Nou meiden, misschien is het een beetje dom van me, maar ik heb nu pas uitgezocht wat clusteren is. Het lijkt erop dat Brent dit ook al enige tijd doet. 's avonds tussen 22.00 en 02.00 uur lijkt hij wel ontroostbaar, wil bij mij zijn, wil vooral veeel aan de borst (tot ergernis van manlief)... Is dat cluster gedrag? Van wat ik heb gelezen zou dat het best eens kunnen zijn, omdat Brent vaak de rest van de dag een heerlijk kereltje is. Gister heb ik ook voor het eerst een slaapzak tevoorschijn gehaald en hem erin gelegd. Hij sliep zowaar eerder, rustiger en nu, na het spelen op de activity mat, ligt hij er weer in en hij lijkt te slapen (heeft zichzelf eerst even in slaap gehuild)! Voorheen trapte hij vaak de dekens van zich af, zette het op een brullen en als mijn man of ik er dan aan kwamen, was er plotsklaps niets meer aan de hand. Wat een uitkomst!! Ik hoop dat dit blijft werken. Voor nu ga ik maar even wat huishouden doen (lees was...)
@Nemo: die slaapzak geeft denk ik geborgenheid en ook een stukje bewegingsbeperking. Baby'tjes die erg veel bewegen in hun slaap maken zichzelf daardoor vaak wakker en slapen dus nóg onrustiger en jengelen vaak tussendoor. Misschien dat de puckababy wel wat voor Brent is, dacht ik meteen toen ik last dat de slaapzak goed viel. Nu ja, als hij het prima op een slaapzak doet, zou ik natuurlijk niet aan een bakerzakje beginnen Hier slaapt Noah er wel in, omdat hij vaak wat onrustig slaapt en dan weet ik iig zeker dat het niet komt omdat hij zichzelf wakker beweegt. Met maandje of 5 ga ik het afbouwen want dan heeft hij zijn reflexen inmiddels onder controle en ligt hij niet meer zo spastisch te bewegen, haha. @Lennylenn: Noah weegt 6800 gram en is 64 cm inmiddels, dus cb zei tussen neus en lippen door dat hij dus nu inmiddels 180/6 mocht (=200 ml) en dat dan 5x. 800 cc (dus een fles minder) vinden ze te weinig voor hem, tenzij er goed op groeit, maar dit komt hoogstens twee keer per week voor. Het gekke is dus dat als je hem 's nachts ipv een fles een speentje geeft, hij daar weer drie uur langer op slaapt. Dus dan kan je 'm zo rekken dat hij 12 uur op de avondvoeding doet. Maar als hij tegen 05.00 uur komt vind ik het dus zo gek om hem een speen te geven, ook al accepteert hij dat en komt hij vervolgens pas om 07.30, want ze zeggen niet voor niets dat ze na 10 uur op een voeding een laag bloedsuikergehalte kunnen krijgen. Als hij dus 10 uur na een voeding 'komt', dan lijkt het me gevaarlijk om hem dan af te schepen met een speentje, ook al accepteert hij dat. Of denk je dat hij dan wel zou gaan gillen? Misschien moet ik het toch eens proberen want die vier voedingen zijn wel weer beter voor de rust in zijn slokdarm. Nu moet ik die vijfde er heel vaak nog achteraan proppen als hij om 17.00 uur nog gedronken heeft en daar wordt hij dus echt niet blij van. Hij drinkt het wel allemaal maar wordt wat jengelig. Gelukkig gaat hij dan wel gelijk slapen. Gister kwam ik met z'n vierde fles uit op 18.00 uur! Echt onhandig gezien het feit dat hij om 19.30 op bed wordt gelegd. Bij ons ritueeltje hoort echt wel dat hij na zijn massage in zijn kamertje nog een flesje krijgt. Dus toen heb ik hem nog een klein flesje gegeven - mag helemaal niet - om 19.15, maar hij werd echt superboos toen het op was. Uiteindelijk toch 150/5 in totaal moeten geven voor hij weer een beetje te genieten was. Gelukkig viel hij gauw in slaap...
hé meiden, leuk zoveel aanmeldingen voor hyves!! nika heeft nog steeds last van het niet goed kunnen poepen.. anders geef ik weer zo'n klysmaatje aan het eind van de dag, maar wil wel dat hij het zelf ook goed probeerd... ik heb het idee dat hij er niet al te veel moeite voor doet!
heb trouwens net een schommelstoel gekocht voor Nika.... helemaal happy! het is een aquarium cradle swing van fisher price. we hebben hem ook op het werk alleen dan in een andere uitvoering en de kindjes vinden het geweldig om erin te zitten!
@Suenne: Hier klinken de hongerhuiltjes en het vermoeidheidshuiltje (van: ik ben wakker maar zeker nog niet uitgerust) hetzelfde in mijn oren. Dat vond ik toentertijd bij mijn dochter ook al. Noah is al best zwaar hè, 6800 gram 64 cm. Hij heeft ook dus best veel nodig. Hij wordt ook heel boos als zijn fles snel leeg is... Ik geef nu hypoallergeen met jbpm, dus vandaar dat de kinderarts Enfamil niet zou aanraden, omdat dat niet hypoallergeen is. Denk dat ze misschien toch vermoedt dat hij kma zou hebben? hier gaat het best wel goed hoor met de reflux, het slapen gaat de laatste paar dagen ook lekker! Vorige week bij de kinderarts was onze enige 'klacht' nog dat hij dus elke 45 minuten slaap wakker wordt en gaat jengelen. Hij laat zich vaak wel weer in slaap sussen met een speentje en hij gaat ook nooit krijsen ofzo, maar de ka vond dat kennelijk genoeg om te zeggen dat hij dus nog 'onrustig' was en we maar eens moesten kijken of hij dan niet kma had. Volgende stap is zuurremmers. Maar dat vind ik denk ik dan toch weer een stap te ver voor het feit dat het enige wat hij doet is elke 45 min wakker worden. Rest gaat helemaal prima, vrolijk mannetje, nachten prima. Ik heb dus ook nog steeds geen nutramigen gehaald want laatste paar dagen slaapt hij dus zelfs overdag gewoon goed.. En vind het zo sneu om hem die walgelijke troep te gaan geven. Ik denk dat ik die belafspraak verzet en het nog even aankijk. Dus kortom: het ligt er maar aan wanneer je het zelf acceptabel vindt want mijn ka vindt dit kennelijk nog wel steeds reden om verder te zoeken en dit is eigenlijk al bijna niet noemenswaardig een probleem meer te noemen, toch? Ik wil alleen dus niet dat hij onnodig pijn heeft, maar ja, hij kan niet praten dus daar komen we niet echt achter
Hallo allemaal, Weer terug uit Twisk, Frank heeft een avonddienst, Ronja is net naar bed en Kasper ligt bij mij op schoot. Hij zit midden in zijn huiluurtje, dus hoop wat troost te kunnen bieden. @Mwag: je bent van harte welkom op de trouwerij van Kasper en Amy hoor! Gaat goed met Finn he? Lekker zo'n lange nacht. @Ellenore: ik schiet ook nog wat sneller vol! Gisteren bij de trouwerij ook... @Inge: was inderdaad leuk om in het echt te zien hoe Zip is en gezellig te kletsen. Vond het vooraf wel een beetje spannend hoor. Maar met twee kleintjes die zo weinig schelen heb je ook al snel veel om over te praten. Het weer was gisteren niet geweldig, maar ook niet heel slecht. En de locatie was zowel binnen als buiten erg mooi. Nu hebben we verreweg de meeste tijd binnen doorgebracht. Ik heb je uitgenodigd als vriend op hyves! @Kart: geen groepsfoto nee, alleen van de baby's... ik wil wel met je hyven hoor, je vindt mij als anneke lubbers. Wil je mij ook nog het antwoord sturen? @Lenny: zip en ik kenden elkaar nog niet hoor, maar omdat we buddy's waren hadden we een paar keer elkaar gesmst en gebeld... dan is een afspraak natuurlijk ook zo gemaakt! Dus, stiekem roken haha! Kan me voorstellen dat jij er verder niet over nadacht toen je je schoonvader aansprak! @Nemo: hier schiet het huishouden er ook regelmatig bij in, ik vind dat nu ook zeker niet het belangrijkste. Zo nu en dan helpt mijn moeder me even en Frank doet ook best veel. En ik vind niet dat je tijd verspilt als je je kind op schoot hebt. Dat is op dit moment toch juist heel belangrijk! @Sjoelke: leuk om weer even wat van je te horen, geen worries, drukte genoeg en dat snappen we allemaal! Gisteren met Kasper naar het consultatiebureau geweest. Meneer weegt nu 6050 gram en is 60 cm, flinke jongen voor 8,5 weken. Maar lengte en gewicht pasten goed bij elkaar zei ze. Ook verder deed hij het helemaal goed! Prikjes vond hij vervelend, maar hij heeft niet lang gekrijst en daarna helemaal geen last gehad. Ik vind het toch altijd weer een beetje spannend. Ze stellen altijd van die insinuerende vragen, heel vervelend. Maar uiteindelijk doen we toch wat we zelf het beste vinden. De trouwerij van mijn vriendinnetje was ook echt superleuk! Ze waren zo blij en verliefd en mooi! En het feest was ook super, met een goede band. Heb de hele avond op de dansvloer gestaan en was kapot na afloop. Ik had ook gerekend op een kater vanmorgen, maar helemaal niets. Heerlijk! Verder hier weinig nieuws. Iemand nog leuke weekendplannen?
@ellenore: wat een onwijs lieve foto van olivier bij baby vd maand!!!! zoooo klein en lief!!!! prachtig
Hoi!! @kart: wat je poepieflink geweest zeg! En fijn dattie heeft kunnen poepen! Hoe gaat het daar nu mee? @lenny: hoi vriendinnetje!! Wat een voorbeeldige dochter heb je toch! (ik mag ook niet klagen over onze Finn) We fijn dat je weet waar je haar heen brengt, dat scheelt wel! En een dure opleiding ja! Maar dan heb je wel wat! En ben je niet bang dat je schoonmoeder er toch een keer achter komt? Vooral nu iedereen het weet behalve zij . @nemo: het is ook een heel geregel met een kindje erbij! Finn slaapt s ochtends meestal nog tot een uur of 10 en dan probeer ik het huishouden wat bij te werken of anders wanneer ronnie thuis is. Maar ik hoop dat het ook nog allemaal lukt wanneer ik volgende week weer moet gaan werken .. @ micha: fijn dat mijn geduim toch nog geholpen heeft!! Over het gezond eten: mijn nichtje woont met mijn schoonzus bij mijn schoonouders (krijgen wel volgende week de sleutel van een huisje) en mijn nichtje krijgt nauwelijks gezond te eten ( 3x per week friet, magnetron-nasi, van die noodles die je met heet water moet aanmaken) ronnie heeft er wel een paar keer iets van gezegd maar geven ze volgens mij niet zoveel om. En ze krijgt ook elke dag chips en de hele dag fruitdrankjes. Ook krijgt ze vaak cola (ze is 2 ) Mijn andere schoonzusje is daar ook niet zo van, net als wij. Ik ga dalik wel zeggen dat hij doordeweeks geen chips krijgt (in het weekend 1 bakje) en helemaal nooit geen cola! Ik probeer hem dalik zoveel mogelijk water te laten drinken. Geef hem maar een appel ofzo! Of krentjes. Gelukkig staan ronnie en ik iig op een lijn wat dat betreft!! Ik zeg wat betreft mijn nichtje maar niet teveel, is toch hun keuze van opvoeding . Maar ik ga het iig anders doen! Wat fijn dat je moeder mee is komen helpen!! En lekker rustig douchen . Heerlijk!! Ik douche altijd s ochtends als hij ligt te slapen. Dan laat ik de deuren open staan zodat ik hem altijd kan horen. Meestal kan ik wel 20 minuten blijven staan. Is wel fijn dan ff een momentje voor jezelf . Heeft je man nog gesnurkt??? Kan die van mij dan ook zo erg . Vooral als ie een paar biertjes teveel op heeft . Ik ga dan meestal op het logeerbed liggen.. hij is dan met geen mogelijkheid wakker te krijgen! Mijn man is wel een echte Brabander . (ik kan ook wel doorzakken hoor maar de laatste jaren valt het wel mee, en nu al helemaal nu ik Finn heb..) we zijn ook een keer in Utrecht uit geweest. Bestelden we een blad bier.. had je ze moeten zien kijken achter die bar!! Iedereen bestelde daar gewoon voor zichzelf maar wij lappen altijd een paar tientjes en gaan dan ombeurten voor iedereen halen. We gingen toen dus ook voor 200,- munten halen ofzo en daar wisten ze ook al niet hoe ze moesten kijken!!! Hahaha dat zijn brabanders En wat leuk Dani de olifant voor Danique!!! Ik heb nu een leeuw die knisperdingetjes in zijn poten heeft. Vind ie ook zo interessant!!! @ sjoelke: doe maar lekker rustig aan!!! Geeft niks!!! @ anneke: fijn dat Kasper geen last heeft gehad van de prikjes!!! En je helemaal uitgeleefd op de dansvloer dus!! Doe ik ook altijd graag!!! (zeker na een paar wijntjes .) ik sta er meestal als eerste op en ga er als laatste weer af!! En ik kom graag naar de bruiloft van Kasper en Amy!! En Kasper is al een flinke vent ja!! Finn was bij 8 weken ook 60 cm en bijna 12 pond. Dus ongeveer net zo groot! Zou ook een keer leuk zijn om wat af te spreken met wat meiden van zp. Alleen woon iedereen zo ver uit elkaar . Misschien over een tijdje? Hij ligt nu net lekker in bed. Hij was nog wel wat met zn armen aan het zwaaien maar nu ligt hij alweer lekker rustig te slapen (heb babyfoon met camera..) hij heeft nu de afgelopen nachten tot 6.45 uur doorgeslapen dus ik hoop vannacht weer!! Vanmorgen moest ik hem zelfs wakker maken! Vandaag met ronnie weze winkelen voor de bruiloft van mijn zusje! Hebben we dat ook weer gehad! (bij ronnie duurt het nogal vlug te lang..) ik wil eerst nog een paar kilo kwijt . En voor Finn haal ik tegen die tijd wel iets want hij groeit zo hard en ik wil wel dat het mooi past op de grote dag!! Hij krijgt iets met paars er in want hij is bruidsjongen en mijn zwager heeft ook paars in zijn pak dus vandaar . Morgen hebben we bbq van de buurt. Hopen op wat droog weer en zondag komt mijn nichtje de hele dag bij ons! Gaan we wat leuks doen maar ligt aan het weer wat we gaan doen.. we zien wel!! Nu ga ik nog ff op hyves . Leuk dat er zoveel zp meiden zich aangemeld hebben!! Het is wel ff goed kijken wie wie is met de echte namen van iedereen . Maar daar kom ik wel uit hoor!!! liefs
Ha chica's, Hier maar vreemde nachten. Meneertje komt nu om 05.00 maar als je 'm een speen geeft slaapt hij weer tot 07.15 ofzo. Zou hij dan wel wakker worden van de honger of van iets anders? Weet nu niet goed of ik hem dan maar een flfes moet geven of idd pas om 07.15, zodat we op vier flessen over kunnen. Als ik hem om 05.00 uur wél geef zitten we op vijf flessen en moet ik vaak de laatste om 19.00 wel een beetje erachteraan proppen omdat hij de vierde dus vaak rond 16.30 krijgt.. Vier zou dus handiger zijn, maar hoe weet ik nu of hij die vijfde nog nodig heeft als hij zich steeds laat afschepen met een speentje? Het lijkt mij dan toch geen honger als hij op die speen weer 2,5 uur slaapt. Wat denken jullie? (Ik maak trouwens nooit wakker voor een fles in de nacht, ook niet om 23.00 uur. Dit even ter achtergrondinfo ) @Suenne: Haha, ja in het echt ben ik helemáál erg hoor qua kletsen. Soms hoor ik mezelf echt praten tegen iemand (meer kakelen eigenlijk ) en denk ik 'hou nou op met praten!' Maar het lukt nooit.
Zouden jullie met een 12 weken oude baby gewoon naar een feestje gaan savonds (soort tentfeestje), eerst kind uit zijn slaapje halen, de auto in en dan je baby in een vreemd huis leggen in een campingbedje om vervolgens zelf feest te gaan vieren? Bedoel, ligt het nou aan mij, ben ik een stijve oma geworden dat ik dit niet wil? En dat er voor mij een verschil zit in een dagje naar mijn moeder of mijn zus met haar? Dat ik ook een verschil zou zien in bv een avond oud en nieuw vieren bij vrienden (gewoon thuis) en haar daar dan ergens in een kamer te slapen leggen? Want ik kan het niet uit leggen, voor mij zit daar gevoelsmatig een heel groot verschil in, maar misschien meet ik inderdaad met 2 maten? Hoe kijken jullie daar tegenaan?
dames ik heb even jullie tips,hulp en adviezen nodig... mijn indytje is zo veranderd!!!! vandaag: om 05.15 uur wakker, flesje gegeven alles opgedronken, even gespeeld en rond 06.00 kreeg ze weer slaap dus naar bed tot 08.00 toen ze wakker werd kreeg ze nog een flesje, alles op even gespeeld en rond half 11 weer naar bed, viel ook gelijk in slaap tot 14.30!! toen ze wakker was flesje gegeven maar die wilde ze bijna niet dus in etappes aangeboden en uiteindelijk kreeg ze het weg. rond 17.00 kreeg ze weer slaap en heeft toen maar een half uurtje geslapen..nou weer uit bed gehaald maar ze was bloedchagrijnig en bleef gapen dus ze was nog moe, weer op bed gelegd..ook weer net een half uurtje geslapen. rond 1800 heb ik haar in bad gedaan, was ze rustig en na het badje weer een flesje aangeboden..nou die wilde ze absoluut niet! ze heeft gehuild gegild echt niet normaal. ik haar troosten en dat flesje maar laten staan viel ze weer in slaap..nu slaapt ze nog steeds en het is al 21.36!!! de laatste voeding was dus om half 3! normaal vind ik het niet erg als ze een flesje weigert maar dit gaat me toch iets te ver. ik heb geprobeerd wakker te maken maar ook dat wilde niet werken. moet ik nu gewoon wachten tot ze zelf wakker wordt en haar dan eten geven of moet ik gewoon proberen haar weer wakker te maken? met de kans dat ze weer zo gaat gillen?? ze is vandaag zo ontzettend moe terwijl we niks gedaan hebben, we zijn gewoon thuis gebleven niks vermoeiends gedaan ofzo. waarom wilt mijn meisje niet eten
nou dan ben ik ook een oma want ik zou dat ook niet willen..als het bedtijd is wil ik gewoon dat mijn kindjes thuis rustig vertrouwd in hun eigen bedjes slapen. ik vind dat er wel een verschil in zit hoor en zelfs als we ij fam. op bezoek zijn wil ik het liefst optijd naar huis om aan de avond rituelen te beginnen. ik ben daar best wel streng en erg strikt in. niks of niemand kan mij dan overhalen om nog even langer te blijven want thuis zitten wij met te oververmoeide kinderen die alleen maar huilen en van slag zijn..nee dank u dan mis ik maar wat gezelligheid
hoi meiden, nika heeft nog steeds niet uit zichzelf gepoept dus toch maar weer een mini-klysmaatje gegeven.... weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.. cb zei donderdag als hij dit weekend weer niet uit zichzelf poept dan moest ik maandag bellen. misschien overstappen op een andere voeding?? of weten jullie nog wat? tips/ervaringen?
Hier hetzelfde probleem, Veerle krijgt nu lactulose daarvoor. Andere voeding heeft geen zin, al die flesvoeding heeft dit wel. Je zou jbpm kunnen gebruiken om de poepjes wat zachter te maken. Voor Veerle is dat geen optie, anders had ik dat gedaan.
ik heb dr net toch maar wakker gemaakt..nou jaa uit bed gehaald ze dronk wel maar sliep nog gewoon. ze heeft maar net 150 cc op en daarna wilde ze niet meer..maar goed beter iets dan niets. nu slaapt ze weer. ik hoop dat ze vannacht komt (klinkt raar als je dat zegt) zoniet maak ik haar weer even wakker rond 02-03.00 voor een flesje
Ik zou eerst even een aantal dingen na gaan. Is ze gewoon pittig als wel wakker is of maakt ze een suffe indruk? Heeft ze koorts? En hoe gaat het over het algemeen genomen? Met andere woorden, groeit ze verder goed, doet ze het verder goed ect? Ik zou haar niet wakker maken, maar haar volgen als ze zo van de wap af is. Ik zou namelijk willen weten wat ze doet en daar dan langzaam aan weer wat aan buigen als het nodig is. Namelijk, als ze gewoon een off-day(s) heeft is het helemaal niet erg dat ze eens wat flessen overslaat. Veerle doet het regelmatig zelfs en ook zij gaat gewoon goed. Een schema is een richtlijn, niet een absolute waarheid en een mens kun je gewoon niet altijd in een richtlijn stoppen. Daarbij heeft ze blijkbaar ff wat meer slaap nodig, ook dat herken ik wel. Dat doet Veerle soms ook, dan moet ze ineens flink maffen. Volgens mij maken ze dan ook iets van een sprongetje ofzo. In ieder geval, van slapen groeien kindjes ook heb ik me laten vertellen. Ik lees net dat ze 150cc heeft gedronken, dat is supergoed hoor Lenny. Veerle heeft gisteren en vandaag weer iedere keer 90cc gedronken (waarschijnlijk heeft ze de pens vol van wat anders dan voeding dit keer). Ik maak me daar helemaal geen zorgen om, ze lacht tussendoor, kan lekker giftig worden als haar iets niet bevalt, kortom, ze heeft evengoed temprament, kijkt nog helder rond, heeft plasluiers (zijn wel wat minder, maar ok, das logisch). Wat me bij Veerle ook opvalt, denk je dr eindelijk in een schema/ritme te hebben, bedenkt zij zich gewoon na 2 dagen weer en gooit alles weer heerlijk op zijn kop. Wat zijn het toch mooie wezens he, die nieuwe mensjes
Maar Lenny, als jou gevoel zegt dat je het wel moet doen, dan moet je het gewoon doen hoor. Ik kan natuurlijk niet zien hoe het met Indy gaat vanaf hier. Succes in ieder geval!