Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lennylenn: Ik zou in die wijk niet willen wonen, je zit daar bij de snelliussingel, daar is altijd een hoop gezeik!! Veel politie, veel inbraken en veel overlast van dronken Polen!

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Gisteren was ze zo mak als een lammetje. Echt voorbeeldig, ze dronk (niet van harte, maar wel heel rustig, laatste 40 cc moet ik haar toch wel behoorlijk op stimuleren), ze was dan 1,5 tot een uur aan het lachen en aan het tutten, vervolgens ging ze gelijk slapen als ik haar in dr bedje legde.

Maar ik durf pas te juigen als ze een hele week zo rustig is.

Ze drinkt haar flessen nu wel met 2,5 schep jbpm. Misschien weigerde ze het toen wel omdat ze toen last had van haar slokdarm, ze heeft intussentijd natuurlijk wel die Zantac gehad. Als ik minder gebruik heb ik schreeuwend kind. Verder is ze nu dus zo lijkt, rustiger. De vraag is "komt het door een kma?" of "is de voeding nu beter verdikt, dus minder reflux". Dat zullen we over een paar weken moeten uittesten door de mengen met Friso standaard, maar wel met jbpm.

Geniet van je laatste verlofdag!

Over mijn werk trouwens (had je toch naar gevraagd?). Ik vertrouw die mensen gewoon niet, ik ben bang dat ze me ergens induwen om van me af te zijn. Maar ik wil niet meer ergens ingeduwd worden. Ik wil best graag weer werken, laatst ook mee geweest koeien melken en dan kan ik er toch waanzinnig van genieten even bezig te zijn. En de zorg voor Veerle even over te dragen. Opzich wil ik wel graag aan het werk, maar wel iets wat ik qua belastbaarheid goed ga trekken, waar ik een beetje tot bloei kan komen. Misschien moeten ze mij idd maar gewoon in de thuiszorg aan het werk zetten.. dan ben je 1 op 1 en heb je gewoon een route. Nadeel is wel weer dat dan alle uren vaak opgedeeld worden en je soms met een ochtenddienst, middag vrij en avonddienst zit op 1 dag. Dat vind ik vreselijk, je bent dan de complete dag met je werk bezig.

3. Kwekijzer

Nou wat flauw zeg, schoonmoeders zijn toch héérlijke mensen:D Zo lekker makkelijk, bemoeien zich alleen gewenst met hun kindje..vergeten echt niet voor het gemak dat het om een volwassen man gaat..:p

4. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lennylenn: Je zit er dan weer wel dichtbij het centrum van Schiedam, dat dan weer wel, het is de straat uitlopen en je staat op de broersvest.. Als je naar kinderopvang/ creche gaat kijken informeer dan bij Komkids, die zijn heel goedkoop in Schiedam ;)

5. Kwekijzer

Dat vind ik ook heel gezond bij een investering van een ton. Het is verstandig om alles af te wegen, straks moet je het huis ook weer kunnen verkopen, zonder zelf met een schuld te komen zitten. Zelf net uit de schuldsanering. Overkomt mij niet nog een keer, ik kan je vertellen, het is heel zuur om zo benauwd te zitten. Een huis heeft iedereen nodig, maar het is met huizen wel zo dat je een beetje een gewild plekje moet hebben. Of weten dat het een gewild plekje zal gaan worden.

6. Kwekijzer

Sterkte:).

En geef Ollie maar een vette knuffel:)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@imsala: nou dats mooi want komids ofzo zit dus precies aan de overkant hahahaah. 2 min lopen en ik ben er

8. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja klopt.. Ik betaalde daar voor de peuterspeelzaal ( 2 ochtenden in de week) € 8,75 per maand..

9. Kwekijzer

Dat is echt superweinig... En het was wel goed?

10. lennylenn

@suenne: we kopen het huis niet hoor..het staat te koop maar je mag koophuizen ook verhuren. je moet alleen toestemming en de vergunning aan de gemeente vragen dus we zitten straks ook niet met het probleem om het huis weer te verkopen.

@imsala: snelliussingel? jeetje ik ben helemaal niet bekend in schiedam :( wel fijn dat je dit even meldt. ik ga het aan de eigenaar ook gewoon vragen hoe dat dan nu is met die polen. want ik heb echt geen zin in gezeik en de hele tijd racende politie auto's.

nouik ga indy even troosten want ze zit weer lekker in een chagrijnige bui..pfff wat wordt ik daar zelf chagrijnig van zeg

11. lennylenn

grr ze was weer op haar rug gerold en kon niet meer terug..lag een beetje droog voor zich uit te kijken met een jengel huiltje erbij. nu is ze wel boos dat ze weer naar bed moet. jammer dat er geen afstandsbediening bestaat waarmee je kinderen af en toe "uit" kan zetten. ff op de mute knop drukken. want nu is ook maddox weer wakker. potverdorie zeg!!!!!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Suenne: ik juich alvast een heel klein beetje voor je. Het zou wel heel lekker zijn als je nu de oplossing gevonden hebt. En ik had inderdaad gevraagd naar je werk. Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat er een spelletje met je gespeeld wordt. Het lijkt mij ook niet lekker inderdaad om 's ochtends te werken, dan de middag vrij te zijn en 's avonds weer te werken. Je kunt dan net niets doen op je middag denk ik... Misschien verstandig op zoek te gaan naar iets anders? Een werkplek waar je gewoon gewaardeerd wordt?

@Lenny: je kids zijn lekker bezig meid! Een mute knop zou inderdaad soms best handig zijn! Als je m vindt, stuur mij dan het adres waar je m haalt ook maar even!

Het is inmiddels weer droog op Ameland, beide kids doen een dutje en ik heb net heeeeeeeeel lang gedoucht! Ga nu even de vragenlijst invullen voor Kasper voor de kinderopvang. Donderdag heeft hij zijn wenochtend en aankomende maandag zijn eerste hele dag... best wel spannend. Al vind ik het minder vervelend dan met Ronja. Ik weet nu dat zij het prachtig vindt daar, dus dan zal het vast met haar broertje ook wel loslopen.

Nog best een druk weekje voor de boeg. Morgen dus terug naar huis, Frank moet 's middags gelijk werken. De kids en ik halen dan even de hond op bij mijn schoonouders en natuurlijk ga ik alles wassen en opruimen. Woensdag gaat Ronja weer naar de kinderovpang en dan komt mijn leidinggevende 's ochtends op kraamvisite. 's Middags boodschappen doen en verder met alle vakantiewas. Donderdagochtend eerst zwemtraining geven, intake voor Kasper bij de kinderopvang, dan gaat hij voor wenochtend en ga ik een rondje hardlopen, vervolgens Kasper weer ophalen. 's Middags even met Frank en beide kids naar de Ikea voor een nieuwe bankhoes. Vrijdag is Frank ook vrij, dus dan wil ik nog iets leuks doen als afsluiting van mijn verlof. Even naar de kinderboerderij of monkeytown afhankelijk van het weer. En dan pannenkoeken eten... Zaterdag babyzwemmen, zondag ladiesrun in Groningen. En dan is het alweer volgende week!

13. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @suenne: ja zeker goedkoop en ja ook goed.. Komkids word gefinancieerd vanuit de gemeente, dus vandaar dat het zo goedkoop is..

@lennylenn: op de snelliussingel (aan de overkant van het water) zit een café waar ze veel zitten. En op de hoek snelliussingel/boerhaavelaan zit een belhuis evenals op de boerhaavelaan/edisonstraat, vanuit die belhuizen is er ook vaak een hoop gedonder.. De eigenaar zal niet negatief praten over de buurt, want dan krijgt hij het nooit verkocht/verhuurd... Mijn ex schoonouders hebben op de edisonstraat gewoond en bij hun is er op klaarlichte dag ook ingebroken toen.. Schiedam Oost is niet echt een leuke wijk om te wonen, wij wilden destijds op de swammerdamsingel een huis huren, dat is het verlengde van jouw straat zeg maar en nadat we hoorden dat er steeds gedonder was daar hebben we het maar niet gedaan..
    Als je wil huren kun je ook eens kijken bij D&S Vastgoed daar huurt mijn ex ook nog steeds van, hun zoeken dan naar een geschikte woning voor jou, en wij kregen met 1 kind een 6/7 kamer woning aangeboden toen!

14. Kwekijzer

haha, ok, ja jullie moeten dat natuurlijk helemaal zelf bekijken he. Bedoelde dat verder niet vervelend ofzo hoor. Veel plezier met inrichten:)

15. Kwekijzer

*trommelgeroffel* Veerle heeft om 11:00 en om 15:00 een fles van 150cc opgedronken...ze heeft braaf geslapen, ze is rustig, ze kronkeld niet, hikt niet irritant, ze lijkt rustiger, ze spuugt niet meer, ook niet na een uur, niet als ik haar ga verschonen (standaard spuugmoment), niet als ze uit badje komt (ook een standaard spuugmoment)...ik ben nog steeds voorzichtig, maar het lijkt toch wel beter te gaan. Moet wel zeggen, ze zit op bijna 3 scheppen jbpm... Ze doet er wel 'lang' over, maar niet erg ofzo, ze drinkt het gewoon heel rustig en dat is alleen maar goed.

16. lennylenn

@anneke: ik heb de muteknop gevonden maar weet niet of het bij jou ook zal werken..indy eet plotseling erg veel! kleine meid had dus gewoon honger.
    even haar eetschema van vandaag:
    2.30: ze werd wakker :mad: flesje van 150/5 gegeven.
    05.30 weer wakker: spelen. weer slapen hielp niet dus toen maar een flesje van 180/6 gemaakt. ook helemaal leeg.
    10.00 flesje 180/6 en deze keer met rijstebloem erbij. alles op
    rond. ff kijken hoelaat was dat..geen idee iig toen ik dat berichtje postte dat ze aan chagrijnig was..toenw eer 180/6 met rijstebloem.
    15.45 180/6 met rijstebloem.

dat kind lijkt gewoon niet genoeg te krijgen! ze heeft nu al 5 flessen op waarvan 4 180/6. lekker dik ook. daarna is ze hartstikke tevreden en valt ze zo in slaap. maar goed de dag is nog niet om! als ze vandaag zo blijft eten zit ik op de 8-9 flessen van 180/6. dat is toch teveel?

@imsala: bedankt voor de info meid, ik zal het ook met lenn bespreken. hier in de flat waar wij nu wonen (nu is het dan wel hartstikke rustig) maar toen we er pas kwamen hadden de buren de ene na de andere ruzie..ook vaak politie, gestamp geschreeuw pff we werden er doodziek van! dus tjah als die buurt 10 maal erger is dan waar we nu wonen dan lijkt het mij niet zo een goed idee. ik ben net even op die website wezen kijken maar voor wat ik gezien heb zijn de woningen te duur voor ons. de goedkoopste met minimaal 3 slaapkamers was al 795 euro. dat kunnen wij nu helaas niet betalen.

@anneke: phieuw drukke weer alweer! maaar wel gezellig. hopelijk vindt kasper het leuk op de creche.
    morgen gaat indy voor het echt zeg maar. en dan begin ik aan de grote schoonmaak, zou ik eingelijk vandaag doen maar heb er totaal geen zin in dus dan maar morgen wanneer iedereen van huis is.
    vanavond mischien nog naar het pinkster diner bij mijn schoonfamilie, zie ik ook gelijk weer alle new born nichtjes :D naja eentje heb ik al gezien, de dochter van mijn schoonbroer. het andere nichtje heb ik nog niet gezien dus hopelijk is ze er ook. en dan nog de hoogzwangere die in augustus is uitgerekend. hahaah wat een uitbreiding in de familie zeg.

17. lennylenn

@suenne: jeeey!!! wat goed van veerle!! hopen dat het zo dor blijft gaan. geweldig zeg!! ze heeft dan wel dikke melk met die 3 scheppen toch? knap hoor van je meisje!

oo ik bedoelde het niet aanvallend hoor ahahhaaaa over dat huis. maar dacht; ik leg het even uit :D

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Het is wel veel idd Lenny, maar als het een keer is lijkt me dat niet zo'n probleem... ik heb Kasper nu aan de forte, dat verzadigt wat langer. Kan hij gewoon dat eten wat hij mag, zonder honger te lijden... dat kun jij natuurlijk niet doen omdat Indy al voor haar kma ander eten heeft. Onze kids zijn vandaag heel gezellig hoor, dus heb vandaag de mute knop niet echt nodig!

Wat leuk dat jullie zoveel kleintjes tegelijk in de familie hebben. Wel heel gezellig straks!

19. Kwekijzer

ja nee, ik vatte het ook niet aanvallend op, dacht later 'ik weer met zo'n tuttige reactie'...naja, laat maar.

Voeding is dan net vla, maar ze heeft wel speenmaatje L hoor. OF het nou aan die vla ligt of aan de km vrije melk, geen idee of dat het de combi is, van mij mag het zo door gaan! Ze heeft nog nooit 2 flessen van 150cc achter elkaar gedronken. We zullen het straks moeten testen, net als jij met Indy.

Trouwens, rijstebloem mag je gewoon geven met een kma? Verhoogd dat niet de kans op andere allergien? Las ik ergens...weet het alleen niet meer hoe het precies zat. Wat heerlijk dat Indy zo lekker drinkt zeg!

20. Kwekijzer

Beeeezzzzzziggg Bij Bzzzzz:D Denk jij nou nooit eens 'rem erop' hahaha. Veel plezier met alles!

Tja, mijn werk...weet je, het ligt niet alleen aan mijn werkgever. Het ligt ook aan hoe ik in elkaar steek en mezelf kom ik ergens anders ook wel weer tegen. Dus er steeds voor weglopen...het heeft toch geen zin. Ik moet gewoon zorgen dat we beide kunnen leven met de situatie.

Deel Deze Pagina