Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ok, 200cc, zoveel heeft Veerle nog nooit gedronken. Gisteren heeft er ook een keer 3-3,5 uur tussen gezeten, ik hoor het aan hoe ze huilt. Maar die 'laatste' fles ging ook niet meer van harte hoor. Daarom denk ik dat ze zich opnieuw aan het 'regelen' is, omdat ze de boel weer door elkaar gooit, terwijl ze er een heel mooi ritme in had en dat toen ook precies aan kon qua cc en daarna ook nog redelijk rustig zijn. Ik ben heel voorzichtig ermee om haar grotere hoeveelheden te geven, vind die 120cc al heel wat. Als ze om de 2 uur 90cc zou drinken vind ik het ook prima, dat kan ze beter verwerken namelijk. Misschien is dat voor jou nog een oplossing? Om vaker te geven, maar kleinere hoeveelheden?

Ik heb niemand over de Enfamil gehoord, niemand schijnt hier er ook maar iets vanaf te weten. Geeft Enfamil grotere kans op kma? Want er zit toch ook km in Friso en nutrilon? Dus ik zie het probleem dan niet zo. Veerle doet het er in ieder geval goed op, ik ben er heeeeel erg tevreden over inmiddels. Ze begint echt een ritme te krijgen, drinken, spelen (ik hou haar minimaal 30/45 min rechtop of langer) en dan 2/3 uur slapen. Gaat steeds beter. Die slaap wordt wel minder als zij zich eerder gaat melden natuurlijk. Ze heeft net trouwens 150 cc gehad (is dan natuurlijk wat meer met de voeding erbij). Voor het slapen gaan geef ik gewoon weer 120.

En Veerle wordt ook wel een keer weer een beetje wakker hoor, soms is er ook 'geen' reden. In ieder geval, ik probeer er wel een beetje relaxt mee om te gaan, zoals het nu met Veerle gaat is het echt niet extreem genoeg voor een ka. Die gaat niets meer doen dan dat er nu al gedaan wordt. Dat ik dat zeggen kan, betekend denk ik ook dat ik het acceptabel vind zoals het nu is. Het is niet over, ze trappelt nog, ze hikt nog, maar als ik dan geduld heb en haar rechtop laat tot het over is, dan slaapt ze daarna gewoon goed.

2. Kwekijzer

@ Jessmin Ik moest trouwens wel een beetje lachen toen ik jou in het refluxtopic voorbij zag komen met je berichten. Niet om de boodschap natuurlijk, maar wat ben je toch een spraakwater hahahaha, ben je dat in het echt ook?:D

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Pfff (zucht, kreun). We hebben weer een fles weigeraar te pakken!!! Hoe kan dat toch, gisteren ging het zo goed en nu wil meneer na 100cc niks meer drinken. Hij slaapt hooguit een uurtje en daarna wordt hij wakker en begint te huilen. Even een speentje werkt inmiddels ook niet meer.

Ik weet het nu ook niet meer hoor :(

Suenne, ik maak de fles precies klaar zoals jij het benoemd. Kijk niet raar op als de ontlasting donker groen is en een eigenaardig luchtje heeft :)

4. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja babyboom is mooi om naar te kijken hè? echt leuk...

@ingef, ik wil je hyvesvriend wel worden, hoe kan ik je vinden? misschien leuk om een aparte hyves te maken alleen voor deze club meiden? als er dan nieuwe meiden bij komen hier, kunnen we ze zo de link geven toch?

@anneke en zip, leuk hoor die 2 schatjes zo naast elkaar te zien:D hebben jullie geen groepsfoto gemaakt?

@lenny, welke film en was het gezellig? was dat jullie eerste uitstapje zonder de kiddo's?

@de rest, thanx vor de tips maar heb gister toch gebeld met de huisarts en die heeft een soort mini-klysma voorgeschreven omdat Nika al 4 dagen niet poepte en er erg last van had. ik moest het zelf toedienen en na 10 minuten poepte hij al!! maar oei oei wat een lucht zeg en veeeel! maar was blij dat dat kleine ventje het kwijt was. later op de avond poepte hij nog een keer. alleen heeft hij vandaag nog niet weer gepoept... hoop niet dat het weer zo blijft. anders heb ik nog 5 mini-klysmaatjes thuis liggen.
    vanochtend hier de eerste prikken, hij gilde het uit maar ging thuis lekker slapen. af en toe huilt hij tussendoor maar hij houdt zich aardig sterk! ben trots op m'n kleine poepie (hoe toepasselijk;))

5. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zo vrij geweest om een hyves te maken:

www.zp-maartmamas2011.hyves.nl

het is alleen zichtbaar voor leden, stuur een pb voor het antwoord op de geheime vraag....

6. Kwekijzer

Om vreselijk moedeloos van te worden he....probeer de schema's een beetje los te laten (met in je achterhoofd of hij over de hele linie wel genoeg krijgt natuurlijk). Ik geef Veerle toch ook wel aardig de fles op vraag en leg me erbij neer als ze soms maar 50cc drinkt onder het mom 'ik eet ook niet altijd evenveel'. Veerle had net ook haar onrustige/huil momenten (gelukkig zijn het geen uren meer). Soms kan het ook een scheet zijn die dwars zit, ik troost haar maar gewoon door haar lekker in mijn armen te nemen en haar te wiegen, al duurt het 2 uur. Ik weet dat ze het verder goed doet en dat er dan ook echt wat is *al is het misschien een scheet*...

Hou je haaks, dikke knuffel en een hart onder de riem voor jou:)

7. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Soort van. Ik zorg beheer het intranet van het Facilitair Bedrijf en promoot binnen het ziekenhuis het digitale melden met een bepaald softwaresteem, zodat er minder telefonisch doorgegeven hoeft te worden.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@anneke: waauuwww wat een leuek foto! en wat leuk dat je zip kent, wist ik niet eens joh.. het eerste baby zp koppel is geboren hahaah kasper en amy! hele leuke foto

@ellenore: jaaa heb vanochtend naar de herhaling van b boom gekeken en hahaha ook ik moest een paar traantjes wegvegen.en de film..pfffff we waren naar pirates of the caribean deel 4 in 3 d geweest maar oooo wat een enorme tegenvaller!!!! het hoefde niet eens in 3d want er was niks dat op je af kwam zeg maar. het avondje samen alleen was wel leuk maar die film was echt 10 keer niks.

@micha: wauw je moet echt een hoop verzinnen soms he om aan wat slaap te komen. hahaha ondersteboven in bed liggen ahhahahaa. (heb ik ook een tijdje gedaan toen ik zwanger was en maddox zn periode had dat hij alleen bij ons in bed wilde slapen, hij slaapt gewoon vervelend en trapte steeds tegen mn buik aan, dat was toen de oplossing) ik hoop dat danique gauw aan het flesje en je moeder went zeg..en dat ze dan haar ritme kan oppakken. fijn hoor dat je werk heb tot aan de vakantie! heb je er zin in?

@vergeetachtigheid: nope hier geen last van : jeeeyyy \0/

@ingef: oooww heerlijk dat bram het zo goed doet en dat jullie een lekker ritme samen hebben. en? staat de bril hem goed? is het niet even wenne voor hem of had hij hiervoor ook al een bril?

@anneke; zo dat was wel een druk dagje voor jou he! was het trouwfeest leuk?

@mwag: hallo vriendinnetje :D wat goed dat finn zo lang heeft geslapen!!!!!!!!!! en daarna lekker vrolijk in de box spelen. heerlijk kindje zeg
    we krijgen het idd wel druk maar ik bijt liever even door dan dat ik mn leven lang alleen maar baantjes heb die ik eingelijk helemaal niet leuk vind. het is maar een jaartje (verkorte peperdure opleiding maar goed) een jaartje is niet zo erg afzien hoop ik.

@ellenore:"oscar en joyce jaaa leuk koppel he! wel zielig dat hun kindje dood geboren werd...pfffffff erg triest. maaar ze zijn weer zwanger!!1 ooo wat een tranen liepen er toen over mn wangen. dat ander koppeltje (jong stel) vond ik ook leuk.. ach allemaal hebben ze een bijzonder verhaal..de een had kanker en moest zijn arm geamputeerd worden. ik vind het een zeer boeiend programma

@suenne: he wat goed dat veerle het nu beter doet que voediing. mischien moet ze nog wennen aan de 120 cc maar ik denk dat ze binnenkort wel de 150 aankan hoor..kan je het niet elke dag met 5 cc verhogen? dan is de overgang niet zo groot. dat probeer ik nu met indy..van 150 naar 180. de 180 krijgt ze nu nog niet weg dus ik doe elke dag 5 cc meer in de fles..hopelijk werkt het.

@jessmin: haai meis!!!! hoe gaat het met noahtje? wel een flinke eter...200 cc moet voldoende zijn voor 3 a 4 uur. dus als hij van zich laat horen na een voeding mischien gewoon afleiden ofzo..lekker kwebbelen met elkaar totdat de volgende voeding zich aandient of dat het tijd is om te slapen?...

@ellenore: hmmmm heeft oliie niet zo een trek? joh ik zou echt niet weten wat je daaraan kan doen..als ik het niet meer weet dan speel ik gewoon op indy in..tsjah
    zij eet soms ook heel vervelend! ze wordt wakker en heeft dan enorme honger..hapt dan ook gulzig naar de fles maar zodra ze dan zo een 70 cc op heeft en zich een beetje tevreden voelt dan wilt ze niet meer. ja daaaggggggg. als het tijd is om te eten moet ze het gewoon opdrinken van mij. ik hou haar dan in zo een borstvoeding houding (buikje tegen buikje) en dan wilt ze weer wel drinken..raar meisje.

@kart: yup het was het eerste uitstapje zonder beiden kids erbij..film was 10 keer niks maar even zo alleen samen deed ons wel goed hoor. hoe gaat het nu met Nika? heeft hij inmiddels alweer gepoept?

hier gaat het goed..indy zit volgens mij in een sprongetje..ze is absoluut niet vervelend..integendeel maar ik merk wel dat ze änders" is. echt de voorbeeldeige baby zeg maar. hmmm hopen dat het zo blijft :D:D
    31 mei heeft ze haar wendagje op de creche, ze zit niet in dezelfde groep als maddox maar heeft net als maddi wel hele lieve leuke leidsters, ze is de jongste van de groep. ik ben wel minder nerveus moet ik zeggen want tjah..ik ken zowat iedereen en alles daar al en weet hoe ze te werk gaan dat geeft een goed gevoel.
    ik heb enorm veel zin in mijn nieuwe opleiding.kost wel 400 euro per maand :( bijna 5000 euro voor 1 schooljaar) maar lenn helpt me mee betalen, ik krijg ook studiefinanciering en ik zou mn vader ook om een kleine donatie (hahahahaha) vragen. ach hij heeft alles voor een studie voor zn kids over alleen kom ik net op een rot moment want hij is begonnen aan de verbouwing van zijn huis. maar goed ik heb er echt veel zin in.

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat goed! je kunt dus al echt verschil aan haar merken? Wat fijn zeg!

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    oo meis...wat balen nu weer zeg! hopelijk gewoon even zijn dagje niet en dan morgen weer goed.... ik duim!

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    kart je kunt me vinden door te zoeken op ingrid westerink-fien moet lukken....zeg je even in je bericht dat je kart bent? anders weet ik nog niet hoe en wat...hahaha

wat fijn dat je ventje eindelijk kon poepen...een miniklysma...dat klinkt bijna schattig! maar mooi dat het helpt!

12. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    lennylenn: moet nog steeds wel wennen aan zijn bruil...toch wel anders he? en wat fijn dat indy het zo goed doet meid! Volgens mij merk ik hier ook een nieuwe fase...bram is wat stabieler zeg maar....komt misschien ook wel omdat je je kleine leert kennen he?

nou meiden, ik ga nog even de herhaling van babyboom kijken

liefs!

13. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Meiden, nog even een vraagje, hoe doen jullie dat allemaal thuis?
    kindje, huishouden, werk etc? Het wordt hier langzaam maar zeker weer een grotere bende en dat wil ik niet, maar ik weet niet goed hoe ik het allemaal moet/kan combineren...
    Manlief zegt dat ik overdag soms wat tijd "verspil" door Brent te lang vast te houden, maar ik leg hem ook regelmatig in de box of op de activity mat, waar hij zichzelf prima kan vermaken, alleen niet zo lang. Slapen is wel een probleem voor hem...

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oja was ik vergeten te vertellen..

gisteren na de film zaten lenn en ik op de trein te wachten..sigarettje erbij en het was al 23.30..geen tijd waarvan je denkt dat je iemand tegenkomt toch? vooral niet op een doordeweekse dag.

nou wij daar dus zitten staat plotseling lenns vader voor ons!!! jaaa nou en zou je denken..maar wij hebben dus jaren verborgen gehouden dat we roken! ik met mn domme kop helemaal vergeten dat we aan het rokenw aren zeg vrolijk heeyyyy!!! wat doe jij hier?! en lenn werd helemaal rood en stil hahahaaaa. na pas 5 min drong het tot me door dat ik daar nog met mn sigaret zat. nou zijn vader is super relaxed dus hij zei niks en vertelde gewoon waar hij vandaan kwam..vraagt lenn heel verlegen..maar pap "dit" kunnen we wel onder ons houden toch? pff zijn vader schoot zowat in de lach en zei tuurlijk man moet je toch zelf weten allemaal? hou oud ben je nou!!!

de reden dat wij dat vervorgen houden is omdat zijn moeder helemaal door het lint gaat als ze het weet. en ik kan niet in woorden uitdrukken hoe zij dan zal reageren. dus alleen mijn familie, zijn broer en nu ook zijn vader weten het maar zijn moeder mag onder geen voorwaarde erachter komen. ook achterlijk eingelijk he!!!

15. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mwag: Ik denk dat jouw geduim voor mij wat vertraging heeft opgelopen, want vannacht heeft ze wel doorgeslapen!
    Ik ben ook niet zo'n voorstander van chips en snoep, ook al is het een oma. Ik vind wel dat die de kinderen mogen verwennen, maar dat kan ook met andere dingen. Is het niet mogelijk dat jij waarde hecht aan gezond eten en dat je dat niet wilt? Voorlopig is het nog niet nodig, maar er komt een tijd dat het wel aan de orde is.
    Speelgoed: Danique is nu echt veel aan het ontdekken, ze begint dingen vast te pakken. Het A4tje bij de commode, met kleurige plaatjes erop, heeft ze net een paar uur geleden kapot gescheurd, hahaha.
    Wij hebben Dani olifant gekocht in tweevoud, we vinden het leuk als dit haar lievelingsknuffel wordt en het lijkt te gaan lukken. Als ze in bed ligt en Dani ligt aan de andere kant van de spijltjes, beweegt ze net zo lang tot ze hem aan kan raken. Binnenkort ga ik een derde halen die dan bij mijn ouders kan liggen, voor als ze daar is. Als we er dan één vergeten/ kwijtraken/ kapot gaat, is het geen ramp!
    (Vinden jullie hem niet leuk Danique met Dani olifant als knuffel!)
    Huilen in de slaap: Vandaag schrok ik mij echt te pletter, ik had haar nog nooit zo hard en heftig horen huilen, ze klonk alsof ze klem zat! Ik snel naar de slaapkamer, ligt ze dus echt slapend te huilen. Vannacht heeft ze ons ook wakker gehuild terwijl ze zelf gewoon verder sliep. Gelukkig reageert ze wel op geruststelling en niet door wakker te worden, maar door rustig verder te slapen.
    Luiers: Ik heb dus minimaal 10 luiers op een dag. Vandaag presteerde ze het ook nog eens om 3 volle poepluiers te produceren in plaats van 1 goede volle.
    Ontzwangeren: Wat betreft huilen... daar heb ik echt helemaal geen last van. Maar tijdens mijn zwangerschap ben ik ook niet heel erg emotioneel geweest. (Ja, die ene keer dat ik het even echt helemaal gehad had met mijn man) En ik heb tegenwoordig het idee dat mijn man vergeetachtiger is dan ik.
    Waar ik wel last van heb, wat ik net lees dat het ook bij ontzwangeren hoort, is hoofdpijn en duizeligheid. Ik dacht dat het te maken had met mijn ijzertekort.
    Ja en extra kilo's, hahaha.
    Ellenore: Zoals hierboven beschreven, minimaal 10 luiers per dag. Tja ik ben dus niet meer alleen weg geweest. Ik krijg het idee dat mijn moeder er meer moeite mee heeft dan ik.
    Wat een verbetering met Olivier! Fijn om te lezen dat hij gelijk ook een stuk vrolijker is.
    Lennylenn: Ik hoop dat je in augustus kunt beginnen met de opleiding! Wel heel erg spannend!
    Ingef: Ze heeft vannacht doorgeslapen zelfs zonder te clusteren.
    Op de rest reageer ik morgen wel.(vanaf blz. 98 dus)

Vandaag was een rustigere dag. We zijn langs geweest bij mijn oma samen met mijn moeder. Mijn oma zit sinds een tijdje, tijdelijk, in een verzorgingshuis, omdat ze gevallen was. Ze is nu aan het revalideren. Mijn oma heeft altijd al een hele negatieve instelling gehad en dat is er de laatste tijd niet beter op geworden. Maar wanneer ze Danique ziet begint ze te stralen, het deed haar dus wel heel erg goed!
    Ik ben vandaag dus niet naar mijn moeder gegaan, maar zij is naar mij toe gekomen en heeft mij wat geholpen in het huishouden. Was wel heel erg fijn, want ik moet eerlijk bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ze heeft wasgoed weg gevouwen en ik kon ook even wat doen, want zij was er dan ook om mij te helpen mat Danique. Oftewel, ik ben even heerlijk op mijn gemak wezen douchen, is weer eens wat anders dan haar weer mee te nemen in de wipstoel of even snel te douchen, omdat ze ieder moment wakker kan worden. (Het enge vind ik dat ze regelmatig melk terug geeft, en ze gaat vaak huilen vlak voordat ze het uitspuugt. Dan denk ik altijd, stel je voor dat ze zich verslikt)

Mijn man at vandaag niet thuis, want ze hadden een borrel op zijn werk. Hij was expres met de metro gegaan ipv met de auto. Stuurt hij eerder op de dag een sms dat het waarschijnlijk niet zo laat word, rond 9 uur. Is hij 11 uur pas thuis en heeft hij echt veel te veel op. (Hij had mij al gewaarschuwd via een sms)
    Ik was een beetje geïrriteerd omdat hij zijn telefoon niet opgenomen had en dat hij niet even zelf had gebeld. Wat betreft het te veel op hebben, ik ben niet boos, maar ik heb hem wel gezegd dat Danique en ik er geen last van mogen hebben en dat als hij gaat snurken, dat ik hem dan echt wakker maak.
    (Het scheelt dat hij nog nooit dronken is geweest in mijn bijzijn sinds wij met elkaar gaan. Hij drinkt zowiezo erg weinig voor een Limburger. )

Maar goed, ik ga lekker slapen en hopen dat ik morgen weer om 7 uur pas op hoef... net als vanochtend!

Trusten!

16. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He Lieve meiden,

Ik wil even sorry zeggen dat ik lang niet ben geweest.
    Ik heb het zo druk met vanalles en ik heb telkens het gevoel dat ik niet waar kan maken wat ik wil hier op ZP.

Zodra ik dadelijk wat meer rust in mijn lijf heb kom ik weer vaker gezellig met jullie kletsen, want ik vind het echt heel leuk.
    Ik kan het nu alleen even niet zo goed opbrengen.

Ik dacht ik laat het even weten, want dan hoeven jullie niet te denken dat er iets ergs is.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

Dikke knuffel Liefs Sjoelke

17. Kwekijzer

Dat is toch helemaal prima meid, je dagelijkse leven is belangrijker dan dit hoor:) Fijn dat het goed gaat en geniet van je kleintje!

Liefs

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou..tijd verspillen doe je sowieso niet meis...;) maargoed, zo zien mannen dat misschien? Ik probeer overdag tijdens de slaapjes het huishouden in kleine stapjes te doen. eten koken doe ik bv in de ochtend (zometeen dus) aangezien bram dan lekker slaapt. Aan het eind van de dag niet...dan is het dus spitsuur! verder stofzuig en dweil ik als de kids op bed liggen dus meestal rond 20 uur. Wassen zet ik gewoon tussendoor even aan en het opvouwen doe ik ook 's avonds als ze allebei slapen. en verder..tja ik probeer me er ook bij neer te leggen dat sommige dingen gewoon even wat langer liggen....als de was maar schoon is en de kids tevreden en een gezonde maaltijd ben ik blij..

19. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha..muts...je bent volwassen en eigen baas toch? maar kan me je gevoel wel wat voorstellen hoor...je wil een woordenwisseling toch voorkomen he? leuke film?

20. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mwag: mooi! fijn als je wat meer nachtrust krijgt he? Hier heeft bram ook al voor de 3 de nacht doorgeslapen van 23 tot 6 uur! zo luxe! en wat mooi om te lezen hoe je oma opfleurt van je kleine meid! enheerlijk even samen met je moeder door het huis! ooo rustig douchen..pff da's voor mij ook al heel erg lang geleden...;) altijd even snel he?..;) en manlief kachel?...o..mannen...

sjoelke: he meid! daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen! het is ook druk en het lukt bijna niemand om iedere keer hier te zijn.... gewoon meetypen als het lukt en anders niet!

zo...broodje op en weer bijgelezen! Bram slaapt nu eindelijk ( is vanaf 6 uur vanochtend wakker..) maargoed, meneer slaapt 's nachts dan ook wel heel goed! gisteravond heb ik hem om 22 uur wakker gemaakt voor de borst en om 6 uur was hij er pas weer! borsten wederom op knappen..maar wat een heerlijke nacht! wens ik jullie allemaal toe ( als je het nog niet had..;))

nou meiden, ik ga verder met het avondeten...shit...bram weer wakker! snel zijn speentje even brengen....tot later!

Deel Deze Pagina