dank je!! Ik moet toch weer toegeven dat ik elke keer weer een beetje tegen je op kijk. Alles wat jij doet en het lijkt je bijna geen moeite te kosten
even een vraagje nog: degene met meerdere kindjes, hoe doen jullie dat? Brengt 1 van jullie alle kindjes naar bed 's avonds of doen jullie allebei 1 kind? Kregen een beetje discussie vanavond onder het eten!
Hi moppies!!! Ik was een tijdje veel te lui om te reageren, maar nu ben ik weer even van de partij hoor! Lenny, gefeliciteerd met je studie!!! Wat ontzettend gaaf!! Inge, elk weekend een feestje?? Vermoeiend!!! En hoe vond Kris het op de opvang met het thema circus? Wat fijn dat je nog steeds voedt zonder tepelhoedjes! Mwag, jeetje een kind vergeten? Ja, dan tel je gewoon voor je vertrekt... 7 kilo afgevallen!! _o_ super! Ik anderhalf, maar beweeg ook al weken niet meer. Moet er echt iets op gaan verzinnen. Ik pas al wel weer mijn oude kleren. Dat is fijn!!! Suenne, wat fijn dat je meisje weer thuis is!! Hieperdepiep hoera!! Hoe gaat het nu? Ik snap best dat je even versteld stond van het verschil in cc's. Meer prikkels nodig? Goh, daar moet je ook maar opkomen zeg. Vind ze het mobiel leuk? Imsala, wat een schrik zeg! Is het nu al bekend wat je kleine D. mankeerde? Raar dat ze niks kunnen vinden zeg. Dus ook geen hersenvliesontsteking? Kaartjes voor thake that!!!! Woei!!!! Have fun! Micha, holy moly, jij bent een populaire juf hahahaha. Wat gaaf!!! Dus een nieuwe school en je eigen klas. Leuk zeg!!! Wat fijn dat je je weer beter voelt na die ijzer injecties. En je slaapritueel klinkt super lief! Kart, oei alles onder de poep? Lekker dan! Spuugt hij opeens? Hoeveel schepjes jbpm doe je in de voeding? Ollie heeft anderhalve schep nodig op 200cc, dus aanzienlijk minder dan andere kindjes, maar het is even puzzelen om de juiste dosering te vinden. Zippie!!!! Hoe is het met jou dan!! Wat mooi dat jullie Amy hebben opgedragen. Ik neem aan dat dit hetzelfde is als dopen? Ik ben zelf wel gedoopt, maar niet meer kerkelijk, dus onze kinderen worden niet gedoopt. Ik heb geen hyves, alleen facebook. Ik heb het voedingsschema van Ollie zo aangepast dat hij rond half 7 een flesje krijgt. Die geef ik zo dat hij er bijna niet wakker van wordt zodat hij meteen weer terug naar bed kan. Chris gaat om half 8 naar bed, dus ik doe ze om de beurt. Je zou ook de kleine op de arm kunnen nemen en dan bij de oudste op de kamer een boekje lezen. Dan neemt een van jullie de kleinste mee en legt de ander de oudste in bed. En daarna natuurlijk even wisselen om kusjes te geven zo hebben wij het in het begin gedaan. Jessmin, heeft die kleine het zo niet veel te warm? Hoe voelt het in zijn nekje? Ik heb Ollie al niet meer ingebakerd sinds hij de prikjes heeft gehad, dus ik heb makkelijk praten, maar als ik jou was zou ik het toch even zonder pucka proberen. Zo zeg, wat een geplak en gezweet! We hebben veel onweer gehad, maar weinig tot geen regen en al helemaal geen hagelstenen. Het is hier dus nog steeds 27 graden binnen. Hoe is het bij jullie?? Verder gaat het super goed hier. Nog steeds erg druk en manlief en ik leven vreselijk langs elkaar heen. Ik werk overdag en hij in de avonden. Afgelopen zaterdag zijn we op pad geweest om een mooi peuterbed voor Chris te kopen. Bij een baby/tiener winkel in Sliedrecht zijn we geslaagd. En hij is trots!!!! Hij heeft al een hele tijd een klokje in de vorm van een aap wat om een bepaalde tijd zijn oogjes open doet en dat werkt nog steeds heel goed. Ik verzet de tijd elke week ietsjes verder (later) zodat we langzaam aan weer wat meer kunnen uitslapen Nu staat hij om 10 over 7 naast ons bed evetiesie (televisie) aan??? Ollie kan trouwens schaterlachen. Zodra Chris "Jan Huigen in de ton" doet (rondjes draaien) of we zingen hihihi hahaha bij " ik zag twee beren" moet hij enorm lachen. Echt super schattig!! Nou moppies, ik ga even wat verkoeling zoeken! Tot gauw!!
Als hubby thuis is doen we ieder een kind. Maar meestal is hij niet thuis en doe ik alles zo'n beetje door elkaar en tegelijk. Meestal zorg ik dat peuter een nachtluier (overdag zindelijk) aanheeft en gepoetst is, zodat ze anytime in bed kan springen. Vandaag moest ze ook in bad en ik deed haar dus eerst in bad en snel luier aan en bekkie poetsen. Toen zoonlief in hetzelfde badwater gehangen (had zand van de zandbak aan z'n lijfje plakken door aaien van dochter), even gauw afgedroogd terwijl dochter aan het spelen was in haar kamer. Daarna hem gemasseerd terwijl dochter alvast in bed moest liggen van mij. Vervolgens kreeg hij zijn avondfles terwijl ik naast mijn dochter in haar kamer zat een verhaaltje te vertellen. Dan laat ik bij haar nog even de deur open als ik hem op bed leg (want ze wil niet gaan slapen zegt ze, dus deur moet open blijven). Als hij erin ligt trek ik bij haar de deur dicht omdat ze knock-out is. Dit alles duurt zo ongeveer een uur.
Hahahaha lekkere drukte dus!!! Wat doet jouw man waardoor hij er 's avonds niet is? Ook in de horeca toevallig?
Lijkt me toch wel erg warm. Zeker als hij ook erg zweet.... Jesley slaapt hier de hele dag al alleen in zn rompertje. Vanavond in zn rompertje onder een lakentje
Tips voor een efficiëntere aanpak zijn idd welkom Nee, hij doet een zware studie naast zijn baan, waar hij vrijdags colleges van heeft, dus moet hij twee dagen per week 2 uur langer doorwerken om voor 40 uur uitbetaald te krijgen. En daarnaast is hij vaak toch pas om 18.15 thuis, waardoor ik al helemaal in the middle of things ben als hij binnenkomt. Hij heeft dan dus ook vaak een bevel te pakken zo gauw z'n voet over de drempel komt
Zit ook te twijfelen of ik z'n laken er niet gewoon aftrek en hem in de puck laat zónder laken. Of zou je dan laken zonder puck moeten doen? Wat denken jullie? Zonet even wezen kijken bij hem maar hij slaapt wel erg licht want begint meteen te snurken en te draaien en weet ik het wat. Dan knijp ik 'm echt, haha. Gauw weer deur dicht gedaan. Kan ook nog ventilator aandoen maar dat gezoem, volgens mij wordt hij meteen wakker als ik 'm aanzet. Wij zijn hier, muv hubby, allemaal lichte slapers. Best wel eens irritant.
Tja, ik denk dat inbakeren echt veel te heet is nu, maar weet natuurlijk niet wat bij jullie de temperatuur is. Alhoewel, jij woont toch ook in Den Haag? We hebben nog geen ellende in het weer gehad, dus koel zal het bij jou niet zijn. Als je hem inbakert in een lakentje, is dat een idee??? Lijkt me koeler dan een pucka.
@Ellenore: hoe doe je inbakeren in een lakentje? Dat lijkt me toch strakker zitten dan de pucka? Die zit tenminste nog los om hem heen. Het is 29 graden op zijn kamer trouwens, errug heet hoor! Wat zou hij nou meer missen, zijn bakerzak of het laken?
Ik deed dat wel eens met een lakentje voor een wiegje. Net zo inbakeren als met een badcape. Het zit wel strak, maar een lakentje is minder warm als een pucka. Ollie zwaait ook nog regelmatig om zich heen, maar als ik hem een knuffel in zijn handjes geef is dat minder. Dan valt hij makkelijk in slaap, want hij heeft een soort afleiding. Zou dat bij jouw mannetje werken? Of moet hij echt ingebakerd liggen.
@Ellenore: ik vind 'm niet zo happig op speelgoed. Hij deponeert het al gauw naast zich neer. Hij is nu bezig met pogingen tot rollen maar het lukt hem echt nog helemaal niet, hahaha. Agossie gemene mama Maar denk dus niet dat het werkt, nee. Hij gaat zo lopen wringen en doen als ik 'm op bed leg dat hij zichzelf enorm wakker houdt door helemaal neurotisch aan het dekentje te liggen trekken en weet ik hjet wat als hij geen bakerzak aanheeft.. Maar verbazingwekkend genoeg is hij tijdens het slapen zelf vaak nog best rustig.
Oja, over z'n gezicht wrijven, ogen uitkrabben en dat soort praktijken; gewoon motorisch onrustig dus haha
Yes! Hubby heeft schuifpui opengezet en staat er nu roerloos midden in de kamer 5 min te wachten om het weer dicht te doen. En tadaaaa van 29 gr naar 26 gr! Mijn moederhart is weer gerust voor vannacht!
Ik heb Veerle wel gewoon ingebakerd hoor. Ik kon kiezen, 2 uur lang huilend kind wat haar draai niet kan vinden (heeft ook te maken dat Veerle steeds prikkels opzoekt) of kind wat rustig wordt. Van dat gehuil krijgen ze het ook superwarm. Maar ik had het dus eerst wel zonder geprobeerd. Veerle ligt bij ons nu in de garage (die is wel helemaal afgesloten) omdat het daar het meest koel was. Ik had haar nog niet ingebakerd (en het was stikheet vanmiddag dus het was laatste redmiddel) of ze ging slapen en ze kon daarna beter tegen de warmte. Ik hou haar wel heel goed in de gaten.
Hier vandaag ook alles potdicht laten zitten, het was 24 graden in huis. Danique heeft overdag echt weinig geslapen. Ze heeft ook vannacht niet doorgeslapen. Nu net wilde ik haar op bed leggen en ze wilde maar niet gaan slapen.... was ik vergeten het lampje aan te doen. Toen ik dat deed was ze binnen een minuut weg. Jessmin: Het kan ook zijn dat het gezoem van de ventilator juist slaapverwekkend werkt. Danique valt hier altijd juist in slaap bij geluiden als de stofzuiger, de was machine en droger. Danique sloeg ook altijd om zich heen bij het in slaap vallen tot ze een speen kreeg. Ik heb haar nooit ingebakerd. Mijn gevoel zegt dat ze zo onrustig was omdat haar zuigbehoefte niet bevredigd werd. Het was echt dag en nacht verschil. Als ze nu tussendoor wakker wordt en ze mist haar speen geeft ze een korte gil. Ze ligt dan vaak met haar handjes in haar gezicht te wrijven. Zodra ik dan de speen geef valt ze direct weer in slaap. Misschien het proberen waard, of heeft hij al een speen?
Danique ligt nu trouwens in een rompertje met mouwtjes en onder een lakentje. Ik vind het best lastig, als ik straks naar bed ga check ik even hoe haar nekje aan voelt. En zweetvoeten dat ze heeft! Normaal gesproken heeft ze al zweetvoeten, maar nu is het echt heel erg!
aaah gossie zo'n klein ding met zweetvoeten Hoe is het nu met alle overhitte kindjes? Veerle heeft vannacht bij ons geslapen (ivm onweer). Ze heeft opzich goed doorgeslapen. Alleen rond 4 ging ze zich uit haar bakerding wurmen en heb ik haar op haar buik gelegd. Ze lijkt wel een clown, benen in de lucht en vechten maar. Paar dikke scheten terwijl ze daarmee aan het werk is hahaha Ze ligt nu lekker te slapen, weer op haar buikje met een lakentje. Gisteren werkte dat niet, maar vandaag weer wel. Ach ja, zo rommelen we maar wat aan
@Suenne: was Veerle dan bang voor het onweer? Hier hebben ze het niet gemerkt en mijn peutertje vindt het schattig omdat ik verteld heb dat het de wolken zijn die met elkaar knuffelen, hahaha.
Nee, ik ben er bang voor. Wij hebben altijd op een boerderij gewoond (nu nog). Van vroeger uit moesten we altijd ons bed uit en bij elkaar in de woonkamer gaan zitten. Het is ook vaker voor gekomen dat onweer insloeg. Niet in mijn tijd, maar bij mijn vader en later nog een keer bij mijn broer. Hele dak lag eruit. Dus ik vind onweer gewoon niet bepaald onschuldig en dan wil ik Veerle gewoon bij de hand hebben. Verder was het onrustig, dus raam dicht, later weer raam open ect