nachtvoedingen gehad. Maar gelukkig slaapt Ronja de laatste nachten weer in een keer door. Dat scheelt een heel stuk. Gisteren de kraamvisite van mijn collega's was supergezellig. Vanmiddag komt er weer een collega, met haar zoontje van vijf. Daarvoor ga ik even langs het uitzendbureau waar ik via werk, daar even Kasper showen en beschuit met muisjes langsbrengen. O en ik ben soort van begonnen met sporten. Maar dan wel alleen soort van: ik heb meegedaan met Nederland in beweging gisteren. En ik had er nog spierpijn van ook... oeps! Voel me echt een bejaarde zo nu en dan...

Ik wens jullie allemaal een hele prettige dag vandaag!

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #83 Jessmin, 8 apr 2011
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
    Ha meiden,

Hier heeft mannetje vannacht om 18.30 gedronken, toen om 00.30 en om 05.30. En toen om 07.00 uur was hij weer wakker en weer zo huilerig. Snap echt niet wat er was. Om 08.00 maar wéér een fles gegeven omdat hij niet meer te troosten was en nu is hij gaan slapen! Wat al een klein godswonder is omdat hij meestal uit z'n dak gaat tegenwoordig als ik hem in bed leg. Dan begint de ellende na 5 minuten. Pff heb echt goede hoop voor vandaag, zit er wel effe doorheen.

@Koemelkallergie: hoe testen ze dat dan bij de kinderarts? Is dat makkelijk te testen? Want het cb zei ook al dat hij misschien zo onrustig is doordat hij mogelijk KMA heeft en dan gewoon naar pepti over moet ipv hypoallergeen

@veel melk: Ik voel me nog wel eens schuldig dat ik niet genoeg moeite heb gedaan voor de bv voor mijn gevoel. Ik raakte echt in de paniek van die borstontsteking omdat ik meteen 40 graden koorts had en mijn mannetje de hele dag bleef huilen en spugen. Vorige keer met mijn dochter kreeg ik het twee keer bij mijn dochter en ging alleen over met kwarkcompressen en dan moet je 48 uur lang plat liggen. En dat ging helaas niet nu omdat ik een peuter heb rondlopen en mijn man alweer aan het werk was :( Dan knaagt het wel dat ik denk ik had alles op alles moeten zetten, desnoods maar doorvoeden en in het weekend mijn man toch de boel laten overnemen voor die kwarkcompressen. Vooral nu die flessen zo rot werken heb ik eigenlijk best wel spijt...

@Ellentje: Jij hebt toch ook een grote vent? Krijgt hij de fles?

@Anneke: Hier hebben we ook standaard rond 02.00 en 06.00 een voeding, dus dat zijn ook twee nachtvoedingen. Hoe laat wou jouw zoontje vannacht drinken? Ik denk omdat hij jonger is zou het wel heel bijzonder zijn als hij er nog maar één vraagt toch? Of ben je één van de gelukkigen met zo'n modelbaby :D

@mama's met twee kindjes: Hoe ziet jullie 'ritme' en dag eruit met een baby? Ik heb echt het idee dat het hier complete chaos is. Vandaag stonden we ineens een uur vroeger op, terwijl mijn dochter nog geduldig wachtte op haar lampje die eerst aan moest, omdat beebje ineens wakker was wat ie normaal niet is rond 07.00 uur. En toen wist ik weer niet of ie een fles moest omdat hij om 05.30 ook al gedronken had. Maar ja, het lijkt me zo raar om 'op te staan' met z'n allen en hij mag niet 'ontbijten'. Dus hij gillen en ik ondertussen proberen pap voor mijn dochter te maken. Er moet toch meer regelmaat te maken zijn zou je denken.

@all: wanneer gaan jullie beebs de nacht in? Hier hoef ik het niet te proberen om hem vóór half 9 in bed te leggen want dan wordt hij honderd keer wakker en met pech gaat ie dan krijsen. Maar goed, het is hier ook geen overdagslaper, hoewel het wel ooit een week goed ging met slapen.

@laten huilen: Ben er ook geen fan van. Met mijn dochter heb ik het wel eens een kwartier gedaan omdat ik het echt niet meer wist en toen bleek ze gewoon in slaap te vallen en lang door te blijven slapen. Dus kennelijk was dat dan toch een vermoeidheidshuiltje. Nu met mijn zoontje die zoveel jengelt en krijst, dacht ik uiteindelijk, toch maar kijken wat er gebeurt als ik hem een kwartier laat huilen. MIsschien heeft hij het nodig om in slaap te komen. Ik zat dus al met tranen achter de pc want ik kan er echt niet tegen hoor dat hij zo moet huilen. Maar op een gegeven moment werkt speen en optillen enzo ook niet meer. Maar ja, na een kwartier was hij nog steeds aan het krijsen dus toen ben ik er maar weer heen gegaan. Even wiegen en weer terugleggen als hij in slaap is gevallen. En zo gaat hij dan meestal de nacht in. Maar rustig wakker wegleggen is er hier niet bij, terwijl bij mijn dochter dat heel makkelijk ging. Zou dat te maken hebben met dat zij bv kreeg en hij niet? Ik twijfel echt zo aan mezelf hè de laatste tijd. Dacht dat ik de kraamtranen had overgeslagen maar misschien komen ze nu wel met terugwerkende kracht ;) (oei, hopelijk niet hoor!)

@Micha: dat klinkt heftig zeg... Is je bevallingsverhaal ergens te vinden of mag ik er naar vragen? Begrijp het goed als je het er even niet over wil hebben dus in dat geval mag je m'n vraag lekker negeren ;) Mijn bevalling van m'n dochter tot op heden nog niet verwerkt en deze bevalling heb ik zo hard gegild dat het me niet zou verbazen als mannetje dat aan het verwerken is als hij zo hard gilt in z'n bedje.

@Anneke: En slaapt Kasper dan ook tot de volgende voeding of wordt hij tussendoor wel eens wakker van het geluid ofzo?

Pffff nou begint ie alwéér te huilen. Ik snap er echt niets meer van, wat doe ik nou verkeerd? Heb zelfs al draagdoek geprobeerd maar bleef ook maar wringen en pruttelen en moest honderd keer speentje erin doen.

Ben echt gewend met mijn dochter dat ze sliep tot de volgende voeding, of althans tot ze honger had dus. Maar omdat hij de hele tijd zo vaak wakker wordt heb ik echt geen idee wat ik allemaal moet doen tot de volgende fles. Want in slaap valt hij vaak niet meer als hij eenmaal na een half uurtje in bed begint te huilen.

@fv-mama's: wat doen jullie als jullie kindjes wakker worden als het nog geen 'tijd' is voor de volgende voeding? Dat vind ik wel echt het grote nadeel aan kunstvoeding, dat je niet zomaar een extra fles kan geven omdat je dan makkelijk over de cc's zit die je beebje 'mag'...

Zooo, romannetje weer af! Het lijkt mooi weer te worden dus iedereen die gaat wandelen, geniet ze!

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ooooooo ik ben ook zo'n suffe muts soms he.... Komt hier een vriendin (ken haar nog niet heel erg lang) ze pakt Veerle vrij snel van me over. Ik liep met haar rond en ze zal wel een ingeving gehad hebben dat ik dan mijn handen vrij had. Hoor ik later aan haar stem dat ze heel verkouden is en zie vervolgens een koortslip... Dus ik opzich wel met hele zachte stem maar toch weer heel direct ik hoor dat je verkouden bent en zie ook een koortslip. Zij *helemaal onbekend met babys* "is dat erg", dus ik uitleggen, zegt ze "ik wil haar helemaal niets doen en zal ik maar naar huis gaan" met de tranen in haar ogen.

Ik voel me zo'n hork.... Ik bedoel het helemaal niet wijzend ofzo, het maakt ook niet uit als iemand zich er bewust van is. Dus haar geen kusjes gaat geven ofzo. Verder merk ik dat ik verkouden mensen toch liever nog wat ontwijk, al denk ik niet dat het heel veel uit zal maken.... Heb het ook wel weer uitgesproken, maar merk aan haar dat ze niet iemand is die gewoon zegt hoe ze zich voelt. Beetje gesloten, gesloten mensen vind ik lastig om goed mee om te gaan. Ik wordt daar zo onzeker van *ik wordt van alles onzeker, volgens mij moet ik dat woord gewoon verplicht gaan skippen uit mijn woordenboek*

5. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    @Jessmin: Bij mij gaven ze op het CB zelf de tip te starten met hongerige babyvoeding. Ik moest eerst de fles ophogen en als dat niet hielp hongerige baby gaan voeden. Nu heb ik zelf besloten de helft voor hongerige baby’s te geven, zodat ik ook daar nog altijd mee omhoog kan. Dus erg raar dat jij dat niet mag. Ons Amber woog toen 4,6 kilo. Nu denk ik weer ruim 5 kilo, maar ik ga maandag even wegen op het cb bij het weeguurtje.
    Ook ons meisje sliep erg slecht overdag. Ik heb één keer doorgezet en haar even laen huilen. Toen ben ik bij hara bedje gaan zitten zonder haar eruit te pakken. Ik ben toen liedjes gaan zingen en na een hele tijd viel ze in slaap. Maar was er wel doorheen. Misschien kun je dat eens proberen.
    Welke fles heb jij ? Ik een difrax met de kleinste speen. Dat schijnt heel goed te zijn volgens het cb bij ons.
    Ik vind het ook echt zoeken met die voeding. Wij ook met onze hongerige telgen. Hihihihi

@Ellenore: Hihihihi. Vila kakelbont. Dat is een goede benaming voor ons hui op het moment. Hihihihi. Ik moet er zo inkomen.

@Micha: Fijn dat je wat lekkerder in je vel zit. Dat gaat echt met de dag beter. En die grote hoeveelheid melk. Poeh lijk me inderdaad ook niet handig.

@Anneke: Heerlijk dat mooie weer!! Ik geniet er enorm van. He mee doen met Nederland in beweging is wel een goede. Dat ga ik ook eens doen. Ik kan maar ergens aan beginnen om weer een beetje in vorm te komen.

@de nacht in: na haar fles om 19.00 uur leg ik haar in haar bedje tot ongeveer half negen, want dan begint ze te huilen. Ik haal haar dan op en leg haar lekker bij mij neer op de bank. Gezllig knuffelen. Na de laatste voeding leg ik haar in haar bedje en dan slaapt ze tot ongeveer 4 uur.

@Fv-mama’s: Amber komt vaak ongeveer een uur voor de fles. Ik probeer dan altijd te rekken tot de tijd van de voeding. ’s Nachts ben ik hierin ook nog wel zoekende, want ik terk het dan echt niet om het nog te rekken. Ik geef haar dan een schone luier en de fles. Vaan komt ze dan om 8.00 uur weer terwijl ze eigenlijk om 11 uur weer zou mogen. Ik geef haar dan 60/2 en dan slaapt ze vaak weer in tot 10 uur half 11. Ik weet dat dit eigenlijk niet goed is, maar het werkt wel.

@suenne: Wah koortslip. Dat vind ik ook zo eng. Je bent dus niet de enige. Afgelopen week op het feest van Oma zag ik ook ineens een koortslip bij mijn nichtje. Ze stond toen alleen in de kinderwagen te kijken.
    Verder was mijn buurvrouw laatst met haar kindje hier met een snotbel. Daar had ik het ook niet op.
    Ik denk niet dat het onzekerheid is, maar wij willen gewoon niet dat ons kindje iets krijgt. Ik noem het liever bezorgt. Klinkt een stuk vriendelijker toch!? Je bent gewoon een lieve bezorgde moeder.

Ons Amber heeft net lekker boven op zolder in de wipstoel rond liggen kijken toen mijn zus aan het strijken was en ik de was op aan het ruimen. Wat een lekker ding is het toch. Nu ligt ze lekker in haar bedje.
    Ik ga zo ook even een uurtje liggen. Heb vannacht niet zo goed geslapen. Als ik nu even ga slapen dat kan ik de rest van de dag wat meer hebben.

Liefs Sjoelke

6. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Oei ik hoorde hier een flinke scheet door de babyfoon. hihihihihi.
    Nu maar hopen dat het dat poepje is wat al weer een tijdje dwars zit.

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #87 Jessmin, 8 apr 2011
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
    @Sjoelke: merk je ook dat ze krampjes of stevigere poep heeft door de forte?
    Jah, vind het cb ook maar raar..
    Rekken in de nacht, nee dat lijkt me he-le-maal niets, aaarrgh! Hoe zien jouw voedingstijden er dan uit (en dan ook maar gelijk even de hoeveelheden als je toch een schema'tje gaat posten ;)?) Hier doen we proberen de avondfles rond 19.30/20.00 uur te geven. Dan om 20.45 op bed want eerder lukt niet, dan gaat hij uit z'n dak. Dan komt ie dus om 02.00 uur en om 06.00. Om 08.30 is hij weer wakker, en dan wil hij ook eten. Dus zowel om 06.00 als om 08.30 krijgt hij 120/4. De andere vier voedingen zijn 150/5 (incl. dus de nachtfles):

06.00 120/4
    08.30 120/4
    12.15 150/5
    16.15 150/5
    19.45 150/5
    02.00 150/5

Ik vraag me trouwens af, hoe ga je dan van zes naar vijf voedingen naar verloop van tijd? Laat zo'n kleintje dan zelf een nachtvoeding vallen en hoog je dan pas de fles op? Of moet je eerst ophogen voor ze een voeding laten vallen? Ik denk steeds als ik 120/4 moet blijven geven van het cb (ik mag eigenlijk niet zo vaak 150/5 als dat ik doe), dan kan hij toch nooit een voeding eruit gooien? Kan ik dan niet beter alle flessen 150/5 doen en gewoon hopen dat hij iets laat vallen, denk ik dan. Ik begrijp van baby's en voeding geen kont volgens mij, maar dat gevoel had ik bij mijn dochter ook al, whaha ;)

Oja, en als hij eenmaal echt een keer goed slaapt (zoals nu! hij slaapt al sinds half 2 :$) dan slaapt hij wél door de fles heen. En dan zit ik weer te malen of ik hem wel of niet moet wakker maken. Als ik dat niet doe heb je kans dat ik wel makkelijker op 5 voedingen uitkom (dus kan ik alle flessen 150/5 maken, wat fijner drinkt voor hem), maar ook kans dat hij dan 's nachts minder tijd ertussen laat. Hoe zouden jullie dat aanpakken?

8. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    @Jessmin: Oorspronkelijk ziet mijn voedingschema er alsvolgt uit:

7.00 uur 150/2 friso standaard en 3 friso hongerige baby
    11.00 uur 150/2 friso standaard en 3 friso hongerige baby
    15.00 uur 150/2 friso standaard en 3 friso hongerige baby
    19.00 uur 150/2 friso standaard en 3 friso hongerige baby
    23.00 uur 150/5 friso hongerige baby

Dit is anderhalve week goed gegaan. Dan kreeg ze de vroege voeding van tussen 6 en 7 uur, maar sinds begin deze week komt ze steeds om 4 uur al. Ik geef haar nu dan de fles en als ze dan voor 11 uur nog een keer komt dan krijgt ze 60/2, maar daar trapt ze niet altijd in.

Wat een gepuzzel he met de voeding. Ik ben eigenlijk gewoon 5 voedingen aan gaan bieden. Volgens het cb zijn er kinderen die het daar beter op doen en bij ons ging het super.

De laatste voeding geef in volledig hongerige baby. Dat valt wat zwaarder en dan trok ze lang door in de nacht.
    Zit nu te twijfelen om een andere voeding iets te minderen en haar dan 's avonds een grotere hoeveelheid te geven. Maar daar moet ik nog even over nadenken. hihihihi

Ik maak haar trouwens wel wakker voor de voeding.

9. Kwekijzer

10. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    @All: Ons Amber heeft de afgelopen dagen echt hele zware plas luiers. Is dit normaal????

Joepie, haar poepie is er eindelijk uit!!!!

11. Kwekijzer

volgens mij is dat juist een heel goed teken. bedankt voor je lieve reactie!

12. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Graag gedaan!! Zo denk ik er nou eenmaal over. Hihiihi

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: ja zo wou ik dus ook fv gaan geven, maar toen wist ik nog niet dat mijn ventje alles opdrinkt wat je hem aanbiedt, shock! Hij heeft nog nooit iets overgelaten in de fles, ook niet toen hij nog pas geboren was en ik nog gedeeltelijk bv gaf. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat als ik 210/7 zou geven, hij dat ook leeg zou drinken. Dus op verzoek voeden gaat dan heel erg onhandig, want ik kan immers niet zien wat hij écht nodig heeft. Kan me niet voorstellen dat als hij nu 210/7 zou drinken dat dat dan ook echt is wat hij nodig heeft. Hij zuigt gewoon enorm hard. Vind dat erg moeilijk want ik zou ook denken dat een baby alleen drinkt wat hij nodig heeft. Maar hij drinkt zo snel dat hij dat niet eens aanvoelt denk ik... Hij drinkt nu 150/5 in 12 minuten.
    Oja, over die koortslip; ik zou echt helemaal stijgeren hoor, want ik ben al zo'n neuroot met verkoudheden. Heb hier een buuf die standaard twee snotterende kinderen meebrengt naar mij en dan krijgt mijn dochter het ook en die krijgt dan natuurlijk meteen ooronsteking en honderd keer wakker 's nachts. Dus had haar gevraagd om haar kinderen niet mee te nemen op kraambezoek als ze weer verkouden waren. Was ze duidelijk verbolgen over en neemt dus vervolgens wél haar zoon mee. En dan ben ik de sukkel die dan niet durft te zeggen dat hij niet naar binnen mag vanwege de baby. Gaat ze later ook nog zeggen 'ga maar dag zeggen tegen de baby' en dat joch duikt met z'n snottebel op Noah. Aaarrrgh! Gelukkig heeft Noah kennelijk een goeie weerstand want geen snot gespot (hihi dat rijmt :D). Alleen dus ruk slapen overdag, allicht komt dat daarvan ;) Nee ik begrijp je goed, meid! Had echt precies zo gereageerd of eigenlijk, nee, denk dat ik zo sullig zou zijn het niet te durven en mezelf dan een week verwijten dat ik er niets van gezegd had. Supergoed juist, want kennelijk weet niet iedereen dat van die koortslippen. Straks had ze 'm nog gezoend! Je moet er toch niet aan denken...

@Sjoelke: Avondvoeding: allicht is nutriton toevoegen ook een idee bovenop de forte. Dan wordt het nog moeilijker verteerbaar. Maar bij mij leverde dit wel krampen op dus wij zijn na een dag gestopt. Kan alleen bij iedereen anders uitpakken hoor. En als je wil dat ze langzamer drinkt kan je ook de dentalspeen op de difraxfles zetten. Die is heel raar en er zit een gaatje bovenop. Er staat dat het speciaal voor gulzige drinkers is en wij hebben vier flessen uitgeprobeerd (en vijf verschillende spenen) en die dental doet hij het langst over. Wat fijn dat haar poepie eruit is! Dus die worden wel wat harder van forte? Daar ben ik nog wel bang voor, dat ze van forte verstopt kunnen raken. Dat zal namelijk de eerste stap zijn als hij groter wordt want veel speling om op te hogen heb ik niet...

14. Kwekijzer

ja, nee, kijk, daar zou ik ook niet aan toe geven. Kv heeft toch een andere manier van 'werken' en een overvoed kind wat daar weer problemen door krijgt daar heb je niets aan. Wel fijn dat hij een goede eetlust heeft:) De lactatiedeskundige die hier geweest is zei dat een kindje een half uur zuigen nodig heeft voordat aankomt in de hersenen dat het vol zit. Aan de borst is dat minder aan de orde omdat met borstdrinken die zuigbehoeft meer wordt bevredigd zei ze. Ik gebruik daarom voor het bijvoeden de breastflow, een speen waar Veerle flink aan moet trekken. Anders kan ik er bij haar ook vanalles in blijven pompen en vervolgens een blerend kind wat last heeft van haar darmen;) Het is wel zoeken he....

Dat is waar, als Veerle nou iets zou krijgen zou ik me afvragen of het daardoor kwam en mezelf verwijten dat ik niets had gezegd. Toch vind ik het wel sneu dat ze zo schrok en dat komt ook wel omdat ik soms zo direct en serieus kan zijn. Dat schrikt af. Dan komen dingen gelijk zo zwaar over. Dus ik snap wel dat ze schrok. Tja, wanneer doe je het goed he. Ze zal er wel overheen komen denk ik.

15. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    volgens de lactatiekundige is een plasluier van tussen de 60 en 100 gram goed, alles daarboven is alleen maar beter!!

16. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    even kort hoor, ben erg moe en heb geen puf om verder te reageren.

Wilde alleen even vertellen dat de wijkverpleegkundige er gister was en Amy flink gegroeid was.
    Vorige week op de laatste dag van de kraamhulp was ze 3940gr en gister was ze 4130gr!!!!! wow wat een supermeisje en supermelk. En dat op tussen de 5 a 6 voedingen op een dag ;)

17. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik geef geen forte, maar voeding 1 Extra voor de hongerige baby en als nachtvoeding van Friso. Ik heb niet het idee dat ze daar verstopping van krijgt. Haar ontlasting is ook echt niet dik.
    Lijkt wel of ze niet goed weet waar ze naar toe moet duwen. hihihi.

18. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant

Jippie!!! Wat een kanjers zijn jullie!!!

19. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey lieve meiden! even en dikke knuffel voor jullie allemaal! Heb het erg druk... bram is al een paar dagen erg onrustig en wil heel veel drinken...niet erg natuurlijk, maar daardoor blijft er nauwelijks tijd over om bij te lezen hier! Hopelijk gaat het met jullie en jullie kleine wondertjes goed? Ons mannetje drinkt in elk geval erg goed en groeit als kool!

zie jullie weer snel en zal dan weer proberen mee te lezen!

LIEFS!!

20. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Dikke knuffel terug!!!!

Deel Deze Pagina