Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo dames

jeeey er is weer wat te lezen hahahaha

@suenne:ik vindt jou niet gek hoor en deel de mening van ellenore. kinderen van die leeftijd kunnen echt nog geen verantwoording voor een baby nemen. ik zou er ook echt boos om kunnen worden.

@anneke: aaahh je was dus in mijn stadje hahahaaa. fijn dat jullie genoten hebben van de minivakantie. en skydiven wat super zeg! wil ik ook nog wel eens een keer doen lijkt me echt een fantastische ervaring.

@ellenore: ik snap heel goed wat je bedoeld ik ben dit forum ook een beetje zat, in de zin van als er een topic wordt geopend over ik noem maar wat..."ik heb mijn partner een mep verkocht omdat hij het dopje niet op de tandpasta heeft gezet" krijg je eerst...OOO GOED VAN JE MEID JE HEBT HELEMAAL GELIJK. dat zijn dan meestal de eerste 3 pagina's met hoe goed het wel niet is. vervolgens als iemand dan zegt van naja ik vind het onterecht en overdreven, krijg je plots een hele "kudde" vrouwen die die mening gelijk delen. pffff dat valt heeeeel erg op. bijna niemand durft als eerst de ts ongelijk te geven en pas als iemand anders dat doet (met het "gevaar" dat je voor alles en nog wat uitgemaakt zal worden) volgt de rest. MAKE UP YOUR MIND PEEPS!
    ook irriteer ik me enorm aan verhalen waar gelijk allerlei ziektes aan gerelateerd woorden. ik wist niet dat hier zoveel artsen/psychologen rondliepen. terwijl het antwoord vaak doodsimpel is zonder dat er ook maar 1 ziekte bij komt kijken. ik ben het soms ook echt spuugzat. nu lees ik meer ons topicje of de onschuldige topics als show je babykamer enz. ik heb geen zin/tijd voor die onzinnige ruzies.

@jessmin: hahahaha er schieten me een hoop namen te binnen die ALTIJD wel iets te zeggen hebben op een botte manier. maar goed die hou ik wel voor me

hier zijn de drukke daagjes begonnen en ik moet zeggen dat we ons er heel goed doorheen slaan. nog voldoende aandacht voor elkaar en de kids. huishouden op orde (nou staat er niet veel want veel rommel hebben we weggegooid en een deel is al ingepakt) maar het gaat super. op het werk ook, ze zijn nog erg blij met mij erbij en ik merk en hoor ook aan/van de gasten die er komen dat ze dik tevreden zijn over mijn manier van werken dus ook dat zit goed. school..ik ga straks beginnen aan mijn eerste portie huiswerk, ben nog wel opzoek naar een stage plek maar zowat overal vragen ze minimaal hbo grrrrrrrrr ja halloo daar ben ik nog niet hoor dat duurt nog een jaartje.

nou dat was het weer even ik ga maar gauw beginnen. tot gauw lieffies!

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi babes!

Anneke, skydiven lijkt me fantastisch! Vond je het eng? En Kasper is dus ook al lekker actief. Heerlijk toch he, zo snel als het allemaal gaat.

Lenny, wat fijn dat het zo lekker gaat! Zo snel al een ritme gevonden, knap hoor. Heb je veel huiswerk? (Klinkt zo lekker schools).

Suenne, ik begrijp wat je bedoeld. Ik moet me niet weg laten jagen en beseffen dat het internet is, maar ik irriteer me vooral aan het lef wat sommige dames hebben. Hoe onbeschoft er over je partner wordt gepraat en hoe jij als persoon opeens wordt neergezet.
    Het raakt me. Maar je hebt gelijk hoor, computer uit, spelen met the kids en beseffen waar het werkelijk om gaat...real life ;)

Jessmin, dus jij hebt ook zo'n praatgrage peuter? Hier ook een mannetje die zelden stil is. Gelukkig doet hij tegenwoordig weer een middagslaapje, dat geeft weer wat rust :)
    Ik heb sinds vandaag een babycook in huis. We geven Ollie al een tijdje fruit en groente, maar vanaf vandaag vers bereid. Hij vind het heerlijk! Eet opeens veel meer worteltjes. Oranje poep herken ik wel hahaha.

Hier gaat het goed, maar nog wel erg druk. Ollie zijn reflux lijkt onder controle met de medicijnen die we nu hebben. We geven nog wel jbpm, maar ik vraag me af of we dit niet beter kunnen gaan afbouwen. Hij krijgt nu ook al wat meer vaste voeding.
    Sinds deze week slaapt hij van 20:00-07:30. Voorheen kreeg hij rond 23:00 zijn laatste fles. Hoe gaat het met jullie nachten?

Ik ben benieuwd wanneer de andere dames weer terug zijn.

Fijne avond!!

3. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He Lieve schatten,

Ik wil even laten weten dat het goed met me gaat.
    Op het moment ben ik alleen niet zo bezig met dit forum.

Heb het druk met werken, huishouden enz.

Ik denk nog regelmatig aan jullie en ik wil wel graag schrijven, maar ik kan er de tijd niet voor nemen. Sorry.

Gaat het met jullie ook allemaal goed?

Ik heb vakantie nu. Lekker hoor!!!

Zijn jullie ook weg geweest of gaan jullie nog weg.

Ik kom af en toe wel een keer wat posten.

Dikke knuffel Sjoelke

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hoe oud is ollie nu precies? Wat eet hij al allemaal? Ik merk nu ik wat ga bijvoeden dat Veerle weer echt kleine flessen gaat drinken, 100cc begint ze haar dag mee. Ze doet het nog steeds heel wisselend, maar ze huilt niet meer en lacht veel, dus dat is goed. Ik maak me er in die zin ook niet meer druk om dat ze het allemaal binnen móet krijgen, ik laat het gewoon staan. Klaar is klaar, volgende ronde nieuwe kansen.

5. Kwekijzer

geeft niets, je bent ons niets verplicht. Internet is voor de fun en voor erbij. Ik post ook wanneer ik mijn pet ernaar heb staan hoor, het moet toch leuk blijven. Fijn dat het goed gaat met jullie, geniet lekker van je gezinnetje!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo meiden,

Het is weer vrijdag, eerste dag van het weekend voor mij... dus ik kan weer even reageren!

@Ellenore: wat een gezeik he op zo'n forum. Eigenlijk doe ik alleen nog een drietal vaste onderwerpen, zoals deze en verder kijk ik niet eens meer naar de andere onderwerpen. Wat fijn dat de reflux van Ollie nu onder controle is. Dat scheelt vast een hoop zorgen. Jammer genoeg slaapt Kasper nog steeds niet iedere nacht door. Gemiddeld één keer per week wel. Dat is dan ook gelijk genieten! Meestal krijgt hij om 23 uur nog een laatste fles en is hij dan tussen 3 en 4 nog een keer wakker.

@Lenny: was voor het eerst dat ik echt even langer dan een uurtje ofzo voor een vergadering in Rotterdam was, maar wel echt leuk hoor! Een heel andere stad dan anderen in Nederland he? Wel heel grijs vond ik, maar heb me er prima vermaakt!

@Sjoelke: logisch toch dat je het nu druk hebt! Wanneer je wel eens tijd hebt, is het leuk om van je te horen!

Over dat skydiven: ja, vond het van tevoren wel een beetje eng. Maar als je een keer bezig bent, kom je er al snel achter dat het helemaal niet eng is. Er kan namelijk echt helemaal niets gebeuren en hoe meer je ontspant, hoe leuker het wordt. Ik vind het echt een aanrader!

Hier gaat alles goed! Kasper moest gisteren weer naar het cb. 67,5 cm en 7405 gram, het blijft een flinke knul. Ze was erg positief over alles, dat hij zo sterk is en dat hij al zo goed alle kanten op draait, geluidjes oefent, grijpt.... eigenlijk lag hij met alles voor op schema. Superbaby!

Kom dit weekend nog wel even langs! Prettige dag weer!

7. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    hallo meiden hoe is het hier ??

groetjes Anita

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Anneke: Grappig, jij ook al zo'n forse man! Maar ik denk niet dat de flexibiliteit en kracht van Kasper in zijn grootte ligt hoor, want de mijne is denk ik nog tikkie groter dan jij (laatste cb afspraak gemist, maar als ik zijn groeicurve volg dan kom ik daar wel op uit) en is net een enorme zak aardappelen, whahaha :D Echt, hij rolt niet (probeert het al wel 2 maanden), staat niet als je 'm vasthoudt etc. Maar hij doet z'n best hoor, haha.

En.. hij heeft gewoon sinds gister een tand!! En ik had het niet eens door hè. Tja, hij kwijlde al een paar weken echt enorm, en hij kickt nogal op z'n bijtrammelaar. Oja, en hij was snotverkouden. Maar dat was het verder. Hij doet het super verder, huilt amper. Maar goed, meneer heeft dus een tand gebrouwen :D

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Anita: leuk om je hier weer eens te zien! Hier gaat het goed, het is wel erg rustig de laatste tijd! Hoe is het met jou en met de kleine man?

@Jessmin: o, ik dacht dat die beweeglijkheid daarmee te maken had... dan is het gewoon een natuurtalentje denk ik... maar ik denk dat het bij Kasper echt nog wel een tijdje gaat duren voor hij zijn eerste tand krijgt. Vier en een halve maand is echt wel vlot hoor! Ronja had ze pas met dertien maanden... Wel fijn dat het niet echt zeer heeft gedaan blijkbaar! Baby's lijken gelijk een stuk ouder met tanden he? Grappig is dat!

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Even showen!

11. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik lees wel mee de laatste tijd, maar reageer niet zo heel vaak. (Het meelezen wordt wel makkelijker gemaakt als het zo rustig is hier)
    Ik heb de laatste tijd wat meer last van lichamelijke klachten. Dit heeft verschillende redenen: Mijn ziekte (crohn of het zusje ervan) heeft zich aardig stil gehouden, maar nu is het toch echt weer zoals het was voor ik zwanger was. Ik heb het volgens mij wel eens benoemd, dat het met mij tijdens de zwangerschap eigenlijk beter ging dan ervoor. Ik heb er dan ook heel erg van genoten tijdens de zwangerschap.
    Ik heb dus meer buikpijn en last van vermoeidheid. Daarnaast heb ik ook buikpijn van de wond van de keizersnee, ik kan nog steeds niet volop tillen. Is het een nadeel dan, dat mijn dochter het zo ontzettend goed doet? Ja wat dat betreft wel, constant meer dan 8 kilo moeten tillen werkt niet echt mee. Ik ben blij dat ze het zo ontzettend goed doet, maar voor mijn buik en rug is het niet echt goed.

Sorry voor mijn gezeur, maar ik heb het lichamelijk op dit moment gewoon best zwaar en daar baal ik heel erg van. Ik was mij ervan bewust dat bepaalde dingen terug zouden komen. Maar toch valt het best tegen.

Komt wel goed hoor, ik geniet volop van Danique.

12. Kwekijzer

Mooi Anneke! Wat een heerlijke kerel:)

13. Kwekijzer

Hey Micha,

Het is logisch dat het tegenvalt. Ookal weet je het wel, het blijft een domper als je gestopt wordt door je lijf terwijl je geest graag door wil. Ik weet verder niet wat ik tegen je moet zeggen. Ik hoop voor jou dat ze een wondermiddel voor je vinden. Heb je wel genoeg hulp bij alles? Kan je ook thuiszorg ofzo aanvragen? Ik zeg maar wat, wie weet, kan je zoiets ondersteunen en ontlast het je een beetje?

Sterkte

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Micha: wat rot.. ik snap het hoor, het is ook heel zwaar tillen met een zwaar kindje, dat gedeelte is herkenbaar, maar het lijkt me dan idd helemaal uitputtend als je lijf je dan ook in de weg zit... Heb je er medicijnen voor en wat is de prognose op langere termijn?

@Anneke: Wat een lekker ding! Zijn figuur is net mijn dikkie aardappelzakkie hier hihi. Mijn dochter kreeg tandjes met 7 maanden, maar ik bleek bij navraag 3 maand oud te zijn geweest. Dus het kán nog vroeger haha.

@Suenne: hoe gaat het met jouw mooie Veerle? Nog recente foto's in de aanbieding? :)

15. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik leef ook nog steeds hoor! ben weer aan het werk sinds 3 weken en vind het nog aardig wennen hoor... met de combinatie huishouden etc.
    als ik me draai wat beter heb gevonden dan kom ik weer wat vaker, beloofd:) ik lees altijd wel heel trouw. fijn om te lezen dat het zo goed gaat met alle kindjes!!
    met nika gaat het ook heel goed.... ik geniet zo van hem, wat mooi dat we die bijzondere moedergevoelens mogen mee maken;)

hier nog ff een foto om te showen:

16. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Wat een mooi ventje zit er echt heel stoer bij..

17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi babes!

Suenne, Ollie is vandaag precies 5 maanden. Hij krijgt 2x fruit ipv fruit en groente. Om de simpele reden dat hij groente nog niet zo lekker vindt en fruit juist wel. Hij drinkt nu ook niet altijd zijn flesje leeg, vooral de 1e fles van de dag laat hij staan. Vind ik nogal raar aangezien hij dan al 12 uur geen melk heeft gehad. Zijn schema is nu:

08:00 fles 180, maar laat 80 staan
    10:30 fruit
    12:00 fles 210, drinkt alles op
    14:30 fruit
    16:00 fles 180, laat meestal 20 staan
    20:00 papfles 210, drinkt alles op

Ik denk er net zo over als jij, wat hij laat staan haalt hij een andere keer wel weer in. We doen niet meer moeilijk.

Anneke, wat een kleine snoeper heb jij zeg! Echt een mooie, flinke knul. Is hij zo beweeglijk? Olivier rolt nu de hele tijd van rug naar buik, ook in zijn slaap en hij wil, als hij zit, graag staan en als hij staat, graag zitten...kortom, te druk voor op schoot ;)

Ladypink, hey meid, hoe gaat het bij jullie?? Hier alles prima hoor :)

Micha, wat vervelend dat je ziekte weer de kop op steekt. Je wordt zo belemmerd door een chronische ziekte, jakkes. En de nasleep van je keizersnede is lang zeg! Heel veel sterkte meid!

Jessmin, de kleine man al een tandje! Whahaha en niks doorhebben, stoere knul dus! We hebben het idee dat Ollie er meteen 2 gaat krijgen. Je ziet al wat bobbeltjes onderaan in zijn gebit.

Kart, leuk om weer van je te horen. Ik herken het wel hoor, de drukte nu je weer werkt. Knap kind heb je!!

Anneke, weet jij misschien hoe het met Inge gaat? Die moet eind deze maand weer werken toch?

Nou hier gaat het goed, Ollie huilt meer de laatste tijd, maar dat heeft met tandjes te maken. Verder doet hij het hartstikke goed. Chris is weer druk bezig met zindelijkheid training. We geven hem nu geen luier meer en hij oefent heel hard met op tijd naar het potje rennen, maar helaas gaat dat 9 van de 10 keer fout hahaha. Ach, ik draai meer wasjes, maar verder is het niet erg. We hebben wel het idee dat hij er nu meer mee bezig is dan een paar maanden geleden.

Tot snel!

18. Kwekijzer

Ollie drinkt dus ook wisselend, doet Veerle ook. En juist die eerste fles, maf he... Al moet ik zeggen dat ik smorgens ook niet vaak zin heb in mijn boterham. Hier is trouwens van de ene op de andere dag wat omgeslagen. Ze eet groente! Ze at zo een potje sperziebonen half leeg en de dag erna met wortels ook. Peer is ze niet heel happig op, sperziebonen at ze makkelijker, maar ook van het fruit eet ze nu halve potjes. Vandaag ga ik bloemkool proberen, ik ben heel erg benieuwd!

Wat het zindelijk worden betreft, mijn nichtje deed een pamper over de onderbroek heen. Dan voelde hij toch zijn 'foutje', maar zat zij niet steeds met natte kleding. Vond ik wel slim bedacht, misschien werkt dat bij jullie ook wel. Hele klus he zon kleinje zindelijk maken.. Is ook nog een vervanmijnbed/potfase:D Succes!:)

19. Kwekijzer

Ik vind eigenlijk wel dat jij het goede voorbeeld had moeten geven, maar vooruit:D Ik ben er niet spaarzaam mee hahahaha

20. Kwekijzer

Detail van deze foto, Veerle heeft hier iets een snotje in haar neusje. Maar dat was mij natuurlijk niet opgevallen. Ik heb de foto op canvas laten printen en nu zie je dat omdat ie zo mega aan onze muur hangt hahahaha:D

Deel Deze Pagina