Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, als het niet werkt dan merk je dat snel genoeg. Ik heb het net even gegoogled en de cetomacrogol zou het beter doen wanneer de huid niet extreem droog is. Wanneer de huid wel heel erg droog is dan werkt een creme met vaseline het beste.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal,

nou de keuze was makkelijk, prenatal belde niet terug voor een vervolg gesprek althans tot vandaag dan en vandaag kreeg ook het contract van mijn oude werk thuis gestuurd dus ik heb het getekend en op opgestuurd. volgende week begin ik 2 daagjes per week.

verder denk ik dat indy haar melk zonder rijstebloem niet zo lekker vindt....ze dronk best vervelend de laatste tijd dus vandaag kocht ik bij de ah rijstebloem en heb toen een schepje door haar melk gedaan en ooo dat vond ze heerlijk! het werd ook iets dikker dus ze verslikte zich ook niet meer. jeetje ze is alweer 4,5 maand oud. volgende week maddox ook alweer 2 jaar.

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Gefeliciteerd met je baan lenny!!!
    En Maddox 2! Wat gaat het toch snel he.

Fijn weekend allemaal en tot snel!
    xxx

4. lennylenn

dank je ellenore! :D

nou ik duik ook mn bedje in, alweer veels te laat

fijn weekend allemaal

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik heb ook de creme, die had ik nog, dus moet ie eerst op vind ik. Vind hem prima, is ook behoorlijk vettig, maar trekt ook wel weer goed in.

6. Kwekijzer

Lenny gefeliciteerd! Zo bepaald het lot he:)

Wat gaat de tijd waanzinnig snel he...

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lenny: als ik de jbpm uit de fles van Noah laat dan begint ie ook heel raar te drinken, omdat hij niet wil dat het zo snel de fles uitstroomt. Daarom probeert hij dan zo zacht mogelijk te zuigen; omdat het er dus al uit zichzelf soort van uitdruppelt, en dat levert dan weer dat rommelige gedoe op waarbij hij niet goed aanhapt (logisch, als je wil dat de melk er niet te snel uitkomt). Maar hier nu ook gedoe met de avondfles, beetje zelfde wat jij beschreef en wat huilerig erbij; volgens mij vindt kereltje die weer te dik, maar het kan ook de reflux zelf zijn. Lastig...

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Lenny: van harte met je nieuwe oude baan, alvast veel succes weer!!!

9. lennylenn

zoo wat is het rustig hier zeg!! iedereen druk aan het werk natuurlijk :D
    @jessmin: ja dat idee heb ik ook..dat indy voorzichtig drinkt zeg maar. nu gaat het veel beter met die rijstebloem erin.

jeetjee maddox wordt elke dag vervelender! moet soms echt tot 300 tellen met mn ogen dicht en aan iets positiefs denken anders ben ik echt in staat hem een pakslaag te verkopen. grrrrr wat is dat kind irritant geworden zeg niet te geloven!!!!!!!!!!!! als we alleen de N van nee uitspreken ligt hij al op de grond te gillen en te schreeuwen! als hij naar bed moet lijkt het eerder alsof we tikkertje spelen want dan moet ik achter em aan lopen. eenmaal in bed boekje lezen melk drinken en dan tandjes poetsen. als het dan echt tijd is om te slapen gaat ie weer lopen zeiken.
    hij heeft net lekker in bad gespeeld en na een half uur vond lenn het wel hoogtijd om eruit te gaan. nouuuuuu gillen huilen grrrrr maakt niet uit wat we dan doen, rustig praten, afleiden, beetje streng praten nee hij blijft gillen en dan denk ik van KIND HOU JE SNATER TOCH EVEN!
    gisteravond: hij lag te slapen..werd rond 22.30 wakker huilend ok wij kijken wat er aan de hand was..helemaal niks maar hij lag nog zo te snikken dus ging ik even bij hem liggen. toen hij weer rustig was slaap lekker gezegd, kusje gegeven en toen begon het weer...die etter heeft tot 00.00 lopen huilen om helemaal niks! steeds op de kamerdeur bonken en als we dan kwamen begon hij te lachen! toen ik het echt zat was heeft ie op zn donder gehad, hij schrok wel maar het hielp niks. uiteindelijk is lenn in de woonkamer met hem op de bank gaan slapen.
    zal straks ook weer drama worden pfffff wat een peuterpubertijd zeg jeeetjeeeeeeeeeee!!!!!!
    we weten soms echt niet meer wat we moeten doen. luisteren doet ie voor geen meter alleen als het in zijn voordeel is bijv, kom we gaan buiten spelen. dan staat ie al bij de deur maar als we zeggen kom we gaan aan tafel dan is meneer doof. dat gepiep en gezeur de hele dag grrrrrrrrrrrrrrrr
    ik had gelezen dat ze rond deze leeftijd behoefte hebben aan duidelijke grenzen en hoe hard we ook onze best doen het schijnt hier gewoon niet te helpen.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey meiden,
    ik weet dat jullie me niet vaak meer zien hier.
    maar wou even zeggen dat we een huis hebben!!!

we kunnen er wel pas 1 okt in.
    maar hij word eerst nog volledig gerenoveerd dus vandaar.
    mijn dag kan in elk geval niet meer stuk

11. Kwekijzer

Tikkertje spelen is heel leuk;) Ik begrijp dat hij het herhaald.

Je maakt het allemaal veeeeeeeelsss te leuk, echt...hoe meer reactie, hoe meer jij/jullie op je kop gaan staan, hoe groter de beloning. Ik weet dat ik makkelijk lullen heb, Veerle is nog niet zo ver, maar ik ben wel 15 keer tante, dus ik spreek wel een klein beetje uit ervaring.

Zie je het misschien zitten om hier wat hulp bij te vragen? Maatschappelijk werk kan soms met een paar tips, de hele boel weer op de rails helpen. Dat is rust voor jullie als ouders en voor jullie kleintje, kun je weer van elkaar genieten.

Duidelijke grenzen hebben ze nodig, maar je moet geen politieagent zijn. En weet je, iedereen denkt er weer anders over, maar ik denk altijd, maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk. Zorg dat er niet heel veel staat waar hij niet aan mag zitten, hij komt vanzelf op een leeftijd dat hij begrijpt waar hij van af moet blijven en dan kan je alles weer terug zetten. Scheeld heel wat gevechten. Ik noem maar even een voorbeeld. Als hij niet mee wil werken, laat hem dan in een saaie situatie achter. Toen de dochter van mijn zus 2,5 jaar oud was wilde ze op straat geen handje meer geven. Ze heeft het nog eens gevraagd, maar haar dochter wilde niet. Ze heeft toen haar dochter gewoon naar oma gebracht en zelf verder gaan winkelen. Dat was genoeg boodschap, daarna wilde ze gewoon weer een handje geven. Ze heeft daar niet voor hoeven strijden. Het is denk ik de kunst om grenzen zo aan te geven dat ze glashelder zijn, zonder dat je er heel erg voor hoeft te vechten. En verder zou ik zeggen, doet hij vervelend, negeer hem en ga gezellig doen met iemand anders ofzo. Maak het vooral saai als hij zo irritant doet, want je maakt het allemaal veel te spannend als ik je zo lees.

Hou je taai, ook dit gaat voorbij, en blijf vooral Maddox zien als een pittig ondernemend lekker ventje;)

12. lennylenn

hai suenne!

dat is het inderdaad...we weten dat we duidelijk moeten zijn en niet teveel erop in moeten gaan maar we weten niet precies hoe. als hij straf heeft gehad en ik terug denk van heb ik goed gehandeld...betrap ik mezelf erop dat ik weer te lang mee bezig ben geweest grrrr!!!!!! ik probeer hooguit 3 keer te waarschuwen maar keer op keer ben ik er wel 20 keer mee bezig. slaat helemaal nergens op.
    en hulp vragen zien we zeker zitten...we voelen ons dan echt niet als de verloren ouders zeg maar maar wat tips en adviezen kunnen we echt gebruiken.
    ook tijdens het avondeten, nou iedereen aan tafel en dan begint het eerst wilt hij perse onze lepel of vork hebben. dan krijgt hij dat en neemt ie een paar hapjes vervolgens schuift hij zijn bordje weg en pakt dan mijn bord! elke keer weer!!!!! als hij mijn bord niet krijgt stopt hij met eten.
    soms denk ik van ik stuur je echt naar een psycholoog want jij spoort niet!
    handje geven op straat doet ie wel anders moet hij gelijk in de wagen zitten.

vanochtend ook weer.indy was erg moe dus ik legde haar op bed, maddox stond naast haar bed te kijken. toen zei ik ok kom pinnie gaat slapie doen NEEEEEEE!!!! jahaaa kom want pinnie is moe ze wilt slapen NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!! nog wel 4 keer zo en toen moest ik hem gewoon de kamer uit sleuren. met weer een hoop gegil en gehuil natuurlijk.

13. lennylenn

@shenoby: oowww wat fijn voor jullie meid!!! van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. 1 oktober is gelukkig niet belachelijk ver, hebben jullie iets om naar uit te kijken. leuk hoor

14. Kwekijzer

Is heel vermoeiend...ik snap dat je gefrustreerd bent daardoor. Helemaal niet leuk als je het gevoel hebt dat je te kort schiet en dingen niet in rustige banen kan begeleiden. Wel goed trouwens hoor, dat je daar hulp bij zoekt. Heel veel mensen voelen zich daar niet prettig bij en laten dat dan, terwijl soms de oplossing in iets simpels zit en dat dan veel rust kan brengen.

Waarom geef je maddox niet hetzelfde bord als jijzelf? Dat kan misschien kapot vallen, maar het is te proberen. Als hij hetzelfde heeft als jij, is het misschien klaar. Je zal misschien het gevoel hebben dat hij gewoon moet luisteren, maar ik zou dat 'hij moet luisteren' beperken tot momenten dat het écht nodig is. En andere dingen proberen creatief op te lossen.

Als jij Indy naar bed brengt, zou ik hem daarop voorbereiden en ook vertellen dat als hij niet rustig is, dat hij dan de volgende keer niet meer mee mag. Dan wel uitvoeren. Dus niet vergeten ofzo.

Adem in adem uit, straks heb je een grote jongen waar je apetrots op bent! :)

15. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shenoby, oooow wat heerlijk meid!! eindelijk weg uit die vervelende buurt! 1 oktober? dan kun je alvast beginnen met aftellen:cool::)

16. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeft iemand gister trouwens nog die documantaire gezien op ned 2?
    het ging over licht verstandelijk gehandicapten die kinderen hebben en of krijgen en dus niet in staat zijn om er goed voor te kunnen zorgen. die worden opgevangen in een woonwijk waar begeleiding hun helpt de kinderen zo goed mogelijk op te voeden..

best heftig om te zien...

Nika is de laatste week een beetje zeurderig. Volgens mij heeft hij erg last van de tandjes en is daardoor een beetje vervelend met het naar bed gaan. Meteen huilen in bed.. ook als ik hem even laat huilen wordt hij alleen maar overstuurder en gilt hij de longen uit z'n lijf. Ik moet hem steeds vasthouden en zo in slaap wiegen. Soms denk ik ah hij slaapt. Leg ik hem op bed weer klaarwakker! Net is het wel gelukt en slaapt hij nu lekker.
    Ik heb dentinox gekocht en laat hem op de bijtring kauwen maar het helpt maar ietsjes.
    Soms vraag ik me ook af of dat het is waardoor hij vervelend is met naar bed gaan want dan zou hij dat toch ook moeten zijn als hij wakker is? Maar dan is hij het zonnetje in huis!

17. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lenny, heftig hoor zo'n opstandig mannetje. misschien is hij ook erg temperamentvol? of is het echt iets van de laatste tijd?
    Misschien hoort het ook wel een beetje bij de leeftijd. het zal vast wel overgaan alleen is het lastig te hàndelen...

18. lennylenn

@kart: heeft nika al tandjes? zo snel!! hhaahh wat grappig. heb je al dentinox geprobeerd? ik gebruikte dat voor maddox voordat hij naar bed ging en het hielp goed dus wie weet???.......
    maddox is idd een tempramentvol mannetje en dat heeft ie echt van mij. het gaat wel over en daar probeer ik me aan vast te houden maar soms is het zooo vermoeiend en moeilijk pfffff

@suenne: ik zal vandaag proberen hem hetzelfde bord te geven maar wedden dat hij toch nog mijn bord wilt! ik heb precies hetzelfde op mijn bord.

19. Kwekijzer

Dan doe je dezelfde hoeveelheden op dezelfde manier, als hij het dan omruild, maakt het niet uit, schep je later voor jezelf gewoon erbij. Dan heb jij hem tuk:D (heb vertrouwen, als hij 18 is, wil hij echt niet meer van jouw bord:p)

Ben trouwens benieuwd hoe het gegaan is. Dingen zijn meestal niet meer leuk om te doen als het gewoon mag. De uitdaging zit hem in de dingen die níet mogen. Zo zei een trainer ooit tegen mij, als ik tegen je zeg dat jij níet aan een kameel mag denken, waar denk je dan aan? Juist: die kameel. Het woordtje níet en géén wordt niet herkend. Je onkomt er niet altijd aan, maar als je spreekt in termen die je wel wil en die wel mogen, dan ligt de sfeer anders.

20. lennylenn

hai suenne,

nou het eten was gauw afgelopen want hij had er geen trek in en was ontzettend moe..dat hij geen trek had begrijp ik best want het was niet te vreten hiiihiihihh. hij heeft later nog een boterham gekregen waar hij ook niet veel trek in had. vandaag luisterde hij ook voor geen meter maar ik merkte wel dat hij niet zo driftig werd met een andere duidelijkere aanpak. ik herhaalde steeds in mijn hoofd, 2 keer waarschuwen en uitleggen en dan klaar. het werkte wel goed hij moest 1 keer in de hoek 2 min staan en daarna heb ik een knuffel en een kusje gekregen toen hij eruit mocht.
    voor het slapen gaan..kreeg hij zijn melkje, boekje lezen tandjes poetsen en weg was hij. geen gehuil geen gezeik helemaal niks. vandaag heeft het goed gewerkt, hopelijk blijft dat zo voor de rest van de komende tijd dat hij nog in zn fase zit.

net de traktaties voor de creche gemaakt..naja het was binnen no time klaar, voor de leidsters heb ik op een etagere allemaal kleine tompoezen, slagroomsoesje met chocolade en van die soort langwerpige bananensoesjes met wat chocolade erover heen gezet. en ja ik moest ze allemaal eerst even proeven hahahahaaa
    voor de kids had ik bij de ikea van die vingerdiertjes gekocht en daarin heb ik een lollie gedaan met een strikje. bij gebrek aan creactieve ideetjes werd het dat maar.
    nu nog een berg strijkwas wegwerken en ondertussen naarr crash kijken, kan me herinneren dat het een goeie film was.

nou fijne avond allemaal!!

Deel Deze Pagina