Hoi iedereen, Ik wilde even zeggen dat ik heb besloten om het hier op de site even rustig aan te doen. Ik probeer wel mee te lezen en zo nu en dan kort wat te plaatsen (kort, ben ik heel slecht in) Maar ik ga even niet meer op iedereen reageren. Het schiet namelijk al heel erg op dat ik moet gaan werken en ik wil graag wat dingen hier op orde brengen. Daarbij komt dat de problemen rondom de overproductie ook nog steeds niet helemaal opgelost zijn, en dat kost ontzettend veel energie, tijd en wassen (ze spuugt regelmatig de boel onder. Ik heb gelukkig nog steeds de waterdichte molton op mijn bed liggen) Iedere keer wanneer het beter gaat, lijkt er wel iets te gebeuren waardoor de problemen weer terugkomen. Het komt wel goed allemaal! Ik hou jullie op de hoogte.
volgens mij moet je gewoon doen wat goed voelt voor jou! tja en anderen zullen daar ongetwijfeld een mening over hebben, maar het is jouw kind en jouw leven!
ik denk dat Indy gewoon een dagje erg moe is en daarom niet zoveel wil drinken. Is voor een dagje niet zo erg lijkt me. Maar als ze een zieke indruk maakt (koorts en niet alert) dan zou ik misschien toch de huisartenpost bellen. Was dat alleen gisteren of is het al meerdere dagen? En hoe is het nu????
Gewoon lekker mee blijven lezen!! Heb je nog zoveel productie?? Dan heb je zeker al wel een vriezer vol melk?? Enig idee hoe het komt? En wat doe je eraan? rustig aan!
ik doe wat ik kan en wordt het een te grote bende, vraag ik of er iemand een ochtendje komt helpen!! Ik vind het knuffelen met Amy 100x belangrijker dan het huishouden....die aandacht hebben ze nodig!! Maar het is best lastig allemaal! Succes!
Als ik een mini-klysma heb gegeven dan lijkt de poep niet hard... dus weet niet of dat het ook is. Hoelang moet Veerle de lactulose gebruiken dan? Misschien is dit ook wat voor Nika maar ik heb het idee dat hij niet eens hard perst. Kan het ook niet in combinatie zijn met luiheid? Ik bedenk ook maar wat haha Ik wil gewoon zo graag dat hij zelf poept.
zo even een paar reacties gegeven, was alweer bijna een weekje niet meer geweest! Woensdag was gezellig met Anneke en Kasper!! En ja, voor de uitnodigingen van de bruiloft moeten we nog even een jaartje of 20 wachten Julian had ook nog een leuke van de week: Hij zag de trouwfoto van papa en mama en zei dat hij ook ging trouwen. Ik vroeg met wie dan? Julian:"Ik ga trouwen met mama!!" daar word je zoooooooooo verliefd van!!!
Hoeveel dagen duurt het dan voordat Nika poept? Of helemaal niet?! Lactulose zou ik wel voorzichtig mee zijn, daar worden de darmen wel lui van, want dan hoeven ze niet te werken, dan gaat het vanzelf!
Hai dames, Indy was denk idd gewoon erg moe gisteren, ze snurkte zelfs! De andere dagen is ze gewoon alert en vrolijk en eet ze goed. Ze heeft ook geen koorts gelukkig. Wat doen jullie op deze saaie zondag?
Hoi moppies!! Wat lief dat jullie op Ollie hebben gestemd! Dank!! Suenne, ik ben ook erg streng als het gaat om slaaprituelen. Mijn schoonouders vinden dat wij gewoon de kinderen overal mee naartoe moeten kunnen nemen (want dat deden zij vroeger ook). Ik ben dan ook altijd de partypooper omdat ik nee zeg tegen een etentje om 19:00 uur. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de mannen mee te nemen naar een restaurant terwijl ze al in bed hadden moeten liggen. Vinden ze belachelijk, maar ik houd voet bij stuk. Hmmm, ik reageer straks verder. Olivier heeft er geen zin in...
Wat betreft de baby van de maand. Kirsten doet ook mee, van Shenoby, maar tegenwoordig moet je eerst kunnen photo shoppen wil je winnen. Helaas.. Micha, ik begrijp wel dat je even wat minder actief wilt zijn. We zien je vanzelf weer voorbij komen. Ik begin 6 juni weer met werken en vanaf dan zal ik ook wat minder tijd hebben. Anneke, wat fijn dat het een leuke bruiloft was! Hier was het weer uiteindelijk toch best aardig. Beter dan de voorspellingen. Kart, wat sneu dat de kleine nog steeds niet kan poepen!! Zo zielig! Hoop dat het snel over gaat. Lenny, deze luie zondag geniet ik van onze "verloren" zoon die weer terug is na een weekje logeren. Hij heeft ons helaas niet gemist en roept nog steeds om zijn pake en oma. Maar goed, nu speelt hij lief met zijn duplo. Weet iemand hoe lang onze kleintjes tussen de voedingen moet slapen? Olivier houdt het een uurtje vol, daarna is hij met vlagen wakker en huilt hij er bij.
nemo: klinkt inderdaad als clusteren, alleen vervelend voor jou dat hij dat om die tijd doet.... zo'n slaapzak kan wel heel veel schelen inderdaad! hopelijk blijft het nu zo op deze manier...wel zo fijn he? kart: inderdaad gezellig zoveel meiden op hyves! krijg je iets meer een beeld bij iedereen... en zo'n schommelstoel klinkt goed zeg! anneke: klopt, je kletst ook zo weg dan he? kan ik me wel iets bij voorstellen...en wat fijn dat je ook naar binnen kon op de bruiloft... anders valt alles toch wel in het water he?...wij zijn destijds wezen varen...toch wel fijn dat het toen een stralende augustus dag was.... leuk dat we hyven! fijn dat alles goed is met kasper! en lengte en gewicht zijn prima in verhouding hoor! ...ik denk altijd maar zo bij het cb, leuk om te wegen en wat tips te krijgen en wat me niet zint...dat hoor ik gewoon niet.. scheeld ook dat het je tweede is misschien he? mwag: oeps...verkeerde bericht voor jou dus?..mmm...dementie?...hahaha sooorrry! en lekker gewinkeld dus? zo leuk om je op te tutten voor een bruiloft straks met het hele gezin...klinkt alsof je ook een heel leuk weekend in de planning had? Is het wat droog gebleven met de bbq? jessmin: ik denk dat je kleine zich echt niet zou laten afschepen met een speen als hij honger heeft!...zou het dus lekker doen...tenminste...ik heb geen verstand van flessen, mag hij al op 5 over? suenne: ik zou het nog geen fijn idee vinden om bram in een vreemd huis te slapen te leggen en dan zelf te gaan feesten...maar misschien ben ik ook wel stijve oma...hahah..heb je nog niets aan mij... nee zonder dollen, de kleine bij opa en oma brengen zou ik prima vinden nu, maar dat komt ook omdat het mijn tweede is...bij de eerste vond ik dat heftiger...gewoon doen wat goed voelt voor jou! ben er van overtuigt dat veerle anders toch jouw onrust voelt en echt niet gaat slapen in een vreemd huis... lennylenn: hoe is het nu af gelopen met indy? kart: over het poepen, misschien het cb gewoon eens om advies vragen? Misschien is er wel speciale voeding? ben er helaas niet in thuis meid... micha: sterkte meid!!! zip: helemaal met je eens..het huishouden is vele malen minder belangrijk dan het knuffelen...ennehuh...knuffelen is ook nog zo veel leuker...hahaha .. aaah...wat leuk dat je al weer een huwelijksaanzoek hebt gehad...schattig is dat he? lennylenn: wij genieten lekker van een luie zondag...we rommelen allemaal lekker wat om en spelen eens uigebreid met kris... saai he?.. ellenore: hier hetzelfde hoor en zeker nu met twee kids... hou er niet van om ze uit hun slaap te houden etc... krijg je ook kids van die helemaal van de leg zijn.. wat betreft de slaapjes...bram doet twee keer per dag een langer slaapje, 's nachts en s'middags...verder slaapt hij tussen de voedingen dan ongeveer een uurtje...dan is hij wakker, laat ik hem even spelen in de box, leg hem even in de wandelwagen met zijn speen en dan rek ik het nog wat qua voeding zeg maar....anders ligt hij echt de hele dag aan de borst... is olli zoveel wakker? en 's nachts? slaapt hij dan goed? nou meiden, ben weer helemaal bij! hier een paar mindere dagen gehad... doordat bram doorslaapt 's nachts had ik 's ochtends steeds heel volle borsten..opzich niet erg, maar twee dagen geleden bleef er een harde plek in een van de twee zitten...o men..dat deed zeer!! twee avonden koorts...bram zoveel mogelijk laten drinken, paracetamolletjes en mee masseren... nu lijkt het ergste achter de rug...duimen jullie mee dat het geen borstontsteking wordt?...pff...zit ik echt niet op te wachten... liefs!
Nou de eerste keer dat het voorkwam had hij bijna 4 dagen niet gepoept! Toen heb ik het weer 2 dagen aangekeken maar weer niet, dus maar weer een miniklysma gegeven want hij had er last van. en nu is het weer de 2e dag dat hij niet poept.... scheetjes laten doet hij wel..
@ suenne: Ik leg mijn kinderen overal te slapen als het moet, soms ( en zeker in mijn geval) kan ik er niet onderuit. Ik ben natuurlijk maar alleen en dan zou ik naar geen enkel feestje meer kunnen.. Maar ook toen ik nog met mijn ex was, legde ik mijn kinderen overal te slapen, feestje of geen feestje.. Voordeel daarvan is, dat mijn kinderen nu overal in slaap kunnen vallen omdat ze geen waarde hechten aan 1 specifiek bed..
@Lennylenn: heb je haar nog wakker gemaakt vannacht? Oei ik groei zegt dat er met 15 weken een sprongetje is, dus als je meisje gewoon om en nabij 40 wkn geboren is dan zit zedaar denk ik nu in. Slecht eten hoort daarbij, maar slecht slapen ook. Dan is het dus vet wel fijn dat de jouwe zo moe wordt van al die indrukken dat ze liever juist langer slaapt O jongens het is zo geweldig. Mijn manneke slaapt dus ook met de jbpm gewoon ineens goed! Dat heb ik nog amper meegemaakt sinds z'n geboorte. De reflux is nog niet over, want dat had ik wel gezien toen ik de jbpm wegliet. Maar kennelijk heeft hij er met jbpm geen last van. Als ik kijk in 'Oei ik groei' had hij de voorgaande week een sprongetje en net toen ik even stopte met jbpm was dat sprongetje voorbij (dat klopt want het was een week later en het duurde max een week, stond er) en daarom sliep hij ineens goed denk ik. Aan de jbpm lag het iig niet want ook nu slaapt hij super. Hij wordt wel ineens iets bozer als ik hem op bed leg, maar dat komt denk ik omdat door het goeie slapen zijn schema ineens in de war loopt omdat hij nu wél vier uur tussen de overdagvoedingen loopt. Pfoei, ik ben niet echt heel gelovig, maar dit is zo fijn dat ik God er op mijn blote knieën voor wil bedanken. En hij lacht ook ineens heel veel en babbelt tegen me enzo, supercute
Oh Jessmin wat fijn!!!! Eindelijk een vrolijke jongen in huis! Ik ben blij voor je! Ik zal die sprongen ook weer eens gaan volgen.
Inge, Olivier slaapt 's nachts heel goed. Hij krijgt (nu nog) zijn laatste fles om 23:00 uur. Hij slaapt dan sowieso tot 05:00uur, maar dan heeft hij vaak alleen een speentje nodig en slaapt vervolgens weer verder. Vanwege zijn schema wil ik hem om 07:00 uur voeden, maar vaak slaapt hij dan nog lichtjes. Overdag is hij nog wel eens onrustig, vooral na een wandeling. Hij is vrijwel direct uit zijn ritme en kan dan moeilijk in slaap komen. Hij werd net na een uur al wakker, maar uiteindelijk is hij toch weer in slaap gevallen en heeft er nog een uurtje aangeplakt. Gelukkig!
tja, nee, dan weet ik het ook niet. Bij Veerle kwamen er oudemensenkeutels uit. Meestal hielp ik haar een beetje en dan zat ik naar haar gespannen onderkant te kijken en dan was ik serieus bang dat alles open zou barsten en knappen. Ik zou het gewoon overleggen met je arts. Meningen zijn trouwens ook erg verdeeld over het gebruik van hulpmiddelen (dus ook de lacutulose, ene arts doet er heel luchtig over, terwijl de andere veel bezwaren heeft), maar ik weet wel, aan alle hulpmiddelen zitten nadelen. Het mooiste is natuurlijk dat het allemaal vanzelf gaat. Veerle en Nika lijken niet op elkaar , want Veerle perst zich een ongeluk.