Hi Sjoelke, schrikken hoor als zo'n kleintje ziek is. Ik zou haar even niet inbakeren als je dat al deed en evt geen dekentje maat een lakentje zodat de temp iets kan zakken. Maak je geen zorgen, die kleine meid gaat vast heerlijk slapen straks!
OOO Ellenore!! Dank je voor de snelle reactie. Ze ligt nu lekker te slapen. Wel in een slaapzakje en onder een laken en dekentje. Ik ga zo nog even bij haar kijken. Als ze niet te warm voelt dan laat ik haar denk ik maar zo lekker slapen. Als ik er iets af haal wordt ze denk ik wakker. Morgenvroeg maar meteen tempen. Vind het zo rot voor ons meisje. Maar ja, niets aan te doen. Slaap lekker voor straks.
@ sjoelke, als je je niet fijn voelt om de enting morgen te geven dan gewoon niet doen! dan kun je het beter een weekje uitstellen. 37,6 valt nog mee hoor. morgen inderdaad nog maar even tempen.
Dank je wel Shenoby. Ik ga zo nog maar een keer kijken en dan ga ik zelf ook slapen. Hopen dat ze morgen wat fitter is en dan beslis ik op het bureau wel wat ik met de enting doe. Trusten voor dadelijk. xxx
Goedemorgen dames, Dat was niet 's werelds beste nacht ooit alhier... Beide kinderen zijn verkouden (tsja, ik weet dat ik hier zelf de aanstichter van ben) en hebben dus veel gehoest vannacht. En dat betekende dus dat ik zeer regelmatig even wakker was. Ik geloof dat ze zelf beide nog wel goed hebben geslapen, dus dat scheelt dan weer. Straks eerst Ronja even naar de kinderopvang brengen, daarna even sporten. Daar word ik wel weer lekker wakker van. En dan maar even boodschappen doen voor de vakantie. Weet niet of de winkels morgen ook gewoon open zijn, dus dan kan ik het maar beter nu in huis halen. Verder niet zoveel bijzonders op de planning staan. Misschien heb ik al wel wat tijd om alvast een paar tassen in te pakken, dan hoeft dat morgen niet meer natuurlijk. @Inge: Ameland voelt inderdaad heel erg vakantie achtig aan, alle eilanden vind ik eigenlijk. En ik zag er tegenop om te ver te reizen met twee kleintjes, dan is dit een mooie oplossing. Beetje mooi weer erbij en ik ben dik tevreden. We zitten lekker dicht bij het strand, dus veel wandelen met de kids en spelen in het zand. Het is jammer dat Kasper nog te klein is om op de fiets mee te gaan, want fietsen vind ik daar ook heerlijk, maar we gaan ons vast heel goed vermaken! Heb je al een beetje een idee welke kant je op neigt voor je werk? Het klinkt als een mooie kans en een flinke uitdaging. En een mooi compliment natuurlijk dat ze jou voor die functie in gedachten hebben. Het is altijd leuk om gewaardeerd te worden! @Mwag: werkze vandaag! Toch een hele mijlpaal dat je verlof er nu op zit he? Maar het wordt vast ook wel weer leuk. Zag al op hyves dat je collega's erg blij zijn dat je vandaag weer komt werken. In ieder geval al lekker om zo welkom te zijn toch? Je had al voorspeld dat je schoonmoeder en schoonzus snel zouden afhaken, maar nu al niet gaan en dan juist omdat ze niet aan zichzelf willen toegeven dat ze niet goed hebben gelijnd, is wel heel rap. Des te knapper dat jij het zo goed volhoudt. En vier kilo in vier weken is echt heel knap! Heb je al een jurkje in gedachten bij de Steps? Ik vind ze ook altijd erg mooi! Heb even op de site gekeken en ik denk dat ik op dit moment die met de groene ruitjes het mooist vind. Al is het wel altijd zo dat je het pas echt goed in kunt schatten als je ze aanhebt. @Ellenore: wat super dat Chris al zover is richting zindelijkheid, klinkt inderdaad wel heel goed! En leuk dat we nu facebook vriendinnetjes zijn! @Sjoelke: hoe gaat t nu met Amber? Niet leuk he als ze niet fit zijn, maar kindjes hebben wel heel snel koorts en dan valt 37,6 echt nog wel mee. Ik hoop met je dat ze nu weer helemaal lekker in haar velletje zit! Nou, fijne dag allemaal!
Ik heb juist geleerd in mijn opleiding dat 'kouder' toedekken niet in alle stadia's de bedoeling is. Nou kan je dat bij zo'n kleintje slecht inschatten, maar ik zou het dus wat neutraal houden. Dus bv wel gewoon een lakentje met een dekentje. De koorts zakt niet van die deken wel of niet, maar in het warmte stadia is het heel naar als je 'te koud' ligt. Of zie ik dat verkeerd? Vraag het me gewoon af hoor, vind het soms wat lastig te bepalen omdat er dan weer zoveel verschillende dingen worden geroepen daarover.
Hoe gaat het nu? Lijkt me ook heel naar. Je mag haar ook een halve zetpil geven voor babys vanaf 3 maanden en dan de helft.(dat was hier het advies van de wijkverpleegkundige) Zetpil over de lengte door midden doen. Zo kan je ook gewoon je huisarts bellen als het aanhoudt, dan kunnen ze ook gewoon zetpillen met minder mg voorschrijven. Dat is misschien wel fijn om bij de hand te hebben.
zoo even snel iets melden. kirsten heeft vannacht doorgeslapen weet niet wat we me overkomt. zo en nu gauw weer off want ga zo met nikki naar peutergym
Fijn he! Veerle ook, die heeft van 22 tot 6:30 uur geslapen, toen ben ik gaan kijken of ze het nog wel deed. Hoop dat het vaker gaat voorkomen!
ooo wat goed zeg!! en zo snel ook al dan he?..jeetje...was ook zo trots op mijn kris! nou applaudiseren dus op de wc voor chris!! hahah...wij waren ook net twee van die enthousiaste idioten haha...
volgens mij hoef je niets extra's te doen, zolang ze maar goed drinkt, alert is en plasluiers heeft... ze mag best wat extra slapen hoor! Zou wel het cb bellen, want vaak kun je de vaccinatie beter verzetten....bij twijfel natuurlijk ook altijd de ha bellen...bv als ze langer koorts blijft houden, veel gaat huilen of suffig wordt etc... sterkte!
anneke: fijn zo'n nacht....pffff..hopelijk word je weer lekker wakker van het sporten! Ameland is inderdaad super om te fietsen! maar wandelen is natuurlijk ook lekker... dat fietsen komt wel weer moet je maar denken... de functie is inderdaad leuk....moet nog wel even knopen door hakken...dit weekend ook maar eens met wat anderen er over hebben... shenoby: wat heerlijk he weer een nacht aan elkaar slapen! hier gaat het goed, bram heeft ook weer heerlijk doorgeslapen... om 22 uur de laatste borst en toen pas weer om 6:30 uur!...verder ongeveer de helft van de voedingen zonder tepelhoedje...zodra hij onrustig drinkt of moeilijk hapt pak ik het tepelhoedje er weer bij...zo blijft het voor ons beide leuk! wie weet kom ik nog eens van het tepelhoedje af? Heeft iedereen met hyves inmiddels onze maartmama hyves gevonden? Fijne dag verder!
@Inge: wakker werd ik er niet van, maar wel wat lekkerder moe... heb heerlijk met Kasper geslapen van half twaalf tot half twee en nu ben ik weer mooi uitgerust. Net even het avondeten voorbereid, we eten vandaag wraps! Zo even samen met Kasper de hond uitlaten en daarna Frank en vervolgens Ronja ophalen. En dan is onze vakantie officieel begonnen! We gaan wel vrijdag pas weg, maar desondanks voelt het al heerlijk! @Shenoby: wat een goede nacht is dat geweest meid, heerlijk! Hier wisselt het sterk hoe de nachten gaan, maar Kasper slaapt ook steeds vaker door. En bij Ronja verschilt het heel erg hoe ze in haar vel zit. Is mevrouw overdag moe, dan wordt het soms heel lastig. En nu ze verkouden is ook... Wat een heerlijk weer is het he? Word er helemaal blij van!
Ingef: Dat herken ik ook wel, 's ochtends kunnen de voedingen echt drama zijn en naar de avond toe gaat het veel beter, omdat mijn borsten dan zachter zijn. Ik heb regelmatig 's ochtends het gevoel dat ik op klappen sta, gelukkig niet altijd. Ik bedacht mij trouwens net dat je ook kunt beginnen met tepelhoedje en na een paar minuten zonder, dan zijn de tepels vaak ook beter gevormd. Maar ik lees net dat je flink vooruit gaat, echt geweldig. Zoals ik aangegeven heb, doe ik wat betreft zp even rustig aan, ik merkte dat ik zo graag op iedereen reageer dat ik er best wat tijd aan kwijt ben. Dus nu reageer ik zo nu en dan even, maar niet overal op. Hier is iedere dag een verassing hoe het gaat lopen, hoeveel voedingen er komen en hoeveel luiers er verschoond moeten worden. Bedankt iedereen voor het begrip! Ik heb toevallig twee goede nachten achter de rug, wat ook wel weer goed doet. Ik heb nu bij Danique het speentje geïntroduceerd, ze begon te duimen en dat vond ik maar niks. Waarschijnlijk heeft ze onbevredigde zuigbehoefte, omdat de melk er bij mij heel snel uitstroomt. Ik heb iedere dag meerdere voedingen die maar 5 minuten duren. Dat maakte mij heel onzeker, want dan ga je denken, o jee krijgt ze wel genoeg. De lactatiekundige heeft mij verzekerd dat dat bij mij heel goed kan dus dat is een behoorlijke geruststelling. Nu voel ik na zo'n voeding even aan haar buik en jahoor, ze heeft een goed gevulde bolle buik. (en voor de voeding niet) Ik merk ook dat ze rustiger is nu ze het speentje heeft, ze valt er heerlijk mee in slaap en of het toeval is of niet, ze heeft wel ermee doorgeslapen. Afgelopen nacht had ze de laatste voeding om 20.00u en vanochtend de eerste om 5.30u dat is gewoon 9,5 uur. Als het zo door blijft gaan, kom ik snel weer wat vaker... op de maandag, dinsdag en woensdag dan, want vanaf volgende week ga ik weer beginnen met werken. En o ja, ze heeft vandaag goed uit het flesje gedronken! Ik hoop tot gauw! PS ik heb hyves nog niet gevonden, maar ga even kijken als ik hier alles op orde heb!
anneke: oe lekker wraps! ben echt dol op al die gekruide gerechtjes...maar bram reageert er helaas niet zo goed op... nog maar even niet dus... jullie vakantie begint al lekker met het goede weer van vandaag! morgen nog een mooiere dag dus dat kan niet stuk! micha: leuk om weer wat van je te horen meid, klinkt heerlijk zoals je nacht is verlopen! Bram heeft ook een speen en slaapt daar ook beter mee...ze tukken gewoon erg graag die van ons... het voeden zonder tepelhoedje gaat met de dag beter,... soms ben ik wat onzeker..dan doet ie onrustig en laat steeds los...dus tepelhoedje er weer op, wil ie niet verder drinken en zat er dus gewoon ene scheetje dwars...niets aan de hand dus.. het doet ook niet veel pijn meer, af en toe zuigt hij teveel op het puntje van mijn tepel, maar dan laat ik hem opnieuw aanhappen en gaat het goed! ben benieuwd of ik helemaal van het hoedje af ga komen, zou wel mooi zijn! scheeld weer een handeling en je kunt toch discreter voeden he? meiden, ik ga bram wakker maken voor zijn laatste voeding en dan lekker slapen...ben nog steeds niet helemaal fit...verkouden en al twee dagen een rauwe keel...nachtrust doet vast goed! en morgen weer een heerlijke dag buiten, wordt als het goed is superweer! liefs
hai dames..hier even weinig reactie van mijn kant. heb een opkomend griepje onder de leden baal er echt ontzettend van
Ik heb een irritant kwaaltje en ik vraag me af of iemand die hier herkend. Sinds ik in mijn zwangerschap zoveel vocht heb vast gehouden doen mijn hakken zeer. Het is hetzelfde gevoel als je een poos achterop een fiets hebt gezeten en dan afspringt. Kent iemand dat gevoel? Vooral als ik een poos gelegen of gezeten heb, dan heb ik last van mijn hakken zodra ik opsta, zak dan soms echt door mn knieën heen.
Hoi!! Nou, woensdag mijn eerste werkdag gehad!! Was leuk op het werk!!! Het was gelukkig niet te druk en dit weekend ook niet (is een binnenspeeltuin en het is veel te mooi weer natuurlijk!!) Ik was toch ook wel weer blij dat ik weer thuis bij Finn was! Maar nu moet ik ook nog het hele weekend . Ach het is voorlopig mijn enige lange weekend ff doorbijten denk ik dan maar ik zal ook wel bek af zijn zondag . Gisteren was het braderie bij ons in Boekel!! Gezellig!! Heb gisteren Sjoelke en Amber voor het eerst gezien!! We hebben even lekker samen op het terras gezeten!! Leuk!!! Lekker rockmuziekje op de achtergrond dus konden ze vast wennen . Gisteravond nog Dreamgirls zitten kijken met manlief.. hij vond het een geweldige film!! (niet dus.. haha) @ anneke: is idd een leuk jurkje met die groene ruitjes! Ik vind deze leuk: Ik heb de eerste 2 weken van augustus vakantie en dan ga ik met mijn zusje en Finn winkelen in Eindhoven! Dan ook meteen voor Finn wat halen! En mijn schoonfamilie zei dat ze maandag weer zouden gaan wegen maar ik weet dat ze tot nu toe al 1 x friet ophebben en 1 x kebab . Dus zal wel weer niet Die zien we daar denk ik niet meer terug!! Maar geef ik niks om! Ik heb gisteren ook een lekkere pizza gehad dus ik heb ook wat gezondigd .. maar als je de rest van de week je eigen er aan houdt is dat niet zo erg!! Fijn weekend op Ameland!! @ shenoby: goed dat Kirsten door heeft geslapen!!! Heeft ze het ook doorgezet??? Ik hoop het voor je!!! Finn had gisteren zelfs uitgeslapen tot 7.15 uur!! Wat een luxe!! @ lenny: hoe is het nu?? Griepje niet doorgezet hoop ik voor je!! @ suenne: klinkt niet helemaal goed met je hakken ken het gevoel wel maar heb er geen last van gelukkig!! Is geen fijn gevoel!! Keer langs de dokter gaan?? Misschien heeft er een zenuw beknelt gezeten toen je zoveel vocht vast hield?? Had ik bij mijn vingers, die tintelde helemaal. Misschien is het net zoiets?? Heb toen een paar nachten een polsbeschermer van het skeeleren aan gehad en toen was het over dus misschien dat de dokter je er van af kan helpen?? @ micha: hopen dat het zo doorgaat!!! Nou ik ga vlug mijn koffie op drinken en dan ga ik maar eens naar mijn werk!!! Kan zijn dat ik maandag pas weer reageer want ik moet dus het hele weekend werken . Fijn weekend allemaal!!
Hoi meiden!! Shenoby!!!! Wat fijn dat Kirsten de nacht heeft doorgeslapen! Suenne, hoe gaat het met Veerle, slaapt zij nu ook goed door? Inge, ben je bijgekomen van de verkoudheid? Het gaat vreselijk rond. Lenny, jij ook al ziek? balen zeg. Hoe gaat het nu? Mwag, klinkt als een prettige eerste werkweek! En je hebt Sjoelke ontmoet, wat leuk!! Heerlijk om te gaan shoppen in Eindhoven. Je moet alleen nog wel wat maandjes wachten begrijp ik. Hopelijk voel ik me maandag weer beter en kan ik eindelijk ook eens beginnen met EGA. Het is alleen om 19:00 uur en dat is best een rot tijd. Spits uur hier!! Micha, wat fijn dat het zo goed gaat! En Danique heeft goed gedronken joh? Fantastisch!! Ik ben ook enorm ziek. Vandaag hoopte ik beter te zijn, maar vanochtend bleek het nog eens een voorhoofdsholte ontsteking te zijn geworden. :x Ik zit nu onder de medicijnen achter de laptop. Vanaf dinsdag ben ik al ziek, pffff ben het wel beu zeg! Chris heeft het ook zwaar te pakken gehad. Zijn koorts is weg, maar hij hoest nog wel heftig. Olivier heeft wel af en toe verhoging, maar verder lijkt hij de dans te ontspringen. Nou moppies, maandag begin ik weer met werken. Begin er toch wel weer zin in te krijgen. Ik zal even een foto plaatsen, dan weten jullie meteen waarom ik weer wat beter in mijn vel zit Daar word je echt blij van. (ik in elk geval wel)